abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60678791
FOK! Dieetclub #261 Nu met mega Kitkat...

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale "5 jaar dieetclub-meet". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in het aparte Dieetclubmeetingtopic.

Ik wil ook! Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je ��n keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal ��n update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

Laten we het gezellig houden! Pesten doe je op de kleuterschool, niet hier. Deze topics zijn bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld.
pi_60679000
Troel wil 9 kilo aankomen
pi_60679059
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 10:40 schreef ach het volgende:
Troel wil 9 kilo aankomen
Troel is tijdens en na de zwangerschap onvrijwillig onder haar streefgewicht gedoken
pi_60679142
Lang geleden dat ik hier geweest ben, sta al niet eens meer in het lijstje
Hoe is het hier met iedereen?
Zag in het K&W topic dat Moblo en huisje heeft, gefeliciteerd!

Het komt een klein beetje door drukte dat ik een tijdje afwezig geweest ben, maar voornamelijk door een vorm van struisvogel politiek ofzo... Het ging in het begin heel erg goed, alleen de laatste tijd zat ik wat minder in m'n vel en ben ik gaan schommelen: afvallen-aankomen-afvallen-aankomen, per saldo ben ik aangekomen (zo'n 8 kg denk ik , maar ja eigen schuld dikke kont zal ik maar zeggen... ). Ik merk gewoon dat ik erg veel moeite heb weer die "knop" te vinden en gezond te eten. Dus het was hoog tijd hier weer eens te posten
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_60684398
Je hebt in ieder geval weer een stapje gezet en hopenlijk kun je snel voor jezelf die knop omdraaien Marijkezwolle!

Ik ben net terug van vakantie en heb wel sterk op mijn eten gelet, maar niet alles gelaten (donderdag nog heerlijk uit eten geweest, maar als hoofdgerecht zalm genomen ipv veel vlees). Resultaat van de eerste weging net (midden op de dag) was dat ik 1.4 kg was afgevallen de afgelopen 3 weken. Als het meezit, moet dat morgenochtend 2 kg zijn en daar ben ik zeer tevreden mee.

Maandagavond heb ik de eerste afspraak met de dietiste, dus ben zeer benieuwd hoe dat gaat zijn. Hou sinds 3 weken ook een eetdagboekje bij en ga vanaf maandag nog meer letten op wat ik eet.

Ik ben nog steeds vol goede moed, dus hopenlijk hou ik het de komende maanden gewoon vol.
pi_60696086
Freecell, ik heb gewoon geweldige verhoudingen, daardoor lijk ik slank.

MarijkeZwolle, probeer wat meer regelmaat aan te brengen in je eetpatroon. Bedenk vooraf al een beetje wat je wilt gaan eten en probeer je daar ook aan te houden. En hou een tijdje bij in de eetmeter van het voedingcentrum wat je nu eigenlijk allemaal binnen krijgt. Geeft echt heel veel inzicht in wat je nu eigenlijk binnen krijgt.

HappyMe, lekker is dat hè, gewoon afvallen op vakantie. Succes bij de dietiste ook.
pi_60696135
De bruiloft waar ik vandaag was, was zo leuk. Moest bijna huilen tijdens de openingsdans. Het was een combinatie van Chinees, Hindoestaans en Nederlands, zo goed gedaan. Gezellig, ze zagen er prachtig uit (3x verschillend), net als de familie. Heerlijk weer. En er kwam een mannelijke buikdanser.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_60696209
Een mannelijke buikdanser klinkt echt geweldig Yp! Zijn er ook foto's van?
pi_60696277
Ja, maar die heb ik nog niet. Had je nog gesms't daarover, (heb je dat nummer nog) vond het wel erg grappig en toevallig.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_60696366
Ik zag om half 9 idd een sms'je. Had al bedacht dat de buikdanser vast al weg was en een instructie om foto's te maken dan wel te filmen enigszins aan de late kant zou zijn.
Maar buikdansen is trouwens best vermoeiend. Had ik niet verwacht.
pi_60696808
Buikdansen is inderdaad vermoeiend, ben benieuwd of ik morgen spierpijn heb in spieren waarvan ik niet wist dat dat mogelijk was En ik ben heel benieuwd naar je foto's Liejannuh.

En voor Teigan en Isa: er was geen koffie en ook geen tas met bakstenen
pi_60696883
Ik ga morgen eens wat uploaden. Nu mn bed in met John.
  zondag 10 augustus 2008 @ 08:10:55 #13
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_60699449
En, hoe is het met de spierpijn dames?

Hier weer een kort nachtje. Finn wilde perse bij ons in bed liggen en wij wilden van niet, dus dat werd tot half twee brullen voordat ie sliep. En vervolgens wel gewoon om 7 uur wakker worden... Nu is het wachten op het moment dat hij instort (of ik ).

Oja, ik wil ook zo'n meetfoto. Vrees alleen dat ik even niet lenig genoeg ben om alles netje op te meten (hoe meet je uberhaupt binnenbeen lengte netjes iin je eentje?)
pi_60699769
Goedemorgen

Zo maar weer de sportschool in. Dat lijkt te helpen bij het afvallen
stupidity has become as common as common sense was before
  zondag 10 augustus 2008 @ 09:32:14 #15
4177 Jojogirl
pi_60699839
Amazing discovery
En het helpt nog eens dubbel ook: je verbrandt energie met trainen en je kweekt spieren die ook weer extra gaan verbruiken in de toekomst
pi_60699857
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 08:10 schreef Jojogirl het volgende:
En, hoe is het met de spierpijn dames?

Hier weer een kort nachtje. Finn wilde perse bij ons in bed liggen en wij wilden van niet, dus dat werd tot half twee brullen voordat ie sliep. En vervolgens wel gewoon om 7 uur wakker worden... Nu is het wachten op het moment dat hij instort (of ik ).

Oja, ik wil ook zo'n meetfoto. Vrees alleen dat ik even niet lenig genoeg ben om alles netje op te meten (hoe meet je uberhaupt binnenbeen lengte netjes iin je eentje?)
Geen spierpijn hier! Ga straks maar weer eens een heel stuk hardlopen.

Wat een geweldig serieus koppie heeft Finn trouwens! Wel irritant als hij na een drukke dag er ook nog eens voor zorgt dat je een brakke nacht hebt. Nouja, gewoon straks nog een uurtje gaan tukken.

Binnenbeenlengte heb ik gedaan door vanaf het kruis naar een stuk onder je knie te meten (met recht been) en vervolgens je been te buigen om vanaf dat punt naar de onderkant van je voet te meten. Ik ben behoorlijk lenig, maar ook ik kan niet met gestrekte been mn binnenbeen opmeten.
Ik ben trouwens wel benieuwd naar iedereens afmetingen.

Succes in de sportschool Marcb!
  zondag 10 augustus 2008 @ 09:42:30 #17
4177 Jojogirl
pi_60699890
Tukken? Nee want als hij slaapt moet ik even naar de Manfield En ik ga eens kijken of even een foto wil maken en ik ook eens wat kan meten
pi_60699956
Owja, iets met schoenen enzo. Een mens heeft nooit genoeg schoenen.
Ben beniewd naar jouw afmetingen.
  zondag 10 augustus 2008 @ 10:08:16 #19
4177 Jojogirl
pi_60700075
Die taiilemaat en bovenste heupmaat die gaan niet betrouwbaar zijn denk ik Tenminste: wel betrouwbaar maar niet echt vergelijkbaar. Hoogstens met freecell
pi_60700140
Goeiemorgen!!

ik heb ook in ieder geval geen spierpijn.... Omearos, stom hoor, dat er geen koffie meer was...

Ik denk dat ik komende week nog even in Groningen bij de Mansfield ga kijken...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_60701603
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 09:51 schreef Liejannuh het volgende:
Owja, iets met schoenen enzo. Een mens heeft nooit genoeg schoenen.
Ben beniewd naar jouw afmetingen.
Onzin, een mens heeft al snel teveel schoenen
pi_60701876
En het sporten was lekker. Volgende keer alleen wel iets ontbijten van te voren
pi_60702160
TVP Ik ben niet veel aanwezig, omdat wij tijdelijk bij mijn ouders logeren. Zij hebben geen internet

En wij een saai huis ivm de verbouwingen. Met het lijnen gaat het echter nu beter, omdat mijn moeder elke dag kookt.
  zondag 10 augustus 2008 @ 18:59:12 #24
4177 Jojogirl
pi_60712025
Et voila, mijn briljante paint

M'n onderwijdte snap ik niet helemaal trouwens: ik heb altijd BH's 80E en die passen prima. Misschien dat ie toch door de zwangerschap ook groter is geworden omdat alles naar boven gedrukt wordt
pi_60712904
Ik heb geen foto van mijn hele lichaam, zal binnenkort eens iemand vragen om een foto te maken (heb zelf geen digitale camera) Wel leuk om zoiets te maken, ben wel benieuwd naar mijn afmetingen
pi_60714847
Alvast geprobeerd te meten, en ik doe iets fout of ik ben toch rechter dan ik dacht. Taille net zo groot als de omvang net onder mijn borsten. en een kont van 116 Binnenkort nog maar eens proberen, als ik er de tijd voor wil nemen ipv even snel tussendoor klooien. En hopelijk tegen die tijd een foto om op te painten
pi_60717196
ik vind het wel leuk om te zien, maar ik sla zo'n paint toch even over...

Ik voel me een beetje dom. Ik heb zo zitten stressen de afgelopen week, me van alles in mijn hoofd gehaald, en er blijkt een hele logische verklaring voor dat alles te zijn.... Ik voel me nu dus ergens heel opgelucht, maar ergens ook een beetje lullig..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  maandag 11 augustus 2008 @ 08:14:34 #28
4177 Jojogirl
pi_60724770
Mogge Half vijf wakker worden is echt te vroeg

Hoe was de brownietaart Liejannuh?
pi_60725075
De brownietaart was erg lekker! Heb nog een hele berg over en dat is mooi want ik krijg woensdag een eter.
Recept is te vinden op www.kokenmetkarin.nl
Leuke site met leuke (en eenvoudige!) recepten.

Leuk die foto trouwens Jojo! Wat is je "normale" taille omvang? Ongeveer?
pi_60725122
de site ziet er leuk uit liejannuh, ik zal er later eens beter naar gaan kijken..

ik heb gisteren lekker veel thee gedronken, en mijn lijf gaat nu weer terug naar het gewicht waar ik al een tijdje rond hang, en hopelijk krijg ik het nu voor elkaar om weer onder de 75 te duiken....
Ik ga in ieder geval morgen naar mijn nieuwe werk, ik heb eindelijk dus gisteravond die collega te pakken gekregen, hij was op vakantie en wat net terug..... Dus ik moet vandaag nog even hard aan de slag.
pi_60725124
-8 volgens mijn weegschaal thuis

Alleen bij die op de sportschool was ik ineens weer 5 kilo zwaarder
pi_60725221
Vage dingen die weegschalen marcb, maar het lijkt dus nog wel de goede kant uit te gaan. Merk je ook al wat aan kleding, dat het ruimer gaat zitten?
  maandag 11 augustus 2008 @ 09:11:00 #33
4177 Jojogirl
pi_60725335
Teigan

Je kan het beste van 1 weegschaal uitgaan Marcb. Thuis weeg ik een kilo meer dan op de sportschool en bij m'n ouders weeg ik 4 kilo minder dan thuis Ik houd zelf gewoon die van thuis aan. En -8 is als het goed is overal -8

M'n normale tailleomvang weet ik niet, Liejannuh. Ik dacht dat ik die wel ergens op dieet-web had staan, maar daar staat maar 1 waarde en dat is 98 cm. Lijkt me te hoog, want toen woog ik ook nog 90+ kilo.
Ik gok op halverwege de 80 ofzo.
pi_60743560
Pfff.. over weegschalen gesproken. Vandaag eerste afspraak bij dietiste gehad en daar natuurlijk ook op de weegschaal. Weeg ik thuis 117,5 was het daar gewoon 119.5, weliswaar met kleding, maar toch. Tevens was ik slechts 1.62 mtr ipv de 1.64 die ik dacht te zijn... ben pas 33 en ga nu al krimpen haha

Komende 3 weken op dieet zonder koolhydraten, dus alleen groentes, zuivel, fruit etc. Tevens 3 maaltijden per dag en verder niets tussendoor. Ik zal mijn brood en aardappels wel missen, maar het is voor het goede doel.

Over ca. 3 weken weer terugkomen, dus dan afwachten of het werkt. Ben niet negatief, maar moet nog wel even goed bedenken wat ik allemaal ga/kan/mag eten. Morgen eerst maar een flink yoghurt, rauwkost en groentes in huis halen.

Iemand hier ervaring met eten zonder koolhydraten? Heb wel een lijst met verboden producten en een lijst met productgroepen die wel mogen. Het worden zware weken maar gezien mijn voedingspatroon en verleden heeft ze goede hoop dat dit flink aanslaat.
pi_60743642
Hoeveel yoghurt, zuivel, drinkyoghurt etc mag eigenlijk? Zitten daar niet vrij veel calorieën in?
pi_60743775
Ik heb ooit South Beach gevolgd en dat is ook low carb. Werkt goed hoor. Lekker bakken sla eten als lunch enzo.
Google maar eens op south beach recepten ofzo.
  maandag 11 augustus 2008 @ 21:21:28 #37
4177 Jojogirl
pi_60743849
Pff eten zonder koolhydraten, dat zou niets voor mij zijn, ik ben te gehecht aan m'n pasta's en brood.
Volgensmij heeft Lianne South Beach gedaan en dat is ook zonder koolhydraten (of was het Atkins?).

marcb, ik weet niet hoeveel zuivel verstandig is. Aan de ene kant zitten er soms veel caloriën in, aan de andere kant is ook bewezen dat magere zuivel kan helpen bij het afvallen. Volgensmij was dat omdat er vrij veel eiwit in zit, wat een verzadigd gevoel geeft waardoor je minder trek hebt in andere dingen.
pi_60743985
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 21:16 schreef marcb1974 het volgende:
Hoeveel yoghurt, zuivel, drinkyoghurt etc mag eigenlijk? Zitten daar niet vrij veel calorieën in?
Het gaat dus niet om calorieën en er is dus geen limiet aan hoeveelheid. Maar het moet wel neutraal zijn, dus geen drinkyoghurt met vruchtensmaakje oid. Max 2 stuks fruit per dag (ivm fruitsuikers).

Bedankt Liejannuh, ik ga eens zoeken op South Beach.
pi_60745746
eten zonder koolhydraten kan volgens mij niet, ook groente en fruit en dergelijke bevatten natuurlijk gewoon koolhydraten, maar het zal wel flink koolhydraten beperkt zijn..
pi_60745887
Ja klopt teigan, helemaal kan inderdaad niet. Ik heb even zitten lezen, maar het klinkt op zeg best logisch allemaal. En er is best veel mogelijk ondanks de beperkingen.

Ik ga morgen vol goede moed beginnen en dan ben ik zeer benieuwd hoe mijn lichaam reageert.

Het mag overigens max 3 weken en dan komen er weer meer producten die ik mag. Het lijkt inderdaad op SB, maar ik mag ook geen zoetstof en weer wel 2 stuks fruit per dag.

@liejannuh, bedankt! heb me geregistreerd
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:00:02 #42
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_60758100
hallo! ik was deze helemaal kwijt!!
net ook even t lijstje geupdatet, ik ben nu écht 82 kilo. jeej. hoop zo dat ik binnenkort de 81-ers ga zien. maar k doe goed mn best dus t gaat vast lukken!

koolhydraat beperkt lukt mij ook niet.... maar ik eet wel niet te vaak meer pasta, ook niet volkoren, omdat ik daar toch élke keer weer van aankom. heel stom. en ook maar tijdelijk, maar t demotiveert en dat vind ik zonde. dus max. 1 keer in de week, en niet elke week...

soms sla ik mn avondmaaltijd koolhydraten weleens over, maar dan heb ik overdag wel wat meer brood gegeten. t is nl. meestal vooral uit luiheid als ik dat doe...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_60762238
Ik kom me hier ook even melden!
Mijn vriend en ik zijn allebei een heleboel te zwaar en sinds een maand hebben wij ons eetpatroon omgegooid.
Sinds 2 weken begonnen met het SHE-dieet en ook maar eens een weegschaal aangeschaft.
Het gaat eigenlijk super, het is makkelijk vol te houden. We gaan nu allebei 1 a 2 keer per week baantjes zwemmen en de rest van de week proberen we ook actief te zijn door te wandelen, fietsen.
Mijn vriend is 3 kg afgevallen en ik zelf 2. Dit in 1,5 week tijd. Eerder hadden we nog geen weegschaal. Zaterdag is het weer weegdag.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:00:11 #44
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_60763586
Hallo,
Nou mijn dieet is dus( klinkt stom ) hetsuperdieet. Dat gaat ook volgens weekmenus enz. Hierbij spelen ze vooral met mijn doelen. En het aantal hoeveelheden die ik ga eten hebben ze van mijn soort groep afgeleid. Ik ben dus een groep die overgewicht heeft en weining beweegt. En daarbij staat hoeveel gram je voor alles moet nemen. Maar mag nog wel pasta enz.. maar wel met die aantal hoeveelheid. Ik moet elke week op papier zetten hoe ik me voel enz. Ben benieuwd!

heb wel ontdekt dat mijn middelomtrek ( net boven mijn navel, want daar heb ik een moedervlek enzo kan ik zien waar ik moet meten ) is 96,5...slik...
The girl that lost her mind
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:02:04 #45
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_60763644
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 14:16 schreef appelsap het volgende:
Ik kom me hier ook even melden!
Mijn vriend en ik zijn allebei een heleboel te zwaar en sinds een maand hebben wij ons eetpatroon omgegooid.
Sinds 2 weken begonnen met het SHE-dieet en ook maar eens een weegschaal aangeschaft.
Het gaat eigenlijk super, het is makkelijk vol te houden. We gaan nu allebei 1 a 2 keer per week baantjes zwemmen en de rest van de week proberen we ook actief te zijn door te wandelen, fietsen.
Mijn vriend is 3 kg afgevallen en ik zelf 2. Dit in 1,5 week tijd. Eerder hadden we nog geen weegschaal. Zaterdag is het weer weegdag.
welkom hier!
Ik weet niet wat de she-dieet inhoudt.. maar dat je afvalt is altijd goed!
succes ermee!!
pi_60764486
Zeeltje en appelsap, succes!!

Hier zit de eerste dag er bijna op. Nog een uurtje en dan mag ik naar huis. Met de honger valt het mee, al krijg ik nu wel wat trek. We eten om 18 uur dus ik moet nog wel even maar dat gaat lukken.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:42:43 #47
4177 Jojogirl
pi_60764821
Welkom appelsap en welkom terug zeeltje.

Ik weet niet of verlof nou zo goed gaat zijn voor mijn lijn. Ik zie overal alleen maar lekkere taartrecepten die ik wil uitproberen
Naja, dan hoor ik hier in elk geval de komende tijd nog wel thuis
pi_60765118
Ik durf hier bijna niet te posten. Elke keer als ik weer begonnen ben en als het goed gaat, dan post ik hier en vervolgens ga ik binnen een paar dagen helemaal weer de fout in.

Ik wil MoBlo feliciteren met haar huisje in Nijmegen. En gelijk even vragen naar een ander topic over galajurken. Ik kan me herinneren dat je daar ooit in gepost hebt. Ik ben op zoek naar een jurk en dacht dat jij een adres had voor wat grotere maten? Ik ben sowieso een kluns wat kleding zoeken betreft. Geen idee waar ik moet beginnen en of ik wel een galajurk moet hebben voor een bruiloft.

Oja, ben nu 88,8 kg. En ga vanavond weer naar de sportschool (zondag geweest en donderdagavond ga ik weer).
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:54:06 #49
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_60765228
oh ja moblo gefeliciteerd!!! super gaaf een eigen huisje echt samen..

ik moet nog steeds de foto's uploaden maar ben daar te lui voor :s
pi_60767298
Zeeltje, wel fijn dat je wat richtlijnen hebt op die manier! Ook succes ermee.
Wat het she-dieet is kan je in het "slank de nazomer in" topic vinden.
pi_60767772
Sporten wordt weer steeds lekkerderderder
Nu oppassen dat ik straks niet te vaak ga, al schiet mijn gewicht zo wel omlaag
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 17:38:41 #52
4177 Jojogirl
pi_60768109
Hoezo zou je te vaak kunnen gaan marcb?
pi_60768219
Om het gezond te houden mag ik niet meerdere dagen achter elkaar. En dat zit er nu wel aan te komen
pi_60774458
Zo, gesport. Heerlijk.

88.8 kg begin en streef 66.6

En ik moet dus geen galajurk hebben maar een cocktailjurk. Nu nog een winkel vinden in Breda of omgeving. Eventueel Antwerpen.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_60774571
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 21:23 schreef Soempie het volgende:
Zo, gesport. Heerlijk.

88.8 kg begin en streef 66.6
Realistisch streefgewicht? of gewoon omdat het zo mooi evil is?
quote:
En ik moet dus geen galajurk hebben maar een cocktailjurk. Nu nog een winkel vinden in Breda of omgeving. Eventueel Antwerpen.
Wat is het verschil?
pi_60774671
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 21:27 schreef omearos het volgende:

[..]

Realistisch streefgewicht? of gewoon omdat het zo mooi evil is?
Mwah, voor ik aankwam was ik 55 kg. Dat is te licht. 70 kg is zeker wel realistisch.
quote:
Wat is het verschil?
Dat vraag je aan de grootste kluns op gebied van kleding. Ik denk dat een galajurk lang is en een cocktailjurk kort.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:52:56 #57
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_60775542
Haha cocktail is meer zomers en inderdaad korter ( een echte cocktailjurk is net boven je knie )

55 kg! wow ik wou dat ik die richting was.. mijn realitisch gewicht is 64 kg. Althans dan ben ik gezond volgens alles..

dus moet nog 14,6 kg! maar op valtaf.nl staat dat 59,17kg mijn ideaal gewicht is :s
pi_60784019
Vorige week moest ik een cocktailjurk aan en dat voelt ook wel meer ontspannen dan echt gala. Officieel was het trouwens geen cocktail, maar hij voldeed wel aan de beschrijving. Of het was een marktetingtruc om hem beter te verkopen.
*OUD heilige*
pi_60795903
Vandaag ben ik 87.4 kg. Ik hoop dat het zo doorzet.

Rustig topic trouwens..
  woensdag 13 augustus 2008 @ 17:30:19 #60
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_60799841
echt heel rustig hier! ik woog vandaag 78kg!
Ik heb vandaag een poging gedaan om een zelfgemaakte groentesap te maken.. nou dat smaakt voor geen meter!
pi_60800020
Het is hier inderdaad rustig

Hoe kan dat.. ? Totaal niet gezellig
  woensdag 13 augustus 2008 @ 17:57:28 #62
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_60800455
Met mijn bloed was op mijn vitamine d na alles goed ow ja en mijn zink was wat laag.

De dr vond het erg goed om te horen dat het zoveel beter met mij gaat in mijn hoofd, ondanks de bijwerkingen. Daar gaan we in september over verder praten. Ik val wederom niet af maar dat is nu even niet zo belangrijk.

Er zal wrs wel een nieuwe operatie komen want dit is niet echt leuk leven, hoe en wat weet ik nu ook niet. Maar ik ben blij dat het lijkt of we op het goede pad zitten .
  woensdag 13 augustus 2008 @ 18:16:36 #63
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_60800824
fijn van je bloed bubsel, en dat je je wat beter voelt, in je hoofd in elk geval...
  woensdag 13 augustus 2008 @ 18:20:43 #64
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_60800902
inderdaad fijn dat je je sowieso in je hoofd fijn voelt! dat telt!
pi_60803280
Klinkt goed Bubseltje, je post klinkt al stukken positiever dan hoe je een tijd terug schreef
En die uitslag van het bloed is natuurlijk ook goed nieuws
pi_60819833
Bubseltje, ik ken je verhaal niet. Maar wat je nu schreef dat klinkt goed.
Je klinkt positief.

Zeeltje en Soempie, gaat de goede kant op zo te zien.

Omdat we vanavond uit eten gaan heb ik me vanochtend al gewogen in plaats van zaterdag.
Weer 1 kilo er vanaf! Dus ben benieuwd wat zaterdag de stand zal zijn. Vanavond probeer ik ook gewoon mager te eten en ik laat het nagerecht maar even zitten denk ik.
pi_60820163
ik vertrek zo richting Hellendoorn, rondleiding bij Ben&Jerry's

Appelsap, vergeet vanavond vooral niet om gewoon te genieten
  donderdag 14 augustus 2008 @ 11:02:10 #68
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_60820482
ik ben strontchagerijnig. ik weet dat t er morgen of overmorgen ws. weer af is, maar t is zwaar klote als je een hele week keurig tussne de 1100 en 1500 ckal eet, 3 keer gaat hardlopen, en dat je dan 1 kg aankomt terwijl je de hele week rond en op hetzelfde getal hing. ik wilde er ónder verdorie...

morgen officiele weegdag, bah.
pi_60820892
Ik ga er zeker van genieten hoor, anders zou ik niet uit eten gaan.

Rondleiding bij Ben&Jerry's leuk zeg! Ik zou er alleen veel te veel trek van krijgen denk ik.

Kwakveense, wat vervelend zeg. Misschien hou je op het moment gewoon wat vocht vast?
Wat ik ervan begreep hang je al een tijdje op hetzelfde gewicht toch?
Hoop voor je dat je er snel eens onder duikt.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 11:22:45 #70
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_60821024
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:17 schreef appelsap het volgende:
Ik ga er zeker van genieten hoor, anders zou ik niet uit eten gaan.

Rondleiding bij Ben&Jerry's leuk zeg! Ik zou er alleen veel te veel trek van krijgen denk ik.

Kwakveense, wat vervelend zeg. Misschien hou je op het moment gewoon wat vocht vast?
Wat ik ervan begreep hang je al een tijdje op hetzelfde gewicht toch?
Hoop voor je dat je er snel eens onder duikt.
mwah, ik ga gewoon heeeel langzaam. ik hang vaak een paar weken steeds rond ene getal, duik er dan lekker onder, en dan gaat t de volgende kilo weer t zelfde. ik hing heel lang tegen de 84 aan te hikken, nu zie ik bijna nooit meer 83, en hoop op 81 etc...

k weet niet of t vocht is. kan zijn, tijd van demaand enzo. maar meestal gaat dat bij mij niet op... maar wie weet (mn weegschaal zei dat mn vetpercentage gewoon hoger was, en mn vocht zelfs lager)
pi_60821458
Frustrerend zeg! Zeker als je weegschaal dan aangeeft dat jouw vetpercentage hoger is terwijl je zo netjes gegeten hebt. Je zou haast gaan denken dat het een foutje is.
Hopelijk lukt het met hardlopen dan toch om er weer wat af te krijgen de komende tijd.
pi_60822876
dat vetpercentage zou ik me niet zoveel van aantrekken eerlijk gezegd, dat is met een weegschaal toch niet correct te meten...

Ik heb het ook wel dat als ik weer meer ga sporten, ik eerst zwaarder word. Even doorzetten, dan gaat het vast wel weer omlaag..
pi_60823354
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:22 schreef kwakveense het volgende:

k weet niet of t vocht is. kan zijn, tijd van demaand enzo. maar meestal gaat dat bij mij niet op... maar wie weet (mn weegschaal zei dat mn vetpercentage gewoon hoger was, en mn vocht zelfs lager)
Fancy weegschaal, dat het vetpercentage en vocht gemeten wordt.

Volgens mij is het zo dat spieren meer wegen, dus misschien krijg je wel meer spier. Maar kan me wel voorstellen dat het frustrerend is. Vorig jaar heb ik ook een paar weken gehad dat ik maar niet afviel, terwijl ik wel veel deed.
pi_60823708
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 10:32 schreef appelsap het volgende:

Omdat we vanavond uit eten gaan heb ik me vanochtend al gewogen in plaats van zaterdag.
Weer 1 kilo er vanaf! Dus ben benieuwd wat zaterdag de stand zal zijn. Vanavond probeer ik ook gewoon mager te eten en ik laat het nagerecht maar even zitten denk ik.
Speciale gelegenheid?
quote:
Zeeltje en Soempie, gaat de goede kant op zo te zien.
Hoop dat ik het vol blijf houden zo. Bij veranderingen is het vaak zo dat ik stop met sporten. Pas als alles weer loopt pak ik sport en gezond eten weer op. Vorig jaar vrij snel 10 kg afgevallen, omdat ik gewoon lekker bezig was. Toen kreeg ik een vriend en veranderde m'n ritme, waardoor alles er ook weer aankwam.

Nu wonen we samen en loopt alles makkelijker, waardoor ik weer begin met sporten. Ben bang dat het in september weer inzakt, omdat ik dan elke dag naar Nijmegen moet en dus m'n ritme weer verandert. Juist dan moet ik mezelf er echt toe gaan zetten.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 13:17:29 #75
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_60823966
@ soempie: vetvrije massa was gelijk gebleven, dus niet meer spieren. maar goed, wat teigan zegt: een weegschaal meet toch niet nauwkeurig.

ik let ook neit op t bsolute getal van vetpercentage op de weegschaal hoor, teigan, maar ik daxht dat de relatieve verschillen wel zouden kloppen...
pi_60824330
Soempie, klinkt herkenbaar. Bij mij werkt het bij veranderingen ook vaak zo. Maar ik ben nu van plan me daar niet langer door te laten leiden. Succes ermee! Ik weet dat het lastig is. Gewoon in september flink doorzetten, dan lukt het je vast wel!

Wij gaan voor de gezelligheid met de familie van mijn vriend uit eten.
pi_60824967
De weegschaal meet volgens mij door middel van geleiding. Mijn vriend heeft altijd zweethanden bv. en met zo'n handmeetapparaat heeft hij altijd het vetpercentage van een marathonloper, terwijl hij wel dus is, maar absoluut niet heel mager ofzo...
Dus het kan volgens mij al wel verschillen of je er met zweetvoeten of zonder op gaat staan zeg maar..
pi_60826978
Ik heb eindelijk het idee dat mijn broek iets ruimer gaat zitten. Nu nog van de drop afblijven vandaag

Straks wel weer sporten
  donderdag 14 augustus 2008 @ 17:22:26 #79
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_60829910
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 15:18 schreef marcb1974 het volgende:
Ik heb eindelijk het idee dat mijn broek iets ruimer gaat zitten. Nu nog van de drop afblijven vandaag

Straks wel weer sporten
Ow dat komt helemaal goed hoor, ineens heb je het! je wordt slanker

Straks weer eens lekker uit eten, dat is niet goed voor je lijn, tenminste.. ik eet veel en dan ook en dan is het vaak vetter.....
Morgen 60 km fietsen dus ik vreet het er alvast aan

Ik heb weeeeeeeeeeeeeeeeeeekeeeeeeeeeeeeeeeeenddddd, voor het eerst langer vrij dan 1 dag!!! *happy*
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_60831244
bubseltje, gefeliciteerd met dit super bericht
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_60838153
Marcb, wat fijn dat je het gaat merken! Ik hoop dat ook snel mee te gaan maken

Uit eten gaan was erg gezellig. Ik heb genoten van het lekkere eten. Niemand nam een nagerecht dus dat was makkelijk over te slaan.
Ik heb het net even ingevuld in de caloriechecker. Heb erg ruim gerekend maar heb vandaag net zoveel calorieen op als op een normale dag. Dus erg netjes vind ik! En dan heb ik zelfs nog wat frietjes op.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 23:54:27 #82
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_60840654
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:22 schreef kwakveense het volgende:

[..]

. Dat klopt! Ik weet even niet meer hoe, maar mijn begeleidster constateerde zo ook een keer dat ik ongesteld was, terwijl ik niks gezegd had . Trekt weer bij als je niet meer ongesteld bent!
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 08:49:56 #83
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_60845777
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 23:54 schreef k_i_m het volgende:

[..]

. Dat klopt! Ik weet even niet meer hoe, maar mijn begeleidster constateerde zo ook een keer dat ik ongesteld was, terwijl ik niks gezegd had . Trekt weer bij als je niet meer ongesteld bent!
k hoop t maar... had er eerdere maanden nl. geen last van. wel vlak ervoor, amar als k t eenmaal was dan verloor k snel gewicht juist. maar ja, ben nu niet écht ongesteld, ik ben zo half ongesteld terwijl ik mn pil doorslik... vorige keer hield dat de hele maand aan.

nou ja, we maken er maar t beste van en ik ga gewoon door!
pi_60845841
Goeiemorgen!
Bubsel, fijn dat de bloeduitslagen beter leken..

Wij hebben een nieuwe weegschaal gekocht, en ergens en ik daardoor even flink moedeloos. hij scheelt 5 kilo met de oude. Dus ik zit nu weer op de 80 kilo, terwijl ik op de oude rond de 75 zat.. Maarja, aangezien het om het lijntje naar beneden hoort te gaan zal ik maar proberen er zo snel mogelijk aan te wennen...
pi_60846226
Goedemorgen! Teigan, probeer de weegschaal eens op een andere plek te zetten, misschien is de vloer niet helemaal egaal ofzo?

Nu inmiddels 3,5 kg. kwijt dus dat is erg fijn. Gaat lekker en voel me er ook goed bij. Alleen tussen lunch en diner heb ik het laatste uurtje wel even trek, maar dan maar gewoon druk bezig gaan met iets en dan gaat de tijd snel voorbij.

Nog even bedenken wat ik tussen de middag ga eten. Het is echt heel rustig op het werk, dus de tijd kruipt voorbij... vermoeiend...
pi_60846280
happyme, het maakt niets uit of ik hem in de slaapkamer of in de studeerkamer zet, maar ergens verbaasd het me niet super, aangezien we al geconstateerd hadden dat die andere niet echt super betrouwbaar was. Het scheelde kilo's, afhankelijk van waar je ging staan...

nu vind ik deze wel weer erg hoog uitvallen, maar hij lijkt me wel betrouwbaarder dan de oude...
* teigan probeert zich voor te houden dat het maar een getalletje is...
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 09:41:40 #87
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_60846896
gewoon je startgewicht ook met 5 kg verhogen maar t is balen als je ineens weer een 8 ziet...
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 10:01:45 #88
4177 Jojogirl
pi_60847341
Teigan wat balen dat het zoveel scheelt die nieuwe weegschaal Je zal er zelf niet anders om zijn geworden, maar het voelt toch vast niet fijn.

Bubsel, goed nieuws
pi_60847733
jojo, het voelde echt niet leuk, ik was ook even helemaal van slag. Ik probeer het nu wel te relativeren, ik vond de 75 kilo toch een enge psychologische grens, met die nieuwe weegschaal kan ik dus weer even voordat ik daar ben...
pi_60848037
Mag ik dan nu even melden dat je er ontzettend goed en gezond uitziet Teigan?
Niet dat het leuk is dat een weegschaal meer aangeeft, maar ik zou je minstens 10 kilo lichter schatten!
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 10:36:21 #91
4177 Jojogirl
pi_60848072
Om maar met Johan Cruyff te spreken: elk nadeel heeft zijn voordeel

En getalletjes zijn maar getalletjes, maar ik zou het toch ook erg fijn vinden om niet boven de 90 te komen voordat ik beval. De marge wordt nu wel klein, dus het gaat erom spannen.
pi_60851360
Hier zitten mijn kleren weer lekker. Mijn buik is platter. En ik voel me heerlijk

En ik let niet echt op. Eet gewoon wat mijn moeders 's avonds voor ons neerzet. Ontbijt nu elke dag. Anders krijg ik commentaar van moeders. En ook de lunch wordt verzorgt. Toch heerlijk om een aantal weekjes in de kost bij je ouders te zitten
pi_60852426
Teigan, ik had dat ook met mijn nieuwe weegschaal vorig jaar, kwam ook ongeveer 5kg bij (94kg op analoge schaal, 99,1kg op nieuwe digitale) Heb toen inderdaad mijn startgewicht aangepast, maar dat kon makkelijker omdat ik pas net was begonnen.

En psychologische grenzen zijn stom blijft raar hoe dat werkt.
pi_60853155
bij mij zou het raar voelen om mijn startgewicht omhoog te gooien, ik heb hem nog vanuit de eetstoornissengroep, dus nog weer een andere weegschaal..

Maarja, na een tijdje zal ik hier ook wel weer aan gewend zijn neem ik aan..
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 14:10:59 #95
187444 jhvhprotocol
Mijn username is vaag.
pi_60853842
Hoi! Bas is terug, zeilen was tof enzo. Vooral omdat ik er nog ben afgevallen ook. XD Mijn huidige gewicht is 103.1, dat betekend dat ik dus 12 kilo ben kwijtgeraakt. Ik zat gisteren nog wel helemaal te paniekeren omdat ik een tosti heb gehad, en dan altijd het enge idee heb dat je direct aankomt. XD Maar dat was gelukkig niet zo. Mja, 12 kilo! Woehoe!
Oh noes!
pi_60855317
Hoi allemaal ik ben er weer
Vakantie was super

Donderdag wegen en dan begint het gewone ritme weer
pi_60855489
Waar ben je geweest Miss_S?
Beetje leuke dingen gedaan?

Wat zou lijntechnisch trouwens beter zijn; Japan of China?
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 15:05:50 #98
4177 Jojogirl
pi_60855603
Japan denk ik

Plannen?
pi_60855620
Domburg, dus niet zo heel ver weg
Maar wel een paar dagen lekker weer gehad dus op het strand gelegen en lekker rood geworden
Verder veel uiteten geweest samen met mijn vriendje en ouders, dus lijntechnisch zeker niet goed

En Japan klinkt gezonder
pi_60855747
Ik heb goedkope tickets gevonden naar Japan en China (500 euro inclusief tax! )
Ga me binnenkort maar eens verdiepen in wat een beetje te doen is in 3 weken. Lijkt me allebei wel erg tof.

Jij gaat volgens mij bijna altijd op vakantie in eigen land, niet waar Miss S? Ook ontzettend leuk hoor.
Zijn er leuke dingen te doen in de omgeving van Domburg?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')