Lekker asociaal dan.quote:want de muziek zachter zetten of de bass eraf is geen optie.
Nee hoor anders zou ik dit topic toch ook niet aanmaken.. en al helemaal geen zuurverdiende centen aan isolatiemateriaal uitgeven.quote:
Precies, en niet met slappe excuse komen 'daar komt geen bass uit'.. want dan moet je maar een fatsoenlijk ding kopenquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 22:02 schreef trebremmit het volgende:
Gebruik een koptelefoon zou ik zeggen.
Bedankt voor je nuttige reply, hij staat inderdaad op de vloer.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 22:03 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Die subwoofer, staat die op de vloer? Dat geeft contactgeluid en is ook kut voor je buren. Je kunt van die voetjes halen, taps toelopend, waardoor het contact met de vloer minimaal is, dat scheelt al redelijk wat.
quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 22:03 schreef Zjummie het volgende:
Die iemand anders heeft gelijk.
Het is vrijwel onmogelijk om dat geluid tegen te houden, vooral de bassen gaan overal doorheen.
Oplossingen:
- vrijstaand huis kopen
- afspraken met buren maken over tijdstippen waarop jij je herrie opzet
- kopetelefoon opzetten
- normale muziek luisteren
- etc
Ik heb al een koptelefoon maar ik vind het echt een kutding. Er komt bas uit, goed geluid enzo maar het is gewoon niet chill om uren met zo'n ding op je hoofd te zitten.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 22:03 schreef dgbw het volgende:
[..]
Precies, en niet met slappe excuse komen 'daar komt geen bass uit'.. want dan moet je maar een fatsoenlijk ding kopen
De betere audiozaak? Maar je kunt ook even bij de Gamma of Praxis zoeken naar iets wat erop lijkt. Van die zelfklevende vierkantjes doen ook al wel iets. Maar goed, helemaal weg krijg je het niet en na tienen is het verboden om herrie te maken.....quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 22:05 schreef julian6 het volgende:
[..]
Bedankt voor je nuttige reply, hij staat inderdaad op de vloer.
Heb je een webshop link voor me waar ik die dingen kan bestellen?
Thx!!
En je buren voelen de bass liever helemaal niet. En tot hoe laat maak jij herrie dan?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 22:07 schreef julian6 het volgende:
[..]
Ik heb al een koptelefoon maar ik vind het echt een kutding. Er komt bas uit, goed geluid enzo maar het is gewoon niet chill om uren met zo'n ding op je hoofd te zitten.
Bovendien voel ik de bass liever in m'n onderbuik dan in mijn oren.
Nou ja zo erg ben ik niet. Nu is het ff vakantie dus zit ik een groot deel van de dag muziek te luisteren en kan ik best lang doorhalenquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 22:11 schreef Ronaldsen het volgende:
Lijkt me echt absolute horror om naast jou te wonen.
Ik heb 1 keer een psychische gestoorde buurman gehad die 24 uur per dag keiharde muziek draaide, gelukkig is die man uiteindelijk gedwongen opgenomen in een gesticht.
De gamma is uitgebrand in mijn buurt een maand geleden (amsterdam noord)quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 22:13 schreef Daniel1976 het volgende:
Bij de gamma hebben ze gewoon geluidsisolatie.
Hang je sub eens aan kettingen. Ontkoppel dat ding eens van de grond.
ehm dat verschilt.. op zaterdag avond wil ik 'm wel is tot 2 uur hard aanzetten maar doordeweeks staat ie wel zacht na tienen(lees net niet hard genoeg)quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 22:14 schreef Anniie het volgende:
[..]
En je buren voelen de bass liever helemaal niet. En tot hoe laat maak jij herrie dan?
Koptelefoon is geen optie.. staat al ergens hierbovenquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 22:20 schreef Dentiwan het volgende:
zeg loser koop anders maar gewoon een koptelefoon, in plaats van die pauper 2.1 of 5.1 set
De betere audiozaak heeft ze vast wel....quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 22:25 schreef julian6 het volgende:
Nee hoor, de subwoofer spikes vind ik een zeer nuttig idee.
Kan alleen geen shop vinden die ze levert
En vergeet je dat je in een maatschappij woont waar mensen samenleven. Pas 2 jaar? Jouw buren zijn inderdaad echt heel aardig dat ze er zo weinig over hebben geklaagd.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 22:15 schreef julian6 het volgende:
[..]
Nou ja zo erg ben ik niet. Nu is het ff vakantie dus zit ik een groot deel van de dag muziek te luisteren en kan ik best lang doorhalen
Maar ik heb hele aardige buren, ik denk dat het pas 2 jaar ofzoiets aan de gang is en alleen de linkerburen hebben er wat van gezegd (op de aardigste toon mogelijk).
Maar gisteravond had ik een superleip nummertje gedownload dus die moest ik ff hard draaien (rond tienen)
Even in overleg (per telefoon) met je buren aan de knoppen draaien en vragen wanneer ze het als hinderlijk ervaren en er last van krijgen. Dan weet je tot hoever je kunt gaan. Een dol kwartiertje moet overdag geen probleem zijn, maar 's avonds later is het echt kut als je dat gebonk hoortquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 22:15 schreef julian6 het volgende:
[..]
Nou ja zo erg ben ik niet. Nu is het ff vakantie dus zit ik een groot deel van de dag muziek te luisteren en kan ik best lang doorhalen
Maar ik heb hele aardige buren, ik denk dat het pas 2 jaar ofzoiets aan de gang is en alleen de linkerburen hebben er wat van gezegd (op de aardigste toon mogelijk).
Maar gisteravond had ik een superleip nummertje gedownload dus die moest ik ff hard draaien (rond tienen)
linkjes? ik bestel alles altijd via internetquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 22:27 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
De betere audiozaak heeft ze vast wel....
Neem jezelluf es in de zeik....word je ook nog gevoederdquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 22:34 schreef julian6 het volgende:
[..]
linkjes? ik bestel alles altijd via internet
Ik heb al 400 ballen voor m'n geluidsinstallaties neergeteld, en bovendien vind ik een koptelefoon gewoon bagger. Op een vrije dag luister ik zo'n 8 uur naar muziek en al die tijd met een koptelefoon op je bakkes te zitten ga ik niet doen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 22:51 schreef Frostu het volgende:
Gast, wees sociaal en gebruik een koptelefoon (wat wel een optie is, gewoon een goede sennheiser) of zet je installatie gewoon wat zachter, ook overdag. Alles is namelijk wenbaar. Onze buurman had ook jarenlang keiharde house op de hele dag door, ik weet hoe vervelend dat kan zijn.
quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 23:07 schreef julian6 het volgende:
[..]
Ik heb al 400 ballen voor m'n geluidsinstallaties neergeteld, en bovendien vind ik een koptelefoon gewoon bagger. Op een vrije dag luister ik zo'n 8 uur naar muziek en al die tijd met een koptelefoon op je bakkes te zitten ga ik niet doen.
Ik ga van die spikes kopen en als ze dan nog zeiken plak ik me hele kamer vol met isolatie.
Nou zo rap zal 't niet lopen want ik woon niet op mezelf oid(ben 16).quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 23:05 schreef De_Melkboer het volgende:
Isoleren?, er is maar 1 ding wat dan werkt:
Een zwevende kamer in je kamer, vloer, wanden en plafond isoleren. Op, en aan het isolatiemateriaal platen bevestigen en dat wordt je geluidskamer. Maar het mag niet, via latten contact maken met de ondergrond.
In de praktijk is dit verdraaid lastig, maar anders riskeer je een bekeuring, en later in beslag nemen van je apparatuur als je buren blijven klagen over je overlast.
Oh ja?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 22:11 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
en na tienen is het verboden om herrie te maken.....
quote:Op woensdag 6 augustus 2008 00:13 schreef eNaSnI het volgende:
Maaruh, misschien eens naar buiten wat nuttigs doen?
Hier had je waarschijnlijk allang de politie op je dak gehad.
Ik draai meestal hardcore, soms Hardrock en rap. Niet al te vaak te hard, maar meestal wel hoog.quote:had namelijk ook een paar buurjongens die het nodig vonden om van 20.00 tot 02.00 continu hetzelfde liedje (iig dezelfde bassline) te draaien op maximaal volume.
Mijn moeder is nooit thuis, dus daar heb ik geen gezeik mee. Maar als ze d'r wel is en ze maakt een praatje met de buren (zoals vandaag) dan krijg ik wel een klacht.quote:De ouders hadden er schijnbaar geen last van (), dus toen ik kwam vragen of het wat minder kon waren ze verbaasd.
quote:Oh ja, linkje: http://www.hifi.nl/tweede(...)gel_cones_spike.html
Nog meer linkje: http://search.ebay.nl/speaker-spikes
De overlast maakt hem niets uit, hij wil gewoon dat z'n (aardige) buren stoppen met zeiken.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 00:20 schreef Vitalogy het volgende:
Je hebt ook koptelefoons die lucht doorlaten oid waardoor ze lang dragen geen probleem is.
Die zijn wel behoorlijk prijzig, maar goed, als je echt geen overlast wilt veroorzaken heb je dat er wel voor over.
Dat is toch geen gezicht. En ik heb niet zoveel eierdozenquote:Op woensdag 6 augustus 2008 09:48 schreef Pappie_Culo het volgende:
eierdozen op de muur en de vloer enzo
Waar staat de P in APV precies voor?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 10:40 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
De APV van je gemeente dacht ik, gewoon even doorlezen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Algemene_Plaatselijke_Verordeningquote:Op woensdag 6 augustus 2008 13:24 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Waar staat de P in APV precies voor?
quote:Op woensdag 6 augustus 2008 09:28 schreef thefunny het volgende:
1 ding: Ik ben blij dat jij mijn buurman niet bent.
1) Precies, plaatselijk.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 13:34 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Algemene_Plaatselijke_Verordening
Ik vraag mij trouwens wel een beetje af of in brede zin geluidsoverlast daar onder valt. Dat kon wel eens landelijk bepaald zijn, waarbij in de APV dan weer afwijkingen op bepaalde locaties kunnen worden opgenomen. Ik weet ut dus niet helemaal zeker.
Het is landelijk bepaald en in de APV, kijk maar even op deze site http://www.nsg.nl/index.php?page=65quote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:38 schreef veldmuis het volgende:
[..]
1) Precies, plaatselijk.
2) Voor zover ik weet is het veroorzaken van overlast altijd verboden.
Koptelefoon is wel een optie. Maar omdat jij zo associal bent vindt je het geen optiequote:Op dinsdag 5 augustus 2008 22:03 schreef julian6 het volgende:
En soms zit ik de hele dag in me kamer muziek te luisteren dus een koptelefoon is ook geen optie.
ja,en??quote:Op woensdag 6 augustus 2008 18:36 schreef julian6 het volgende:
Heb een baantje, er staat ook dat ik op vrije dagen soms 8 uur achter me laptoppie muziek zit te luisteren tijdens 't internetten
Als TS 18 is rijdt TS nog steeds op z'n fiets van de karwei naar school hoor..quote:Op woensdag 6 augustus 2008 21:36 schreef Dipkip het volgende:
Ik denk dat de buren van TS gewoon geduld moeten hebben tot TS 18 is, dan rijdt TS de hele dag schuin onderuit gezakt en drempelkrassend rond in zn zelfgetunede Golf en stoort die kankerherrie alleen bij de stoplichten.
Gezien je schijtaandeburen-instelling denk ik dat dat hokje ook wel klopt.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 21:44 schreef julian6 het volgende:
[..]
Als TS 18 is rijdt hij nog steeds op z'n fiets van de karwei naar school hoor..
Ik merk dat sommige users mij al in een hokje hebben geplaatst adhv mijn muziek smaak
Maar je zegt er wel gelijk bij dat ze je rug op kunnen als ze na je minimale inspanningen om een oplossing te vinden (spikes lol), nog zeuren over lawaaihinder.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 21:48 schreef julian6 het volgende:
ik heb geen schijt aan de buren, en de muziek staat niet zo overdreven hard als jullie denken... Tijdens breaks zet ik 'm wat hoger en als de beats erin komen gaat ie gelijk wat zachter.. en Ik probeer toch naar een oplossing te zoeken dmv rubberen pootjes enz.. dat zou ik niet doen als ik maling aan de buren had
Oh, op 15.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 11:08 schreef Basp1 het volgende:
Ik zou gewoon nog vaker het volume op 15 zetten dan hoort de TS op korte duur niets meer en hoeven we toch geen antwoorden meer te geven die de TS in de wind slaat.
Het gaat niet om je muzieksmaak, het gaat om je houding tov je buren en hoe krampachtig je vast blijft houden aan het principe harder = beter. Dat maakt jou een aso, ook al draaide je Bach.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 21:44 schreef julian6 het volgende:
Als TS 18 is rijdt TS nog steeds op z'n fiets van de karwei naar school hoor..
Ik merk dat sommige users mij al in een hokje hebben geplaatst adhv mijn muziek smaak
Spikes helpen voor jouw probleem niet goed. Ze dempen de bas (het grootste probleem bij jouw muziek) niet echt.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 21:48 schreef julian6 het volgende:
ik heb geen schijt aan de buren, en de muziek staat niet zo overdreven hard als jullie denken... Tijdens breaks zet ik 'm wat hoger en als de beats erin komen gaat ie gelijk wat zachter.. en Ik probeer toch naar een oplossing te zoeken dmv rubberen pootjes enz.. dat zou ik niet doen als ik maling aan de buren had
ALs TS alleen volwassen reacties wil moet hij zijn vraag op een audio forum stellen, niet op Fok!quote:Op maandag 27 juli 2009 18:12 schreef TvEdeurne het volgende:
Haha wat een onvolwassen reacties.
Willen we elkaar helpen of de grond in boren?
Ik zie namelijk te weinig nutigge reacties, hoewel hij gewoon een vraag stelt.
Hij vraagt niet of jullie hem associaal vinden of wat dan ook, dus laat dat dan hierbuiten.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |