abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 augustus 2008 @ 10:28:13 #201
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60594988
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 10:13 schreef Windigo het volgende:

[..]

Moet ik nu concluderen dat jij beweert dat al het goede dat iemand doet 'leeg' is puur en alleen omdat hij of zij niet in God gelooft op jouw manier? Dat het dus eigenlijk niet uit maakt of ik mensen genees met mijn reiki of aan t moorden sla omdat het zonder God dezelfde waarde heeft?

Ik zei al, ik geloof in het Goddelijke, en wat mijn Reikimaster mij probeert te leren is meer tijd voor mezelf te nemen. Niet minder, want ik ben al de hele dag bewust bezig met het helpen van anderen. Uit liefde ja. Maar dat is niet echt want ik geloof niet op jouw manier in God, toch? Daar komt het toch op neer?

Ik hield vroeger al meer van anderen dan van mijzelf, nu kan ik door de Reiki zeggen dat ik OOK van mezelf houd. Maar dat is dus egoistisch? Van jezelf houden?
Ja daar sla je de spijker op de kop. Ik heb inderdaad te horen gekregen dat alles wat ik doe en ervaar niets voorstelt omdat ik niet in god geloof op de Ali manier.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  woensdag 6 augustus 2008 @ 10:29:47 #202
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60595014
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 10:22 schreef ElizabethR het volgende:

Ik heb dat hart, zoals jij het noemt, altijd gehad hoor. En jij ook, en ieder ander mens. Alleen heb jij een tijd je hart (gevoel) uitgeschakeld door drugsgebruik. Je raakte dus afgestompt en je gevoelens vervlakten. Toen je stopte met drugs werd je gewoon weer gezond en keerden je gevoelens weer helemaal terug. Heeft niets met god te maken.
Ga maar bij het leger des Heils kijken hoeveel junks religie gebruiken als vervangende drug.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_60596019
Windigo heeft de vragen al in principe voor mij beantwoord, alleen ben ik niet thuis mishandeld en heb ik niet in een kliniek gezeten, maar ik ben ook door een hel gegaan en ben ook uitgekotst door iedereen en heb ook de zwakkeren geholpen. Ook bij mij komt de ander op de eerste plaats.

Natuurlijk kom ik best wel ellende tegen in mijn leven, maar ik kan er gewoon veel beter mee omgaan dan voordat ik mijn Reiki inwijding kreeg. De energie is heerlijk positief en de regels zijn een fijne houvast. Het helpt je allemaal om beter om te gaan met de dingen die je in het dagelijks leven tegenkomt, je kijkt gewoon anders naar dingen en vat alles gewoon veel minder zwaar op dan voorheen. Je leert relativeren en meer oplossingsgericht te denken.
Inderdaad: als je baan je niet aanstaat, dan kun je toch gewoon overstappen naar een andere baan?
En als echt de hele wereld zich tegen je keert, dan moet je ook eens bij jezelf te rade gaan: WAAROM keert de wereld zich tegen je? Wat doe je waardoor de mensen getriggerd worden om zo tegen je te reageren? Zijn het stuk voor stuk mensen die wegens omstandigheden het alleen maar fijn vinden om jou te kwetsen, of doe jij iets wat hen niet aanstaat? Als dat laatste het geval is, kun je dat dan veranderen?

En wat betreft de 10 GEBODEN (klinkt al niet echt vrijblijvend) : als "JIJ ZULT DIT NIET DOEN!!!!" al als een vrijblijvend verzoek zou klinken, dan maakt de straf die je boven je hoofd hangt als je je er niet aan houdt (eeuwige kwellingen van het verteren van je ziel in het vuur van zwavel in de diepste putten van de hel) het sowieso niet vrijblijvend.
Als dat je redernatie is, kun je ook zeggen dat het in de westerse maatschappij vrijblijvend is om je aan het wetboek te houden: je MAG mensen vermoorden, zolang je maar wel bereid bent om daarvoor een paar jaar de gevangenis in te gaan.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 11:23:58 #204
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_60596213
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 11:15 schreef ToT het volgende:

Inderdaad: als je baan je niet aanstaat, dan kun je toch gewoon overstappen naar een andere baan?
En als echt de hele wereld zich tegen je keert, dan moet je ook eens bij jezelf te rade gaan: WAAROM keert de wereld zich tegen je? Wat doe je waardoor de mensen getriggerd worden om zo tegen je te reageren? Zijn het stuk voor stuk mensen die wegens omstandigheden het alleen maar fijn vinden om jou te kwetsen, of doe jij iets wat hen niet aanstaat? Als dat laatste het geval is, kun je dat dan veranderen?
Precies. Dat is wat me zo tegen staat aan dit soort religieuze dogma's. Het neemt alle eigen verantwoordelijkheid weg. Jezus heeft t immers al voor je gedaan.

Mens, kijk naar jezelf! (en dat heb ik gedaan oa door therapie, en zal ik blijven doen zo lang ik leef. Je bent nooit te oud om te leren)
  woensdag 6 augustus 2008 @ 11:35:06 #205
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_60596508
Door deze snel lopende discussie wilde ik Ali even attenderen op mijn post op de vorige pagina daar deze misschien door de mand is gevallen.
Gaat wel erg hard sinds gister avond tot nu toe!
  woensdag 6 augustus 2008 @ 11:39:03 #206
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_60596596
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 11:35 schreef Darkwolf het volgende:
Door deze snel lopende discussie wilde ik Ali even attenderen op mijn post op de vorige pagina daar deze misschien door de mand is gevallen.
Gaat wel erg hard sinds gister avond tot nu toe!
Ja ik heb ook een hele lange uitgebreide reply op Ali gegeven op de vorige pagina, daar wil ik graag ook even aandacht op vestigen Wel leuk toch, zo'n stormlooptopic?
pi_60596702
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 10:13 schreef Windigo het volgende:

[..]

Moet ik nu concluderen dat jij beweert dat al het goede dat iemand doet 'leeg' is puur en alleen omdat hij of zij niet in God gelooft op jouw manier? Dat het dus eigenlijk niet uit maakt of ik mensen genees met mijn reiki of aan t moorden sla omdat het zonder God dezelfde waarde heeft?
Je werken zijn inderdaad 'dood', zoals de bijbel het zegt. Ten eerste omdat het niet God is die het via jou doet, maar omdat je een occulte kracht aanroept (ik geloof niet dat je van de Heilige Geest gebruikt maakt bij reiki), ten tweede omdat je er niets meer zal verdienen. Je kan jezelf niet de hemel in verdienen met je goede werken, omdat je ook slechte werken hebt gedaan waarvoor een verzoenoffer en vergeving moet komen. Het gaat dus niet om 'hoe je in God gelooft', maar of je een relatie met God hebt. Je doet nu net of het voor mij slechts een theorie is, dat je je je dus aan protocollen moet houden voordat iets telt, maar ik zie het als een daadwerkelijke relatie met God hebben, niet alleen erin geloven, maar kennen.
quote:
Ik zei al, ik geloof in het Goddelijke, en wat mijn Reikimaster mij probeert te leren is meer tijd voor mezelf te nemen. Niet minder, want ik ben al de hele dag bewust bezig met het helpen van anderen. Uit liefde ja. Maar dat is niet echt want ik geloof niet op jouw manier in God, toch? Daar komt het toch op neer?
De intentie is goed, de wil is er, dat is juist hartstikke goed! Zoals ik al zei, ik ben niet minder oprecht in het zoeken naar de manier om goed te doen in de wereld, iets te betekenen voor anderen. Reiki lijkt dan inderdaad goed, je helpt mensen, maar heeft het werkelijk zin? Is het werkelijk constructief helpen, of schieten we er uiteindelijk toch niets mee op als er een eindoordeel komt en je wel genezen bent van je kwalen, maar niet van je zonden? Dat is mijn kernpunt. Het is allemaal doelloos als je uiteindelijk slaaf blijft van zonde en daarvoor de dood verdient. Je goed doen heft je slecht doen niet op. Om je slecht doen op te heffen moet je er mee stoppen, volledig. Dat kan alleen met de kracht van God. En dan gaat het niet gelijk om moorden, maar om de kleinste dingen. God zal je achter je vodden zitten om je perfect te maken op gebieden waarvan je je zelf nu nog niet eens bewust bent dat er iets mis is.
quote:
Ik hield vroeger al meer van anderen dan van mijzelf, nu kan ik door de Reiki zeggen dat ik OOK van mezelf houd. Maar dat is dus egoistisch? Van jezelf houden?
Nee, God wil ook dat we van onszelf houden, ons lichaam respecteren. Ik sta ook al heel mijn leven voor anderen klaar, heb altijd geprobeerd wat te betekenen voor een ander, zonder daarbij te zeuren als ik zelf geen aandacht kreeg. Ja, bij mijn ouders misschien, maar daar mag ik het ook van verwachten.
Is je intentie dus egoïstisch? Ik geloof van niet. Maar dan komt het geniepige ego weer om de hoek kijken. Dat is iets waar je niets aan kan doen. Zodra jij op de één of andere manier iets betekent voor anderen, kán je je erdoor belangrijk gaan voelen, dat kán een vorm van zelfverheerlijking zijn. Het is namelijk erg prettig als je mensen kan helpen, erg egostrelend. Als mensen afhankelijk van je worden is dat nog erger. Dus hoe goed sommige dingen ook bedoeld zijn, voor God is het allemaal ijdel. Ik kan het daar, nu, mee eens zijn. Mensen doen hun best om goed te doen, en bereiken daar ook weleens wat mee, maar het ego vervuilt altijd de zuivere motieven.

Ik kan het dus loven dat je reiki doet omdat je gelooft dat je daardoor iets betekent voor een ander. Wat ik niet kan loven is dat je reiki doet in plaats van mensen naar God leidt, omdat ik niet geloof dat Reiki uiteindelijk werkelijk een verschil zal maken voor iemands eeuwige lot. Het is een behoeftebevrediging die geen werkelijk geluk zal brengen, ik geloof dat alleen de liefde van God dat kan. Etcetera. Het is in mijn ogen dus niet constructief. Goed bedoeld, maar niet constructief. Ik vind het dus ook niet slecht wat je doet, maar heb voor mezelf moeten concluderen dat het in de final analysis niets opschiet. Net zoals mijn studie psychologie bijvoorbeeld. Die deed ik om probleem jongeren te helpen, uit de put te trekken en iets van hun leven te maken. Nu geloof ik daar niet meer in, ik geloof dat we God nodig hebben om dat te bereiken. Dus verspreid ik die boodschap. Zoals jij reiki doet.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 11:48:22 #208
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_60596843
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 11:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Ik kan het dus loven dat je reiki doet omdat je gelooft dat je daardoor iets betekent voor een ander. Wat ik niet kan loven is dat je reiki doet in plaats van mensen naar God leidt, omdat ik niet geloof dat Reiki uiteindelijk werkelijk een verschil zal maken voor iemands eeuwige lot. Het is een behoeftebevrediging die geen werkelijk geluk zal brengen, ik geloof dat alleen de liefde van God dat kan. Etcetera. Het is in mijn ogen dus niet constructief. Goed bedoeld, maar niet constructief. Ik vind het dus ook niet slecht wat je doet, maar heb voor mezelf moeten concluderen dat het in de final analysis niets opschiet. Net zoals mijn studie psychologie bijvoorbeeld. Die deed ik om probleem jongeren te helpen, uit de put te trekken en iets van hun leven te maken. Nu geloof ik daar niet meer in, ik geloof dat we God nodig hebben om dat te bereiken. Dus verspreid ik die boodschap. Zoals jij reiki doet.
Daar vinden we elkaar Ik vind het ook goed dat jij probeert anderen te helpen vanuit jouw overtuiging, daar heb ik nooit wat tegen gehad

Alleen, waar je steeds aan voorbij lijkt te gaan is dat ik steeds herhaal in God te geloven en vanuit mijn geloof te handelen. Waarom?

Ik had alleen nog een langere post, waar ik meer op de diepte van mijn motivatie in ging dan in deze..wellicht ook nog interessant voor je om te bekijken?

[ Bericht 3% gewijzigd door Windigo op 06-08-2008 11:54:13 ]
pi_60596978
Dus jij bent inmiddels perfect? Jij begaat absoluut geen zonden meer? Er komen nooit meer verkeerde gedachtes in je op? (Immers; kwade gedachtes zijn net zo slecht als kwade daden.)

En anderen helpen is zelfverheerlijking...okee, waar ben jij dan mee bezig? Je probeert ons het licht te laten zien in de hoop dat we je volgen. Als je een zieltje gewonnen zou hebben, moet dat toch een geweldige kick geven he?

Overigens ben ik het idd met mijn voorganger eens: het blijft nobel om mensen te helpen, zolang je het maar niet vanuit je ego doet.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 11:54:50 #210
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_60597035
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 11:52 schreef ToT het volgende:
Dus jij bent inmiddels perfect? Jij begaat absoluut geen zonden meer? Er komen nooit meer verkeerde gedachtes in je op? (Immers; kwade gedachtes zijn net zo slecht als kwade daden.)

En anderen helpen is zelfverheerlijking...okee, waar ben jij dan mee bezig? Je probeert ons het licht te laten zien in de hoop dat we je volgen. Als je een zieltje gewonnen zou hebben, moet dat toch een geweldige kick geven he?

Overigens ben ik het idd met mijn voorganger eens: het blijft nobel om mensen te helpen, zolang je het maar niet vanuit je ego doet.
Op wie reageer je?
pi_60597055
Lieve mensen, ik denk dat we allemaal wel leed ondergaan hebben. We hebben allemaal goede intenties, willen allemaal goed doen voor onze medemens, en zoeken naar manieren om dat te doen. We willen liefde geven en liefde ontvangen. Ik veroordeel jullie niet omdat jullie iets anders doen, ik geloof alleen niet dat er een andere manier dan Jezus Christus is om werkelijke liefde te ontvangen en daardoor ook te kunnen geven.

Iedereen heeft wel shit meegemaakt vroeger, van ouders, klasgenoten, vrienden, vijanden, partners, familie, etcetera. Niemand komt zonder kleerscheuren het leven door. Dat komt door die zonde, de wereld is gevallen, perfectie is weg en iedereen loopt daar emotionele schade door op omdat we elkaar leed aandoen. Ik denk dat de meesten hier allemaal goed willen doen daardoor, we hebben onrecht ervaren, en willen daar zelf geen deel aan hebben, maar juist de wereld verbeteren. Ik wilde dat ook! Ik geloofde ook dat dat via bijv. alles wat ik leerde in paddotrips kon, dat de liefde in mezelf zat, dat ik het allemaal zelf kon geven. Uiteindelijk ben ik daar op teruggekomen, omdat ik, nu als christen, ervaar dat het een WERELD van verschil is om je leven niet aan God te geven, en dat wel te doen. Daarom verspreid ik die boodschap, ik schreeuw als het ware naar iedereen die hongert naar een betere wereld van HEY, dit is het, die God bestaat, en hij HOUDT van je, zoals niets en niemand anders, en als je je leven aan Hem geeft, verandert Hij ALLES in positieve zin voor je, en ben je meer dan ooit in staat om goed te doen, om wat te betekenen voor anderen. Ik begrijp dat het nogal beledigend kan overkomen wanneer ik zeg dat in principe alles wat je doet zinloos is als je je niet bekeerd hebt, maar dat is mijn constatering en ik probeer uit te leggen waarom. Het irritante is dus dat die Satan, of Lucifer, volgens mij iedereen die wel goed wil doen, probeert te misleiden op een pad van zonde door leugens, en uiteindelijk zelfdestructie omdat je niet tot de ware God komt. Dat is het irritante, je wordt bedonderd door dingen die heel goed, mooi en heilig lijken, maar in werkelijkheid leeg zijn, gebaseerd op onwaarheden, en uiteindelijk tot de dood leiden, ookal lijkt het op het eerste gezicht veel op het christelijk geloof, het is absoluut NIET hetzelfde, zowel qua leringen als qua ervaring.
pi_60597080
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 09:21 schreef Ticker het volgende:

Er is ooit eens besloten dat het christendom, maar 1 god heeft, de almachtige. Net als de Islam alleen Allah heeft.
Dat is niet "ooit eens besloten", het Christendom is altijd monotheïstisch geweest, omdat het Jodendom waaruit zij is ontstaan in die tijd ook strikt monotheïstisch was ( zover je het trinitarisme monotheïstisch kunt noemen )

Bij de Islam ligt dat iets subtieler, omdat de Islam wel in een polytheïstische omgeving is ontstaan ( een overblijfsel daarvan zijn de duivelsverzen uit de Koran )
  woensdag 6 augustus 2008 @ 11:59:14 #213
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_60597175
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 11:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Lieve mensen, ik denk dat we allemaal wel leed ondergaan hebben. We hebben allemaal goede intenties, willen allemaal goed doen voor onze medemens, en zoeken naar manieren om dat te doen. We willen liefde geven en liefde ontvangen. Ik veroordeel jullie niet omdat jullie iets anders doen, ik geloof alleen niet dat er een andere manier dan Jezus Christus is om werkelijke liefde te ontvangen en daardoor ook te kunnen geven.

Iedereen heeft wel shit meegemaakt vroeger, van ouders, klasgenoten, vrienden, vijanden, partners, familie, etcetera. Niemand komt zonder kleerscheuren het leven door. Dat komt door die zonde, de wereld is gevallen, perfectie is weg en iedereen loopt daar emotionele schade door op omdat we elkaar leed aandoen. Ik denk dat de meesten hier allemaal goed willen doen daardoor, we hebben onrecht ervaren, en willen daar zelf geen deel aan hebben, maar juist de wereld verbeteren. Ik wilde dat ook! Ik geloofde ook dat dat via bijv. alles wat ik leerde in paddotrips kon, dat de liefde in mezelf zat, dat ik het allemaal zelf kon geven. Uiteindelijk ben ik daar op teruggekomen, omdat ik, nu als christen, ervaar dat het een WERELD van verschil is om je leven niet aan God te geven, en dat wel te doen. Daarom verspreid ik die boodschap, ik schreeuw als het ware naar iedereen die hongert naar een betere wereld van HEY, dit is het, die God bestaat, en hij HOUDT van je, zoals niets en niemand anders, en als je je leven aan Hem geeft, verandert Hij ALLES in positieve zin voor je, en ben je meer dan ooit in staat om goed te doen, om wat te betekenen voor anderen. Ik begrijp dat het nogal beledigend kan overkomen wanneer ik zeg dat in principe alles wat je doet zinloos is als je je niet bekeerd hebt, maar dat is mijn constatering en ik probeer uit te leggen waarom. Het irritante is dus dat die Satan, of Lucifer, volgens mij iedereen die wel goed wil doen, probeert te misleiden op een pad van zonde door leugens, en uiteindelijk zelfdestructie omdat je niet tot de ware God komt. Dat is het irritante, je wordt bedonderd door dingen die heel goed, mooi en heilig lijken, maar in werkelijkheid leeg zijn, gebaseerd op onwaarheden, en uiteindelijk tot de dood leiden, ookal lijkt het op het eerste gezicht veel op het christelijk geloof, het is absoluut NIET hetzelfde, zowel qua leringen als qua ervaring.
Ik vind het lief dat je hier nog even aandacht op wil vestigen, maar ik begrijp zoals eerder gezegd een ding niet. Ik geloof in God, ik ervaar God, ik heb Jezus nooit ontkent, ik zie het alleen in een andere context. Ik kan er dus niet bij dat mijn geloof anders is dan jouw geloof. Volgens mij praten we over hetzelfde, maar ben jij een stuk rechtlijniger dan ik. Ik geloof nog steeds dat er meerdere wegen naar rome leiden.
pi_60597291
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 11:52 schreef ToT het volgende:
Nee! Ik ben bij lange na niet perfect, het is nog steeds niet veel soeps. Maar ik zie wel duidelijke progressie, dat ik dingen doe en bereik die ik voorheen als onvoorstelbaar beschouwde. Er komen nog genoeg verkeerde gedachten in mij op, er zijn nog altijd verleidingen, God laat dat ook toe om je karakter te bouwen. Maar ik zie wel een ontzettende groei in alles, en mijn omgeving bevestigt dat. Iemand die ik van de week sprak en me 10 maanden niet had gezien, stelde voor dat ik maar een andere naam aangaf, omdat ik zo gigantisch veranderd was in positieve zin. Dat is toch vet? Ik wil dat iedereen dat ervaart, omdat het plezier en geluk wat je ervan krijgt wanneer je jezelf zo positief ziet groeien, ontzettend vervullend is.
quote:
Ja, maar dan zou ik blij zijn niet omdat IK dan iemand gered heb ofzo, maar omdat dan iemand zijn leven aan God heeft gegeven, waardoor zijn of haar leven significant beter kan worden, en diegene in het paradijs terecht zou kunnen komen! Dat is toch fantastisch? Ik heb er zelf niets aan, dat is juist het mooie, met God krijg je steeds minder dat irritante ego wat alleen voorzichelf aan de gang is. Het vecht constant voor zijn bestaan in je psyche en gedrag, en alleen door je relatie met God sterk te houden kan je het aanvechten. Maar ja, ik doe dit oprecht in de hoop dat mensen hun leven aan God geven, omdat het voor mijzelf de mooiste ervaring ooit is, en ik me nie tkan voorstellen dat er iets mooiers bestaat.
quote:
En dat is dus praktisch onmogelijk als je niet met God bent, hoe hard en hoe taai dat ook is om te verteren. Je bedoelt het goed, de meeste mensen bedoelen het goed, maar in de praktijk is het niet constructief en daarom zinloos. Je hebt genoeg mensen die hun partner of kinderen pijn doen, en dan zeggen dat ze dat doen omdat ze van je houden. Zie het zo met het verspreiden van dingen die niet van God zijn: het is goed bedoeld, maar in werkelijkheid schiet niemand er wat mee op. Dat is niet leuk om te horen, maar alsjeblieft, onthou dat het niet persoonlijk tegen jullie is, het is niet dat ik mensen persoonlijk afkeur omdat ze niet hetzelfde doen als ik, maar omdat ik niet geloof dat wat ze doen werkelijk op langere termijn zin heeft, en omdat ze er zelf de dupe van worden. Ook dat is uit liefde. Ik kan wel niets zeggen, maar dan voel ik mij verantwoordelijk voor het feit dat jullie slachtoffer worden van hetzelfde als waar ik slachtoffer ben geworden. En eigenlijk kan ik helemaal niet niets zeggen, daar ben ik er veel te gepassioneerd van.
pi_60597346
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 11:59 schreef Windigo het volgende:

[..]

Ik vind het lief dat je hier nog even aandacht op wil vestigen, maar ik begrijp zoals eerder gezegd een ding niet. Ik geloof in God, ik ervaar God, ik heb Jezus nooit ontkent, ik zie het alleen in een andere context. Ik kan er dus niet bij dat mijn geloof anders is dan jouw geloof. Volgens mij praten we over hetzelfde, maar ben jij een stuk rechtlijniger dan ik. Ik geloof nog steeds dat er meerdere wegen naar rome leiden.
Maar dat kan niet, als je de God zou kennen die ik ken, zou je het meer met me eens zijn over de beginselen van het christelijk geloof, omdat je dan juist die ervaringen krijgt waardoor je die beginselen begrijpt en ze worden geintegreerd in je leven. Het kan dus niet dezelfde zijn, je hebt een andere leraar.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 12:07:54 #216
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_60597390
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 12:06 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Maar dat kan niet, als je de God zou kennen die ik ken, zou je het meer met me eens zijn over de beginselen van het christelijk geloof. Het kan dus niet dezelfde zijn.
Waarom kan het alleen maar juist zijn als het Christelijk is? Vanuit de liefde die ik ervaar kan ik die selectiviteit niet begrijpen..Dus ja, daar loopt het dus kennelijk spaak.

De conclusie is dus dat wat ik mijn hele leven ervaar als het Goddelijke in jouw ogen Lucifer is?

Daarmee zijn we natuurlijk terug bij af, dat al het andere dan Christelijke visie een Luciferiaanse visie is.

[ Bericht 7% gewijzigd door Windigo op 06-08-2008 12:14:05 ]
pi_60597594
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 11:54 schreef Windigo het volgende:

[..]

Op wie reageer je?
Ali
pi_60597848
Ali, dus liefde geven zonder in Jezus te geloven als enige verlosser zijnde is egotripperij in jouw ogen? Dat is letterlijk wat je zegt.

Nogmaals, ik geloof wel dat Jezus een groots persoon was en ook wel wat goddelijks in zich had. maar die vage symboliek rondom Zijn "offer" vind ik vreemd: een stel mythologische figuren hebben wijsheid verkregen door een appel te eten en daardoor is de hele mensheid nu door God verdoemd. (We negeren dus even het hele evolutie-verhaal.)

De Vader, de Zoon en de Heilige Geest zijn de drie-eenheid. God stuurt dus een deel van Zichzelf naar de aarde toe die hij laat afslachten door de barbaren uit die tijd, en nu is dat deel weer terug bij hem; precies waar het dus vandaan kwam. Klinkt niet echt als een enorm offer, maar ik begrijp de smyboliek er achter ook niet: God legt de hele mensheid een straf op door iets war 2 mythologische voorgangers van ons gedaan hebben, hij manifesteert een deel van zichzelf in deze fysieke wereld en laat dit deel van zich doden waardoor het terugkeert naar zichzelf, en als je gelooft dat met die slachtpartij als symbolische daad de zonden van die mythologische voorgangers zijn vergeven, dan zijn ze ook vergeven?
"Jullie verdienen straf van mij, maar een deel van mij neemt jullie straf op zich!"

Dat is zoiets als een vader van wie het zoontje een snoepje steelt zichzelf een tik over de vingers geeft en zijn zoontje vergeeft als hij gelooft dat papa zelf de straf ondergaan heeft voor het pikken van dat snoepje.
(Eigenlijk ligt het nog veel krommer, aangezien wij blijkbaar schuldig zijn om iets wat mythologische voorgangers van ons gedaan zouden hebben.)
pi_60598010
Overigens roep ikzelf (en veel andere Reiki beoefenaars) Jezus en veel andere heiligen, maar ook individuele aartsengelen aan om een behandeling of een inwijding te ondersteunen, en velen roepen hen ook aan bij dagelijkse voorvallen. Is dat ook luciferiaans?
  woensdag 6 augustus 2008 @ 12:38:16 #220
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_60598070
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 12:35 schreef ToT het volgende:
Overigens roep ikzelf (en veel andere Reiki beoefenaars) Jezus en veel andere heiligen, maar ook individuele aartsengelen aan om een behandeling of een inwijding te ondersteunen, en velen roepen hen ook aan bij dagelijkse voorvallen. Is dat ook luciferiaans?
Dat doe ik dus ook, maar zover ik van Ali begrepen heb is het zolang je meer Heiligen/goden/profeten dan alleen Jezus en God aanroept Luciferisch.

Dus ik ben een satanist, ik snap het alleen nog niet.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 12:56:23 #221
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_60598484
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 11:39 schreef Windigo het volgende:
Ja ik heb ook een hele lange uitgebreide reply op Ali gegeven op de vorige pagina, daar wil ik graag ook even aandacht op vestigen Wel leuk toch, zo'n stormlooptopic?
Kan je nagaan! Die was ik dus al bijna vergeten en Ali blijkbaar ook.
Maar goed hij heeft het druk met tentamen enzo dus dat zou het kunnen verklaren.
En ja, een stormloop topic is leuk.
Al is de intentie van het topic nergens meer terug te lezen, vind ik het toch zeer interessant wat iedereen te vertellen heeft en lees aandachtig mee.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 13:02:24 #222
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_60598643
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 12:56 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Kan je nagaan! Die was ik dus al bijna vergeten en Ali blijkbaar ook.
Maar goed hij heeft het druk met tentamen enzo dus dat zou het kunnen verklaren.
En ja, een stormloop topic is leuk.
Al is de intentie van het topic nergens meer terug te lezen, vind ik het toch zeer interessant wat iedereen te vertellen heeft en lees aandachtig mee.
Precies, en het gaat tenminste ergens over
pi_60598875
Eigenlijk wel lullig van ons om hem zo van zijn tentamen af te houden!
  woensdag 6 augustus 2008 @ 13:24:28 #224
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60599137
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 12:07 schreef Windigo het volgende:

[..]

Waarom kan het alleen maar juist zijn als het Christelijk is? Vanuit de liefde die ik ervaar kan ik die selectiviteit niet begrijpen..Dus ja, daar loopt het dus kennelijk spaak.

De conclusie is dus dat wat ik mijn hele leven ervaar als het Goddelijke in jouw ogen Lucifer is?

Daarmee zijn we natuurlijk terug bij af, dat al het andere dan Christelijke visie een Luciferiaanse visie is.
Alleen Ali is een goede gelovige. Alle anderen hebben niet zijn kennis en ervaring, dus er lopen 6,3 miljard Luciferanen op de aarde rond. Ali is helemaal alleen in zijn geloof.

Arme Ali.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 6 augustus 2008 @ 13:26:50 #225
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_60599187
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 13:12 schreef ToT het volgende:
Eigenlijk wel lullig van ons om hem zo van zijn tentamen af te houden!
Puh! Dat doet hij allemaal lekker zelf. Maar dat zei ik op de vorige pagina ook al!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')