abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60646517
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 08:46 schreef Estrys het volgende:
Madelieve gefeliciteerd!

Tex, je moet echt niet gaan googlen hoor! Daar wordt de onzekerheid alleen maar erger van.

Beetje crappie verzekering dan als ze geen fysio na je 18de vergoeden. Ik zou toch de verzekering eens bellen hoor om het precies na te vragen, die sites zijn altijd een beetje vaag wat betreft voorwaarden.
dan moet je aanvullend verzekeren en dan krijg je bij cz ook maar 200 euro per jaar nou dat was bij mij ook met 7 keer op hoor. tja en met een top verzekering krijg je ook niet alles want mijn moeder betaald zich nog scheel aan alles.

maar djmo annvullend verzekeren kun je toch wel met een uitkering? scheelt maar een 13 euro of zo.
mama van 3 kids!
pi_60646958
Madelieve, van harte gefeliciteerd, wat een supermooi meiske

Tex, je kwaaltjes kunnen echt zomaar weg zijn zonder dat er wat aan de hand is. Zo is de 1 misselijk tot 20 weken en de ander helemaal niet. 12 weken is een gemiddelde. Ik snap wel dat je het eng vindt hoor, maar het kan wel echt. En er zijn ook vrouwen die wel misselijk zijn en kwaaltjes hebben waarbij het toch niet goed zit. Het zegt allemaal zo weinig.

DJMO, wat popples zegt, is het niet mogelijk je aanvullend te verzekeren? Wij hebben Ohra uitgebreid, die zit 1 stapje boven het basispakket geloof ik, en mijn fysio wordt vergoed. Ze vergoeden dan trouwens sowieso bijna alles, ook de eigen bijdrage bij kraamzorg enzo.

Ik zit vanaf vandaag thuis, wel raar hoor, maar ik hoop dat het rust brengt en dat ik van de harde buiken afben zo.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_60647005
Madelieve & man, van harte gefeliciteerd!

Ik ben zo blij dat ik tot in de puntjes verzekerd ben, dat scheelt een hoop gepieker. Vooral ook voor baby straks, met alle allergieen die in mijn familie voorkomen. Al die medicijnen en zalfjes zijn niet goedkoop
pi_60647036
Ik heb de basis plus maar dacht inderdaad dat het in het basispakket zat tot 9 behandelingen, niet goed gekeken. Slecht zeg dat ik het niet eens weet.
Maar ja kan me wel voorstellen dat 13 euro per maand best veel is met een uitkering. Maar er moet toch een oplossing zijn?!
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_60647245
Volgens mij is een bezoek aan de fysio minimaal 2x die 13 euro, dus dan is het al snel weer de moeite waard toch?
pi_60647336
Ik heb eens even gekeken bij mijn eigen verzekering, waarvan ik eigenlijk wel wist dat alles vergoed wordt, idd ook de eigen bijdrage kraamzorg (toch fijn!), maar tot mijn verbazing een lactatiekundig consult per bevalling niet!
(Of is dat normaal, dat dat niet vergoed wordt?)
pi_60647344
Ik meld mij even...nog niets aan de hand
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
pi_60647457
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 10:04 schreef Reinhilde het volgende:
Ik heb eens even gekeken bij mijn eigen verzekering, waarvan ik eigenlijk wel wist dat alles vergoed wordt, idd ook de eigen bijdrage kraamzorg (toch fijn!), maar tot mijn verbazing een lactatiekundig consult per bevalling niet!
Bij mij tot 200 euro, wordt het vergoed.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_60647586
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 09:59 schreef Reinhilde het volgende:
Volgens mij is een bezoek aan de fysio minimaal 2x die 13 euro, dus dan is het al snel weer de moeite waard toch?
Ja dat is waar.
dat van die lactatiedeskundige zie ik bij de voorwaarden van de CZ ook niet staan. Of waar zou dat onder genoemd moeten worden?
ti amo più di ieri ma meno di domani
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 10:24:45 #285
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_60647742
Ik heb een aanvullende verzekering waarbij de eigen bijdrage kraamzorg vergoed wordt(max 200 euro), een kraampakket, lactatiekundige(max 100 euro) en een pret-echo (max 90 euro). Plus nog wat andere dingen, maar die zijn op mij niet van toepassing. Voor de rest heb ik alleen een basisverzekering.

Misschien een rare gedachtenkronkel van mij, maar als de klachten direct veroorzaakt worden door de zwangerschap, wordt het dan niet alsnog vergoed als zijnde zwangerschapskosten(ofzo)?
pi_60647771
OK, goed lezen is ook een kunst. Dit staat er bij mij:

'max. ¤ 80,- voor één consult per bevalling'

Dus het wordt toch voor een gedeelte vergoed. Bij mij staat het trouwens onder het kopje kraamzorg, Estrys.
pi_60647852
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 10:04 schreef Reinhilde het volgende:
De stichting borstvoeding natuurlijk geeft gratis telefonisch advies door lactatiekundigen Dus ik snap nooit zo goed waarom je die lui zou gaan betalen
pi_60647876
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 10:04 schreef Kaarr het volgende:
Ik meld mij even...nog niets aan de hand
*zwaai*
pi_60647895
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 10:29 schreef freecell het volgende:

[..]

De stichting borstvoeding natuurlijk geeft gratis telefonisch advies door lactatiekundigen Dus ik snap nooit zo goed waarom je die lui zou gaan betalen
Ah, kijk, dat wist ik niet!
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 10:32:06 #290
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_60647908
Ja, maar door de telefoon kun je natuurlijk niet goed zien of jij je kindje goed aanlegt. Daar heb je toch echt een bezoek voor nodig, lijkt mij?
pi_60647927
Daar zit ook wel weer wat in
pi_60648337
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 10:32 schreef DolleMina het volgende:
Ja, maar door de telefoon kun je natuurlijk niet goed zien of jij je kindje goed aanlegt. Daar heb je toch echt een bezoek voor nodig, lijkt mij?
Dat klopt, maar daar heb je natuurlijk ook de nacontroles van de verloskundige en de kraamverzorgster voor. Mijn kraamzorgbureau heeft een borstvoedingscertificaat en ik denk dat ze daar dus best wel goed in zijn
pi_60648392
De meeste (?) verloskundigen weten er ook wel wat van af toch? Mijn tante is nml VK, dus ik kan haar ook wel inschakelen denk ik

Woont er eigenlijk iemand in Oisterwijk?
pi_60648447
nou met een uitkering kun anders heus wel die 13 euro meer betalen.
je kunt pas per 1januari weer bijverzekeren.
ik heb altijd aanvullend gehad en ik moet zeggen met een whiplash altijd wel fijn
mama van 3 kids!
pi_60648517
reinhilde ik mocht altijd mijn vk bellen als er wat was of het cb die kunnen ook helpen. dat werd me meerdere malen op mijn hart gedrukt.
maar bij mij liep het bij de 2de als een tierelier alleen mevrouw had niet genoeg aan mijn bv

reinhilde hoe waren de flesjes?
mama van 3 kids!
pi_60648601
Popples ik ben blij met de flesjes! Thanks!

Gister ben ik op verse-baby-bezoek geweest, bij mijn goede vriendinnetje die 3 weken geleden bevallen is. Wat een lief klein popje, ik wilde haar al niet meer loslaten, ze lag ook zo vredig in mijn armen te slapen
Nu kan ik echt niet meer wachten op die van mij! In de tram naar huis bedacht ik me dat het maar goed was dat ik al zwanger ben, want ik heb nog nooit zo hard gerammeld
pi_60648854
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 10:50 schreef freecell het volgende:

[..]

Dat klopt, maar daar heb je natuurlijk ook de nacontroles van de verloskundige en de kraamverzorgster voor. Mijn kraamzorgbureau heeft een borstvoedingscertificaat en ik denk dat ze daar dus best wel goed in zijn
Het kraamzorgbureau wat ik bij Sara had heeft dat certificaat ook, toch was de begeleiding belabberd en is de BV toen niet gelukt. Het zegt niet altijd alles. Als het deze keer weer zo rot gaat schakel ik echt wel een deskunige in
Sara
Merel
Ukje
pi_60650002
helaas zegt zo'n certificaat inderdaad niet alles...
op het cb hebben ook alle medewerkers dat in principe, maar zijn de manieren van begeleiden en de tips ook schrikbarend verschillend vrees ik!

Goede tip gisteren op de zw.schapsles:
meeste verzekeringen vergoeden preventieve cursussen!
Ik ben zelf gaan checken (vgz - beperkt aanvullend) : ik krijg 50euro terug !
(van de 120totaal)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 8 augustus 2008 @ 11:54:50 #299
147316 crew  DJMO
#trut
pi_60650069
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 06:13 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zo wat hebben we weer heerlijk geslapen! Goedemorgen allemaal:)

@Madelieve, wat een pracht van een kindje gefeliciteerd!!!

@DJMO: Rugpijn is niet zo leuk! Vooral niet tijdens zwangerschap! En reken maar, dit wordt helemaal niet leuk als je moet gaan bevallen, oke ze kunnen de pijn verlichten maar zeker niet helemaal. En dan maar hopen dat de bevalling snel gaat
daar weet ik alles van speedy .. bij mijn eerste had ik ook al rugklachten, en had ik rugweeen, maar dit keer is het nog veel erger, mede dankzij de ischias.. (die ik toen niet had)

bijverzekeren kan pas weer met de nieuwe polis helaas, dus dat is ook geen optie voor nu. ik beval wel op medischie indicatie in het ziekenhuis, dus daar heb ik geen eigen bijdrage die ik hoef te betalen. verder kan vraag ik vanmiddag raad aan de gyn, en kan ik ook nog wel even bij de verzekeringswinkel naar binnen lopen, maar ik vrees het ergste wat dat laatste betreft

even bijlezen nu, ben net wakker .. viel pas om vier uur in slaap
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_60650613
Gefeliciteert Madelieve!!! (en sorry voor de late reactie gisteren bijna niet achter de pc gezeten)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')