abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 23 augustus 2008 @ 10:21:09 #51
155227 crew  Guppy
dus
pi_61059762
ik heb die kooi ook voor mijn konijn, alleen dan de 1,20 variant. het is goed te doen, alleen moet ik wel zeggen dat mijn nijntje er eigenlijk zelden inzit, en meestal gewoon door de kamer loopt.

dwergkonijnen zijn inderdaad met bepaalde kenmerken te herkennen, maar dit is erg lastig te zien in een gewone dierenwinkel. een dwergkonijntje heeft een wat bolle kop en kleine oortjes. maar goed, in een gewone dierenwinkel worden de konijntjes vaak (te) jong verkocht, dus is het moeilijk te zien. daardoor worden gewone jonge konijnen vaak verkocht onder de naam dwergkonijn, maar ze groeien natuurlijk nog gewoon.
daarom is het het beste om een dwergkonijn niet bij een dierenwinkel te kopen, maar bij een fokker. of een asiel, heb je daar al aan gedacht? daar zitten vaak veel konijntjes, en ook dwergkonijntjes. de mensen van het asiel kennen de dieren en kunnen ze je van alles over vertellen. lijkt mij een perfecte optie.

voor mijn konijntjes gebruik ik als bodembedekker stro in plaats van zaagsel. zijn poepjes doet hij op een 'konijnenwc', zo'n plastic bakje met ook stro erin. heel handig. die zijn dus verkrijgbaar bij elke dierenwinkel.

dat huisje zit er bij mij wel in, maar hij zit er meestal niet in, maar op

ik merk dat je zelf niet veel weet van konijntjes. dat is niet erg, maar misschien is het een idee om je schoonzusje alleen de kooi en toebehoren te geven, zodat ze zelf een konijntje kan uitzoeken? dan kan ze kiezen wat ze leuk vind, en kunnen jullie bijvoorbeeld samen een fokker of asiel bezoeken.
ik raad een dierenwinkel nog maals erg af. er zitten goede tussen, natuurlijk, maar veel dierenwinkels weten echt niet wat ze doen wanneer het om konijnen gaat.

ik hoop dat je er iets aan hebt! succes!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 10:28:26 #52
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_61059841
Hmm, heb beloofd dat ze een konijn krijgt dus ga hem wel halen vandaag Wat voor soort is duidelijk...dwergkonijn. Was zelf van plan om naar het tuincentrum te gaan, heb daar laatst ook konijntjes zien zitten en daar hebben ze qua voer en toebehoren ook erg veel. Asiel en een fokker zoeken is een beetje kort dag op dit moment. Vanavond is haar verjaardag haha
Weet een konijn overigens zelf dat ie op die wc moet of is dat weer iets wat ie moet leren? Konijnen poepen wel in hetzelfde hoekje dus dat is handig, maar moet je gewoon kijken welk hoekje hij kiest of dat ding ergens neerzetten? Denk overigens dat ik een ander huisje aanschaf ook. Deze vind ik zo onhandig, want je krijgt de beesten er zo lastig uit als ze er eenmaal inzitten. Heb dat met de caafs ook gehad hier.

Overigens vraag ik me af of mijn shcoonzusje zoveel van konijnen weet Misschien ook maar even een boekje aanschaffen haha.
To infinity…and beyond!
  Moderator zaterdag 23 augustus 2008 @ 10:33:02 #53
155227 crew  Guppy
dus
pi_61059889
ik heb gekeken waar die van mij poepte, en heb vervolgens in dat hoekje de wc neergezet. je kan m ook leren om het ergens anders te doen, maar ik vind het prima zo.

je kan er inderdaad een boek bij doen. meestal hebben ze die bij tuincentra ook wel. ze moet zich in ieder geval wel realiseren dat een konijn makkelijk 10 jaar kan worden.

anyway, ik zou als ik jou was toch naar een fokker of asiel op zoek gaan. bij een tuincentrum kan je inderdaad geluk hebben dat mensen er veel van weten, maar ook heel veel pech. als je hem echt vandaag wilt hebben, kan je dat doen.
wees iig wel kritisch, zitten ze er niet goed bij of zien ze er niet goed uit, laat het dan gewoon schieten. beter een gezond konijn dan dat ze een kostenpost krijgt

veel succes!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 10:54:20 #54
11458 ivetje
pi_61060204
Ik kijk idd wel goed of ze gezond zijn enzo. Heb ooit bij hornbach een caaf in mijn handen gekregen die onder de schurft zat. Lief beestje, maar niet voor mij dan. Ga daar dus ook niet heen. Ga ff naar intratuin of naar eurofleur in Leusden. Heb daar wel goede ervaringen met de beestjes

Owja, mannetje of vrouwtje?? Las al iets over baarmoederhalskanker bij veel vrouwtjes. Is een mannetje dan slimmer?
To infinity…and beyond!
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 11:12:15 #55
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_61060482
Als je een vrouwtje neemt beter in het eerste jaar laten steriliseren... 60% krijgt baarmoederhalskanker

Mannetje heb ik eigenlijk alleen maar goed over gehoord, enige wat ik bij mannetjes ooit heb gezien is een traanoogje, maar goed.. dat is gebaseerd op 5 konijnen dus statistisch verantwoord is het niet
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 11:25:30 #56
11458 ivetje
pi_61060686
Mannetje dus, komt anders ook zo lullig over. "Ow...ze moet nog wel gesteriliseerd worden á (heel hoog bedrag) bij de DA"
To infinity…and beyond!
  Moderator zaterdag 23 augustus 2008 @ 12:01:21 #57
155227 crew  Guppy
dus
pi_61061105
waarschijnlijk zal ze het mannetje ook wel willen laten castreren, want hun urine ruikt vrij sterk. maar dat is persoonlijk
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 15:47:50 #58
11458 ivetje
pi_61065500
Hij is er hoor Hebben hem net gekocht en het is een mannetjes dwergkonijn met bruin/zwart/witte vacht. Hij is nu 7 weken oud ongeveer. Hebben als bodembedekking van die grove korrels genomen. Vind het zelf alleen nog niet optimaal, want heb meer dan een halve zak nodig voor 1 kooi. Beetje duur dus. Verder hebben we hope farms voer, van die korrels zonder andere meuk er doorheen. Hadden ze bij intratuin ook en die bodembedekking was ook zo. Hebben het dus maar hetzelfde gehouden zoals daar. Ook hebben we een vacinatieboekje meegekregen voor hem. Hij is 3 dagen terug ingeënt met Lyomyxovax en Cunical. Geen idee waar deze voor zijn, maar goed. Verder is hij net heerlijk bij onze 3 caafs op de koffie geweest Ze konden het allemaal wel goed met elkaar vinden. Jammer genoeg moet Knijn zometeen weer verhuizen. Hebben hem nu lekker in z'n eigen hok gezet en hij is druk aan het rond snuffelen. De naam vertel ik nog maar niet, die moet een verassing blijven voor mijn schoonzusje en je zal net zien dat ze meeleest
To infinity…and beyond!
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 16:17:41 #59
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_61065997
Lyomyxovax = tegen Myxomatose
zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Myxomatose
Cunical = tegen VHS/RHD of hoe je het noemt
zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Rabbit_Hemorrhagic_Disease

Volgens mij moet je ieder half jaar ineenten als je het bij wilt houden. Ik heb het NOOIT gedaan, ook bij mn vriendin thuis nooit en die hebben al 40 jaar konijnen, nog nooit een van beide ziektes gehad, al is de 2e moeilijker op te merken!
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 19:33:47 #60
11458 ivetje
pi_61070018
Ze werden standaard ingeënt bij intratuin. Vind het op zich wel netjes, want zo wijzen ze de kopers toch weer even op de ziektes en zullen meer mensen het opnieuw laten doen.
To infinity…and beyond!
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 19:39:39 #61
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_61070170
Ja, maar dat moet dus ieder half jaar Kosten etc... bij de dierenarts is dat best prijzig!
pi_61110089
Dit is Frodo, een Rex Widder van 6 maanden Enorm lief en retenieuwsgierig altijd, maar wil alleen niet graag opgepakt worden. Het is altijd zo'n gestress om hem op te pakken en dat vind ik zo vervelend voor hem dat ik hem dan maar liever in z'n kooi laat. Is daar nog iets aan te veranderen, of moet ik het gewoon maar accepteren?

[ Bericht 0% gewijzigd door Meaghan op 25-08-2008 16:06:58 ]
  maandag 25 augustus 2008 @ 15:11:41 #63
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_61111527
Iedere dag even proberen, op den duur wend het beestje er wel aan. Gewoon rustig pakken, op schoot zetten en even een minuutje zorgen dat ie niet wegspringt. Na een tijdje blijft ie (als het goed is) vanzelf zitten.

Tis wel een verrekt mooi konijn... ben beetje jaloers nu
pi_61113442
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 15:11 schreef maniack28 het volgende:
Iedere dag even proberen, op den duur wend het beestje er wel aan. Gewoon rustig pakken, op schoot zetten en even een minuutje zorgen dat ie niet wegspringt. Na een tijdje blijft ie (als het goed is) vanzelf zitten.

Tis wel een verrekt mooi konijn... ben beetje jaloers nu
Ik moet hem ook meer oppakken, maar ik blijf het moeilijk vinden als een dier zo paniekerig is. En hij kan ook nog eens gemeen krabben, maar ja dan moet ik die nagels eindelijk maar eens gaan knippen
Ik had voorheen nog nooit gehoord van dit ras, maar ben er helemaal weg van. Zowel qua uiterlijk als karakter zijn het erg mooie dieren. Oh enne, niet jaloers zijn hoor
pi_61150298
Wat is een Rex Widder precies dan, staat dat Widder voor hangoor? Wel een mooooi konijn zeg! Ik heb een 'gewone' rex met dalmatiner tekening. Die van jou is zeker ook vrij groot, mijn 'Noppes' weegt zo rond de 3,7 kg. Ik pak Noppes meestal zo op zoals op dit filmpje. Alleen houd ik hem wat lager zodat zijn koppie tussen mijn arm en mijn zij zit zodat zijn ogen bedekt zijn. Omdat hij dan niets ziet blijft hij gewoon stil 'hangen'.

Gewoon vaak proberen zoals maniack ook zegt, dan wennen ze vanzelf. Je kunt hem ook als hij losloopt een paar keer oppakken. Gewoon een klein stukje optillen en dan heel bewust gelijk weer met de pootjes op de grond terugzetten. Zo leren ze dat 'oppakken' en 'handen' niets engs is. Ik kan bij mijn konijnen echt met gespreide handen van boven op ze af komen en het doet het ze niets, ze hebben eerder zoiets van *oh ik word geknuffeld*.
pi_61150319
Wat een beauty! * smelt en knippert met ogen *

Oppakken vinden alle konijnen eigenlijk een ramp. Het zijn natuurlijk ook proodieren, dus wel logisch. Helaas voor mijn 4 schatjes ben ik er langzamerhand heel gewiekst in geworden en zijn ze toch altijd de lul.

Zo'n groot konijn moet wel los kunnen lopen, dus altijd in zijn kooi zou voor mij geen optie zijn. Wat ik met de mijne doe (waaronder 1 Franse Hangoor, niet te tillen en absoluut niet gecharmeerd van vastgehouden worden) is ze lokken met konijnenkoekjes als ze hun hok in moeten. Die sukkels trappen er iedere dag wéér in. Geweldig. Of fruit geven, daar doen ze ook alles voor.
Life is what happens when you're making other plans
pi_61150804
hier een foto'tje van Noppes

pi_61156116
Mijn konijntjes Voetje en Vetje heb ik nu 4 weken, maar ze kruipen nog steeds bang weg onder het hok. Ze zijn allebei 7 maanden en komen uit de konijnenopvang en zijn gedumpt in een parkje. Ze zijn echt heel lief voor elkaar, maar niet voor mij . Voetje (voedster) gromt en bijt als ik haar eten geef en Vetje springt bij een zuchtje wind al weg. Ik vind het zo vervelend voor ze dat ze zich niet veilig voelen, maar heb op internet een stappenplan gevonden hoe je ze langzaam kan laten wennen .
Ik ben verliefd op mijn konijntjes en het liefst kijk ik elke minuut stiekem even naar ze, naar die arrogante, afkeurende snuitjes .

Samen eten

Voetje

Hap

Verlegen
Pretentieus geneuzel.
pi_61156422
Leuk al die complimenten. En bedankt voor alle tips

Noppes is trouwens ook een mooierd zeg! Die dalmatiner tekening vind ik altijd erg mooi.
De Rex Widder wordt in Nederland de Rex Hangoordwerg genoemd en het is een niet erkend ras. Ze worden niet zo heel erg groot, tussen de 1400 en 1900 gram.

Voetje en vetje
  Moderator zaterdag 6 september 2008 @ 10:44:10 #70
155227 crew  Guppy
dus
pi_61422227
pi_61463890
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_61512346
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 10:21 schreef Guppyfriend het volgende:
ik heb die kooi ook voor mijn konijn, alleen dan de 1,20 variant. het is goed te doen, alleen moet ik wel zeggen dat mijn nijntje er eigenlijk zelden inzit, en meestal gewoon door de kamer loopt.

voor mijn konijntjes gebruik ik als bodembedekker stro in plaats van zaagsel. zijn poepjes doet hij op een 'konijnenwc', zo'n plastic bakje met ook stro erin. heel handig. die zijn dus verkrijgbaar bij elke dierenwinkel.

dat huisje zit er bij mij wel in, maar hij zit er meestal niet in, maar op
Idem hier voor Konijn, toen hij er nog was ... Zie vorig topic voor uitgebreide traumapost

Moderator donderdag 11 september 2008 @ 06:17:34 #73
155227 crew  Guppy
dus
pi_61542507
pi_61604918
Dit is Sjef . We hebben hem nu zo'n twee weken; hij heeft een flink buitenhok, al loopt ie het meest gewoon los in de tuin. Als het schemert of regent springt ie vanzelf weer naar binnen. Hij is denk ik nu ongeveer 9 maanden oud. Foto's zijn een beetje matig ... met de telefoon genomen.

pi_61607492
quote:
Op zondag 7 september 2008 23:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Ik baal er trouwens wel van dat mn camera stuk was en dit (Telefoon) filmpje dus het enige is wat ik heb vast kunnen leggen tijdens het opgroeien van ons konijnen offspring
pi_61748925
*kick*

Ik beslis in de komende weken of ik een Vlaamse Reus of toch een kleine hond neem. Ben aan het kijken hoe ik mijn huis rabbitproof kan maken want ik vind een kooi zielig en die kan ik ook nergens kwijt.
pi_61845470
quote:
Op zondag 7 september 2008 23:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Anders ontvang je een rechten-claim mailtje van UMG/Youtube vanwege de achtergrond muziek

Nu heeft umg rechten op "alle statistieken" en "kan er geadverteerd worden bij de video"
  Moderator woensdag 24 september 2008 @ 19:14:51 #78
155227 crew  Guppy
dus
pi_61884086
  Moderator zondag 28 september 2008 @ 20:55:42 #79
155227 crew  Guppy
dus
pi_61980239
  woensdag 1 oktober 2008 @ 15:46:59 #80
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_62052326
Net met Joy naar de dierenarts geweest

Blijkt dat hij huidmijt heeft en E. Cuniculi Gelukkig is de huidmijt goed te behandelen. Voor de E. Cuniculi hebben we nu Panacur meegekregen. Kunnen we zowel aan Joy als aan ons andere konijn Bunny geven (die gelukkig nog nergens last van heeft).

Hopenlijk knapt hij na 2 weken Panacur weer een beetje op. Volgens de dierenarts zal het waarschijnlijk niet helemaal weer beter worden maar gelukkig heeft hij niet de ergste vorm van E. Cuniculi
pi_62052409
quote:
Op woensdag 24 september 2008 19:14 schreef Guppyfriend het volgende:
[ afbeelding ]
Deze lijkt op ons mannetjes knijn
pi_62052479
Ons konijn is net klaar met het vervachten, volgens mijn zus hoort dit al voor de zomer te gebeuren. Klopt dit?
Children of the night. What music they make.
pi_62072467
Maak je borst maar nat... konijnen verharen 4x per jaar.
Ik heb 4 konijnen, dus je kunt je voorstellen dat de plukken haar hier permanent door het huis zweven. Is maar 1 remedie tegen: je vooral niet druk maken ;-)
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 15:52 schreef DeHovenier het volgende:
Ons konijn is net klaar met het vervachten, volgens mijn zus hoort dit al voor de zomer te gebeuren. Klopt dit?
pi_62072615
Er is hier al een hoop aan konijnenellende gepasseerd, maar E.Cuniculi gelukkig nog nooit. Ik wens je sterkte. Panacur moet helpen idd.

Op www.konijnen.nl is een hoop interessants te vinden over E.Cuniculi en over de behandeling (kijk ook bij torticollis).
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 15:46 schreef dutchdevil het volgende:
Net met Joy naar de dierenarts geweest. Blijkt dat hij huidmijt heeft en E. Cuniculi
pi_62080805
Het is handiger als je de quote boven zet en daarna je reactie

Ik heb er geen last van hoor, van dat verharen. Het konijnenhok staat buiten. Lijkt me wel irritant dan, als je continu konijneharen in je huis hebt.
pi_62081060
Weet iemand trouwens precies hoe en wat met geslachtsbepaling? Want het is verdomd moeilijk om te zien.

De schattingen/waarnemingen zijn dametje...

(We hadden 2 "dames" waarvan 1 inmiddels een gecastreerd mannetje is Resultaat was een nest van 3 waarvan 2 doodgeboren. 1 survivor, en als het een dametje is willen we deze houden).

Ze is 20 juli geboren - dus bijna 11 weken oud. Zowel vader als moeder waren erg jong geslachtsrijp, kwamen we later achter

't jong bespringt moeder nog niet, en gaat ook prima met pappa-knijn. Geen gevechten of iets dergelijks. Begint wel al lekker te puberen, aan tralies te knagen en door het hok heen te racen...

Kan ik uitgaand van het gedrag bevestigen dat het een dametje is?
  donderdag 2 oktober 2008 @ 18:33:18 #87
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_62083085
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 11:46 schreef Makamba070 het volgende:
Er is hier al een hoop aan konijnenellende gepasseerd, maar E.Cuniculi gelukkig nog nooit. Ik wens je sterkte. Panacur moet helpen idd.

Op www.konijnen.nl is een hoop interessants te vinden over E.Cuniculi en over de behandeling (kijk ook bij torticollis).
[..]

Deze site ken ik al, maar toch bedankt Had van tevoren al op internet rondgekeken of ik iets kon vinden op internet met de symptomen die Joy heeft. En toen kwam ik al uit op E. Cuniculi. De DA stelde dus dezelfde diagnose. Hoop dat het echt helpt. Hij eet sinds gister(avond) minder en lijkt echt steeds slapper te worden. Hoop dat dat komt doordat hij zo weinig eet in combinatie met de Panacur.

Met ons andere konijn komen we om het half jaar ongeveer bij de DA. Die krijgt telkens haakjes aan d'r kiezen die dan weer weggeslepen moeten worden en de laatste keer bleek dat ze een abses in d'r bekje heeft

Hoop dat het voor beide nijntjes hierbij blijft. Vind het nu wel genoeg geweest met al die kwaaltjes/ziektes
pi_62200324
Ik ben sinds vanmorgen ook weer konijnbezitter!

“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 7 oktober 2008 @ 13:27:17 #89
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_62200375
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 13:24 schreef Poppejans het volgende:

[ afbeelding ]
wat een schatje Poppejans
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_62200396
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 13:27 schreef Ynske het volgende:

[..]

wat een schatje Poppejans
Dankjewel!
Ik hoop dat die toefjes haar bij zn oren blijvend zijn
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  Moderator dinsdag 7 oktober 2008 @ 20:29:07 #91
155227 crew  Guppy
dus
pi_62212175
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 17:12:47 #92
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_62292009
Met onze Joy gaat het sinds gisteravond wat minder Z'n achterpootjes werken bijna helemaal niet meer mee en hij valt ook gewoon vaak om of na een paar stappen schieten z'n achterpootjes onder z'n lichaam weg en ligt hij ineens.

Vanmiddag dus maar weer bij de DA geweest. Volgens hem is het niet zo'n goed teken als het na meer dan een week Panacur slechter gaat met hem. Hij adviseerde een vitamine B injectie (Biodyl) en een Voreen suspensie. Dit zou effect hebben op z'n nieren en hersenen. Dus dat maar gedaan. En we moeten gewoon doorgaan met de Panacur.

Nu is het kijken hoe het met hem gaat de aankomende week. Als het nog slechter gaat met hem moeten we toch echt overwegen of we hiermee door willen gaan (en dus Joy misschien ongewenst pijn laten lijden) of hem toch een spuitje geven. Hopenlijk komt hij weer een beetje op krachten en kan hij vechten tegen die E. Cuniculi. Hij is 2 jaar dus veel te jong om al dood te gaan

* Update: alsof het een wondermiddel is ! Hij huppelt nu gewoon van de 1 kant van de woonkamer naar de andere kant zonder om te vallen En hij ligt nu zelfs weer gewoon zonder z'n achterpoten naar de zijkant te gooien. There's still hope
pi_62331960
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 13:24 schreef Poppejans het volgende:

[ afbeelding ]
lief plukje
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  Moderator vrijdag 17 oktober 2008 @ 15:20:44 #94
155227 crew  Guppy
dus
pi_62461884
pi_62495977
@ guppyfriend wat een grappige plaatjes zet je hier toch steeds weer neer! klasse :-)
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  Moderator zondag 19 oktober 2008 @ 18:39:42 #96
155227 crew  Guppy
dus
pi_62508912
dank je!

ik wou dat ik nu ook iets vrolijks neer kon zetten. maar vandaag is één van mijn konijntjes doodgegaan... ik vind het zo erg!

gisteren was ze nog helemaal vrolijk. vanmorgen viel het me echter op dat ze niet of nauwelijk gedronken had, d'r fles was nog helemaal vol. ze zat ook heel stilletjes, heel anders dan normaal. dus ik heb d'r opgepakt, ze was een beetje stijf en trilde ook een beetje. van onderen was ze vies, dus ik heb d'r helemaal schoongemaakt met een zachte doek. toen heb ik de drinkfles voor d'r mond gehouden en er water ingespoten. toen ging ze wel weer drinken, maar uit zichzelf niet.

ze had echter wel weer wat binnen, dus ik had goede moed. toen het na een uurtje niet beter was (lees: nog steeds niet uit zichzelf drinken, geen poepjes en stijfjes bewegen), heb ik d'r hooithee gegeven, wat ze ook wel dronk, maar weer niet uit zichzelf. ook heb ik haar buik gemasseerd, om de darmen op gang te houden.

na een uurtje ging ik weer kijken, met het idee om de DA te bellen als het nog niet beter ging. maar toen was ze dood zomaar opeens...

ik weet niet wat ze had... het lijkt op een darmprobleem, maar d'r buik was niet opgezet of hard. verder zag ze er heel goed uit. geen lelijke vacht of zo. wat me wel opviel was dat ze een vieze neus had, een beetje alsof ze een loopneus had.

ik vind het zo erg... het is allemaal zo snel gegaan. gisteren nog helemaal normaal, en vanmiddag is ze er niet meer. ik voel me heel schuldig, had ik maar eerder de DA gebeld m'n vriend zegt dat ze gelukkig niet heel lang geleden heeft, maar ik vind elk uur te lang...

gelukkig zat m'n andere konijntje niet bij haar in het hok. wat het ook was, de kans op een eventuele besmetting is minimaal. maar toch...

nijn in betere tijden, toen we d'r net hadden en ze nog binnen woonde. na een maand is ze verhuist naar een heel ruim buitenhok, waar ze lekker kon ravotten

Moderator zondag 9 november 2008 @ 16:09:38 #97
155227 crew  Guppy
dus
pi_63076748
stil hier...

Moderator zondag 16 november 2008 @ 09:07:48 #99
155227 crew  Guppy
dus
pi_63256780
pi_63260158
'Ons' konijn heeft last van verstopte oren dus hij valt nu steeds om. We hebben hem nu een een kleiner hokje gezet en die staat nu binnen, zodat we hem beter in de gaten kunnen houden. Hij is al naar de DA geweest met mijn zus (die is het baasje):
quote:
We zijn naar de dierenarts geweest en konijn is helemaal niet gezond.
Hij heeft iets aan zn evenwicht waardoor hij steeds omvalt, zn achterpoten zijn wel goed maar hij kan ze dus niet goed gebruiken door zn slechte evenwicht.
Dit heeft waarschijnlijk iets met zn oor te maken, daar zit veel troep in en hij heeft er jeuk aan. Hij heeft ook een beetje koorts en hij eet zn nachtontlasting niet op, waardoor hij die vieze kont krijgt. De dokter weet niet precies hoe dit komt, we moeten hem in ieder geval veel gras laten eten en hij heeft een wormenkuur gekregen.
Konijn heeft ook een beetje koorts, dus hij mag niet teveel in wind. Alstie binnen staat mag ik niet te warm zijn, en mama en ik waren het erover eens datie beter bij jullie kan blijven ipv bij mij thuis, omdatie hier tenminste met mooi weer in de tuin kan en bij mij valt er niet veel te beleven.
Ik heb een antibioticakuur van drie weken gekregen, twee keer per dag 0,7 ml. Die moet waarschijnlijk worden verlengd, omdat je pas na minstens drie weken verbetering krijgt. De bedoeling daarvan is om de troep uit zn oor te krijgen en een eventuele ontsteking aan te pakken.
Als de troep uit zn oor is kan de dokter zien of zn trommelvlies niet open staat, als dat wel zo is kan hij geen oormedicijnen geven want die zijn giftig.
Dat is nu niet te zien door alle troep die in zn oor zit en dus te gevaarlijk om te behandelen.
Dus maar hopen dat de kuur aanslaat, want zo niet, kan die het oor ook niet behandelen.Het is echt afwachten, misschien slaat het helemaal niet aan, dat was niet te voorspellen helaas. Gelukkig is de antibiotica niet echt duur, 15 euro geloof ik.
Ik hoop maar dat het goed komt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')