Nauru heeft maar één deelnemer.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 21:16 schreef sportfreak het volgende:
Ah, is dit de OS versie van 'steun een onbekende renner' tijdens de Tour de France.
Ik steun Kiribati.
Ze doen mee in twee sporten. Atleten Kaitinano Mwemweata en Rabangaki Nawai op de 200 meter en gewichtheffer David Katoatau.
Foto's en info over het land volgen.
Heja, leuk idee, ik zal de OP aanpassen met de zgn FOK!ambassadeurs. Bonjovi mag een exotischer land uitkiezen wmbquote:Op donderdag 7 augustus 2008 21:16 schreef sportfreak het volgende:
Ah, is dit de OS versie van 'steun een onbekende renner' tijdens de Tour de France.
Exotischer dan Kiribati kan haast nietquote:Ik steun Kiribati.
Ze doen mee in twee sporten. Atleten Kaitinano Mwemweata en Rabangaki Nawai op de 200 meter en gewichtheffer David Katoatau.
Foto's en info over het land volgen.
http://results.beijing2008.cn/WRM/ENG/BIO/NOC/SKN.shtmlquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 09:25 schreef eortuw het volgende:
Ik ben sowieso fan van St. Kitts & Nevis. Ga zo vertellen wie er, naast Kim Collins uiteraard, dit jaar voor dit land meedoen met de spelen.
edit: kan helaas niemand vinden... Is er ergens een link naar complete deelnemerslijsten van de Spelen?
Je snapt dat dat niks te maken heeft met prestaties he? Komt puur door aantal strepen in eerste teken van het land in het Chinees.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:08 schreef thloreg het volgende:
Gezien mijn achtergrond/afkomst [ afbeelding ] natuurlijk. Het mooie is dat Turkije als 3de land in de openings-ceremonie langskomt en Nederland 150st!
kortom: [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Lol, zoals zo vaak heb jij er weer eens niks van begrepen.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 20:56 schreef BonJovi het volgende:
Brazilie lijkt me duideiljk
ook voor USA trouwens
Die zijn al door iemand anders geclaimd! Er zijn nog andere eilandengroeperingen over in de Pacific, dat dan wel!quote:
Hier de lijst van de volgorde van de vlaggen (al kan je Bhutan schrappen). En inderdaad jammer dat Micronesië al was vergeven.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 21:43 schreef Hanneke12345 het volgende:
Aangezien de mooiste al vergeven zijn (Zuid-Afrika en Micronesië) hoopte ik op een lijst vlaggen, om daar uit te kiezen. Maar helaas.
Ah, dankje.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 21:49 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Hier de lijst van de volgorde van de vlaggen (al kan je Bhutan schrappen). En inderdaad jammer dat Micronesië al was vergeven.
Uganda doet gewoon mee met maar liefst elf atletenquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 23:00 schreef Altijd_Lastig het volgende:
Uganda.. Ga ik binnenkort heen en hoop dat ze het goed doen.. Al heb ik werkelijk geen idee of ze mee doen..
quote:Costa Rica heeft een lange democratische traditie, in tegenstelling tot veel andere Centraal-Amerikaanse landen, die gedurende lange tijd bananenrepublieken geweest zijn.
Er hebben geen grootschalige geweldsuitbarstingen plaatsgevonden sinds een kleine burgeroorlog in de jaren '40. In 1949 schafte president José Figueres Ferrer het leger af, waardoor Costa Rica een van de weinige landen zonder leger is.
Kijk eens naar de vlag van de Seychellen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 21:43 schreef Hanneke12345 het volgende:
Aangezien de mooiste al vergeven zijn (Zuid-Afrika en Micronesië) hoopte ik op een lijst vlaggen, om daar uit te kiezen. Maar helaas.
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 13:11 schreef Falco het volgende:
Sobirov heeft voor Oezbekistan de eerste medaille gehaald! Een bronzen in de lichtste judoklasse
Tóch wil ik in het overzichtslijstje!quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 18:18 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dan heb je niet veel te vieren deze keer.
quote:Burundi op de Olympische Zomerspelen 2008
Burundi neemt deel aan de Olympische Zomerspelen 2008 in Peking, China. Het debuteerde op de Zomerspelen in 1996 en doet in 2008 voor de 4e keer mee. Burundi won op de vorige editie in 2004 geen medaille en op eerdere Zomerspelen won het in totaal 1 medaille.
quote:
Het gaat niet om de opkomst bij de openingsceremonie, maar om het aantal medailles dat er wordt gewonnen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:08 schreef thloreg het volgende:
Gezien mijn achtergrond/afkomst [ afbeelding ] natuurlijk. Het mooie is dat Turkije als 3de land in de openings-ceremonie langskomt en Nederland 150st!
kortom: [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Reeds 1 maal brons.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 19:04 schreef SeLang het volgende:
Ik support natuurlijk Taiwan ( 'Chinese Taipei')
Dit voelt voor mij nog steeds het meest als mijn thuisland (naast NL)
Jefferson Perez moet daar voor kunnen zorgen ja.quote:Op zondag 10 augustus 2008 16:11 schreef One_of_the_few het volgende:
Na een tijdje in Ecuador te hebben gewoond moet ik ze wel steunen.
Het verdubbellen van het ooit aantal behaalde medailles moet lukken.
Heeeee! Ik ook. Ik denk dat ik rustig kan beweren dat ik de enige fokker ben die er heeft gewoond, m'n kinderen zijn er geboren, en de families Duenas, Pangelinan en Blas kennen is niet zo moeilijk (grote families, weinig inwoners)quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 21:52 schreef Trainspotter het volgende:
Ik ga voor Guam.
[ afbeelding ]
Guam (Chamorro: Guåhan) is een Oceanisch eiland, onderdeel van de regio Micronesië. Het eiland vormt een afzonderlijk territorium van de Verenigde Staten en is niet onafhankelijk. Guam is 549 km² groot en telt 163.941 inwoners.
De zes sporters die het voor het pittoreske eiland moeten gaan doen zijn:
• Chris Duenas – Zwemmen (50 en 200 vrije slag)
• Maria Dunn – Worstelen
• Derek Mandell – atletiek (1500 m)
• Cora Alicto – atletiek (100m hordes en verspringen)
• Sean Pangelinan – Kanoën
• Ricardo Blas Jr. – Judo.
Hup Guam!
Jouw low profile - Slowaken hebben hun eerste goud gewonnen zojuist, in het kanovaren (Martikan)quote:Op donderdag 7 augustus 2008 20:58 schreef misteriks het volgende:
Ik ga voor de Slovaken supporteren. Niet hyperexotisch, maar wel low-profile genoeg imo
En Boukpeti van Togo mag zo ook weer het water in met z'n kano. Zou dit dan de eerste medaille wordenquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 11:32 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Jouw low profile - Slowaken hebben hun eerste goud gewonnen zojuist, in het kanovaren (Martikan)
Gaaf.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 11:42 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Eerste medaille ooit op de Zomerspelen dus voor Togo!
Vriend José verloor helaas in zijn eerste wedstrijd van de altijd sterke Srdjan Mrvaljevic uit Montenegro, die even later op zijn beurt verloor van Guillaume Elmont. Geen herkansingen dus en einde oefeningquote:Op donderdag 7 augustus 2008 21:58 schreef Wounded_Knee het volgende:
12 augustus is de dag dat José Mba Nchama de wereld gaat verbazen op de tatami! Equatoriaal Guinee dus. Ik ben vooral benieuwd of de beste man van Bioko, Annobón of het vasteland rond Bata komt.
Nou, ik hou mijn support toch liever voor het land met de glimlach THAILAND - THE POWER OF DREAMS-quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:52 schreef MissX het volgende:
Helaas heeft de enigste bokser voor Lesetho vandaag verloren in de eerste ronde. Maar ja zoals hij zelf zegt: "meedoen is belangrijker dan winnen". Toch zouden de Lesethoanen graag een medaille in ontvangst nemen deze spelen. Laten we allemaal de marathonlopers aanmoedigen komende zondag en de week erna.
De sporters worden bij terugkomst standrechtelijk geexecuteerd door overgebleven Taliban-rebellen.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 01:11 schreef popolon het volgende:
Afghanistan heeft z'n eerste OS medaille ooit.
Helaas was het laatste dus niet het geval, Celma da Graça liep nog wel knap naar een nationaal record op de 5000m, maar meer dan een 30e plaats leverde het niet op.quote:Op maandag 18 augustus 2008 08:28 schreef ruud.nl het volgende:
Het heeft lang geduurd, maar eindelijk is Naiel Santiago d'Almeida als eerste van drie sporters uit São Tomé and Príncipe in actie gekomen. Helaas is hij laatste geworden in zijn serie voor de 400m hardlopen.![]()
Morgen komen m'n andere twee helden in actie, ik hoop dat het hen beter vergaat.
Taymazov zal nu vast wel een standbeeld krijgen in Tashkent.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 17:59 schreef Falco het volgende:
Yessss, in de nationale sport der Oezbeken! In de kantlijn doet Oezbekistan het zeker niet onaardig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |