abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 augustus 2008 @ 16:02:50 #126
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60630391
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 15:31 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik weet het niet Tot. Die man beweert heel veel bizarre dingen en door de jaren heen heb ik het meeste kunnen verifiëren. Ik sluit dus niet uit dat hij ook wat dit betreft de waarheid spreekt. Hij beweert ook demonen te hebben opgeroepen enzo, die zich dan fysiek manifesteerden, waar weleens doden bij vielen. Zijn verhalen gaan over een compleet andere dimensie dan waar wij nu in leven, en ik kon/kan me ook vaak moeilijk voorstellen dat het allemaal waar is. Maar ik sluit het niet uit. Hij komt bij mij niet over als een leugenaar, eigenlijk heb ik geen enkele reden om hem te wantrouwen, behalve de bizarre aard van zijn verhalen. Maar hey, als je iets niet kan geloven omdat het te bizar is, wil dat niet zeggen dat het niet waar kan zijn.
Je hebt dit alleen van verhalen van dit figuur? Mooi bewijs dan. Want aan " Hij komt bij mij niet over als een leugenaar" heb ik niets. Bill Clinton kwam bij mij ook niet over als een leugenaar, en ik had geen reden om aan zijn verhaal te twijfelen, en toch bleek er iets te zijn met sigaren en pijpen enzo.....

Jij gelooft zeker ook dat Linda Blair haar hoofd 360 graden kan draaien.......

Jij bent inderdaad een goedgelovige, op dit front. Je twijfelt geen seconde aan wat zo'n figuur aan waanzin uitkraamt, maar als ik tegen jou vertel dat mijn leven qua ervaringen die jij goddelijk zou noemen totaal niet afwijkt van het jouwe, maar dan zonder god, dan geloof je dat niet. Heel vreemd.

Want waarom heb je wel redenen om mij te wantrouwen??

[ Bericht 2% gewijzigd door ElizabethR op 07-08-2008 16:20:38 ]
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  donderdag 7 augustus 2008 @ 16:02:56 #127
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60630392
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 15:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Het voelde bizar maar toen ik had gebeden was ik uitgelaten. Vrij. Alsof ik uit een coma was ontwaakt.

Ik merkte meteen verschil, alsof er iets indaalde, in de ruimte waar ik was en in mijn geest, waardoor ik onmiddellijk een andere kijk op dingen kreeg.

In 1,5 jaar tijd ben ik 180 graden omgedraaid qua alles, gedrag, praten, denken, voelen, doen, alles.

Je ervaart dingen die je op een gegeven moment niet meer op redelijke wijze kan verklaren met 'toeval', of 'dat doe ik zelf'. Daar zijn de ervaringen te machtig, te oncontroleerbaar (aangezien je niet de wereld kan besturen), te ingrijpend voor. Ze brengen je in lijn met wat Jezus leert, wat Paulus zegt, wat de bijbel leert.

Je kan een boek lezen en dan die dingen opvolgen. Als je echter de bijbel wil opvolgen moet je een transformatie doormaken, met horten stoten schokken, soms geleidelijk en rustig, soms heb je het zelf niet eens door dat je verandert.

Je moet het zelf meemaken om te kunnen geloven. Ik geloofde ook niet van de één op de andere dag zo sterk als nu, je groeit erin. Als jij met iemand omgaat, een echt mens dus, leer je diegene kennen door er tijd mee door te brengen. Daardoor leer je of je diegene kan vertrouwen of niet, of diegene echt is, of diegene uberhaupt bestaat of slechts een hallucinatie is. Zo is het ook met God. Door tijd voor Hem vrij te maken leer je Hem kennen en word je geloof steeds sterker, omdat Hij aan jou persoonlijk zal bewijzen dat Hij bestaat, op de manier die voor jou overtuigend en zinnig is.
Je beschrijft nu spiritueel ontwaken alleen noem jij het jezus en god en nee die van jou is niet echter en liefdevoller en beter .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  donderdag 7 augustus 2008 @ 16:51:38 #128
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_60631702
quote:

Het voelde bizar maar toen ik had gebeden was ik uitgelaten. Vrij. Alsof ik uit een coma was ontwaakt.

Ik merkte meteen verschil, alsof er iets indaalde, in de ruimte waar ik was en in mijn geest, waardoor ik onmiddellijk een andere kijk op dingen kreeg.

In 1,5 jaar tijd ben ik 180 graden omgedraaid qua alles, gedrag, praten, denken, voelen, doen, alles.

Je ervaart dingen die je op een gegeven moment niet meer op redelijke wijze kan verklaren met 'toeval', of 'dat doe ik zelf'. Daar zijn de ervaringen te machtig, te oncontroleerbaar (aangezien je niet de wereld kan besturen), te ingrijpend voor. Ze brengen je in lijn met wat Jezus leert, wat Paulus zegt, wat de bijbel leert.

Je kan een boek lezen en dan die dingen opvolgen. Als je echter de bijbel wil opvolgen moet je een transformatie doormaken, met horten stoten schokken, soms geleidelijk en rustig, soms heb je het zelf niet eens door dat je verandert.

Je moet het zelf meemaken om te kunnen geloven. Ik geloofde ook niet van de één op de andere dag zo sterk als nu, je groeit erin. Als jij met iemand omgaat, een echt mens dus, leer je diegene kennen door er tijd mee door te brengen. Daardoor leer je of je diegene kan vertrouwen of niet, of diegene echt is, of diegene uberhaupt bestaat of slechts een hallucinatie is. Zo is het ook met God. Door tijd voor Hem vrij te maken leer je Hem kennen en word je geloof steeds sterker, omdat Hij aan jou persoonlijk zal bewijzen dat Hij bestaat, op de manier die voor jou overtuigend en zinnig is.
Weet je, ik herken veel dingen die je zegt vanuit een mystiek oogpunt, en daarom vroeg ik mij af, kan het zijn dat je wellicht een mystieke ervaring hebt gehad en die gewoon op een manier heb uitgelegd die voor jou werkte of bekend was? M.a.w. in jouw geval middels het christendom?

Dit heeft niets te maken met wat wel of niet waar of goed is, woorden zijn maar woorden, ieder mens geeft een betekenis aan woorden (en situaties) op basis van zijn ervaringen in het verleden, zijn cultuur, jeugd/opvoeding, etc. Wat telt is de ervaring en hoe je je daarna voelt. Dat jij deze ervaring volgens het christendom wil gaan uitleggen is prima en prachtig, het heeft alleen wel het gevolg dat deze woorden door mensen van andere "komaf" wellicht niet altijd even goed begrepen worden, terwijl de woorden die zij gebruiken misschien door jou weer niet altijd even goed begrepen worden.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  donderdag 7 augustus 2008 @ 16:52:01 #129
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_60631708
Summers

(ik las je post pas na het plaatsen van mijn reactie op Ali's ervaring)
  donderdag 7 augustus 2008 @ 17:08:11 #130
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_60632071
Interessant detail misschien, is dat vele wijze lieden, waaronder de Dalai Lama, al hebben gezegd, BLIJF BIJ JE EIGEN RELIGIE (of cultuur) in je zoektocht naar God.

M.a.w., ook volgens hen zijn er meerdere paden naar dezelfde bergtop, en we maken ruzie om het te volgen pad, niet om de bergtop.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 17:14:00 #131
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60632202
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 17:08 schreef Hallulama het volgende:
Interessant detail misschien, is dat vele wijze lieden, waaronder de Dalai Lama, al hebben gezegd, BLIJF BIJ JE EIGEN RELIGIE (of cultuur) in je zoektocht naar God.

M.a.w., ook volgens hen zijn er meerdere paden naar dezelfde bergtop, en we maken ruzie om het te volgen pad, niet om de bergtop.
Maar Ali beschouwt de Dalai Lama als een vrijmetselaar, dus kan ie diens uitspraken niet voor waarheid of serieus nemen
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_60632237
Ow crap, ik ben van huis uit Katholiek en ben nu een New Ager!

Nee het zijn idd wijze woorden!
pi_60632291
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 17:14 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Maar Ali beschouwt de Dalai Lama als een vrijmetselaar, dus kan ie diens uitspraken niet voor waarheid of serieus nemen
Geen vrijmetselaar op zich, maar wel onder de invloed van Lucifer, volgens hem.

Hij en zijn geloofsgenoten lopen de hele dag naar de grond te kijken om er zeker van de zijn dat ze niet op een miertje trappen, omdat ze respect voor al het leven hebben.....klinkt inderdaad zwaar satanisch!
  donderdag 7 augustus 2008 @ 17:20:45 #134
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_60632339
Hey Tot
Don't forget my post!
  donderdag 7 augustus 2008 @ 17:33:42 #135
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_60632591
quote:

[..]

Dit heb ik allemaal ook ervaren sinds mijn reiki-inwijding. Zie het vorige topic. Ik begrijp dus ook niet wat er voor verschil is tussen mijn God en die van jou.
pi_60632998
Okay Wolfje; je had het er over dat het toch niet meer uitmaakt omdat je dan toch al dood bent.

Dus het maakt je niet uit wat er in het hiernamaals met je gebeurt? Of je ziel blijft voortbestaan in een gelukzalige staat, of dat je vernietigd wordt, of dat je tot in den eeuwigheid gemarteld zou worden?
pi_60633934
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 16:51 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Weet je, ik herken veel dingen die je zegt vanuit een mystiek oogpunt, en daarom vroeg ik mij af, kan het zijn dat je wellicht een mystieke ervaring hebt gehad en die gewoon op een manier heb uitgelegd die voor jou werkte of bekend was? M.a.w. in jouw geval middels het christendom?

Dit heeft niets te maken met wat wel of niet waar of goed is, woorden zijn maar woorden, ieder mens geeft een betekenis aan woorden (en situaties) op basis van zijn ervaringen in het verleden, zijn cultuur, jeugd/opvoeding, etc. Wat telt is de ervaring en hoe je je daarna voelt. Dat jij deze ervaring volgens het christendom wil gaan uitleggen is prima en prachtig, het heeft alleen wel het gevolg dat deze woorden door mensen van andere "komaf" wellicht niet altijd even goed begrepen worden, terwijl de woorden die zij gebruiken misschien door jou weer niet altijd even goed begrepen worden.
Nee, ik heb mystieke ervaringen gehad onder paddotrips. Nu ervaar ik God. Ik ervaar enorme verschillen tussen mystieke ervaringen en wat die met die deden en de ervaringen die ik hebt sindsdien ik de bijbel volg en wat die met die doen.

Ik begrijp dat die woorden niet goed begrepen kunnen worden omdat mensen er geen ervaring mee hebben, al denken mensen ze soms wel te begrijpen wat ik dus niet geloof omdat ik niet geloof dat dat kan zonder de ervaring (volgens mij ben je het daarmee eens). Daarentegen begrijp ik wel de woorden van mensen uit new age kringen over mystieke ervaringen, omdat ik die zelf ook heb gehad.
pi_60634061
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 17:33 schreef Windigo het volgende:

[..]

Dit heb ik allemaal ook ervaren sinds mijn reiki-inwijding. Zie het vorige topic. Ik begrijp dus ook niet wat er voor verschil is tussen mijn God en die van jou.
Jouw god hanteert compleet andere doctrines dan die van mij die ook een andere uitwerking op jou als persoon hebben.
pi_60634064
"Tot mij schuld, tot mijn schuld tot mijn allergrootste schuld". En vergeeft God mij niet dan hak ik die bult op mijn nek vol ongeduld eraf in volle onschuld Hoe een overvolle kerk vol overgave meeblert op de schuldbekentenis komt in mijn ogen echt over als sekte. Heb dat onder een andere username al vaker aangekaart. Hoe je massaal gaat zitten, staan, knielen en bidden plus zingen. Een grote sekte in mijn ogen dus vanzelf komt het over als een of andere geheime sekte alleen algemeen geaccepteerd dus toegestaan in de ogen van vele anderen.

Vraag me dan af wat het verschil is met scientology church, dan mogen ze wel bij scientology geloven dat er een of ander buitenaards wezen is dat doet oordelen maar zo kan ik die ene God die straft ook zien als buitenaards en slecht. Alleen hoorns en een grote rode staart is er niet omdat God zogenaamd lijkt op zijn creaties en dus met beide benen rondloopt en op de pot schijt
Genieten is toegestaan!!!
pi_60634127
edit laat maar
pi_60634161
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 18:46 schreef Topspin het volgende:
"Tot mij schuld, tot mijn schuld tot mijn allergrootste schuld". En vergeeft God mij niet dan hak ik die bult op mijn nek vol ongeduld eraf in volle onschuld Hoe een overvolle kerk vol overgave meeblert op de schuldbekentenis komt in mijn ogen echt over als sekte. Heb dat onder een andere username al vaker aangekaart. Hoe je massaal gaat zitten, staan, knielen en bidden plus zingen. Een grote sekte in mijn ogen dus vanzelf komt het over als een of andere geheime sekte alleen algemeen geaccepteerd dus toegestaan in de ogen van vele anderen.

Vraag me dan af wat het verschil is met scientology church, dan mogen ze wel bij scientology geloven dat er een of ander buitenaards wezen is dat doet oordelen maar zo kan ik die ene God die straft ook zien als buitenaards en slecht. Alleen hoorns en een grote rode staart is er niet omdat God zogenaamd lijkt op zijn creaties en dus met beide benen rondloopt en op de pot schijt
Wie doen dat dan?
pi_60634192
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 17:08 schreef Hallulama het volgende:

Ja, volgens Lucifer is Jezus ook gelijk aan boeddha en horus en krishna. Dat is de hele issue.
pi_60634372
Dus jij vergeljikt alle mystieke ervaringen buiten het Christelijk geloof met je paddotrips?

Paddotrips hebben NIETS met spiritualiteit te maken! Ze SIMULEREN allerlei zaken doordat je hersenen een kortsluiting maken, maar dat betekent niet dat oprechte mystieke ervaringen in de New Age stroming of in talloze andere stromingen allemaal gelijk staan aan een paddo-tripje.

De schuldbekentenis wordt in de Katholieke kerk gedaan: daar wordt er op gehamerd dat de mens een slecht wezen is, dat we God's gratie niet verdienen, maar mocht God zo vol van genade zijn dat Hij ons TOCH wil helpen, dan zijn wij gered!

Maar de zonde, het boete doen staat centraal. Daarom dat men vroeger ook elke week moest biechten: de mens is zondig, en als men in Jezus gelooft en je stelt je hele leven in het teken van boetedoening van je zonden, dan heb je een HEEL klein kansje dat God in al zijn wijsheid en genade vergiffenis aan je schenkt.

Echt walgelijk, mensen zoveel zelfhaat aanpraten.....
pi_60634531
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 18:59 schreef ToT het volgende:

Het is ook een soort van klantenbinding waar de kerk mee bezig is. Ze praten de goedgelovigen twijfel aan en ondertussen durven die mensen niet meer zonder kerk te bestaan. Iedere fout die ze maken daarvoor gaan ze naar de kerk met als hoop dat God vergevensgezind is. Dan gaat het om de mensen die regelmatig naar de kerk gaan dus gevoelig zijn voor die schuld aanwijzing.

In mijn ogen is het belangrijker dat de mensheid onderling vergevensgezind is en niet tot het einde der tijden elkaar aanwijzen als schuldige en zondaar. Wat heb je aan vergiffenis van God als je naasten en dierbaren jou geen enkele fout vergeven? Dan mag die zogenaamde God het wel goedkeuren na lang bidden maar als iemand jou niet meer wilt zien om een of andere onbenullige reden dan is dat in mijn ogen veel erger.

Sowieso het hele bidden, je praat tijdens het bidden volgens mij meer met jezelf dan met God. Je vult zelf aan wat je wilt horen van God. " God vergeef mij". En ondertussen geeft de persoon die bidt zelf antwoord in de naam van God...." Je bent schoon van schuld!!!!". Zou Hitler of een andere oorlogsmisdadiger gaan bidden dan zou God ook vergeven puur en alleen omdat ze zelf in de naam van God tegen zichzelf praten.
Genieten is toegestaan!!!
  donderdag 7 augustus 2008 @ 19:17:00 #145
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_60634733
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 17:54 schreef ToT het volgende:
Okay Wolfje; je had het er over dat het toch niet meer uitmaakt omdat je dan toch al dood bent.
Ja.
quote:
Dus het maakt je niet uit wat er in het hiernamaals met je gebeurt? Of je ziel blijft voortbestaan in een gelukzalige staat, of dat je vernietigd wordt, of dat je tot in den eeuwigheid gemarteld zou worden?
Ja.
Maar als je mijn post nog eens goed leest waren we dat stadia al voorbij.
Jij had het al over de situatie als je in de hel zou zitten en daar reageerde ik op.
Snapte je reactie al niet maar ik denk dus dat je het verkeerd gelezen / begrepen hebt.
(Dat ik kies voor de gelukkige eeuwige staat is natuurlijk obvious! )
pi_60634960
Volgens mij praen we langs elkaar heen; ik had het over of het wel verstandig was je ziel wel aan de duivel te verkopen. Jij vroeg hoe het leven in de hel zou zijn.
Ik zei toen dat het met die vlammen en shit was, waarop jij antwoordde dat het niet boeide, omdat je toch al dood was.
Ja lichamelijk wel, maar als je je ziel aan de duivel verkocht is, dan ga je dus niet naar God toe om berecht te worden, maar komt je ziel bij Satan, en DAN was min vraag wat er er met je gebeurt.
Boeide volgens jou niet, want je was toch al dood.
Boeit volgens mij wel: mischien is de duivel wel ergere dingen met je van plan dan je alleen doden.
pi_60635074
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 18:59 schreef ToT het volgende:
Dus jij vergeljikt alle mystieke ervaringen buiten het Christelijk geloof met je paddotrips?
De resultaten zijn vaak wel hetzelfde van verschillende mystieke ervaringen. Wat dat betreft zijn ze dus vergelijkbaar.
quote:
Paddotrips hebben NIETS met spiritualiteit te maken! Ze SIMULEREN allerlei zaken doordat je hersenen een kortsluiting maken, maar dat betekent niet dat oprechte mystieke ervaringen in de New Age stroming of in talloze andere stromingen allemaal gelijk staan aan een paddo-tripje.
Nee, dat weet ik, maar van paddotrip ga je wel exact in de new age doctrines geloven. Sterker nog, je gelooft er niet alleen, je maakt het mee. Hoe verklaar je dat dan?
quote:
De schuldbekentenis wordt in de Katholieke kerk gedaan: daar wordt er op gehamerd dat de mens een slecht wezen is, dat we God's gratie niet verdienen, maar mocht God zo vol van genade zijn dat Hij ons TOCH wil helpen, dan zijn wij gered!
Als je er zelf niet in gelooft lijkt me dat waardeloos. Ik geloof oprecht dat mijn natuur slecht is, dat hoeft er niet ingehamerd te worden door anderen.
quote:
Maar de zonde, het boete doen staat centraal. Daarom dat men vroeger ook elke week moest biechten: de mens is zondig, en als men in Jezus gelooft en je stelt je hele leven in het teken van boetedoening van je zonden, dan heb je een HEEL klein kansje dat God in al zijn wijsheid en genade vergiffenis aan je schenkt.

Ik haat mezelf ook. Maar dan moet je een juist begrip van 'zelf' hebben. Ik haat alles van mezelf waardoor ik doe wat ik eigenlijk niet wil doen, maar waar ik niets aan kan doen dat ik het doe, omdat het mijn natuur is. Het gedeelte van mijn gedrag waarin ik geen keuze heb in wat ik ben en doe, maar wat ik niet wil zijn en doen, mijn natuur, haat ik.
pi_60635126
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 19:06 schreef Topspin het volgende:

[..]

In mijn ogen is het belangrijker dat de mensheid onderling vergevensgezind is en niet tot het einde der tijden elkaar aanwijzen als schuldige en zondaar. Wat heb je aan vergiffenis van God als je naasten en dierbaren jou geen enkele fout vergeven? Dan mag die zogenaamde God het wel goedkeuren na lang bidden maar als iemand jou niet meer wilt zien om een of andere onbenullige reden dan is dat in mijn ogen veel erger.

Elkaar aanwijzen is sowieso niet de bedoeling, maar ik denk dat je elkaar wel kan waarschuwen wanneer je over de schreef gaat met dingen. Jezus draagt ons op elkaar te vergeven.

Mattheüs 6:14 Want indien gij den mensen hun misdaden vergeeft, zo zal uw hemelse Vader ook u vergeven.15 Maar indien gij den mensen hun misdaden niet vergeeft, zo zal ook uw Vader uw misdaden niet vergeven.

Wat valt hier tegenin te brengen?
pi_60635290
Ali, niet verkeerd opvatten, ik bedoel dit oprecht met de beste intenties, maar is het niet verstandig om je een keertje psychiatrisch te laten onderzoeken?
Als ik de dingen zo lees die je zegt, heb je echt problemen.
Zelfhaat, extreme obsessie, extreme tunnelvisie, je hoort stemmen, je gelooft iemand die zegt een vampier te zijn meteen enz enz enz.

Da's niet gezond joh.
In New Age stromingen staat men erg open voor spirituele invloeden, maar veel mensen weten gelukkig nog wel de grens tussen wat gezond is en wat niet.

En wat paddo's betreft: paddo's zijn onder andere bewustzijnsverruimend: je staat open voor WAARHEDEN; waarheden over jezelf, waarheden in je leven, waarheden in je geloof. Ik heb ook wel een aantal keren paddo's gegeten en hoewel het minder levensveranderend was dan Reiki, heeft het me wel zeer goede inzichten gegeven. Niet alleen op spiritueel niveau, maar ook op maatschappelijk niveau en gewoon persoonlijk niveau.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 19:44:04 #150
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60635326
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 18:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ja, volgens Lucifer is Jezus ook gelijk aan boeddha en horus en krishna. Dat is de hele issue.
Nou dan ben ik de moeder van lucifer want ik denk dat jezus gelijk is aan alle mensen , dat hij een soort fysieke toekomstbeeld was met een bewustzijn waar wij naar toe groeien .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')