brrrrrrrr 20 cm bijna dat is niet niks! 3kwart toetsenbordje...brrrrr die zou je om je snufferd krijgen oid..quote:Op maandag 4 augustus 2008 02:57 schreef Hukkie het volgende:
Zal een leuk gezicht zijn, 100 spinnen van 18 cm voor je raamkozijn.
Ik heb trouwens nog een leuk weetje over slapende mensen!quote:Op maandag 4 augustus 2008 03:00 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
brrrrrrrr 20 cm bijna dat is niet niks! 3kwart toetsenbordje...brrrrr die zou je om je snufferd krijgen oid..
quote:
Ik durf best een joekel van een langpoot mug te vangen in een doekje maar spinnen!!!!!quote:Op maandag 4 augustus 2008 03:04 schreef Hukkie het volgende:
Ben niet dol op spinnen, en heb al wat spinnen ervaring gehad, maar voor een hooiwagen van 18 cm schrik ik wel even terug.
Schijnt een hoax te zijn omdat het beest 10 poten heeft, maar het ziet er verdomd echt uit.quote:Op maandag 4 augustus 2008 03:05 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Ik durf best een joekel van een langpoot mug te vangen in een doekje maar spinnen!!!!!
No way! Laat staan dit...
Is dat wel echt het lijkt wel een nepperd met batterijtjes oidquote:
Ja. Problemen mee?quote:Op maandag 4 augustus 2008 03:08 schreef Vodkadruppel het volgende:
Mensen in Nederland die bang zijn voor spinnen.![]()
.
Grappig dat door de klimaatveranderingen Nederland steeds meer een thuis wordt voor exotische spinnen, die zwarte weduwe zit eraan te komen.quote:Op maandag 4 augustus 2008 03:08 schreef Vodkadruppel het volgende:
Die hooiwagens doen niks.
Mensen in Nederland die bang zijn voor spinnen.![]()
Als het nou zwarte weduwes waren ofzo.
Nooit getrouwd geweest zeker?quote:Op maandag 4 augustus 2008 03:12 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Grappig dat door de klimaatveranderingen Nederland steeds meer een thuis wordt voor exotische spinnen, die zwarte weduwe zit eraan te komen.
quote:Op maandag 4 augustus 2008 02:55 schreef zhe-devilll het volgende:
'S-GRAVELAND (ANP) - Een uit de kluiten gewassen soort hooiwagen verovert Nederland in rap tempo.
Had net mijn post veranderdquote:
Klopt, dat is wel de voorspelling, net als killerbee's enzo.quote:Op maandag 4 augustus 2008 03:12 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Grappig dat door de klimaatveranderingen Nederland steeds meer een thuis wordt voor exotische spinnen, die zwarte weduwe zit eraan te komen.
What's in a namequote:Op maandag 4 augustus 2008 02:55 schreef zhe-devilll het volgende:
Reuzehooiwagens veroveren Nederland
03 augustus 2008
[ afbeelding ]
'S-GRAVELAND (ANP) - Een uit de kluiten gewassen soort hooiwagen verovert Nederland in rap tempo. De langpotige beestjes zijn waargenomen in groepen van honderden tot meer dan duizend stuks, stelde hooiwagenexpert Hay Wijnhoven zondag.
De hooiwagen werd vier jaar geleden voor het eerst gesignaleerd in de Ooijpolder bij Nijmegen en wordt sindsdien op steeds meer locaties gezien. De insecten behoren tot het geslacht Leiobunumen. Met gespreide pootjes is de spanwijdte van de reuzehooiwagen maar liefst 18 centimeter. Gelukkig doen de beestjes niemand kwaad.
De grote hooiwagens zitten graag in dichte kluwen onder dakgoten, raamkozijnen en op muren. De dieren zijn herkenbaar aan de donkere rug met een groene metaalglans. De buikzijde is opvallend lichtgekleurd. Het gevaar bestaat dat deze hooiwagen andere, kleinere soorten zal verdringen, aldus Wijnhoven. De soort wordt geregeld gespot in het rivierengebied rond Druten, Asperen en Spijk. Ook in Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk komt de soort veel voor.walgelijk!
Las net in een oude Natuur en Techniek dat er in 1946 in Nederland 15.000 malariagevallen werden gemeld.quote:Op maandag 4 augustus 2008 03:42 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Klopt, dat is wel de voorspelling, net als killerbee's enzo.
Prachtige beesten! Alle spinnen! Ze eten muggen op en dan verdien je gewoon een heldenstatusquote:Op maandag 4 augustus 2008 04:32 schreef Sno0ze het volgende:
[ afbeelding ]
hanghooiwagens.
[ afbeelding ]
hooiwagen aan het vervellen.
Precies. Nuttige beestjes zijn het.quote:Op maandag 4 augustus 2008 04:38 schreef WensMeester het volgende:
[..]
Prachtige beesten! Alle spinnen! Ze eten muggen op en dan verdien je gewoon een heldenstatus
Dat is ook een beetje de reden dat ik het haat als mensen spinnen doodslaan.quote:Op maandag 4 augustus 2008 04:38 schreef WensMeester het volgende:
[..]
Prachtige beesten! Alle spinnen! Ze eten muggen op en dan verdien je gewoon een heldenstatus
Het zijn ook geen spinnen, maar spinachtigen. Teken behoren ook tot de spinachtigen.quote:Op maandag 4 augustus 2008 06:40 schreef DrDentz het volgende:
Ik vind hooiwagens geen spinnen eigenlijk
De langpootmug, het is geen familie van de hooiwagen. Maar het zijn wel vervelende beesten...quote:Op maandag 4 augustus 2008 07:05 schreef DrDentz het volgende:
Bestaan er ook dat soort dieren die "glazenwassers" heten?
Verkapte check-my-geëmigreerd-zijn-postquote:Op maandag 4 augustus 2008 02:58 schreef Strani het volgende:
Er zit er eentje op je rug!!!
Maar serieus, ben ik even blij dat ik niet meer in Nederland woon.
Die bedoel je?quote:Op maandag 4 augustus 2008 03:12 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ik zou der doenquote:
I second that.quote:Op maandag 4 augustus 2008 04:38 schreef WensMeester het volgende:
[..]
Schaf je er daarna nog 3 aan om alle insecten te doden die niet meer door de spinnen worden opgegeten?quote:Op maandag 4 augustus 2008 10:36 schreef lennartb.nl het volgende:
Tijd om mn elektrische mepper flink op te voeren.
Daarmee kan je vliegen barbecuenquote:Op maandag 4 augustus 2008 10:36 schreef lennartb.nl het volgende:
Tijd om mn elektrische mepper flink op te voeren.
op de a2 en a1... in de spits...quote:Op maandag 4 augustus 2008 14:34 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
NEE, mn ergste nachtmerrie komt uit...
"Kluwen van honderden hooiwagens."
quote:Op maandag 4 augustus 2008 16:33 schreef Jumparound het volgende:
[..]
op de a2 en a1... in de spits...
Hang hooiwagens lol!!!!!quote:Op maandag 4 augustus 2008 04:32 schreef Sno0ze het volgende:
[ afbeelding ]
hanghooiwagens.
[ afbeelding ]
hooiwagen aan het vervellen.
quote:Op maandag 4 augustus 2008 10:17 schreef MdMa98 het volgende:
En dan deze kleine springspin, foto gemaakt in frankrijk in juli. wie inzoomt kan alle details goed zien.
[ afbeelding ]
Heel klein, maar eigenlijk heel luguber, toch lief!
Die beesten zijn eng man...kom je eraan wil je ze heldhaftig pakken in een papiertje, dan springen ze gewoon op je af alsof ze een tijger zijn....bah!quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 01:45 schreef Manono het volgende:
[..]
die is idd nog wel liev, met name de manier waarop hij bloeddorstig in de camera probeert te kijken
Ja liever de FARC dan spinnenquote:Op maandag 4 augustus 2008 02:58 schreef Strani het volgende:
Mijn cavia kan dat wel.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 02:15 schreef Basson het volgende:
Ik heb al eens de grootste lol gehad met zo'n spring spin en een spiegeltje. Ze schijnen zichzelf te herkennen of zien in elk geval de reflectie, dat kan mijn hond niet eens...
Ze zijn er al een aantal jaren en de populatie groeit hard in NL.quote:Op maandag 4 augustus 2008 03:12 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Coole foto, die springspinnen daar is Spiderman op gebaseerd.quote:Op maandag 4 augustus 2008 10:17 schreef MdMa98 het volgende:
[ afbeelding ]
Heel klein, maar eigenlijk heel luguber, toch lief!
Want in Spanje/Columbia leven geen grote/enge spinnenquote:Op maandag 4 augustus 2008 02:58 schreef Strani het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |