Was ik 25 jaar te oud voor.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 23:55 schreef Biogarde het volgende:
Op CD:
Zo ongeveer denk ik. Deze is me bijgebleven.
Remlof, je maakt me ontzettend blij met dit bericht. Als kleine Croupouque heb ik mij menig maal in het zweet gedanst op dit liedje, lukraak opgevist uit de fel oranje platenkoffer van mijn vader. Ik was het bestaan ervan echter helemaal vergeten. Tot vandaag, en ik zweer het je: ik kan de typische geur van dat oude vinyl weer ruiken.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 00:04 schreef remlof het volgende:
1978, ik was 8 en kocht dit singeltje op vinyl, na bij m'n moeder om 2 gulden te hebben gezeurd:
Net even ervoor had je de Rubettes. Ik had zo'n petquote:Op donderdag 7 augustus 2008 00:23 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Remlof, je maakt me ontzettend blij met dit bericht. Als kleine Croupouque heb ik mij menig maal in het zweet gedanst op dit liedje, lukraak opgevist uit de fel oranje platenkoffer van mijn vader. Ik was het bestaan ervan echter helemaal vergeten. Tot vandaag, en ik zweer het je: ik kan de typische geur van dat oude vinyl weer ruiken.
Coolquote:
Ik heb niet veel later ook een album van Dune gekocht, dus ik was niet helemaal in de jaren 60 gehangen (want van blijven hangen was er natuurlijk niet echt sprake).quote:
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 01:07 schreef Morwen het volgende:
Ik was 11 en moest oefenen voor een songfestival op school dus vandaar deze aankoop![]()
Later niet gezamelijk zelfmoord overwogen ?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 02:51 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
ik heb destijds met mijn broer een oude plaat vna The Kelly Family gekocht, helemaal grijs gedraaid, later bleek het een van hun eerste numemrs te zijn, zoniet hun eerste
Ik vond het destijds leuk om naar te luisterenquote:Op donderdag 7 augustus 2008 03:18 schreef tong80 het volgende:
[..]
Later niet gezamelijk zelfmoord overwogen ?
Intro is geweldig! Wie doet daar een paard na in dat nummer? Dat hoort er toch niet bij? Melig.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 03:39 schreef tong80 het volgende:
Ik was al vroeg in de muziek. Had plakboeken van The Monkees. Maar toen ik dit hoorde bij één van de acht wist ik dat God muziek voor mij geschapen had. Ik was 12 en dacht er is een hemel. Let op het begin.
Ik wist niet dat je het kon kopen.
Hier ga je te verquote:
Dat was ook mijn eerstequote:Op donderdag 7 augustus 2008 00:04 schreef remlof het volgende:
1978, ik was 8 en kocht dit singeltje op vinyl, na bij m'n moeder om 2 gulden te hebben gezeurd:
Ik weet 't niet eens meer zeker, want Hakkuhbar met Gabbertje kwam er net voor of net naquote:
Leuk......en maar mee dansenquote:
Uiteraardquote:
Singeltje van de Rubettes heb ik ook nog, maar deze was eerder, gekregen van een jongen uit m'n klasquote:Op donderdag 7 augustus 2008 00:28 schreef tong80 het volgende:
[..]
Net even ervoor had je de Rubettes. Ik had zo'n pet
Da's geen slecht beginquote:Op donderdag 7 augustus 2008 07:00 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
UiteraardAch, je moet toch ergens beginnen he. Dit waren allebei singletjes, m'n eerste cd was een Beach Boys Greatest Hits
Spoor je welquote:Op donderdag 7 augustus 2008 07:01 schreef OMG het volgende:
Afkomstig van het album Monster, mijn eerste aankoop op muziekgebied ooit.
Ik luister nu. Dit hoort geen eerste aankoop te zijn.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 07:01 schreef OMG het volgende:
Afkomstig van het album Monster, mijn eerste aankoop op muziekgebied ooit.
Moefgaga was van Joost den Draaijer.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 07:27 schreef yvonne het volgende:
Ik was van kleins af aan al een dwarsliggertje Tong
En er was wel een TopPop-achtige, MoefGaGa
Of zoiets.
Ik heb echt geen enkel top40 nummer in m'n collectie, ook als puber nooit gekocht.
quote:
Keej, moet ik toch ff gaan zoekenquote:Op donderdag 7 augustus 2008 07:02 schreef tong80 het volgende:
Maar het gaat hier over het zelf gekochte
Waarom niet en wat dan wel? Een 25e aankoop? 250e? Of gewoon helemaal niet?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 07:05 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik luister nu. Dit hoort geen eerste aankoop te zijn.
Ik bedoelde het positief. Het nummer is te goed als eerste aankoopquote:Op donderdag 7 augustus 2008 11:32 schreef OMG het volgende:
[..]
Waarom niet en wat dan wel? Een 25e aankoop? 250e? Of gewoon helemaal niet?
Ik was overigens 13 toen ik dat album kocht, telt dat ook nog mee?
Wel een mooie om te beginnen. Niet mijn muziek. Maar een klassieker.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 01:05 schreef CarOnline het volgende:
De elpee en hij kostte 25 gulden.
Echt een rib uit mn lijf![]()
nog geweldig geluid ookquote:
Grappig, het eerste album wat ik kocht was het Gorillaz album. Ik was 13 geloof ik.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 01:00 schreef On het volgende:
Ik was een jaar of 12, toch niet slecht voor mijn leeftijd vind ik, iig beter dan hitzone wat al mijn vriendjes toen al kochten.
Die had ik ook op single, maar dat was niet mijn eerste.quote:
Droeg jij je jas ook achterstevorenquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:38 schreef Croupouque het volgende:
Toen ik tien jaar oud was, was ik de miggediemiggediemiggediemiggediemacdaddy.
Geen commentaar.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:41 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Droeg jij je jas ook achterstevoren
quote:
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:50 schreef Kimsomnia het volgende:
Eerste single:
Leuk om die video weer eens op te diepen... early nineties
Das heul geen youtube video!quote:
Mag ik u in herinnering geven:quote:Op maandag 11 augustus 2008 21:55 schreef charon het volgende:
leuk topic Tong(volgens mij van zo'n beetje dezelfde jaargang)
1e plaat: Reggatta De Blanc, gekocht toen die uitkwam.
Meer dan een half jaar mijn enige plaat geweest ook- je begrijpt dat ie heeelemaal grijs is.
Maar zelfs de specifieke krassen en tikken zijn goede vrienden geworden, ik heb inmiddels de cd, maar ik mis bepaalde geluiden... net of niet alles er op staat!
Pauline Black...quote:
Mooi nummerquote:Op donderdag 14 augustus 2008 18:50 schreef MadMaster het volgende:
Gelukkig wordt het jaartal van de song getoond...
Maar de Sparks bestaan nog steeds...
In dat geval:quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 11:01 schreef charon het volgende:
@MadMaster: Ik was geen die-hard ska fan, maar het blijft toch ook na 25 jaar goed overeind.
Ben weer wat clipjes aan het kijken, ik denk dat ik toch maar eens een (verzamel)cd ga kopen..
Leukquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |