En wie zegt dat Blavatsky de waarheid in pacht heeft? Dat is weer het probleem/leuke aan het gefragmenteerde karakter van New Age is dus dat er weinig grip op te krijgen is. Over het algemeen kan gesteld worden dat God een entiteit van liefde is en Lucifer een entiteit van kennis dat onderscheid kan je niet weghalen enkel omdat het niet uitkomt in bepaalde redevoeringen.quote:Op maandag 4 augustus 2008 11:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dat is niet waar. Volgens iemand als Blavatsky is Lucifer ook de geest van liefde.
[..]
Ok, die hele New Age vergaarbak van whatever kan niet allemaal lijken op luciferiaanse leer. new-age bewegingenhebben 1 ding gemeen en dat is dus Liefde en verdraagzaamheid maar sommige beschouwen zichzelf (en de rest van het universum met hun inwoners) als een versplinterde god die zichzelf wilt ervaren door de illusie van gescheidenheid op te werpen, andere zien zich (heel Christelijk) als kinderen van God zullen we maar zeggen en ga zo maar verder. Dus in de New-age zullen zeker luciferiaanse aspecten terugkomen (we zijn allemaal god, kennis zit in jezelf en andere zaken) maar ook bepaalde zaken uit de religies. Dat is inherent aan het hele New Age gebeuren, iedereen volgt zijn eigen weg en hoe ononderbouwt het ook weleens kan ogen en zijn, het zit in ieder geval niet propvol met dogma's. Kennis is inderdaad macht en die kennis valt op meerdere plekken te vinden.quote:Het grappige is dat veel new agers inderdaad een soort bij elkaar geraapt godsbeeld hebben, en ze geloven dat ze dat zelf gevormd hebben, inclusief de filosofie die eruit voortvloeit. Maar als je die denkbeelden nader bekijkt en ze naast Luciferianisme volgens occultisten legt, blijken ze praktisch hetzelfde te zijn.
Ik vond het zelf heel raar om erachter te komen dat ik luciferianistische ideeën had gekregen via paddogebruik. Waar kwam die kennis vandaan? Uit mijzelf? Of werd ik geïnitieerd door Lucifer zelf? Ik vermoed het tweede en ik denk dat dat bij heel veel new agers het geval is wanneer zij zich met bepaalde praktijken en leringen bezig houden, maar zij zijn zich hier zelf niet bewust van. Ik wil zou graag zien dat mensen zich er wel bewust van zijn, kennis is macht.
denkt? gelooft?quote:Op maandag 4 augustus 2008 11:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Jij bent geen autoriteit op dit gebied. Het interesseert mij niet wat jij van vrijmetselarij denkt of ervan gelooft, het gaat mij erom wat de mensen die er écht verstand van hebben ervan zeggen. Dat heb ik toch duidelijk gezegd in de openingspost?
quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ja, maar dat lijken me blauwe graden, of niet?
quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Zijn het 32e graads?
Volgens Pike worden de blauwe graden dus met opzet misleid en onwetend gehouden... Die kan je dus niet als referentie gebruiken.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:04 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
Wat heeft dat zogenaamd interessante geleuter te maken met het punt dat ik probeerde te maken?
de éne inderdaad blauw (meester), de andere is al uit dat systeem. (en denk je nou werkelijk waar dat zij hierover ontzettend uitgebreid vertellen?)
Wat denk jij nu in hemelsnaam met deze informatie te kunnen doen?
Ik ben ook weg uit dit topic, want ik plaats hier toch geen uitgebreide/inhoudelijke/diepgaande posts. (jouw manier van stellen, de simpelheid en de opdringerige en agressieve manier van posten van jouw nodigt hier niet toe uit)
Beetje zonde van de moeite om wel half te reageren... dat ga ik dus niet meer doen.
Succes!
Volgens mij worden alle religieuzen voorgelogen en van de waarheid gehouden.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Volgens Pike worden de blauwe graden dus met opzet misleid en onwetend gehouden... Die kan je dus niet als referentie gebruiken.
Jouw beperkte referentiekader van slechts één persoon die volgens jou de waarheid en niets dan de waarheid in pacht heeft wordt aardig lachwekkend.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Volgens Pike worden de blauwe graden dus met opzet misleid en onwetend gehouden... Die kan je dus niet als referentie gebruiken.
Wind je niet zo op joh. We weten onderhand hoe jij over Ali zijn ideeën denktquote:Op maandag 4 augustus 2008 19:50 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Jouw beperkte referentiekader van slechts één persoon die volgens jou de waarheid en niets dan de waarheid in pacht heeft wordt aardig lachwekkend.
Kijk dat is een goede vraag;'quote:Op zondag 3 augustus 2008 21:40 schreef gelly het volgende:
Zou je het veranderen van water in wijn, vissen vermenigvuldigen, over water lopen en de Rode Zee splitsen niet als occult beschouwen ?
Op deze link vind je het antwoord !quote:Vraag: "Jezus was toch ook een soort heks?
En al die profeten van de Bijbel?
Dat waren ook toekomstvoorspellers.
Dus dat is toch hetzelfde?"
Wat is dat verschil dan wel?
De bron en het doel.
Ze putten uit een totaal verschillende BRON
en ze hebben een tegenovergesteld DOEL.
1*) Hoe treffend, heb je dat zelf verzonnen of van iemand gehoord? Hoop dat je beseft wat je daar zegtquote:Op maandag 4 augustus 2008 04:21 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Maar Ali, de theosofie vindt zijn oorsprong toch gewoon in het Hindoeisme? Het Theosofisch Genootschap in Nederland verwijst bijvoorbeeld naar de Bhagavad Gita (aanrader) als een van de belangrijkere geschriften. Dit boek is ouder dan het Nieuwe Testament, en het Hindoeisme is volgens velen de oudste religieuze traditie op aarde.
De voornaamste boodschap van de Bhagavad Gita gaat over de tweestrijd in ons mensen, tussen licht en duisternis, of dat wat de Islamieten "Jihad" (strijd) noemen. Ofwel, leef je op authentieke (spontane, verlichte) wijze of op basis van je begeerten, je angsten, etc. M.a.w., leef je in de hemel of in de hel (op aarde). God symboliseert het licht, Satan symboliseert de duisternis.
Tenslotte, ten tijde van het schrijven van de Bhagavad Gita, laat staan tijdens het ontstaan van het Hindoeisme, waren de Vrijmetselaars en de Jezuieten uberhaupt nog niet geboren. En bij mijn weten ook niet tijdens het ontstaan van de diverse mystieke stromingen achter de diverse wereldreligies.
1*) Of zijn deze mystieke stromingen volgens jou in den beginne opgezet door Satan himself en later via Blavatsky, de Vrijmetselaars en de Jezuieten in een nieuw, westers "new-age" jasje gegoten om op die wijze verwarring en ellende te kunnen veroorzaken in de eindtijd om zodoende de strijd tegen God aan te kunnen gaan?
2* )Sounds like a damn good movie to me, dat moet ik toegeven!
Mee eens; in hoeverre is de Bijbel een historisch correcte verzameling van documenten? Ieder geloof claimt de waarheid in pacht te hebben.quote:Op maandag 4 augustus 2008 23:03 schreef nokwanda het volgende:
Kritisch blijven is ook een vak. Zowel naar de ene als naar de andere kant. Als er al twee zulke duidelijke kanten zijn.
En alleen omdat het in de bijbel staat maakt nog niet dat dat ook zo is.
Weleens bedacht dat dat ook een en al misleiding zou kunnen zijn?
quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:42 schreef ToT het volgende:
[..]
Vertrouw op je gevoel, maar luister ook naar je verstand.
Precies, en dat gaat wat mij betreft op voor elke geloof / secte / stroming die er bestaat in welke vorm met wat voor doel dan ook.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:42 schreef ToT het volgende:
Vertrouw op je gevoel, maar luister ook naar je verstand.
Neuh, het is het zelf idee als iemand die jankend bij de dokter vandaam komt met longkanker, en jankt omdat de dokter heeft gezegd dat ie niet meer mag roken (ik mag ook niks meerquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 13:35 schreef ToT het volgende:
Tja ik merk gewoon dat hoe meer men zich aan strakke regels houdt, hoe stugger men tegenover anderen is die zich daar niet aan houden.
Daar komen oorlogen van.
Is dat echt wat God wil?
"Dit zijn Mijn regels. Gij moet u hier aan houden. Roeit een ieder uit die zich er niet aan houdt!" of zoiets?
Of paranoide en fanatische starheid omtrent samenzweringstheorietjes waarbij 'toevallig' alle, letterlijk alle, groten der aarden betrokken zijn met als enige doel ultieme macht.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 13:35 schreef ToT het volgende:
Tja ik merk gewoon dat hoe meer men zich aan strakke regels houdt, hoe stugger men tegenover anderen is die zich daar niet aan houden.
Daar komen oorlogen van.
Het moet je geen psychose bezorgen, maar je moet wel goed beseffen waarom volgens jou de aarde rondjes om de zon draait; of leven we met z'n alle gewoonweg wat voor jan met de korte achternaamquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 13:49 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Of paranoide en fanatische starheid omtrent samenzweringstheorietjes waarbij 'toevallig' alle, letterlijk alle, groten der aarden betrokken zijn met als enige doel ultieme macht.
Net nog weer een heel stuk gelezen over Michael Tsarion. Hoewel helemaal van lotje getikt en van de wereld met zijn reptillians, probeert ie te ageren tegen de vrijmetselarij. Zeer frappant dat door lieden die deze samenzweringen allemaal voor zoete koek slikken (ali's dus) dan wordt gezegd dat Tsarion zo misleid wordt dat ie feitelijk voor de door hemzelf gehaatte Lucifer werkt.
Wanneer is het eigenlijk wel goed in de ogen van die Ali types??? Pas als iemand 7e dagsadventist wordt? Maar daar zitten er ook legio tussen die van toeten nog blazen weten. Althans, ook dat wordt beweerd.
Ik geef ToT groot gelijk. Vertrouw op jezelf, je gezonde verstand en je intuitie, en probeer niet alles te analyseren en rangschikken in hokjes.
Historisch correct ?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 14:34 schreef ToT het volgende:
Dat IS me nogal een negatieve kijk op het spirituele zeg! Maar ik kan je redernering wel volgen. Maar wie zegt dat het spirituele zo schadelijk is als jij zegt? Tja de Bijbel, maar zoals al gevraagd: hoe historisch correct is dat? Voor mij bevat dat boek echt niet meer waarheden dan een goed Reiki-boek, of geschriften van andere spirituele stromingen.
Als de Bijbel het woord van god is snap ik niet waarom hij zichzelf in de Bijbel vraagt ''heer, waarom hebt gij mij verlaten?'' maar goed dat is off-topic.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 14:34 schreef ToT het volgende:
Dat IS me nogal een negatieve kijk op het spirituele zeg! Maar ik kan je redernering wel volgen. Maar wie zegt dat het spirituele zo schadelijk is als jij zegt? Tja de Bijbel, maar zoals al gevraagd: hoe historisch correct is dat? Voor mij bevat dat boek echt niet meer waarheden dan een goed Reiki-boek, of geschriften van andere spirituele stromingen.
Ja, natuurlijk vinden christenen dat Jezus uit een andere bovennatuurlijke bron putte dan zogenaamde occulisten. Voor de joden is Jezus echter ook maar een charlatan. Wie hebben er dan gelijk ? Ik zou zeggen, wie het eerst komt die het eerst maalt. Niet dat ik geloof in bovennatuurlijke krachten of dat dit soort verhalen in de Bijbel op waarheid berusten, maar toch.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:10 schreef neo567 het volgende:
[..]
Kijk dat is een goede vraag;'
[..]
Op deze link vind je het antwoord !
Dit !!!!quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 14:47 schreef Windigo het volgende:
[..]
Als de Bijbel het woord van god is snap ik niet waarom hij zichzelf in de Bijbel vraagt ''heer, waarom hebt gij mij verlaten?'' maar goed dat is off-topic.
Ontopic: volgens mij zou je vanuit Ali's theorie best kunnen beweren dat al het occulte van Lucifer afkomt, maar je kunt je natuurlijk altijd afvragen of zijn interpretatie van de Bijbel de juiste is. Naar mening bestaat DE juiste interpretatie niet. Ik vind namelijk de theorie dat de Lucifer de werkelijke verlosser is, hij gaf de mens immers de gave van de kennis en bevrijdde hem van slavernij, niet vreemd. T is maar net hoe je het boek leest, en of je er bijvoorbeeld ook nog oudere symboliek bij betrekt. Jezus was niet de eerste mythische figuur die stierf en weer tot leven werd gebracht, nee, hij is de laatste in een hele lijst.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mithras
http://www.astro.com/astrology/in_sungod_h.htm en andere zonnegoden.
Gewoon even opzoeken en dan valt het op hoeveel overeenkomende legendes er zijn. T is niet alsof Jezus de eerste was ofzo. Hij is gewoon een van de modernere legendes over de winterzonnewende.
Ik geloof dus ook niet in een occulte samenzwering door de duivel die alles beinvloed. En ik geloof dat als er al een duivel is, die wel eens behoorlijk verkeerd begrepen kon worden. Maar ja, ik lees de Bijbel vast verkeerd
"Waarom kijkt u naar de splinter in het oog van een ander,quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:04 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
Wat heeft dat zogenaamd interessante geleuter te maken met het punt dat ik probeerde te maken?
de éne inderdaad blauw (meester), de andere is al uit dat systeem. (en denk je nou werkelijk waar dat zij hierover ontzettend uitgebreid vertellen?)
Wat denk jij nu in hemelsnaam met deze informatie te kunnen doen?
Ik ben ook weg uit dit topic, want ik plaats hier toch geen uitgebreide/inhoudelijke/diepgaande posts. (jouw manier van stellen, de simpelheid en de opdringerige en agressieve manier van posten van jouw nodigt hier niet toe uit)
Beetje zonde van de moeite om wel half te reageren... dat ga ik dus niet meer doen.
Succes!
Wel lief geschreven, als het een klein kind betreftquote:Jezus was de zoon van een timmerman en heeft ook zelf het timmermansambacht uitgeoefend. Daarom had hij ongetwijfeld ervaring met splinters in de ogen. Je zaagt of schaaft een stuk hout. En de splinters vliegen in het rond. Eén daarvan landt in je oog. Dat is echt lastig! En wat zo erg is, is dat je het vaak bijna niet kunt zien – zo klein is het. Dan trek je je oogleden open en rol je je ogen in de rondte om het splintertje eruit te krijgen. Hoewel het piepklein is, doet het erg pijn. Dit beeld gebruikte Jezus om te illustreren hoe we meestal met onze eigen pijn en die van anderen omgaan. We zien de fouten – het zaagselstof – in andermans ogen, en willen ze zo graag van hun pijn afhelpen. We gaan dan proberen om hun pijn en fouten uit hun ogen te halen.
We denken misschien: daar is toch niets mis mee! We willen toch alleen maar helpen? Maar Jezus waarschuwt hier sterk tegen. Waarom? Omdat onze buurman dan wel een splintertje in zijn oog kan hebben, maar wijzelf hebben een balk in ons eigen oog. Jezus overdrijft hier natuurlijk, want als je werkelijk een eiken balk in je oog hebt zitten, zou je op de intensive care liggen, vechtend voor je leven. Maar Jezus bedoelt iets anders, hij bedoelt het geestelijk. Hij zegt dat we al genoeg aan onszelf hebben. We hebben genoeg fouten om ons niet alleen op de intensive care te laten belanden, maar zelfs in Gehenna, het bijbelse symbool voor volledige vernietiging. We kunnen het ons daarom niet permitteren om ons met de fouten van anderen te bemoeien.
Bovendien is het levensgevaarlijk voor de ander, als we met een balk in ons eigen oog proberen een splintertje uit andermans oog te halen. We laten toch ook niet een blinde piloot een Boeiing 747 met een paar honderd passagiers aan boord naar Amerika vliegen. Of een blinde chirurg laten we toch ook geen openhartoperatie verrichten. Hoe kunnen we het dan in ons hoofd halen om iemand even van zijn gebreken af te helpen?
Jezus waarschuwt ons dus tegen de verleiding om teveel op andermans fouten te letten. Jezus zegt eigenlijk dat we iemand het beste kunnen helpen door onze eigen fouten en problemen op te lossen. In vers 5 zegt Jezus dat het moment waarop we andermans fouten en tekortkomingen beter kunnen benoemen dan de onze, we een huichelaar geworden zijn. Jezus gebruikt hier een woord voor “huichelaar” dat letterlijk “acteur” of “toneelspeler” betekent, iemand die zich als iemand anders voordoet. En wiens rol spelen we dan als we andermans fouten beter kunnen benoemen dan de onze? Dan spelen we voor God.
Dat doet Hij ten eerste alleen als je al aanneemt dat Jezus God zelf was, wat erg discutabel is. Ten tweede zijn er legio mogelijkheden hiervoor; eentje is dat het voor bepaalde Joden een gewoonte was om in het geval dat ze voelden dat God hen verlaten had, Psalm 22 te bidden.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 14:47 schreef Windigo het volgende:
[..]
Als de Bijbel het woord van god is snap ik niet waarom hij zichzelf in de Bijbel vraagt ''heer, waarom hebt gij mij verlaten?'' maar goed dat is off-topic.
FF snel --> maria was maagd, als je een kind krijgt is toch de helft van jou (dna)?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 15:10 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat doet Hij ten eerste alleen als je al aanneemt dat Jezus God zelf was, wat erg discutabel is. Ten tweede zijn er legio mogelijkheden hiervoor; eentje is dat het voor bepaalde Joden een gewoonte was om in het geval dat ze voelden dat God hen verlaten had, Psalm 22 te bidden.
Maar da's inderdaad offtopic
Hier wil ik wel even op reageren.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 13:35 schreef ToT het volgende:
Daar komen oorlogen van.
Is dat echt wat God wil?
"Dit zijn Mijn regels. Gij moet u hier aan houden. Roeit een ieder uit die zich er niet aan houdt!" of zoiets?
Ik heb hier een mooiere voor:quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 15:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Mattheüs 7:13 Gaat in door de enge poort; want wijd is de poort, en breed is de weg, die tot het verderf leidt, en velen zijn er, die door dezelve ingaan;14 Want de poort is eng, en de weg is nauw, die tot het leven leidt, en weinigen zijn er, die denzelven vinden.
Helemaal mee eens!quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 15:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Hoe vind je dan die weg? Door eerlijk te zoeken, de waarheid te betrachten in liefde en te kijken naar de vruchten die de leraars voortbrengen. Die kan je als maatstaf hanteren voor waarheid. Als er immers geen liefde of rechtvaardigheid te vinden is in iemand vruchten, hoe kan de leer die hij/zij aanhangt dan overeenkomen met een God van liefde en rechtvaardigheid? Hoe kan dat dan de waarheid zijn? Niet dus.
Ik denk dat het geloof van de medewerkers van de VN weinig met hun daden te maken heeft. Hoeveel oorlogen en kruistochten zijn er al niet in de naam van God gevoerd?quote:Als ik naar de vruchten van bepaalde Luciferianen kijk, zoals in de VN, zie ik geen liefde en rechtvaardigheid, maar arglistigheid, bedrog, moord, oorlog. Dan kan ik mijn conclusie trekken dat er wel eens iets mis zou kunnen zijn met Luciferianisme, ookal denkt de leek dat hij met hele goeie dingen bezig is, hij zou best weleens misleid kunnen zijn.
Wederom helemaal mee eens: ik zeg niet dat mijn geloof in Het Hogere de enige echte juiste manier is. Sterker nog: ik heb het gevoel dat Het Hogere ("God") zo complex in elkaar steekt dat ik er gewoon geen duidelijk beeld van kan vormen. Als iemand op een andere manier over reïncarnatie of gidsen en beschermengelen zo denkt als ik, wie zegt dat zij geen gelijk hebben? Ik niet! Je stug aan een bepaald denkbeeld houden veroorzaakt onverdraagzaamheid, en dat is inderdaad schadelijk voor jezelf en voor de mensen om je heen.quote:Daarom is het denk ik belangrijk dat wij, met zijn allen, de waarheid zoeken over waar we mee bezig zijn, ookal ben je er nog zo van overtuigd dat je goed bezig bent met new age dingen. Het is onze verantwoordelijkheid om te groeien, om onszelf op te leiden, om de waarheid te zoeken. Als we dat niet doen, heeft dat altijd negatieve consequenties voor onszelf en de mensen om ons heen.
Naar mijn idee was dat dus (zie eerdere verklaring zondeval) niet een verlossing maar een upgrade. Wellicht kan dat ook als verlossing woden gezien, maar het leven werd er niet eenvoudiger op, sinds dat we van goed en kwaad wetenquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 14:47 schreef Windigo het volgende:
Ik vind namelijk de theorie dat de Lucifer de werkelijke verlosser is, hij gaf de mens immers de gave van de kennis en bevrijdde hem van slavernij, niet vreemd.
Mja eeuwig goed kan niet bestaan naar mijn idee, er moet een balans zijn, zwart bestaat niet zonder wit. Dus de mens moest kennis krijgen om verlicht te worden. Denk dat we t in de kern wel eens zijnquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 17:31 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Naar mijn idee was dat dus (zie eerdere verklaring zondeval) niet een verlossing maar een upgrade. Wellicht kan dat ook als verlossing woden gezien, maar het leven werd er niet eenvoudiger op, sinds dat we van goed en kwaad weten
Door de keuze voor ongehoorzaamheid kennen we nu goed én kwaad, waar we voorheen slechts goed kenden. Het is de bedoeling dat we in dit leven inzien dat kwaad, ongehoorzaamheid aan goed, niet de weg is, omdat het tot destructie leidt op alle gebieden. Daardoor kunnen we ervoor kiezen om terug in gehoorzaamheid van God te komen, zodat we weer alleen goed doen. We zijn dus een doorn in het oog van God ja, maar Hij houdt zoveel van ons dat Hij ons een kans geeft, in plaats van ons van de aardbodem te vegen. Maar de keuze is aan ons. Satan wil ons er op alle mogelijke manieren afhouden van gehoorzaamheid aan God, daarmee onze eigen ondergang tegemoet tredende. Hij haat ons, God houdt van ons, maar doet net of God een tyran is (waar hij erg succesvol in is) en dat Hij degene is die onze ogen heeft geopend waardoor we niet meer dom zijn, maar realiseren dat we zelf ook goddelijk zijn etc. Dat is een beetje het idee. Je kan zonde geen ontwikkeling noemen, maar eerder verdibilisering omdat je er kwaad en onrecht door doet en er uiteindelijk je eigen dood mee inluidt.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 17:45 schreef ToT het volgende:
Maar dan zouden we dus een God moeten aanbidden die ons bewust beperkt heeft gehouden in onze ontwikkeling. Wij zijn nu iets wat Hij niet wil.
God's Wil geschiedde in de hemel als ook op aarde.....en toch is ons bestaan al iets dat tegen deze regel in gaat. Wij zijn een paradox.
Zijn wij dan geen doorn in het Oog van God?
Of komt de erfzonde dan om de hoek kijken: wij zijn iets wat God niet wil (verder ontwikkeld dan Hij wil), maar als we maar braafjes Zijn wetten volgen, heeft Hij er wel vrede mee?
Waarom draait Hij onze ontwikkeling niet terug?
Nee.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 18:23 schreef ToT het volgende:
Ah dus we zijn zelf ook goddelijk?
quote:Jij zegt dat de duivel ons dat besef heeft gegeven.
Niks, maar je kan beter eerst stoppen met kwaad doen voordat je daar om gaat vragen.quote:Wat is er mis om God te vragen om bijvoorbeeld helende energie door ons te laten stromen waarmee we andere mensen kunnen helpen?
Nee, wij verdienen te sterven wegens ongerechtigheid. Jezus betaalt die prijs voor ons. Zonder Jezus ben je niet acceptabel voor God, omdat je ontheiligt bent door zonde.quote:Jezus is de weg naar verlossing....okee, God (de Oerbron) heeft opnieuw een deel van zichzelf gemanifesteerd en heeft die door ons (een fysiek gedeelte van zichzelf) laten doden zodat dat fysieke deel van zichzelf weer naar het etherische deel van zichzelf terugkeert.
Klinkt niet echt als een groot offer, dus het gaat meer om de symboliek? God geeft ons een nieuwe regel, en als we ons daar aan houden, houdt Hij weer van ons?
Ja, zodra je God ongehoorzaamt mis je ook het punt, want dan doe je dingen die slecht voor jezelf en/of slecht voor een ander zijn. Dat is toch zonde/jammer? Je kwaliteit van leven wordt er niet beter op en uiteindelijk ga je dood.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 18:51 schreef Hallulama het volgende:
Zonde betekende oorspronkelijk "het punt missen".
Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten?
Via Wikipedia kom ik daarop, maar het schijnt wel de vertaling vanuit het Oud Grieks te zijn, en blijkbaar is die vertaling als je uitgaat van het Koine-Grieks (ofzo) weer niet voldoende, terwijl Koine-Grieks de taal was die men sprak ten tijde van het schrijven van het NT.
Verder zie ik ergens dat het woord zonde zo'n 300 keer in het OT voorkomt, en zo'n 100 keer in het NT. Weet iemand de oorspronkelijke taal van het OT en wat het woord in het OT is dat wij met "zonde" hebben vertaald?
Of je bedoelt zoals de invloedrijken der wereldreligies de oorsprong daarvan hebben geinterpreteerd of zelfs moedwillig vervalst? Daar zie ik het werk van Satan in. Satan is de angst en onwetendheid in ons allen, en Satan zorgt op die wijze dus inderdaad voor valse profeten en geschriften.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 18:57 schreef ToT het volgende:
In dat geval is het hele Christendom één grote zonde!
(Inkoppertje, maar ik vind echt dat de wereldreligies dus het punt missen.)
Voila, met zo'n interpretatie komen we ook weer iets dichter bij elkaar.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 19:23 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ja, zodra je God ongehoorzaamt mis je ook het punt, want dan doe je dingen die slecht voor jezelf en/of slecht voor een ander zijn. Dat is toch zonde/jammer? Je kwaliteit van leven wordt er niet beter op en uiteindelijk ga je dood.
Dat is wel een goed punt. Zonde is dus niet per se het niet gehoorzamen aan God, althans, niet bewust.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 19:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik kan uitstekend goede dingen doen zonder in God te geloven. Daar is dus geen zonde. Daarnaast gaan gelovigen ook dood, alleen geloven ze daar niet in .
En ondertussen zijn we bezig te ontdekken dat het occulte niet zoveel verschilt van het gangbare. Verschillende paden naar dezelfde bergtop, namelijk, verlossing?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 19:31 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Waarom is het nou toch weer een 'verdedig het christelijk geloof' topic geworden
De intentie was om aan te tonen dat al het occulte en new age luciferiaans is.
Dat kan je ws alleen aantonen vanuit een fundamentalistisch christelijk perspectief, dus zal je de validiteit daarvan moeten aantonen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 19:31 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Waarom is het nou toch weer een 'verdedig het christelijk geloof' topic geworden
De intentie was om aan te tonen dat al het occulte en new age luciferiaans is.
Kijk, dit is volledig mijn godsbeeld. Ik heb van kinds af aan contact gehad met God/het hogere, hoe je het ook noemen wilt. Voor mij is het altijd een realiteit geweest, geen geloof. Ik probeer zoveel mogelijk in liefde te leven en in vrede te handelen. Maar toch ben ik geen christen en houd ik me bezig met reiki, en ik roep God aan om mij daarbij te helpen. Reiki is genezende kracht, dat kan naar mijn idee niet komen van de grote vernietiger. Daar geloof ik dan ook weer niet in.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 19:30 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Voila, met zo'n interpretatie komen we ook weer iets dichter bij elkaar.
Als je het punt mist maak je fouten, als je fouten maakt wordt je lever er niet makkelijker op en verandert je leven eventueel in een hel op aarde, terwijl als je het punt niet mist en geen fouten maakt, je leven de hemel op aarde zal zijn.
Volg je de angst in jezelf, dus Satan, dan kom je in de hel.
Volg je de liefde in jezelf, dus God, dan kom je in de hemel.
Zie jij God nou ook als iets dat overal in aanwezig is, of als iets externs?
Mag ik de definitie van kwaad doen? Anders weet ik niet waar ik op reageerquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 19:48 schreef ToT het volgende:
Ali, eerst zeg je "...en dat Hij degene is die onze ogen heeft geopend waardoor we niet meer dom zijn, maar realiseren dat we zelf ook goddelijk zijn etc." en even later ontken je dat we goddelijk zijn?
En stoppen met kwaad doen voor je God om helende energie vraagt, dat is onmogelijk: er zijn zo veel verschillende culturen op deze wereld dat je altijd wel in iemand ogen iets kwaads doet.
Waar jij en ik in verschillen is dat jij gelooft dat we het zelf kunnen doen, en ik geloof dat we absoluut God nodig hebben om werkelijke goddelijke liefde te ontvangen, ervaren, en delen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 19:30 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Voila, met zo'n interpretatie komen we ook weer iets dichter bij elkaar.
Als je het punt mist maak je fouten, als je fouten maakt wordt je lever er niet makkelijker op en verandert je leven eventueel in een hel op aarde, terwijl als je het punt niet mist en geen fouten maakt, je leven de hemel op aarde zal zijn.
Volg je de angst in jezelf, dus Satan, dan kom je in de hel.
Volg je de liefde in jezelf, dus God, dan kom je in de hemel.
Zie jij God nou ook als iets dat overal in aanwezig is, of als iets externs?
Ik bedoelde dus niet dat we echt goddelijk zijn, maar Satan dat ons daarmee verleidt. Ook vandaag nog. Het is niet zo gek dat Luciferianisme leert dat we zelf goddelijk zijn, evenals zoveel andere religies.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 19:48 schreef ToT het volgende:
Ali, eerst zeg je "...en dat Hij degene is die onze ogen heeft geopend waardoor we niet meer dom zijn, maar realiseren dat we zelf ook goddelijk zijn etc." en even later ontken je dat we goddelijk zijn?
Culturen bepalen niet de absolute standaard voor goed en kwaad, dat doet God.quote:En stoppen met kwaad doen voor je God om helende energie vraagt, dat is onmogelijk: er zijn zo veel verschillende culturen op deze wereld dat je altijd wel in iemand ogen iets kwaads doet.
Natuurlijk! Je bent het slachtoffer van God's egocentrisme. Alles wat je niet expliciet in zijn naam doet word onverbiddelijk afgekeurd. De aanbidding van God (op Ali's manier, anders doe je het fout) is belangrijker dan wat dan ook. Je kan beter niets doen in Gods naam dan je medemens helpen uit eigen beweging, anders komen de kudo's bij Satan en dan is God niet blij.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 20:12 schreef ToT het volgende:
Dus elk klein dingetje wat je fout doet staat in God's ogen al de doodstraf op? Een klein kind dat even jokt tegen mama moet in Zijn ogen dus sterven?
En een Jood, Hindoe, Moslim of ongelovige die zijn hele leven wijdt aan het helpen van anderen, aan het redden van levens, iemand die echt respect heeft voor de medemens en zichzelf op de laatste plaats zet om gewoon zo veel mogelijk mensen te kunnen helpen, zal zo iemand dan voor eeuwig in de allesverterende vlammen van de hel branden?
Dan hebben we iets gemeen , net als jij ben ik ook 1 individu uit die vele culturen .quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 19:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Culturen bepalen niet de absolute standaard voor goed en kwaad, dat doet God.
Ja dat snap ik dus ook niet, als je goed doet is het dus niet goed zo lang het niet in God's naam gebeurd?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 20:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Natuurlijk! Je bent het slachtoffer van God's egocentrisme. Alles wat je niet expliciet in zijn naam doet word onverbiddelijk afgekeurd. De aanbidding van God (op Ali's manier, anders doe je het fout) is belangrijker dan wat dan ook. Je kan beter niets doen in Gods naam dan je medemens helpen uit eigen beweging, anders komen de kudo's bij Satan en dan is God niet blij.
Jep. Dat is nou de standaard van een Heilige God. Absolute Perfectie, geen enkele zonde, 0 slechtheid, onrecht of disrespect. Daarom kunnen wij NOOIT op eigen krachten die standaard bereiken. Snap je nu waarom christenen zeggen dat we allemaal zondig zijn? We zijn niet perfect, nooit geweest, en kunnen het nooit worden op eigen krachten. Daar zijn we te simpel en te egoistisch voor. Het kán niet.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 20:12 schreef ToT het volgende:
Dus elk klein dingetje wat je fout doet staat in God's ogen al de doodstraf op? Een klein kind dat even jokt tegen mama moet in Zijn ogen dus sterven?
Nee, als die niet beter weet dan dat dat het beste is wat hij kan doen, geloof ik niet dat hij zal branden nee. Maar formeel gezien kan hij niet vergeven worden voor de dingen die hij fout heeft gedaan, en daarom formeel gezien ook geen toegang tot de hemel krijgen. Formeel gezien dus, officieel, volgens de protocollen van God, volgens de wetten van liefde en rechtvaardigheid.quote:En een Jood, Hindoe, Moslim of ongelovige die zijn hele leven wijdt aan het helpen van anderen, aan het redden van levens, iemand die echt respect heeft voor de medemens en zichzelf op de laatste plaats zet om gewoon zo veel mogelijk mensen te kunnen helpen, zal zo iemand dan voor eeuwig in de allesverterende vlammen van de hel branden?
En dat is de grote deceptie. Je kan je namelijk niet van je ego ontdoen. Zodra je gelooft dat je geen ego meer hebt, heeft je ego je wijsgemaakt dat het niet meer bestaat. Maar juist doordat je gelooft dat je het niet meer hebt, is het enorm, omdat je dan serieus in die leugen gelooft.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 20:18 schreef ToT het volgende:
Ah, dus je vindt spirituele ontwikkeling een ontwikkeling van je ego? Het pad van veel spirituele mensen is juist het LOSLATEN van het ego!
Je kan dus niet werkelijk oprecht goed doen zonder God. Alles wat je doet is op de één of andere manier vervuild met egoïstische verlangens en behoeften. Zelfloosheid bestaat niet zonder God. Altruïsme zonder God is masturbatie, hoeveel je jezelf ook wijs probeert te maken dat het niet zo is. Je ego is sterker dan jij, het is als een geniepig slijm wat zodra je denkt het op te hebben geboend, toch weer tussen kieren en gaten kruipt om de boel te bederven. Alleen God kan het opboenen en met Zijn kracht die kieren en gaten stoppen. Wanneer je gelooft dat je zelf god bent en het dus zelf kan stoppen, heb je jezelf wijsgemaakt dat het slijm er niet is waardoor het juist alles zal verstikken.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 20:24 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ja dat snap ik dus ook niet, als je goed doet is het dus niet goed zo lang het niet in God's naam gebeurd?
Daarom is het ook drie keer dikke bullshit. God is maar een armetierige narcistische tiran als ze, want ze is immers oppermachtig, eerst ervoor zorgt dat de mensheid is gedoemd in de hel te komen door die mensheid te laten zondigen, mits je, nadat god dat zondigen heeft veroorzaakt, als mensheid god aanbidt en haar regeltjes precies volgt. Wie denkt god wel niet dat ze is om dergelijke lafhartige spelletjes met de mens te spelen? Is dat de manier waarop ze zich vermaakt in haar hemeltje??? Zo'n god wil ik niet eens leren kennen na mijn dood, aangezien ik het een enorme doodszonde vind van god dat ze de mensheid zo tergt. Dat heeft niets met liefde te maken. Dat is puur egoisme en machtsmisbruik.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 20:24 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ja dat snap ik dus ook niet, als je goed doet is het dus niet goed zo lang het niet in God's naam gebeurd?
Heb je deze video al gezien?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 20:56 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Daarom is het ook drie keer dikke bullshit. God is maar een armetierige narcistische tiran als ze, want ze is immers oppermachtig, eerst ervoor zorgt dat de mensheid is gedoemd in de hel te komen door die mensheid te laten zondigen, mits je, nadat god dat zondigen heeft veroorzaakt, als mensheid god aanbidt en haar regeltjes precies volgt. Wie denkt god wel niet dat ze is om dergelijke lafhartige spelletjes met de mens te spelen? Is dat de manier waarop ze zich vermaakt in haar hemeltje??? Zo'n god wil ik niet eens leren kennen na mijn dood, aangezien ik het een enorme doodszonde vind van god dat ze de mensheid zo tergt. Dat heeft niets met liefde te maken. Dat is puur egoisme en machtsmisbruik.
Drie keer dikke bullshit dus.
Ali heeft zo de mond vol over die NWO, en hoe wij allemaal ten dode zijn opgeschreven en slaven zullen worden van de leider van die zogenaamde NWO, Lucifer in hoogst eigen persoon. In feite is god geen haar beter. We moeten namelijk slaaf van haar worden en haar aanbidden en erkennen als enige werkelijke leider die er bestaat. Dat vertoont aardig wat overeenkomsten met die NWO waar Ali zo bang voor is. Je hebt ook bij god geen keuzemogelijkheid, je moet haar en haar dwingende leer volgen, anders wordt je niet verlost.
Ik zie werkelijk geen verschil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |