En:quote:Overlast door noodweer boven Zeeland
Het noodweer dat donderdagochtend over onze provincie trok heeft op diverse plaatsen voor overlast gezorgd.
In Middelburg sloeg 's ochtends de bliksem in in een seinkast. Hierdoor moest het treinverkeer tussen Middelburg en Goes volledig worden stilgelegd. Volgens spoorbeheerder Prorail lopen de vertragingen op tot een uur. Er zijn bussen ingezet.
Rond 08.30 uur onstond als gevolg van hevige regenbuien flinke wateroverlast in de Koningin Wilhelminastraat in Westkapelle. De brandweer is ingezet om het water weg te pompen. Bij de Deinsvlietweg bij Ritthem sloeg rond 07.10 uur de bliksem in in een boom. In Middelburg ontstonden op de Schroeweg verkeersproblemen door de hevige regenval.
In Biervliet onstond rond 08.00 uur flinke schade na een blikseminslag aan de Paulinaweg.
quote:Het treinverkeer in Zeeland kampt met twee sein- en wisselstoringen.
Tussen Goes en Middelburg rijden geen treinen; de bliksem sloeg in in een seinkast. De NS zet bussen in. Tussen Kruiningen-Yerseke en Bergen op Zoom rijden minder treinen omdat er opnieuw koperen kabels zijn gestolen.
Eerder deze week reed er ook geen trein door diefstal van kabels. De NS laat tussen Goes en Bergen op Zoom één trein per uur rijden over een spoor.
Wachten op het volgende gebied dat nu buienradar binnen schuift.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 09:17 schreef the_RAVEN het volgende:
treinen rijden inmiddels weer tussen Middelburg en Vlissingen zo te horen, met bliksem is het ook wat minder.
quote:
Sohee wat een nieuwswaarde. Denk je dat ook maar iemand geinteresseerd is in het feit dat bij 'jullie' de bliksem insloeg en dat je toen schrok?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 09:28 schreef Black-Hole het volgende:
Tering, bliksem sloeg hier echt heel dichtbij in. Schrok me kapot
Ja, in dit topic welquote:Op donderdag 7 augustus 2008 09:31 schreef Impala-neuker het volgende:
[..]
Sohee wat een nieuwswaarde. Denk je dat ook maar iemand geinteresseerd is in het feit dat bij 'jullie' de bliksem insloeg en dat je toen schrok?
In dit topic wordt dat gewaardeerd jaquote:Op donderdag 7 augustus 2008 09:31 schreef Impala-neuker het volgende:
[..]
Sohee wat een nieuwswaarde. Denk je dat ook maar iemand geinteresseerd is in het feit dat bij 'jullie' de bliksem insloeg en dat je toen schrok?
Yep, aan de ene kant grijs en aan de andere kant groene lucht, lekker windje en geflits. Wel lekker verkoelendquote:
Volgens mij komt er niet zoveel deze kant op. of het is pas later vanmiddag. ik verwacht er niet veel van.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 09:25 schreef Fredo55 het volgende:
Zo..ik ga de bui achterna; richting Arnhem dus.
Genoeg onweer iddquote:Op donderdag 7 augustus 2008 11:14 schreef Againzender het volgende:
Friesland gaat de volle laag krijgen inderdaad. Bliksemdetectie van buienradar ligt eruit, maar er zit wel degelijk nog veel onweer in die bui.
quote:11:19:20 07-08-08 2 G BRAN Prio 3 Wateroverlast Lege Leane 15 OUDEMIRDUM (OMIR) Inzet ASBAKHUI
0303305 BRW Gaasterland ( Ondercommandant )
0303300 BRW Gaasterland ( Commandant )
0303292 BRW Bakhuizen ( Blusgroep )
0303060 BRW Friesland ( OvD Zuid-West )
0300055 BRW Friesland ( Monitorcode )
11:19:01 07-08-08 2 G BRAN Prio 3 Wateroverlast AQUADUCT Galamadammen Galamadammen - N359 KOUDUM (KOUD) Inzet ASKOUDUM
0303538 BRW Koudum ( Bevelvoerders )
0303537 BRW Koudum ( Blusgroep )
0303536 BRW Koudum ( Ondercommandant )
0303535 BRW Koudum ( Commandant )
0303060 BRW Friesland ( OvD Zuid-West )
0300055 BRW Friesland ( Monitorcode )
Lucky bastardquote:Op donderdag 7 augustus 2008 11:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
Wind trekt aan! En onweer op rampkoers!!!
Teringquote:Op donderdag 7 augustus 2008 11:19 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Genoeg onweer idd![]()
[ afbeelding ]
Boven Belgie onstaat nu inderdaad wat, hopelijk activeert dit nog flinkquote:Op donderdag 7 augustus 2008 11:43 schreef INViCTuS het volgende:
Achterhoek krijgt zo te zien zo tussen 2 en 3 wat neerslag. hopelijk komt daar dan wel onweer bij.
jezus....quote:
Uh wow .. had echt nooit gedacht dat dat nog zo zou activeren.quote:
NOU hij trok VOL over Medemblik - Enkhuizen.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 11:51 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Uh wow .. had echt nooit gedacht dat dat nog zo zou activeren.
quote:Brand in Den Haag door blikseminslag
AMSTERDAM - Een dak van een woning in Den Haag is donderdagochtend in brand gevlogen nadat de bliksem was ingeslagen. Twaalf woningen zijn ontruimd, meldt de brandweer.
NU.nl/Binsma
De N44 tussen de Van Alkemadelaan en de Utrechtsebaan is afgesloten. Het verkeer wordt hier omgeleid.
De brand sloeg niet uit, maar ging wel gepaard met grote rookontwikkeling. Rond 10.30 uur had de brandweer het vuur onder controle. Drie hoogwerkers werden ingezet om te blussen, ondersteund door acht andere blusvoertuigen.
De brandweer verwacht dat het verkeer tot het middaguur last ondervindt van de afsluiting van de N44.
Ziet er spannender uit dan dat het daadwerkelijk is. Wel een paar heftige klappen gehad maar zo erg als op het kaartje is het hier (Drachten) echt niet geweest.quote:
grappig, die rode vlek laat iig goed zien dat het hier flink mis ging.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 11:19 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Genoeg onweer idd![]()
[ afbeelding ]
ziet er leuk uit inderdaad, alleen wat weinig onweer vooraslnog...quote:Op donderdag 7 augustus 2008 12:08 schreef Party_P het volgende:
Onstaat een mooie lijn in zuid belgie die beetje richting noord-noordoosten trekt. Kans op shelf is aanwezig.
Hier is wel wat onweer te horenquote:Op donderdag 7 augustus 2008 12:10 schreef Againzender het volgende:
[..]
ziet er leuk uit inderdaad, alleen wat weinig onweer vooraslnog...
Is het bij jou wel eens droog?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 12:25 schreef Roel_Jewel het volgende:
Regen in Maastricht. Was net op tijd binnen. Vanuit jhet niets in heel harde regen
.
Dan kun jij vast wel antwoord geven; op de vraag of dat nou een (zichtbare) shelf is? die vanuit Belgie naar boven trektquote:Op donderdag 7 augustus 2008 12:33 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Hmjawel hoor. Al valt er de laatste paar weken genoeg
.
Hier nietquote:Op donderdag 7 augustus 2008 12:35 schreef kebabkever het volgende:
[..]
Dan kun jij vast wel antwoord geven; op de vraag of dat nou een (zichtbare) shelf is? die vanuit Belgie naar boven trekt
Voor het zuiden wel.... Dat had ik wel verwacht bij de plaatjes van wetterzentrale. De onweerswolk gisteren in W-Belgie was enorm grootquote:
Mja, op buienradar zie je wel nog wat bliksem activiteit maar hier nog geen gerommel gehoordquote:Op donderdag 7 augustus 2008 12:58 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Voor het zuiden wel.... Dat had ik wel verwacht bij de plaatjes van wetterzentrale. De onweerswolk gisteren in W-Belgie was enorm groot
hmm.. dat is wel jammer. Had me er op verheugdquote:Op donderdag 7 augustus 2008 12:43 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Hier niet. Lijntje is inmiddels hier voorbij, maar niets speciaals te zien.
Zoietsquote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:02 schreef kebabkever het volgende:
Ik zou de acitiviteit van dit topic wel is willen zijn in een lijngrafiekvolgens mij gaat ie met een hoek van 90 graden omhoog bij slecht weer in nederland
Wtf ja, ferme rightmover boven groningen.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:10 schreef i2Them2 het volgende:
Right-mover boven Groningen?!![]()
Hier is tot nu toe alles net langs getrokken.
Zoiets heb ik wel eens gemaakt. Ik zou eens kijken of ik het terug kan vinden.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:02 schreef kebabkever het volgende:
[..]
Ik zou de acitiviteit van dit topic wel is willen zijn in een lijngrafiekvolgens mij gaat ie met een hoek van 90 graden omhoog bij slecht weer in nederland
Moeten we es in een Google Docs spreadsheet gooienquote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:19 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Zoiets heb ik wel eens gemaakt. Ik zou eens kijken of ik het terug kan vinden.
Hier:
[ afbeelding ]
Leuke grafiek i2Them2!!quote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:29 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Moeten we es in een Google Docs spreadsheet gooien. Kun je dit fijne diagram overheen gooien
.
De atmosfeer staat op ontploffen #035quote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:34 schreef kebabkever het volgende:
[..]
Leuke grafiek i2Them2!!..
Werkt dat leuk in google docs? Ben toch wel is benieuwd naar hoogtepunten in de "De atmosfeer staat op ontploffen" We hebben al wat leuke dingetjes meegemaakt.Een hoogtepunten topique ofzo
ziet er op de radar stevig uit inderdaad!quote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:22 schreef Tonio-mcdo het volgende:
onweer en zware regen in Spijkenisse, zuid holland
Leeuwarder Courantquote:Bliksem treft woning Drachten
DRACHTEN
Een woning aan de Schwartzenberghlaan in Drachten heeft vanochtend kort voor het middaguur schade opgelopen door een blikseminslag. Hoe groot de schade precies is, is nog onduidelijk, maar omstanders melden dat er korte tijd rookontwikkeling in het huis was. Ook raakte elektrische apparatuur vernield.
Bij de buren sprong een ruit. Enkele omliggende panden, waaronder ook snackbar 't Haantje, zaten korte tijd zonder stroom. Tot grote problemen leidde dat niet. Met een hoogwerker heeft de brandweer in de nok van het dak nog gezocht naar brandhaarden.
Waar is hier?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:27 schreef Roel_Jewel het volgende:
Het gaat hier ff flink los. Tering
waarom denk je dat het zo nat is?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:37 schreef kebabkever het volgende:
[ afbeelding ]
Best grote verschillen.. tussen west en oost
idd, komt ook iets moois aan, hopen dat die ons nu niet schampt net zoals de vorige!quote:Op donderdag 7 augustus 2008 15:12 schreef teigan het volgende:
Weer zware donders in Groningen Stad te horen...
wij hadden eerst ook gras, nu is het zeewierquote:Op donderdag 7 augustus 2008 15:18 schreef Oldbie het volgende:
Ik denk dat ik maar even ga grasmaaien.
Noodweer my ass!!
achter deze bui zit een flinke opklaring, en daar gaat de wind ook om naar west zo te zien. Denk dat de wind daar dan ook flink gaat toenemen.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 15:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
Nou hier valt het allemaal nog mee, laat de wind maar toenemen naar kracht 8 en dan mag die onweersfront nog wel even bij komendat zou wat wind gaan opleveren
Ambtenaar!quote:Op donderdag 7 augustus 2008 15:35 schreef appelsientje het volgende:
en ik wil nu eigenlijk wel naar huis... ben bang dat ik zeiknat ga worden.
Net een paar rommeltjes in de verte gehoord, buienradar zegt onweer maar dat valt best mee.....quote:
dat was dus ietsje verderop dan ik dacht als ik dit zie:quote:Op donderdag 7 augustus 2008 15:26 schreef Againzender het volgende:
Whoeha, bliksem slaat even bij de buren in (torenflat), ramen staan te trillen
quote:15:34:53 07-08-08 13 G BRAN BR 1 BLIKSEMINSLAG Sica West Jacob Geelstraat 46 AMSTERDAM (ASD) [ 512 ]
Amsterdam Slotervaart gaat het nu ook harder dan ik tot nu toe gezien heb, wat een waterquote:
waar in Amsterdam?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 15:47 schreef apengek het volgende:
hier ook flinke knallenramen trillen helemaal
![]()
ook in amsterdam
slotervaartquote:Op donderdag 7 augustus 2008 15:59 schreef Againzender het volgende:
[..]
waar in Amsterdam?
Wateroverlast meldingen druppelen binnen ondertussen.
Die blikseminslag in de Jacob Geelstraat is wel een 'aardige' trouwens. Tot voor kort stond er een kerk daarnaast, die zal altijd wel de bliksem hebben afgevangen. Vraag mij af of men zich dat bij de sloop heeft gerealiseerd
vandaar dat het weer mij zo bekend voorkomtquote:
Iddquote:Op donderdag 7 augustus 2008 16:38 schreef Againzender het volgende:
En boven Noord Frankrijk alweer de volgende buien, houdt het dan nooit op
Ziet er ook niet misselijk uit trouwensquote:Op donderdag 7 augustus 2008 16:39 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Idd. Da's wat voor over een paar uurtjes
.
Waldnetquote:Bliksem slaat in naast fietser
donderdag 07 augustus 2008 Drachten
Een fietser schrok zich donderdagmiddag een hoedje toen de bliksem vlak bij hem in sloeg. Dit gebeurde aan de Ee in Drachten. Volgens omstanders reed de man met zijn fiets langs het water waarna de bliksem insloeg in het water.
Een ambulance en politie kwamen met spoed ter plaatse. De fietser leek niet gewond maar hij werd uit voorzorg overgebracht naar het ziekenhuis.
zo, dan schrik je wel ja!quote:Op donderdag 7 augustus 2008 16:57 schreef AchJa het volgende:
Mazzelaar! (misschien was dit die typhusklap ook wel, dit is nog dichter bij mij)
[..]
Waldnet
er komt wel wat je kant op, maar dat lijkt voorlopig het minst actieve deel van die buienlijn te zijnquote:Op donderdag 7 augustus 2008 17:14 schreef Petra76 het volgende:
Ben benieuwd of Tilburg nog iets krijgt. De oogst van vandaag: 1 flinke plensbui en voor de rest enkele miezerbuitjes die zo net boven je hoofd verdampen. Nu droog en zonnig.
Ik hoorde die knal ook goed op mn werk, maar voor de rest was de bui niet zo spectaculairquote:Op donderdag 7 augustus 2008 16:57 schreef AchJa het volgende:
Mazzelaar! (misschien was dit die typhusklap ook wel, dit is nog dichter bij mij)
[..]
Waldnet
Het regende wel in Enschede-west. Ik heb 10-15 minuten onder een viaduct gestaan, even de bui laten overtrekken. Had geen zin om vol tegen de wind en de regen in te fietsen.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 18:01 schreef DJKoster het volgende:
Grmblll.. die bui trekt net niet over Enschede heen (ik kon hem zien)
Verdomme, het hart van de bui buigt zich precies om het Roerdal heenquote:Op donderdag 7 augustus 2008 19:00 schreef knep het volgende:
Het front rukt op richting Roermond. Het gaat hier zo los
.
jup, erg vervelendquote:Op donderdag 7 augustus 2008 19:19 schreef knep het volgende:
[..]
Verdomme, het hart van de bui buigt zich precies om het Roerdal heen.
Ik zit in Sint Odilienberg en zoals zo vaak trekt de bui richting het oosten om het dorp heen.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 19:34 schreef Burner82 het volgende:
[..]
jup, erg vervelendik zit 10-15 ten westen van roermond) niks te beleven hier, alleen paar regendruppeltjes
zie foto's: www.omroeptholen.nlquote:Wateroverlast in gemeente Thole
Hevige regenval heeft donderdagmiddag voor overlast gezorgd in de gemeente Tholen. Met name tussen 14.00 en 15.00 uur viel er veel regen. In Sint-Annaland kwam een gedeelte van de Hoenderweg blank te staan. De brandweer van Sint-Annaland en de gemeente lieten het water weglopen via het grote riool in de straat. Nadat hier de klus geklaard was ging de brandweer met een pomp naar de Ooststraat waar een huis vol water stond. In Tholen was er wateroverlast in de Koningin Julianastraat. Omdat de straat blank stond werd de straat tijdelijk afgezet met lint en hekken. Op het moment dat de brandweer arriveerde liep het meeste water weer vanzelf weg. De kelders bleven zover bekend deze keer droog. Vorig jaar was er ook al wateroverlast in deze straat. “Hier moet wat aan gedaan worden, vorig jaar was het ook al raak”, aldus een bewoner. Voor kinderen zorgde het vele water voor de nodige waterpret.
Op weerwoord wordt ookal over een/de verdachte bui gepraat.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 19:45 schreef i2Them2 het volgende:
Lijken wat 'leuke' buitjes deze kant op te komen vanaf Engeland.
ziet er goed uit iddquote:Op donderdag 7 augustus 2008 20:13 schreef Oom_Agent het volgende:
Wat een feest komt er op Nijmegen af
Het is dat me broer me kwam roepen.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 21:44 schreef hellmondunited het volgende:
prachtig! vooral die eerste foto verdient de schoonheidsprijs!
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 21:54 schreef Jojoortje het volgende:
Er komt kwam een lekkere bui naar Twente
hmmm, dan druk je het nog zachtjes uitquote:Op donderdag 7 augustus 2008 22:40 schreef Fredo55 het volgende:
sja, dan voel je je ook genaaid zeg.
alsof we nog niet genoeg hebben gehadquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 07:09 schreef marcel-o het volgende:
Aan die draai te zien op buienradar krijgt rdam over n paar uur ook nog wat
zoiets zag ik gisterochtend ook toen ik uit mijn raam keekquote:Op donderdag 7 augustus 2008 21:52 schreef basst2005 het volgende:
Mooie rolwolk vandaag boven Zwolle:
[ afbeelding ]
Zolang je niet op vakantie ben, is het goed te doen hoor.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 09:43 schreef yvonne het volgende:
Wat een ongelooflijk vuile klote"zomer"
Ik ga maar eens een Ark bouwen..
1 week was het perfecto iddquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 09:49 schreef ItaloDancer het volgende:
Ik weet niet hoor, maar ik heb de afgelopen twee weken vrijwel dagelijks warm zonnig weer gehad. Waar zaten jullie?
Deze bui was om 7:10 nog in Vlissingenquote:Op donderdag 7 augustus 2008 19:03 schreef marcel-o het volgende:
foto's van vanmorgen ħ8:40 rdamzuid
[ afbeelding ]
Hierna werd t nachthet heeft daarna niks anders gedaan dan regen, heel veel regen en een paar rake klappen.
Sorry voor de tramkabels
Waar is hierquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 10:47 schreef Oldbie het volgende:
Hé, wat leuk!!
Het flitst en knettert hier
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 11:09 schreef Roel_Jewel het volgende:
Plens plens plens. Maastricht...
Augustus is een week oudquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 09:49 schreef ItaloDancer het volgende:
Ik weet niet hoor, maar ik heb de afgelopen twee weken vrijwel dagelijks warm zonnig weer gehad. Waar zaten jullie?
En heeft hele mooie lucht:quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 11:09 schreef Radio-silence het volgende:
Groningen stad rommelt inmiddels!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |