Ik ben over mijn eerste schrik heen… we hebben natuurlijk wel een beetje Russische roulette gespeeld met onze anticonceptie, maar toch. Op dit moment denk ik vooral, waarom hebben we niet beter opgepast of de MAP gaan halen…vijgen na Pasen hoor!

Het is gewoon heel erg schrikken zo plots.
Ik had voor een tweede gewoon echt willen uitkijken naar een anticonceptiestop en het wachten of ik overtijd zou zijn enzo. De vorige keer was ook al zo snel raak. En ik wilde er zo’n 2,5 à 3 jaar tussen. Oeps…
Volgens dokter is een streepje, zelfs een licht, meestal geen vals alarm. Donderdag weet ik meer, ook ivm antistoffen enzo.
Borstvoeding gaat naar mijn gevoel heel snel achteruit terwijl dat best wel meevalt.
Hoe snel ging dat bij de andere voedende moeders? Liande krijgt nu nog 3 à 4 keer BV: ’s morgens, ’s avonds 2x en vaak ook nog 1x ’s nachts. Overdag krijgt ze nu 1 à 2 keer KV.
Mja, dat is natuurlijk ook een misverstand over borstvoeding 'het is zo natuurlijk', alleen zijn we er in de loop van de jaren/eeuwen veel over verleerd. Het is bvb vrij recent om terug op verzoek te voeden. En een kleine dertig jaar terug werden de baby's hier nog voor en na een voeding gewogen om te zien of ze genoeg bijkwamen en eer moest x aantal uur tussen zitten etc
Dan is zo'n boek dat wat ondersteuning geeft aan die natuurlijke voedingswijze niet helemaal abnormaal lijkt me. Vele vrouwen kunnen ook niet terugvallen op internet of succesverhalen in hun omgeving.