abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60628472
Hier weer een up date-je... Sorry voor t lange wegblijven....

Vandaag 40+6

Mijn bloeddruk was goed, de kleine had een wat hogere hartslag van 160 maar niets om echt ongerust over te zijn. T zakte ook al weer wat, de VK heeft ook wat langer geluisterd.
Ze ligt er verder nog goed bij en morgen gewoon naar het ziekenhuis voor 41 weken controle, de CTG zal meer kunnen vertellen over hoe ze zich houd daarbinnen.

Maandag morgen om 10.00 word ik gestript.
En dan maar afwachten of t iets gaat uithalen.
We (ik en mijn vriend) hebben maar besloten dat we toch een vrijpartijtje er tegen aan gaan gooien misschien dat dat al wat helpt!!

Als t allemaal niet wil baten dan word ik vrijdag 15-08 ingeleid waarschijnlijk...

Alle kersverse mama's en papa's gefeliciteerd, ik heb echt prachtig baby foto's gezien!!
Ik hoop dat ons meisje zich ook snel zal laten zien!!

Alle andere hou je taai, zet em op en sterkte.

Nou, ik ga ff op de bank.

Als er iets gebeurt dan horen jullie t!!
Nogmaals bedankt voor de blijvende belangstelling ook al schrijf ik niet zo veel.
pi_60628642
Wij zijn net terug van de 20 weken echo en alles zag er goed uit. De echoscopiste vroeg zelfs of ik mijn uitgerekende datum wel zeker weet, omdat het kindje ongeveer een weekje voorloopt in groei... Toch kan die uitgerekende datum niet missen, omdat we zwanger zijn geworden door het spuiten van hormonen...

Enne... ja... weten het geslacht ... wilde het heel graag weten en ik was ook wel heel nieuwsgierig en kon het ook niet meer volhouden om maar steeds 'nee' te blijven zeggen... Wat het wordt blijft nog even een verrassing voor de buitenwereld (behalve onze ouders... ik kan (en wil) het ècht niet geheim houden voor mijn eigen ouders...)

De echo's moet even inscannen, maar dat kan nu nog niet, omdat ze met die dakkapel bezig zijn en dus is de pc + toebehoren boven afgesloten... die houden jullie dus nog even tegoed!!

@ DJMO; ik heb dat ook gehad... ook na het vrijen... toen was ik pas 7weken en nog wat zwanger... we moesten de dag erna toevallig naar het ziekenhuis voor onze eerste echo. Ik vertelde het de arts daar en zij zei dat ik me daar geen zorgen om hoefde te maken; kon een gesprongen adertje zijn, gebeurt vaker tijdens een zwangerschap. Bovendien was het bloeden toen ook al gestopt. Bij mij was het overigens niet helder rood, maar ook niet echt bruin. 't Was een beetje bloederig slijm zeg maar (sorry voor de details ).

@ Buiwkie... nog geen kindje dus bij jullie... Dat gaat gelukkig niet nog heel lang duren... Sterkte en ik hoop dat je je kleine meisje snel in je armen hebt!!
**Life is e@sier with your eyes closed**
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 7 augustus 2008 @ 15:21:39 #203
147316 crew  DJMO
#trut
pi_60629088
fijn dat de echo goed was jose!!! mjah, ik verlies nu nog steeds wat bloed, bruinig van kleur, als het vanavond niet gestopt is ga ik gewoon naar de seh .. wat ik al zei, ik heb geen krampen, maar maak me toch zorgen

buiwkie, sterkte morgen bij de controle, en ik hoop voor je dat je meisje zich ineens aandient vanavond/vannacht
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_60629401
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 15:21 schreef DJMO het volgende:
fijn dat de echo goed was jose!!! mjah, ik verlies nu nog steeds wat bloed, bruinig van kleur, als het vanavond niet gestopt is ga ik gewoon naar de seh .. wat ik al zei, ik heb geen krampen, maar maak me toch zorgen
Tuurlijk.. gewoon doen als je het echt niet vertrouwt! Toen bij mij, heeft het 'bloeden' ook een hele dag geduurd. 's avonds was het toen zo'n beetje weg. Ik maakte me toen ook super veel zorgen... Had geen last van krampen. Het inleggen van maandverband was niet nodig. Een inlegkruisje was ook eigenlijk al te veel. Het zat alleen steeds op het wc papiertje...

Hou het gewoon nog even in de gaten... en anders gewoon naar de seh gaan!
**Life is e@sier with your eyes closed**
  donderdag 7 augustus 2008 @ 16:06:10 #205
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60630491
Bruin bloed betekent (over het algemeen) dat je gisteren of eergisteren een beetje gebloed hebt maar dat het nu opgehouden is.
Ze zeggen dat je je pas zorgen moet maken als je echt rood bloed verliest en dan idd richting maandverbanden vol etc.
Dit is wrsch een gescheurd haarvaatje, meer niet.

[ Bericht 3% gewijzigd door BE op 07-08-2008 17:38:37 ]
  donderdag 7 augustus 2008 @ 17:33:38 #206
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_60632589
Jose wat fijn dat de echo goed was I told you so Ik ben ook wel nieuwsgierig naar het geslacht van jullie baby trouwens....
Make love, not war ☮
  donderdag 7 augustus 2008 @ 17:40:26 #207
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60632739
Jose, gefeliciteerd met de goeie echo!
Grappig trouwens over het vertellen van je ouders. Ik heb het toen iedereen verteld, maar mijn moeder had het zelf liever niet geweten. Die had liever een verrassing gehad.
Dat was alleen niet echt mogelijk aangezien iedereen het wist en we het over 'hij' hadden enzo.
pi_60632745
Simmu en sangdrax gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!

@ Jose81; wat fijn dat alles er goed uit zag! Ik ben ook benieuwd naar jullie echo.

@ DJMO; ik had eergister een paar druppeltjes bruin bloed. Nav verhalen van anderen en wat nalezen maak ik me geen zorgen (meer), zolang het niet meer wordt of ik geen krampen heb.

Morgen m'n allereerste echo, ik ben best nerveus of ik wel een kloppend hartje te zien krijg...
  donderdag 7 augustus 2008 @ 19:29:15 #209
108648 cattie
lieve moeder
pi_60635008
Simmu en Sandrax, gefeliciteerd met de geboorte van Selene!
Jose, fijn dat de echo goed was.
Carmella, zo'n eerste echo is altijd spannend.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 19:29:43 #210
108648 cattie
lieve moeder
pi_60635016
Buiwkie, hopelijk dient de kleine zich zelf snel aan.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 7 augustus 2008 @ 20:05:56 #211
147316 crew  DJMO
#trut
pi_60635770
Moeders moeten elkaars borsten lenen

misschien iets voor de net-mama's en aanstaande mamas om over na te denken
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

donderdag 7 augustus 2008 @ 20:14:20 #212
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_60635980
Mibos en Madelieve zijn nu gewoon allebei mamma!

En laat ik Simmu natuurlijk niet vergeten! Gefeliciteerd met jullie dochter!
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_60636319
Ik wil wel een cupje A lenen. Iemand?

Ik barst trouwens uit mijn kleren. Ik wil het nog niet echt accepteren, maar mijn broeken en rokken gaan niet meer fatsoenlijk dicht. Zelfs met en elastiekje zit het niet echt jofel. Ik heb stiekem al bij de H&M gekeken maar ik vind de collectie nou niet echt je-van-het, de stoffen zijn allemaal zo dik en/of synthetisch.
Wat wel leuk is is dat andere mensen ook aan me gaan zien dat ik zwanger ben.

José, tof van je echo. Foto's! En leuk dat je weet wat het is, ik weet nog steeds niet of ik het wil weten. Mijn man wil het dan aan niemand vertellen maar dat kan ik echt niet, dus daar moeten we het nog even over hebben.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 20:35:06 #214
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_60636355
En ik vergeet dan ook nog José met d'r mooie echo!

vergeef me, ik vergeet gewoon van alles
pi_60636488
Even helemaal niet ontopic:

Ik ben net terug van de kapper maar kan wel janken (letterlijk). Wat zit het verschrikkelijk lelijk zeg!!!! Zijn zeker de zwangerschapshormonen hè?
pi_60636603
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 20:05 schreef DJMO het volgende:
Moeders moeten elkaars borsten lenen

misschien iets voor de net-mama's en aanstaande mamas om over na te denken
Mijn zus heeft eens de baby van een vriendin dienog lag te slapen aangelegd, het meisje keek een beetje verbaasd maar ging wel drinken . Ik weet niet of ik het ook zou doen,denk het haast wel in een situatie waarin 'het niet anders kan'. Maar dan denk ik toch liever wat kolven en in een flesje geven.
Mocht de bv net zo goed lopen als bij Emma dan denk ik er wel over om mij aan te melden bij het moedermelknetwerk.

Dan nog maar een ontopictip: Als je ook maar half overweegt om borstvoeding te geven, zorg dan dat je je goed voorbereid met een boek, cursus/voorlichtingsavond en veel lezen opdediverse bvsites. Ook het topic hier in oud is de moeite waard om door te lezen.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_60636646
Tuurlijk. Ga lekker even je haar wassen en er zelf aan prutsen, dan zit het al heel anders.
pi_60636691
Hoi allemaal!

Vanmorgen om 8.36 is met een supersnelle keizersnee onze dochter Jasja Katarina Madelieve geboren - roepnaam Jasja. Ze weegt ruim 7 pond en maakt het uitstekend, ligt nu lekker bij me dus ik typ met een hand .

Met mij gaat het ook prima!

Hier alvast een fotootje, betere kwaliteit volgt later.
pi_60636706
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 20:48 schreef Jelief het volgende:

[..]

Dan nog maar een ontopictip: Als je ook maar half overweegt om borstvoeding te geven, zorg dan dat je je goed voorbereid met een boek, cursus/voorlichtingsavond en veel lezen opdediverse bvsites. Ook het topic hier in oud is de moeite waard om door te lezen.
Wel hè? Ik twijfelde een beetje, ik kreeg nogal gemengde adviezen uit mijn omgeving over het je er van te voren al 'druk over maken'. Dat ga ik dus lekker wél doen, want ik vind het heel belangrijk dat de borstvoeding gaat lukken. Sterker nog: dat wil ik per se, eigenlijk. Heb je nog een tip voor een goed boek? Een voorlichtingsavond ga ik sowieso bezoeken.

Edit: Madelieve, gefeliciteerd met je ontzettend mooie dochter! Wat een prachtige namen heeft ze gekregen. Geniet!
pi_60636710
Ach wat een lief poppetje Madelieve
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 7 augustus 2008 @ 20:57:41 #221
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_60636789
Gefeliciteerd Madelieve, met de mooie Jasja
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 7 augustus 2008 @ 20:57:43 #222
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_60636791
Gefeliciteerd Madelieve! Wat een mooie naam voor een mooi meisje!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 20:57:55 #223
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_60636793
Jasja
Wat wonderlijk dat ze gisteren nog in je buik zat en het nu helemaal toppie doet he? Van harte gefeliciteerd en heel veel geluk met jouw kleine maar wel eigen familie
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_60636811
Wat een leuk frutje.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  Jubileum moderator donderdag 7 augustus 2008 @ 21:00:12 #225
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_60636850
Madelieve gefeliciteerd!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 7 augustus 2008 @ 21:00:28 #226
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_60636858
Oe wat een skeetje Madelieve
  donderdag 7 augustus 2008 @ 21:07:26 #227
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_60636995
Gefeliciteerd Madelieve En wat een leuke naam voor een leuk meisje.
pi_60637034
Gefeliciteerd Madelieve en laat het vanaf vandaag allemaal goed gaan met jullie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pi_60637152
Madlieve, gefeliciteerd met je dochter!

Het regent meisjes hier
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 7 augustus 2008 @ 21:17:42 #230
147316 crew  DJMO
#trut
pi_60637242
gefeliciteerd met je mooie meisje madelive het is echt een poppie om te zien

pi_60637262
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 20:53 schreef Jore het volgende:

[..]

Wel hè? Ik twijfelde een beetje, ik kreeg nogal gemengde adviezen uit mijn omgeving over het je er van te voren al 'druk over maken'. Dat ga ik dus lekker wél doen, want ik vind het heel belangrijk dat de borstvoeding gaat lukken. Sterker nog: dat wil ik per se, eigenlijk. Heb je nog een tip voor een goed boek? Een voorlichtingsavond ga ik sowieso bezoeken.

Edit: Madelieve, gefeliciteerd met je ontzettend mooie dochter! Wat een prachtige namen heeft ze gekregen. Geniet!
Ik zou een boek van LLL of VBN nemen. Ik had een bvboek van ouders van nu maar daar las ik dingen waarvan ik wist dat ze niet goed waren. Roep deze vraag nog even in het bvtopic.

En madelieve wat een mooi popje hebben jullie gebakken zeg!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 7 augustus 2008 @ 21:19:32 #232
147316 crew  DJMO
#trut
pi_60637294
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 21:14 schreef Carmella het volgende:
Madlieve, gefeliciteerd met je dochter!

Het regent meisjes hier
ik hoop morgen de geboorte van een jongetje aan te kunnen kondigen
(als de gyn meewerkt dan anders wordt het de 20e )

pi_60637390
Madelieve gefeliciteerd met je mooie meisje!

Hier komt binnenkort een jongetje hoor! maar nu nog even niet
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
pi_60637397
Madelieve, gefeliciteerd!

jore, Het borstvoedingsboek van Stefan Kleintjes schijnt ook een aanrader te zijn. Ik heb het nog niet gelezen maar het kan niet anders dan dat het goed is!
Een voorlichtingsavond is ook altijd een goede. Niet alleen om de kennis die je op doet maar ook omdat je dan leert waar en wanneer je hulp kan vragen.
Borstvoeding geven moet je soms leren en het is geen schande als daar iemand bij komt helpen als het niet lekker loopt. Hoe eerder die hulp, hoe sneller het soepel gaat
pi_60637421
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 21:19 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik hoop morgen de geboorte van een jongetje aan te kunnen kondigen
(als de gyn meewerkt dan anders wordt het de 20e )
Ik lees al een tijdje mee, dat je dus het gevoel hebt dat het een jongetje wordt.
Vanaf welke week kreeg/had je dat gevoel?
Ik ben nu bijna 11 weken, maar heb echt geen flauw benul. Hebben anderen dat ook gehad en is het nog omdat de zwangerschap zo pril is? Of blijf ik tot de 20 weken zo rondlopen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 7 augustus 2008 @ 21:32:40 #236
147316 crew  DJMO
#trut
pi_60637616
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 21:24 schreef Carmella het volgende:

[..]

Ik lees al een tijdje mee, dat je dus het gevoel hebt dat het een jongetje wordt.
Ik ben nu bijna 11 weken, maar heb echt geen flauw benul. Hebben anderen dat ook gehad en is het nog omdat de zwangerschap zo pril is? Of blijf ik tot de 20 weken zo rondlopen
eigenlijk vanaf de dag dat ik (weer) een relatie kreeg met mijn vriend dacht ik dat als ik zwanger zou raken, een knul zou krijgen.. een meid is net zo welkom hoor, begrijp me niet verkeerd, maar het is gewoon een gevoel

donderdag 7 augustus 2008 @ 21:35:58 #237
190853 RockabeIIa
pi_60637717
quote:

[..]

Mag ik daar ook wat op zeggen? wij dachten beiden eerst dat het een meisje zou zijn, eigenlijk vooral omdat ik mijn vriend een meisjespapa vond. Maar op de ochtend van de 20 weken echo trok ik al zittend op de bank mijn schoenen aan en schoot er door mijn hoofd dat we hier volgend jaar zouden zitten met een jongetje. En dat gevoel bleek zo onwijs juist Wel raar he?
pi_60637770
quote:

[..]

Bij de eerste zwangerschap wist ik tot in mijn tenen dat het een meisje zou zijn. Bij de echo bleek dat te kloppen en bij de geboorte werd het helemaal bevestigd.
Deze keer dacht ik dat het een jongen zou zijn, maar het gevoel was minder sterk. Het klopte ook niet, ook deze keer is het een meid
pi_60637900
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 21:32 schreef DJMO het volgende:

[..]

eigenlijk vanaf de dag dat ik (weer) een relatie kreeg met mijn vriend dacht ik dat als ik zwanger zou raken, een knul zou krijgen.. een meid is net zo welkom hoor, begrijp me niet verkeerd, maar het is gewoon een gevoel
Oke, spannend morgen
pi_60637907
Madelieve en man, van harte gefeliciteerd met Jasja!
Wat een prachtige dame!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 21:47:54 #241
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_60638028
Mag ik even wat van me afschrijven...
Zondag postte ik nog dat ik zo vreselijk misselijk was, zoals ik bij Noah nooit geweest was. Maandag was het al stukken minder, en inmiddels is het zo goed als helemaal weg. Is dat niet raar? Zou dat kunnen wijzen op een miskraam? Toen ik daar over na begon te denken, bedacht ik me ook dat er meer kwaaltjes weg/minder zijn. Ik ben lang zo moe niet meer, heb vrijwel geen last van maagzuur meer, en ook de bekkenpijn stelt ineens niks meer voor. Terwijl ik dacht dat die bekkenpijn deze week wel weer erger zou zijn na een week vrij te zijn geweest.

Waarschijnlijk is er niemand die hier iets zinnigs over kan zeggen, maar ik vraag me ineens ernstig af of alles wel helemaal okay gaat...
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_60638105
Gefeliciteert Madelieve en Simmu, echt prachtige baby's !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pi_60638133
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 21:35 schreef RockabeIIa het volgende:

Mag ik daar ook wat op zeggen? wij dachten beiden eerst dat het een meisje zou zijn, eigenlijk vooral omdat ik mijn vriend een meisjespapa vond. Maar op de ochtend van de 20 weken echo trok ik al zittend op de bank mijn schoenen aan en schoot er door mijn hoofd dat we hier volgend jaar zouden zitten met een jongetje. En dat gevoel bleek zo onwijs juist Wel raar he?
Dat is wel heel grappig ja, dat het precies op die dag verandert en dan ook nog blijkt te kloppen

Ik heb altijd het idee, dat als mensen een gevoel hebben, dat dat is wat ze graag willen hebben, voorkeur of omdat het beter past voor het gevoel.
Want meestal zijn ze blij met de bevestiging bij een echo of iets teleurgesteld, het is nooit iets dat ze bv graag een jongetje wilden en dachten een meisje te krijgen...
Maar ik kan er ook naast zitten
pi_60638226
tex, hoeveel weken ben je nu dan? Het kan toch gewoon zijn dat je kwaaltjes lekker gewoon weg zijn?
  donderdag 7 augustus 2008 @ 22:03:46 #245
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_60638438
Ik ben vandaag 8 weken, dat leek me dus een beetje vroeg, meestal pas na 12 weken toch?
©Dumbo
  donderdag 7 augustus 2008 @ 22:07:28 #246
190853 RockabeIIa
pi_60638534
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 21:52 schreef Carmella het volgende:

[..]

Dat is wel heel grappig ja, dat het precies op die dag verandert en dan ook nog blijkt te kloppen
Ik heb er gewoon voor die dag nooit echt goed over nagedacht aangezien beide geslachten wel welkom waren

Tex, misschien is je lichaam nu een beetje gewend aan de hormonen?
  donderdag 7 augustus 2008 @ 22:09:13 #247
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_60638597
Volgensmij is die 12 weken grens een fabeltje. Ik ken bijna niemand die tot dat moment misselijk was. Vooral veel mensen die het veel langer, veel korter, helemaal niet of pas later in de zwangerschap hebben gehad.

En ik had bij Finn echt het gevoel dat het een jongetje zou zijn. Nu zegt m'n gevoel een meisje maar omdat ik daar een lichte voorkeur voor heb weet ik niet hoe zuiver dat gevoel is.
pi_60638663
Tex, 12 weken is vast een gemiddelde
pi_60638806
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 22:03 schreef texelonia het volgende:
Ik ben vandaag 8 weken, dat leek me dus een beetje vroeg, meestal pas na 12 weken toch?
Bij mij begon de (echte) misselijkheid vanaf de 12e week tot ongeveer de 20e week

Heb tussendoor ook dagen gehad dat ik me gewoon goed voelde maar dan weer onzeker was of het wel goed zat met de zwangerschap. Ik zou mezelf niet gek maken en gewoon genieten dat je je goed voelt

Ik had overigens geen gevoel over het geslacht...in mei ging ik met mijn schoonmoeder naar een paranormale beurs en een medium (of hoe noem je zo iemand?) zei heel stellig dat het een jongetje werd Op de 20 weken echo werd duidelijk dat ze er naast zat en dat het toch een meisje werd
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  donderdag 7 augustus 2008 @ 22:17:35 #250
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_60638878
Madelieve van harte met je meisje Jasja..

Tex..

En Jose... voor de goede echo!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_60638948
Oh ik vergeet Madelieve + lief te feliciteren met hun mooie dochter Jasja! Bij deze
  donderdag 7 augustus 2008 @ 22:20:23 #252
24188 Belana
kloon van belana
pi_60638955
allemaal nieuwe baby's van harte gefeliciteerd!!
stormy waters...
sailin'
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 7 augustus 2008 @ 22:20:25 #253
147316 crew  DJMO
#trut
pi_60638956
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 22:09 schreef Jojogirl het volgende:
Volgensmij is die 12 weken grens een fabeltje. Ik ken bijna niemand die tot dat moment misselijk was. Vooral veel mensen die het veel langer, veel korter, helemaal niet of pas later in de zwangerschap hebben gehad.

En ik had bij Finn echt het gevoel dat het een jongetje zou zijn. Nu zegt m'n gevoel een meisje maar omdat ik daar een lichte voorkeur voor heb weet ik niet hoe zuiver dat gevoel is.
linkje
dit kon ik er over vinden (eerste link google) en dit leest wel goed en makkelijk begrijpbaar weg

donderdag 7 augustus 2008 @ 22:30:19 #254
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_60639195
Thanx allemaal. Ik had op internet al gelezen dat het verdwijnen/verminderen van kwaaltjes een teken kan zijn van een miskraam en over vrouwen waarbij het dus idd mis ging. Dat moet ik ook gewoon niet doen
Maar het kan dus ook gewoon logisch te verklaren zijn Dan blijven we daar maar op hopen.
©Dumbo
pi_60639299
Gefeliciteerd Madelieve!
Wat een mooi poppeke!

Wij staan 5e En ik weet nog zo goed dat ik het helemaal tof vond dat ik neit meer hoefde scrollen om onze naam in de OP te zien

En misselijkheid? Begon hier bij een week of 7, was bij 12 weer bijna weg, toen heel snel weer terug en houdt aan tot de huidige dag
Valt niet zoveel over te zeggen dus.
pi_60639362
Oh leuk allemaal nieuwe babietjes!!
Gefeliciteerd allemaal!
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_60639675
Madelieve gefeliciteerd

tex als je het niet vertrouwet bel je vk/gyn anders op. ze zijn er niet voor niets.
mama van 3 kids!
pi_60639942
Madelieve en lief, gefelicteerd met de geboorte van Jasja.

Tex, stom hé die hormonen en vervloek dat internet met al die enge vervelende verhalen als je pril zwanger bent,
kon ik ook zo onzeker van worden verschrikkelijk.
Maar hier was het ook zoals jij het beschrijft, eerst rond de 8 weken misselijk moe alles op een hoop en toen een week of wat weg om in alle hevigheid weer op te zetten.
En zoals Popples al zegt als je het niet vertrouwd dan de gyn of vk bellen, misschien kan je dan snel voor een echo terecht (heb ik ook met 9 weken gekregen omdat ik helder rood bloed verloor).
Mama van Isa en Ties
pi_60639986
Mamadelieve! Gefeliciteerd met de geboorte van Jasja.
Hardloper.
IG @webkim
  donderdag 7 augustus 2008 @ 23:16:53 #260
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_60640362
Madelieve en , van harte gefeliciteerd met de geboorte van Jasja.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 7 augustus 2008 @ 23:18:27 #261
147316 crew  DJMO
#trut
pi_60640403
ik verlies inmiddels geen bloed meer.. (er zit nog wel een spoortje in het inlegkruisje van vanmiddag, maar naar mijn idee verwaarloosbaar) alleen nu komt de rugpijn in alle hevigheid opzetten .. morgen toch maar even aankaarten bij de gyn want ik hou dit niet tot het einde vol ben ik bang.. ik heb net wel weer de baby voelen bewegen dus ik maak me niet echt zorgen meer qua beebje

tex sterkte, en als je het echt niet vertrouwt gewoon bellen

pi_60640543
DJMO als je slim bent bel je morgen direct een fysio, daar heb je namelijk geen doorverwijzing voor nodig
Mama van Isa en Ties
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 7 augustus 2008 @ 23:27:00 #263
147316 crew  DJMO
#trut
pi_60640599
klopt marlieske, maar ik heb (helaas) maar een basisverzekering, dus fysio wordt totaal niet vergoed (en met een uitkering word je van de kosten niet vrolijk als je zelf moet dokken) , vandaar dat ik het bij de gyn aan ga kaarten

pi_60640856
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 20:52 schreef Madelieve het volgende:
Hoi allemaal!

Vanmorgen om 8.36 is met een supersnelle keizersnee onze dochter Jasja Katarina Madelieve geboren - roepnaam Jasja. Ze weegt ruim 7 pond en maakt het uitstekend, ligt nu lekker bij me dus ik typ met een hand .

Met mij gaat het ook prima!

Hier alvast een fotootje, betere kwaliteit volgt later.
[ afbeelding ]
Een nieuwe babyyyyy!!!
Gefeliciteerd met jullie meisje!
pi_60640917
Madelieve gefeliciteerd! Wat een moppie!
pi_60641088
Oooh wat een prachtig meisje Madelieve, gefeliciteerd!

Mijn schoonzus is vanavond ook bevallen: ik ben tante geworden van Axel
En vanmiddag is de vrouw van mijn neef ook al bevallen van een jochie

Ik ben helemaal in de - stemming door al die verse baby's!
.... met gevoel voor drama....
pi_60641310
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 23:49 schreef Kersjes het volgende:
Oooh wat een prachtig meisje Madelieve, gefeliciteerd!

Mijn schoonzus is vanavond ook bevallen: ik ben tante geworden van Axel
En vanmiddag is de vrouw van mijn neef ook al bevallen van een jochie

Ik ben helemaal in de - stemming door al die verse baby's!
Gelukkig worden er af en toe nog wat jochies geboren anders hebben al onze dochters later geen relatiemateriaal
pi_60641335
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 23:27 schreef DJMO het volgende:
klopt marlieske, maar ik heb (helaas) maar een basisverzekering, dus fysio wordt totaal niet vergoed (en met een uitkering word je van de kosten niet vrolijk als je zelf moet dokken) , vandaar dat ik het bij de gyn aan ga kaarten
Ook met de basis verzekering krijg je de eerste 9x vergoed, check je papieren dus nog maar eens goed en anders de verzekering ff bellen.
Mama van Isa en Ties
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 8 augustus 2008 @ 00:16:38 #269
147316 crew  DJMO
#trut
pi_60641708
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 23:59 schreef marlieske het volgende:

[..]

Ook met de basis verzekering krijg je de eerste 9x vergoed, check je papieren dus nog maar eens goed en anders de verzekering ff bellen.
van de site :
quote:
gecontracteerde zorg bij bepaalde chronische aandoeningen

* Tot 18 jaar 100%
* Vanaf 18 jaar 100% vanaf de 10e behandeling

gecontracteerde zorg bij niet chronische aandoeningen

* Tot 18 jaar maximaal 9 behandelingen per persoon per indicatie evt. verlengd met 9 behandelingen fysiotherapie of oefentherapie
* Vanaf 18 jaar geen vergoeding
het laatste is dus op mij van toepassing linkje

dus helaas marlieske .. ik val toch echt buiten de boot

pi_60642255
Hmmz al weer verandert dus

Maar doorlopen met deze klachten is ook niet je van het DJMO.
Mama van Isa en Ties
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 8 augustus 2008 @ 00:50:04 #271
147316 crew  DJMO
#trut
pi_60642470
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 00:40 schreef marlieske het volgende:
Hmmz al weer verandert dus

Maar doorlopen met deze klachten is ook niet je van het DJMO.
neuh lijkt mij ook niet, daarom morgen bij de gyn even praten wat ik kan doen want in medicijnen heb ik geen trek.. (zelfs para's slik ik zelden hoewel ik ze wel mag) misschien dat er een therapie oid is wat wel vergoed wordt, of iets in het ziekenhuis zelf, ik heb nog geen idee.. in complete bedrust de rest van mijn zwangerschap heb ik ook weinig trek maar morgen (vanmiddag) weet ik meer iig bedankt voor je meedenken meis

vrijdag 8 augustus 2008 @ 06:13:28 #272
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_60645395
Zo wat hebben we weer heerlijk geslapen! Goedemorgen allemaal:)

@Madelieve, wat een pracht van een kindje gefeliciteerd!!!

@DJMO: Rugpijn is niet zo leuk! Vooral niet tijdens zwangerschap! En reken maar, dit wordt helemaal niet leuk als je moet gaan bevallen, oke ze kunnen de pijn verlichten maar zeker niet helemaal. En dan maar hopen dat de bevalling snel gaat
pi_60645740
Gefeliciteerd, Madelieve!!! Wat een schatje
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 08:19:16 #274
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_60645897
Daar is ze dan eindelijk Jasja Madelieve van harte gefeliciteerd met jullie mooie dochter en wat fijn dat alles zo goed is gegaan!!

Carmella veel succes en plezier bij de echo vandaag.

Ik mag vandaag om 11 uur weer naar de VK... ik kan daarna helaas niet posten, omdat we daarna vertrekken naar het hoge Noorden en zondag pas weer terug komen... Peaceman en Twan gaan met me mee, zodat zij ook een keer het hartje kunnen horen.
Make love, not war ☮
pi_60646139
Madelieve gefeliciteerd!

Tex, je moet echt niet gaan googlen hoor! Daar wordt de onzekerheid alleen maar erger van.

Beetje crappie verzekering dan als ze geen fysio na je 18de vergoeden. Ik zou toch de verzekering eens bellen hoor om het precies na te vragen, die sites zijn altijd een beetje vaag wat betreft voorwaarden.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_60646517
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 08:46 schreef Estrys het volgende:
Madelieve gefeliciteerd!

Tex, je moet echt niet gaan googlen hoor! Daar wordt de onzekerheid alleen maar erger van.

Beetje crappie verzekering dan als ze geen fysio na je 18de vergoeden. Ik zou toch de verzekering eens bellen hoor om het precies na te vragen, die sites zijn altijd een beetje vaag wat betreft voorwaarden.
dan moet je aanvullend verzekeren en dan krijg je bij cz ook maar 200 euro per jaar nou dat was bij mij ook met 7 keer op hoor. tja en met een top verzekering krijg je ook niet alles want mijn moeder betaald zich nog scheel aan alles.

maar djmo annvullend verzekeren kun je toch wel met een uitkering? scheelt maar een 13 euro of zo.
mama van 3 kids!
pi_60646958
Madelieve, van harte gefeliciteerd, wat een supermooi meiske

Tex, je kwaaltjes kunnen echt zomaar weg zijn zonder dat er wat aan de hand is. Zo is de 1 misselijk tot 20 weken en de ander helemaal niet. 12 weken is een gemiddelde. Ik snap wel dat je het eng vindt hoor, maar het kan wel echt. En er zijn ook vrouwen die wel misselijk zijn en kwaaltjes hebben waarbij het toch niet goed zit. Het zegt allemaal zo weinig.

DJMO, wat popples zegt, is het niet mogelijk je aanvullend te verzekeren? Wij hebben Ohra uitgebreid, die zit 1 stapje boven het basispakket geloof ik, en mijn fysio wordt vergoed. Ze vergoeden dan trouwens sowieso bijna alles, ook de eigen bijdrage bij kraamzorg enzo.

Ik zit vanaf vandaag thuis, wel raar hoor, maar ik hoop dat het rust brengt en dat ik van de harde buiken afben zo.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_60647005
Madelieve & man, van harte gefeliciteerd!

Ik ben zo blij dat ik tot in de puntjes verzekerd ben, dat scheelt een hoop gepieker. Vooral ook voor baby straks, met alle allergieen die in mijn familie voorkomen. Al die medicijnen en zalfjes zijn niet goedkoop
pi_60647036
Ik heb de basis plus maar dacht inderdaad dat het in het basispakket zat tot 9 behandelingen, niet goed gekeken. Slecht zeg dat ik het niet eens weet.
Maar ja kan me wel voorstellen dat 13 euro per maand best veel is met een uitkering. Maar er moet toch een oplossing zijn?!
pi_60647245
Volgens mij is een bezoek aan de fysio minimaal 2x die 13 euro, dus dan is het al snel weer de moeite waard toch?
pi_60647336
Ik heb eens even gekeken bij mijn eigen verzekering, waarvan ik eigenlijk wel wist dat alles vergoed wordt, idd ook de eigen bijdrage kraamzorg (toch fijn!), maar tot mijn verbazing een lactatiekundig consult per bevalling niet!
(Of is dat normaal, dat dat niet vergoed wordt?)
pi_60647344
Ik meld mij even...nog niets aan de hand
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
pi_60647457
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 10:04 schreef Reinhilde het volgende:
Ik heb eens even gekeken bij mijn eigen verzekering, waarvan ik eigenlijk wel wist dat alles vergoed wordt, idd ook de eigen bijdrage kraamzorg (toch fijn!), maar tot mijn verbazing een lactatiekundig consult per bevalling niet!
Bij mij tot 200 euro, wordt het vergoed.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_60647586
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 09:59 schreef Reinhilde het volgende:
Volgens mij is een bezoek aan de fysio minimaal 2x die 13 euro, dus dan is het al snel weer de moeite waard toch?
Ja dat is waar.
dat van die lactatiedeskundige zie ik bij de voorwaarden van de CZ ook niet staan. Of waar zou dat onder genoemd moeten worden?
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 10:24:45 #285
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_60647742
Ik heb een aanvullende verzekering waarbij de eigen bijdrage kraamzorg vergoed wordt(max 200 euro), een kraampakket, lactatiekundige(max 100 euro) en een pret-echo (max 90 euro). Plus nog wat andere dingen, maar die zijn op mij niet van toepassing. Voor de rest heb ik alleen een basisverzekering.

Misschien een rare gedachtenkronkel van mij, maar als de klachten direct veroorzaakt worden door de zwangerschap, wordt het dan niet alsnog vergoed als zijnde zwangerschapskosten(ofzo)?
pi_60647771
OK, goed lezen is ook een kunst. Dit staat er bij mij:

'max. ¤ 80,- voor één consult per bevalling'

Dus het wordt toch voor een gedeelte vergoed. Bij mij staat het trouwens onder het kopje kraamzorg, Estrys.
pi_60647852
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 10:04 schreef Reinhilde het volgende:
De stichting borstvoeding natuurlijk geeft gratis telefonisch advies door lactatiekundigen Dus ik snap nooit zo goed waarom je die lui zou gaan betalen
pi_60647876
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 10:04 schreef Kaarr het volgende:
Ik meld mij even...nog niets aan de hand
*zwaai*
pi_60647895
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 10:29 schreef freecell het volgende:

[..]

De stichting borstvoeding natuurlijk geeft gratis telefonisch advies door lactatiekundigen Dus ik snap nooit zo goed waarom je die lui zou gaan betalen
Ah, kijk, dat wist ik niet!
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 10:32:06 #290
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_60647908
Ja, maar door de telefoon kun je natuurlijk niet goed zien of jij je kindje goed aanlegt. Daar heb je toch echt een bezoek voor nodig, lijkt mij?
pi_60647927
Daar zit ook wel weer wat in
pi_60648337
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 10:32 schreef DolleMina het volgende:
Ja, maar door de telefoon kun je natuurlijk niet goed zien of jij je kindje goed aanlegt. Daar heb je toch echt een bezoek voor nodig, lijkt mij?
Dat klopt, maar daar heb je natuurlijk ook de nacontroles van de verloskundige en de kraamverzorgster voor. Mijn kraamzorgbureau heeft een borstvoedingscertificaat en ik denk dat ze daar dus best wel goed in zijn
pi_60648392
De meeste (?) verloskundigen weten er ook wel wat van af toch? Mijn tante is nml VK, dus ik kan haar ook wel inschakelen denk ik

Woont er eigenlijk iemand in Oisterwijk?
pi_60648447
nou met een uitkering kun anders heus wel die 13 euro meer betalen.
je kunt pas per 1januari weer bijverzekeren.
ik heb altijd aanvullend gehad en ik moet zeggen met een whiplash altijd wel fijn
mama van 3 kids!
pi_60648517
reinhilde ik mocht altijd mijn vk bellen als er wat was of het cb die kunnen ook helpen. dat werd me meerdere malen op mijn hart gedrukt.
maar bij mij liep het bij de 2de als een tierelier alleen mevrouw had niet genoeg aan mijn bv

reinhilde hoe waren de flesjes?
mama van 3 kids!
pi_60648601
Popples ik ben blij met de flesjes! Thanks!

Gister ben ik op verse-baby-bezoek geweest, bij mijn goede vriendinnetje die 3 weken geleden bevallen is. Wat een lief klein popje, ik wilde haar al niet meer loslaten, ze lag ook zo vredig in mijn armen te slapen
Nu kan ik echt niet meer wachten op die van mij! In de tram naar huis bedacht ik me dat het maar goed was dat ik al zwanger ben, want ik heb nog nooit zo hard gerammeld
pi_60648854
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 10:50 schreef freecell het volgende:

[..]

Dat klopt, maar daar heb je natuurlijk ook de nacontroles van de verloskundige en de kraamverzorgster voor. Mijn kraamzorgbureau heeft een borstvoedingscertificaat en ik denk dat ze daar dus best wel goed in zijn
Het kraamzorgbureau wat ik bij Sara had heeft dat certificaat ook, toch was de begeleiding belabberd en is de BV toen niet gelukt. Het zegt niet altijd alles. Als het deze keer weer zo rot gaat schakel ik echt wel een deskunige in
Sara
Merel
Ukje
pi_60650002
helaas zegt zo'n certificaat inderdaad niet alles...
op het cb hebben ook alle medewerkers dat in principe, maar zijn de manieren van begeleiden en de tips ook schrikbarend verschillend vrees ik!

Goede tip gisteren op de zw.schapsles:
meeste verzekeringen vergoeden preventieve cursussen!
Ik ben zelf gaan checken (vgz - beperkt aanvullend) : ik krijg 50euro terug !
(van de 120totaal)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 8 augustus 2008 @ 11:54:50 #299
147316 crew  DJMO
#trut
pi_60650069
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 06:13 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zo wat hebben we weer heerlijk geslapen! Goedemorgen allemaal:)

@Madelieve, wat een pracht van een kindje gefeliciteerd!!!

@DJMO: Rugpijn is niet zo leuk! Vooral niet tijdens zwangerschap! En reken maar, dit wordt helemaal niet leuk als je moet gaan bevallen, oke ze kunnen de pijn verlichten maar zeker niet helemaal. En dan maar hopen dat de bevalling snel gaat
daar weet ik alles van speedy .. bij mijn eerste had ik ook al rugklachten, en had ik rugweeen, maar dit keer is het nog veel erger, mede dankzij de ischias.. (die ik toen niet had)

bijverzekeren kan pas weer met de nieuwe polis helaas, dus dat is ook geen optie voor nu. ik beval wel op medischie indicatie in het ziekenhuis, dus daar heb ik geen eigen bijdrage die ik hoef te betalen. verder kan vraag ik vanmiddag raad aan de gyn, en kan ik ook nog wel even bij de verzekeringswinkel naar binnen lopen, maar ik vrees het ergste wat dat laatste betreft

even bijlezen nu, ben net wakker .. viel pas om vier uur in slaap

pi_60650613
Gefeliciteert Madelieve!!! (en sorry voor de late reactie gisteren bijna niet achter de pc gezeten)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')