abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61845470
quote:
Op zondag 7 september 2008 23:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Anders ontvang je een rechten-claim mailtje van UMG/Youtube vanwege de achtergrond muziek

Nu heeft umg rechten op "alle statistieken" en "kan er geadverteerd worden bij de video"
La derecha oprime, la izquierda libera
  Moderator woensdag 24 september 2008 @ 19:14:51 #78
155227 crew  Guppy
dus
pi_61884086
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator zondag 28 september 2008 @ 20:55:42 #79
155227 crew  Guppy
dus
pi_61980239
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 1 oktober 2008 @ 15:46:59 #80
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_62052326
Net met Joy naar de dierenarts geweest

Blijkt dat hij huidmijt heeft en E. Cuniculi Gelukkig is de huidmijt goed te behandelen. Voor de E. Cuniculi hebben we nu Panacur meegekregen. Kunnen we zowel aan Joy als aan ons andere konijn Bunny geven (die gelukkig nog nergens last van heeft).

Hopenlijk knapt hij na 2 weken Panacur weer een beetje op. Volgens de dierenarts zal het waarschijnlijk niet helemaal weer beter worden maar gelukkig heeft hij niet de ergste vorm van E. Cuniculi
pi_62052409
quote:
Op woensdag 24 september 2008 19:14 schreef Guppyfriend het volgende:
[ afbeelding ]
Deze lijkt op ons mannetjes knijn
pi_62052479
Ons konijn is net klaar met het vervachten, volgens mijn zus hoort dit al voor de zomer te gebeuren. Klopt dit?
Children of the night. What music they make.
pi_62072467
Maak je borst maar nat... konijnen verharen 4x per jaar.
Ik heb 4 konijnen, dus je kunt je voorstellen dat de plukken haar hier permanent door het huis zweven. Is maar 1 remedie tegen: je vooral niet druk maken ;-)
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 15:52 schreef DeHovenier het volgende:
Ons konijn is net klaar met het vervachten, volgens mijn zus hoort dit al voor de zomer te gebeuren. Klopt dit?
Life is what happens when you're making other plans
pi_62072615
Er is hier al een hoop aan konijnenellende gepasseerd, maar E.Cuniculi gelukkig nog nooit. Ik wens je sterkte. Panacur moet helpen idd.

Op www.konijnen.nl is een hoop interessants te vinden over E.Cuniculi en over de behandeling (kijk ook bij torticollis).
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 15:46 schreef dutchdevil het volgende:
Net met Joy naar de dierenarts geweest. Blijkt dat hij huidmijt heeft en E. Cuniculi
pi_62080805
Het is handiger als je de quote boven zet en daarna je reactie

Ik heb er geen last van hoor, van dat verharen. Het konijnenhok staat buiten. Lijkt me wel irritant dan, als je continu konijneharen in je huis hebt.
pi_62081060
Weet iemand trouwens precies hoe en wat met geslachtsbepaling? Want het is verdomd moeilijk om te zien.

De schattingen/waarnemingen zijn dametje...

(We hadden 2 "dames" waarvan 1 inmiddels een gecastreerd mannetje is Resultaat was een nest van 3 waarvan 2 doodgeboren. 1 survivor, en als het een dametje is willen we deze houden).

Ze is 20 juli geboren - dus bijna 11 weken oud. Zowel vader als moeder waren erg jong geslachtsrijp, kwamen we later achter

't jong bespringt moeder nog niet, en gaat ook prima met pappa-knijn. Geen gevechten of iets dergelijks. Begint wel al lekker te puberen, aan tralies te knagen en door het hok heen te racen...

Kan ik uitgaand van het gedrag bevestigen dat het een dametje is?
  donderdag 2 oktober 2008 @ 18:33:18 #87
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_62083085
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 11:46 schreef Makamba070 het volgende:
Er is hier al een hoop aan konijnenellende gepasseerd, maar E.Cuniculi gelukkig nog nooit. Ik wens je sterkte. Panacur moet helpen idd.

Op www.konijnen.nl is een hoop interessants te vinden over E.Cuniculi en over de behandeling (kijk ook bij torticollis).
[..]

Deze site ken ik al, maar toch bedankt Had van tevoren al op internet rondgekeken of ik iets kon vinden op internet met de symptomen die Joy heeft. En toen kwam ik al uit op E. Cuniculi. De DA stelde dus dezelfde diagnose. Hoop dat het echt helpt. Hij eet sinds gister(avond) minder en lijkt echt steeds slapper te worden. Hoop dat dat komt doordat hij zo weinig eet in combinatie met de Panacur.

Met ons andere konijn komen we om het half jaar ongeveer bij de DA. Die krijgt telkens haakjes aan d'r kiezen die dan weer weggeslepen moeten worden en de laatste keer bleek dat ze een abses in d'r bekje heeft

Hoop dat het voor beide nijntjes hierbij blijft. Vind het nu wel genoeg geweest met al die kwaaltjes/ziektes
pi_62200324
Ik ben sinds vanmorgen ook weer konijnbezitter!

“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 7 oktober 2008 @ 13:27:17 #89
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_62200375
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 13:24 schreef Poppejans het volgende:

[ afbeelding ]
wat een schatje Poppejans
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_62200396
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 13:27 schreef Ynske het volgende:

[..]

wat een schatje Poppejans
Dankjewel!
Ik hoop dat die toefjes haar bij zn oren blijvend zijn
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  Moderator dinsdag 7 oktober 2008 @ 20:29:07 #91
155227 crew  Guppy
dus
pi_62212175
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 17:12:47 #92
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_62292009
Met onze Joy gaat het sinds gisteravond wat minder Z'n achterpootjes werken bijna helemaal niet meer mee en hij valt ook gewoon vaak om of na een paar stappen schieten z'n achterpootjes onder z'n lichaam weg en ligt hij ineens.

Vanmiddag dus maar weer bij de DA geweest. Volgens hem is het niet zo'n goed teken als het na meer dan een week Panacur slechter gaat met hem. Hij adviseerde een vitamine B injectie (Biodyl) en een Voreen suspensie. Dit zou effect hebben op z'n nieren en hersenen. Dus dat maar gedaan. En we moeten gewoon doorgaan met de Panacur.

Nu is het kijken hoe het met hem gaat de aankomende week. Als het nog slechter gaat met hem moeten we toch echt overwegen of we hiermee door willen gaan (en dus Joy misschien ongewenst pijn laten lijden) of hem toch een spuitje geven. Hopenlijk komt hij weer een beetje op krachten en kan hij vechten tegen die E. Cuniculi. Hij is 2 jaar dus veel te jong om al dood te gaan

* Update: alsof het een wondermiddel is ! Hij huppelt nu gewoon van de 1 kant van de woonkamer naar de andere kant zonder om te vallen En hij ligt nu zelfs weer gewoon zonder z'n achterpoten naar de zijkant te gooien. There's still hope
pi_62331960
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 13:24 schreef Poppejans het volgende:

[ afbeelding ]
lief plukje
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  Moderator vrijdag 17 oktober 2008 @ 15:20:44 #94
155227 crew  Guppy
dus
pi_62461884
pi_62495977
@ guppyfriend wat een grappige plaatjes zet je hier toch steeds weer neer! klasse :-)
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  Moderator zondag 19 oktober 2008 @ 18:39:42 #96
155227 crew  Guppy
dus
pi_62508912
dank je!

ik wou dat ik nu ook iets vrolijks neer kon zetten. maar vandaag is één van mijn konijntjes doodgegaan... ik vind het zo erg!

gisteren was ze nog helemaal vrolijk. vanmorgen viel het me echter op dat ze niet of nauwelijk gedronken had, d'r fles was nog helemaal vol. ze zat ook heel stilletjes, heel anders dan normaal. dus ik heb d'r opgepakt, ze was een beetje stijf en trilde ook een beetje. van onderen was ze vies, dus ik heb d'r helemaal schoongemaakt met een zachte doek. toen heb ik de drinkfles voor d'r mond gehouden en er water ingespoten. toen ging ze wel weer drinken, maar uit zichzelf niet.

ze had echter wel weer wat binnen, dus ik had goede moed. toen het na een uurtje niet beter was (lees: nog steeds niet uit zichzelf drinken, geen poepjes en stijfjes bewegen), heb ik d'r hooithee gegeven, wat ze ook wel dronk, maar weer niet uit zichzelf. ook heb ik haar buik gemasseerd, om de darmen op gang te houden.

na een uurtje ging ik weer kijken, met het idee om de DA te bellen als het nog niet beter ging. maar toen was ze dood zomaar opeens...

ik weet niet wat ze had... het lijkt op een darmprobleem, maar d'r buik was niet opgezet of hard. verder zag ze er heel goed uit. geen lelijke vacht of zo. wat me wel opviel was dat ze een vieze neus had, een beetje alsof ze een loopneus had.

ik vind het zo erg... het is allemaal zo snel gegaan. gisteren nog helemaal normaal, en vanmiddag is ze er niet meer. ik voel me heel schuldig, had ik maar eerder de DA gebeld m'n vriend zegt dat ze gelukkig niet heel lang geleden heeft, maar ik vind elk uur te lang...

gelukkig zat m'n andere konijntje niet bij haar in het hok. wat het ook was, de kans op een eventuele besmetting is minimaal. maar toch...

nijn in betere tijden, toen we d'r net hadden en ze nog binnen woonde. na een maand is ze verhuist naar een heel ruim buitenhok, waar ze lekker kon ravotten

Moderator zondag 9 november 2008 @ 16:09:38 #97
155227 crew  Guppy
dus
pi_63076748
stil hier...

Moderator zondag 16 november 2008 @ 09:07:48 #99
155227 crew  Guppy
dus
pi_63256780
pi_63260158
'Ons' konijn heeft last van verstopte oren dus hij valt nu steeds om. We hebben hem nu een een kleiner hokje gezet en die staat nu binnen, zodat we hem beter in de gaten kunnen houden. Hij is al naar de DA geweest met mijn zus (die is het baasje):
quote:
We zijn naar de dierenarts geweest en konijn is helemaal niet gezond.
Hij heeft iets aan zn evenwicht waardoor hij steeds omvalt, zn achterpoten zijn wel goed maar hij kan ze dus niet goed gebruiken door zn slechte evenwicht.
Dit heeft waarschijnlijk iets met zn oor te maken, daar zit veel troep in en hij heeft er jeuk aan. Hij heeft ook een beetje koorts en hij eet zn nachtontlasting niet op, waardoor hij die vieze kont krijgt. De dokter weet niet precies hoe dit komt, we moeten hem in ieder geval veel gras laten eten en hij heeft een wormenkuur gekregen.
Konijn heeft ook een beetje koorts, dus hij mag niet teveel in wind. Alstie binnen staat mag ik niet te warm zijn, en mama en ik waren het erover eens datie beter bij jullie kan blijven ipv bij mij thuis, omdatie hier tenminste met mooi weer in de tuin kan en bij mij valt er niet veel te beleven.
Ik heb een antibioticakuur van drie weken gekregen, twee keer per dag 0,7 ml. Die moet waarschijnlijk worden verlengd, omdat je pas na minstens drie weken verbetering krijgt. De bedoeling daarvan is om de troep uit zn oor te krijgen en een eventuele ontsteking aan te pakken.
Als de troep uit zn oor is kan de dokter zien of zn trommelvlies niet open staat, als dat wel zo is kan hij geen oormedicijnen geven want die zijn giftig.
Dat is nu niet te zien door alle troep die in zn oor zit en dus te gevaarlijk om te behandelen.
Dus maar hopen dat de kuur aanslaat, want zo niet, kan die het oor ook niet behandelen.Het is echt afwachten, misschien slaat het helemaal niet aan, dat was niet te voorspellen helaas. Gelukkig is de antibiotica niet echt duur, 15 euro geloof ik.
Ik hoop maar dat het goed komt.
pi_63275409
Hovenier, lees op konijnen.nl even de pagina over torticollis en e.cunuli. Kun je hier vinden:
http://www.konijnen.nl/ziekten/torticollis.htm

Sterkte ermee!
  Moderator donderdag 27 november 2008 @ 06:22:19 #102
155227 crew  Guppy
dus
pi_63555944
  dinsdag 9 december 2008 @ 07:56:35 #103
193875 thloreg
seni seviyorum NL & TR
pi_63869474
hij heeft het naar zijn zin of niet? en hier blijftie stoicijns als ik het hekwerk
openzet.
Slapen is geen geringe kunst: je moet er de hele dag voor wakker blijven.
  Moderator woensdag 21 januari 2009 @ 15:54:53 #104
155227 crew  Guppy
dus
pi_65286715

\
  Moderator donderdag 5 februari 2009 @ 16:57:25 #105
155227 crew  Guppy
dus
pi_65771987
pi_65772586
Die epic sneez

Vraagje: zijn er nog meer baasjes met konijnen die kappersambities hebben? Polleke kauwt regelmatig een stuk uit mijn haar en probeert het dan met smaak naar binnen te werken voordat ik het snel uit zijn bekkie trek. Stukken van 5-10 cm zijn geen uitzondering
Iemand een idee waar deze drang vandaan kan komen?
Of hoe hij er vanaf komt, nog beter
pi_65772671
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 17:12 schreef Bijou het volgende:
Die epic sneez

Vraagje: zijn er nog meer baasjes met konijnen die kappersambities hebben? Polleke kauwt regelmatig een stuk uit mijn haar en probeert het dan met smaak naar binnen te werken voordat ik het snel uit zijn bekkie trek. Stukken van 5-10 cm zijn geen uitzondering
Iemand een idee waar deze drang vandaan kan komen?
Of hoe hij er vanaf komt, nog beter
zit er gel/wax/lak in? onze konijnen doen het alleen bij het haar van mn vriend als ie gel in heeft
pi_65772778
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 17:14 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

zit er gel/wax/lak in? onze konijnen doen het alleen bij het haar van mn vriend als ie gel in heeft
Soms, maar vaak ook niet. Maar inderdaad, misschien vindt ie het wel gewoon lekker ruiken. Nog niet eens aan gedacht
  Moderator donderdag 5 februari 2009 @ 19:27:22 #109
155227 crew  Guppy
dus
pi_65777072
daar heb ik nog nooit van gehoord... maar gezond lijkt het me niet, dus goed dat je het op tijd uit zn mond trekt!
pi_65801401
een van mijn konijnen knablet weleens aan mijn haar maar dit bijt hij niet los, of eet het op het is meer een soort van liefkozen. en het mag van mij, vind schattig :-)
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  maandag 9 februari 2009 @ 14:35:00 #111
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_65880667
Ik heb helaas geen foto's van mijn konijn moet ik maar snel maken als ik een nieuwe telefoon met camera heb. Ik heb hem gister in bad gehad haha vond hij niet zo heel leuk maar hij vond het minder erg als zijn broer die ik ook gedaan heb. ( ik woon in een studentenhuis en boven mij woont een hele goede vriendin van mij en die heeft een konijn uit het zelfde nest) we hebben een tuintje en daar staan ze allebei tegen over elkaar haha. Ik had mijn konijn eerst in me kamer staan maar hij was me een partij vervelend. bijten enzo. Nu heb ik em een paar maanden al weer buiten staan en het is een schat van een konijn geworden. Gister lag hij prinsheerlijk op mijn schoot haha. Ben gek op dat beest geworden. Snickers is zijn naam trouwens. Niet zelf bedacht heb em over genomen van de nicht van die vriendin van mij . I love Bunny's
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  Moderator maandag 9 februari 2009 @ 14:44:56 #112
155227 crew  Guppy
dus
pi_65881001
Waarom moest ie in bad? Mijn konijn is echt nooit vies!
pi_65881769
In bad? Dat is toch helemaal niet goed voor konijnen toch?
  Moderator maandag 9 februari 2009 @ 15:18:00 #114
155227 crew  Guppy
dus
pi_65882135
ik dacht ook dat je ze alleen bij wijze van hoge uitzondering mocht wassen. bijvoorbeeld wanneer ze met een middel van de DA moeten worden gewassen bij een ziekte
  maandag 9 februari 2009 @ 15:35:58 #115
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_65882755
Volgens mijn school geeft het niet als je ze soms in bad doet. ( ik doe dierverzorging) en ik heb alleen de achterpoten gewassen met een washandje omdat daar poep aan plakte
  Moderator maandag 9 februari 2009 @ 16:21:21 #116
155227 crew  Guppy
dus
pi_65884205
ah oke, ik dacht dat je m echt in bad had gedaan, in de letterlijke zin van het woord. met een washandje is niet zo erg natuurlijk.
maar plakpoep kan ook weer verschillende oorzaken hebben he. als ik jou was, zou ik het even goed in de gaten houden.

maar je hebt wel gelijk, konijntjes zijn
  maandag 9 februari 2009 @ 20:41:29 #117
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_65892659
jah maar zijn poep is goed. alleen hij drinkt gigantisch veel :S heb al gekeken of het flesje lekt maar dat doet hij niet. en nee ik doe em echt alleen helemaal in bad als et echt echt nodig is
pi_65892749
quote:
Op maandag 9 februari 2009 15:18 schreef Guppyfriend het volgende:
ik dacht ook dat je ze alleen bij wijze van hoge uitzondering mocht wassen. bijvoorbeeld wanneer ze met een middel van de DA moeten worden gewassen bij een ziekte
Konijnen onderkoelen als een gek zodra ze nat zijn Ze zijn niet alleen hun isolatie (lucht tussen de pluis) kwijt, ze hebben gelijk een goed temperatuur geleidend buitenkantje (nat vachtje tegen de huid geplakt).

Dat is eigenlijk het voornaamste (maar forse) risico van wassen
  Moderator maandag 9 februari 2009 @ 21:55:12 #119
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_65895703
Het konijn van mijn nichtje heeft steeds last van plakpoep, dus een vieze kont.
Heeft iemand hier daar ervaring mee?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator dinsdag 10 februari 2009 @ 06:34:53 #120
155227 crew  Guppy
dus
pi_65902812
Waarschijnlijk is de voeding van haar konijn helemaal niet goed. Weet je wat hij krijgt?
Hier is een stukje over wat te doen bij plakpoep:
quote:
Een konijn met plakpoep krijgt meestal teveel droogvoer, wortel, brood en/of snoep dus de 1e stap is inderdaad een dieet van hooi en water. Binnen 3 dagen zou je al resultaat moeten zien anders is het raadzaam om de ontlasting te laten onderzoeken bij een dierenarts op wormen etc. Als de plakpoep over is kun je weer langzaam droogvoer en groente gaan geven.

Konijnen hebben maar weinig droogvoer nodig dus bouw het op naar 20g/kg konijn per dag verdeeld over 2x. Groente kun je opbouwen tot 100g/kg konijn per dag. Mocht je brood, snoep en/of wortel voeren dan kun je dat beter weglaten.
Daar zou ik dus zeker mee beginnen. Er moet trouwens wel op gelet worden dat het konijn wel blijft eten en drinken. Als het niet gewend is om hooi te eten, moet dat wel opgebouwd worden. Maar dat zou heel erg slecht zijn, en tevens ook de plakpoep verklaren, want hooi is essentieel voor een konijn.
Overigens is het erg belangrijk dat het goed komt, want straks in de lente kunnen vliegen eitjes gaan leggen in de plakpoep op de vieze kont. Wanneer de maden uitkomen (heel snel na het leggen van de eitjes) gaan die zich onder de huid van het konijn nesten met alle gevolgen van dien... Dit heet Myasis en wil je je konijn echt niet aandoen...

Succes!
pi_65903686
Ik zag vandaag deze foto in de krant :

(dit zijn lynxen, bron http://www.iberianature.com/spainblog/category/donana/)
  Moderator dinsdag 10 februari 2009 @ 09:35:30 #122
155227 crew  Guppy
dus
pi_65904409
aawww, schattig! (natuurlijk is dit konijn gewoon een prooi, maar het tafereeltje ziet er fijn uit)
  dinsdag 10 februari 2009 @ 18:43:42 #123
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_65922149
Schattige foto!
  Moderator woensdag 11 februari 2009 @ 16:56:31 #124
155227 crew  Guppy
dus
pi_65954524
  donderdag 19 februari 2009 @ 17:23:42 #125
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_66244432
Mijn konijn Snickers!!

pi_66247447
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 17:23 schreef LPFAN het volgende:
Mijn konijn Snickers!!

[ afbeelding ]
goeie naam
  donderdag 19 februari 2009 @ 19:31:22 #127
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_66249137
Haha jah, zo heette hij al toen ik hem overnam van iemand. Die had hem zo genoemd. En ik dacht laat hem maar die naam houden
  zaterdag 28 februari 2009 @ 11:13:38 #128
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_66547268
Even een vraagje

Ik had Bijoux erbij genomen omdat 2 konijnen beter bla bla, nu is PCB al een paar maand dood, en zit Bijoux dus alleen.

Bij de kinderboerderij lopen de konijnen los over t veld, dus ik dacht misschien moet ik checken of ze daar heen kan, lekker chill met de andere knien

Maar, dat heb ik nog steeds niet gedaan want t is toch mijn konijn. Wat denken jullie? Kan ze alleen blijven of kan ik beter iets anders gaan zoeken
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  Moderator zaterdag 28 februari 2009 @ 11:18:38 #129
155227 crew  Guppy
dus
pi_66547335
als jij het idee hebt dat het goed gaat zoals het nu gaat, is er niet zo'n probleem. maar zou je geen tweede konijn willen hebben voor Bijoux?
  zaterdag 28 februari 2009 @ 11:19:39 #130
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_66547357
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 11:18 schreef Guppyfriend het volgende:
als jij het idee hebt dat het goed gaat zoals het nu gaat, is er niet zo'n probleem. maar zou je geen tweede konijn willen hebben voor Bijoux?
Nou, ik wil dus helemaal geen nieuw konijn meer. Anders had ik er inderdaad een ander konijn bij gedaan
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 16:40:01 #131
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_66657063
Ik had een konijn, van mijn 6e tot mn 17e (ben nu 23 dus het is al wel weer een aardige tijd geleden) , en aangezien ik 'm kreeg toen ik zo jong was gaf ik hem de originele naam Flappie;

Hij is 11 geworden, op een gegeven moment werd ie heel mager en kreeg allemaal bobbels, kanker dus.. Heb 'm moeten laten inslapen. Hij was een halve vlaamse reus; z'n moeder was een vlaamse reus en z'n vader een stuk kleiner, hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen weet ik ook niet, maar tis wel grappig
Hij groef altijd kuilen in de tuin maar was snel afgeleid dus we hadden allemaal halve kleine kuiltjes Ook deden mijn vader en ik vaak een roofvogel na en dan verroerde hij zich niet en spitste zijn oren, geweldig
Heb nooit mn voorliefde voor konijnen verloren, wil eigenlijk nog steeds een konijn maar wil 'm niet binnen houden. Ik woon nu in een flat met een balkon op het oosten dus dat is niet zo gunstig, als we hierna een normaal rijtjeshuis nemen met een tuin ga ik er zeker over nadenken
I never look back, darling. It distracts from the now.
  woensdag 4 maart 2009 @ 18:59:10 #132
247406 Hippie14
Hakken verdomme!
pi_66700757
Ik fok konijnen en geloof me ik haat die stinkdieren als te pest!
Ze zijn alleen maar goed voor het geld!
I want to be a hippy and I want to get stoned.
  Moderator woensdag 4 maart 2009 @ 19:24:51 #133
155227 crew  Guppy
dus
pi_66701798
yeah right, alsof konijnenfokken zoveel opbrengt

pi_66709963
Ik hou eigenlijk ook helemaal niet van konijnen, en toch heb ik er twee. Een dame en een ex-heer. Beide afdankers, dus heb ik die maar weer een goed tehuis gegeven. Hippen nu rond in een fikse ren in de tuin. Asociale beesten trouwens. Totaal niet tam, slopen mn spullen als ik met hun hok aan het verschonen ben... wortels lusten ze niet, en stro is om te eten en hooi om op te slapen. Jozefien en Leon heten ze.
pi_66720387
Ik heb sinds 2 dagen twee damesdwergjes Moeten nog een beetje wennen, maar ik laat ze zoveel mogelijk met rust zodat ze zelf de boel een beetje kunnen ontdekken.

Nu heb ik een vraag: Ik heb ze gisteren om ongeveer 17.00 een bakje met vers voer gegeven, maar dat is vannacht dus helemaal opgevreten door die twee Nu staat er een leeg bakje in de kooi.... Moet ik het nu bijvullen of wachten tot 17.00?
pi_66720790
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 10:31 schreef WHATSHESAID het volgende:
Ik heb sinds 2 dagen twee damesdwergjes Moeten nog een beetje wennen, maar ik laat ze zoveel mogelijk met rust zodat ze zelf de boel een beetje kunnen ontdekken.

Nu heb ik een vraag: Ik heb ze gisteren om ongeveer 17.00 een bakje met vers voer gegeven, maar dat is vannacht dus helemaal opgevreten door die twee Nu staat er een leeg bakje in de kooi.... Moet ik het nu bijvullen of wachten tot 17.00?
Ze groeien nog toch? Dan gewoon er voor zorgen dat er continu voer is.

Die van ons voer ik nu savonds, en sochtends vul ik het bakje ook nog een beetje. Voor de rest doen ze het maar mooi met hooi
  Moderator donderdag 5 maart 2009 @ 13:17:46 #137
155227 crew  Guppy
dus
pi_66725787
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 10:31 schreef WHATSHESAID het volgende:

congrats!

goed dat je ze even lekker laat wennen je kunt ze nog wel wat meer geven, zeker wanneer ze nog groeien. maar je kan ze beter niet 's ochtends voeren, want het is de bedoeling dat ze 's ochtends de blindedarmkeutels opeten die ze dan hebben. dat is belangrijk voor de spijsvertering. maar wanneer er dan lekkere verse brokjes worden neergezet, is dat natuurlijk veel aantrekkelijker. naast de brokjes mogen/moeten ze ook onbeperkt hooi hebben, dus honger zullen ze niet krijgen.

maak je ook eens foto, want dwergjes zijn zo lief!

Tommie groet alle andere konijntjes!

pi_66729469
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 13:17 schreef Guppyfriend het volgende:

Tommie groet alle andere konijntjes!

[ link | afbeelding ]
!

Polleke was 2 weken geleden jarig! Hij is 1 jaar geworden
Bewijsfoto's en filmpjes voor de liefhebber

Moeten jullie ook in de week van 16 t/m 20 maart naar de da voor inentingen?
pi_66729967
Mijn konijnen zitten binnen, ik ga ze dus de stress van een (dus zinloze) inenting niet aan doen
  Moderator donderdag 5 maart 2009 @ 15:34:12 #140
155227 crew  Guppy
dus
pi_66730058
Tommie heeft ook nog nooit entingen gehad eigenlijk...
pi_66730119
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 15:34 schreef Guppyfriend het volgende:
Tommie heeft ook nog nooit entingen gehad eigenlijk...
Ik mis het nut ook een beetje. Het is geen hond die in open water zwemt, de reet van een andere hond af likt, etc. Of een kat die vlooien uitwisselt en knokt met andere katten.

In een semi-open buiten kooi met mogelijk contact met wilde beesten kan ik er nog in komen, maar voor binnen nijnen ...
pi_66731017
Het gaat voornamelijk om muggen die de ziektes over kunnen dragen geloof ik

Pol zit ook binnen, maar soms neem ik hem wel eens mee naar mijn ouders en die wonen in een dorp omringd door bossen en de daarbij behorende wilde konijnen en andere beesten. Ik vergeef het mezelf nooit als hij dood gaat aan iets wat door zo'n simpele inenting verholpen kan worden. Bovendien krijgt hij meteen een check up en dat vind ik ook erg geruststellend.

Moderator donderdag 5 maart 2009 @ 15:58:43 #143
155227 crew  Guppy
dus
pi_66731060
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 15:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ik mis het nut ook een beetje. Het is geen hond die in open water zwemt, de reet van een andere hond af likt, etc. Of een kat die vlooien uitwisselt en knokt met andere katten.

In een semi-open buiten kooi met mogelijk contact met wilde beesten kan ik er nog in komen, maar voor binnen nijnen ...
nou ja, zoals je ziet zit Tommie ook binnen en in een appartement ook nog. verder dan het balkon komt ie niet. ik deel dus een beetje hetzelfde standpunt als jij. hij is eerder veel bij de DA geweest ivm zn tanden, maar ook die is er eigenlijk nooit over begonnen.
pi_66735074
Bedankt voor jullie reacties/tips

Zo zitten ze graag en vaak, links is Rosie en rechts is Lily. Rosie is 7 weken oud en Lily 12, merk wel dat Lily Rosie graag beschermt als ik te dichtbij kom. Niet in een aanvallende manier, maar ze gaat dan echt voor haar zitten.
pi_66737948
Is zeven weken niet wat jong? Volgens mij drinken ze dan nog volop bij moeder nijns

Wat een dotjes!
  Moderator vrijdag 6 maart 2009 @ 16:29:05 #146
155227 crew  Guppy
dus
pi_66770783
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 17:40 schreef WHATSHESAID het volgende:
Bedankt voor jullie reacties/tips
[ afbeelding ]
Zo zitten ze graag en vaak, links is Rosie en rechts is Lily. Rosie is 7 weken oud en Lily 12, merk wel dat Lily Rosie graag beschermt als ik te dichtbij kom. Niet in een aanvallende manier, maar ze gaat dan echt voor haar zitten.
wat een poeppies!!! waar heb je ze vandaag, ze zijn echt

wij zijn pas verhuisd, en de dozenbende is voor Tommie één groot feest

pi_66771502
@bijou en puppyfriend: wat een geweldige foto's van jullie nijnen! Ze zijn echt lief En Tommie is supergrappig!

Wat ik even met jullie wil delen is dat ik vandaag over een week mijn konijntje Mieke laat steriliseren en dat ik er erg tegenop zie. Ik weet dat het beter is omdat de kans anders groot is dat ze jong overlijdt aan baarmoederhalskanker maar ik vind het zo zielig... het is best een zware operatie!

Dit is Mieke 6 weken:

En 10 maanden (met wintervacht):

Over inenten gesproken: dat moet ik ook eens laten doen. Ze zit buiten in een hok met een ren eraan vast.
  Moderator vrijdag 6 maart 2009 @ 16:58:06 #148
155227 crew  Guppy
dus
pi_66771761
@sverbern, kan me voorstellen dat je er erg tegenop ziet... Tommie is gecastreerd, maar daarnaast ook 3x aan zn tanden geopereerd. ze zijn getrokken. het zijn toch steeds weer zware operaties geweest. toch is ie er elke keer heel goed bovenop gekomen. zoals je ziet blaakt ie van gezondheid
ik weet zeker dat Mieke het ook goed zal vergaan. succes alvast!

hier is Tommie toen ie net terug was van zn 3de en laatste operatie. let vooral op het zielige oogje
pi_66771849
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 16:58 schreef Guppyfriend het volgende:
@sverbern, kan me voorstellen dat je er erg tegenop ziet... Tommie is gecastreerd, maar daarnaast ook 3x aan zn tanden geopereerd. ze zijn getrokken. het zijn toch steeds weer zware operaties geweest. toch is ie er elke keer heel goed bovenop gekomen. zoals je ziet blaakt ie van gezondheid
ik weet zeker dat Mieke het ook goed zal vergaan. succes alvast!

hier is Tommie toen ie net terug was van zn 3de en laatste operatie. let vooral op het zielige oogje
[ link | afbeelding ]
Onze dametjes zijn (nog) niet gesterilisseerd. Ons mannetje is wel gecastreerd. Die keek ongeveer zoals jouw tommie, wankelde op zn pootjes en kwam erg stoned over.
  Moderator vrijdag 6 maart 2009 @ 17:06:50 #150
155227 crew  Guppy
dus
pi_66772067
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 17:00 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Onze dametjes zijn (nog) niet gesterilisseerd. Ons mannetje is wel gecastreerd. Die keek ongeveer zoals jouw tommie, wankelde op zn pootjes en kwam erg stoned over.
Zielig zijn ze dan he! Hier was ie al gecastreerd, maar dit was na zijn laatste tanden-operatie. Toen was ie heel sneu. Hij heeft na de operatie nog een ontstoken oogje gehad, en zn snorharen waren heel kort aan één kant. Die hadden ze per ongeluk afgeknipt
  Moderator zondag 8 maart 2009 @ 19:29:20 #151
155227 crew  Guppy
dus
pi_66835033
gisteren viel het ons op dat Tommie heel veel aan zn rechter voorpootje likte. het was helemaal nat. toen zagen we dat één nagel heel lang was, de nagel aan de zijkant van het pootje. het klauwtje, zeg maar. dus mn vriend pakte Tommie op, en ik ging het nagelknippertje pakken. toen hij het pootje vasthield konden we de nagel niet meer vinden, maar opeens had mn vriend wel bloed aan zn vinger! toen keken we op de bank, en toen bleek de hele nagel ineens afgebroken te zijn:

en we hadden nog niet eens geknipt! het bloedde best aardig, maar Tommie kon het allemaal netjes oplikken. vandaag heeft ie er geen last meer van, en likt ie er ook niet meer aan dan normaal. dus het lijkt op een soort eind goed al goed.

maar het is wel raar, ik heb het nog nooit eerder gezien iig.
  zondag 8 maart 2009 @ 19:49:44 #152
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_66835727
is ie echt helemaal bij zn vel afgebroken of zit er nog wel iets van een stompje ofzo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')