Iedereen die in de hemel komt krijgt een nieuw perfect lichaam, wat dus niet veroudert en uit elkaar valt na een x aantal jaar. Eeuwige vitaliteit, niet alleen van geest zoals nu ook kan, maar ook van lichaam. Wat wil een mens nog meer?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 21:44 schreef Topspin het volgende:
[..]
30 is pas de tweede jeugd
Bij 90 ben je niet eens compleet uitgeleefd en helemaal volwassen hoeveel bejaarden zijn er wel niet die niet eens weten wie ze zijn en wat ze zouden willen zijn geworden?, zou de hemel bestaan dan zouden daar mensen zijn die een grote rimpel zijn tenzij ze terug gaan naar de jeugd.
EN jij niet in het mijne, dus wie weet zijn mijn ervaringen zelfs wel goddelijker dan de jouwequote:Op donderdag 7 augustus 2008 21:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Maar jij WEET niet wat ik ervaar want jij leeft niet in mijn lichaam.
En waarom MOET ik perse aannemen dat de jouwe beter zijn dan de mijne. Dat je zelf niet inziet dat je wel erg aan het bekende spreekwoord van de balk en splinter voldoet zeg. Bovendien was jij de eerste die begon over wantrouwen. Jij had namelijk geen reden om de vampier te wantrouwen. Ik vroeg waarom je mij dan wel wantrouwt. Wat heeft dat met zeuren te maken? Ik ga alleen letterlijk in op hetgeen je zelf schrijft.quote:Het enige wat je kan doen is mijn ervaringen lezen en je daar in herkennen. Dat wil echter nog niet zeggen dat je dan ook echt exact hetzelfde ervaren hebt. Ik geloof dus van niet, omdat ik geloof dat je dan hetzelfde zou geloven als ik. Mag het? Waarom MOET Ik per se aannemen wat jij zegt? Ik geloof je gewoon niet, accepteer het. Dat doe ik van jou ook als jij niet in God gelooft op basis van wat ik zeg, ik loop toch ook niet te zeuren dat je dan wantrouwig bent?
Ok, maar een man die beweert vampier te zijn geloof je wel, of ben je bereid te geloven.quote:Ik geloof wanneer het logisch is. Jouw verhaal is niet logisch en niet consistent met mijn wereldbeeld. Ik kan het niet geloven.
Ik wil vrij zijn van mijn huidige ziel en opnieuw beginnen zonder ook maar 0,001 procent te kunnen herinneren van dit bestaan. Ik wil een compleet nieuw bestaan en ik wil niets maar dan ook niets dat me doet herinneren aan mijn huidige bestaan ondanks dat dit bestaan mooie kanten kent.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 21:45 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Iedereen die in de hemel komt krijgt een nieuw perfect lichaam, wat dus niet veroudert en uit elkaar valt na een x aantal jaar. Eeuwige vitaliteit, niet alleen van geest zoals nu ook kan, maar ook van lichaam. Wat wil een mens nog meer?
Jesaja 65:17 Want ziet, Ik schep nieuwe hemelen en een nieuwe aarde; en de vorige dingen zullen niet meer gedacht worden, en zullen in het hart niet opkomen. 8 Maar weest gijlieden vrolijk, en verheugt u tot in der eeuwigheid in hetgeen Ik schep; want ziet, Ik schep Jeruzalem een verheuging, en haar volk een vrolijkheid.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 21:49 schreef Topspin het volgende:
[..]
Ik wil vrij zijn van mijn huidige ziel en opnieuw beginnen zonder ook maar 0,001 procent te kunnen herinneren van dit bestaan. Ik wil een compleet nieuw bestaan en ik wil niets maar dan ook niets dat me doet herinneren aan mijn huidige bestaan ondanks dat dit bestaan mooie kanten kent.
9 Maar gelijk geschreven is: Hetgeen het oog niet heeft gezien, en het oor niet heeft gehoord, en in het hart des mensen niet is opgeklommen, hetgeen God bereid heeft dien, die Hem liefhebben.quote:Genoeg herhalingen gehad zoals kerstmis, pasen, verjaardag, nieuwjaar, zomer, winter, lente, herfst en hittegolven. Ik wil een leven waar het compleet anders is en iedere herinnering aan mijn huidige bestaan mag in de prullenbak komen waar het definitief verwijderd wordt. Dan klik ik gaarne op "ja" als windows vraagt om bevestiging tot permanent verwijderen
Deze zondige wereld zal vergaan, vergeten worden en nooit meer terugkeren. Het zal een geheel nieuw bestaan zijn. Ik zou zeggen, omarm God, en laat Hem jou je plaatsje in de hemel verdienen.quote:Ik wil dan wel dat nieuwe bestaan en ik weet ook dat ik er niets van kan herinneren maar ik wil niet blijven hangen in de trip die dit leven heet. Laat me dan maar opnieuw geboren worden zonder enig benul.
Ik zal mijn best doenquote:Op donderdag 7 augustus 2008 22:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Deze zondige wereld zal vergaan, vergeten worden en nooit meer terugkeren. Het zal een geheel nieuw bestaan zijn. Ik zou zeggen, omarm God, en laat Hem jou je plaatsje in de hemel verdienen.
Mijn oma wordt 4 september 101 en die heeft er nog steeds niet genoeg van. Mijn oma is overigens streng katholiek, en volgt dus volgens Ali het verkeerde geloof. Ze zal dan in de hel komen zegt Ali. Als je dat tegen haar zegt komt ze niet over de brug met triljoenen bijbelteksten, video's en artikels om het tegendeel te bewijzen. Ze knipoogt eens naar me en zegt dat god haar anders vertelt. Omdat god liefde is en van iedereen houdt, ook van ongelovigen. En van moslims, en van Hindoes, en van boeddhisten, en van Jehova's getuigen,enzovoort. Mijn oma is veel wijzer dan heel die Ali met zijn internetkennis.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 21:49 schreef Topspin het volgende:
[..]
Ik wil vrij zijn van mijn huidige ziel en opnieuw beginnen zonder ook maar 0,001 procent te kunnen herinneren van dit bestaan. Ik wil een compleet nieuw bestaan en ik wil niets maar dan ook niets dat me doet herinneren aan mijn huidige bestaan ondanks dat dit bestaan mooie kanten kent.
Genoeg herhalingen gehad zoals kerstmis, pasen, verjaardag, nieuwjaar, zomer, winter, lente, herfst en hittegolven. Ik wil een leven waar het compleet anders is en iedere herinnering aan mijn huidige bestaan mag in de prullenbak komen waar het definitief verwijderd wordt. Dan klik ik gaarne op "ja" als windows vraagt om bevestiging tot permanent verwijderen
Ik wil dan wel dat nieuwe bestaan en ik weet ook dat ik er niets van kan herinneren maar ik wil niet blijven hangen in de trip die dit leven heet. Laat me dan maar opnieuw geboren worden zonder enig benul.
Na 31 jaar keer 365 dagen ben ik een beetje tot de conclusie gekomen dat het leven best een hel kan zijn, dat zijn dan slechts ongeveer 11,000 dagen maar alsnog genoeg om het te laten overkomen als een boek van Stephen King waar je al te regelmatig hetzelfde meemaakt, laat staan dat je 100 jaar oud wordt dus 36,000 dagen leefbaar bent, niet omrekenen naar uren en minuten want dan wordt het al helemaal een grote hel.
Oke.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 22:07 schreef Topspin het volgende:
[..]
Ik zal mijn best doen
Zonder gein ff, ik leef zo goed mogelijk en soms probeer ik eens minder goed te leven omdat de maatschappij niet gebaseerd is op alleen maar goed leven. Ik probeer te geloven waar ik in wil geloven zonder mezelf te laten leiden door voorgeschreven regels.
Op dit moment geloof ik in een goed humeur dat niet te verpesten is door anderen en door dat goede humeur goed omgaan met anderen en zodoende een goed ritme creeren richting de dood waar je tijdens het sterven richting betere oorden gaat.
Vanaf dit moment blijven hangen in een goede mood en dan bij het dood gaan het felle groene of blauwe licht zien vol goede stemmingen die me meeneemt naar de juiste oorden zonder meteen te spreken van God die me meeneemt maar eerder IK die ervoor gezorgd heeft dat ik Goed ga terecht komen.
Dat zou kunnen, maar nu geloof ik dat niet.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 21:49 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
EN jij niet in het mijne, dus wie weet zijn mijn ervaringen zelfs wel goddelijker dan de jouwe
Omdat die man zou kunnen LIEGEN als hij zegt vampier te zijn geweest. Bij ervaringen vergelijken is dat een heel ander verhaal, omdat we niet elkaars ervaringen kunnen ervaren en dus zelf ook niet kunnen vergelijken en concluderen of iemand liegt of niet.quote:En waarom MOET ik perse aannemen dat de jouwe beter zijn dan de mijne. Dat je zelf niet inziet dat je wel erg aan het bekende spreekwoord van de balk en splinter voldoet zeg. Bovendien was jij de eerste die begon over wantrouwen. Jij had namelijk geen reden om de vampier te wantrouwen. Ik vroeg waarom je mij dan wel wantrouwt. Wat heeft dat met zeuren te maken? Ik ga alleen letterlijk in op hetgeen je zelf schrijft.
Als hij verder nergens over liegt sluit ik de mogelijkheid niet uit dat hij in dat geval ook niet liegt.quote:Ok, maar een man die beweert vampier te zijn geloof je wel, of ben je bereid te geloven.
Ik geloof dat ik je niks meer te zeggen heb.quote:Schiet mij maar lek, maar dat is logica die helemaal nergens op slaat. Zoals ik al zei, je gelooft naar eigen believen, net hoe het jou het beste uitkomt.
Je klinkt als een zure negatieve brombeer , je ziet geen enkele overeenkomsten meer met je medemens , alleen nog maar verschillen want jij staat overal boven, in je gedachten is 80 % van de mensheid al met 1 been in het hellevuur en reddeloos verloren tenzij iedereen precies doet wat jij doet , MAAR god heeft speciaal jou alleen echte liefde gegeven omdat alleen jij dat verdiend , JIJ weet nu wat god en liefde is en de rest van de wereld niet en je roept steeds heb u naaste lief zoals U ZELVE .quote:Op donderdag 7 augustus 2008 21:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Oh ja, die fantastische mensheid, das waar ook. Wat een pracht en praal brengen we toch voor met zijn allen, ongelooflijk.
Vraag Stormseeker es, Leert de bijbel...quote:Op donderdag 7 augustus 2008 11:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
De hel is volgens de bijbel een vuur waarvan je in as verandert. Daar heb ik je al bijbelverzen van gegeven.
Nee.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 22:15 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Vraag Stormseeker es, Leert de bijbel...
Mooi topic was dat!
Mijn oma is 97 en is ook sterk gelovig en bidt iedere avond de rozenkrans maar doet niet preken houden, ze heeft het eigenlijk nooit over haar geloof maar is wel erg gelovig. Een stille gelovige eerder die in haar eigen wereldje gelovig is. Ze belt dan wel vaker om 23:00 op om te vertellen dat ze gedroomd heeft dat ze naar de hemel is gegaan maar dat zal wel door de slaappillen komen die ze haar in het bejaardentehuis gevenquote:Op donderdag 7 augustus 2008 22:09 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Mijn oma wordt 4 september 101 en die heeft er nog steeds niet genoeg van. Mijn oma is overigens streng katholiek, en volgt dus volgens Ali het verkeerde geloof. Ze zal dan in de hel komen zegt Ali. Als je dat tegen haar zegt komt ze niet over de brug met triljoenen bijbelteksten, video's en artikels om het tegendeel te bewijzen. Ze knipoogt eens naar me en zegt dat god haar anders vertelt. Omdat god liefde is en van iedereen houdt, ook van ongelovigen. En van moslims, en van Hindoes, en van boeddhisten, en van Jehova's getuigen,enzovoort. Mijn oma is veel wijzer dan heel die Ali met zijn internetkennis.
Ik vind je hier anders zelf als een brombeer overkomen, gefrustreerd over mij. Waarom?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 22:14 schreef Summers het volgende:
[..]
Je klinkt als een zure negatieve brombeer , je ziet geen enkele overeenkomsten meer met je medemens , alleen nog maar verschillen want jij staat overal boven, in je gedachten is 80 % van de mensheid al met 1 been in het hellevuur en reddeloos verloren tenzij iedereen precies doet wat jij doet , MAAR god heeft speciaal jou alleen echte liefde gegeven omdat alleen jij dat verdiend , JIJ weet nu wat god en liefde is en de rest van de wereld niet en je roept steeds heb u naaste lief zoals U ZELVE .
Ik kan begrijpen waarom je denkt dat niemand zo'n unieke "goddelijke" ervaring heeft en dat je het zelf moet ervaren om te weten wat dat is , je hebt gelijk , niet veel mensen zijn op het punt waar jij nu bent .
En weer eens bedanktquote:Op donderdag 7 augustus 2008 22:14 schreef Summers het volgende:
[..]
Je klinkt als een zure negatieve brombeer , je ziet geen enkele overeenkomsten meer met je medemens , alleen nog maar verschillen want jij staat overal boven, in je gedachten is 80 % van de mensheid al met 1 been in het hellevuur en reddeloos verloren tenzij iedereen precies doet wat jij doet , MAAR god heeft speciaal jou alleen echte liefde gegeven omdat alleen jij dat verdiend , JIJ weet nu wat god en liefde is en de rest van de wereld niet en je roept steeds heb u naaste lief zoals U ZELVE .
Ik kan begrijpen waarom je denkt dat niemand zo'n unieke "goddelijke" ervaring heeft en dat je het zelf moet ervaren om te weten wat dat is , je hebt gelijk , niet veel mensen zijn op het punt waar jij nu bent .
In ieder geval moge duidelijk zijn dat Ali gelooft in sprookjes,met zijn vampieren.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 22:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar nu geloof ik dat niet.
[..]
Omdat die man zou kunnen LIEGEN als hij zegt vampier te zijn geweest. Bij ervaringen vergelijken is dat een heel ander verhaal, omdat we niet elkaars ervaringen kunnen ervaren en dus zelf ook niet kunnen vergelijken en concluderen of iemand liegt of niet.
[..]
Als hij verder nergens over liegt sluit ik de mogelijkheid niet uit dat hij in dat geval ook niet liegt.
[..]
Ik geloof dat ik je niks meer te zeggen heb.
Nou, het ging even ietsje minder kort door de bocht dan de Dan Brown versiequote:Op donderdag 7 augustus 2008 09:54 schreef ToT het volgende:
Er is trouwens tijdens een vergadering gestemd over de goddelijkheid van Jezus.
Doordat er maarliefst 1 persoon meer dan de helft van de aanwezigen vóór de goddelijkheid van Jezus heeft gestemd, werd Hij vanaf dat moment een goddelijk persoon gezien.
Hij heeft goede argumentenquote:
Dan stop je toch met lezen? Waarom verdoe je mijn tijd met jouw frustraties die je zelf kan voorkomen?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 22:21 schreef ElizabethR het volgende:
Ik word er echt kriegel van om constant te lezen dat alles waar ik voor sta minderwaardig zou zijn.
Ik heb de OP gelezen en vind mijn argumenten beter. Ik heb de OP nog een keer gelezen en zie dat er hetzelfde staat.quote:
Jij komt ook wat gefrustreerd overquote:Op donderdag 7 augustus 2008 22:23 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dan stop je toch met lezen? Waarom verdoe je mijn tijd met jouw frustraties die je zelf kan voorkomen?
Oh ik heb anders prima naar mijn zin hier. Ik snap alleen niet waarom de zuurpruimen mij van zuurpruimerij beschuldigen en de respectlozen mij van respectloosheid.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 22:26 schreef Topspin het volgende:
[..]
Jij komt ook wat gefrustreerd over
Nou, heel soms is er iemand die deze dingen leest en me dan een PMtje stuurt en meer wil weten. Daar doe ik het eigenlijk meer voor. Ik verdedig me omdat mij vaak vragen gesteld worden. Misschien kan ik mensen op die manier nog iets leren, zodat ze tot Christus komen, en dat zou fantastisch zijn.quote:Zou je heilig overtuigd zijn van jezelf dan zou je niet jezelf hoeven verdedigen online en zou je nu vreedzaam liggen op de bank zonder steeds in de verdediging te hoeven gaan. Dan zou je WETEN dat je gelijk hebt inplaats van je gelijk te bewijzen
Slaap lekker vriend.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 22:26 schreef Topspin het volgende:
[..]
Jij komt ook wat gefrustreerd over
Zou je heilig overtuigd zijn van jezelf dan zou je niet jezelf hoeven verdedigen online en zou je nu vreedzaam liggen op de bank zonder steeds in de verdediging te hoeven gaan. Dan zou je WETEN dat je gelijk hebt inplaats van je gelijk te bewijzen
Komt een beetje over alsof je jezelf voelt aangetast in je geloof of wereldbeeld maar dat kan ik fout hebben ingeschat.
In ieder geval ga ik nu pittuh
Ik zeg ... GRUSS GOTT
Succes ermeequote:Op donderdag 7 augustus 2008 22:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Nou, heel soms is er iemand die deze dingen leest en me dan een PMtje stuurt en meer wil weten. Daar doe ik het eigenlijk meer voor. Ik verdedig me omdat mij vaak vragen gesteld worden. Misschien kan ik mensen op die manier nog iets leren, zodat ze tot Christus komen, en dat zou fantastisch zijn.
Nou ja zeg. De arrogantie!! Ik verdoe jouw tijdquote:Op donderdag 7 augustus 2008 22:23 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dan stop je toch met lezen? Waarom verdoe je mijn tijd met jouw frustraties die je zelf kan voorkomen?
Maar je bent dan ook respectloos. Naar velen.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 22:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Oh ik heb anders prima naar mijn zin hier. Ik snap alleen niet waarom de zuurpruimen mij van zuurpruimerij beschuldigen en de respectlozen mij van respectloosheid.
En ik voel me nog steeds geroepen om als ik vermoed dat iemand jou een PM gaat sturen omdat ze niet weten hoe star jij bent, ze tegen je te waarschuwen. Extremisten hebben we al genoeg in de wereld.quote:Nou, heel soms is er iemand die deze dingen leest en me dan een PMtje stuurt en meer wil weten. Daar doe ik het eigenlijk meer voor. Ik verdedig me omdat mij vaak vragen gesteld worden. Misschien kan ik mensen op die manier nog iets leren, zodat ze tot Christus komen, en dat zou fantastisch zijn.
Dat snap ik niet zo goed. Hij verkondigt toch alleen zijn mening? Als Ali dan echt zo star is, dan komen dergelijke users daar vanzelf achter, lijkt mequote:Op donderdag 7 augustus 2008 23:03 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Maar je bent dan ook respectloos. Naar velen.
[..]
En ik voel me nog steeds geroepen om als ik vermoed dat iemand jou een PM gaat sturen omdat ze niet weten hoe star jij bent, ze tegen je te waarschuwen. Extremisten hebben we al genoeg in de wereld.
Dat hoop ik maar.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 23:10 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat snap ik niet zo goed. Hij verkondigt toch alleen zijn mening? Als Ali dan echt zo star is, dan komen dergelijke users daar vanzelf achter, lijkt me![]()
Misschien wel. Ik kan niet accepteren dat mijn leven nutteloos en waardeloos zou zijn. Maar dat zal wel gek zijn.quote:Je laat je echt teveel meeslepen hoor. Wat niet onbegrijpelijk is, overigens.
Precies!! Daarom hebben de kerken ook zoveel geld, en aanzien en macht. Al die christelijke leiders.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 23:23 schreef FatalException het volgende:
Had ik eerst zoiets van: New Age is toch goed, en waarom zouden mystieke stromingen slecht zijn, nu denk ik: Nee, het occulte is voor de MENS slecht.
Waarom? Omdat de mens van nature zelfzuchtig is. Willen de meeste mensen niet alles doen voor veel geld? Of alles doen voor aanzien, macht?
Inderdaad is dat veel beter, want uit naam van christus worden door mensen namelijk nooit verwoestende krachten gebruikt.....quote:Daarom, als de mens occulte krachten krijgt, zal dit door een groot aantal mensen misbruikt worden. De aarde zou binnen de korste keren verwoest zijn, door alle verwensingen naar elkaar toe (die dus ook direct gebeuren vanwege de occulte krachten). Het zou nog erger zijn dan de uitvinding van de atoombom.
Met New-Age, die je leert hoe je het Universeel Bewustzijn kunt aanroepen om de fysieke werkelijkheid letterlijk te veranderen, kunnen mensen dingen doen die zeer destructief zijn, omdat gedachten fysieke werkelijkheid worden als je dit Bewustzijn gebruikt.
Hoevaak heeft zelfs de goedigste mens geen slechte gedachten gehad? Stel dat die direct zouden gebeuren, zou de wereld dan niet binnen de kortste keren kapot zijn?
Mattheus 21:
De vervloeking van de vijgeboom
Des morgens vroeg, bij zijn terugkeer naar de stad, werd Hij hongerig. En daar Hij een vijgeboom aan de weg zag staan, ging Hij erheen, doch Hij vond niets daaraan, dan alleen bladeren. En Hij zeide tot hem: Nooit groeie aan u enige vrucht meer, in eeuwigheid! En terstond verdorde de vijgeboom. En toen de discipelen dat zagen, verwonderden zij zich en zeiden: Hoe is de vijgeboom zo terstond verdord? Maar Jezus antwoordde en zeide tot hen: Voorwaar, Ik zeg u, indien gij geloof hebt en niet twijfelt, zult gij niet alleen doen wat met de vijgeboom is gebeurd, maar zelfs indien gij tot deze berg zegt: Hef u op en werp u in de zee, het zal geschieden.En al wat gij in het gebed gelovig vragen zult, zult gij ontvangen.
Zie je wat daar gebeurde? Die vijgeboom kon er niets aan doen dat ze geen vrucht droeg, omdat het de tijd van het jaar niet was. Maar Jezus, waarschijnlijk in een opwelling, vervloekte de vijgeboom waardoor deze door de Mystieke krachten direct verdorde.
Hoeveel te gevaarlijker zou het zijn, als de normale mens, zulke krachten zou hebben middels New Age?
Nee, het is beter een gefilterd kanaal tot het Universeel Bewustzijn te vinden, en dat is via Christus.
Ik heb jullie nooit satans'aanhangers' genoemd. Wel dat je misleid bent. Maar dat was ik ook, dus dat maakt jullie niet minder dan ik. Ik zie er dus geen probleem in om dat te geloven en te zeggen.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 22:48 schreef ToT het volgende:
Sorry Ali, maar je ons beschuldigt van respectloos zijn...kijk ook eens even in de spiegel?
Je maakt ons uit voor satansaanhangers, wij verdienen het dat onze ziel in het hellevuur vernietigd gaat worden als we ons niet bekeren, al onze spirituele ervaringen komen van Satan en zijn te vergelijken met een paddo-tripje.....dat ZIJN me nogal uitlatingen!
Ja, anders zouden jullie ook wel in de bijbel geloven.quote:Jij zegt dat jouw godservaring niet te vergelijken is met die van ons.
Daar weet jij niets van. Ik heb jarenlang met hetzelfde fanatisme en intensiteit in die new age denkbeelden geloofd en ze gepraktiseerd als dat ik nu in met christelijke geloof doe.quote:Best, ik kan me goed voorstellen dat je niet dingen met elkaar wil vergelijken, maar het feit dat JIJ amper mystieke ervaringen hebt gehad met spirituele stromingen buiten het Christendom om wil niet zeggen dat ANDEREN dat niet hebben gehad.
Daat twijfel ik geen moment aan.quote:Misschien zijn er wel mensen die veel intensere dingen hebben meegemaakt die jij tot vandaag de dag aan toe hebt meegemaakt. (Om eerlijk te zijn twijfel ik daar niet eens over.)
Maar niet van de één op de andere dag. Ik was toch net zo goed bedrogen door Satan? Dat verandert niet zomaar.quote:Jij bent open minded omdat je het verhaal van die vampier niet verwerpt, maar alles wat buiten het Christendom gebeurt, verwerp je wel naar het rijk der fabelen omdat het in jouw ogen allemaal list en bedrog van Satan is, en wij zijn trouwe volgelingetjes zijn zonder het te weten.
Ik denk dat je het daarmee eens zal zijn als je je er meer in verdiept. De pauselijke troon kwalificeert als enige sterveling ooit op aarde voor wat de bijbel beschrijft als de troon van de antichrist. Daar kan ik ook niks aan doen, ik constateer alleen maar.quote:Zelfs het Katholieke geloof is satanisch in jouw ogen.
Mattheüs 7:13 Gaat in door de enge poort; want wijd is de poort, en breed is de weg, die tot het verderf leidt, en velen zijn er, die door dezelve ingaan;14 Want de poort is eng, en de weg is nauw, die tot het leven leidt, en weinigen zijn er, die denzelven vinden.quote:Ondanks dat je je heel nederig en vol zelfhaat opstelt, ben je onvoorstelbaar arrogant: jij hoort tot het hele kleine kliekje mensen dat het maar bij het rechte eind heeft en dat braafjes in de hemel gaat komen.
Ja, je moet het slechte in jezelf haten. Is dat zo erg?quote:Een mens moet in jouw ogen in Jezus geloven en vol zelfhaat zitten over de zonden die hij/zij begaan heeft.
Niet als het het slechte vernietigt en er iets goeds voor terugkomt.quote:Zelfhaat isecht vernietigend voor een mens,
Naar wat Hij ís.quote:maar ja: jij vindt dat het ego van een mens vernietigd moet worden en dat het waardeloze hoopje ellende dat dan overblijft door God gevormd en gekneed moet worden naar iets wat Hij wil.
De kerk heeft niets van doen met mijn persoonlijke relatie met Christus Jezus.quote:DAT is hoe de kerk macht krijgt!
Ja, maar dan dien je wel héél Jezus' boodschap te verkondigen:quote:Ik waag het te betwijfelen dat God dat echt wil. Naastenliefde voor elkaar, elkaar gelukkig maken, respect voor elkaar hebben, elkaar vergeven: DAT zijn de boodschappen die Jezus verkondigde!
Voed jij maar lekker je ego als je dat nodig denkt te hebben , volgens mij kan je nog iets verhevener doen , je verzint vast wel weer een overtreffende trap .quote:Op donderdag 7 augustus 2008 20:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat doe je ook, maar alleen als je christen wordt.
Kerken hebben tegenwoordig niet veel geld, en daarnaast is veel van het geld naar goede doelen gegaan. Het Leger des Heils is bijvoorbeeld ook van de kerk, en de kerk doet veel aan ontwikkelingshulp.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 23:29 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Precies!! Daarom hebben de kerken ook zoveel geld, en aanzien en macht. Al die christelijke leiders.
[..]
Inderdaad is dat veel beter, want uit naam van christus worden door mensen namelijk nooit verwoestende krachten gebruikt.....
Amen.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 23:41 schreef FatalException het volgende:
[..]
Kerken hebben tegenwoordig niet veel geld, en daarnaast is veel van het geld naar goede doelen gegaan. Het Leger des Heils is bijvoorbeeld ook van de kerk, en de kerk doet veel aan ontwikkelingshulp.
Inderdaad zijn er mensen die aan zelfverrijking doen of gedaan hebben in de kerk, en dat is heel jammer.
Elke destructieve uiting die in de naam van Jezus gedaan is, is niet door Jezus ondersteund. Het is het gevolg van zelfzuchtigheid, zelfophemeling en arrogantie. Niet wat Jezus onderwees. Hun gedrag is werelds, en heeft helemaal niets met het christendom te maken.
Maar als je een christusbewustzijn hebt, doe je zulke dingen niet. De ware christenen zijn dan ook degenen die zelfs hun ergste vijand geen kwaad zouden aandoen.
Kerken barsten van het geld. Heb je wel eens goed rondgekeken in menig kathedraal?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 23:41 schreef FatalException het volgende:
[..]
Kerken hebben tegenwoordig niet veel geld, en daarnaast is veel van het geld naar goede doelen gegaan. Het Leger des Heils is bijvoorbeeld ook van de kerk, en de kerk doet veel aan ontwikkelingshulp.
Dat is inderdaad jammer, en het zal niet ophouden helaas.quote:Inderdaad zijn er mensen die aan zelfverrijking doen of gedaan hebben in de kerk, en dat is heel jammer.
Mee eensquote:Elke destructieve uiting die in de naam van Jezus gedaan is, is niet door Jezus ondersteund. Het is het gevolg van zelfzuchtigheid, zelfophemeling en arrogantie. Niet wat Jezus onderwees. Hun gedrag is werelds, en heeft helemaal niets met het christendom te maken.
En onder die ware christenen die hun ergste vijand nog geen kwaad zouden doen horen heel veel mensen die ook nog new-age rituelen toepassen zoals bijvoorbeeld reiki. En absoluut zonder enig kwaad in de zin ook. Maar alleen daarom zouden het volgens jou dus geen ware christenen zijn? Daar kan ik het niet mee eens zijn.quote:Maar als je een christusbewustzijn hebt, doe je zulke dingen niet. De ware christenen zijn dan ook degenen die zelfs hun ergste vijand geen kwaad zouden aandoen.
Le-zen!!!quote:Op donderdag 7 augustus 2008 23:53 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Een christen wordt gedefinieerd door zijn geloof in Christus, niet of ie goeie dingen probeert te doen in de wereld.
Het ten strijde trekken zie ik al niet zitten. Daar zou jezus het niet mee eens zijn, dat bevestig je net zelf met je 'amen'. Reiki is in jouw ogen occult. In de ogen van de vele goede christenen die er zijn niet, en ik geloof er geen barst van dat god hen dat kwalijk zal nemen.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 23:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ojaverkeerd gelezen
Ik denk niet dat als je een hardcore christen bent je aan reiki zal doen omdat je je dan bewust bent van het feit dat dat occult is. Als christen trek je met de Heilige Geest ten strijde om mensen te genezen, niet met leringen uit het oosten.
quote:/ Testimony from Holland, Europe; a lady who got saved shortly after a reiki1 seminar reading reikidangers; Hi, I have been trough a very rough period and this all started in Oct2006, two days after I did a reiki-1 seminar weekend. It starts to reduce now because in december I've got saved. Although I have been a fanatic anti Christian, I came to believe and have faith. I wanted to let you know so you can put this on your web site. Kind regards.
QUESTION: Praise God, I thank the Lord for your salvation, but could you give some more details?
1-ANSWER; I took a reiki1 weekend with a well known reikimaster in Holland. During the reiki seminar we noticed that I could give really a lot of reiki, wow!! Right after the reiki seminar a lot of strange things started to appear in my life. Within a few days I changed from a happy "girl" into a depressive zombie. I always was a bit on the edge, but the amount of anger and hate which was in me was indescribable. I started to inform what reiki really was and found your web site;reikidangers. This couldn't be true!!!!!! The next day I had a appointment with my reikimaster, he said; "this is only a fase of purification which is normal in the first 3 weeks after a reiki-seminar. No worries! And those Christians, well they are always so negative and short sighted."
I went home, quite relieved, but then everything went even worse, all kind of "things"had a access in me, trough the opened reiki channels. I saw cats coming out of the wall, I saw a man next to me, who nobody saw except me. Flashes of light who took all kinds of shapes, dead people and spirits who attacked me ! At night I heard loud voices who teased me and evil faces starring at me. When I saw 2 demons in my house, I ran to a healer who helped me and charged 500us. She told me that this was a big honor and I was chosen to stop the demonic world, predestined to guide 1000's of dead people to the light. From that moment on it went worse............................... The spirits tried to get me out of my body, to control my thinking, if I fell asleep I woke up because something was in me, on and on and on. But, 2.5 months after reiki, I remembered a book about the work of Jesus Christ, although being anti-Christian, opened it and all pages turned black!!! WHY CAN'T I SEE THIS? That night before going to sleep, I've prayed for the first time to Jesus as Lord and asked for protection and.. ALL THE ATTACKS STOPPED!!!!!
Afterwards the attack came back, and I cried out "GOD HELP ME"... and I vomited in my car. Now I am in a deliverance program of my Church and dare to be home alone again, wow!!! I know now that the Bible is no little finger who commands us what to do or not, the Bible exits because we have a caring Father who wants us to keep as far away as possible from the devil. The spirit-world is real, but no one- not even the reikimasters have a clue- of what really is going on.ONLY Jesus Christ can help us! If you are, like me, highly sensitive and start a reiki1 weekend, you're lucky. Because you will know that you are dealing with the devil; if not you will reap years and years fruits of the darkness. If you really would know from whom the reiki power comes and its plans with you, you would, like me start praying to Jesus christ to receive the only TRUE LIGHT. I am going through a deliverance program of my Church right now, I want to be baptized, and my loved ones are looking amazed to all the changes in my life.... God is so great, otherwise this would have ended differently. Kind regards.
Het ligt er maar net aan wat voor strijd dat je voert.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 00:06 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Het ten strijde trekken zie ik al niet zitten. Daar zou jezus het niet mee eens zijn, dat bevestig je net zelf met je 'amen'.
God treurt en weent om mensen die zich ermee bezig houden omdat ze zich openstellen voor destructieve satanische krachten.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 00:06 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Reiki is in jouw ogen occult. In de ogen van de vele goede christenen die er zijn niet, en ik geloof er geen barst van dat god hen dat kwalijk zal nemen.
Maar wat is het nou?? Eerst mag het niet van je, want die krachten zijn niet christelijk, maar als je het doet in naam van jezus weer wel?? En mediteren? Dat zal ook wel weer occult zijn. Tenminste, transcedente meditatie wel volgens de extreme christenen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 00:02 schreef FatalException het volgende:
Als je aan New Age doet met de "kanaalfilter" op Jezus Christus, dan is het idd goed. Beter zelfs, want in de kerk wordt niet onderwezen hoe je je ziel tot rust brengt (meditatie) en hoe je energieen op Jezus kan richten, en de energie van Jezus (en de Heilige Geest) toelaat in je ziel.
De kerk zou eens moeten onderwijzen hoe je mediteert, wellicht komen er dan meer wonderen die de bijbel zegt die christenen zouden moeten kunnen doen middels de Heilige Geest.
Allemaal occulte praktijken.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 00:17 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Maar wat is het nou?? Eerst mag het niet van je, want die krachten zijn niet christelijk, maar als je het doet in naam van jezus weer wel?? En mediteren? Dat zal ook wel weer occult zijn. Tenminste, transcedente meditatie wel volgens de extreme christenen.
Als je het niet langs het kanaal van Christus doet brengt het 2 gevaren met zich mee:quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 00:17 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Maar wat is het nou?? Eerst mag het niet van je, want die krachten zijn niet christelijk, maar als je het doet in naam van jezus weer wel?? En mediteren? Dat zal ook wel weer occult zijn. Tenminste, transcedente meditatie wel volgens de extreme christenen.
Sorry hoor, maar die mevrouw heeft gewoon teveel naar 'the Grudge' gekeken en schijnt over een labiele maar fantasierijke geest te beschikken. Absoluut absurd verhaal. Ik snap werkelijk niet dat je van dergelijke onzin ook maar 1 woord gelooft.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |