abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60637961
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 21:44 schreef Topspin het volgende:

[..]

30 is pas de tweede jeugd

Bij 90 ben je niet eens compleet uitgeleefd en helemaal volwassen hoeveel bejaarden zijn er wel niet die niet eens weten wie ze zijn en wat ze zouden willen zijn geworden?, zou de hemel bestaan dan zouden daar mensen zijn die een grote rimpel zijn tenzij ze terug gaan naar de jeugd.
Iedereen die in de hemel komt krijgt een nieuw perfect lichaam, wat dus niet veroudert en uit elkaar valt na een x aantal jaar. Eeuwige vitaliteit, niet alleen van geest zoals nu ook kan, maar ook van lichaam. Wat wil een mens nog meer?
  donderdag 7 augustus 2008 @ 21:49:29 #202
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60638069
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 21:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Maar jij WEET niet wat ik ervaar want jij leeft niet in mijn lichaam.
EN jij niet in het mijne, dus wie weet zijn mijn ervaringen zelfs wel goddelijker dan de jouwe
quote:
Het enige wat je kan doen is mijn ervaringen lezen en je daar in herkennen. Dat wil echter nog niet zeggen dat je dan ook echt exact hetzelfde ervaren hebt. Ik geloof dus van niet, omdat ik geloof dat je dan hetzelfde zou geloven als ik. Mag het? Waarom MOET Ik per se aannemen wat jij zegt? Ik geloof je gewoon niet, accepteer het. Dat doe ik van jou ook als jij niet in God gelooft op basis van wat ik zeg, ik loop toch ook niet te zeuren dat je dan wantrouwig bent?
En waarom MOET ik perse aannemen dat de jouwe beter zijn dan de mijne. Dat je zelf niet inziet dat je wel erg aan het bekende spreekwoord van de balk en splinter voldoet zeg. Bovendien was jij de eerste die begon over wantrouwen. Jij had namelijk geen reden om de vampier te wantrouwen. Ik vroeg waarom je mij dan wel wantrouwt. Wat heeft dat met zeuren te maken? Ik ga alleen letterlijk in op hetgeen je zelf schrijft.
quote:
Ik geloof wanneer het logisch is. Jouw verhaal is niet logisch en niet consistent met mijn wereldbeeld. Ik kan het niet geloven.
Ok, maar een man die beweert vampier te zijn geloof je wel, of ben je bereid te geloven.

Schiet mij maar lek, maar dat is logica die helemaal nergens op slaat. Zoals ik al zei, je gelooft naar eigen believen, net hoe het jou het beste uitkomt.

[ Bericht 3% gewijzigd door ElizabethR op 07-08-2008 22:01:23 ]
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_60638078
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 21:45 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Iedereen die in de hemel komt krijgt een nieuw perfect lichaam, wat dus niet veroudert en uit elkaar valt na een x aantal jaar. Eeuwige vitaliteit, niet alleen van geest zoals nu ook kan, maar ook van lichaam. Wat wil een mens nog meer?
Ik wil vrij zijn van mijn huidige ziel en opnieuw beginnen zonder ook maar 0,001 procent te kunnen herinneren van dit bestaan. Ik wil een compleet nieuw bestaan en ik wil niets maar dan ook niets dat me doet herinneren aan mijn huidige bestaan ondanks dat dit bestaan mooie kanten kent.

Genoeg herhalingen gehad zoals kerstmis, pasen, verjaardag, nieuwjaar, zomer, winter, lente, herfst en hittegolven. Ik wil een leven waar het compleet anders is en iedere herinnering aan mijn huidige bestaan mag in de prullenbak komen waar het definitief verwijderd wordt. Dan klik ik gaarne op "ja" als windows vraagt om bevestiging tot permanent verwijderen

Ik wil dan wel dat nieuwe bestaan en ik weet ook dat ik er niets van kan herinneren maar ik wil niet blijven hangen in de trip die dit leven heet. Laat me dan maar opnieuw geboren worden zonder enig benul.

Na 31 jaar keer 365 dagen ben ik een beetje tot de conclusie gekomen dat het leven best een hel kan zijn, dat zijn dan slechts ongeveer 11,000 dagen maar alsnog genoeg om het te laten overkomen als een boek van Stephen King waar je al te regelmatig hetzelfde meemaakt, laat staan dat je 100 jaar oud wordt dus 36,000 dagen leefbaar bent, niet omrekenen naar uren en minuten want dan wordt het al helemaal een grote hel.
Genieten is toegestaan!!!
pi_60638406
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 21:49 schreef Topspin het volgende:

[..]

Ik wil vrij zijn van mijn huidige ziel en opnieuw beginnen zonder ook maar 0,001 procent te kunnen herinneren van dit bestaan. Ik wil een compleet nieuw bestaan en ik wil niets maar dan ook niets dat me doet herinneren aan mijn huidige bestaan ondanks dat dit bestaan mooie kanten kent.
Jesaja 65:17 Want ziet, Ik schep nieuwe hemelen en een nieuwe aarde; en de vorige dingen zullen niet meer gedacht worden, en zullen in het hart niet opkomen. 8 Maar weest gijlieden vrolijk, en verheugt u tot in der eeuwigheid in hetgeen Ik schep; want ziet, Ik schep Jeruzalem een verheuging, en haar volk een vrolijkheid.

19 En Ik zal Mij verheugen over Jeruzalem, en vrolijk zijn over Mijn volk; en in haar zal niet meer gehoord worden de stem der wening, noch de stem des geschreeuws.

20 Van daar zal niet meer wezen een zuigeling van weinig dagen, noch een oud man, die zijn dagen niet zal vervullen; want een jongeling zal sterven, honderd jaren oud zijnde, maar een zondaar, honderd jaren oud zijnde, zal vervloekt worden.21 En zij zullen huizen bouwen en bewonen, en zij zullen wijngaarden planten, en derzelver vrucht eten.22 Zij zullen niet bouwen, dat het een ander bewone; zij zullen niet planten, dat het een ander ete, want de dagen Mijns volks zullen zijn als de dagen eens booms, en Mijn uitverkorenen zullen het werk hunner handen verslijten.23 Zij zullen niet tevergeefs arbeiden, noch baren ter verstoring; want zij zijn het zaad der gezegenden des HEEREN, en hun nakomelingen met hen.24 En het zal geschieden, eer zij roepen, zo zal Ik antwoorden; terwijl zij nog spreken, zo zal Ik horen.25 De wolf en het lam zullen te zamen weiden, en de leeuw zal stro eten als een rund, en stof zal de spijze der slang zijn; zij zullen geen kwaad doen noch verderven op Mijn gansen heiligen berg, zegt de HEERE.

Uit de engelse vertaling lijkt het nog meer op 'zal niet meer herinnerd worden:
17: For, behold, I create new heavens and a new earth: and the former shall not be remembered, nor come into mind.

Openbaringen 21:1 En ik zag een nieuwen hemel en een nieuwe aarde; want de eerste hemel, en de eerste aarde was voorbijgegaan, en de zee was niet meer.2 En ik, Johannes, zag de heilige stad, het nieuwe Jeruzalem, nederdalende van God uit den hemel, toebereid als een bruid, die voor haar man versierd is.3 En ik hoorde een grote stem uit den hemel, zeggende: Ziet, de tabernakel Gods is bij de mensen, en Hij zal bij hen wonen, en zij zullen Zijn volk zijn, en God Zelf zal bij hen en hun God zijn.
4 En God zal alle tranen van hun ogen afwissen; en de dood zal niet meer zijn; noch rouw, noch gekrijt, noch moeite zal meer zijn; want de eerste dingen zijn weggegaan.5 En Die op den troon zat, zeide: Ziet, Ik maak alle dingen nieuw. En Hij zeide tot mij: Schrijf, want deze woorden zijn waarachtig en getrouw.6 En Hij sprak tot mij: Het is geschied. Ik ben de Alfa en de Omega, het Begin en het Einde. Ik zal den dorstige geven uit de fontein van het water des levens voor niet.7 Die overwint, zal alles beërven; en Ik zal hem een God zijn, en hij zal Mij een zoon zijn.8 Maar den vreesachtigen, en ongelovigen, en gruwelijken, en doodslagers, en hoereerders, en tovenaars, en afgodendienaars, en al den leugenaars, is hun deel in den poel, die daar brandt van vuur en sulfer; hetwelk is de tweede dood.
quote:
Genoeg herhalingen gehad zoals kerstmis, pasen, verjaardag, nieuwjaar, zomer, winter, lente, herfst en hittegolven. Ik wil een leven waar het compleet anders is en iedere herinnering aan mijn huidige bestaan mag in de prullenbak komen waar het definitief verwijderd wordt. Dan klik ik gaarne op "ja" als windows vraagt om bevestiging tot permanent verwijderen
9 Maar gelijk geschreven is: Hetgeen het oog niet heeft gezien, en het oor niet heeft gehoord, en in het hart des mensen niet is opgeklommen, hetgeen God bereid heeft dien, die Hem liefhebben.

Wij kunnen ons geen voorstelling maken van hoe de hemel zal zijn. Al die heidense zonnewendefeesten zullen uiteraard verdwijnen.
quote:
Ik wil dan wel dat nieuwe bestaan en ik weet ook dat ik er niets van kan herinneren maar ik wil niet blijven hangen in de trip die dit leven heet. Laat me dan maar opnieuw geboren worden zonder enig benul.
Deze zondige wereld zal vergaan, vergeten worden en nooit meer terugkeren. Het zal een geheel nieuw bestaan zijn. Ik zou zeggen, omarm God, en laat Hem jou je plaatsje in de hemel verdienen.

edit er zullen ook geen tijd en afstandsbarrieres zijn. Je teleporteert door het universum met de snelheid van je gedachten, zoals engelen dat nu ook doen. Hoeveel vrijheid wil je nog meer?
pi_60638516
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 22:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Deze zondige wereld zal vergaan, vergeten worden en nooit meer terugkeren. Het zal een geheel nieuw bestaan zijn. Ik zou zeggen, omarm God, en laat Hem jou je plaatsje in de hemel verdienen.
Ik zal mijn best doen

Zonder gein ff, ik leef zo goed mogelijk en soms probeer ik eens minder goed te leven omdat de maatschappij niet gebaseerd is op alleen maar goed leven. Ik probeer te geloven waar ik in wil geloven zonder mezelf te laten leiden door voorgeschreven regels.

Op dit moment geloof ik in een goed humeur dat niet te verpesten is door anderen en door dat goede humeur goed omgaan met anderen en zodoende een goed ritme creeren richting de dood waar je tijdens het sterven richting betere oorden gaat.

Vanaf dit moment blijven hangen in een goede mood en dan bij het dood gaan het felle groene of blauwe licht zien vol goede stemmingen die me meeneemt naar de juiste oorden zonder meteen te spreken van God die me meeneemt maar eerder IK die ervoor gezorgd heeft dat ik Goed ga terecht komen.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 22:09:13 #206
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60638598
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 21:49 schreef Topspin het volgende:

[..]

Na 31 jaar keer 365 dagen ben ik een beetje tot de conclusie gekomen dat het leven best een hel kan zijn, dat zijn dan slechts ongeveer 11,000 dagen maar alsnog genoeg om het te laten overkomen als een boek van Stephen King waar je al te regelmatig hetzelfde meemaakt, laat staan dat je 100 jaar oud wordt dus 36,000 dagen leefbaar bent, niet omrekenen naar uren en minuten want dan wordt het al helemaal een grote hel.
Mijn oma wordt 4 september 101 en die heeft er nog steeds niet genoeg van. Mijn oma is overigens streng katholiek, en volgt dus volgens Ali het verkeerde geloof. Ze zal dan in de hel komen zegt Ali. Als je dat tegen haar zegt komt ze niet over de brug met triljoenen bijbelteksten, video's en artikels om het tegendeel te bewijzen. Ze knipoogt eens naar me en zegt dat god haar anders vertelt. Omdat god liefde is en van iedereen houdt, ook van ongelovigen. En van moslims, en van Hindoes, en van boeddhisten, en van Jehova's getuigen,enzovoort. Mijn oma is veel wijzer dan heel die Ali met zijn internetkennis.
pi_60638625
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 22:07 schreef Topspin het volgende:

[..]

Ik zal mijn best doen

Zonder gein ff, ik leef zo goed mogelijk en soms probeer ik eens minder goed te leven omdat de maatschappij niet gebaseerd is op alleen maar goed leven. Ik probeer te geloven waar ik in wil geloven zonder mezelf te laten leiden door voorgeschreven regels.

Op dit moment geloof ik in een goed humeur dat niet te verpesten is door anderen en door dat goede humeur goed omgaan met anderen en zodoende een goed ritme creeren richting de dood waar je tijdens het sterven richting betere oorden gaat.

Vanaf dit moment blijven hangen in een goede mood en dan bij het dood gaan het felle groene of blauwe licht zien vol goede stemmingen die me meeneemt naar de juiste oorden zonder meteen te spreken van God die me meeneemt maar eerder IK die ervoor gezorgd heeft dat ik Goed ga terecht komen.
Oke.
pi_60638754
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 21:49 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

EN jij niet in het mijne, dus wie weet zijn mijn ervaringen zelfs wel goddelijker dan de jouwe
Dat zou kunnen, maar nu geloof ik dat niet.
quote:
En waarom MOET ik perse aannemen dat de jouwe beter zijn dan de mijne. Dat je zelf niet inziet dat je wel erg aan het bekende spreekwoord van de balk en splinter voldoet zeg. Bovendien was jij de eerste die begon over wantrouwen. Jij had namelijk geen reden om de vampier te wantrouwen. Ik vroeg waarom je mij dan wel wantrouwt. Wat heeft dat met zeuren te maken? Ik ga alleen letterlijk in op hetgeen je zelf schrijft.
Omdat die man zou kunnen LIEGEN als hij zegt vampier te zijn geweest. Bij ervaringen vergelijken is dat een heel ander verhaal, omdat we niet elkaars ervaringen kunnen ervaren en dus zelf ook niet kunnen vergelijken en concluderen of iemand liegt of niet.
quote:
Ok, maar een man die beweert vampier te zijn geloof je wel, of ben je bereid te geloven.
Als hij verder nergens over liegt sluit ik de mogelijkheid niet uit dat hij in dat geval ook niet liegt.
quote:
Schiet mij maar lek, maar dat is logica die helemaal nergens op slaat. Zoals ik al zei, je gelooft naar eigen believen, net hoe het jou het beste uitkomt.
Ik geloof dat ik je niks meer te zeggen heb.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 22:14:32 #209
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60638776
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 21:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Oh ja, die fantastische mensheid, das waar ook. Wat een pracht en praal brengen we toch voor met zijn allen, ongelooflijk.
Je klinkt als een zure negatieve brombeer , je ziet geen enkele overeenkomsten meer met je medemens , alleen nog maar verschillen want jij staat overal boven, in je gedachten is 80 % van de mensheid al met 1 been in het hellevuur en reddeloos verloren tenzij iedereen precies doet wat jij doet , MAAR god heeft speciaal jou alleen echte liefde gegeven omdat alleen jij dat verdiend , JIJ weet nu wat god en liefde is en de rest van de wereld niet en je roept steeds heb u naaste lief zoals U ZELVE .
Ik kan begrijpen waarom je denkt dat niemand zo'n unieke "goddelijke" ervaring heeft en dat je het zelf moet ervaren om te weten wat dat is , je hebt gelijk , niet veel mensen zijn op het punt waar jij nu bent .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_60638796
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 11:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

De hel is volgens de bijbel een vuur waarvan je in as verandert. Daar heb ik je al bijbelverzen van gegeven.
Vraag Stormseeker es, Leert de bijbel...

Mooi topic was dat!
pi_60638842
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 22:15 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Vraag Stormseeker es, Leert de bijbel...

Mooi topic was dat!
Nee.
pi_60638908
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 22:09 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Mijn oma wordt 4 september 101 en die heeft er nog steeds niet genoeg van. Mijn oma is overigens streng katholiek, en volgt dus volgens Ali het verkeerde geloof. Ze zal dan in de hel komen zegt Ali. Als je dat tegen haar zegt komt ze niet over de brug met triljoenen bijbelteksten, video's en artikels om het tegendeel te bewijzen. Ze knipoogt eens naar me en zegt dat god haar anders vertelt. Omdat god liefde is en van iedereen houdt, ook van ongelovigen. En van moslims, en van Hindoes, en van boeddhisten, en van Jehova's getuigen,enzovoort. Mijn oma is veel wijzer dan heel die Ali met zijn internetkennis.
Mijn oma is 97 en is ook sterk gelovig en bidt iedere avond de rozenkrans maar doet niet preken houden, ze heeft het eigenlijk nooit over haar geloof maar is wel erg gelovig. Een stille gelovige eerder die in haar eigen wereldje gelovig is. Ze belt dan wel vaker om 23:00 op om te vertellen dat ze gedroomd heeft dat ze naar de hemel is gegaan maar dat zal wel door de slaappillen komen die ze haar in het bejaardentehuis geven

Oma heeft ook de bijbel al minstens 30 keer gelezen maar nog nooit geciteerd eruit. Wel af en toe maakt ze zich "zorgen" over hoe het met Jozef gaat maar dat is dan weer lachwekkend en niet hardnekkig om anderen mee te sleuren.
pi_60638971
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 22:14 schreef Summers het volgende:

[..]

Je klinkt als een zure negatieve brombeer , je ziet geen enkele overeenkomsten meer met je medemens , alleen nog maar verschillen want jij staat overal boven, in je gedachten is 80 % van de mensheid al met 1 been in het hellevuur en reddeloos verloren tenzij iedereen precies doet wat jij doet , MAAR god heeft speciaal jou alleen echte liefde gegeven omdat alleen jij dat verdiend , JIJ weet nu wat god en liefde is en de rest van de wereld niet en je roept steeds heb u naaste lief zoals U ZELVE .
Ik kan begrijpen waarom je denkt dat niemand zo'n unieke "goddelijke" ervaring heeft en dat je het zelf moet ervaren om te weten wat dat is , je hebt gelijk , niet veel mensen zijn op het punt waar jij nu bent .
Ik vind je hier anders zelf als een brombeer overkomen, gefrustreerd over mij. Waarom?
  donderdag 7 augustus 2008 @ 22:21:50 #214
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60638981
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 22:14 schreef Summers het volgende:

[..]

En weer eens bedankt

Ik word er echt kriegel van om constant te lezen dat alles waar ik voor sta minderwaardig zou zijn.
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 22:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, maar nu geloof ik dat niet.
[..]

Omdat die man zou kunnen LIEGEN als hij zegt vampier te zijn geweest. Bij ervaringen vergelijken is dat een heel ander verhaal, omdat we niet elkaars ervaringen kunnen ervaren en dus zelf ook niet kunnen vergelijken en concluderen of iemand liegt of niet.
[..]

Als hij verder nergens over liegt sluit ik de mogelijkheid niet uit dat hij in dat geval ook niet liegt.
[..]

Ik geloof dat ik je niks meer te zeggen heb.
In ieder geval moge duidelijk zijn dat Ali gelooft in sprookjes,met zijn vampieren.
pi_60638988
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 09:54 schreef ToT het volgende:
Er is trouwens tijdens een vergadering gestemd over de goddelijkheid van Jezus.
Doordat er maarliefst 1 persoon meer dan de helft van de aanwezigen vóór de goddelijkheid van Jezus heeft gestemd, werd Hij vanaf dat moment een goddelijk persoon gezien.
Nou, het ging even ietsje minder kort door de bocht dan de Dan Brown versie
pi_60639016
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 22:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee.
Hij heeft goede argumenten
pi_60639020
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 22:21 schreef ElizabethR het volgende:

Ik word er echt kriegel van om constant te lezen dat alles waar ik voor sta minderwaardig zou zijn.
Dan stop je toch met lezen? Waarom verdoe je mijn tijd met jouw frustraties die je zelf kan voorkomen?
pi_60639059
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 22:23 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Hij heeft goede argumenten
Ik heb de OP gelezen en vind mijn argumenten beter. Ik heb de OP nog een keer gelezen en zie dat er hetzelfde staat.

In het hebreeuws kan 'eeuwig' ook betekenen dat de gevolgen eeuwig duren. De dood die door dat vuur komt duurt eeuwig, niet het branden. Daarom heet het de 'tweede dood'. Verzen in de rest van de bijbel bewijzen dat we het zo moeten lezen:

De doden zullen als as onder je voeten worden:

Maleachi 4
1 Want ziet, die dag komt, brandende als een oven, dan zullen alle hoogmoedigen, en al wie goddeloosheid doet, een stoppel zijn, en de toekomstige dag zal ze in vlam zetten, zegt de HEERE der heirscharen, Die hun noch wortel, noch tak laten zal.
2 Ulieden daarentegen, die Mijn Naam vreest, zal de Zon der gerechtigheid opgaan, en er zal genezing zijn onder Zijn vleugelen; en gij zult uitgaan, en toenemen, als mestkalveren.
3 En gij zult de goddelozen vertreden; want zij zullen as worden onder de zolen uwer voeten, te dien dage, dien Ik maken zal, zegt de HEERE der heirscharen.

Het vuur zal verslinden en doen verdwijnen, niet zonder ooit te stoppen martelen:
Openbaring 20:9 En zij zijn opgekomen op de breedte der aarde, en omringden de legerplaats der heiligen, en de geliefde stad; en er kwam vuur neder van God uit den hemel, en heeft hen verslonden.

Psalmen 21:9
10 Gij zult hen zetten als een vurige oven ter tijd uws toornigen aangezichts; de HEERE zal hen in Zijn toorn verslinden, en het vuur zal hen verteren.

Psalmen 37:20 Caph. Maar de goddelozen zullen vergaan, en de vijanden des HEEREN zullen verdwijnen, als het kostelijkste der lammeren; met den rook zullen zij verdwijnen.

De verdelging, de dood dus, duurt tot in de eeuwigheid:
Psalmen 92:8 Dat de goddelozen groeien als het kruid, en al de werkers der ongerechtigheid bloeien, opdat zij tot in der eeuwigheid verdelgd worden.

Sodom en Gomorra hebben ook de straf van het eeuwige vuur ondergaan, maar die steden bestaan niet meer en de inwoners zijn al lang dood:

Judas 7 Gelijk Sodoma en Gomorra, en de steden rondom dezelve, die op gelijke wijze als deze gehoereerd hebben, en ander vlees zijn nagegaan, tot een voorbeeld voorgesteld zijn, dragende de straf des eeuwigen vuurs.

2 Petrus2:6 En de steden van Sodoma en Gomorra tot as verbrandende met omkering veroordeeld heeft, en tot een voorbeeld gezet dengenen, die goddelooslijk zouden leven;

Dan dienen we een vuur dat nooit geblust zal worden in de juiste manier op te vatten:

Jeremia 17:27 Maar indien gij naar Mij niet zult horen, om den sabbatdag te heiligen, en om geen last te dragen als gij op den sabbatdag door de poorten van Jeruzalem ingaat; zo zal Ik een vuur in haar poorten aansteken, dat de paleizen van Jeruzalem zal verteren, en niet worden uitgeblust.

Deze profetie werd op de volgende manier vervuld:
Jeremia 52
12 Daarna, in de vijfde maand, op den tienden der maand (dit jaar was het negentiende jaar van den koning Nebukadrezar, den koning van Babel), als Nebuzaradan, de overste der trawanten, die voor het aangezicht des konings van Babel stond, te Jeruzalem gekomen was;
13 Zo verbrandde hij het huis des HEEREN en het huis des konings; mitsgaders alle huizen van Jeruzalem en alle huizen der groten verbrandde hij met vuur.

2 Kronieken 36
19 En zij verbrandden het huis Gods, en zij braken den muur van Jeruzalem af, en al de paleizen daarvan verbrandden zij met vuur, verdervende ook alle kostelijke vaten derzelve.
20 En wie overgebleven was van het zwaard, voerde hij weg naar Babel, en zij werden hem en zijn zonen tot knechten, tot het regeren des koninkrijks van Perzië;
21 Opdat het woord des HEEREN vervuld wierd, door den mond van Jeremia, totdat het land aan zijn sabbatten een welgevallen had; het rustte al de dagen der verwoesting, totdat de zeventig jaren vervuld waren.

De tempel is niet nog steeds aan het branden.

Het vuur na het laatste zal dus niet eeuwig duren, maar het zal branden totdat het gedaan heeft wat het moet doen, de schuldigen verteren en verdelgen en zij zullen tot in de eeuwigheid nooit meer terugkomen. Het is de absolute dood.
pi_60639109
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 22:23 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dan stop je toch met lezen? Waarom verdoe je mijn tijd met jouw frustraties die je zelf kan voorkomen?
Jij komt ook wat gefrustreerd over

Zou je heilig overtuigd zijn van jezelf dan zou je niet jezelf hoeven verdedigen online en zou je nu vreedzaam liggen op de bank zonder steeds in de verdediging te hoeven gaan. Dan zou je WETEN dat je gelijk hebt inplaats van je gelijk te bewijzen

Komt een beetje over alsof je jezelf voelt aangetast in je geloof of wereldbeeld maar dat kan ik fout hebben ingeschat.

In ieder geval ga ik nu pittuh

Ik zeg ... GRUSS GOTT

pi_60639147
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 22:26 schreef Topspin het volgende:

[..]

Oh ik heb anders prima naar mijn zin hier. Ik snap alleen niet waarom de zuurpruimen mij van zuurpruimerij beschuldigen en de respectlozen mij van respectloosheid.
quote:
Zou je heilig overtuigd zijn van jezelf dan zou je niet jezelf hoeven verdedigen online en zou je nu vreedzaam liggen op de bank zonder steeds in de verdediging te hoeven gaan. Dan zou je WETEN dat je gelijk hebt inplaats van je gelijk te bewijzen
Nou, heel soms is er iemand die deze dingen leest en me dan een PMtje stuurt en meer wil weten. Daar doe ik het eigenlijk meer voor. Ik verdedig me omdat mij vaak vragen gesteld worden. Misschien kan ik mensen op die manier nog iets leren, zodat ze tot Christus komen, en dat zou fantastisch zijn.
pi_60639175
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 22:26 schreef Topspin het volgende:

[..]

Komt een beetje over alsof je jezelf voelt aangetast in je geloof of wereldbeeld maar dat kan ik fout hebben ingeschat.

In ieder geval ga ik nu pittuh

Ik zeg ... GRUSS GOTT

Slaap lekker vriend.

Als die meeting nog komt hoop ik dat je ook even langskomt.
pi_60639234
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 22:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Nou, heel soms is er iemand die deze dingen leest en me dan een PMtje stuurt en meer wil weten. Daar doe ik het eigenlijk meer voor. Ik verdedig me omdat mij vaak vragen gesteld worden. Misschien kan ik mensen op die manier nog iets leren, zodat ze tot Christus komen, en dat zou fantastisch zijn.
Succes ermee

Ik hou me liever niet ermee bezig omdat ik anders verzink in het Christelijke en dan moet ik weer boven water komen in het geloof. Een dagje een begrafenis bijwonen is al te zwaar voor mij in zekere zin en dan moet ik weer 2 weken bijkomen ervan.

Nu echt weg

Doe God de groeten nogmaals En zeg maar dat die mij naar de eeuwige jachtvelden mag sturen waar water met bier gemengd wordt tot een wodka jus
pi_60639257
Lol. Jezus brengt me verre van in een begrafenisstemming. Ik heb al voor je gebeden. Slaap lekker.
pi_60639626
Sorry Ali, maar je ons beschuldigt van respectloos zijn...kijk ook eens even in de spiegel?

Je maakt ons uit voor satansaanhangers, wij verdienen het dat onze ziel in het hellevuur vernietigd gaat worden als we ons niet bekeren, al onze spirituele ervaringen komen van Satan en zijn te vergelijken met een paddo-tripje.....dat ZIJN me nogal uitlatingen!

Jij zegt dat jouw godservaring niet te vergelijken is met die van ons.
Best, ik kan me goed voorstellen dat je niet dingen met elkaar wil vergelijken, maar het feit dat JIJ amper mystieke ervaringen hebt gehad met spirituele stromingen buiten het Christendom om wil niet zeggen dat ANDEREN dat niet hebben gehad.
Misschien zijn er wel mensen die veel intensere dingen hebben meegemaakt die jij tot vandaag de dag aan toe hebt meegemaakt. (Om eerlijk te zijn twijfel ik daar niet eens over.)

Jij bent open minded omdat je het verhaal van die vampier niet verwerpt, maar alles wat buiten het Christendom gebeurt, verwerp je wel naar het rijk der fabelen omdat het in jouw ogen allemaal list en bedrog van Satan is, en wij zijn trouwe volgelingetjes zijn zonder het te weten.
Zelfs het Katholieke geloof is satanisch in jouw ogen.
Ondanks dat je je heel nederig en vol zelfhaat opstelt, ben je onvoorstelbaar arrogant: jij hoort tot het hele kleine kliekje mensen dat het maar bij het rechte eind heeft en dat braafjes in de hemel gaat komen.

Een mens moet in jouw ogen in Jezus geloven en vol zelfhaat zitten over de zonden die hij/zij begaan heeft. Zelfhaat isecht vernietigend voor een mens, maar ja: jij vindt dat het ego van een mens vernietigd moet worden en dat het waardeloze hoopje ellende dat dan overblijft door God gevormd en gekneed moet worden naar iets wat Hij wil.
DAT is hoe de kerk macht krijgt!
Ik waag het te betwijfelen dat God dat echt wil. Naastenliefde voor elkaar, elkaar gelukkig maken, respect voor elkaar hebben, elkaar vergeven: DAT zijn de boodschappen die Jezus verkondigde!
  donderdag 7 augustus 2008 @ 22:58:13 #225
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60639876
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 22:23 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nou ja zeg. De arrogantie!! Ik verdoe jouw tijd

Ik heb geen frustraties, ik word er alleen kriegel van dat jij totaal en absoluut meent alle waarheid in pacht te hebben. En ik hoop ergens dat je nog eens een keer menselijk blijkt in plaats van een marionet die steeds hetzelfde riedeltje afdraait in een draaiorgel.
pi_60639956
Mystieke sessies werden o.a. door de Nazi's (Thule-orde, tempeliers) gebruikt om bovennatuurlijke dingen te bewerkstelligen. Ook andere hogere groepen, die de macht willen, maken gebruik van mystiek (dus het gebruikmaken van de bron waaruit het Fysieke voortkomt) om dingen te bewerkstelligen die buiten de klassieke natuurkundewetten vallen.

Het gevaar van New-Age en andere mystieke stromingen is dus dat je dingen kunt bewerkstelligen die buiten de natuurkundewetten vallen. Zo kun je mensen op afstand beinvloeden, remote-viewing, of zelfs rampen veroorzaken door de aanroep van de laag waaruit het fysieke voortkomt.

Dat gevaar kent God, omda veel mensen zelfzuchtig zijn en slecht. In de voortijd, toen alle mensen standaard Gods geest hadden, was iedereen in staat tot bovennatuurlijke zaken.

Genesis 6:3 En de HERE zeide: Mijn Geest zal niet altoos in de mens blijven, nu zij zich misgaan hebben; hij is vlees; zijn dagen zullen honderd twintig jaar zijn.
[..]
5 Toen de HERE zag, dat de boosheid des mensen groot was op de aarde en al wat de overleggingen van zijn hart voortbrachten te allen tijde slechts boos was, berouwde het de HERE, dat Hij de mens op de aarde gemaakt had, en het smartte Hem in zijn hart. En de HERE zeide: Ik zal de mensen, die Ik geschapen heb, van de aardbodem uitroeien, de mensen zowel als het vee en het kruipend gedierte en het gevogelte des hemels, want het berouwt Mij, dat Ik hen gemaakt heb.

Gods Geest (die bovenatuurlijke krachten geeft) was niet langer meer in de mens, omdat ze het voor kwade doeleinden gebruikten.

En met de zondvloed, werd de kennis hoe je die Geest toch nog kon krijgen, weggevaagd van de aardbodem. Daarom zitten we nu met open mond te kijken naar de Piramides in Gizah en andere Megalitische bouwwerken. Aan de top van de Grote Piramide kun je trouwens zien hoe hoog het waterpeil stond: Op de top is geen watererosie en kun je nog de originele omhulling zien.

Wij kunnen op zich via de mystieke weg tot bovennatuurlijke dingen in staat zijn, maar God verbiedt dit. Zo ook overheden, die zo graag paddo's willen verbieden. Want ook paddo's geven toegang tot de mystieke bron.

Het is echter mogelijk via Jezus Christus, louter via de goede weg transcedent tot God te komen. Dit gescheidt via de Heilige Geest en Christus. En daarom is alleen Jezus de weg, de waarheid en het leven. Niemand komt tot de Vader dan door Hem.

Wat ik wel geloof is, dat je wel dient te mediteren, en de rust te zoeken in je geest. Maar louter gericht op Christus, om zo via Hem, die louter goedheid is, een "gefilterd op het goede" mystiek kanaal naar God te krijgen.
1.618033988749894848204586834365638117720309179805762862135448622705260462818902449707
20720418939113748475408807538689175212663386222353693179318006076672635443338908659593
95829056383226613199282902678806752087668925017116962070322210432162695486262
  donderdag 7 augustus 2008 @ 23:03:06 #227
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60639990
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 22:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Oh ik heb anders prima naar mijn zin hier. Ik snap alleen niet waarom de zuurpruimen mij van zuurpruimerij beschuldigen en de respectlozen mij van respectloosheid.
Maar je bent dan ook respectloos. Naar velen.
quote:
En ik voel me nog steeds geroepen om als ik vermoed dat iemand jou een PM gaat sturen omdat ze niet weten hoe star jij bent, ze tegen je te waarschuwen. Extremisten hebben we al genoeg in de wereld.
Bovendien zijn er meer dan genoeg mensen hier die ook met jou praten die allang tot christus zijn gekomen. Alleen is het niet jouw christus, en dan veroordeel jij ze waar ze zelf bijstaan.

Overigens hoeven vragen geen verdediging op te roepen, maar antwoorden. Als je wat minder aanmatigend zou zijn, denk ik dat mensen heel wat meer van je zouden aannemen zelfs.
pi_60640207
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 23:03 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Maar je bent dan ook respectloos. Naar velen.
[..]

En ik voel me nog steeds geroepen om als ik vermoed dat iemand jou een PM gaat sturen omdat ze niet weten hoe star jij bent, ze tegen je te waarschuwen. Extremisten hebben we al genoeg in de wereld.
Dat snap ik niet zo goed. Hij verkondigt toch alleen zijn mening? Als Ali dan echt zo star is, dan komen dergelijke users daar vanzelf achter, lijkt me

Je laat je echt teveel meeslepen hoor. Wat niet onbegrijpelijk is, overigens.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 23:14:21 #229
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60640311
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 23:10 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Dat snap ik niet zo goed. Hij verkondigt toch alleen zijn mening? Als Ali dan echt zo star is, dan komen dergelijke users daar vanzelf achter, lijkt me
Dat hoop ik maar.
quote:
Je laat je echt teveel meeslepen hoor. Wat niet onbegrijpelijk is, overigens.
Misschien wel. Ik kan niet accepteren dat mijn leven nutteloos en waardeloos zou zijn. Maar dat zal wel gek zijn.
pi_60640507
Nou ik moet zeggen dat Ali Kannibali me wel heeft laten nadenken.

Had ik eerst zoiets van: New Age is toch goed, en waarom zouden mystieke stromingen slecht zijn, nu denk ik: Nee, het occulte is voor de MENS slecht.

Waarom? Omdat de mens van nature zelfzuchtig is. Willen de meeste mensen niet alles doen voor veel geld? Of alles doen voor aanzien, macht?

Daarom, als de mens occulte krachten krijgt, zal dit door een groot aantal mensen misbruikt worden. De aarde zou binnen de korste keren verwoest zijn, door alle verwensingen naar elkaar toe (die dus ook direct gebeuren vanwege de occulte krachten). Het zou nog erger zijn dan de uitvinding van de atoombom.

Met New-Age, die je leert hoe je het Universeel Bewustzijn kunt aanroepen om de fysieke werkelijkheid letterlijk te veranderen, kunnen mensen dingen doen die zeer destructief zijn, omdat gedachten fysieke werkelijkheid worden als je dit Bewustzijn gebruikt.

Hoevaak heeft zelfs de goedigste mens geen slechte gedachten gehad? Stel dat die direct zouden gebeuren, zou de wereld dan niet binnen de kortste keren kapot zijn?

Mattheus 21:
De vervloeking van de vijgeboom
Des morgens vroeg, bij zijn terugkeer naar de stad, werd Hij hongerig. En daar Hij een vijgeboom aan de weg zag staan, ging Hij erheen, doch Hij vond niets daaraan, dan alleen bladeren. En Hij zeide tot hem: Nooit groeie aan u enige vrucht meer, in eeuwigheid! En terstond verdorde de vijgeboom. En toen de discipelen dat zagen, verwonderden zij zich en zeiden: Hoe is de vijgeboom zo terstond verdord? Maar Jezus antwoordde en zeide tot hen: Voorwaar, Ik zeg u, indien gij geloof hebt en niet twijfelt, zult gij niet alleen doen wat met de vijgeboom is gebeurd, maar zelfs indien gij tot deze berg zegt: Hef u op en werp u in de zee, het zal geschieden.En al wat gij in het gebed gelovig vragen zult, zult gij ontvangen.

Zie je wat daar gebeurde? Die vijgeboom kon er niets aan doen dat ze geen vrucht droeg, omdat het de tijd van het jaar niet was. Maar Jezus, waarschijnlijk in een opwelling, vervloekte de vijgeboom waardoor deze door de Mystieke krachten direct verdorde.

Hoeveel te gevaarlijker zou het zijn, als de normale mens, zulke krachten zou hebben middels New Age?

Nee, het is beter een gefilterd kanaal tot het Universeel Bewustzijn te vinden, en dat is via Christus.
1.618033988749894848204586834365638117720309179805762862135448622705260462818902449707
20720418939113748475408807538689175212663386222353693179318006076672635443338908659593
  donderdag 7 augustus 2008 @ 23:29:01 #231
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60640636
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 23:23 schreef FatalException het volgende:

Had ik eerst zoiets van: New Age is toch goed, en waarom zouden mystieke stromingen slecht zijn, nu denk ik: Nee, het occulte is voor de MENS slecht.

Waarom? Omdat de mens van nature zelfzuchtig is. Willen de meeste mensen niet alles doen voor veel geld? Of alles doen voor aanzien, macht?
Precies!! Daarom hebben de kerken ook zoveel geld, en aanzien en macht. Al die christelijke leiders.
quote:
Daarom, als de mens occulte krachten krijgt, zal dit door een groot aantal mensen misbruikt worden. De aarde zou binnen de korste keren verwoest zijn, door alle verwensingen naar elkaar toe (die dus ook direct gebeuren vanwege de occulte krachten). Het zou nog erger zijn dan de uitvinding van de atoombom.

Met New-Age, die je leert hoe je het Universeel Bewustzijn kunt aanroepen om de fysieke werkelijkheid letterlijk te veranderen, kunnen mensen dingen doen die zeer destructief zijn, omdat gedachten fysieke werkelijkheid worden als je dit Bewustzijn gebruikt.

Hoevaak heeft zelfs de goedigste mens geen slechte gedachten gehad? Stel dat die direct zouden gebeuren, zou de wereld dan niet binnen de kortste keren kapot zijn?

Mattheus 21:
De vervloeking van de vijgeboom
Des morgens vroeg, bij zijn terugkeer naar de stad, werd Hij hongerig. En daar Hij een vijgeboom aan de weg zag staan, ging Hij erheen, doch Hij vond niets daaraan, dan alleen bladeren. En Hij zeide tot hem: Nooit groeie aan u enige vrucht meer, in eeuwigheid! En terstond verdorde de vijgeboom. En toen de discipelen dat zagen, verwonderden zij zich en zeiden: Hoe is de vijgeboom zo terstond verdord? Maar Jezus antwoordde en zeide tot hen: Voorwaar, Ik zeg u, indien gij geloof hebt en niet twijfelt, zult gij niet alleen doen wat met de vijgeboom is gebeurd, maar zelfs indien gij tot deze berg zegt: Hef u op en werp u in de zee, het zal geschieden.En al wat gij in het gebed gelovig vragen zult, zult gij ontvangen.

Zie je wat daar gebeurde? Die vijgeboom kon er niets aan doen dat ze geen vrucht droeg, omdat het de tijd van het jaar niet was. Maar Jezus, waarschijnlijk in een opwelling, vervloekte de vijgeboom waardoor deze door de Mystieke krachten direct verdorde.

Hoeveel te gevaarlijker zou het zijn, als de normale mens, zulke krachten zou hebben middels New Age?

Nee, het is beter een gefilterd kanaal tot het Universeel Bewustzijn te vinden, en dat is via Christus.
Inderdaad is dat veel beter, want uit naam van christus worden door mensen namelijk nooit verwoestende krachten gebruikt.....
pi_60640769
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 22:48 schreef ToT het volgende:
Sorry Ali, maar je ons beschuldigt van respectloos zijn...kijk ook eens even in de spiegel?

Je maakt ons uit voor satansaanhangers, wij verdienen het dat onze ziel in het hellevuur vernietigd gaat worden als we ons niet bekeren, al onze spirituele ervaringen komen van Satan en zijn te vergelijken met een paddo-tripje.....dat ZIJN me nogal uitlatingen!
Ik heb jullie nooit satans'aanhangers' genoemd. Wel dat je misleid bent. Maar dat was ik ook, dus dat maakt jullie niet minder dan ik. Ik zie er dus geen probleem in om dat te geloven en te zeggen.

Volgens God is gehoorzaamheid wel een pré als je wil leven ja, dat lijkt me ook niet zo'n heel bizarre claim.

Paddotrips brachten mij tot new age denkbeelden. Andere ervaringen die tot dezelfde denkbeelden leiden zijn dan dus te vergelijken met paddotrips omdat de uitkomst hetzelfde is.
quote:
Jij zegt dat jouw godservaring niet te vergelijken is met die van ons.
Ja, anders zouden jullie ook wel in de bijbel geloven.
quote:
Best, ik kan me goed voorstellen dat je niet dingen met elkaar wil vergelijken, maar het feit dat JIJ amper mystieke ervaringen hebt gehad met spirituele stromingen buiten het Christendom om wil niet zeggen dat ANDEREN dat niet hebben gehad.
Daar weet jij niets van. Ik heb jarenlang met hetzelfde fanatisme en intensiteit in die new age denkbeelden geloofd en ze gepraktiseerd als dat ik nu in met christelijke geloof doe.
quote:
Misschien zijn er wel mensen die veel intensere dingen hebben meegemaakt die jij tot vandaag de dag aan toe hebt meegemaakt. (Om eerlijk te zijn twijfel ik daar niet eens over.)
Daat twijfel ik geen moment aan.
quote:
Jij bent open minded omdat je het verhaal van die vampier niet verwerpt, maar alles wat buiten het Christendom gebeurt, verwerp je wel naar het rijk der fabelen omdat het in jouw ogen allemaal list en bedrog van Satan is, en wij zijn trouwe volgelingetjes zijn zonder het te weten.
Maar niet van de één op de andere dag. Ik was toch net zo goed bedrogen door Satan? Dat verandert niet zomaar.
quote:
Zelfs het Katholieke geloof is satanisch in jouw ogen.
Ik denk dat je het daarmee eens zal zijn als je je er meer in verdiept. De pauselijke troon kwalificeert als enige sterveling ooit op aarde voor wat de bijbel beschrijft als de troon van de antichrist. Daar kan ik ook niks aan doen, ik constateer alleen maar.
quote:
Ondanks dat je je heel nederig en vol zelfhaat opstelt, ben je onvoorstelbaar arrogant: jij hoort tot het hele kleine kliekje mensen dat het maar bij het rechte eind heeft en dat braafjes in de hemel gaat komen.
Mattheüs 7:13 Gaat in door de enge poort; want wijd is de poort, en breed is de weg, die tot het verderf leidt, en velen zijn er, die door dezelve ingaan;14 Want de poort is eng, en de weg is nauw, die tot het leven leidt, en weinigen zijn er, die denzelven vinden.

Zou dus best kunnen dat ik wel die enge weg heb genomen ja. In tegenstelling tot het gros van de rest van de wereld. Waaronder jullie.
quote:
Een mens moet in jouw ogen in Jezus geloven en vol zelfhaat zitten over de zonden die hij/zij begaan heeft.
Ja, je moet het slechte in jezelf haten. Is dat zo erg?
quote:
Zelfhaat isecht vernietigend voor een mens,
Niet als het het slechte vernietigt en er iets goeds voor terugkomt.
quote:
maar ja: jij vindt dat het ego van een mens vernietigd moet worden en dat het waardeloze hoopje ellende dat dan overblijft door God gevormd en gekneed moet worden naar iets wat Hij wil.
Naar wat Hij ís.
quote:
DAT is hoe de kerk macht krijgt!
De kerk heeft niets van doen met mijn persoonlijke relatie met Christus Jezus.
quote:
Ik waag het te betwijfelen dat God dat echt wil. Naastenliefde voor elkaar, elkaar gelukkig maken, respect voor elkaar hebben, elkaar vergeven: DAT zijn de boodschappen die Jezus verkondigde!
Ja, maar dan dien je wel héél Jezus' boodschap te verkondigen:

Mattheüs 10:34 Meent niet, dat Ik gekomen ben, om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.
35 Want Ik ben gekomen, om den mens tweedrachtig te maken tegen zijn vader, en de dochter tegen haar moeder, en de schoondochter tegen haar schoonmoeder.
36 En zij zullen des mensen vijanden worden, die zijn huisgenoten zijn.
37 Die vader of moeder liefheeft boven Mij, is Mijns niet waardig; en die zoon of dochter liefheeft boven Mij, is Mijns niet waardig.
38 En die zijn kruis niet op zich neemt, en Mij navolgt, is Mijns niet waardig.
39 Die zijn ziel vindt, zal dezelve verliezen; en die zijn ziel zal verloren hebben om Mijnentwil, zal dezelve vinden.
40 Die u ontvangt, ontvangt Mij; en die Mij ontvangt, ontvangt Hem, Die Mij gezonden heeft.

Mattheüs 16:24 Toen zeide Jezus tot Zijn discipelen: Zo iemand achter Mij wil komen, die verloochene zichzelven, en neme zijn kruis op, en volge Mij.
25 Want zo wie zijn leven zal willen behouden, die zal hetzelve verliezen; maar zo wie zijn leven verliezen zal, om Mijnentwil, die zal hetzelve vinden.
26 Want wat baat het een mens, zo hij de gehele wereld gewint, en lijdt schade zijner ziel? Of wat zal een mens geven, tot lossing van zijn ziel?
27 Want de Zoon des mensen zal komen in de heerlijkheid Zijns Vaders, met Zijn engelen, en alsdan zal Hij een iegelijk vergelden naar zijn doen.

Lukas 9:22 Zeggende: De Zoon des mensen moet veel lijden, en verworpen worden van de ouderlingen, en overpriesters, en Schriftgeleerden, en gedood en ten derden dage opgewekt worden.
23 En Hij zeide tot allen: Zo iemand achter Mij wil komen, die verloochene zichzelven, en neme zijn kruis dagelijks op, en volge Mij.
24 Want zo wie zijn leven behouden wil, die zal het verliezen; maar zo wie zijn leven verliezen zal, om Mijnentwil, die zal het behouden.
25 Want wat baat het een mens, die de gehele wereld zou winnen, en zichzelven verliezen, of schade zijns zelfs lijden?

Marcus 8:34 En tot Zich geroepen hebbende de schare met Zijn discipelen, zeide Hij tot hen: Zo wie achter Mij wil komen, die verloochene zichzelven, en neme zijn kruis op, en volge Mij.
35 Want zo wie zijn leven zal willen behouden, die zal hetzelve verliezen; maar zo wie zijn leven zal verliezen, om Mijnentwil, en om des Evangelies wil, die zal hetzelve behouden
36 Want wat zou het den mens baten zo hij de gehele wereld won, en zijner ziele schade leed?
37 Of wat zal een mens geven, tot lossing van zijn ziel?
38 Want zo wie zich Mijns en Mijner woorden zal geschaamd hebben, in dit overspelig en zondig geslacht, diens zal Zich de Zoon des mensen ook schamen, wanneer Hij zal komen in de heerlijkheid Zijns Vaders, met de heilige engelen.

Lukas 14:26 Indien iemand tot Mij komt en niet haat zijn vader, en moeder, en vrouw, en kinderen, en broeders, en zusters, ja, ook zelfs zijn eigen leven, die kan Mijn discipel niet zijn.27 En wie zijn kruis niet draagt, en Mij navolgt, die kan Mijn discipel niet zijn.
28 Want wie van u, willende een toren bouwen, zit niet eerst neder, en overrekent de kosten, of hij ook heeft, hetgeen tot volmaking nodig is?
29 Opdat niet misschien, als hij het fondament gelegd heeft, en niet kan voleindigen, allen, die het zien, hem beginnen te bespotten.
30 Zeggende: Deze mens heeft begonnen te bouwen, en heeft niet kunnen voleindigen.
31 Of wat koning, gaande naar den krijg, om tegen een anderen koning te slaan, zit niet eerst neder, en beraadslaagt, of hij machtig is met tien duizend te ontmoeten dengene, die met twintig duizend tegen hem komt?
32 Anderszins zendt hij gezanten uit, terwijl degene nog verre is, en begeert, hetgeen tot vrede dient.
33 Alzo dan een iegelijk van u, die niet verlaat alles, wat hij heeft, die kan Mijn discipel niet zijn.
34 Het zout is goed; maar indien het zout smakeloos geworden is, waarmede zal het smakelijk gemaakt worden?
35 Het is noch tot het land, noch tot den mesthoop bekwaam; men werpt het weg. Wie oren heeft, om te horen, die hore.

Jacobus 4:1 Van waar komen krijgen en vechterijen onder u? Komen zij niet hiervan, namelijk uit uw wellusten, die in uw leden strijd voeren?
2 Gij begeert, en hebt niet; gij benijdt en ijvert naar dingen, en kunt ze niet verkrijgen; gij vecht en voert krijg, doch gij hebt niet, omdat gij niet bidt.
3 Gij bidt, en gij ontvangt niet, omdat gij kwalijk bidt, opdat gij het in uw wellusten doorbrengen zoudt.
4 Overspelers en overspeleressen, weet gij niet, dat de vriendschap der wereld een vijandschap Gods is? Zo wie dan een vriend der wereld wil zijn, die wordt een vijand van God gesteld.
5 Of meent gij, dat de Schrift tevergeefs zegt: De Geest, Die in ons woont, heeft Die lust tot nijdigheid?
6 Ja, Hij geeft meerdere genade. Daarom zegt de Schrift: God wederstaat de hovaardigen, maar den nederigen geeft Hij genade.
7 Zo onderwerpt u dan Gode; wederstaat den duivel, en hij zal van u vlieden.
8 Naakt tot God, en Hij zal tot u naken. Reinigt de handen, gij zondaars, en zuivert de harten, gij dubbelhartigen!
9 Gedraagt u als ellendigen, en treurt en weent; uw lachen worde veranderd in treuren, en uw blijdschap in bedroefdheid.
10 Vernedert u voor den Heere, en Hij zal u verhogen.

Het is allemaal niet zo simpel als het lijkt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ali_Kannibali op 07-08-2008 23:48:25 ]
  donderdag 7 augustus 2008 @ 23:40:48 #233
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60640888
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 20:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dat doe je ook, maar alleen als je christen wordt.
Voed jij maar lekker je ego als je dat nodig denkt te hebben , volgens mij kan je nog iets verhevener doen , je verzint vast wel weer een overtreffende trap .

tenslotte komt jouw ego op jouw boterham en niet op de mijne .
Ga zo door zou ik zeggen
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_60640913
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 23:29 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Precies!! Daarom hebben de kerken ook zoveel geld, en aanzien en macht. Al die christelijke leiders.
[..]

Inderdaad is dat veel beter, want uit naam van christus worden door mensen namelijk nooit verwoestende krachten gebruikt.....
Kerken hebben tegenwoordig niet veel geld, en daarnaast is veel van het geld naar goede doelen gegaan. Het Leger des Heils is bijvoorbeeld ook van de kerk, en de kerk doet veel aan ontwikkelingshulp.

Inderdaad zijn er mensen die aan zelfverrijking doen of gedaan hebben in de kerk, en dat is heel jammer.

Elke destructieve uiting die in de naam van Jezus gedaan is, is niet door Jezus ondersteund. Het is het gevolg van zelfzuchtigheid, zelfophemeling en arrogantie. Niet wat Jezus onderwees. Hun gedrag is werelds, en heeft helemaal niets met het christendom te maken.

Maar als je een christusbewustzijn hebt, doe je zulke dingen niet. De ware christenen zijn dan ook degenen die zelfs hun ergste vijand geen kwaad zouden aandoen.
pi_60640949
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 23:41 schreef FatalException het volgende:

[..]

Kerken hebben tegenwoordig niet veel geld, en daarnaast is veel van het geld naar goede doelen gegaan. Het Leger des Heils is bijvoorbeeld ook van de kerk, en de kerk doet veel aan ontwikkelingshulp.

Inderdaad zijn er mensen die aan zelfverrijking doen of gedaan hebben in de kerk, en dat is heel jammer.

Elke destructieve uiting die in de naam van Jezus gedaan is, is niet door Jezus ondersteund. Het is het gevolg van zelfzuchtigheid, zelfophemeling en arrogantie. Niet wat Jezus onderwees. Hun gedrag is werelds, en heeft helemaal niets met het christendom te maken.

Maar als je een christusbewustzijn hebt, doe je zulke dingen niet. De ware christenen zijn dan ook degenen die zelfs hun ergste vijand geen kwaad zouden aandoen.
Amen.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 23:50:38 #236
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60641115
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 23:41 schreef FatalException het volgende:

[..]

Kerken barsten van het geld. Heb je wel eens goed rondgekeken in menig kathedraal?
quote:
Dat is inderdaad jammer, en het zal niet ophouden helaas.
quote:
Mee eens
quote:
En onder die ware christenen die hun ergste vijand nog geen kwaad zouden doen horen heel veel mensen die ook nog new-age rituelen toepassen zoals bijvoorbeeld reiki. En absoluut zonder enig kwaad in de zin ook. Maar alleen daarom zouden het volgens jou dus geen ware christenen zijn? Daar kan ik het niet mee eens zijn.
pi_60641174
Een christen wordt gedefinieerd door zijn geloof in Christus, niet of ie goeie dingen probeert te doen in de wereld.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 23:56:54 #238
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60641270
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 23:53 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Een christen wordt gedefinieerd door zijn geloof in Christus, niet of ie goeie dingen probeert te doen in de wereld.
Le-zen!!!

Ik zeg dat er christenen zijn (die dus in christus geloven) die hun vijanden nog geen kwaad zouden doen al valt de onderste steen boven, maar ze doen toevallig ook aan new age. En dan zouden het ineens geen goede christenen meer zijn? Deze mensen hebben zich toch allang gemeldt in dit topic!!
pi_60641313
Oja verkeerd gelezen

Ik denk niet dat als je een hardcore christen bent je aan reiki zal doen omdat je je dan bewust bent van het feit dat dat occult is. Als christen trek je met de Heilige Geest ten strijde om mensen te genezen, niet met leringen uit het oosten.
pi_60641421
Als je aan New Age doet met de "kanaalfilter" op Jezus Christus, dan is het idd goed. Beter zelfs, want in de kerk wordt niet onderwezen hoe je je ziel tot rust brengt (meditatie) en hoe je energieen op Jezus kan richten, en de energie van Jezus (en de Heilige Geest) toelaat in je ziel.

De kerk zou eens moeten onderwijzen hoe je mediteert, wellicht komen er dan meer wonderen die de bijbel zegt die christenen zouden moeten kunnen doen middels de Heilige Geest.
pi_60641504
Hier over christelijk geloof en Reiki, ook ervaringen van ex reikimasters die zich bekeerd hebben. To believe or not to believe?

http://www.christianreiki.eu/Page1_eng.htm
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 00:06:56 #242
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60641505
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 23:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Oja verkeerd gelezen

Ik denk niet dat als je een hardcore christen bent je aan reiki zal doen omdat je je dan bewust bent van het feit dat dat occult is. Als christen trek je met de Heilige Geest ten strijde om mensen te genezen, niet met leringen uit het oosten.
Het ten strijde trekken zie ik al niet zitten. Daar zou jezus het niet mee eens zijn, dat bevestig je net zelf met je 'amen'. Reiki is in jouw ogen occult. In de ogen van de vele goede christenen die er zijn niet, en ik geloof er geen barst van dat god hen dat kwalijk zal nemen.

Verder ben jij gewoon de allerbeste christen die er bestaat hoor. Je mag vast als je in de hemel komt vlak naast god zitten en haar teennagels lakken.
pi_60641569
quote:
/ Testimony from Holland, Europe; a lady who got saved shortly after a reiki1 seminar reading reikidangers; Hi, I have been trough a very rough period and this all started in Oct2006, two days after I did a reiki-1 seminar weekend. It starts to reduce now because in december I've got saved. Although I have been a fanatic anti Christian, I came to believe and have faith. I wanted to let you know so you can put this on your web site. Kind regards.
QUESTION: Praise God, I thank the Lord for your salvation, but could you give some more details?
1-ANSWER; I took a reiki1 weekend with a well known reikimaster in Holland. During the reiki seminar we noticed that I could give really a lot of reiki, wow!! Right after the reiki seminar a lot of strange things started to appear in my life. Within a few days I changed from a happy "girl" into a depressive zombie. I always was a bit on the edge, but the amount of anger and hate which was in me was indescribable. I started to inform what reiki really was and found your web site;reikidangers. This couldn't be true!!!!!! The next day I had a appointment with my reikimaster, he said; "this is only a fase of purification which is normal in the first 3 weeks after a reiki-seminar. No worries! And those Christians, well they are always so negative and short sighted."
I went home, quite relieved, but then everything went even worse, all kind of "things"had a access in me, trough the opened reiki channels. I saw cats coming out of the wall, I saw a man next to me, who nobody saw except me. Flashes of light who took all kinds of shapes, dead people and spirits who attacked me ! At night I heard loud voices who teased me and evil faces starring at me. When I saw 2 demons in my house, I ran to a healer who helped me and charged 500us. She told me that this was a big honor and I was chosen to stop the demonic world, predestined to guide 1000's of dead people to the light. From that moment on it went worse............................... The spirits tried to get me out of my body, to control my thinking, if I fell asleep I woke up because something was in me, on and on and on. But, 2.5 months after reiki, I remembered a book about the work of Jesus Christ, although being anti-Christian, opened it and all pages turned black!!! WHY CAN'T I SEE THIS? That night before going to sleep, I've prayed for the first time to Jesus as Lord and asked for protection and.. ALL THE ATTACKS STOPPED!!!!!
Afterwards the attack came back, and I cried out "GOD HELP ME"... and I vomited in my car. Now I am in a deliverance program of my Church and dare to be home alone again, wow!!! I know now that the Bible is no little finger who commands us what to do or not, the Bible exits because we have a caring Father who wants us to keep as far away as possible from the devil. The spirit-world is real, but no one- not even the reikimasters have a clue- of what really is going on.ONLY Jesus Christ can help us! If you are, like me, highly sensitive and start a reiki1 weekend, you're lucky. Because you will know that you are dealing with the devil; if not you will reap years and years fruits of the darkness. If you really would know from whom the reiki power comes and its plans with you, you would, like me start praying to Jesus christ to receive the only TRUE LIGHT. I am going through a deliverance program of my Church right now, I want to be baptized, and my loved ones are looking amazed to all the changes in my life.... God is so great, otherwise this would have ended differently. Kind regards.
pi_60641619
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 00:06 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Het ten strijde trekken zie ik al niet zitten. Daar zou jezus het niet mee eens zijn, dat bevestig je net zelf met je 'amen'.
Het ligt er maar net aan wat voor strijd dat je voert.

10 Voorts, mijn broeders, wordt krachtig in den Heere, en in de sterkte Zijner macht.
11 Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels.
12 Want wij hebben den strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de geweldhebbers der wereld, der duisternis dezer eeuw, tegen de geestelijke boosheden in de lucht.
13 Daarom neemt aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt wederstaan in den bozen dag, en alles verricht hebbende, staande blijven.
14 Staat dan, uw lenden omgord hebbende met de waarheid, en aangedaan hebbende het borstwapen der gerechtigheid;
15 En de voeten geschoeid hebbende met bereidheid van het Evangelie des vredes;
16 Bovenal aangenomen hebbende het schild des geloofs, met hetwelk gij al de vurige pijlen des bozen zult kunnen uitblussen.
17 En neemt den helm der zaligheid, en het zwaard des Geestes, hetwelk is Gods Woord.
18 Met alle bidding en smeking, biddende te allen tijd in den Geest, en tot hetzelve wakende met alle gedurigheid en smeking voor al de heiligen;
pi_60641636
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 00:06 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Reiki is in jouw ogen occult. In de ogen van de vele goede christenen die er zijn niet, en ik geloof er geen barst van dat god hen dat kwalijk zal nemen.

God treurt en weent om mensen die zich ermee bezig houden omdat ze zich openstellen voor destructieve satanische krachten.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 00:17:02 #246
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60641716
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 00:02 schreef FatalException het volgende:
Als je aan New Age doet met de "kanaalfilter" op Jezus Christus, dan is het idd goed. Beter zelfs, want in de kerk wordt niet onderwezen hoe je je ziel tot rust brengt (meditatie) en hoe je energieen op Jezus kan richten, en de energie van Jezus (en de Heilige Geest) toelaat in je ziel.

De kerk zou eens moeten onderwijzen hoe je mediteert, wellicht komen er dan meer wonderen die de bijbel zegt die christenen zouden moeten kunnen doen middels de Heilige Geest.
Maar wat is het nou?? Eerst mag het niet van je, want die krachten zijn niet christelijk, maar als je het doet in naam van jezus weer wel?? En mediteren? Dat zal ook wel weer occult zijn. Tenminste, transcedente meditatie wel volgens de extreme christenen.
pi_60641759
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 00:17 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Maar wat is het nou?? Eerst mag het niet van je, want die krachten zijn niet christelijk, maar als je het doet in naam van jezus weer wel?? En mediteren? Dat zal ook wel weer occult zijn. Tenminste, transcedente meditatie wel volgens de extreme christenen.
Allemaal occulte praktijken.

Het is heel simpel, bid tot God in de naam van Jezus Christus. Ga niet zelf vanalles proberen, maar geef God de controle over je leven. Hij weet het beste waar je heen moet, Hij weet het beste bij wie je moet zijn, Hij weet het beste wat je moet doen, Hij weet alles, dus laat Hem je leiden. Dat is geloof. Niet op eigen houtje vanalles uit gaan spoken, juist niet als christen, en zeker niet als het uit andere leringen dan de bijbel komt zoals reiki, meditatie, etc.
pi_60641785
Welterusten allemaal en dat God jullie mag zegenen.
pi_60641887
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 00:17 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Als je het niet langs het kanaal van Christus doet brengt het 2 gevaren met zich mee:
1. Je kunt ook boze geessten aantrekken. Jezus is liefde, dus als je het via Jezus doet kun je alleen liefdevolle dingen aantrekken
2. Door de liefde kun en wil je de krachten niet voor destructieve doeleinden en zelfverheerlijking gebruiken.

Mediteren, ja Transcendente meditatie, is in mijn ogen de onbrekende leer in de kerk, wat de oorzaak is dat er geen wonderen gebeuren zoals wij zouden moeten kunnen. Want volgens de bijbel zouden we met de heilige geest een ieder moeten kunnen genezen en zelfs brood kunnen materialiseren.

Ook ontbreekt in de kerk de leer van dat "geloven" ook letterlijk genomen moet worden in de zin van dat je niet twijfelt dat gebeurt wat je aan God/De Geest gevraagd hebt.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 00:27:23 #250
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60641985
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 00:09 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar die mevrouw heeft gewoon teveel naar 'the Grudge' gekeken en schijnt over een labiele maar fantasierijke geest te beschikken. Absoluut absurd verhaal. Ik snap werkelijk niet dat je van dergelijke onzin ook maar 1 woord gelooft.

Ik kan ook een dergelijk verhaaltje verzinnen en opschrijven hoor. Maar het geloven? Neuh. Ik heb werkelijk in mijn hele leven nog nooit iets gezien of meegemaakt wat maar in de verste verte in de buurt komt van dergelijke horror stories, want meer is het niet. En het lijkt me dat iedereen die zich bezig houdt met, volgens jou, occulte zaken toch ook dergelijke ervaringen moet krijgen dan, als straf ofzo? Dan had ik al heel wat mee hebben moeten maken. Nu, ik ben razend gelukkig, en zie voornamelijk hele mooie en prettige dingen als ik niet al te vaak naar het journaal kijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')