Zoals ik aangeef geen top drie, maar het zijn kleine dingetjesquote:Op woensdag 13 augustus 2008 21:10 schreef marcodej het volgende:
[..]
je eerste paar verwachtingen kloppen wel aardig, maar over het voetbal, Inge, de estafette en mannenwielrennen waren de kansen op voorhand toch wel kleiner dan jij nu voorsteld.
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 21:17 schreef marcodej het volgende:
Nee begrijp wat je bedoelt: ze hoeven niet per se medailles te halen, maar ze presteren wat matiger dan verwacht waardoor er een wat negatiever gevoel ontstaat...
Ben ik wel met je eens, maar op de verwachte medaillekansen hebben de voorbeelden die jij noemde gelukkig geen invloed.
ben het helemaal met je eensquote:Op woensdag 13 augustus 2008 21:15 schreef Denewar het volgende:
[..]
Zoals ik aangeef geen top drie, maar het zijn kleine dingetjes
Inge meer vooraan zwemmen, maw betere tijden, dus bv beste 16 vrije slag.
Voetbal is tot nog toe niet om aan te zien. gaan minstens voor brons, na 2 keer ek kampioen (kan nog steeds overigens)
4X200 meter een finaleplaats
Verrassing bij mannenwielrennen (Kroon meer in de finale sterker bv)
Ik bedoel ook meer het gevoel te omschrijven.
Oh ja, ik haak af, ik beland straks in een discussie en dat was niet de bedoeling
Dat hou je altijd, uiteindelijk kun je positieve en negatieve verrassingen aan het eind van de Spelen ongeveer tegen elkaar afstrepen.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 21:50 schreef knep het volgende:
Denk ook dat het meer gevoelsmatig is aangezien er een paar zware medaillekandidaten zijn afgehaakt.
(Vos, dubbel 4 roeien, Huizinga).
Net wiskunde ditquote:Op woensdag 13 augustus 2008 21:55 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat hou je altijd, uiteindelijk kun je positieve en negatieve verrassingen aan het eind van de Spelen ongeveer tegen elkaar afstrepen.
Ik kom niet verder dan Vos bij de wegwedstrijd en zelfs die was niet zeker omdat een wielerkoers altijd anders kan lopen.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 21:57 schreef marcodej het volgende:
mis je nu eigenlijk slechts 2 'zekere' medailles,
Mwah Vos door de 'kenners' tot favoriet gebombardeerd. Ik vond het niet realistisch eigenlijk en bij mij was er dan ook totaal geen teleurstelling.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 22:05 schreef marcodej het volgende:
Vos was topfavoriet dus die noem ik ook 'zeker' vooraf en de roeien mannen 4.
Ik moet echt dit topic niet meer lezen. Wat een stelletje zeurkousen en pessimisten posten hier alleen maar zeg.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 12:42 schreef Palmboom313 het volgende:
Nu gaat het wel erg slecht weer goud verloren
quote:Op donderdag 14 augustus 2008 12:46 schreef knep het volgende:
Marleen gaat morgen voor een gouden vrijdag zorgen.
hockey, paardrijden, zeilen, al intereseert me dat allemaal niet.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 12:48 schreef Karrs het volgende:
De mazzel dan!![]()
Wat voor goudkansen hebben we nou nog?
Nee hoor trickett gaat goud halen zilver zit er wel in.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 13:04 schreef marcodej het volgende:
Vandaag de eerste echte goudenmedaillekans weg...
Maar morgen gaat Marleen voor goud... Het moet toch een keer mee zitten.
Trickett, degene die in de halve finale te langzaam was maar door een valse start van een Chinees toch opeens mee mag doen... geloof er geen snars vanquote:Op donderdag 14 augustus 2008 13:06 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Nee hoor trickett gaat goud halen zilver zit er wel in.
Zeg jij ook wel eens iets positiefs? Wat een zuurpruim ben jijquote:Op donderdag 14 augustus 2008 13:06 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Nee hoor trickett gaat goud halen zilver zit er wel in.
jahquote:Op donderdag 14 augustus 2008 13:11 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Zeg jij ook wel eens iets positiefs? Wat een zuurpruim ben jij
Hij had gewoon goud moeten halen, iedere partij met overmacht gewonnen tegen allemaal toppers. In de halve finale stond hij ook voor, tot de discutabele beslissing. Hij had ook niet zo'n risico moeten nemen, hij was beter en stond voorquote:Op donderdag 14 augustus 2008 13:40 schreef Roel_Jewel het volgende:
Nou, brons erbij. Maar hij had minstens zilver verdiend.
dat dus, dat vind ik altijd wel een zekerheidjequote:
Bij de voorgaande twee OS'en zaten we na vijf dagen al op 9 ofzo...quote:Op donderdag 14 augustus 2008 13:42 schreef Palmboom313 het volgende:
elke dag medaille houd wel standmaar inderdaad vandaag goud verloren
Na vandaag hebben we er zeven, alleen het goud valt eigenlijk wat tegen, maar ik verwacht dat dat er na zondag anders voorstaat.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 13:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Bij de voorgaande twee OS'en zaten we na vijf dagen al op 9 ofzo...
Doe nu niet alsof brons helemaal niks voorstelt.quote:
Ja, dat was mogelijk, dat is waar.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 14:28 schreef Karrs het volgende:
Dude... brons is zó 800 voor Christus![]()
Ik bedoelde meer dat dit brons gemakkelijk goud had kunnen zijn.
Blijft zeer discutabel, maar achteraf zegt Grol zelf dat hij terecht verloren heeft en dat het oerstom is dat hij hem niet uitjudoot en nog voor een aanval gaat, omdat hij supersterk was...Hij baalt echt enorm. En als je die beelden rustig terug kijkt zie je ook dat hij de controle op het allerlaatste moment kwijt is en die kazach nog genoeg grip heeft om hem op het allerlaatste stukje nog te werpen. Enige discutabele is of hij daadwerkelijk op zn rug valt... Maar ja, wel goud verloren...quote:Op donderdag 14 augustus 2008 13:43 schreef Blik het volgende:
[..]
Hij had gewoon goud moeten halen, iedere partij met overmacht gewonnen tegen allemaal toppers. In de halve finale stond hij ook voor, tot de discutabele beslissing. Hij had ook niet zo'n risico moeten nemen, hij was beter en stond voor
Het gaat meer om het feit dat er bij bijna alle medailles mééér inzat dat brons.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 14:30 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ja, dat was mogelijk, dat is waar.
Maar ik proef hier toch bij veel mensen teleurstelling bij brons, terwijl dat doorgaans een topprestatie is. Een Belg zou daarentegen met een bronzen medaille vermoedelijk in de adelstand verheven worden.
Dat idee heb ik eigenlijk alleen bij Grol.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 14:47 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het gaat meer om het feit dat er bij bijna alle medailles mééér inzat dat brons.
I agreequote:Op donderdag 14 augustus 2008 14:49 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat idee heb ik eigenlijk alleen bij Grol.
Mischien morgen ochtend met veldhuis alleen denk ik het nietquote:Op donderdag 14 augustus 2008 17:04 schreef MrBadGuy het volgende:
Twee medailles, goed bezig, maar jammer dat het tweede goud nog op zich laat wachten.
Morgen komen in ieder geval diverse kanshebbers op een medaille in actie. Allereerst natuurlijk Veldhuis, maar ook de teamsprint bij het baanwielrennen is een serieuze kanshebber op een medaille. Daarnaast zijn er met VD Geest, Uilenhoed, Kiplagat, Kibet en Smith nog enkele outsiders.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 17:05 schreef Jovatov het volgende:
Na een paar dagen elke dag één medaille, vanaf nu twee medailles per dag?
Zou mooi zijn, goede prestaties iig
Nee, ook de finale. En Kibet is natuurlijk geen grote kanshebber, maar ik sluit het niet volledig uit.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 19:13 schreef marcodej het volgende:
Kibet verwacht ik niet... en Smith is alleen nog kwali's toch?
Bij het paardrijden dressuur individueel maakt Anky een goede kans op goud. Zilver is daar een bijna zekere indien er geen rare dingen gebeuren.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 17:04 schreef MrBadGuy het volgende:
Twee medailles, goed bezig, maar jammer dat het tweede goud nog op zich laat wachten.
Ze kan juist voor Lornah de race hard maken. Moet wel, want haar sprint is matig, dus er moeten er een paar vanaf.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 19:15 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Nee, ook de finale. En Kibet is natuurlijk geen grote kanshebber, maar ik sluit het niet volledig uit.
Sporters met een serieuze kans die gaan voor goud, ze doen dat in meer landen en zo krijg je een klassement.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 19:57 schreef kowala het volgende:
Wat zitten er een hoop losers in de Nederlandse groep deze spelen meeste hadden een grote bek voor de spelen en nu kun ze het weer niet waarmaken. Met 3 gouden plakken mogen we in onze handjes knijpen tijdens deze spelen.
Kun jij mij namen geven van Nederlandse sporters die gezegd hebben dat ze even goud gaan inkoppen? Ik ken ze niet, wel sporters die weten dat ze tot de wereldtop behorden en kans hebben op goud maar ook weten dat ze niet de enige zijn die deelnemen en dat ook de sporters uit andere toewerken naar hun ultieme vormpiek.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 19:57 schreef kowala het volgende:
Wat zitten er een hoop losers in de Nederlandse groep deze spelen meeste hadden een grote bek voor de spelen en nu kun ze het weer niet waarmaken. Met 3 gouden plakken mogen we in onze handjes knijpen tijdens deze spelen.
Valt wel mee hoor enige die verwacht dat hij goud ging winnen en het niet haalde is grol. En de belangrijkste mensen voor een medaille moeten nog komen. Veldhuis nog 2 keer, Theo bos, Anky, Hockey vrouwen.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 19:57 schreef kowala het volgende:
Bij het zwemmen is het goud anders een meevaller. Voor de rest hoefde je ook niet op veel medailles te rekenen. Alleen op de 50 vrij en die komt dus nog.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 12:19 schreef TheVulture het volgende:
call me a zwartkijker, maar het gaat nog een hels karwei worden om de prestaties van Atlanta te evenaren... het lijkt erop dat hele equipes (zwemmen en baanwielrennen) totaal verkeerd gepiekt hebben
daar heb jij weer gelijk in maar het is wel een mirakel dat dat is gelukt als je ziet dat de hele ploeg behalve VDH zijn PR's op de individuele nummers bijna niet benaderd....quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 14:07 schreef wimderon het volgende:
[..]
Bij het zwemmen is het goud anders een meevaller. Voor de rest hoefde je ook niet op veel medailles te rekenen. Alleen op de 50 vrij en die komt dus nog.
Niks mirakel. Als je het goed bekijkt was dit het enige nummer waarbij Nederland onlangs had bewezen idd de sterkste te zijn. Dat het buitenland daar overheen gekeken had is hun eigen fout. Die meiden hebben gewoon gedaan wat ze moesten doen nadat ze het WR hadden gepakt.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 14:09 schreef TheVulture het volgende:
[..]
daar heb jij weer gelijk in maar het is wel een mirakel dat dat is gelukt als je ziet dat de hele ploeg behalve VDH zijn PR's op de individuele nummers bijna niet benaderd....
Dat de zwemmers verder teleurstellen is natuurlijk waar, maar daar waren ook geen medailles van te verwachten. Op de 4x100 hebben Kromowidjojo en Heemskerk geweldig gezwommen en hadden ze het geluk dat namens de VS Coughlin ook matig was en bij Australië Campbell en Mills ook gigantisch teleurstelden.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 14:09 schreef TheVulture het volgende:
[..]
daar heb jij weer gelijk in maar het is wel een mirakel dat dat is gelukt als je ziet dat de hele ploeg behalve VDH zijn PR's op de individuele nummers bijna niet benaderd....
Dat vind ik dan weer zo af doen aan de prestatie hè? Waarom is het nou weer op basis van geluk en stelden de anderen teleur? Ze hadden sowieso al het WR! Dus lijkt me gewoon een afspiegeling van hoe het op dat onderdeel momenteel gewoon er voor staat. Waar ze individueel minder sterk zijn, weten ze als team boven zichzelf uit te stijgen. Ga dit dan weer niet bagatelliseren en zeggen dat dit alleen mogelijk was door dat anderen minder presteerden.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 16:20 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat de zwemmers verder teleurstellen is natuurlijk waar, maar daar waren ook geen medailles van te verwachten. Op de 4x100 hebben Kromowidjojo en Heemskerk geweldig gezwommen en hadden ze het geluk dat namens de VS Coughlin ook matig was en bij Australië Campbell en Mills ook gigantisch teleurstelden.
Compleet eens! Nederland was al WR-houder dus een van de topfavorieten! Behalen ze een keer een gouden medaille naar verwachting, is het nu weer eens geluk! Ongelooflijk.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 16:24 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Dat vind ik dan weer zo af doen aan de prestatie hè? Waarom is het nou weer op basis van geluk en stelden de anderen teleur? Ze hadden sowieso al het WR! Dus lijkt me gewoon een afspiegeling van hoe het op dat onderdeel momenteel gewoon er voor staat. Waar ze individueel minder sterk zijn, weten ze als team boven zichzelf uit te stijgen. Ga dit dan weer niet bagatelliseren en zeggen dat dit alleen mogelijk was door dat anderen minder presteerden.
Die 4 * 100m vrij is de enige die volledig aan de hoop en verwachtingen heeft voldaan tot nu toe inderdaadquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 16:37 schreef marcodej het volgende:
[..]
Compleet eens! Nederland was al WR-houder dus een van de topfavorieten! Behalen ze een keer een gouden medaille naar verwachting, is het nu weer eens geluk! Ongelooflijk.
de 4 keer 100 is inderdaad de enige die aan de verwachting voldoet, als jij wereldrecordhouder bent, en dat binnen een half jaar van het OS hebt gezwommen, is alles minder dan goud niet voldoende.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 12:07 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die 4 * 100m vrij is de enige die volledig aan de hoop en verwachtingen heeft voldaan tot nu toe inderdaad![]()
![]()
Denk dat dat niet meer gaat lukkenquote:Op maandag 18 augustus 2008 10:30 schreef TheVulture het volgende:
De teller staat nu op 11... zal nog een hele klus worden om de 20 te halen...
Een half uurtje later hebben we er al weer een gouden bij.quote:Op maandag 18 augustus 2008 10:30 schreef TheVulture het volgende:
De teller staat nu op 11... zal nog een hele klus worden om de 20 te halen...
Hockey(st)ers en wellicht nog een keer een stunt van de waterpolosters.quote:Op maandag 18 augustus 2008 11:11 schreef Blik het volgende:
Welke kunnen we nog halen de komende dagen?
- van Grunsven gaat goud of zilver pakken.
- Misschien Bos nog een plak
- wellicht springruiters brons (maar alleszins zeker)
maar verder
Hockey x 2, waterpolo, taekwondo.quote:Op maandag 18 augustus 2008 11:11 schreef Blik het volgende:
Welke kunnen we nog halen de komende dagen?
- van Grunsven gaat goud of zilver pakken.
- Misschien Bos nog een plak
- wellicht springruiters brons (maar alleszins zeker)
maar verder
Halve finale wordt wel een lastige, geloof ik.quote:Op maandag 18 augustus 2008 11:21 schreef Blik het volgende:
uiteraard de hockeyers, hoe kan ik ze vergeten.
En wellicht Kanis, die staat al met 1 been in de halve finale
Vergeet de waterpolodames niet. Die staan in de halve en zijn steengoed bezig!quote:Op maandag 18 augustus 2008 11:21 schreef Blik het volgende:
uiteraard de hockeyers, hoe kan ik ze vergeten.
En wellicht Kanis, die staat al met 1 been in de halve finale
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |