Dat niet iedereen met citaten uit de bijbel in zijn achterhoofd door het leven gaat. Zelfs streng gelovigen doen hun eigen manier van leven en hebben hun eigen karakter en zullen niet alles doen wat Jezus zou doen.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 19:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Wat valt hier tegenin te brengen?
Elkaar vergiffenis schenken gebeurt ook echt wel buiten de Christelijke wereld, maar da's weer luciferiaans he?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 19:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Elkaar aanwijzen is sowieso niet de bedoeling, maar ik denk dat je elkaar wel kan waarschuwen wanneer je over de schreef gaat met dingen. Jezus draagt ons op elkaar te vergeven.
Mattheüs 6:14 Want indien gij den mensen hun misdaden vergeeft, zo zal uw hemelse Vader ook u vergeven.15 Maar indien gij den mensen hun misdaden niet vergeeft, zo zal ook uw Vader uw misdaden niet vergeven.
Wat valt hier tegenin te brengen?
Jezus was ook maar een mens: zoals ik al zei is tijdens een vergadering met een meerderheid van 1 stem besloten om hem als goddelijk te bestempelen.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 19:44 schreef Summers het volgende:
[..]
Nou dan ben ik de moeder van lucifer want ik denk dat jezus gelijk is aan alle mensen , dat hij een soort fysieke toekomstbeeld was met een bewustzijn waar wij naar toe groeien .
LOLquote:Op donderdag 7 augustus 2008 19:42 schreef ToT het volgende:
Ali, niet verkeerd opvatten, ik bedoel dit oprecht met de beste intenties, maar is het niet verstandig om je een keertje psychiatrisch te laten onderzoeken?
Als ik de dingen zo lees die je zegt, heb je echt problemen.
Zelfhaat, extreme obsessie, extreme tunnelvisie, je hoort stemmen, je gelooft iemand die zegt een vampier te zijn meteen enz enz enz.
Oh, als ik terugkijk op mijn new age tijd, zie ik een stuk meer geestelijke gestoordheid door het geloven in die doctrines dan nu. Ik vind het geloof in een God die alles gemaakt heeft een stuk gezonder dan dat de mens op de één of andere manier met zijn gedachten vorm geeft aan de wereld bijvoorbeeld. Als je daar werkelijk van overtuigd raakt en je gaat dat proberen te begrijpen, vormt de realiteit op een gegeven moment geen coherent geheel meer, alles wordt plastisch, ongrijpbaar,quote:Da's niet gezond joh.
In New Age stromingen staat men erg open voor spirituele invloeden, maar veel mensen weten gelukkig nog wel de grens tussen wat gezond is en wat niet.
Je, je zet alle deuren wagenwijd open voor allerlei spirituele invloeden. Al je natuurlijke bescherming en controle valt weg, emotioneel, rationeel en spiritueel.quote:En wat paddo's betreft: paddo's zijn onder andere bewustzijnsverruimend: je staat open voor WAARHEDEN; waarheden over jezelf, waarheden in je leven, waarheden in je geloof.
Dan heb je niet genoeg gegeten.quote:Ik heb ook wel een aantal keren paddo's gegeten en hoewel het minder levensveranderend was dan Reiki, heeft het me wel zeer goede inzichten gegeven. Niet alleen op spiritueel niveau, maar ook op maatschappelijk niveau en gewoon persoonlijk niveau.
Geen flauw idee.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 19:58 schreef ToT het volgende:
1X een heel bakje verse Hawaiiaanse, maar verder idd alleen halve bakjes, en dan met name Philosopher's stones.
Okay, vraagje: hoe oud denk je dat de aarde is?
precies, er zijn allerlei manieren om die mystieke ervaring te hebben. Hoe intenser je het praktiseert, hoe significanter de ervaring, en vaak ook hoe gelijk de resultaten. Daarom kan ik mijn paddo ervaringen gelijk zetten aan andere mystieke ervaringen. Bepaalde handelingen en chemicaliën hebben eenzelfde effect op je hersengolffrequenties, dan kom je in een andere staat van bewustzijn en zet je de deur open voor allerlei (negatieve) spirituele entiteiten.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 19:59 schreef Topspin het volgende:
Als je een "beperkt" wereldbeeld hebt en je gebruikt eens drugs om dat wereldbeeld te verruimen dan is dat in mijn ogen alleen maar positief om de wereld eens van een andere invalshoek te bekijken. Genoeg mensen die van nature een ruime focus hebben en ook genoeg mensen die het niet nodig hebben maar ik kan begrijpen dat er mensen zijn die Paddo's, LSD en ook Cannabis gebruiken om eens in een andere wereld te treden.
De wondere wereld van een andere wereld om het maar zo te noemen, zo heb je ook bhoeddisten en nonnen plus monikken die door amper eten en veel bidden in een soort van andere wereld belandden dus wat is dan slechter aan geestverruimende middelen gebruiken?
Mja, maar in de bijbel worden pharmaca gedeeltelijk wel verboden geloof ik. Sommige stoffen zijn gewoon ronduit dodelijk giftig, dus puur natuur wil niet zeggen goed voor je gezondheid.quote:Overigens is het een creatie van God allemaal. Cannabis is puur natuur voor zover het mogelijk is en ook Paddo's kun je in de natuur plukken en zo zal LSD ook natuurlijk kunnen worden gezien. Wie weet was God wel een waashaas die de mensheid wilde voorzien in geesteerruimende middelen
Dat is toch supervetquote:God die de meest wazige creaties heeft gemaakt mocht hij het zijn geweest, welke waashaas is in staat om een olifant te maken of chimpanseeDaar moet je toch ook stoned voor zijn of niet soms
Offtopicquote:Op donderdag 7 augustus 2008 20:06 schreef ToT het volgende:
Meeting lijkt me tof ja.
Wat de leeftijd van de aarde betreft: als je de Bijbel volgt, dan zou het 4000 jaar voor Christus geschapen moeten zijn.
Hoe zit het met de dinosaurieërs?
Hoe zit het met fossiele olie?
Hoe zit het met de uit erlkaar drijvende continenten?
Hoe zit het met carbondatering die aangeeft hoe oud bepaalde dingen zijn?
Hoe zit het met de culturen van vele duizenden jaren geleden?
Hoe zit het met de holenmensen?
Waarom liepen wij in berenvellen rond terwijl andere culturen al hele steden bouwden? Hoe kan in zo'n korte tijd na Adam en Eva zo snel een verschil gekomen zijn in de ontwikkeling? Of heeft God diverse volkeren geschapen die vanaf dag 1 in verschillende stadia van ontwikkeling waren?
Er bestaan mystieke ervaringen in verschillende gradaties. Sommigen zijn tijdelijk en subtiel, anderen zijn langduriger en heviger. Na de ultieme ervaring in deze (zoals Siddhartha en Jezus mochten beleven) zul je je waarschijnlijk niet langer geroepen voelen om bepaalde persoonlijke waarheden uit te stallen en vurig te verdedigen zoals je dat nu doet.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 18:41 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Nee, ik heb mystieke ervaringen gehad onder paddotrips. Nu ervaar ik God. Ik ervaar enorme verschillen tussen mystieke ervaringen en wat die met die deden en de ervaringen die ik hebt sindsdien ik de bijbel volg en wat die met die doen.
Ik begrijp dat die woorden niet goed begrepen kunnen worden omdat mensen er geen ervaring mee hebben, al denken mensen ze soms wel te begrijpen wat ik dus niet geloof omdat ik niet geloof dat dat kan zonder de ervaring (volgens mij ben je het daarmee eens). Daarentegen begrijp ik wel de woorden van mensen uit new age kringen over mystieke ervaringen, omdat ik die zelf ook heb gehad.
Zelfs al is het niet God geweest maar een natuurlijke samenloop van omstandigheden dan nog is het bijzonder en te gek voor woorden allemaalquote:Op donderdag 7 augustus 2008 20:06 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik vind alle dieren zoveel cooler met in met achterhoofd dat God ze in elkaar heeft gezet.
Ik heb geen reden om daarin te geloven.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 20:12 schreef ToT het volgende:
En hoe zit het met de Big Bang?
Dat geloven wij allemaal ja. Maar ik denk dat de mens iets te nietig is om te kunnen bepalen of het universum onder zijn eigen gewicht in elkaar zal storten.quote:Waarom heeft God een universum gecreëerd die aan het uitdijen is, waarbij wij in een miezerig uithoekje zitten en vele lichtjaren van de dichtsbijzijnde ster af zitten terwijl we hier met een zon opgescheept zitten die een wiegendood zal sterven? Heeft de aarde niet zo veel tijd nodig om te kijken of de mensheid zich wel goed ontwikkelt?
Waarom heeft God een universum gecreëerd waarvan de massa zo groot is dat het op een gegeven moment niet meer verder uitdijdt, maar onder zijn eigen gewicht weer in elkaar zal storten, maar heeft Hij tevens een extreem groot zwart gat gecreëerd die hele zonnestelsels tegelijk opslorpt? (De NASA houdt dit zwarte gat in de gaten: zonnestelsels worden bijna met de snelheid van het licht er naar toe getrokken)
Ah, klassiek: een gelovige die de wetenschap onderuithaalt als hij iets niet kan verklaren.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 20:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik heb geen reden om daarin te geloven.
[..]
Dat geloven wij allemaal ja. Maar ik denk dat de mens iets te nietig is om te kunnen bepalen of het universum onder zijn eigen gewicht in elkaar zal storten.
Nee, de resultaten van mystieke ervaringen zijn ongeveer hetzelfde. Dat je gelooft dat je goddelijk bent, dat je ego oplost in het al, etc.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 20:20 schreef ToT het volgende:
Anyway, mystieke ervaringen buiten de tijdens een vergadering tot goddelijk bestempelde persoon Jezus staan gelijk aan paddotrips, en alleen met die door een klein groepje mensen goddelijk genoemde persoon zijn dan weer oprecht.
Dan doen ze denk ik zelf iets verkeerd.quote:Jouw persoonlijke ervaringen zijn met het Christelijk geloof heftiger dan met dingen buiten het Christelijk geloof.
Voor veel mensen is het exact andersom: die raken bitter teleurgesteld in het Christelijk geloof en vinden exact datgene waar ze naar zoeken in andere geloofsstromingen.
Misschien komt dat omdat ik er meer van mezelf in leg waardoor ik ook meer van God terugkrijg. God beloont degenen die Hem volgen. Als ik ergens in geloof dan ga ik er ook 300% voor. Ik maak er niet mijn levensstijl van, zoals je een paar keer per week gaat sporten of treintjes verzamelt. Het ís mijn leven. Overigens zijn er wel meer mensen dan alleen ik die extreem bijzondere ervaringen hebben in hun geloof. Het is alleen dat er zo weinig extreme gelovigen zijn.quote:Zo'n overstap die jij hebt gemaakt is niet uniek, maar jouw intense belevenissen in het Christelijk geloof zijn dat bijna wel. Slechts weinigen merken schokkende dingen met de Christelijke God en Jezus. Ik ken wel mensen die net zo overtuigd zijn als jij, maar er zijn ook HEEL erg veel mensen die gewoon nooit wat van God merken.
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 20:26 schreef Topspin het volgende:
Ik merk alleen de aanwezigheid van het in leven zijn van mezelf en de aanwezigheid van het grote leven om me heen, die grote aanwezigheid van het grote leven buiten mezelf om kan ik zien als God maar dan is het geen 1 wezen maar het grote wezenlijke met alles erop en eraan dat het Goddelijk maakt. Al die miljarden mensen met een bepaalde energie in zich, de kosmos met energie en alle gebouwen en voorwerpen gemaakt door de mensheid met een bepaalde uitstraling en kracht.
Het grote totaalbeeld als Goddelijke prentje waarin kleine sub-Goden als mensen en dieren leefbaar in zijn.
Waarbij er vaak gelijkwaardigheid is in mijn ogen en soms onrechtmatigheid.
Ja, om vervolgens erachter te komen dat wij ook in orde zijn.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 20:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik stel voor dat we een keer een meeting houden, dan kunnen jullie zelf zien dat er niks mis met me ishaha. Lijkt me wel leuk om jullie te ontmoeten. Maar wel voor september want dan ben ik weer weg.
Wederom in mijn geval in het hele leven. Het leven beloont me meer wanneer ik meer leef in het leven. Sport-belevenis beloont me meer wanneer ik dieper inga op sport, boeken belonen me meer wanneer ik intenser inga op de fictieve realiteit van het boek, films belonen me meer wanneer ik de film met meer spanning meemaak en sex beloont me meer wanneer ik mezelf meer laat gaan. Het hele leven beloont me meer wanneer ik intensiever geniet ervan.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 20:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Misschien komt dat omdat ik er meer van mezelf in leg waardoor ik ook meer van God terugkrijg. God beloont degenen die Hem volgen. Als ik ergens in geloof dan ga ik er ook 300% voor. Ik maak er niet mijn levensstijl van, zoals je een paar keer per week gaat sporten of treintjes verzamelt. Het ís mijn leven.
Het was altijd ook al de bedoeling dat de materiële wereld, mensen, dieren, planten en wat mensen zouden maken, een expressie zouden zijn van Gods majesteit. Dino's werden niet voor niets zo groot. Mensen kennen niet voor niets het begrip 'eer'. Vrouwen zijn niet voor niets zo mooi. Mensen kunnen niet voor niets ongelooflijke dingen uitdokteren en opbouwen. Etcetera.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 20:26 schreef Topspin het volgende:
Ik merk alleen de aanwezigheid van het in leven zijn van mezelf en de aanwezigheid van het grote leven om me heen, die grote aanwezigheid van het grote leven buiten mezelf om kan ik zien als God maar dan is het geen 1 wezen maar het grote wezenlijke met alles erop en eraan dat het Goddelijk maakt. Al die miljarden mensen met een bepaalde energie in zich, de kosmos met energie en alle gebouwen en voorwerpen gemaakt door de mensheid met een bepaalde uitstraling en kracht.
Het grote totaalbeeld als Goddelijke prentje waarin kleine sub-Goden als mensen en dieren leefbaar in zijn.
Waarbij er vaak gelijkwaardigheid is in mijn ogen en soms onrechtmatigheid.
Denk je dat al die monniken door al die eeuwen heen allemaal iets verkeerd hebben gedaan? Monniken die vanaf hun vroege volwassenheid tot aan hun dood dageljiks de hele dag met God bezig waren, kregen maar zelden een mystieke ervaring of hoorden de stem van God.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 20:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dan doen ze denk ik zelf iets verkeerd.
[..]
Misschien komt dat omdat ik er meer van mezelf in leg waardoor ik ook meer van God terugkrijg. God beloont degenen die Hem volgen. Als ik ergens in geloof dan ga ik er ook 300% voor. Ik maak er niet mijn levensstijl van, zoals je een paar keer per week gaat sporten of treintjes verzamelt. Het ís mijn leven. Overigens zijn er wel meer mensen dan alleen ik die extreem bijzondere ervaringen hebben in hun geloof. Het is alleen dat er zo weinig extreme gelovigen zijn.
Hoe zit het dan met de uitspraak dat de mens naar God's evenbeeld is geschapen? Is God ook een olifant een waterplant en een inktvis qua uiterlijk? Er wordt vaak gesproken dat de mens op God lijkt maar dieren en planten komen nooit naar voren?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 20:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het was altijd ook al de bedoeling dat de materiële wereld, mensen, dieren, planten en wat mensen zouden maken, een expressie zouden zijn van Gods majesteit. Dino's werden niet voor niets zo groot. Mensen kennen niet voor niets het begrip 'eer'. Vrouwen zijn niet voor niets zo mooi. Mensen kunnen niet voor niets ongelooflijke dingen uitdokteren en opbouwen. Etcetera.
Ah, dus de wereld is niet Luciferiaans bezig, behalve als ze het alleen maar uit naastenliefde voor de medemens enzo doen i.p.v. voor God?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 20:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het was altijd ook al de bedoeling dat de materiële wereld, mensen, dieren, planten en wat mensen zouden maken, een expressie zouden zijn van Gods majesteit. Dino's werden niet voor niets zo groot. Mensen kennen niet voor niets het begrip 'eer'. Vrouwen zijn niet voor niets zo mooi. Mensen kunnen niet voor niets ongelooflijke dingen uitdokteren en opbouwen. Etcetera.
Hier kan ik geen uitspraken over doen want ik heb me nooit verdiept in de ervaringen van monniken. Ik geloof trouwens niet dat jezelf in een klooster opsluiten de manier is om God te dienen. Hoe moet je dan het evangelie verkondigen aan de wereld die het nodig heeft?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 20:43 schreef ToT het volgende:
[..]
Denk je dat al die monniken door al die eeuwen heen allemaal iets verkeerd hebben gedaan? Monniken die vanaf hun vroege volwassenheid tot aan hun dood dageljiks de hele dag met God bezig waren, kregen maar zelden een mystieke ervaring of hoorden de stem van God.
Zie boven.quote:Was hun geloof niet sterk genoeg? Gaven ze zich niet voor de volle 300%?
Veel wetenschappers, waaronder volgens mij ook Einstein, zeggen dat het universum zo complex is dat het volgens hen onmogelijk door toeval zo in elkaar kan zitten. Velen van hen geloven dan ook wel in een godheid die er een hand in heeft gehad.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 20:44 schreef Topspin het volgende:
[..]
Hoe zit het dan met de uitspraak dat de mens naar God's evenbeeld is geschapen? Is God ook een olifant een waterplant en een inktvis qua uiterlijk? Er wordt vaak gesproken dat de mens op God lijkt maar dieren en planten komen nooit naar voren?
Hoe kan God een boom maken bijvoorbeeld? Zelfs in geval van een mens met complexe bloedvaten en een hart dat pompt plus nieren die gespoeld worden kan ik moeilijk voorstellen dat het door een opperwezen gemaakt is geworden.
Dan nogmaals eerder die bacterie-opzwelling uit het water kruipend wezen waar iets uit gegroeid is dat op een mens is gaan lijken.
De mens is naar Gods evenbeeld geschapen op verschillende gebieden:quote:Op donderdag 7 augustus 2008 20:44 schreef Topspin het volgende:
[..]
Hoe zit het dan met de uitspraak dat de mens naar God's evenbeeld is geschapen? Is God ook een olifant een waterplant en een inktvis qua uiterlijk? Er wordt vaak gesproken dat de mens op God lijkt maar dieren en planten komen nooit naar voren?
Voor God is toch niets te moeilijk? Hij sprak, en het stond vast. Zie mijn sig. Die slaat dus niet op mijzelf.quote:Hoe kan God een boom maken bijvoorbeeld? Zelfs in geval van een mens met complexe bloedvaten en een hart dat pompt plus nieren die gespoeld worden kan ik moeilijk voorstellen dat het door een opperwezen gemaakt is geworden.
Dat zie ik dus helemaal niet. Ik zie de mens als een potentieel glorieus wezen van eer, kracht en schoonheid, wanneer het met God herenigd is. Geen uit de modder gekropen stuk slijm.quote:Dan nogmaals eerder die bacterie-opzwelling uit het water kruipend wezen waar iets uit gegroeid is dat op een mens is gaan lijken.
Mocht het daadwerkelijk een wezen zijn dat alles gemaakt heeft dan lijkt het me een of ander onzichtbaar tastbaar wezen te zijn dat fantasie en verbeelding kan omzetten in materie. Een of andere onzichtbare kracht net zoals wij een of andere onzichtbaar bewustzijn hebben met verbeeldingskracht dat denkbeeldig van een plant een echte plant kan maken maar dan zou het zo'n complex wezen zijn dat het dus echt Goddelijk is.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 20:49 schreef ToT het volgende:
[..]
Veel wetenschappers, waaronder volgens mij ook Einstein, zeggen dat het universum zo complex is dat het volgens hen onmogelijk door toeval zo in elkaar kan zitten. Velen van hen geloven dan ook wel in een godheid die er een hand in heeft gehad.
Verder zijn er ook wetenschappers die zeggen dat het fysieke universum continu geschapen wordt door iets hogers, buiten de fysieke wereld, aangezien volgens hen de fysieke wereld slechts een perceptie is. (Was daar niet in een vorig topic ook een Youtube filmpje over, of heb ik dat in BNW ergens gezien? Volgens mij in BNW.)
Dat doe je ook, maar alleen als je christen wordt.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 19:44 schreef Summers het volgende:
[..]
Nou dan ben ik de moeder van lucifer want ik denk dat jezus gelijk is aan alle mensen , dat hij een soort fysieke toekomstbeeld was met een bewustzijn waar wij naar toe groeien .
Misschien zit het wel zo: alles bestaat toch bepaalde trillingen van licht, electriciteit, magnetisme, etc? Spraak is trilling van geluid. Zodra God spreekt, brengt hij een bepaalde trilling van een bepaalde aard voort waardoor materie ontstaat. Afhankelijk van de trilling is de materie anders. Op die manier kan God creëren door te spreken.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 20:54 schreef Topspin het volgende:
[..]
Mocht het daadwerkelijk een wezen zijn dat alles gemaakt heeft dan lijkt het me een of ander onzichtbaar tastbaar wezen te zijn dat fantasie en verbeelding kan omzetten in materie. Een of andere onzichtbare kracht net zoals wij een of andere onzichtbaar bewustzijn hebben met verbeeldingskracht dat denkbeeldig van een plant een echte plant kan maken maar dan zou het zo'n complex wezen zijn dat het dus echt Goddelijk is.
Een God die simpelweg met zijn staf zwaait en bij het roepen van boom een boom maakt is te Sesamstraat achtig. Een wezen dat tot de details iets kan scheppen door eraan te denken komt ook erg science-fiction achtig over maar zou nog enigszins kloppend kunnen zijn.
Dan zijn er vast en zeker films waar zulke wezens in voorkomen maar ik weet er ff geen te noemen nu. Na 4 halve liters bier ook ff geen geheugen dat het toelaat
Dan zou de mensheid toch met computers alle geluiden kunnen namaken ondertussen dus ook een tweede universum moeten kunnen scheppen met nieuwe olie-voorraad en schone lucht plus een zomer waar het meer zonnig is dan regenachtig en waar Africa geen honger aan het leiden is?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 20:59 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Misschien zit het wel zo: alles bestaat toch bepaalde trillingen van licht, electriciteit, magnetisme, etc? Spraak is trilling van geluid. Zodra God spreekt, brengt hij een bepaalde trilling van een bepaalde aard voort waardoor materie ontstaat. Afhankelijk van de trilling is de materie anders. Op die manier kan God creëren door te spreken.
Dit is pure speculatie dus pin me nergens op vast. Maar ik kan me er wel iets bij voorstellen.
Ik denk dat je de mensheid overschatquote:Op donderdag 7 augustus 2008 21:02 schreef Topspin het volgende:
[..]
Dan zou de mensheid toch met computers alle geluiden kunnen namaken ondertussen dus ook een tweede universum moeten kunnen scheppen met nieuwe olie-voorraad en schone lucht plus een zomer waar het meer zonnig is dan regenachtig en waar Africa geen honger aan het leiden is?
Zo'n scheppingsverhaal zou makkelijk na te maken zijn volgens mij. Gewoon met de computer alle mogelijke vormen van stemgebruik namaken en maar afwachten of je de stem van "God" te pakken hebt
Hoezo niet ? er zijn nietige mensen die denken te bepalen voor de rest van de mensheid wie god wel of niet zou accepteren en wat zijn bedoelingen zijn en de rest van de mensheid negatief bestempelen in hun dikke vette egotrip , verder kan je bijna niet gaan hoor .quote:Op donderdag 7 augustus 2008 20:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik heb geen reden om daarin te geloven.
[..]
Dat geloven wij allemaal ja. Maar ik denk dat de mens iets te nietig is om te kunnen bepalen of het universum onder zijn eigen gewicht in elkaar zal storten.
Valt reuze meequote:Op donderdag 7 augustus 2008 21:06 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik denk dat je de mensheid overschat
Nee , jij onderschat gods eigen schepping de mensheid .quote:Op donderdag 7 augustus 2008 21:06 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik denk dat je de mensheid overschat
Ik zou op deze hele post, en in het bijzonder de laatste regel, nog graag antwoord hebben van Aliquote:Op donderdag 7 augustus 2008 16:02 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Je hebt dit alleen van verhalen van dit figuur? Mooi bewijs dan. Want aan " Hij komt bij mij niet over als een leugenaar" heb ik niets. Bill Clinton kwam bij mij ook niet over als een leugenaar, en ik had geen reden om aan zijn verhaal te twijfelen, en toch bleek er iets te zijn met sigaren en pijpen enzo.....
Jij gelooft zeker ook dat Linda Blair haar hoofd 360 graden kan draaien.......
Jij bent inderdaad een goedgelovige, op dit front. Je twijfelt geen seconde aan wat zo'n figuur aan waanzin uitkraamt, maar als ik tegen jou vertel dat mijn leven qua ervaringen die jij goddelijk zou noemen totaal niet afwijkt van het jouwe, maar dan zonder god, dan geloof je dat niet. Heel vreemd.
Want waarom heb je wel redenen om mij te wantrouwen??
Oh ja, die fantastische mensheid, das waar ook. Wat een pracht en praal brengen we toch voor met zijn allen, ongelooflijk.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 21:14 schreef Summers het volgende:
[..]
Nee , jij onderschat gods eigen schepping de mensheid .
God heeft de mensheid gemaakt naar eigen evenbeeld dus we zijn best Goddelijk te noemen of niet soms? We veroorzaken dan wel geen zondvloed en gaan ook niet massaal onze eigen kinderen vermoorden als offer maar goed, we zijn nog steeds Goddelijk wegens dat evenbeeld met betrekking tot die man met baard ondanks Gilette Fusion power tot de mach 3,9quote:Op donderdag 7 augustus 2008 21:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Oh ja, die fantastische mensheid, das waar ook. Wat een pracht en praal brengen we toch voor met zijn allen, ongelooflijk.
wat een spirituele uitleg , ik zou zelf zo'' n antwoord geven .quote:Op donderdag 7 augustus 2008 20:59 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Misschien zit het wel zo: alles bestaat toch bepaalde trillingen van licht, electriciteit, magnetisme, etc? Spraak is trilling van geluid. Zodra God spreekt, brengt hij een bepaalde trilling van een bepaalde aard voort waardoor materie ontstaat. Afhankelijk van de trilling is de materie anders. Op die manier kan God creëren door te spreken.
Dit is pure speculatie dus pin me nergens op vast. Maar ik kan me er wel iets bij voorstellen.
Ik bedoel ermee dat ik niet automatisch afwijs wat hij zegt. Ik hou een mogelijkheid open dat hij écht een vampier is geweest, hoe bizar het ook is. Volgens mij is dat open-mindedness.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 16:02 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Je hebt dit alleen van verhalen van dit figuur? Mooi bewijs dan. Want aan " Hij komt bij mij niet over als een leugenaar" heb ik niets. Bill Clinton kwam bij mij ook niet over als een leugenaar, en ik had geen reden om aan zijn verhaal te twijfelen, en toch bleek er iets te zijn met sigaren en pijpen enzo.....
Wie?quote:Jij gelooft zeker ook dat Linda Blair haar hoofd 360 graden kan draaien.......
Doe doe ik wel.quote:Jij bent inderdaad een goedgelovige, op dit front. Je twijfelt geen seconde aan wat zo'n figuur aan waanzin uitkraamt,
Nee, omdat jij niet weet wat mijn ervaringen zijn, je kan ze alleen maar lezen en daar dan zelf een beeld van vormen, en ik niet geloof dat je de ervaringen die ik heb zonder God kan hebben.quote:maar als ik tegen jou vertel dat mijn leven qua ervaringen die jij goddelijk zou noemen totaal niet afwijkt van het jouwe, maar dan zonder god, dan geloof je dat niet.
Het is geen kwestie van wantrouwen. Beweren dat je exact dezelfde ervaringen hebt als iemand anders, is iets anders dan beweren dat iemand iets gedaan heeft (vampier zijn). Ik geloof dat als je dezelfde ervaringen had gehad als ik, je ook in hetzelfde zou geloven, omdat de ervaringen die ik gehad heb, mij hebben doen geloven wat ik geloof. Dat is bij ons niet hetzelfde, dus concludeer ik dat onze ervaringen niet hetzelfde zijn. Dat is geen kwestie van 'wantrouwen', maar geen reden hebben om te geloven. It just doesn't make sense to me.quote:Want waarom heb je wel redenen om mij te wantrouwen??
Nee, want wij zijn gecreëerde wezens en stervelingen.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 21:19 schreef Topspin het volgende:
[..]
God heeft de mensheid gemaakt naar eigen evenbeeld dus we zijn best Goddelijk te noemen of niet soms?
Hoe zit het dan met leven na de dood, hoe zit het met een leven in de hemel waar je doorgaat na de dood?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 21:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee, want wij zijn gecreëerde wezens en stervelingen.
Dat is open mindedness jaquote:Op donderdag 7 augustus 2008 21:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik bedoel ermee dat ik niet automatisch afwijs wat hij zegt. Ik hou een mogelijkheid open dat hij écht een vampier is geweest, hoe bizar het ook is. Volgens mij is dat open-mindedness.
Dit is geen open mindedness. Waarom maak je onderscheid? Ik ZEG toch (net als die vampier zegt dat ie vampier is) dat ik hetzelfde ervaar als jij, maar zonder te geloven in god. Ik kan heel goed lezen, en heb al diverse keren gelezen wat jij voelt en meemaakt aan goddelijke ervaringen. Die heb ik ook. Maar mij geloof je niet, en een 'vampier' wel.quote:Het is geen kwestie van wantrouwen. Beweren dat je exact dezelfde ervaringen hebt als iemand anders, is iets anders dan beweren dat iemand iets gedaan heeft (vampier zijn). Ik geloof dat als je dezelfde ervaringen had gehad als ik, je ook in hetzelfde zou geloven, omdat de ervaringen die ik gehad heb, mij hebben doen geloven wat ik geloof. Dat is bij ons niet hetzelfde, dus concludeer ik dat onze ervaringen niet hetzelfde zijn. Dat is geen kwestie van 'wantrouwen', maar geen reden hebben om te geloven.
Mijn 'goddelijke' ervaringen, die ik zelf niet als goddelijk beschouw, maar als jij ze zou hebben zou jij dat wel doen maken 'geen sense', maar een man die beweert vampier te zijn ben jij bereid om eventueel wel te geloven??quote:It just doesn't make sense to me
Gods geest houdt ons in vitaal en in leven. Zonder Gods geest bederft alles en gaat het dood. Ik denk dat je in de hemel ook altijd het uiterlijk van een +- 30 jarige behoudt wanneer je volledig bent uitgegroeid en volwassen geworden.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 21:30 schreef Topspin het volgende:
[..]
Hoe zit het dan met leven na de dood, hoe zit het met een leven in de hemel waar je doorgaat na de dood?
In de eeuwigheid der eeuwigheid amen....
Ik stem voor God.quote:Gecreerde wezens, ik denk dat 99 procent gecreerd wordt door de mens van spermacel tot eicel, hoe de eerste spermacel en eicel tot stand kwam weet ik niet, dan maar weer overgaan op die grote rivier waar een of andere modderpoel samenkwam die zorgde voor een klodder sperma en dan nog die ene eicel ergens op het land
God wordt als volgt beschreven:quote:Science fiction maar beter dan en geloofwaardiger dan God met zijn toverstaf zoals Harry Potter die een slang doet toveren vanuit het niets.
Maar jij WEET niet wat ik ervaar want jij leeft niet in mijn lichaam.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 21:32 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dat is open mindedness ja
[..]
Dit is geen open mindedness. Waarom maak je onderscheid? Ik ZEG toch (net als die vampier zegt dat ie vampier is) dat ik hetzelfde ervaar als jij, maar zonder te geloven in god. Ik kan heel goed lezen, en heb al diverse keren gelezen wat jij voelt en meemaakt aan goddelijke ervaringen. Die heb ik ook. Maar mij geloof je niet, en een 'vampier' wel.
Ik geloof wanneer het logisch is. Jouw verhaal is niet logisch en niet consistent met mijn wereldbeeld. Ik kan het niet geloven.quote:En ik insinueer niets. Laat staan iets smerigs.
Ik concludeer slechts. Ik concludeer dat jij naar believen gelooft.
30 is pas de tweede jeugdquote:Op donderdag 7 augustus 2008 21:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Gods geest houdt ons in vitaal en in leven. Zonder Gods geest bederft alles en gaat het dood. Ik denk dat je in de hemel ook altijd het uiterlijk van een +- 30 jarige behoudt wanneer je volledig bent uitgegroeid en volwassen geworden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |