Tuurlijk.. gewoon doen als je het echt niet vertrouwt! Toen bij mij, heeft het 'bloeden' ook een hele dag geduurd. 's avonds was het toen zo'n beetje weg. Ik maakte me toen ook super veel zorgen... Had geen last van krampen. Het inleggen van maandverband was niet nodig. Een inlegkruisje was ook eigenlijk al te veel. Het zat alleen steeds op het wc papiertje...quote:Op donderdag 7 augustus 2008 15:21 schreef DJMO het volgende:
fijn dat de echo goed was jose!!! mjah, ik verlies nu nog steeds wat bloed, bruinig van kleur, als het vanavond niet gestopt is ga ik gewoon naar de seh .. wat ik al zei, ik heb geen krampen, maar maak me toch zorgen
Mijn zus heeft eens de baby van een vriendin dienog lag te slapen aangelegd, het meisje keek een beetje verbaasd maar ging wel drinken . Ik weet niet of ik het ook zou doen,denk het haast wel in een situatie waarin 'het niet anders kan'. Maar dan denk ik toch liever wat kolven en in een flesje geven.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 20:05 schreef DJMO het volgende:
Moeders moeten elkaars borsten lenen
misschien iets voor de net-mama's en aanstaande mamas om over na te denken
Wel hè? Ik twijfelde een beetje, ik kreeg nogal gemengde adviezen uit mijn omgeving over het je er van te voren al 'druk over maken'. Dat ga ik dus lekker wél doen, want ik vind het heel belangrijk dat de borstvoeding gaat lukken. Sterker nog: dat wil ik per se, eigenlijk. Heb je nog een tip voor een goed boek? Een voorlichtingsavond ga ik sowieso bezoeken.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 20:48 schreef Jelief het volgende:
[..]
Dan nog maar een ontopictip: Als je ook maar half overweegt om borstvoeding te geven, zorg dan dat je je goed voorbereid met een boek, cursus/voorlichtingsavond en veel lezen opdediverse bvsites. Ook het topic hier in oud is de moeite waard om door te lezen.
Ik zou een boek van LLL of VBN nemen. Ik had een bvboek van ouders van nu maar daar las ik dingen waarvan ik wist dat ze niet goed waren. Roep deze vraag nog even in het bvtopic.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 20:53 schreef Jore het volgende:
[..]
Wel hè? Ik twijfelde een beetje, ik kreeg nogal gemengde adviezen uit mijn omgeving over het je er van te voren al 'druk over maken'. Dat ga ik dus lekker wél doen, want ik vind het heel belangrijk dat de borstvoeding gaat lukken. Sterker nog: dat wil ik per se, eigenlijk. Heb je nog een tip voor een goed boek? Een voorlichtingsavond ga ik sowieso bezoeken.
Edit: Madelieve, gefeliciteerd met je ontzettend mooie dochter! Wat een prachtige namen heeft ze gekregen. Geniet!
ik hoop morgen de geboorte van een jongetje aan te kunnen kondigenquote:Op donderdag 7 augustus 2008 21:14 schreef Carmella het volgende:
Madlieve, gefeliciteerd met je dochter!![]()
Het regent meisjes hier![]()
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 21:19 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik hoop morgen de geboorte van een jongetje aan te kunnen kondigen
(als de gyn meewerkt dananders wordt het de 20e )
eigenlijk vanaf de dag dat ik (weer) een relatie kreeg met mijn vriend dacht ik dat als ik zwanger zou raken, een knul zou krijgen.. een meid is net zo welkom hoor, begrijp me niet verkeerd, maar het is gewoon een gevoelquote:Op donderdag 7 augustus 2008 21:24 schreef Carmella het volgende:
[..]
Ik lees al een tijdje mee, dat je dus het gevoel hebt dat het een jongetje wordt.
Vanaf welke week kreeg/had je dat gevoel?
Ik ben nu bijna 11 weken, maar heb echt geen flauw benul. Hebben anderen dat ook gehad en is het nog omdat de zwangerschap zo pril is?Of blijf ik tot de 20 weken zo rondlopen
![]()
Mag ik daar ook wat op zeggen? wij dachten beiden eerst dat het een meisje zou zijn, eigenlijk vooral omdat ik mijn vriend een meisjespapa vond. Maar op de ochtend van de 20 weken echo trok ik al zittend op de bank mijn schoenen aan en schoot er door mijn hoofd dat we hier volgend jaar zouden zitten met een jongetje. En dat gevoel bleek zo onwijs juistquote:Op donderdag 7 augustus 2008 21:24 schreef Carmella het volgende:
[..]
Bij de eerste zwangerschap wist ik tot in mijn tenen dat het een meisje zou zijn. Bij de echo bleek dat te kloppen en bij de geboorte werd het helemaal bevestigd.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 21:24 schreef Carmella het volgende:
[..]
Ik lees al een tijdje mee, dat je dus het gevoel hebt dat het een jongetje wordt.
Ik ben nu bijna 11 weken, maar heb echt geen flauw benul. Hebben anderen dat ook gehad en is het nog omdat de zwangerschap zo pril is?Of blijf ik tot de 20 weken zo rondlopen
![]()
Oke, spannend morgenquote:Op donderdag 7 augustus 2008 21:32 schreef DJMO het volgende:
[..]
eigenlijk vanaf de dag dat ik (weer) een relatie kreeg met mijn vriend dacht ik dat als ik zwanger zou raken, een knul zou krijgen.. een meid is net zo welkom hoor, begrijp me niet verkeerd, maar het is gewoon een gevoel
Dat is wel heel grappig ja, dat het precies op die dag verandert en dan ook nog blijkt te kloppenquote:Op donderdag 7 augustus 2008 21:35 schreef RockabeIIa het volgende:
Mag ik daar ook wat op zeggen? wij dachten beiden eerst dat het een meisje zou zijn, eigenlijk vooral omdat ik mijn vriend een meisjespapa vond. Maar op de ochtend van de 20 weken echo trok ik al zittend op de bank mijn schoenen aan en schoot er door mijn hoofd dat we hier volgend jaar zouden zitten met een jongetje. En dat gevoel bleek zo onwijs juistWel raar he?
Ik heb er gewoon voor die dag nooit echt goed over nagedacht aangezien beide geslachten wel welkom warenquote:Op donderdag 7 augustus 2008 21:52 schreef Carmella het volgende:
[..]
Dat is wel heel grappig ja, dat het precies op die dag verandert en dan ook nog blijkt te kloppen![]()
Bij mij begon de (echte) misselijkheid vanaf de 12e week tot ongeveer de 20e weekquote:Op donderdag 7 augustus 2008 22:03 schreef texelonia het volgende:
Ik ben vandaag 8 weken, dat leek me dus een beetje vroeg, meestal pas na 12 weken toch?
linkjequote:Op donderdag 7 augustus 2008 22:09 schreef Jojogirl het volgende:
Volgensmij is die 12 weken grens een fabeltje. Ik ken bijna niemand die tot dat moment misselijk was. Vooral veel mensen die het veel langer, veel korter, helemaal niet of pas later in de zwangerschap hebben gehad.
En ik had bij Finn echt het gevoel dat het een jongetje zou zijn. Nu zegt m'n gevoel een meisje maar omdat ik daar een lichte voorkeur voor heb weet ik niet hoe zuiver dat gevoel is.
Een nieuwe babyyyyy!!!quote:Op donderdag 7 augustus 2008 20:52 schreef Madelieve het volgende:
Hoi allemaal!
Vanmorgen om 8.36 is met een supersnelle keizersnee onze dochter Jasja Katarina Madelieve geboren- roepnaam Jasja. Ze weegt ruim 7 pond en maakt het uitstekend, ligt nu lekker bij me dus ik typ met een hand
.
Met mij gaat het ook prima!
Hier alvast een fotootje, betere kwaliteit volgt later.
[ afbeelding ]
Gelukkig worden er af en toe nog wat jochies geboren anders hebben al onze dochters later geen relatiemateriaalquote:Op donderdag 7 augustus 2008 23:49 schreef Kersjes het volgende:
Oooh wat een prachtig meisje Madelieve, gefeliciteerd!![]()
Mijn schoonzus is vanavond ook bevallen: ik ben tante geworden van Axel![]()
En vanmiddag is de vrouw van mijn neef ook al bevallen van een jochie![]()
Ik ben helemaal in de- stemming door al die verse baby's!
Ook met de basis verzekering krijg je de eerste 9x vergoed, check je papieren dus nog maar eens goed en anders de verzekering ff bellen.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 23:27 schreef DJMO het volgende:
klopt marlieske, maar ik heb (helaas) maar een basisverzekering, dus fysio wordt totaal niet vergoed (en met een uitkering word je van de kosten niet vrolijk als je zelf moet dokken) , vandaar dat ik het bij de gyn aan ga kaarten
van de site :quote:Op donderdag 7 augustus 2008 23:59 schreef marlieske het volgende:
[..]
Ook met de basis verzekering krijg je de eerste 9x vergoed, check je papieren dus nog maar eens goed en anders de verzekering ff bellen.
het laatste is dus op mij van toepassing linkjequote:gecontracteerde zorg bij bepaalde chronische aandoeningen
* Tot 18 jaar 100%
* Vanaf 18 jaar 100% vanaf de 10e behandeling
gecontracteerde zorg bij niet chronische aandoeningen
* Tot 18 jaar maximaal 9 behandelingen per persoon per indicatie evt. verlengd met 9 behandelingen fysiotherapie of oefentherapie
* Vanaf 18 jaar geen vergoeding
neuh lijkt mij ook niet, daarom morgen bij de gyn even praten wat ik kan doen want in medicijnen heb ik geen trek.. (zelfs para's slik ik zelden hoewel ik ze wel mag) misschien dat er een therapie oid is wat wel vergoed wordt, of iets in het ziekenhuis zelf, ik heb nog geen idee.. in complete bedrust de rest van mijn zwangerschap heb ik ook weinig trekquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 00:40 schreef marlieske het volgende:
Hmmz al weer verandert dus![]()
Maar doorlopen met deze klachten is ook niet je van het DJMO.
dan moet je aanvullend verzekeren en dan krijg je bij cz ook maar 200 euro per jaar nou dat was bij mij ook met 7 keer op hoor. tja en met een top verzekering krijg je ook niet alles want mijn moeder betaald zich nog scheel aan alles.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 08:46 schreef Estrys het volgende:
Madelieve gefeliciteerd!
Tex, je moet echt niet gaan googlen hoor! Daar wordt de onzekerheid alleen maar erger van.
Beetje crappie verzekering dan als ze geen fysio na je 18de vergoeden. Ik zou toch de verzekering eens bellen hoor om het precies na te vragen, die sites zijn altijd een beetje vaag wat betreft voorwaarden.
Bij mij tot 200 euro, wordt het vergoed.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 10:04 schreef Reinhilde het volgende:
Ik heb eens even gekeken bij mijn eigen verzekering, waarvan ik eigenlijk wel wist dat alles vergoed wordt, idd ook de eigen bijdrage kraamzorg (toch fijn!), maar tot mijn verbazing een lactatiekundig consult per bevalling niet!
(Of is dat normaal, dat dat niet vergoed wordt?)
Ja dat is waar.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 09:59 schreef Reinhilde het volgende:
Volgens mij is een bezoek aan de fysio minimaal 2x die 13 euro, dus dan is het al snel weer de moeite waard toch?
De stichting borstvoeding natuurlijk geeft gratis telefonisch advies door lactatiekundigenquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 10:04 schreef Reinhilde het volgende:
Ik heb eens even gekeken bij mijn eigen verzekering, waarvan ik eigenlijk wel wist dat alles vergoed wordt, idd ook de eigen bijdrage kraamzorg (toch fijn!), maar tot mijn verbazing een lactatiekundig consult per bevalling niet!
(Of is dat normaal, dat dat niet vergoed wordt?)
*zwaai*quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 10:04 schreef Kaarr het volgende:
Ik meld mij even...nog niets aan de hand
Ah, kijk, dat wist ik niet!quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 10:29 schreef freecell het volgende:
[..]
De stichting borstvoeding natuurlijk geeft gratis telefonisch advies door lactatiekundigenDus ik snap nooit zo goed waarom je die lui zou gaan betalen
Dat klopt, maar daar heb je natuurlijk ook de nacontroles van de verloskundige en de kraamverzorgster voor. Mijn kraamzorgbureau heeft een borstvoedingscertificaat en ik denk dat ze daar dus best wel goed in zijnquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 10:32 schreef DolleMina het volgende:
Ja, maar door de telefoon kun je natuurlijk niet goed zien of jij je kindje goed aanlegt. Daar heb je toch echt een bezoek voor nodig, lijkt mij?
Het kraamzorgbureau wat ik bij Sara had heeft dat certificaat ook, toch was de begeleiding belabberd en is de BV toen niet gelukt. Het zegt niet altijd alles. Als het deze keer weer zo rot gaat schakel ik echt wel een deskunige inquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 10:50 schreef freecell het volgende:
[..]
Dat klopt, maar daar heb je natuurlijk ook de nacontroles van de verloskundige en de kraamverzorgster voor. Mijn kraamzorgbureau heeft een borstvoedingscertificaat en ik denk dat ze daar dus best wel goed in zijn
daar weet ik alles van speedy .. bij mijn eerste had ik ook al rugklachten, en had ik rugweeen, maar dit keer is het nog veel erger, mede dankzij de ischias.. (die ik toen niet had)quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 06:13 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zo wat hebben we weer heerlijk geslapen! Goedemorgen allemaal:)
@Madelieve, wat een pracht van een kindjegefeliciteerd!!!
@DJMO: Rugpijn is niet zo leuk! Vooral niet tijdens zwangerschap! En reken maar, dit wordt helemaal niet leuk als je moet gaan bevallen, oke ze kunnen de pijn verlichten maar zeker niet helemaal. En dan maar hopen dat de bevalling snel gaat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |