Ali moet gewoon prioriteiten stellen. Als hij een nutteloos debat over een onbewezen God belangrijker vind dan zijn academische ontwikkeling, wie zijn wij dan om hem tegen te houden?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 13:12 schreef ToT het volgende:
Eigenlijk wel lullig van ons om hem zo van zijn tentamen af te houden!
Ik hoor alleen maar EGO , EGO en nog eens EGO besmeurd met negativiteit .quote:Op woensdag 6 augustus 2008 12:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee! Ik ben bij lange na niet perfect, het is nog steeds niet veel soeps. Maar ik zie wel duidelijke progressie, dat ik dingen doe en bereik die ik voorheen als onvoorstelbaar beschouwde. Er komen nog genoeg verkeerde gedachten in mij op, er zijn nog altijd verleidingen, God laat dat ook toe om je karakter te bouwen. Maar ik zie wel een ontzettende groei in alles, en mijn omgeving bevestigt dat. Iemand die ik van de week sprak en me 10 maanden niet had gezien, stelde voor dat ik maar een andere naam aangaf, omdat ik zo gigantisch veranderd was in positieve zin. Dat is toch vet? Ik wil dat iedereen dat ervaart, omdat het plezier en geluk wat je ervan krijgt wanneer je jezelf zo positief ziet groeien, ontzettend vervullend is.
[..]
Ja, maar dan zou ik blij zijn niet omdat IK dan iemand gered heb ofzo, maar omdat dan iemand zijn leven aan God heeft gegeven, waardoor zijn of haar leven significant beter kan worden, en diegene in het paradijs terecht zou kunnen komen! Dat is toch fantastisch? Ik heb er zelf niets aan, dat is juist het mooie, met God krijg je steeds minder dat irritante ego wat alleen voorzichelf aan de gang is. Het vecht constant voor zijn bestaan in je psyche en gedrag, en alleen door je relatie met God sterk te houden kan je het aanvechten. Maar ja, ik doe dit oprecht in de hoop dat mensen hun leven aan God geven, omdat het voor mijzelf de mooiste ervaring ooit is, en ik me nie tkan voorstellen dat er iets mooiers bestaat.
[..]
En dat is dus praktisch onmogelijk als je niet met God bent, hoe hard en hoe taai dat ook is om te verteren. Je bedoelt het goed, de meeste mensen bedoelen het goed, maar in de praktijk is het niet constructief en daarom zinloos. Je hebt genoeg mensen die hun partner of kinderen pijn doen, en dan zeggen dat ze dat doen omdat ze van je houden. Zie het zo met het verspreiden van dingen die niet van God zijn: het is goed bedoeld, maar in werkelijkheid schiet niemand er wat mee op. Dat is niet leuk om te horen, maar alsjeblieft, onthou dat het niet persoonlijk tegen jullie is, het is niet dat ik mensen persoonlijk afkeur omdat ze niet hetzelfde doen als ik, maar omdat ik niet geloof dat wat ze doen werkelijk op langere termijn zin heeft, en omdat ze er zelf de dupe van worden. Ook dat is uit liefde. Ik kan wel niets zeggen, maar dan voel ik mij verantwoordelijk voor het feit dat jullie slachtoffer worden van hetzelfde als waar ik slachtoffer ben geworden. En eigenlijk kan ik helemaal niet niets zeggen, daar ben ik er veel te gepassioneerd van.
Zullen we voor hem bidden?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 13:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Alleen Ali is een goede gelovige. Alle anderen hebben niet zijn kennis en ervaring, dus er lopen 6,3 miljard Luciferanen op de aarde rond. Ali is helemaal alleen in zijn geloof.
Arme Ali.
Omdat alleen het christelijke geloof voldoet aan de fundamenten van eerlijkheid en liefde. Alleen in het christelijk geloof is er een verzoenoffer voor elke zonde die je begaat. Alleen in het christelijk geloof wordt alles wat niet-liefde is afgestraft met de dood, omdat dat eerlijk is. Je hebt namelijk niet het recht om niet-liefde te tonen naar je medemens en naar God. Het mág niet, het is niet eerlijk, ie hebt het recht niet om de kwaliteit van iemands leven, bewust of onbewust, negatief te beïnvloeden (en dat doet iedereen, niemand is onschuldig), en dus dient er een gepaste straf te zijn wanneer je het wel doet vóórdat je weer acceptabel voor God bent. Zoals een crimineel ook eerst gestraft moet worden voordat hij weer terug de maatschappij in mag. Er moet rechtspraak plaatsvinden, anders kan er geen vergeving van zonden zijn. Die rechtspraak van ons gaat via Christus, Hij betaalt de straf voor jouw zonden, zodat je weer acceptabel bent voor God, zoals een crimineel na het ondergaan van zijn straf weer acceptabel is voor de maatschappij. Pas wanneer je via Christus acceptabel bent voor God, kan God zich over je ontfermen. Alle andere wegen leiden dus logischerwijs niet tot God, omdat dat op basis van de wetten van liefde en eerlijkheid niet kan. Waar je dan op uitkomt is Lucifer, Satan, met zijn eeuwenoude leugens: je bent zelf god/goddelijk/een deel van god/kan goddelijk worden (er zijn wat variaties), en je bent onsterfelijk (want reïncarnatie). En zo kun je nooit ontsnappen uit die gevangenis van zonde, omdat je al gelooft dat je god bereikt hebt, en Christus dus ook niet nodig hebt om tot God te komen. Dat is iets verschrikkelijks, omdat je op die manier dus nooit tot de ware levende God kán komen, en dus ook nooit zijn liefde, verstand, kracht, genade kan ontvangen.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 12:07 schreef Windigo het volgende:
[..]
Waarom kan het alleen maar juist zijn als het Christelijk is? Vanuit de liefde die ik ervaar kan ik die selectiviteit niet begrijpen..Dus ja, daar loopt het dus kennelijk spaak.
Ja. Dat had ik ook vóór dat ik christelijk was. Ik kon het toen ook niet geloven. Totdat bleek dat Luciferianen exact hetzelfde geloofden als ik deed. Toen moest ik wel.quote:De conclusie is dus dat wat ik mijn hele leven ervaar als het Goddelijke in jouw ogen Lucifer is?
Ja, andere wegen zijn geen wegen naar God, maar naar Lucifer. Breed is de weg naar vernietiging, en smal de weg naar het leven, en er zijn er weinigen die hem vinden.quote:Daarmee zijn we natuurlijk terug bij af, dat al het andere dan Christelijke visie een Luciferiaanse visie is.
Ja, maar IK verdien óók te sterven! Ik ben net zo goed zondig. De hele wereld is verdoembaar voor God. Alleen via Christus kan je daar dus aan ontsnappen, omdat Hij die dood is gestorven. Ik zet mijzelf dus niet op een voetstuk, ik vind mezelf niet beter omdat ik in Jezus geloof, maar ik geloof met mijn volle verstand en hart dat ik door Christus ontsnap aan die doodstraf, en ik wil dat iedereen daaraan ontsnapt via Jezus! Dat is de hele issue, niet dat jullie MOETEN doen wat ik zeg en anders vind ik je slecht. Ik wil niet dat jullie het geschenk van genade van God missen, waardoor je ook God in zijn volledigheid mist, wat letterlijk en figuurlijk doodzonde is. Het is zo simpel. Als je aanneemt dat Jezus voor jouw zonden geboet heeft, om vergeving vraagt, en wil dat God in je leven komt, zal Hij ook komen. Mensen maken het zichzelf zo gigantisch moeilijk. Laat God het je maar moeilijk maken, die weet ten minste waar Hij mee bezig is.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 13:32 schreef ToT het volgende:
Ali probeert juist ook een positieve levenshouding te hebben door zijn liefde voor God. Dat is wel duidelijk in zijn posts.
Ook lijkt hij zich er van bewust te zijn dat iedereen gelijk is, maar dat weerhoudt hem er niet van om zeer negatief te oordelen over degenen die zijn geloof niet aanhangen: wij verdienen namelijk allemaal om te sterven, in zijn ogen.
Ja okee dat is niet zijn eigen oordeel, maar volgens hem is dat het oordeel van God.
Ik praat nu toch ook over Hem??quote:Als er na mijn overlijden er inderdaad een Christelijke God bestaat, heb ik er geen problemen mee om Hem te accepteren, hoewel ik het wel knap lullig vindt dat Hij zich alleen maar kenbaar maakt in verhaaltjes die anderen over Hem schrijven.
Nee, omdat als ik jou of God onrecht aandoe, ik mijn recht op leven verlies, omdat ik nooit het recht had om jou of God onrecht aan te doen. God houdt van al zijn kinderen. Als 1 kind het andere pijn doet, moet dat kind gestraft worden. Als ze elkaar pijn doen, moeten ze allebei gestraft worden. Waarom? Omdat God wil dat AL zijn kinderen gelukkig zijn. Dan kan je niet een paar bullebakken toelaten die de boel voor de rest verpesten. Sinds de zondeval zijn we allemaal bullebakken geworden en verdienen dus allemaal die straf. Dat ontkennen is pas arrogant, daarmee pretendeer je vanaf je geboorte nooit iets verkeerd te hebben gedaan.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 13:37 schreef ToT het volgende:
Alleen het Christelijk geloof voldoet aan de fundamenten van eerlijkheid en liefde....de arrogantie! Alleen maar omdat een zichzelf straffende God ons onze zonden vergeeft door zichzelf deels fysiek van kant te laten maken (waarna Hij weer gewoon in het Hemelrijk zit alsof er niets gebeurd is) en je moet geloven dat dat offer iets heel heftigs was?
Je praat inderdaad over een mythologisch figuur die volgens zeggen een stuk van zichzelf gematerialiseerd en even later weer gedematerialiseerd heeft. Er is niets dat mij garandeert dat dat klopt (daarom heet het ook "geloof"), en ALS het de waarheid zou zijn, zie ik de big deal van dat offer niet.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 13:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik praat nu toch ook over Hem??
quote:Op woensdag 6 augustus 2008 13:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee, omdat als ik jou of God onrecht aandoe, ik mijn recht op leven verlies, omdat ik nooit het recht had om jou of God onrecht aan te doen. God houdt van al zijn kinderen. Als 1 kind het andere pijn doet, moet dat kind gestraft worden. Als ze elkaar pijn doen, moeten ze allebei gestraft worden. Waarom? Omdat God wil dat AL zijn kinderen gelukkig zijn. Dan kan je niet een paar bullebakken toelaten die de boel voor de rest verpesten. Sinds de zondeval zijn we allemaal bullebakken geworden en verdienen dus allemaal die straf. Dat ontkennen is pas arrogant, daarmee pretendeer je vanaf je geboorte nooit iets verkeerd te hebben gedaan.
Lucifer kent zoiets niet, bij hem is eigenlijk alles wel geoorloofd, je bepaalt zelf grotendeels wat goed en slecht is. Dat is geen fundament voor eerlijkheid of liefde, gebaseerd op gelijkheid voor iedereen.
De historiciteit van Jezus is bewezen. Wat je van Hem gelooft, moet je zelf weten. Hij is volgens de bijbel jouw schepper, degene die verantwoordelijk is voor het feit dat je leeft, alles is door Hem geschapen. Als je de big deal van het offer niet ziet, begrijp je het fundament van rechtspraak niet. Lees mijn posts dan nog een paar keer door, of geef duidelijker aan wat je niet begrijpt.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 13:40 schreef ToT het volgende:
[..]
Je praat inderdaad over een mythologisch figuur die volgens zeggen een stuk van zichzelf gematerialiseerd en even later weer gedematerialiseerd heeft. Er is niets dat mij garandeert dat dat klopt (daarom heet het ook "geloof"), en ALS het de waarheid zou zijn, zie ik de big deal van dat offer niet.
Ik ga mijn leven niet wijden aan een personage uit een boek.
Ja, want ook nederige mensen die hun hele leven wijden aan het helpen van anderen hebben fouten gemaakt, mensen gekwetst en God niet de eer gegeven die Hem toekomt. Dus ook zij verdienen gestraft te worden. Zoals ik al zei: je goede werken heffen je oude niet op. Geen rechtvaardigheid zonder straf voor onrecht. Jouw god is toleranter, maar niet eerlijk.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 13:43 schreef ToT het volgende:
[..]
Ah, dus je ziet nederige mensen die hun hele leven wijden aan het helpen van anderen maar die hun vraagtekens hebben bij het hele Jezus-verhaal als bullebakken die om hun daden gestraf moeten worden? Althans volgens jou ziet de Christelijke God hen zo?
Mja sorry hoor, maar van mij mag je die God houden. Mijn God is veel liever!
Oftewel: hoe meer je naar je eigen problemen kijkt en je je eigen shit oplost en je je gedrag en overtuigingen op een positieve manier kunt veranderen, hoe meer blokkades er in je opgelost zullen worden, en hoe rijkelijker de Reiki zal stromen en gezonder je zult worden, omdat je meer en meer in contact met het Goddelijke komt.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 13:45 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dit is de hele issue, dat je zonder God dingen verkeerd doet, vaak zonder dat je dat wil en zonder dat je je er bewust van bent. Maar ookal kun je er niets aandoen omdat je niet beter wist, moet je tóch verantwoordelijkheid nemen voor je daden, want jij bent degene die ze hebt gedaan, dus jij bent schuldig en de aanstichter van problemen, hoe groot of klein ook. Wanneer je die verantwoordelijkheid niet wil nemen, kun je niet groeien, omdat je dan nooit de grote barrieres kan doorbreken die in de weg van perfectie zitten, welke alleen via God bereikt kan worden met zijn oneindige wijsheid, verstand, liefde en macht om jou te veranderen.
Hoe meer ik toegeef wat ik allemaal verkeerd doe, hoe weinig ik er ook zelf aan kan doen omdat ik simpelweg niet beter weet, ookal doe ik nog zo mijn best, hoe meer God mij verandert. Hoe eerlijker je bent, hoe meer God je geeft. Als je aan je eigen leugens blijft vast houden, zal God je ook niet helpen. Dan zoek je het maar zelf uit, dat wil je immers ook, met alle gevolgen van dien.
Precies jaquote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:06 schreef ToT het volgende:
[..]
Oftewel: hoe meer je naar je eigen problemen kijkt en je je eigen shit oplost en je je gedrag en overtuigingen op een positieve manier kunt veranderen, hoe meer blokkades er in je opgelost zullen worden, en hoe rijkelijker de Reiki zal stromen en gezonder je zult worden, omdat je meer en meer in contact met het Goddelijke komt.
Ja, daarmee ben ik het wel met je eens, alleen omschrijf ik het dus net even wat anders dan jij!
Dat geldt voor alle vormen van zelfonderzoek. Iemand die in therapie gaat ervaart hetzelfde als hij/zij open staat voor kritiek en verandering.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:16 schreef Haushofer het volgende:
Ik heb vooral erg, erg veel moeite met het idee dat het leven een rad-van-fortuin is waarbij je de koelkast wint als je de juiste religie hebt uitgekozen.
Als dat de essentie van het leven is, dan kan ik denk ik geen respect meer voor God opbrengen![]()
Ik begrijp Ali's verhaal trouwens volkomen ( tenminst, zover dat mogelijk is), temeer omdat ik nu zelf ook bezig ben met een bijbelstudie en ik zelf ook wel bepaalde zaken ervaar. Ik snap ook hoe het voelt om dit soort zaken te kunnen accepteren; het kan eerst vernederend aanvoelen omdat je je zo bloot en kwetsbaar opstelt, maar daarna voelt het als een bevrijding.
Dito!quote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:16 schreef Haushofer het volgende:
Ik heb vooral erg, erg veel moeite met het idee dat het leven een rad-van-fortuin is waarbij je de koelkast wint als je de juiste religie hebt uitgekozen.
Als dat de essentie van het leven is, dan kan ik denk ik geen respect meer voor God opbrengen![]()
Dat weet ik niet. Religie laat mensen denken dat ze een absolute waarheid in handen hebben. Je ziet dan zo'n zelfonderzoek niet meer als een instrument, maar als het instrument. Dat geeft wel een andere ervaring, denk ik.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:18 schreef Windigo het volgende:
[..]
Dat geldt voor alle vormen van zelfonderzoek. Iemand die in therapie gaat ervaart hetzelfde als hij/zij open staat voor kritiek en verandering.
Yep. En daarom vind ik het hele concept god zo lachwekkend. Het is voor mij niet meer dan een innerlijke kracht in eenieder. Of je die aanboort is aan ieder individu zelf.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:18 schreef Windigo het volgende:
[..]
Dat geldt voor alle vormen van zelfonderzoek. Iemand die in therapie gaat ervaart hetzelfde als hij/zij open staat voor kritiek en verandering.
Ali heeft me overtuigt! : Ik word ook satanistquote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:28 schreef neo567 het volgende:
Ik heb besloten satanist te worden, daar God alleen maar dreigt en straft!
Zo lang de mens bestaat is er oorlog, moord, conflict enz...
Hulde aan NWO.
De duivel is veel ouder is als god!
Ik roep iedereen op om satanist te worden!
Hail lucifer, de man van de wijsheid, en list en bedrog, daar zijn we als mensen veel beter in (kost veel minder moeite), een eerlijk persoon is immers veel makkelijker te bedriegen als een crimineel!
En ja, de verboden vrucht smaakt het zoetst !!!
En ik heb een vreselijke bloedhekel aan die zogenaamde vrome mensen, dat zijn de grootste schijnheilen!
Welkom![]()
Vind jij Ali zo vroom dan? Ik juist helemaal niet, ik vind hem erg berekenend overkomen. Hij calculeert van alles, en heeft gekozen voor de weg die in zijn ogen het meeste zekerheid biedt om zijn angsten voor de dood weg te nemen.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:28 schreef neo567 het volgende:
En ik heb een vreselijke bloedhekel aan die zogenaamde vrome mensen, dat zijn de grootste schijnheilen!
Ik zeg: "The Devil is in the details"quote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:54 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Vind jij Ali zo vroom dan? Ik juist helemaal niet, ik vind hem erg berekenend overkomen. Hij calculeert van alles, en heeft gekozen voor de weg die in zijn ogen het meeste zekerheid biedt om zijn angsten voor de dood weg te nemen.
de enige reden dat hij dit topic opent is omdat hij bevestiging wil dat ALLES (vooral geen grijs gebied) behalve zijn weg verkeerd is.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:54 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Vind jij Ali zo vroom dan? Ik juist helemaal niet, ik vind hem erg berekenend overkomen. Hij calculeert van alles, en heeft gekozen voor de weg die in zijn ogen het meeste zekerheid biedt om zijn angsten voor de dood weg te nemen.
Ik heb nog geen 1 visitekaartje van God gehad (ohja wel een kerk waar de mensen die het meest huichelen vooraan het hardste staan te zingenquote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:56 schreef ToT het volgende:
Mwoah, dat is echt een beetje trappen om het trappen, maar ik kan me heel goed voorstellen dat mensen zoiets hebben van: Als de Christelijke God van ons eist dat we alleen in dat ene boek geloven en al die andere gechriften die millennia ouder zijn dan de Bijbel en veel meer diepgang hebben overboord moeten gooien, zonder ook maar een KLEIN beetje bewijs te hebben over de authenticiteit van het boek, en dat je je hele leven compleet nederig ten opzichte van Hem moet zijn en vervuld van wroeging moet zijn over je zonden enzo, dan mag Hij die hemel lekker voor zichzelf en die 3 of 4 reine zielen die er bestaan houden!
Veel andere stromingen zijn minstens net zo overtuigend als het Christendom, maar dan zonder de hel en verdoemenis enzo.
De enige reden waarom het Christendom zo groot is geworden is dat er zo veel van die zendelingen zijn die met de volste overtuiging dreigen met verdoemenis en de hel als men niet naar hen luistert.
In Afrika is het Christendom gigantisch in opmars. Blijkbaar zijn die mensen daar gewoon vatbaarder voor: "Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de roe!".
Dat is dus waar het Christendom zo groot door is geworden: inspelen op de angsten van mensen, dat nog ff FLINK voeden, en dan een uitweg uit die ellende beloven...ja, zelfs met een grote beloning! Je hoeft alleen maar de rest van je leven slaaf te zijn!quote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:54 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Wat voor machine gebruikt een boer als ie heeft geploegd om de kluiten klein te maken?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 15:02 schreef ToT het volgende:
[..]
Dat is dus waar het Christendom zo groot door is geworden: inspelen op de angsten van mensen, dat nog ff FLINK voeden, en dan een uitweg uit die ellende beloven...ja, zelfs met een grote beloning! Je hoeft alleen maar de rest van je leven slaaf te zijn!
Mij ook ,quote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ali heeft me overtuigt! : Ik word ook satanist
Dat kan ik begrijpen want dat had ik ook in het begin.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:03 schreef ToT het volgende:
Okee:
Ieder mens maakt fouten, dat is natuurlijk een vaststaand feit.
Als Jezus echt voor mijn zonden gestorven is, wil ik dat offer best accepteren, geen problemen mee, maar ik heb gewoon moeite met het te geloven dat dat echt gebeurd is en dat dat op goddelijk niveau ook echt wat uitmaakt.
Dat kan ik me ook voorstellen. Maar bekijk dus total onslaught eens, dat zou je mening kunnen veranderen. De profeties in de bijbel waren voor mij in ieder geval zeer overtuigend.quote:Ik heb moeite te geloven in een Bijbel die door mensenhanden is samengesteld, waarbij talloze geschriften die ze niet geschikt vonden verbrand zijn, en waarbij andere gewoon vandaag de dag nog niet geaccepteerd worden, zoals de eerder genoemde evangelieën.
Een uitgebreidere versie van de bijbel in het vaticaan die alleen de paus mag lezen? Hoe weet iemand dat als alleen de paus het mag weten? Ik geloof daar absoluut niet in, geen enkele reden voor.quote:Ik kan best voor kritiek openstaan en wil best van mijn fouten leren, mist het constructief kritiek is.
Maar blijkbaar ben ik toch nog een Luciferiaans figuur die voor eeuwig in het hellevuur moet branden, omdat ik mijn twijfels bij het bovengenoemde boek heb en in hoe Jezus in dat boek afgebeeld wordt. Het feit dat er een uitgebreidere versie van de Bijbel in het Vaticaan ligt die alleen door de paus gelezen mag worden, helpt ook niet echt om dat boek als de absolute waarheid te accepteren. Er wordt informatie achter gehouden.
De beperking om kwaad te doen ja.quote:En wat betreft de big deal van dat offer: in heb in meerdere posts gezegd waarom ik het niet snap: God schept ons volgens de Bijbel met beperkingen,
Door er voor te kiezen om God te ongehoorzamen.quote:onze voorouderen werpen op één of andere manier die beperkingen van ons af
Zodat het mensenras, dus niet elk individu, maar de hele scheppingorde 'mens', kan inzien dat je rug naar God toekeren tot dood en verderf en leed leidt, zodat we een keuze voor gehoorzaamheid kunnen makenquote:en meteen is het hele menselijke ras zondig en verdient daarom straf van God,
Nee, Jezus heeft ongelooflijk geleden, Hij heeft de toorn van God gedragen, gevoeld, ervaren. Alle walging over elke zonde die elk mens ooit heeft gedaan en zou doen, heeft Jezus over zich heen gekregen en daardoor verschrikkelijk geleden. Stel je eens voor wat jij kan doen als je gigantisch kwaad bent, dan ben je al tot erge dingen in staat. Hoemeer toorn God dan kan hebben over alle miljarden mensen door de millennia heen.quote:maar God materialiseert een deel van Zichzelf (God, Jezus en de Heilige Geest zijn volgens de heilige drie-eenheid samen één) en laat dat materiële deel van zichzelf fysiek doden, waarna dat deel net zo makkelijk weer terug het hemelrijk in komt, dus God is weer terug in Zijn oude staat, alsof er niets gebeurd is.
Ja, omdat wij die toorn van God, die tot de dood leidt, niet hoeven te ondergaan. Doordat je niet dood gaat, kan je blijven leven, en toch vergeven worden via Jezus.quote:Dat hij dat sterfelijke, fysieke deel heeft laten "vermoorden", vergeeft ons onze schulden, als wij inderdaad geloven dat onze schulden met die daad van 2000 jaar geleden vergeven worden.
Ja, na de straf is het goed, is dat zo raar? Maar daarna moet het kind wel stoppen met stout doen natuurlijk. En daar heb je God voor nodig.quote:Ik corrigeer mijn eerdere uitspraak over papa en het zoontje: het is feitelijk zo dat als zoonlief stout is geweest, zoonlief papa een tik over de vingers geeft en dat papa van zoonlief verlangt dat hij gelooft dat daarmee het stoute gedrag van kindlief vergeven is.
Gemaakt naar gods evenbeeld. dus god kan kwaad doen en is dus imperfect.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 15:09 schreef Ali_Kannibali het volgende:
De beperking om kwaad te doen ja.
Woehaa !quote:Op woensdag 6 augustus 2008 15:09 schreef Summers het volgende:
[..]
Mij ook ,alleen hoeven wij niks te veranderen maar gewoon het licht in ons laten stralen
zoals voorheen
Zoals God in het eerste testament was: bruut en wreed, zo is ie in het nieuwe testament volgens jezus vergevings gezind geworden, vanwaar die ommekeer eigenlijk?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 15:15 schreef Summers het volgende:
Aha dus als we niet doen wat jij zegt dan hebben we een probleem en gaat god ons straffen , duidelijk .
Ja, je kan nou eenmaal niet ongestraft doen waar je zin in hebt, zoals God ongehoorzamen. Die vrijheid heb je gekregen, maar de gevolgen zijn voor jezelf. Jezus zegt:quote:Op woensdag 6 augustus 2008 15:15 schreef Summers het volgende:
Aha dus als we niet doen wat jij zegt dan hebben we een probleem en gaat god ons straffen , duidelijk .
Pfff kom op hey !!!!quote:Op woensdag 6 augustus 2008 15:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Wat ik altijd zie is dat mensen mij aan gaan vallen. Mij ervan betichten dat ik doe alsof ik perfect ben, alsof ik God ben, alsof ik het voor mijzelf doe, etc. etc. Iedereen weet dus dondersgoed dat de mens gewoon evil is, waarom zouden jullie mij anders niet geloven? Jullie denken toch ook dat ik slecht en egoistisch ben? Zou dat voor jezelf dan anders zijn? Jullie doen alsof je al perfect bent en God niet nodig hebt, of dat je op eigen krachten dat kan bereiken. Ik geef toe dat ik niks waard ben, een nul, ik kan niks goed doen zonder God, daar ben ik ondertussen wel achter. Wat is dan bescheidenheid?
Wat evil is is geloven in dogmas en totale afsluiting van andere mogelijkheden dan dat waar je van overtuigd bent. je bent een extremist zonder respect of inlevingsvermogen in andere mensen hun leven of overtuigingen.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 15:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Iedereen weet dus dondersgoed dat de mens gewoon evil is, waarom zouden jullie mij anders niet geloven?
Wees consequent , wij vallen je niet aan maar satan , wij hebben geen gevoel of hersenen en ons hart werkt niet en wij weten niet wat liefde is , als zombies gaan we door het leven , weerloze pionnen van de duisternis .quote:Op woensdag 6 augustus 2008 15:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Wat ik altijd zie is dat mensen mij aan gaan vallen. Mij ervan betichten dat ik doe alsof ik perfect ben, alsof ik God ben, alsof ik het voor mijzelf doe, etc. etc. Iedereen weet dus dondersgoed dat de mens gewoon evil is, waarom zouden jullie mij anders niet geloven? Jullie denken toch ook dat ik slecht en egoistisch ben? Zou dat voor jezelf dan anders zijn? Jullie doen alsof je al perfect bent en God niet nodig hebt, of dat je op eigen krachten dat kan bereiken. Ik geef toe dat ik niks waard ben, een nul, ik kan niks goed doen zonder God, daar ben ik ondertussen wel achter. Wat is dan bescheidenheid?
Oh dan heb ik het inderdaad niet goed gelezen.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 15:18 schreef ToT het volgende:
Ik zal die docu idd gaan kijken, maar lees eens goed wat ik over papa en het kind zei: het kind geeft papa een tik over de vingers omdat het kind zelf stout is geweest.
Dat is exact wat er gebeurd is met de kruisiging van Jezus als je er goed over nadenkt. Dat snap ik dus niet. En een groot offer was het ook niet: als fysiek mens heeft Jezus misschien wel geleden, maar Jezus was een deel van God en wist dus donders goed dat dit allemaal eigenlijk maar een lachertje was: even in fysieke vorm pijn lijden, en dan weer terug naar de hemel.
Dat besef krijg je dus als je je bekeert. Naarmate je langer christen bent, ontfermt God zich over je. Je beseft hoeveel liefde voor God voor ons heeft, hoeveel genade, hoe erg Hij er zelf onder lijdt dat wij zich van Hem hebben afgekeerd, zoals een vader kan rouwen om een kind wat volledig ontstpoord is geraakt en niet wil luisteren naar wijze raad. Je beseft dat God gigantisch veel geduld met ons heeft omdat we zo hardleers en koppig zijn. Je beseft vanalles over God wanneer je je op Hem richt, dan openbaart Hij gigantisch veel aan je, en zo ga je ook van Hem houden, je leert Hem kennen door een persoonlijke relatie op te bouwen. Als je die relatie niet bouwt, kan je het niet begrijpen, niet voelen, en ook niet spiritueel groeien. Het is dus niet een kwestie van vergeving vragen en klaar, maar God leren kennen, Hem aannemen als leraar, herder, meester, koning, beste vriend, gewoon jouw God in alle facetten van je leven.quote:Dat besef hebben wij als mensen niet: er wordt ons in een boek beloofd dat we na onze dood beloond zullen worden als we accepteren dat de fysiek geworden God zichzelf door zijn eigen creatie heeft laten "vermoorden" waardoor Hij gewoon weer terug de hemel in gegaan is, en dat daarmee God's toorn over de mensheid gekoeld is zolang je maar in die daad gelooft, maar wij hebben geen goddelijke herinneringen als Jezus: wij moeten maar blindelings geloven wat er in dat boekje staat. Voor Jezus was het offer veel makkelijker, omdat Hij niet GELOOFDE, maar WIST!
A-menquote:Op woensdag 6 augustus 2008 15:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Oh dan heb ik het inderdaad niet goed gelezen.
Wij zijn inderdaad verantwoordelijk voor het lijden en de dood van Jezus. Het kind geeft niet eens een tik, maar schopt zijn vader dood op de meest gruwelijke wijze. De vader ondergaat dat vrijwillig, zodat God het kind van die vader niet hoeft te doden. Het is dus een daad van liefde van die vader voor zijn kind. Snap je het nu?
[..]
Dat besef krijg je dus als je je bekeert. Naarmate je langer christen bent, ontfermt God zich over je. Je beseft hoeveel liefde voor God voor ons heeft, hoeveel genade, hoe erg Hij er zelf onder lijdt dat wij zich van Hem hebben afgekeerd, zoals een vader kan rouwen om een kind wat volledig ontstpoord is geraakt en niet wil luisteren naar wijze raad. Je beseft dat God gigantisch veel geduld met ons heeft omdat we zo hardleers en koppig zijn. Je beseft vanalles over God wanneer je je op Hem richt, dan openbaart Hij gigantisch veel aan je, en zo ga je ook van Hem houden, je leert Hem kennen door een persoonlijke relatie op te bouwen. Als je die relatie niet bouwt, kan je het niet begrijpen, niet voelen, en ook niet spiritueel groeien. Het is dus niet een kwestie van vergeving vragen en klaar, maar God leren kennen, Hem aannemen als leraar, herder, meester, koning, beste vriend, gewoon jouw God in alle facetten van je leven.
Jezus is een levende entiteit, Hij is er, overal, ook bij jou nu. Hij wil met je communiceren, maar zolang je dat zelf niet wil en niet doet, zal Hij dat ook niet met jou doen. Jij moet de keuze maken. ALs je dat doet, zul je weten dat Hij leeft ook, maak je daar maar geen zorgen over.
Ik zeg dat zelf uit eigen overtuiging.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 15:21 schreef neo567 het volgende:
[..]
Pfff kom op hey !!!!
Wat die domme vrijmetselaars kunnen kan jij ook!
Wie zegt dat je niks waard bent zonder god?
Hier
Luister en huiverr dan , zij helpt je wel als je goed luistert !
Zet je televisie eens aan. Dan wordt het ook jouw waarheid.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 15:23 schreef Laton het volgende:
[..]
Wat evil is is geloven in dogmas en totale afsluiting van andere mogelijkheden dan dat waar je van overtuigd bent. je bent een extremist zonder respect of inlevingsvermogen in andere mensen hun leven of overtuigingen.
Jij denkt dondersgoed te weten dat de mens "gewoon" () evil is. jouw absolute waarheid is niet andermans waarheid.
Hey zijn we het toch nog eensquote:Op woensdag 6 augustus 2008 15:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik geef toe dat ik niks waard ben, een nul, ik kan niks goed doen zonder God, daar ben ik ondertussen wel achter.
het allerlaatste medium waar iets als de waarheid te vinden zal zijn is wel televisiequote:Op woensdag 6 augustus 2008 15:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Zet je televisie eens aan. Dan wordt het ook jouw waarheid.
Ergens diep verstopt weet je best dat het de grootste onzin is die er bestaat, maar dat verstop je ergens ver weg als je zo-iets uit eigen overtuiging verkondigd over jezelf!quote:Op woensdag 6 augustus 2008 15:31 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik zeg dat zelf uit eigen overtuiging.
In feite is het natuurlijk wel zo ja.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 15:24 schreef Summers het volgende:
[..]
Wees consequent , wij vallen je niet aan maar satan , wij hebben geen gevoel of hersenen en ons hart werkt niet en wij weten niet wat liefde is , als zombies gaan we door het leven , weerloze pionnen van de duisternis .
quote:Op woensdag 6 augustus 2008 15:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
In feite is het natuurlijk wel zo ja.
11 Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels.
12 Want wij hebben den strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de geweldhebbers der wereld, der duisternis dezer eeuw, tegen de geestelijke boosheden in de lucht.
13 Daarom neemt aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt wederstaan in den bozen dag, en alles verricht hebbende, staande blijven.
14 Staat dan, uw lenden omgord hebbende met de waarheid, en aangedaan hebbende het borstwapen der gerechtigheid;
15 En de voeten geschoeid hebbende met bereidheid van het Evangelie des vredes;
16 Bovenal aangenomen hebbende het schild des geloofs, met hetwelk gij al de vurige pijlen des bozen zult kunnen uitblussen.
17 En neemt den helm der zaligheid, en het zwaard des Geestes, hetwelk is Gods Woord.
We zijn allemaal gedupeerd door de overheden, machten, geweldhebbers der wereld en geestelijke boosheden in de lucht. Maar zolang je dat bent, zie je het niet, dat is het gemene aan misleiding.
Nee, ik ben daarvan overtuigd. Ik ondervind dat elke dag. Dat jij het niet kan geloven, zegt niets over mijn overtuiging. Ik ben niks waard zonder God. Hij is mijn kracht, mijn alles, niet ik.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 15:34 schreef neo567 het volgende:
[..]
Ergens diep verstopt weet je best dat het de grootste onzin is die er bestaat, maar dat verstop je ergens ver weg als je zo-iets uit eigen overtuiging verkondigd over jezelf!Wat een ander ook zegt !
Het spijt me maar ik heb precies dat besef juist gekregen toen ik me uit de kerk liet uitschrijven.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 15:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dat besef krijg je dus als je je bekeert.
Ik vind het pure zelf-suggestie, maar goed, op een dag kom jij daar ook achter.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 15:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee, ik ben daarvan overtuigd. Ik ondervind dat elke dag. Dat jij het niet kan geloven, zegt niets over mijn overtuiging. Ik ben niks waard zonder God. Hij is mijn kracht, mijn alles, niet ik.
het is geen docu, het is een ellenlange litanie van 1 menneke dat wel even de waarheid komt verkondigen, eigenlijk gewoon het broertje van Ali. En die vertelt wat er in de bijbel staat, en hoe dat vertaalt moet worden naar wat er nu in de wereld gebeurt, en dan met name over de NWO dus. Met andere woorden, die geeft de zoveelste interpretatie aan wat bijbelteksten waarin waarzeggerijtjes stonden. (Come to think of it, eigenlij kbest Satanisch, al die voorspellerij in de bijbel)quote:Op woensdag 6 augustus 2008 15:18 schreef ToT het volgende:
Ik zal die docu idd gaan kijken,
Meesterlijk iddquote:Op woensdag 6 augustus 2008 15:53 schreef neo567 het volgende:
Psst stukje uit een steengoed liedje/stuk van fons jansen:
Over lucifer:
En we willen ook niet meer bang gemaakt worden voor de duivel. Eerst zaten ze
je bang te maken voor Sinterklaas, dat bleek je vader te zijn. Helemaal voor
niks bang geweest. Toen zaten ze je bang te maken voor de kerstman. Bleek ook
weer je vader te zijn. Nou, dan zal de duivel ook wel je vader zijn
Enne mocht God toch bestaan, zal hij me niet straffen want dan zeg ik iets in deze trend:
He, laatst, he, laatst zei ik een heel vies woord.
Zei me vader: As je het nog een keer doet, krijg je een draai om je oren.
Volgende dag zei ik weer een heel vies woord.
Zegt me vader: Wat hebben we afgesproken?
Ik zeg: Ik heb me niet aan de afspraak gehouden, hoeft u het ook niet te doen![]()
![]()
Of zal ie me toch straffen en vernederen ?![]()
Heerlijk ff wat lichtsquote:Op woensdag 6 augustus 2008 16:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Meesterlijk idd
Ik heb lekker een lelijk gezicht tegen d'r gezet. Nou, dan krijg je nog een hele preek toe. Van: pas jij maar op, als je lelijke gezichten zet, want als wij vroeger een lelijk gezicht zetten en de klok sloeg twaalf uur dan zeiden ze:
Blijft je gezicht altijd zo staan! Ik zeg: Nou, u was dus gewaarschuwd
lol
Hallo, de waarheid is hier op fok toch .quote:Op woensdag 6 augustus 2008 15:33 schreef Laton het volgende:
[..]
het allerlaatste medium waar iets als de waarheid te vinden zal zijn is wel televisie
Nee, in Lucifer dat is de boom van goed en kwaad, hij is vast wel zo slim om een twijgje van zichzelf te kweken en dat eerst naar de mensen te sturen hier op aardequote:Op woensdag 6 augustus 2008 16:25 schreef Summers het volgende:
[..]
Hallo, de waarheid is hier op fok toch .
Ik vind er niks zwaars aan eigenlijk, word er eerder opgewekt van.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 16:11 schreef neo567 het volgende:
[..]
Heerlijk ff wat lichtstussendoor in zo'n zwaar topic!
Jouw holle aarde is inderdaad plausibeler.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 16:44 schreef neo567 het volgende:
Eigenlijk is het hele scheppings verhaal belachelijk;
Een tuin kweken (paradijs) met allerlij gratis eten, en dan 1 boom er neerzetten waar je niet aan mag zitten, en wat denk je wat erg gebeurt ?
Precies zoals geplant, denk ik dan, echt slim bedacht !
Gelijk straffen die handel en laten werken, kinderen laten baren wat pijn moet doen, en ga zo maar door!
Ongelovelijk dat mensen dat geloven anno 2008, kerken lopen gelukkig leeg !
Oké, nou dat heb je dan aan jezelf te danken !quote:Op woensdag 6 augustus 2008 16:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik vind er niks zwaars aan eigenlijk, word er eerder opgewekt van.
Jij bent degene die het niet goed leest: het kind geeft de vader een tik over de vingers; meer is dat "offer" van Jezus namelijk niet geweest zoals ik al herhaaldelijk zei: God is de vader en Jezus is de hand die aan het lichaam van die vader vast zit.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 15:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Oh dan heb ik het inderdaad niet goed gelezen.
Wij zijn inderdaad verantwoordelijk voor het lijden en de dood van Jezus. Het kind geeft niet eens een tik, maar schopt zijn vader dood op de meest gruwelijke wijze. De vader ondergaat dat vrijwillig, zodat God het kind van die vader niet hoeft te doden. Het is dus een daad van liefde van die vader voor zijn kind. Snap je het nu?
Ik sluit niets uit voor 100%.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 16:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Jouw holle aarde is inderdaad plausibeler.
Eigenlijk is t nog best grappig ookquote:Op woensdag 6 augustus 2008 16:50 schreef ToT het volgende:
[..]
Jij bent degene die het niet goed leest: het kind geeft de vader een tik over de vingers; meer is dat "offer" van Jezus namelijk niet geweest zoals ik al herhaaldelijk zei: God is de vader en Jezus is de hand die aan het lichaam van die vader vast zit.
Het kind (de mensen dus) geeft die hand de straf die de vader voor dat kind in gedachten had, maar feitelijk stelt die straf voor de vader zelf geen donder voor: Jezus keert gewoon terug naar waar hij vandaan gekomen is.
Ja de mens zou in jouw ogen gedood moeten worden omdat hij zijn eigen leven leidt, maar doordat de mens Jezus...."gedood".....heeft (feitelijk alleen maar teruggestuurd naar waarHij vandaan kwam) hoeft de mensheid niet uitgeroeid te worden, mits de mensheid dat terugsturen van Jezus maar als een groot offer ziet.
Feitelijk is God maar eigenlijk zwak: er moet iemand gestraft worden, maar Hij wil de mensheid eigenlijk ook niet uitroeien, dus laat hij ZOGENAAMD maar een deel van Zichzelf "doden" om onder het administratieve probleempje uit te komen.
Dat heb ik ook eens gevraagd, ik was namelijk boos dat ik bijvoorbeeld Julius Caesar of Socrates nooit zou tegenkomen in de hemel, en kreeg te horen dat god geen tijd kentquote:Op woensdag 6 augustus 2008 16:49 schreef Windigo het volgende:
Dit topic roept aardig wat vragen bij mij op hoor, ik ga er nu toch maar eens op los vragen denk ik.
Ten eerste, ik zie overal bewijzen dat de wereld veel en veel ouder is dan +- 4000 jaar. Hoe moesten alle mensen die bestonden voor Jezus zijn boodschap kwam verkondigen vergeving/danwel verlichting ontvangen? Zijn zij nu voor eeuwig verdoemd omdat niemand hun zonden kan opnemen?
Dat vroeg ik ook al. Wat is het nut van een dergelijke tirannieke god. Zit zij zich in haar hemeltje te vermaken om haar macht?quote:Ten tweede, waarom heeft God (die alles weet) de mens geschapen terwijl hij wist dat de mensheid tegen hem zou gaan zondigen en daarvoor gestraft moet worden? Vind hij het leuk om mensen te creeeren die hij met een smoes voor eeuwig kan laten branden? Waarom schiep hij Lucifer terwijl hij wist dat hij hem ongehoorzaam zou zijn? Is God een sadist die graag straf uitdeelt? Alweer onrechtvaardig dus.
Stel dat god een nieuweling was tussen de oude goden,een stuk of vijf zesquote:Op woensdag 6 augustus 2008 16:50 schreef ToT het volgende:
[..]
Jij bent degene die het niet goed leest: het kind geeft de vader een tik over de vingers; meer is dat "offer" van Jezus namelijk niet geweest zoals ik al herhaaldelijk zei: God is de vader en Jezus is de hand die aan het lichaam van die vader vast zit.
Het kind (de mensen dus) geeft die hand de straf die de vader voor dat kind in gedachten had, maar feitelijk stelt die straf voor de vader zelf geen donder voor: Jezus keert gewoon terug naar waar hij vandaan gekomen is.
Ja de mens zou in jouw ogen gedood moeten worden omdat hij zijn eigen leven leidt, maar doordat de mens Jezus...."gedood".....heeft (feitelijk alleen maar teruggestuurd naar waarHij vandaan kwam) hoeft de mensheid niet uitgeroeid te worden, mits de mensheid dat terugsturen van Jezus maar als een groot offer ziet.
Feitelijk is God maar eigenlijk zwak: er moet iemand gestraft worden, maar Hij wil de mensheid eigenlijk ook niet uitroeien, dus laat hij ZOGENAAMD maar een deel van Zichzelf "doden" om onder het administratieve probleempje uit te komen.
Mijn god moet hartelijk lachen als iemand dat roept , humor is de waarheid .quote:Op woensdag 6 augustus 2008 15:44 schreef neo567 het volgende:
[..]
Ik vind het pure zelf-suggestie, maar goed, op een dag kom jij daar ook achter.
God is een grote reus met 1 oog, en is ("de geest") van de zon, dat geloof ik, en hij is de krachtigste tovenaar, dat oog wat boven de pyramide staat te kijken dat is van die cycloop, ja hij speelt een raar spelletje !!!
Ik....ik mag die sukkel niet !
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |