wat een sufkut die wilder, heeft die nou voor die 2 ton per jaar niks beters te doen dan krabbels lezen op hyvesquote:http://www.telegraaf.nl/binnenland/1614190/__Wilders_klaagt_Hyvers_aan__.html?p=15,1
AMSTERDAM - Geert Wilders gaat aangifte doen tegen meerdere bezoekers van de populaire internetsite Hyves. De gebruikers van de site, de zogenaamde Hyvers, hebben de politcus op een 'anti-Wilders Hyve' met de dood bedreigd
Op de webpagina schreven tientallen bezoekers dat ze Wilders 'een kogel door zijn kop zullen schieten als ze hem tegenkomen op straat'. Daarnaast zouden er verwensingen op hebben gestaan over de ouders van de politicus.
"Ik heb zoiets nog nooit eerder gezien. Ik doe aangifte tegen de mensen die de verschrikkelijke dingen over mij schrijven", meldt Wilders in het AD.
Ook tegen de beheerder van de webpagina wordt aangifte gedaan.
De berichten zijn maandagochtend niet meer na te lezen. Op de site staat de mededeling dat de functie om zogenoemde krabbels achter te laten is uitgeschakeld in verband met misbruik.
Tussen stoer doen en een democratisch gekozen politicus dood wensen zit natuurlijk geen verschil.quote:Op maandag 4 augustus 2008 10:37 schreef damian5700 het volgende:
Je zo 'stoer' dragen op het internet moet verboden worden.
Ik had dit voor deze gelegenheid tot synoniem verheven.quote:Op maandag 4 augustus 2008 10:47 schreef LENUS het volgende:
[..]
Tussen stoer doen en een democratisch gekozen politicus dood wensen zit natuurlijk geen verschil.
Tussen een doodsverwensing op internet en een kogelbrief zit ook geen verschil?quote:Op maandag 4 augustus 2008 10:47 schreef LENUS het volgende:
[..]
Tussen stoer doen en een democratisch gekozen politicus dood wensen zit natuurlijk geen verschil.
Het begint natuurlijk met dat trieste gedrag van die Hyves bezoeker -en door Hyves wordt vervolgens niet opgetreden.quote:Op maandag 4 augustus 2008 10:55 schreef DivineJester het volgende:
[..]
maar dit heeft wel weer veel weg van Wilders' gebruikelijke gehuil als iemand iets zegt dat hem tegenstaat...
niet erg volwassen die reacties daar .. maar bedreigingen zie ik nietquote:Op maandag 4 augustus 2008 10:45 schreef LENUS het volgende:
Terechte klacht van Wilders, staan nogal wat zieke verwensingen op die Hyve. Hier een foto van een paar reacties
Tegen wie heeft wilders nog geen aanklacht gedaan...quote:Op maandag 4 augustus 2008 11:09 schreef JohnDope het volgende:
Het is terecht dat Wilders aangifte heeft gedaan tegen deze lieden. En dat die beheerder deze doodverwensingen heeft toegestaan is onbegrijpelijk.
Uiteraard ligt de verantwoordelijkheid voor de uitspraken/verwensingen bij degene die ze opschrijft en daarna bij Hyves, maar het is in mijn ogen te triest voor woorden dat een politicus zich hiermee bezig houdt. Volgens mij voedt dat zulke uitspraken alleen maar, als je tegen je "matties" kan zeggen dat je krabbel gequote wordt op verschillende sites. Wilders zou er beter aan doen de kinderachtige uitingen te negeren en de serieuze aan te apkken buiten de media om, of te laten aanpakken door een jurist. Dan kan hij zich misschien weer gaan bezig houden met datgeen waar hij zijn salaris voor krijgt: Het vertegenwoordigen van de belangen van zijn kiezers in Den Haag.quote:Op maandag 4 augustus 2008 11:00 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het begint natuurlijk met dat trieste gedrag van die Hyves bezoeker -en door Hyves wordt vervolgens niet opgetreden.
Tegen jou.quote:Op maandag 4 augustus 2008 11:12 schreef rednajt het volgende:
[..]
Tegen wie heeft wilders nog geen aanklacht gedaan...
Zal ik je helpen?quote:Op maandag 4 augustus 2008 11:03 schreef moussie het volgende:
[..]
niet erg volwassen die reacties daar .. maar bedreigingen zie ik niet
De verantwoordelijkheid ligt netzo erg bij de beheerders. Want als bijvoorbeeld een bekende webog een reactie van een reaguurder 1 minuut te laat modereert, schreeuwt politiek-correct Nederland meteen moord en brand.quote:Op maandag 4 augustus 2008 11:13 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Uiteraard ligt de verantwoordelijkheid voor de uitspraken/verwensingen bij degene die ze opschrijft en daarna bij Hyves.
Met die bekende weblog bedoel je vast en zeker geen stijl. En daar staat me toch ook vaak een partij ongefundeerde uitspraken, veel van die oneliners waarbij "leuk bedoelde termen" die ooit door van gogh bedacht zijn tot in den treure worden herhaald.quote:Op maandag 4 augustus 2008 11:15 schreef JohnDope het volgende:
De verantwoordelijkheid ligt netzo erg bij de beheerders. Want als bijvoorbeeld een bekende webog een reactie van een reaguurder 1 minuut te laat modereert, schreeuwt politiek-correct Nederland meteen moord en brand.
Dat is nu toch ookal.. moet je eens zien hoeveel topics er worden geopend over bedreigde progressieve Marokkaanse of Turkse politici die hier in de gemeente/rijk zittenquote:Op maandag 4 augustus 2008 11:24 schreef Basp1 het volgende:
En wat gebeurd er als maroc.nl slecht gemoddereerd wordt, dan staat fok weer op zijn kop met een selectieve verontwaardiging.
nou dat staat toch echt niet op die foto waar je naar linktquote:Op maandag 4 augustus 2008 11:13 schreef LENUS het volgende:
[..]
Zal ik je helpen?
1. Citaat: " %u0131n turk%u0131yem (286)
21 jul, 13:36
DIE KK MOGOOL WORD TOG EEN KEER DOOD GESCHOTEN DOOR MY OF ANDEREE WAT DENKT HY DAT DIE WAT IS HY IS NIKS NIET EENS MENS GEAK!!!!!!!!!!!!! "
2. Anouar (78)
Wednesday, 18:15
die kk sukkel heeft gwn klappe nodig hoop dat iemand een bom op z'n hooft plakt die lelijke gozer
3. Maurits (148)
today, 09:18
Geert kan van mij de KK achter zijn linker hartklep krijgen. Achterlijk stripfiguurtje.
4. Daan (94)
20 Jul, 16:19
ik zeg maar zo: zoals wilders zijn haar heeft had hitler zijn snor
DOOD AAN WILDERS
5. Turkiye Love (166)
16 Jul, 18:55
als ik jou zie vermoord ik je wilders vieze hoeren zoon neuk je moeder vader en je zus in je graf vieze moeder neukertje neuk je familie in je graf jij speelt met vuur Je word gestraft als je in de hel zit je loop daarom met 1000 man overstraat om dat je bang bent voor de turken en de mocro`s en de andere moslimen wij gaan jou net als Theo van gogh afmaken vieze hoer
Bij geenstijl wordt er heel streng gemodereerd.quote:Op maandag 4 augustus 2008 11:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Met die bekende weblog bedoel je vast en zeker geen stijl. En daar staat me toch ook vaak een partij ongefundeerde uitspraken, veel van die oneliners waarbij "leuk bedoelde termen" die ooit door van gogh bedacht zijn tot in den treure worden herhaald.
En wat gebeurd er als maroc.nl slecht gemoddereerd wordt, dan staat fok weer op zijn kop met een selectieve verontwaardiging.
quote:5. Turkiye Love (166)
16 Jul, 18:55
als ik jou zie vermoord ik je wilders vieze hoeren zoon neuk je moeder vader en je zus in je graf vieze moeder neukertje neuk je familie in je graf jij speelt met vuur Je word gestraft als je in de hel zit je loop daarom met 1000 man overstraat om dat je bang bent voor de turken en de mocro`s en de andere moslimen wij gaan jou net als Theo van gogh afmaken vieze hoer
quote:Op maandag 4 augustus 2008 11:12 schreef rednajt het volgende:
[..]
Tegen wie heeft wilders nog geen aanklacht gedaan...
Gewoon een willekeurige reactie van vandaagquote:Op maandag 4 augustus 2008 11:30 schreef JohnDope het volgende:
Bij geenstijl wordt er heel streng gemodereerd.
Nee dat is heel normaal om te roepen om alle religie met wortel en tak uit te roeien.quote:Het wordt toch eens hoog tijd om alles wat religieus is met wortel en tak uit te roeien, te beginnen met Christenen met Moslims...
Je vraagt je toch af als Hitler een hekel had gehad aan gelovigen ipv Joden.. Had ik graag Duits gesproken...
*zet weer een leuk plaatje van Opa op...
Ze kunnen op hyves gewoon een heel simpel script maken die berichten scant op violent-content, ik kan me ook bijna niet anders voorstellen dat ze bij hyves zo'n script hebben draaien (voor de AIVD is dat ook handig) en dus op de hoogte waren van die death threats.quote:Op maandag 4 augustus 2008 11:34 schreef nummer_zoveel het volgende:
Maar het is wel de taak van Hyves om op dit soort opmerkingen te letten en zonodig te verwijderen, en de leden die dit doen er ook op aan te spreken.
Wat dan, een ban?quote:Op maandag 4 augustus 2008 11:38 schreef JohnDope het volgende:
[..]
En de tijd van "aanspreken" is voorbij.
Nee geen ban, Wilders moet gewoon aangifte doen.quote:Op maandag 4 augustus 2008 11:40 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wat dan, een ban?
Dan maken ze weer een nieuw account aan.
klopt.quote:En of het nu echt met hyves te maken heeft denk ik niet, je hebt over al op het net zulke figuren.
Dat is niet willekeurig, overigens kan je als lezer ook op een icoontje naast het reaguurder bericht klikken als het bericht te grof en of strafbaar is, zodat het later door de beheerder ge-edit kan worden.quote:Op maandag 4 augustus 2008 11:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gewoon een willekeurige reactie van vandaag
[..]
Dat kan op hyves ook.quote:Op maandag 4 augustus 2008 11:43 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat is niet willekeurig, overigens kan je als lezer ook op een icoontje naast het reaguurder bericht klikken als het bericht te grof en of strafbaar is, zodat het later door de beheerder ge-edit kan worden.
Dan is het dus helemaal dubieus dat die bedreigingen wekenlang op hyves hebben gestaan. En het wordt nog bizarder als je beseft dat hyves meer dan 100 miljoen waard is (sommige zeggen zelfs 500 miljoen).quote:
Meh, bij de loodgieter thuis lekt de kraan ook.quote:Op maandag 4 augustus 2008 11:47 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dan is het dus helemaal dubieus dat die bedreigingen wekenlang op hyves hebben gestaan. En het wordt nog bizarder als je beseft dat hyves meer dan 100 miljoen waard is (sommige zeggen zelfs 500 miljoen).
Ik kan me niet voorstellen dat het dan geen mega advanced backend heeft.
Dat geloof je zelf niet en zeker niet als dat bedrijf van die loodgieter honderden miljoenen waard is.quote:Op maandag 4 augustus 2008 11:52 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Meh, bij de loodgieter thuis lekt de kraan ook.
Niet op de eerste pagina's nee, er hangen er nog een paar honderd achter slimmerikquote:Op maandag 4 augustus 2008 11:28 schreef moussie het volgende:
[..]
nou dat staat toch echt niet op die foto waar je naar linkt
hehehe, jij bent echt dom. Wanneer heeft Wilders iemand met de dood bedreigt dan? Je kunt het met Wilders eens zijn of niet, maar je gaat niet hem en/of zijn familie met de dood bedreigen.quote:Op maandag 4 augustus 2008 12:11 schreef rednajt het volgende:
Ik ben wel tegen bedreigingen van politici enzovoorts, maar wilders doet ook niks anders dan bedreigingen plaatsen tegen groeperingen enzovoorts in de trant als ik 40 zetels heb gaan jullie eruit enzovoorts...fimpjes maken enzovoorts.
Een politci mag tegenwoordig blijkbaar alles ten op zichte van een gewone burger...
nou die was die dan blijkbaar aan het verwijderen .. en nu is het hele topic weg ..quote:Op maandag 4 augustus 2008 12:02 schreef LENUS het volgende:
[..]
Niet op de eerste pagina's nee, er hangen er nog een paar honderd achter slimmerik
Bij een site die meer dan 100 miljoen waard is, is dat onmogelijk.quote:Op maandag 4 augustus 2008 12:22 schreef moussie het volgende:
[..]
Misschien was die wel op vakantie, dat het een paar weken niet opgeruimd was of zo .. zou zo maar kunnen in deze tijd van het jaar
quote:Op maandag 4 augustus 2008 12:37 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Bij een site die meer dan 100 miljoen waard is, is dat onmogelijk.
quote:Op maandag 4 augustus 2008 12:59 schreef rednajt het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
....100 miljoen waar baseer je dat op...
nog effe en ze kunnen volgens jou de aex beurs op omdat ze heel de dag de meest achterlijke berichten op een wwe site plaatsen
quote:Vandaag in 'Even Skaipen met..' vraagt Michiel Frackers drie Amerikaanse experts hoeveel Hyves waard is. De schattingen lopen op tot... een half miljard. Voor een website.
De gasten in deze Skype-chat weten waarover ze het hebben. Alle drie zijn ze al jaren succesvol in de internetindustrie als ondernemer en investeerder. Bij hun waardebepaling van Hyves wordt uitgegaan van de volgende cijfers, die door een niet zo anonieme woordvoerder van Hyves wordt betiteld als 'zeer goed in de buurt.'
http://925people.nl/archi(...)pen-met-aflevering-1
-edit-quote:Op maandag 4 augustus 2008 12:36 schreef ngh het volgende:
-edit-
quote:Op maandag 4 augustus 2008 14:00 schreef zoalshetis het volgende:
prima dat wilders deze linkse kloothommels aanpakt! smerige paria's die ook nog eens je ouders verwensen. goor krakerstuig.
anyhow, links heeft zijn beste tijd gehad. tot de volgende verkiezingen.
jij had het over geen stijl.nl, die is geen 100 miljoen waard sufferdje...quote:
oh extreem nog wel. valt wel mee toch? ik bedreig niemand en ook geen familieleden met de dood. -edit-quote:
-edit-quote:Op maandag 4 augustus 2008 15:55 schreef rednajt het volgende:
[..]
jij had het over geen stijl.nl, die is geen 100 miljoen waard ..
quote:Op maandag 4 augustus 2008 11:47 schreef JohnDope het volgende:
[..]
En het wordt nog bizarder als je beseft dat hyves meer dan 100 miljoen waard is (sommige zeggen zelfs 500 miljoen).
Hyves is makkelijk 100 miljoen waard, kijk maar naar vergelijkbare sites met dit soort aantallen gebruikers.quote:Op maandag 4 augustus 2008 12:59 schreef rednajt het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
-edit-.....100 miljoen waar baseer je dat op...
nog effe en ze kunnen volgens jou de aex beurs op omdat ze heel de dag de meest achterlijke berichten op een wwe site plaatsen
Wat is je punt? Omdat Bos er niet op reageert, mag Wilders dat ook niet? Wil je beweren dat dit soort bedreigingen normaal moeten zijn? Dat je geen Wilders-fan bent, weet ik, maar je wilt toch niet bagatelliseren dat deze bedreigingen ernstig zijn?quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:27 schreef SCH het volgende:
Wouter Bos heeft net zoveel reden maar die hoor je daar dan weer niet over.
Dus je wilt mensen die de grofste verwensingen aan andermans adres richten een bak geld cadeau doen, lees ik het goed? Tussen 'zeggen wat je denkt' en doodsbedreigingen zit een wezenlijk verschil en het is jammer dat jij dat kennelijk niet ziet.quote:Op maandag 4 augustus 2008 16:44 schreef RM-rf het volgende:
Het wordt tijd gewoon doodsverwensingen 'cultuur' te gaan noemen en een paar ton subsidie eraan toe te kennen... goed, zulk een PVDA-mentaliteit is niet zo populair bij de elkaar nablatende goegemeente, maar de werkelijkheid is domweg wel zo dat die hele post-Fortuyn'-'ik-zeg-wat-ik-denk'-ophef zichzelf enkel versterkt en nog meer 'misstanden' veroorzaakt en desnoods mensen die gaan doen alsof van alles allemaal een 'misstand' is, die vooral aangeklaagd en verboden moet worden....
Noem je dit serieus bedreigingen? Daar schrik ik echt van. Kan me niet voorstellen dat je dat serieus meent. Kom op man, dit loze gescheld.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:00 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat is je punt? Omdat Bos er niet op reageert, mag Wilders dat ook niet? Wil je beweren dat dit soort bedreigingen normaal moeten zijn? Dat je geen Wilders-fan bent, weet ik, maar je wilt toch niet bagatelliseren dat deze bedreigingen ernstig zijn?
Ik lees onder meer het volgende:quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:02 schreef SCH het volgende:
Noem je dit serieus bedreigingen? Daar schrik ik echt van. Kan me niet voorstellen dat je dat serieus meent. Kom op man, dit loze gescheld.
Ik tel daarin drie concrete doodsbedreigingen. Ik weet niet wat jij onder een bedreiging verstaat, maar deze uitspraken vallen er volgens mijn definitie zonder meer onder. Dat jij daarvan 'schrikt', betekent dus dat je kennelijk schrikt van een gangbare definitie in een Nederlands woordenboek: dreigen kwaad te berokkenen.quote:- DIE KK MOGOOL WORD TOG EEN KEER DOOD GESCHOTEN DOOR MY OF ANDEREE
- als ik jou zie vermoord ik je wilders vieze hoeren zoon
- wij gaan jou net als Theo van gogh afmaken vieze hoer
Het zijn domme en schofterige opmerkingen maar je kunt ze toch op geen enkele manier concreet en serieus noemen. Dit is helaas de internettaal van tegenwoordig maar een serieuze bedreiging is het niet. Het mag aangepakt worden vanwege lompheid en onfatsoen maar je kunt niet blijven volhouden dat deze mensen serieus van plan zijn Wilders te gaan vermoorden, dat blijkt nergens uit en is ook niet aan de orde.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:13 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik lees onder meer het volgende:
[..]
Ik tel daarin drie concrete doodsbedreigingen. Ik weet niet wat jij onder een bedreiging verstaat, maar deze uitspraken vallen er volgens mijn definitie zonder meer onder. Dat jij daarvan 'schrikt', betekent dus dat je kennelijk schrikt van een gangbare definitie in een Nederlands woordenboek: dreigen kwaad te berokkenen.
Je wimpelt altijd alles heel makkelijk weg, daar sta je om bekend. Het woord 'relativeren' is ter gelegenheid van jouw geboorte uitgevonden, maar je kunt toch niet ontkennen dat de mensen in bovengenoemde citaten concreet zeggen dat ze Wilders gaan vermoorden?
De hoofdprijs van de dag voor deze zin trouwensquote:Op maandag 4 augustus 2008 19:13 schreef Elfletterig het volgende:
Het woord 'relativeren' is ter gelegenheid van jouw geboorte uitgevonden
Goeie post. Religie is het meest gruwelijke wapentuig op deze planeet. Wat zou het mooi zijn als dat vernietigd werd. Als een antikernwapendemonstrant zoiets zegt, hoor ik je niet. Maar kom niet aan de Sprookjesboeken van Jawee. Dan is het (heilige) huis ineens te klein...quote:Op maandag 4 augustus 2008 11:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gewoon een willekeurige reactie van vandaag
[..]
Nee dat is heel normaal om te roepen om alle religie met wortel en tak uit te roeien.
quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:53 schreef SCH het volgende:
..
Dit is het moderne schelden. Een doodsbedreiging is wat anders.
Er hoeft maar 1 gek tussen te zitten die meent en doet wat hij schrijft.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Het zijn domme en schofterige opmerkingen maar je kunt ze toch op geen enkele manier concreet en serieus noemen. Dit is helaas de internettaal van tegenwoordig maar een serieuze bedreiging is het niet. Het mag aangepakt worden vanwege lompheid en onfatsoen maar je kunt niet blijven volhouden dat deze mensen serieus van plan zijn Wilders te gaan vermoorden, dat blijkt nergens uit en is ook niet aan de orde.
Dat is het nadeel van vrijheid. Je weet nooit wat iemand van plan is, tenzij je gedachten gaat verbieden. En iedereen preventief óf opsluit, óf geestelijk dood maakt.quote:Op maandag 4 augustus 2008 20:40 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Er hoeft maar 1 gek tussen te zitten die meent en doet wat hij schrijft.
Je weet het niet.
Wat ik met je eens ben, is dat dit helaas de internettaal van tegenwoordig is. Maar dat betekent dan nog niet dat we dat maar gewoon moeten accepteren. In mijn eerste reactie schreef ik niet voor niets:quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:53 schreef SCH het volgende:
Het zijn domme en schofterige opmerkingen maar je kunt ze toch op geen enkele manier concreet en serieus noemen. Dit is helaas de internettaal van tegenwoordig maar een serieuze bedreiging is het niet. Het mag aangepakt worden vanwege lompheid en onfatsoen maar je kunt niet blijven volhouden dat deze mensen serieus van plan zijn Wilders te gaan vermoorden, dat blijkt nergens uit en is ook niet aan de orde.
Of iets serieus is, doet niet terzake. Dat valt ook niet te controleren, totdat iemand de daad bij het woord voegt. Wat mij betreft bestraf je dit soort uitlatingen via internet per definitie. Het is meer dan zomaar schelden, er worden dreigementen ge-uit.quote:Het gaat erom dat mensen denken dat internet een vrijplaats is waar je anoniem allerlei strafbare feiten kunt begaan. Dat soort tuig mag wat mij betreft keihard worden aangepakt, ongeacht uit welke hoek de dreigementen komen.
Iemand die het echt van plan is, gaat dat heus niet aankondigen op een internetpagina.quote:Op maandag 4 augustus 2008 20:40 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Je weet het niet.
Zolang er niemand met een echt pistool dat echt geladen is naar de Blerickseweg 64 in Venlo (oeps,quote:Op maandag 4 augustus 2008 20:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat ik met je eens ben, is dat dit helaas de internettaal van tegenwoordig is. Maar dat betekent dan nog niet dat we dat maar gewoon moeten accepteren. In mijn eerste reactie schreef ik niet voor niets:
[..]
Of iets serieus is, doet niet terzake. Dat valt ook niet te controleren, totdat iemand de daad bij het woord voegt. Wat mij betreft bestraf je dit soort uitlatingen via internet per definitie. Het is meer dan zomaar schelden, er worden dreigementen ge-uit.
Tuurlijk, maar daar hoef je toch niet voor te dreigen. Er kan altijd een gek zijn. Ik vind dit soort teksten stupide maar ik vind het idioot dat Wilders er zo'n nummer van maakt.quote:Op maandag 4 augustus 2008 20:40 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Je weet het niet.
Tuurlijk doet het terzake of het serieus is en dat valt ook wel in zekere zin te controleren. Politie en justitie heeft genoeg know-how om vast te stellen of een bedreiging een echt risico inhoudt.quote:Op maandag 4 augustus 2008 20:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat ik met je eens ben, is dat dit helaas de internettaal van tegenwoordig is. Maar dat betekent dan nog niet dat we dat maar gewoon moeten accepteren. In mijn eerste reactie schreef ik niet voor niets:
[..]
Of iets serieus is, doet niet terzake. Dat valt ook niet te controleren, totdat iemand de daad bij het woord voegt. Wat mij betreft bestraf je dit soort uitlatingen via internet per definitie. Het is meer dan zomaar schelden, er worden dreigementen ge-uit.
ik kan me je nog gillend herinneren als er groffe woorden gebruikt worden op fok! gillend om een ban that is...quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar daar hoef je toch niet voor te dreigen. Er kan altijd een gek zijn. Ik vind dit soort teksten stupide maar ik vind het idioot dat Wilders er zo'n nummer van maakt.
Wat heeft dat met dit topic te maken?quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:50 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik kan me je nog gillend herinneren als er groffe woorden gebruikt worden op fok! gillend om een ban that is...
Als het waar is wat "zoalshetis" zegt, ben je dus gewoon een gore hypocriet. Wilders mag je doodbedreigen (i.m.o. terecht) maar een medeforummer mag je geen grove woorden tegen gebruiken?quote:
halve insinuaties zijn net zo erg als hele. je maakt de ware discussie troebel en bovendien is nederland een rechtsstaat. wilders staat volkomen in zijn recht om dit aan te spannen met de middelen die er zijn.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 00:08 schreef Yildiz het volgende:
Het lijkt erop dat Wilders direct naar een rechtszaak gegrepen heeft, en andere mogelijkheden niet benut heeft. Het komt iig raar over.
Een user hier zou ook niet direct naar een rechtszaak grijpen, maar eerst naar topicreport [ [ afbeelding ] ], dan wat (mail)contact met admins en als dáár niets uitkomt, dan, ja, misschien wel een zaak.
Op Hyves heb je, zoals elke grote site, net zoals FOK! en net zoals GeenStijl, normale mogelijkheden om te klagen over onjuistheden of bedreigingen.
Zou Wilders dat ook geprobeerd hebben, of zou hij gelijk maar naar een rechtszaak gegrepen hebben, en zo ja, waarom?
Op FOK! is een policy en daar gaan moderators over. Ik bepaal dat beleid niet.quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als het waar is wat "zoalshetis" zegt, ben je dus gewoon een gore hypocriet. Wilders mag je doodbedreigen (i.m.o. terecht) maar een medeforummer mag je geen grove woorden tegen gebruiken?
in nederland zijn wetten, daar gaan rechters over. wilders bepaalt de uitspraak niet.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 08:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Op FOK! is een policy en daar gaan moderators over. Ik bepaal dat beleid niet.
Het ging over mij. Ik heb in ieder geval nooit aangifte gedaan dus je voorbeeld en suggestie gaan niet opquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 09:37 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
in nederland zijn wetten, daar gaan rechters over. wilders bepaalt de uitspraak niet.
in dit geval is zeuren bij de mods en fa's om een ban precies hetzelfde. daarnaast krijg jij geen doodsbedreigingen, net ff een tandje erger dan mensen die het niet met je eens zijn.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 09:42 schreef SCH het volgende:
[..]
Het ging over mij. Ik heb in ieder geval nooit aangifte gedaan dus je voorbeeld en suggestie gaan niet op
Dat laatste zou ik maar niet te hard roepen, wat weet je daar van.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 09:50 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
in dit geval is zeuren bij de mods en fa's om een ban precies hetzelfde. daarnaast krijg jij geen doodsbedreigingen, net ff een tandje erger dan mensen die het niet met je eens zijn.
ja, als een slagroomtaart tot een hijskraanquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 09:55 schreef zoalshetis het volgende:
het verhoudt zich tot elkaar.
Dat zijn twee totaal verschillende zaken. Bij een banverzoek o.i.d. en een aangifte is het meer een verschil in gradatie. In beide gevallen een verzoek om repressieve maatregelen tegen een persoon vanwege uitlatingen of handelingen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 09:57 schreef SCH het volgende:
[..]
ja, als een slagroomtaart tot een hijskraan
Wilders is een gore mongool eerste klas...quote:Op maandag 4 augustus 2008 20:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Iemand die het echt van plan is, gaat dat heus niet aankondigen op een internetpagina.
Daarom ook zijn de aanklachten van Kleuter Wilders ook zo triest. Hij mag hard, lomp en ondoordacht zijn -terecht-, dan mogen zijn tegenstanders het ook. Maar het verwendste jongetje van de klas kan daar niet zo goed mee omgaan. Hij pakt graag anderen hun speelgoed af en noemt dat dan "Vrijheid".
-edit-
Wat mij betreft is het bedreigen op zich gewoon strafbaar, ongeacht de vraag of het nu wel of niet serieus bedoeld is. Iemand die een ander met de dood bedreigt, riskeert daarmee een straf. Hoe dan ook vind ik dat je in je recht staat als je een aanklacht indient tegen doodsbedreigingen aan jouw adres.quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:17 schreef SCH het volgende:
Tuurlijk doet het terzake of het serieus is en dat valt ook wel in zekere zin te controleren. Politie en justitie heeft genoeg know-how om vast te stellen of een bedreiging een echt risico inhoudt. Ik vind het ook niet echte dreigementen, daarover verschillen we van mening. Dit is wat je op straat hoort: "ik ga jou pakken jongen", "Ik krijg jou wel". Het is niet netjes maar ik snap de emotie ook wel weer enigszins. Je mag het wat mij betreft ook aanpakken maar niet met de motivatie dat het serieuze doodsbedreigingen zijn.
Maar de vraag is of iedere zin waarin staat 'ik maak je deaud' een doodsbedreiging is. Ik snap wel wat je bedoelt maar snap niet waarom het er niet toe zou doen of het al dan niet serieus is bedoeld. Als het niet serieus is bedoeld, is het namelijk geen doodsbedreiging.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 10:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat mij betreft is het bedreigen op zich gewoon strafbaar, ongeacht de vraag of het nu wel of niet serieus bedoeld is. Iemand die een ander met de dood bedreigt, riskeert daarmee een straf. Hoe dan ook vind ik dat je in je recht staat als je een aanklacht indient tegen doodsbedreigingen aan jouw adres.
Er is een verschil of Wilders bij Hyves zou vragen om maatregelen of dat hij naar de rechter stapt.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 10:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat zijn twee totaal verschillende zaken. Bij een banverzoek o.i.d. en een aangifte is het meer een verschil in gradatie. In beide gevallen een verzoek om repressieve maatregelen tegen een persoon vanwege uitlatingen of handelingen.
Doe toch niet zo allesjezus naief man. Dat was toch ook precies wat ze dachten van het commentaar op Theo van Gogh en Pim.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is een kwantitatief verschil zoals ik al zei. Ik ben zelf ook van mening dat het niet zinnig is om dit soort mensen aan te gaan klagen. Dat is net zo'n kansloze missie als iedere individuele downloader aanpakken. Als je dit soort uitspraken wilt aanpakken dan lijkt mij in eerste instantie klagen bij de site of provider het makkelijkst en indien die weigert actie te ondernemen het bedrijf of de beheerder aansprakelijk te stellen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 10:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Er is een verschil of Wilders bij Hyves zou vragen om maatregelen of dat hij naar de rechter stapt.
Voelt goed zeker, zo'n verheven houding boven je internetcollega's?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:27 schreef Scorpie het volgende:
Hyvers hebben sowieso het intelligentieniveau van varkens, zelden dommer volk gezien dan dat klootjesvolk.
`quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:00 schreef Vivi het volgende:
[..]
Doe toch niet zo allesjezus naief man. Dat was toch ook precies wat ze dachten van het commentaar op Theo van Gogh en Pim.
Een algemeen zinnetje als 'ik maak je af' kan ook in een heel andere context gebruikt worden. De genoemde bedreigingen aan het adres van Wilders gaan echter wel een stap verder. Er staat heel concreet: als ik je tegenkom, slacht ik je af. Dat soort uitingen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 10:39 schreef SCH het volgende:
Maar de vraag is of iedere zin waarin staat 'ik maak je deaud' een doodsbedreiging is. Ik snap wel wat je bedoelt maar snap niet waarom het er niet toe zou doen of het al dan niet serieus is bedoeld. Als het niet serieus is bedoeld, is het namelijk geen doodsbedreiging.
Bron: De Telegraafquote:Ook afgeschermd profiel is ‘openbaar’
De politierechter in Assen heeft bepaald dat, in geval van smaad, ook een door de gebruiker afgeschermd online profiel als openbare informatie kan worden gezien. Het betrof een profielpagina van de populaire sociale netwerksite Hyves. De rechter veroordeelde de 31-jarige W.K. uit Bovensmilde tot een voorwaardelijke werkstraf van 40 uur en het betalen van 522 euro smartengeld aan haar ex-vriend, nadat de vrouw hem op haar Hyves-profiel voor pedofiel had uitgemaakt. Mensen die door K. tot het profiel zijn toegelaten (vrienden, familie en collega’s) konden die kwalificatie lezen. De ex, met wie K. een jong kind heeft, werd volgens eigen zeggen door buren met de nek aangekeken en moest verhuizen. Volgens K.’s raadsman is een Hyves-profiel net als een huiskamer, waar je in alle vrijheid tegen vrienden mag zeggen wat je wil. De politierechter ging daar niet in mee.
Als jij met de dood bedreigd word, hoop ik dat ze ook even geen tijd en geld voor je hebben!quote:Op maandag 4 augustus 2008 10:54 schreef X. het volgende:
En dat van MIJN belastinggeld.
Die lul stelt ook al voor meer dan negen ton aan nutteloze kamervragen ieder jaar.
Wilders moet zichzelf maar eens wegbezuinigen.
Het zijn de media die hier aandacht aan schenken, dat kun je dhr Wilders niet kwalijk nemen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 14:05 schreef gelly het volgende:
Ja, het aloude blaffende honden bijten niet. Wilders heeft echter wel gelijk aangifte te doen, dit soort bedreigingen kunnen simpelweg niet door de beugel. Aan de andere kant is ie dan wel weer zo mediageil dit soort incidenten te gebruiken om zichzelf weer eens in de kijker te zetten. Andere politici, van links tot rechts, worden ook dagelijks met de dood bedreigd, maar die hoor je niet.
Mijn punt is nu juist dat het dat wel moet zijn.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 15:59 schreef Elfletterig het volgende:
Mijn punt is steeds geweest dat internet niet een vrijplaats moet zijn waar iedereen ongestraft allerlei bedreigingen of beledigingen kwijt kan.
Ik ben dat helemaal met je eens hoor, dat is zelfs een stokpaardje van mij. Ik ben ook zwaar tegen al die anonimiteit, dat vind ik een groot bezwaar en nadeel van internet.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 15:59 schreef Elfletterig het volgende:
Mijn punt is steeds geweest dat internet niet een vrijplaats moet zijn waar iedereen ongestraft allerlei bedreigingen of beledigingen kwijt kan. Het onderstaande bericht, dat ik vandaag tegenkwam, sterkt mij in die mening:
[..]
Bron: De Telegraaf
Ik zie dat gewoon niet zo. Ik zie het echt al internetheldendom. Er is ook nooit echt een correlatie aangetoond tussen dit soort bedreigingen en serieuze toepassingen.quote:Een algemeen zinnetje als 'ik maak je af' kan ook in een heel andere context gebruikt worden. De genoemde bedreigingen aan het adres van Wilders gaan echter wel een stap verder. Er staat heel concreet: als ik je tegenkom, slacht ik je af. Dat soort uitingen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |