quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 21:49 schreef ElmarO het volgende:[..]
Hier de lijst van de volgorde van de vlaggen (al kan je Bhutan schrappen). En inderdaad jammer dat Micronesië al was vergeven.

Ah, dankje.
Ik ga toch maar voor Fiji. Niet de meest gave vlag, maar beter dan de meeste
![]()
Fiji is een eilandengroep in Oceanië. Het bestaat uit 332 eilanden waarvan er zo'n 110 bewoond zijn.
De Fiji-eilanden zijn in 1643 door Abel Tasman ontdekt. In 1874 werd het een kolonie van Engeland. Dit bleef het tot 1970. Nog altijd is de Britse vlag deel van de vlag van Fiji. Ook heeft de koningin van Engeland geloof ik nog een belangrijke titel, maar dat ben ik even vergeten.
Fiji debuteerde op de Zomerspelen in 1956, heeft twee keer verstek laten gaan, en doet dit jaar voor de twaalfde keer mee. Het land won nog niet eerder medailles op de Spelen.
Er komen 6 sporters uit voor Fiji.
Twee op het onderdeel atletiek, namelijk Niko Verekauta, die zelfs voor de Engelse wikipedia nog onbekend is (maar daar komt verandering in, natuurlijk!) en Makalesi Bulikiobo, ook bekend als de "Sprint Queen".
Nikos VerekautaVerder stuurt Fiji een judoka, namelijk Sisilia Nasiga. Zij won al een keer goud op zowel de
South Pacific Games en de
South Pacific Judo Champinionship. Ze komt uit in de catogorie tot 70 kg.
Sisilia, waarschijnlijk die die aan het winnen is En nu ben ik het even zat, ik ga morgen ofzo wel verder. :p
[ Bericht 8% gewijzigd door Hanneke12345 op 08-08-2008 23:29:31 ]