Het lijkt me, als het mijn bron zou tegenspreken, dat dat dan wel ergens beschreven zou worden. Nu zit ik al 5 en een halve minuut te kijken zonder resultaat.quote:Op zondag 10 augustus 2008 15:36 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Wat is er mooier dan het uit de mond van de betrokkene zelf te kunnen horen?
He, jij vraagt een bron. Het staat niet geschreven maar is een verklaring van Duyvendak op TV niet voldoende?quote:Op zondag 10 augustus 2008 15:33 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Moet ik nu 17 minuten naar een video gaan kijken? Sorry? Is het nergens geschreven?
Verbaast je toch niet? Zowel DS4 als Martijn intereseert het allemaal niks zolang ze maar op links kunnen zeiken.quote:Op zondag 10 augustus 2008 15:12 schreef Yildiz het volgende:
Wil je nu met droge ogen beweren dat je al 3 deeltjes mee zit te praten maar niet eens weet waar het over gaat? Ik hoopte dat je een uitzondering was.
Ik zit nu op 7 en een halve minuut, en ik heb het hem nog niet horen zeggen. Als je een tekstuele bron aan kunt geven, kun je tenminste wat bold maken, etc. Discussiëren over een video is lastiger. Misschien dat je de bron wat directer aan kunt geven door het tijdstip in de video aan te geven. (Aanvulling: Ik zit nu op 9 minuten, zonder resultaat.)quote:Op zondag 10 augustus 2008 15:39 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
He, jij vraagt een bron. Het staat niet geschreven maar is een verklaring van Duyvendak op TV niet voldoende?
Nee dat is een onbetrouwbare bronquote:Op zondag 10 augustus 2008 15:39 schreef Martijn_77 het volgende:
He, jij vraagt een bron. Het staat niet geschreven maar is een verklaring van Duyvendak op TV niet voldoende?
Schijnbaar, en zoals SCH en Yildiz aan tonen kun je ook heel selectief luisteren en lezenquote:Op zondag 10 augustus 2008 15:49 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Nee dat is een onbetrouwbare bron
Selectief? Ik zie in de hele video, op geen enkel moment, dat Duyvendak erkent dat hij fysiek heeft ingebroken. Jij bent dat wel van mening, begrijp ik. Of zit ik er daar naast?quote:Op zondag 10 augustus 2008 15:51 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Schijnbaar, en zoals SCH en Yildiz aan tonen kun je ook heel selectief luisteren en lezen
Zegt degene die er na 3 dagen pas achter komt dat WD niet in het EZ is geweestquote:Op zondag 10 augustus 2008 15:51 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Schijnbaar, en zoals SCH en Yildiz aan tonen kun je ook heel selectief luisteren en lezen
Rond de 7 minuten geeft ie toe dat hij een gedeelte van zijn misdrijf verzwegen heeft en ontkent het niet als de ander hem van inbraak en misdrijf beschuldigdquote:Op zondag 10 augustus 2008 15:52 schreef Yildiz het volgende:
Een video is prima, als het je punt zou ondersteunen. Dat zie ik echter nergens terug.
Och, weer een typisch erg zielige SCH post waarin weer op de man gespeeld moet worden omdat hij weet dat er in de video zaken door Duyvendak bevestigd wordenquote:Op zondag 10 augustus 2008 15:53 schreef SCH het volgende:
Zegt degene die er na 3 dagen pas achter komt dat WD niet in het EZ is geweest
Hoe durf je man, jij schaamt je echt nergens voor he?
Nog wel een compliment: dit was de eerste zin in al die jaren FOK! van jou zonder spelfout
Hij is niet in het ministerie geweest. Wat snap je er niet aan.quote:Op zondag 10 augustus 2008 16:00 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Rond de 7 minuten geeft ie toe dat hij een gedeelte van zijn misdrijf verzwegen heeft en ontkent het niet als de ander hem van inbraak en misdrijf beschuldigd
Rond 8:30 minuut geeft ie toe dat hij diverse inbraken heeft gepleegd in zijn tijd als actievoerder
Net na de 9:00 minuten geeft ie toe dat hij niet eerlijk is geweest over zijn rol en dat hij betrokken is bij de inbraak
Wat ben je toch ook een sukkeltje. Je reageert op het feit dat iemand 3 draadjes lang mee zou lullen zonder door te hebben dat duijvendak claimt niet het ministerie in te zijn gegaan, wat niet op mij slaat en als je het wil lezen als "je zit al drie draadjes mee te lullen" dan heb ik nieuws voor je: dat doe jij ook.quote:Op zondag 10 augustus 2008 15:40 schreef SCH het volgende:
Verbaast je toch niet? Zowel DS4 als Martijn intereseert het allemaal niks zolang ze maar op links kunnen zeiken.
Terwijl het een storm in een glas water is
Met bron heb ik je al aangetoond dat dat strafrechtelijk helemaal niet nodig is om als DADER te kunnen worden bestraft van inbraak.quote:Op zondag 10 augustus 2008 16:01 schreef SCH het volgende:
Hij is niet in het ministerie geweest. Wat snap je er niet aan.
Omdat dat een in een nieuwsartikel staat is dat waarheid? Hij heeft zijn betrokkenheid bij deze inbraak ook altijd ontkend dus waarom zouden we dit dan nu wel geloven?quote:Op zondag 10 augustus 2008 16:01 schreef SCH het volgende:
Hij is niet in het ministerie geweest. Wat snap je er niet aan.
Ach liegen, draaien en op de persoon spelen is niet nieuws voor SCH zeker als hij de discussie niet kan winnenquote:Op zondag 10 augustus 2008 16:15 schreef DS4 het volgende:
Wat ben je toch ook een sukkeltje. Je reageert op het feit dat iemand 3 draadjes lang mee zou lullen zonder door te hebben dat duijvendak claimt niet het ministerie in te zijn gegaan, wat niet op mij slaat en als je het wil lezen als "je zit al drie draadjes mee te lullen" dan heb ik nieuws voor je: dat doe jij ook.
En verder mag je vertellen waar ik op links zit te zeiken. Want ook daar ben je glashard over aan het liegen.
Idd, en zoals ook eerder geschreven is waarom zouden we hem nu wel geloven in het niet naar binnen gaan van het ministerie? Eerder heeft hij zijn betrokkenheid nog veel meer ontkend dan hij nu doet.quote:Op zondag 10 augustus 2008 16:17 schreef DS4 het volgende:
Met bron heb ik je al aangetoond dat dat strafrechtelijk helemaal niet nodig is om als DADER te kunnen worden bestraft van inbraak.
Als je nu gewoon goed had gelezen weet je dat het daar allang niet meer over gaat. Zeker omdat DS4 al lang heeft aangetoond dat het niet uitmaakt of hij nu wel of niet binnen is geweest.quote:Op zondag 10 augustus 2008 16:37 schreef SCH het volgende:
Toon dan maar aan dat hij wel in het ministerie is geweest, als je het zo goed weet.
quote:Op zondag 10 augustus 2008 16:39 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Als je nu gewoon goed had gelezen weet je dat het daar allang niet meer over gaat. Zeker omdat DS4 al lang heeft aangetoond dat het niet uitmaakt of hij nu wel of niet binnen is geweest.
Laat maar dit begint op je Embargo geneuzel te lijken uit een van de vorige topics.quote:Op zondag 10 augustus 2008 16:43 schreef SCH het volgende:
[..]DS4 heeft daar volstrekt ongelijk in, dat weet ie wel.
Maar het grappige is dat jij het maar krampachtig blijft ontkennen. Misschien omdat dit hele gedoe dreigt te mislukken ondanks al die pogingen tot koudstellen.
Geneuzel? Jullie geven nu toch zelf toe dat het een heel gerichte campagne van de rechtse media is?quote:Op zondag 10 augustus 2008 16:53 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Laat maar dit begint op je Embargo geneuzel te lijken uit een van de vorige topics.
Meen je dit serieus? Lees de topics eens door manquote:Op zondag 10 augustus 2008 16:15 schreef DS4 het volgende:
En verder mag je vertellen waar ik op links zit te zeiken. Want ook daar ben je glashard over aan het liegen.
quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is fijn dat jij dat vermoed maar natuurlijk niet relevant of interessant.
quote:Op zondag 10 augustus 2008 15:53 schreef SCH het volgende:
Nog wel een compliment: dit was de eerste zin in al die jaren FOK! van jou zonder spelfout
bronquote:Wijnand Duyvendak, Tweede-Kamerlid voor GroenLinks, bekende afgelopen week betrokken te zijn geweest bij een geruchtmakende inbraak in het ministerie van Economische Zaken in 1985. Een storm van kritiek barstte los, maar GroenLinks steunde Duyvendak volledig: hij had intern ’al een getrouw beeld gegeven van zijn verleden’. Toch roept de bekentenis vragen op: wat heeft Duyvendak tegenover het publiek nog meer verzwegen over zijn leven als activist?
GroenLinks-Kamerlid biecht eindelijk inbraak in ministerie op, maar…
WAT verzwijgt Wijnand Duyvendak?
ONDERZOEKER: „Zijn actiegroep stichtte ook brand in Amsterdams WTC”
EX-POLITIEMAN: „Huiszoeking bij onderzoek RaRa-aanslagen”
door JOOST DE HAAS
AMSTERDAM, zondag
Het lijfblad van linkse extremisten ’Bluf!’ deed in juni 1985 ronkend verslag van een inbraak bij het ministerie van Economische Zaken. Onder het motto ’iedereen kan inbreken’ werd – compleet met plattegronden en situatieschetsen – uit de doeken gedaan hoe verbluffend eenvoudig het was om geheime stukken van de overheid buit te maken. Nu, 23 jaar later, blijkt Tweede-Kamerlid Wijnand Duyvendak (GroenLinks) schuil te gaan achter deze nooit opgeloste, geruchtmakende inbraak.
Een destijds anonieme dader onthulde een week na de actie in Bluf! hoe hij het ministerie was binnengedrongen. Aan de achterkant van het gebouw in het centrum van Den Haag beklom hij een glazenwasserstrap om vervolgens in het holst van de nacht via de liftschacht op het dak naar binnen te sluipen.
„Vijfentwintig meter omhoog op een wiebelende trap met een zware rugzak met gereedschap op je rug is niet niks. Op het dak van de kantoorflat staat nog een gebouwtje. Voor de lift en de airconditioning. Het was niet moeilijk daarbinnen te komen. En toen lag de weg open! Het was heerlijk rustig binnen”, aldus de inbreker over de nacht van vrijdag 21 juni 1985.
Leeggehaald
Zes zakken vol dossiers, brieven en notities, onder meer over plannen voor nieuwe kerncentrales werden gestolen bij het Directoraat-Generaal voor Energie. De dief had graag de gezichten van de ambtenaren gezien, de volgende dag. „Moet je je voorstellen: komen ze vrijdag op kantoor, zijn de kamers van de twee hoogste piefen daar compleet leeggehaald!”
De groep die de diefstal pleegde en claimde, noemde zich ’De Wraak van jhr. mr. De Brauw’, naar de voorzitter van de stuurgroep voor een ’brede maatschappelijke discussie’ over kernenergie – een hot item medio jaren tachtig.
Wijnand Duyvendak gold destijds als een spin in het web van de linkse activistenbeweging en was volop bezig met de strijd tegen militarisme, apartheid en kernenergie. Toch ontkende hij nog in 1996 iedere betrokkenheid bij de inbraak op het ministerie.
Het huidige Kamerlid loog toen glashard: „Ik was niet bij die inbraak, tot op de dag van vandaag weet ik niet wie er bij betrokken waren. Sterker nog, onlangs is er iemand op dit onderwerp gepromoveerd en zelfs die man kon de namen niet achterhalen.” Duyvendak had een goede reden om te liegen: de diefstal was in 1996 nog niet verjaard.
In een aankondiging van zijn binnenkort te verschijnen boek Klimaatactivist in de politiek speelt de 50-jarige Duyvendak wel open kaart: „Mijn eerste milieuactie vlakbij het Binnenhof stamt uit 1985 en was een inbraak in het ministerie van Economische Zaken.”
De parlementariër meldt trots dat het om een succesvolle actie ging, maar zegt ook lering te hebben getrokken uit zijn actieverleden. „Ik beschrijf daarbij waarom ik tot het inzicht ben gekomen dat acties zich moeten richten op de parlementaire besluitvorming en binnen de grenzen van de wet moeten blijven.”
De partijtop neemt het voor hem op. GroenLinks-voorzitter Henk Nijhof geeft in zekere zin nog een rechtvaardiging voor de inbraak: „Daarbij werden documenten meegenomen waaruit bleek dat de toenmalige minister van Economische Zaken de Kamer onjuist had voorgelicht over het voornemen om nieuwe kerncentrales te bouwen.”
Fractievoorzitter Femke Halsema zegt Duyvendak te hebben aangemoedigd om verantwoording over zijn verleden af te leggen. „Hij heeft mij en de fractie al eerder geïnformeerd.”
Duyvendak wilde aanvankelijk voorafgaand aan zijn boekpresentatie op 20 augustus verder niets zeggen en hield zich schuil in zijn woning aan de Tweede Oosterparkstraat in Amsterdam-Oost. Zijn partner Mirjam de Rijk, voormalig senator en ex-voorzitter van GroenLinks, weigerde afgelopen week de deur te openen voor deze krant.
Tegenover Nova en De Volkskrant probeerde hij de rel rond de inbraak te sussen. Zelf was hij die nacht niet in het ministerie geweest, aldus zijn verklaring. Hij zou slechts op een andere locatie de documenten in ontvangst hebben genomen. De politicus noemt de inbraak achteraf ’zeer onverstandig’. Over zijn eerdere ontkenningen toen de zaak nog niet was verjaard, zei hij: „De politie wist met wie ik actievoerde. Als ik dat zou vertellen, zouden zij ook vervolgd kunnen worden.”
Brand
Maar de vraag rijst of Duyvendak en GroenLinks het publiek wel alles vertellen. Want een paar maanden na de inbraak bij Economische Zaken sloeg ’De Wraak van jhr. mr. De Brauw’ opnieuw toe. Op 7 november 1985 zou de actiegroep, waartoe Duyvendak behoorde, brand hebben gesticht bij het WTC in Amsterdam.
Dat stelt onderzoeker Peter Siebelt, die de linkse beweging al jaren op de voet volgt. Het kamerlid zegt van niets te weten. Siebelt acht het onaannemelijk dat Duyvendak geen enkele betrokkenheid had bij de brandstichting. De onderzoeker gaat zelfs een stap verder en omschrijft het GroenLinks-Kamerlid als ’een belangrijk mentor van terreurgroepen’.
Siebelt: „Hij was jarenlang de grote, drijvende kracht achter Bluf!. Het blad riep geregeld op tot keiharde acties, sabotage, plunderingen en inbraken bij de overheid. Ook gaf men instructies voor het maken van explosieven en brandbommen. Via Bluf! heeft Duyvendak zijn strategie van geweld overgebracht op een hele generatie van radicalen. Hij was de grote coördinator, zeg maar de ’Karadicz’ van de beweging. Het wordt tijd dat hij echt opening van zaken geeft.”
Een voormalig ambtenaar van de gemeente Amsterdam herinnert zich hoe hard Duyvendak tekeer kon gaan in het begin van de jaren tachtig, toen in de stad een oorlogssfeer heerste rond de krakersscene. „Er waren stukken gestolen uit het gemeentehuis, van het Bureau Bestuurlijke Contacten waar ik werkte. Wij moesten de harde kern van de krakers in kaart brengen en daar zat Duyvendak ook bij. In een serie getiteld de ’BBC Papers’ publiceerde Bluf! namen van ambtenaren met de oproep om deze mensen thuis op te zoeken. Duyvendak stelde zich in contacten met ons altijd uiterst agressief op. Ik voelde me destijds zeer bedreigd door zijn benadering.”
Duyvendak maakte in activistenkring ook furore als vooraanstaand lid van de ondergrondse, antimilitaristische groep Onkruit. Eind 1984 ontvreemdde Onkruit bij een diefstal geheime documenten van de militaire criminele inlichtingendienst.
Onkruit liet toen weten de vertrouwelijke persoonsgegevens openbaar te maken om „de militaristische mythe van vrede en veiligheid door te prikken”. In sommige gevallen kwam door Onkruit buitgemaakte informatie ook terecht bij de toenmalige Oost-Duitse geheime dienst Stasi, vermoeden bronnen bij inlichtingendiensten.
De Onkruit-inbraak in een militair complex in Dubbeldam leidde tot een strafzaak. Duyendak was op heterdaad betrapt en moest in november 1984 voor de rechtbank van Dordrecht verschijnen, met als medeverdachte onder an? deren Henneke Hagen, die later in beeld zou komen als een van de verdachten van aanslagen gepleegd door de terreurgroep RaRa.
Duyvendak werd veroordeeld tot zes weken gevangenisstraf, waarvan drie voorwaardelijk. Het leverde hem een strafblad op, maar daar trok hij zich geen zier van aan. Het jaar 1985 werd gekenmerkt door een reeks nieuwe acties, waaronder de inbraak bij EZ. De harde kern van linkse activisten ging in dat jaar over tot veel zwaarder geweld.
De ’Revolutionaire Anti-Racistische Actie’ (RaRa) pleegde op 17 september 1985 de eerste aanslag op een vestiging van de Makro. RaRa eiste dat de eigenaar, de Steenkolen Handelsvereniging (SHV), alle belangen in Zuid-Afrika van de hand zou doen vanwege het apartheidsregime.
Als eerste ging de zelfbedieningsgroothandel in Duivendrecht in rook op. Uiteindelijk wist RaRa met meerdere aanslagen SHV op de knieën te krijgen; na een totale schade van meer dan 150 miljoen gulden trok het bedrijf zich terug uit Zuid-Afrika.
Tot op heden geldt RaRa als een van de meest mysterieuze, gewelddadige organisaties uit de geschiedenis van Nederland. Nooit is opgehelderd wie schuilgingen achter deze terreurgroep die niet alleen ten strijde trok tegen de apartheid, maar zich ook richtte op het asielbeleid met bomaanslagen op het huis van toenmalig staatssecretaris van Justitie Aad Kosto (1991) en het ministerie van Sociale Zaken (1993).
Henneke Hagen, tegenwoordig werkzaam voor de VPRO, is nooit veroordeeld. De meest bekende verdachte was jarenlang René Roemersma. Deze ’sociaal-cultureel werker’ werd eind jaren tachtig in een spraakmakend proces vrijgesproken wegens onrechtmatig verkregen bewijs.
In 1996 onthulde De Telegraaf dat Wijnand Duyvendak voorkwam op een lijst van personen die mogelijk betrokken zijn geweest bij de Makrobranden. De rasactivist stond nummer 4 op een zogeheten top 40 van mogelijke verantwoordelijken. De namenlijst was in het onderzoek naar de aanslagen samengesteld door de toenmalige Centrale Recherche Informatiedienst (CRI).
Nummer 1 was René Roemersma en op nummer 25 stond Hans Krikke, bekend van de Stichting Opstand. Hij werd samen met Jan Müter begin jaren negentig verdacht van RaRa-activiteiten, maar de zaak werd geseponeerd wegens gebrek aan bewijs. Duyvendak heeft altijd ten stelligste iedere betrokkenheid bij RaRa ontkend.
Toch weet een ex-politieman ons te melden dat Duyvendak wel degelijk op de verdachtenlijst stond. Bij de arrestatie van een reeks RaRa-verdachten in 1988, onder wie Roemersma, werd ook een inval gedaan in het pand waar Duyvendak verbleef, aldus de oudagent. „Ik ben zelf aanwezig geweest bij deze huiszoeking. Hij stond op de verdachtenlijst, dat weet ik honderd procent zeker.” Duyvendak zegt dat de politie niet op zoek was naar hem.
Kafka
Schrijfster Christine Otten, partner van Krikke, is momenteel bezig om een roman te schrijven naar aanleiding van de Kafka-achtige toestanden, zoals zij de RaRa-verdenkingen heeft ervaren.
Otten: „Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat Duyvendak ook maar iets te maken heeft gehad met RaRa. Het is heel erg als dit soort verdachtmakingen wordt geuit. Ik ken zijn partner Mirjam de Rijk vrij goed. Ook zij heeft in het verleden acties gevoerd, maar ik weet zeker: ze zijn niet betrokken bij gewelddadige acties. En die inbraak van 1985? Ach, dat is een hoop drukte om niets.”
De documenten die Duyvendak namens ’De Wraak van jhr. mr. De Brauw’ wist buit te maken, zijn online beschikbaar gemaakt door de milieuvereniging Stichting Laka. Het gaat om de artikelenreeks die Bluf! destijds publiceerde.
De inbraak van Duyvendak was volgens de Stichting Laka „zonder twijfel een van de meest spraakmakende antikernenergie-acties” die zelfs op enige sympathie bij het Nederlandse volk kon rekenen. Want, zo redeneert deze club, het was toch wel heel verontrustend dat er „inbraken voor nodig zijn om geheime afspraken aan het licht te brengen”.
Voorzitter van de stichting die het gestolen materiaal nu herpubliceert, is GroenLinks’er Peer de Rijk, de broer van Duyvendaks partner Mirjam de Rijk. Hij is verbonden aan een instituut tegen kernenergie. Ook zit hij in het bestuur van Milieudefensie, de vereniging waar Duyvendak jarenlang de kar trok als campagneleider.
Met bron en al aangetoond en toch blijven ontkennen.quote:Op zondag 10 augustus 2008 16:43 schreef SCH het volgende:DS4 heeft daar volstrekt ongelijk in, dat weet ie wel.
Landverraad van het zuiverste water dus. Van mij mag Duyvendak en die hele linkse bende de kogel krijgen.quote:Op zondag 10 augustus 2008 17:44 schreef schatje het volgende:
In sommige gevallen kwam door Onkruit buitgemaakte informatie ook terecht bij de toenmalige Oost-Duitse geheime dienst Stasi, vermoeden bronnen bij inlichtingendiensten.
Dus omdat Duijvendak links is zit ik op links te vitten nu ik hem iets verwijt?quote:Op zondag 10 augustus 2008 16:58 schreef SCH het volgende:
Meen je dit serieus? Lees de topics eens door man
quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:47 schreef Jurgen21 het volgende:
De Telegraaf is momenteel bezig Duyvendak helemaal kapot te maken. Geheel terecht natuurlijk. Onderstaand hoofdredactioneel commentaar slaat de spijker op z'n kop!
[..]
Novaquote:Maar echt spijt klinkt niet door in de linkse mediamachine – via Nova en De Volkskrant – die door Duyvendak inmiddels in werking is gezet nu zijn politieke carrière schade dreigt op te lopen.
Bluf! heette destijds het actieblad waar Duyvendak redacteur was. Met dezelfde karakterloze houding bluft deze GroenLinkser zijn verzwegen verleden weg.
Je schijnt het nogal te menen,.quote:Op zondag 10 augustus 2008 18:12 schreef Ziggenmufter het volgende:
[..]
Landverraad van het zuiverste water dus. Van mij mag Duyvendak en die hele linkse bende de kogel krijgen.
Op verraad staat de kogel. Ga maar aan je opa vragen.quote:
Is ook beter voor het milieuquote:Op zondag 10 augustus 2008 18:12 schreef Ziggenmufter het volgende:
[..]
Landverraad van het zuiverste water dus. Van mij mag Duyvendak en die hele linkse bende de kogel krijgen.
Waarom niet aan die van jou?quote:Op zondag 10 augustus 2008 18:30 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Op verraad staat de kogel. Ga maar aan je opa vragen.
Waarom wel?quote:
Hij heeft je vast wel wat stoere verhalen verteld.quote:
Gelukkig ben jij niet links, want jij bent een uberkapitalist.quote:Op zondag 10 augustus 2008 18:41 schreef -J-D- het volgende:
* -J-D- plaatst even een bericht om beter mee te kunnen lurken van de ongenuanceerde, goedkope veldslag tegen links/SCH
Ik gok niet, ik wed.quote:Op zondag 10 augustus 2008 18:43 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Gelukkig ben jij niet links, want jij bent een gokker.
Dat kan niet, ik heb hem nooit gekend. Maar ik geloof dat de doodstraf in Nederland is afgeschaft, waar 'ie blij mee zou zijn geweest.quote:Op zondag 10 augustus 2008 18:42 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Hij heeft je vast wel wat stoere verhalen verteld.
1 pot nat, want het draait allemaal om de flappen.quote:
Je hebt hem nooit gekend, maar je weet wel dat hij blij geweest zou zijn omdat de doodstraf is afgeschaftquote:Op zondag 10 augustus 2008 18:45 schreef Apropos het volgende:
[..]
Dat kan niet, ik heb hem nooit gekend. Maar ik geloof dat de doodstraf in Nederland is afgeschaft, waar 'ie blij mee zou zijn geweest.
Ja, wat is daar gek aan?quote:Op zondag 10 augustus 2008 18:47 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je hebt hem nooit gekend, maar je weet wel dat hij blij geweest zou zijn omdat de doodstraf is afgeschaft
Ja dat is raar, want je kent hem niet, maar je weet wel dat hij tegen de doodstraf is.quote:
Ja, aangezien er nog een generatie tussen zit, ben ik niet aangewezen op seances.quote:Op zondag 10 augustus 2008 18:51 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ja dat is raar, want je kent hem niet, maar je weet wel dat hij tegen de doodstraf is.
Neen. Ze zien haarscherp dat binnen eigen kringen criminele activiteiten worden gepleegd. Zie hebben daar geen blinde vlek voor: sterker nog, ze zien het als onderdeel van hun morele superioriteit dat ze geweld kunnen gebruiken om het hogere doel te bereiken.quote:Op zondag 10 augustus 2008 18:51 schreef SeLang het volgende:
De linksen voelen zich moreel superieur en daardoor hebben ze een blinde vlek hebben voor geweld en andere criminele activiteiten binnen eigen kring.
De generatiekloof tussen jou en jouw opa is veel te groot om te kunnen zeggen of hij wel of niet voor de doodstraf is.quote:Op zondag 10 augustus 2008 18:53 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ja, aangezien er nog een generatie tussen zit, ben ik niet aangewezen op seances.
Ik bedoel de linksen die niet zelf gewelddadigheden plegen maar wel organistaties zoals GL steunen.quote:Op zondag 10 augustus 2008 18:57 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Neen. Ze zien haarscherp dat binnen eigen kringen criminele activiteiten worden gepleegd. Zie hebben daar geen blinde vlek voor: sterker nog, ze zien het als onderdeel van hun morele superioriteit dat ze geweld kunnen gebruiken om het hogere doel te bereiken.
Dit is wel zo'n zeldzaam domme opmerking, dat ik wil voorstellen om haar als eindpunt van ons gekeuvel te beschouwen.quote:Op zondag 10 augustus 2008 18:58 schreef JohnDope het volgende:
[..]
De generatiekloof tussen jou en jouw opa is veel te groot om te kunnen zeggen of hij wel of niet voor de doodstraf is.
Dat is helemaal niet dom, want als ik bijvoorbeeld mijzelf met mijn opa vergelijk ben ik maar een zacht ei.quote:Op zondag 10 augustus 2008 19:00 schreef Apropos het volgende:
[..]
Dit is wel zo'n zeldzaam domme opmerking, dat ik wil voorstellen om haar als eindpunt van ons gekeuvel te beschouwen.
Als je het zelf maar gelooftquote:Op zondag 10 augustus 2008 19:04 schreef Apropos het volgende:
Ik ook, maar de symptomen van zachtheid hebben al eerder ingezet.
quote:Op zondag 10 augustus 2008 19:33 schreef Ziggenmufter het volgende:
Want de Bijbel heeft altijd gelijk.
Yep en die weddenquote:
Grap van de eeuw.quote:
Die van jou jaquote:
Nee zeg, 10x wordt hem gezegd dat hij ingebroken heeft, 10x bevestigt hij dat niet. Hij ontkent het ook niet iedere keer, zoals hier. Sterker nog, hij heeft zichzelf indertijd dus aangegeven dat hij aan heling (gebruik van gestolen waar) deed.quote:Op zondag 10 augustus 2008 16:00 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Rond de 7 minuten geeft ie toe dat hij een gedeelte van zijn misdrijf verzwegen heeft en ontkent het niet als de ander hem van inbraak en misdrijf beschuldigd
Niet.quote:Rond 8:30 minuut geeft ie toe dat hij diverse inbraken heeft gepleegd in zijn tijd als actievoerder
Volgens mij niet, maar tik eens een zin over.quote:Net na de 9:00 minuten geeft ie toe dat hij niet eerlijk is geweest over zijn rol en dat hij betrokken is bij de inbraak
Waar staat die "quote:Goed kijken dus![]()
Ik snap niet dat iedereen van dit filmpje maakt dat hij hier erkent dat hij ingebroken heeft. Hij heeft inderdaad aan heling gedaan, hij heeft inderdaad gestolen documenten gekopieerd, maar daarvoor heeft hij zichzelf dus allang aangegeven indertijd.quote:[..]
Och, weer een typisch erg zielige SCH post waarin weer op de man gespeeld moet worden omdat hij weet dat er in de video zaken door Duyvendak bevestigd worden
85% van de FOK!kers die op de poll reageerde heeft een careface betreffende wat Duyvendak nu precies gedaan heeft (zie 1e post in dit topic) en is van mening dat hij moet hangen. Misschien is dat ook wel handig om mee te nemen in de peiling.quote:Op zondag 10 augustus 2008 20:03 schreef detlevico het volgende:
Duyvendak gaf afgelopen week toe dat hij in 1985 in het ministerie van Economische Zaken heeft ingebroken om nucleaire plannen te stelen. Hij heeft een verleden als milieuactivist, maar distantieert zich nu van de inbraak.
Opiniepeiler Maurice de Hond stelde vrijdag dat uit een peiling bleek dat ruim de helft van alle Nederlanders vindt dat Duyvendak zijn Kamerzetel moet inleveren. Uit vrijwel de hele Tweede Kamer klonk felle kritiek op zijn ontboezeming en de schijnbare trots over zijn daad. GroenLinks staat pal achter hem en laat geen kans onbenut om erop te wijzen dat Duyvendak berouw heeft getoond.
Hij heft zich pas aangegeven toen zijn zaak verjaard was...,quote:Op zondag 10 augustus 2008 20:15 schreef Yildiz het volgende:
[..]
85% van de FOK!kers die op de poll reageerde heeft een careface betreffende wat Duyvendak nu precies gedaan heeft (zie 1e post in dit topic) en is van mening dat hij moet hangen. Misschien is dat ook wel handig om mee te nemen in de peiling.
Naar mijn mening heeft Duyvendak papieren gekopieerd. Gestolen documenten. Werken met gestolen waar is heling. Daarvoor heeft hij zichzelf aangegeven. Hij keurt dat nu af, en is van mening dat dat contraproductief is. Hij is niet fysiek in het ministerie geweest. Ja, hij heeft misschien deels meegewerkt door het kopiëren van documenten, maar dat was voor zover bekend bij mij allang bekend.
Ik snap de heisa niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |