quote:Short, muscular and with a fearsome turn of pace, Royston Drenthe will be the raider out wide as the Dutch start their Olympic campaign against Nigeria on Thursday. Born to Surinamese parents in a tough area of Rotterdam, Drenthe's attitude and approach to football is full of passion and fired by a little boy's big dreams.
"Man, it's hot here," the 21-year-old dynamo, who just completed his first full season with Real Madrid, told FIFA.com in Tianjin. "We're getting used to it, though, and the feeling in the team is good.
"I think we're going to do it," he concludes with a mischievous smile complete with two gold teeth and framed by an audacious mane of thick dreadlocks. The former Feyenoord fan favourite speaks with a patois that evokes the streets of Rotterdam and his Surinamese roots.
Coiled and eager, young Royston ('Ricky' to his mates) is the image of determination and almost hyperactive enthusiasm. Though his first season in Madrid failed to bring a consistent starting spot at the Bernabeu, his blinding speed and industry turned more than a few heads.
"I learned a lot in my first season with Real," he said, before adding about his painful decision to leave his beloved Feyenoord: "When Real comes calling you don't say no."
Along with the steep learning curve he faced upon his arrival in Madrid, Drenthe will have the opportunity to learn from a true Dutch master at these finals. With Oranje legend Roy Makaay, 33, in the team, Drenthe sees another opportunity to improve his game and to propel the Dutch towards their first Olympic gold.
"I used to watch Makaay when I was a little boy, and I never dreamed I would get to play with a legend like this," Drenthe said while members of the Dutch press buzzed in search of interviews at a media outing in Tianjin. "I had the chance to play with him at Feyenoord and now we're wearing the orange shirt together. It's amazing.
"We're not little boys, we U-23 guys play for big clubs you know," insisted Drenthe, obviously referring to himself, Ryan Babel of Liverpool, Valencia's Hedwiges Maduro and a host of Eredivisie all-stars in the team. "But a guy like Roy (Makaay) will stop you in training and say 'hey, slow it down' or 'no, do it this way,' and you can't help but be grateful for it."
Nigeria await
The first test for Foppe de Haan's prodigiously talented European champions is a classic meeting with a dangerous Nigerian outfit. They will also face the USA and Japan in Group B. "We want to win that first game," said Drenthe with an air of palpable desire." But we know Nigeria is a team of big boys and big names and they will be tough, there is no doubt."
He takes tremendous pride in his Surinamese roots, "carrying the torch" as he calls it. But Royston is keen to see the team play in that prototypical Dutch style. "Nigeria will play physical, but we just need to keep the ball on the ground, get it out wide, move it around and break them down that way, the Dutch way."
Occupying the left flank, Drenthe is given license to roam by his coach and will have the freedom to cut inside and head toward goal if the opportunities arise. "I want to play well," the pacy player concluded with a big, inviting grin. "I want to score goals and make my teammates happy, make the people back home happy - all that good stuff."
With enthusiasm like that, not to mention the bags of talent at their disposal, who would argue against a likely golden run for the Oranje?
Vermeer heeft de keepersplek gewonnen, dus dan lijkt met dat ook gewoon logische.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:58 schreef ScudRaket het volgende:
Afgezien van de keeper een logische opstelling
Dan hoeft het gros het er nog niet mee eens te zijn.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 18:25 schreef NoJokes het volgende:
[..]
Vermeer heeft de keepersplek gewonnen, dus dan lijkt met dat ook gewoon logische.
Odemwingie is hun enige officiële dispensatiespeler maar ik denk dat met echte paspoorten iedereen wel in aanmerking komt als dispensatiespelerquote:Op woensdag 6 augustus 2008 23:29 schreef Dos37 het volgende:
We hebben toch wel een lekker elftal, morgen zal veel duidelijk worden tegenover de veel oudere Nigerianen
En als ze 18 zijn krijgen ze wel een spuit in hun reetquote:Op woensdag 6 augustus 2008 23:31 schreef sjimz het volgende:
[..]
Odemwingie is hun enige officiële dispensatiespeler maar ik denk dat met echte paspoorten iedereen wel in aanmerking komt als dispensatiespeler
quote:Op woensdag 6 augustus 2008 21:34 schreef Emimich het volgende:
Heeft iemand de vermoedelijke opstelling van Nigeria?
Matige grap!quote:Op donderdag 7 augustus 2008 01:34 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Oh wacht..dat is Nederland
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Is Radiolympia al on line via Radio-1 ?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 05:50 schreef One_conundrum het volgende:
Ik moet werken een geen beschikking tot internet
hehe valt wel op ja dat er bijna geen blanke tussen zitten, foppe die vieze racist!!!!quote:Op donderdag 7 augustus 2008 01:34 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nopes, vanaf zaterdag. Morgen de opening en vandaag flitsen van het voetbal.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 07:09 schreef tong80 het volgende:
[..]
Is Radiolympia al on line via Radio-1 ?
Omdat we ook niet het 'voorronde Epke' topic doen enz.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 11:52 schreef Suijk het volgende:
Ja, waarom niet?
Ziet er wel goed uit inderdaad. Daar de wedstrijd vanmiddag maar aanzetten.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 11:53 schreef Jnk18 het volgende:
Wel chill die site van de nos, met zoveel kanalen.
Wat is toch altijd het probleem voor mensen als er een extra topic is? Is dat nou echt zo'n drama?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 11:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Omdat we ook niet het 'voorronde Epke' topic doen enz.
Kan gewoon in het pouletopic.
Slotje!
Mhua, ook al vind ik het nogal jammer, hier komt toch meer volk op af dan de andere sporten. Dus een apart topic kan geen kwaad.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 11:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Slotje!
Waarom zou er geen voorronde Epke topic komen? Wat mij betreft mag het allemaal lekker los. Wat is er op tv, daar lul je dan lekker over in een topic. Ik dacht dat jij juist voor minder regeltjes en gereguleeer van bovenaf was.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 11:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Slotje!
Je bent toch geen mod, ga dan ook niet dat spelen..quote:Op donderdag 7 augustus 2008 11:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Slotje!
Preciesquote:Op donderdag 7 augustus 2008 11:59 schreef Jnk18 het volgende:
[..]
Je bent toch geen mod, ga dan ook niet dat spelen..
Nee natuurlijk niet, daar is het te oninteressant voor.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 12:06 schreef SCH het volgende:
Ik ben voor strengere regels Suijk.
Maar ik vind dat we dat voetbal een beetje moeten indammen bij de OS. borisz is lichtelijk manisch, dat is wel lief maar het is erg onoverzichtelijk zo en ook onnodig. In het pouletopic is het prima te doen. Ik hoop dat ero ok niet voor iedere hockeywedsrijd een apart topic komt.
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 01:34 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik verwacht er ook niet veel van.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 01:31 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Ik zie het erg somber in met deze verdediging en eigk. met de hele selectie.
Voetbalquote:Op donderdag 7 augustus 2008 12:08 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, daar is het te oninteressant voor.
Met deze selectie is niet veel mis, alleen die verdediging oogt wat kwetsbaar, maar je weet nooit. Het middenveld en de aanval zijn natuurlijk wel pure klasse.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 12:13 schreef Blight het volgende:
[..]
Ik verwacht er ook niet veel van.
Welke landen hebben er een betere selectie dan ons dan? Ja, Argentinië en Brazilië. Verder? Italië en België zijn misschien gelijkwaardig.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 01:31 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Ik zie het erg somber in met deze verdediging en eigk. met de hele selectie.
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 12:41 schreef koningdavid het volgende:
België
Hoezo, liep jij naast Foppe tijdens de training?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 18:27 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Dan hoeft het gros het er nog niet mee eens te zijn.
Op Eurosport:quote:Op donderdag 7 augustus 2008 12:50 schreef tralalala het volgende:
Eurosport 1/Eurosport 2?
Een gelijkspel zou op zich niet eens zo slecht zijn, Nigeria is imho de beste tegenstander van de 3.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:04 schreef EnGCatjuh het volgende:
Ik heb er zin in
Toch denk ik dat het 1-1 wordt.
Die sommige is anders ook maar een kleine minderheid die vakkundig in de doofpot gestopt is, daar luistert niemand meer naarquote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:06 schreef sjimz het volgende:
Gelijk spel kan ik mee leven.
De andere 2 tegenstanders zijn te pakken.
Al moeten we volgens sommige wel uit kijken voor de grootmacht USA
Dan moeten de blanke kindertjes maar gewoon beter hun best doen met voetballen.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 12:51 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Wat hebben we een hoop negers als je die vermoedelijke opstelling zo ziet, lijkt Frankrijk wel
Mwa, Foppe is niet voor niets een linkse rakkerquote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:09 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dan moeten de blanke kindertjes maar gewoon beter hun best doen met voetballen.
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:15 schreef Susi het volgende:
Evert !
www.nos.nl/osquote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:27 schreef alex4allofyou het volgende:
Kun je de match ook zien op internet via een stream?
Altijd.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:28 schreef Bep het volgende:
Is het al tijd voor bier tijdens de wedstrijd?
Je kunt Evert toch niet horen door die maffe Chinezen heenquote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:30 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ik zit op het werk en ga daar ook via de site van nos kijken.. alleen jammer dat er geen commentaar bij zit.. maja
Nederland: Vermeer; Zuiverloon, Marcellis, Jaliens, Jong-A-Pin; De Guzman, Maduro, Emanuelson, Drenthe; Makaay en Babel.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:24 schreef Damzkieee het volgende:
Opstelling?
maar natuurlijkquote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:28 schreef Bep het volgende:
de 1 zit in het uur.. moet kunnenquote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:28 schreef Bep het volgende:
Gelijkwaardige opstellingen, wordt wel een interessante pot denk ik.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:33 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Nederland: Vermeer; Zuiverloon, Marcellis, Jaliens, Jong-A-Pin; De Guzman, Maduro, Emanuelson, Drenthe; Makaay en Babel.
Nigeria: Vanzekin; Okonkwo, Apam, Adeleye, Adefemi; Kaita, Isaac, Ajilore ( Femi), Obinna; Okoronkwo, Odemwingie.
Hahaha, 'gelijkwaardige opstellingen'quote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:36 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Gelijkwaardige opstellingen, wordt wel een interessante pot denk ik.
Of je zet je speakers op je schoudersquote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:36 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Volgende week ff een koptelefoon meenemen met een wat langere snoer.. nu moet ik steeds bukken om iets te horen
Die hele aanval en een deel van het middenveld zijn iig gelijkwaardig aan Nederland weet ik. Verdediging is mij onbekend, en lijkt mij ook de zwakte van Nigeria.. alleen vind ik de verdediging van Nederland voorlopig ook bagger dus. Op papier heeft NL iig wel een betere verdediging.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:37 schreef Emimich het volgende:
[..]
Hahaha, 'gelijkwaardige opstellingen'
Hoeveel van die Nigerianen heb jij ooit zien spelen?
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:36 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Volgende week ff een koptelefoon meenemen met een wat langere snoer.. nu moet ik steeds bukken om iets te horen
Waar kan ik die zien?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:40 schreef venomsnake het volgende:
Op de stream mooi Argentinie erop .
Nou... ik dacht waar blijft de eerste blankequote:
Dat is Nigeriaquote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:42 schreef Susi het volgende:
Wat een donker Nederlands elftal zeg
Veul minder dacht ik.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:42 schreef borisz het volgende:
[..]
10 tot 15 euro voor een kaartje is het daar.
Er zitten wel wat Nederlanders. En veel plezier met bingo iedereen.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:42 schreef TheArt het volgende:
Zouden al die Chinezen het Wilhelmus meezingen ofzo?
Ja, en ik krijg die Plug-in voor Firefox 3 maar niet voor elkaar...quote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:43 schreef fuckbuddy het volgende:
Hmm die stream is behoorlijk ruk bij mij, Silverlight als ook Media player.
@Montana,
Tering man tis fuckin half 2!!!
dan blijft er niemand overquote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:45 schreef Snad het volgende:
Kolere, 2 blanken in het Nederlands ElftalMakaay en Marcellis, waarvan alleen Makaay het Wilhelmus meezong. Ik dacht dat Foppe als regel had: wie niet meezingt, wordt niet opgesteld?
Tsja, Guz doet wel mee. Maar die is dan ook een half jaar geleden al genaturaliseerdquote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:46 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Lijkt wel een wedstrijd om de Africa Cup zo... Aiaiai, alleen Marcellis en dispensatie-speler Makaay als 'blanke' Nederlanders in de basis. Nouja, zo lang het maar Nederlanders zijn die er spelen en ik zie geen '3 maanden geleden genaturaliseerde spelers'.Hup Holland Hup
denk ook niet dat dit specifiek voetbalsupporters zijn, gok dat de meesten daar als algemeen sportliefhebber een week of wat in china verblijven en de nodige wedstrijden van diverse sporten willen volgen.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:44 schreef Cyberia18 het volgende:
Dit Oranje publiek is nog erger dan op het EK. Wat een josti's
Volgens mij zong Marcellis harder mee dan Makaay. Maar dat moet elke speler voor zichzelf weten.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:45 schreef Snad het volgende:
Kolere, 2 blanken in het Nederlands ElftalMakaay en Marcellis, waarvan alleen Makaay het Wilhelmus meezong. Ik dacht dat Foppe als regel had: wie niet meezingt, wordt niet opgesteld?
Kleurt mooi bij de smog.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:49 schreef Bep het volgende:
Wat zijn die lichtblauwe sokken toch suf
Oh, dat kan wel kloppen, niet gezien, sorry.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:47 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Volgens mij zong Marcellis harder mee dan Makaay. Maar dat moet elke speler voor zichzelf weten.
Het schijnt geen smog te zijn, maar iets anders. Smog is dikker, dit is dunne lucht. Schijnt hoor, schijnt.quote:
Dat is waar. Bij De Guzman echter, hoewel het niet helemaal m'n ding is, kan ik het me nog wel voorstellen trouwens. Die woont hier al sinds z'n 12e, dus al een jaar of 8-9 inmiddels en dus een halve Nederlander. Dat vind ik wat anders dan Keesje uit Timboektoe die een "overoveroveroveroveroverovergrootmoeder" met de Nederlandse nationaliteit heeft gaan naturaliseren zodat 'ie voor ons kan spelen..quote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:47 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Tsja, Guz doet wel mee. Maar die is dan ook een half jaar geleden al genaturaliseerd
Het is ook een dom volkslied.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:45 schreef Snad het volgende:
Want...?quote:
Vermeer, Emanuelson, Drenthe, Babel, De Guzman, Maduro, Zuiverloon, Makaay, Marcellis en Jaliens spelen inderdaad allemaal bij Heerenveenquote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:50 schreef _Mike_ het volgende:
Kijk ik nu naar Jong Heerenveen?
Zodat jullie weer voor Ajax eindigen zeker?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:53 schreef Dos37 het volgende:
Hopelijk zetten ze Emanuelson straks wel weer links back bij Ajax dit past helemaal niet
Preciesquote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:54 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Zodat jullie weer voor Ajax eindigen zeker?
Thanx!quote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:43 schreef venomsnake het volgende:
[..]
http://os2008.nos.nl/live/index/kanaal/4
Bij mij loopt-ie prima!quote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:43 schreef fuckbuddy het volgende:
Hmm die stream is behoorlijk ruk bij mij, Silverlight als ook Media player.
quote:@Montana,
Tering man tis fuckin half 2!!!
Zuiverloon is toch naar Blackburn Rovers?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:54 schreef _Mike_ het volgende:
Als Zuiverloon niet bij Heerenveen had gespeeld had Foppe hem niet eens geselecteerd, kut coach...
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:54 schreef 1-of-6Billion het volgende:
Mot ik hier nou gaan zitten F5-en om achter de stand te komen? [ afbeelding ]
Had gespeeld verleden tijd...quote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:55 schreef franklop het volgende:
[..]
Zuiverloon is toch naar Blackburn Rovers?
Geen strijdkracht in het lied, hopeloos verouderde teksten die vandaag de dag nergens meer op slaan en eigenlijk is het gewoon een saai lied.quote:
WBA.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:55 schreef franklop het volgende:
[..]
Zuiverloon is toch naar Blackburn Rovers?
Viola Holtquote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:56 schreef RedGuy het volgende:
Wie geeft er commentaar op Ned 1?
quote:
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:56 schreef RedGuy het volgende:
Wie geeft er commentaar op Ned 1?
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:58 schreef RedGuy het volgende:
Godverdomme had ik nu maar thuis gezeten!
Onze sokken geven afquote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:58 schreef Susi het volgende:
Wat is die lucht die daar hangt ? Is dat nou mist of smog ?
Mist volgens Jack van Gelder op de radio. Absoluut geen smog.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:58 schreef Susi het volgende:
Wat is die lucht die daar hangt ? Is dat nou mist of smog ?
Op de radio kan je dat natuurlijk niet zien.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:59 schreef TheArt het volgende:
[..]
Mist volgens Jack van Gelder op de radio. Absoluut geen smog.
Jammer ja, maar hij speelt het goed, straks krijgt ie hem een keer mee en hangt ie in het netquote:
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:00 schreef mordradead het volgende:
[..]
Op de radio kan je dat natuurlijk niet zien.
Spartaquote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:02 schreef Fortitudo het volgende:
die adeleye is wel redelijk. Waar speelt die?
Spartaquote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:02 schreef Fortitudo het volgende:
chinees hoogstandje, beetje propaganda hequote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:01 schreef NoizEkick het volgende:
Waarom dat *swoosh*-geluid bij de herhalingen?
Sparta Rotterdamquote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:02 schreef Fortitudo het volgende:
Ze spelen nu niet onder vlag van de KNVB, maar onder de vlag van NOC*NSF.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:03 schreef Apfel. het volgende:
waarom speelt NL met een ander logo op de borst (zag t ook al bij belgie).
Niet de gebruikelijke knvb leeuw staat erop
Omdat ze onder de vlag van het NOCNSF spelen ipv de KNVB.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:03 schreef Apfel. het volgende:
waarom speelt NL met een ander logo op de borst (zag t ook al bij belgie).
Niet de gebruikelijke knvb leeuw staat erop
Schijtirritant, dat is het.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:02 schreef Fortitudo het volgende:
[..]
chinees hoogstandje, beetje propaganda he
hm oke? Nooit gewetenquote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:03 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ze spelen nu niet onder vlag van de KNVB, maar onder de vlag van NOC*NSF.
Amateuristische Chinezen.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:01 schreef NoizEkick het volgende:
Waarom dat *swoosh*-geluid bij de herhalingen?
Welkom bij de Live-Eredivisieverslagen look-a-likequote:
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:08 schreef mordradead het volgende:
Staan op iedere hoek nou gasten met een smogzuiger ofzo?
Ik wil dat niet het hele toernooi horenquote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:07 schreef Vidacz het volgende:
Dat geluid bij die herhalingen begint lichtelijk irritant te worden.
Ja, dat is dat *swoosh*-geluid, wat je steeds hoort.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:08 schreef mordradead het volgende:
hahaquote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:08 schreef mordradead het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |