abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60590700
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 00:38 schreef El_Matador het volgende:
Er zijn moslima's die dat anders beleven, dus wie ben jij om dat voor hen te bepalen?
Wie zegt dat ik dat doe? Ik geef gewoon mijn persoonlijke mening. Als moslima's zich gekwetst, beledigd of bedreigd voelen door de uitspraken van Wilders, mogen ook zij naar de rechter!
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 17:48 schreef El_Matador het volgende:
"Toevallig" niet door degene die die "bedreiging" plaatste. En dat was nou net het argument van SCH.
Ik las een heel ander argument uit de pen van SCH, maar goed...
quote:
Doorredenerend ben jij dus ook voor een verbod op GTA 4:
http://www.nu.nl/news/168(...)rnstige_misdaad.html
Dat klopt inderdaad. Preventief beleid. Een dusdanig gewelddadig computerspel hoort niet thuis op het scherm van minderjarigen. Het zal je niet verbazen dat ik groot voorstander ben van de uitspraken die PvdA'er Dijsselbloem op dit punt eerder deed (zoek ze maar na).
pi_60590712
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 00:59 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

allah bestaat niet.
Voor een moslim(a) wel.
quote:
zijn ouders zijn levensecht.
Niet lang meer.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 6 augustus 2008 @ 01:02:18 #153
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60590723
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 01:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat is irrelevant.

Ik ben zelf ook niet vies van flinke (onderbouwde) islamkritiek. Maar als een moslim mij tegengas geeft, dan hoort dat erbij.

Anders wordt het in het geval van concrete daadwerkelijke bedreiging. Maar daar is hier nergens sprake van gebleken. Daarom ook is al die ophef overdreven.
tegengas? huh? ik heb ze nog nooit met goed onderbouwde argumenten horen aankomen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 6 augustus 2008 @ 01:02:49 #154
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60590733
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 01:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Voor een moslim(a) wel.
ja en dat alleen al is ziek genoeg om kritiek op te hebben.
pi_60590786
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 00:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Niet dat ik erin geloof, maar bij de "schofterigheid" van Wilders aan het adres van moslims, werd ook hun God betrokken. Dat moesten moslims ook maar kunnen incasseren, niet waar? Dan hij, verwend jochie, net zo goed.
Nu zeg je dus, dat hij daarover geen mening mag geven of actie ondernemen, maar dat het vervolgens ook nog eens legitiem is dat zijn ouders het moeten ontgelden.
Misschien nog andere familieleden die ook wat dit betreft, volgens jou, vogelvrij zijn?
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_60590812
quote:
Ik ben zelf ook niet vies van flinke (onderbouwde) islamkritiek. Maar als een moslim mij tegengas geeft, dan hoort dat erbij. Anders wordt het in het geval van concrete daadwerkelijke bedreiging. Maar daar is hier nergens sprake van gebleken. Daarom ook is al die ophef overdreven.
Ik vind de ophef ook volkomen overdreven. Een Nederlands staatsburger die via internetsites met de dood bedreigd wordt, stapt naar de rechter. De enig juiste reactie, maar ja... omdat het Wilders is, worden er van allerlei niet-relevante sentimenten bij gehaald.

Bedreigingen kunnen niet 'daadwerkelijk' zijn. Ze zijn altijd theoretisch. Pas naderhand blijkt of het ging om loos alarm of dat het dreigement is omgezet in een daad. Ik snap niet hoe je kunt komen tot een onderscheid tussen een theoretische bedreiging en een daadwerkelijke bedreiging. In mijn ogen is een bedreiging gewoon een bedreiging; en dus strafbaar. Maar: enlighten me.
pi_60590815
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 01:01 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik dat doe? Ik geef gewoon mijn persoonlijke mening. Als moslima's zich gekwetst, beledigd of bedreigd voelen door de uitspraken van Wilders, mogen ook zij naar de rechter!
Jij maakt een verschil tussen Wilders' uitspraak over de hoofddoekjes die hij rauw lustte en de "bedreig.ingen" van mocro X aan het adres van Wilders. Voor een willekeurige moslima mag dat hetzelfde zijn.

Jij legt dus jouw idee van wat wel en niet doodsbedreigend op als voorwaarde.

Vandaar ook dat het allemaal zo'n onzin is en allemaal druk zet op ons rechtssysteem. Iedere "gekwetste" ziel mag naar de rechter.

Ik zou als rechter zeggen: stel je niet zo aan, jankebalk. Precies wat een goede leraar op een basisschool zegt als het jengelende pre-pubertje weer es naar "de meester" (m/v) komt rennen...
quote:
Ik las een heel ander argument uit de pen van SCH, maar goed...
Ik niet. Jij gebruikte de tekst van een willekeurige andere persoon tegen Van Gogh als "argument" om te laten zien dat woorden dodelijk zouden zijn, door Mohammed Bouyeri's daad (iemand die voor zover bekend GEEN directe woordelijke bedreigingen aan Van Gogh heeft geuit) te verklaren.
quote:
Dat klopt inderdaad. Preventief beleid. Een dusdanig gewelddadig computerspel hoort niet thuis op het scherm van minderjarigen. Het zal je niet verbazen dat ik groot voorstander ben van de uitspraken die PvdA'er Dijsselbloem op dit punt eerder deed (zoek ze maar na).
Een jongen van 18 is geen minderjarige.

En aan Dijsselbloems verzoek heb ik het zelfde broertje dood als aan deze Wilders-bedreigingsonzin.

Als de samenleving toch maakbaar gemaakt moet worden, voed mensen dan maar op tot zelfdenkende verantwoordelijke wezens. Niet tot angsthazen die onder invloed van woordjes of computerspelletjes tot moorden overgaan.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_60590825
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 01:02 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

tegengas? huh? ik heb ze nog nooit met goed onderbouwde argumenten horen aankomen.
Wilders ook niet, dus wat dat betreft staan ze quitte.

pi_60590843
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 01:06 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Nu zeg je dus, dat hij daarover geen mening mag geven of actie ondernemen, maar dat het vervolgens ook nog eens legitiem is dat zijn ouders het moeten ontgelden.
Misschien nog andere familieleden die ook wat dit betreft, volgens jou, vogelvrij zijn?
Als je mensen in hun diepste godsgeloof (hoe silly dat geloof ook mag zijn, ook volgens mijn seculiere atheistische normen) "kwetst", dan moet je niet gek staan te kijken dat je dezelfde "kwetsuren" terugkrijgt, waarbij ook jouw dierbaren (voor een moslim(a) is Allah ook een dierbare) geraakt zullen worden...

pi_60590860
quote:

[..]

Dat is irrelevant.

Ik ben zelf ook niet vies van flinke (onderbouwde) islamkritiek. Maar als een moslim mij tegengas geeft, dan hoort dat erbij.

Anders wordt het in het geval van concrete daadwerkelijke bedreiging. Maar daar is hier nergens sprake van gebleken. Daarom ook is al die ophef overdreven.
Het is dan ook helemaal geen ophef. De media (lees: Telegraaf) heeft kennis genomen van de Hyves-site en de reactie erop. Gelet de data van de postings op de site zich afgevraagd hoe het zit met het beheer en Wilders getipt, om een reactie gevraagd en een stukje geschreven ten behoeve van een goede oplage.
Wilders is die reacties onwelgevallig en zegt aangifte te doen.

Dat is alles.
pi_60590874
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 01:08 schreef Elfletterig het volgende:
Bedreigingen kunnen niet 'daadwerkelijk' zijn.
Oh wel degelijk. Zodra er een mocro (of wie dan ook) met een brandbom op de Blerickseweg 64 in Venlo staat, dan is er sprake van een directe, lijfelijke bedreiging. DIE moet je nou juist wel keihard aanpakken. Woorden, geuit in stonede/dronken dan wel "vreemd-melige" buien op een internetsite, NIET.

Het verschil tussen woord en daad is wezenlijk. En wordt bepaald door een goed-werkende veiligheidsdienst. Niet door een site als Hyves, Wilders, of rechtertjes die vieze woordjes gaan screenen.

pi_60590927
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 01:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als je mensen in hun diepste godsgeloof (hoe silly dat geloof ook mag zijn, ook volgens mijn seculiere atheistische normen) "kwetst", dan moet je niet gek staan te kijken dat je dezelfde "kwetsuren" terugkrijgt, waarbij ook jouw dierbaren (voor een moslim(a) is Allah ook een dierbare) geraakt zullen worden...
Er zijn ook tal van aangiftes tegen Wilders gedaan.
pi_60590948
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 01:08 schreef El_Matador het volgende:
Jij maakt een verschil tussen Wilders' uitspraak over de hoofddoekjes die hij rauw lustte en de "bedreigingen" van mocro X aan het adres van Wilders. Voor een willekeurige moslima mag dat hetzelfde zijn. Jij legt dus jouw idee van wat wel en niet doodsbedreigend op als voorwaarde.
Dat doe ik dus NIET, je leest niet wat ik schrijf. Die moslima mag van mij ook naar de rechten stappen. Dat is de enig juiste weg wanneer je meent dat iemand strafbare feiten pleegt.
quote:
Vandaar ook dat het allemaal zo'n onzin is en allemaal druk zet op ons rechtssysteem. Iedere "gekwetste" ziel mag naar de rechter. Ik zou als rechter zeggen: stel je niet zo aan, jankebalk.
Wellicht is dat wel wat de rechter zegt, maar dat wil nog niet zeggen dat Wilders niet naar de rechter mag stappen.
quote:
Ik niet. Jij gebruikte de tekst van een willekeurige andere persoon tegen Van Gogh als "argument" om te laten zien dat woorden dodelijk zouden zijn, door Mohammed Bouyeri's daad (iemand die voor zover bekend GEEN directe woordelijke bedreigingen aan Van Gogh heeft geuit) te verklaren.
SCH stelde: Er is ook nooit echt een correlatie aangetoond tussen dit soort bedreigingen en serieuze toepassingen.. Ik gaf door middel van een voorbeeld aan dat er wel degelijk een verband bestaat. Bouyeri heeft vrijwel exact uitgevoerd wat in het dreigement stond omschreven.
quote:
Een jongen van 18 is geen minderjarige. En aan Dijsselbloems verzoek heb ik het zelfde broertje dood als aan deze Wilders-bedreigingsonzin.
Je vroeg om mijn mening, dus geef ik die. Mijn mening is dat dergelijke computerspellen worden verboden voor minderjarigen, hoewel er ook voldoende reden is om tot een algeheel verbod over te gaan. Hoewel me dat een tikje overtrokken lijkt, ben ik daar niet op tegen. Fijn voor je dat je Dijsselbloem in deze niet steunt. Ik doe dat WEL en signaleer net als hem een zorgwekkende trend in de samenleving, waarbij geweld wordt verheerlijkt en gewelddadigheid steeds normaler wordt. Ik ageer daar fel tegen. En NEE, ik ben geen christen of moraalprediker. Ik ageer tegen een samenleving waarin geweld normaal wordt. En datzelfde geldt voor het uiten van doodsbedreigingen.
quote:
Als de samenleving toch maakbaar gemaakt moet worden, voed mensen dan maar op tot zelfdenkende verantwoordelijke wezens. Niet tot angsthazen die onder invloed van woordjes of computerspelletjes tot moorden overgaan.
Bij dat 'opvoeden' hoort dan ook dat je mensen bestraft die grenzen overschrijden. Zelf-denken en eigen verantwoordelijkheid worden nogal snel verward met de gedachte dat alles maar moet mogen. Ik denk er wezenlijk anders over. Het mag nooit acceptabel worden dat mensen een ander met de dood bedreigen in concrete uitspraken.
pi_60590952
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 01:17 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Er zijn ook tal van aangiftes tegen Wilders gedaan.
Inderdaad. Net zo triest.

Het naar de meester rennen als het klasgenootje vieze woordjes gebruikt.

woensdag 6 augustus 2008 @ 01:22:01 #165
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_60590978
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 11:00 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het begint natuurlijk met dat trieste gedrag van die Hyves bezoeker -en door Hyves wordt vervolgens niet opgetreden.
Inderdaad. We moeten het kwaad bij de kiem uitroeien.

Wilders dan maar preventief ruimen
pi_60590992
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 01:14 schreef El_Matador het volgende:
Oh wel degelijk. Zodra er een mocro (of wie dan ook) met een brandbom op de Blerickseweg 64 in Venlo staat, dan is er sprake van een directe, lijfelijke bedreiging. DIE moet je nou juist wel keihard aanpakken. Woorden, geuit in stonede/dronken dan wel "vreemd-melige" buien op een internetsite, NIET.

Het verschil tussen woord en daad is wezenlijk. En wordt bepaald door een goed-werkende veiligheidsdienst. Niet door een site als Hyves, Wilders, of rechtertjes die vieze woordjes gaan screenen.
Als iemand met een brandbom in Venlo staat, is er geen sprake meer van een bedreiging, maar van het plegen van een concrete aanslag: een vergrijp van een heel andere orde.

We verschillen fors van mening, stel ik vast. Wat mij betreft worden ernstige bedreigingen (en daar vallen doodsbedreigingen per definitie onder) bestraft.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 01:23:42 #167
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60590999
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 01:22 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

volgens mij draai jij de zaken een beetje om. ben je moslim ofzo? of links?
pi_60591022
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 01:23 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als iemand met een brandbom in Venlo staat, is er geen sprake meer van een bedreiging, maar van het plegen van een concrete aanslag: een vergrijp van een heel andere orde.

We verschillen fors van mening, stel ik vast. Wat mij betreft worden ernstige bedreigingen (en daar vallen doodsbedreigingen per definitie onder) bestraft.
Idealiter wel, maar dat geldt ook voor schending van eigendomsrecht. En zoals bekend is dat fenomeen op internet nou niet echt goed aan te pakken. Het probleem is gewoon dat internet zorgt voor de vermenging van borrelpraat en publieke uitlatingen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_60591059
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 01:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Inderdaad. Net zo triest.

Het naar de meester rennen als het klasgenootje vieze woordjes gebruikt.

You lost me.

Zojuist heb je het nog over mensen die in hun diepste godsgeloof worden gekwetst en dat het in feite legitiem is dat vanwege zijn politieke opvattingen Wilders als ook zijn familie schofterigheid ten deel valt.

Nu is iedereen triest en een kleuter?
pi_60591083
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 01:27 schreef damian5700 het volgende:

[..]

You lost me.

Zojuist heb je het nog over mensen die in hun diepste godsgeloof worden gekwetst en dat het in feite legitiem is dat vanwege zijn politieke opvattingen Wilders als ook zijn familie schofterigheid ten deel valt.

Voor die moslim is Allah net zoveel waard als voor Wilders zijn moeder.

Voor mij is het beide niets en moeten ze elkaar maar eens flink leren begrijpen voordat ze overgaan tot dit soort onzin-ik-ga-je-aanklagen-politiek.

woensdag 6 augustus 2008 @ 01:29:46 #171
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60591086
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 01:27 schreef damian5700 het volgende:

[..]

You lost me.

het is lastig om hypocretie lang vol te houden als je net doet of je eerlijk discussiert. dat zie je wel vaker bij mensen die een hekel aan iemand hebben, maar verder geen argumenten.
pi_60591099
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 01:22 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Klinkt als een MP3-tje van Doekle Terpstra.
pi_60591112
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 01:23 schreef Elfletterig het volgende:
We verschillen fors van mening, stel ik vast.
En niet voor het eerst. Je hebt de pech een waardig discussiepartner te zijn
quote:
Wat mij betreft worden ernstige bedreigingen (en daar vallen doodsbedreigingen per definitie onder) bestraft.
En wat mij betreft ook. Alleen een ernstige bedreiging komt voor mij voort uit iemand die adressen gaat opzoeken, wapens gaat kopen en daadwerkelijk op zoek gaat naar zijn slachtoffer. Niet uit (dronken) pubers die iets schreeuwen op een internet(forum).

pi_60591157
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 01:31 schreef El_Matador het volgende:
En wat mij betreft ook. Alleen een ernstige bedreiging komt voor mij voort uit iemand die adressen gaat opzoeken, wapens gaat kopen en daadwerkelijk op zoek gaat naar zijn slachtoffer. Niet uit (dronken) pubers die iets schreeuwen op een internet(forum).
Dat zijn voorbereidende handelingen. Bedreiging is simpelweg de intentie uiten om iemand iets aan te doen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_60591213
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 01:31 schreef El_Matador het volgende:

Ik vind dat je de norm te hoog stelt om zaken niet zijn beloop te laten gaan.
Ook zonder enige vorm van bedreiging kan men een ander persoon via het net behoorlijke schade toe brengen.
Ik vind dat het dan ieder zijn eigen afweging moet blijven om eventueel stappen te ondernemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')