Ik denk dat jij eens moet gaan Le-zenquote:Op woensdag 17 december 2008 13:40 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Le-zen.
IN Barcelona zegt ie. Welke club begint daar met een E? Ja zeg het maar.
Espanyol ja.
Eigenlijk wel een goede optie.quote:Op woensdag 17 december 2008 16:44 schreef DJ_Ryow het volgende:
lekker naar Man City gaan en daar de grote man op het middenveld worden
Nee dank jequote:Op woensdag 17 december 2008 16:32 schreef motherflocker het volgende:
[..]
Hehe kan beter naar Man U gaan, om daar Giggsop te volgen
Opvolger van El Hammie bij AZ?quote:Op zaterdag 20 december 2008 16:08 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ik zie hem niet in Engeland goed voetballen. Italie eigenlijk ook niet.
Kom maar terug.
Beetje schuddebuiken doet wonderen toch. Altijd blijven lachen, neem maar een kopje warme choco van me en denk maar even aan Sylvie.quote:Op zaterdag 20 december 2008 16:16 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ha-ha.
De koud maakt je grapjes er niet beter op, ouwe homo.
quote:Van der Vaart: 'Dat ik te dik ben, is lachwekkend'
31/12/2008 11:11
Rafael van der Vaart blikt met Voetbal International terug op zijn eerste half jaar bij Real Madrid. Na een uitstekende start kwam er een terugval. 'Het mag duidelijk zijn dat het de komende tijd knokken wordt om een plaats in het elftal. Het zal niet komen aanwaaien.'
Het seizoen begon voortvarend voor De Koninklijke. Real veroverde de Spaanse Super Cup ten koste van Valencia en in de competitie stonden de Madrilenen tot en met de twaalfde speelronde in de top. Inmiddels is er een achterstand van twaalf punten op Barcelona, is coach Bernd Schuster ontslagen en was er in de Champions League het dubbele verlies tegen Juventus.
Hoe kijk je terug op je eerste half jaar bij Real Madrid?
'De eerste twee maanden heb ik goed gevoetbald. Ik had een fenomenale start met onder meer die wedstrijd tegen Sporting Gijon (7-1 zege, red.) waarin ik drie keer scoorde. Daarna werd het een stuk minder. Zeker als Real Madrid op dat moment wedstrijden verliest, wordt het onrustig. Maar dit seizoen heb ik al 24 officiële wedstrijden gespeeld, vooraf had ik daarvoor getekend. Al moet je altijd kritisch blijven en nooit tevreden zijn. Maar dit is een heftig jaar geweest. Met Oranje heb ik een EK gespeeld, daarna had ik slechts dertien dagen vakantie. En vervolgens die transfer van Hamburg naar Madrid. Pas een maand geleden zijn mijn gezin en ik in onze woning – in een buitenwijk van de stad – ingetrokken.'
De Madrileense krant AS publiceerde een verhaal waarin je overgewicht en motivatieproblemen werd verweten. Bovendien wisten ze te melden dat Real na dit seizoen alweer van je af wil.
'Met dat stuk kan ik weinig. Ik hoorde het via via. Verder lees ik niets, probeer me alleen op mijn eigen ding te concentreren. Al lang genoeg ben ik prof om me hier overheen te zetten. Ik zou bijvoorbeeld te dik zijn, dat is lachwekkend. Ík weet dat mijn vetpercentage – dat wordt bijna dagelijks gecheckt – altijd op peil is. Leuk is anders, maar dit soort berichtgeving kan ik niet veranderen.'
Sinds Wesley Sneijder weer fit is startte je nog maar in de helft van de veertien duels in de basis.
'Eigenlijk wilde de club mij pas voor volgend seizoen halen. Door de knieblessure van Wes is dat vervroegd. Tot zijn rentree voetbalde ik nagenoeg alles. Nu Sneijder weer fit is, is het logisch dat hij zijn wedstrijden krijgt. Onder Schuster speelde Real Madrid met drie middenvelders. Met Sneijder en Guti moest ik strijden om de twee buitenste posities op het middenveld. Maar het is nou ook weer niet zo dat Sneijder en ik elkaars concurrenten zijn, tenslotte hebben we ook een aantal keren samen gespeeld.'
Begin december kreeg Schuster zijn ontslag. Hij werd opgevolgd door Juande Ramos. Een erkend voorstander van een systeem met twee verdedigende middenvelders en twee offensieve, maar dan wel op de flanken. Voor een centrale middenvelder met te veel aanvallende intenties lijkt geen plaats. Wat voor rol zie jij voor jezelf bij Real?
'Mits ik mijn eigen draai aan die positie mag geven, kan ik aan de buitenkant wel uit de voeten. Ook zou ik als linkshalf vóór de verdediging kunnen voetballen, een van de twee controlerende posities. Laatst speelde ik ook bij het Nederlands elftal tegen Zweden in die rol. Al is dit allemaal vooraf praten; het mag duidelijk zijn dat het de komende tijd knokken wordt om een plaats in het elftal. Het zal niet komen aanwaaien.'
Zie je 2009 zonnig tegemoet?
'Waar ik nu zit, voelt als het hoogst haalbare. En zo lang ik mijn minuten blijf maken en nieuwe kansen krijg, is het goed. Ik heb er hard voor moeten werken om hier te komen en daar ben ik trots op. En als je een goede voetballer bent, moet je het overal goed kunnen doen.'
Omgekeerde weg van Robben? Hiddink blijft langer bij Chelsea?quote:De diensten van Rafael van der Vaart worden gevolgd door Guus Hiddink. De interim-coach van Chelsea wil graag de Nederlandse international naar Londen halen. Op dit moment wordt een bod voorbereid.
Doordat Hiddink zich hierover heeft uitgesproken komen de geruchten naar boven dat de coach langer wil blijven bij Chelsea. Tot nu toe blijft Hiddink bij het verhaal dat hij slechts tot het einde van dit seizoen blijft om zich vervolgens volledig te richten op het bondscoachschap van Rusland te richten.
Het blijft onzeker of Guus Geluk aanblijft als trainer van de Londense club, maar wat zeker is, is dat Van der Vaart bovenaan zijn verlanglijst staat. Chelsea wil een bod van ongeveer tien miljoen gaan uitbrengen op de middenvelder.
Ik dacht dat het de bedoeling was dat Hiddink na het WK als directeur voetbal terugkomt bij Chelsea.quote:Op maandag 9 maart 2009 19:22 schreef RayMania het volgende:
Omgekeerde weg van Robben? Hiddink blijft langer bij Chelsea?
Artikeltje in News Of The World.quote:Op maandag 9 maart 2009 20:29 schreef mcyodogg het volgende:
Er is nog niets de bedoeling.
Hiddink heeft gezegd dat hij, zoals het er nu uit ziet, in juni teruggaat naar Rusland, om zich daar weer volledig op te concentreren. Over een eventuele verdere samenwerking is niets gezegd.
In zijn tijd bij Ajax en Hamburg was hij fenomenaal, dat ontken ik niet. Maar sinds het EK (Ik irriteerde me toen al mateloos aan zijn gedrag. Nog geen 20 uur na de uitschakeling stond hij alweer te poseren met Sylvie met een big smile op zijn gezichtquote:Op dinsdag 17 maart 2009 01:41 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
![]()
komop
kan me nog herrineren dat je tijdens het EK ook al iets tegen VDV had en Sneijder overschatte. het VDV tijdperk bij Ajax (met uitzondering van de laatste periode) heb je blijkbaar gemist. ook van de 3 jaren Hamburg heb je blijkbaar niks meegekregen. anders zou je niet van dit soort onzin roepen. je zou bijna denken dat hij je persoonlijk iets gedaan heeft.
Ik denk ook dat hij dusdanig zijn kansen heeft verspeeld en straks in de zomer moet vertrekken. Juve zou dan zeker een mooie club voor hem zijn.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:49 schreef De_Ananas het volgende:
Hij moet dan ook naar Juve toe, daar kan ie weer dé speler worden.
Lege oneliner.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 13:56 schreef Pizzakoppo het volgende:
Een speler uit de Ajax jeugd moet nooit genoegen nemen met minder dan de absolute top. - Edgar Davids 2007
En Ajax niet te vergeten.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 15:34 schreef mcyodogg het volgende:
Elke goede professioneel voetballer zou moeten streven naar het hoogst haalbare, daar is niets typisch Ajax aan.
Maar je te groot voelen voor bijvoorbeeld een club als Aston Villa kan een carriere opstakel zijn. Kijk hoe het Van der Vaart, Clarence Seedorf en Edwin van der Sar geholpen heeft of in het verleden Aron Winter.
Davids zelf nam, op nog een goede leeftijd, ook nog genoegen met de Spurs.
wie is die nummer 17 uit je avatarquote:Op dinsdag 17 maart 2009 15:34 schreef mcyodogg het volgende:
Elke goede professioneel voetballer zou moeten streven naar het hoogst haalbare, daar is niets typisch Ajax aan.
Maar je te groot voelen voor bijvoorbeeld een club als Aston Villa kan een carriere opstakel zijn. Kijk hoe het Van der Vaart, Clarence Seedorf en Edwin van der Sar geholpen heeft of in het verleden Aron Winter.
Davids zelf nam, op nog een goede leeftijd, ook nog genoegen met de Spurs.
quote:Van der Vaart: Ik wil weg bij Real
AMSTERDAM - Tijdens de WK-kwalificatiewedstrijd tegen Schotland (3-0) moest hij negentig minuten toekijken vanaf de bank. Die situatie is Rafael van der Vaart bij Real Madrid niet vreemd.
De 26-jarige middenvelder wil dan ook weg. “Gelukkig voor mij wil Chelsea mij hebben”, zo zei Van der Vaart tegen de Daily Mail. “Ik hoop dat de deal snel rond is.”
De oud-Ajacied windt er geen doekjes om. “Ik heb alles voor mezelf op een rijtje. Ik wil Real Madrid verlaten.” Van der Vaart kwam afgelopen zomer voor ruim twaalf miljoen euro over van Hamburger SV.
Als de trainer het daar wel in je ziet zitten. Zijn genoeg spelers die faalden bij de ene club, maar later bij een andere Europese topclub alsnog furore maakten.quote:Op zondag 29 maart 2009 16:17 schreef Cyberia18 het volgende:
Dat is dus weer typisch die verkeerde instelling. Als je bij Real faalt, dan zul je bij Chelsea niet veel beter gaan presteren. Tempo is hoger, competitie is zwaarder. Concurrentie is nog zwaarder.
quote:Guus Hiddink: 'Ik heb Van der Vaart niet bij Chelsea aanbevolen'
Door Edwin Struis
Eind deze week meldt Guus Hiddink zich weer bij Chelsea. Dan pakt hij, na twee interlands met Rusland, z’n baan als interim-coach van de Londenaren weer op. Vanuit Moskou laat de coach nogmaals aan Sportweek weten dat hij tot het eind van het seizoen onder contract staat bij de club van eigenaar Roman Abramovich en daarna weer fulltime voor de Russische voetbalbond gaat werken. “Ik kan het niet vaak genoeg herhalen, maar eind mei houdt mijn werk als coach van Chelsea op. Ze hebben mij ook geen advies gevraagd voor nieuwe spelers, dus heb ik ook de naam van Rafael van der Vaart niet genoemd zoals her en der werd gesuggereerd. Prima speler, daar niet van, maar ik heb geen enkele naam laten vallen. Dat moet straks mijn opvolger maar uitzoeken.”
Wel gaan er stemmen binnen Chelsea op om Hiddink in een soort adviseurrol te behouden voor de club. Hiddink denkt die functie wel te kunnen combineren met het bondscoachschap. In principe is hij tot en met het WK van 2010 in dienst van de Russische voetbalbond, maar als Rusland zich niet plaatst voor het WK, dan scheiden de wegen dit najaar al.
Van der Vaart: \"Heb niets gezegd over Chelsea\"quote:Rafael van der Vaart heeft ontkend dat hij oren zou hebben naar een vertrek bij Real Madrid. De aanvallende middenvelder wordt nadrukkelijk in verband gebracht met Chelsea, maar volgens Van der Vaart zelf is een dergelijke transfer momenteel niet aan de orde.
Schaars was ook de vervanger van De Jong hè.quote:Op maandag 30 maart 2009 13:39 schreef kevin6188 het volgende:
Vond het echt heel apart dat Schaars en Afellay de voorkeur kregen bij het Nederlands elftal.
quote:
'Van der Vaart was noodoplossing'
MADRID - Trainer Bernd Schuster heeft vier maanden na zijn gedwongen afscheid bij Real Madrid keihard teruggeslagen richting de Madrileense leiding.
afbeelding vergroten Van der Vaart blij na een doelpunt. FOTO ANP
In sportkrant Marca laat de Duitser geen spaan heel van de toenmalige clubvoorzitter, Ramon Calderon. ,,Van alle versterkingen waar ik om heb gevraagd, kwam niemand.''
Op het lijstje van Schuster stonden Dani Alves (Barcelona), Cesc Fabregas (Arsenal) en David Villa (Valencia). Calderon was echter alleen maar bezig de Portugees Cristiano Ronaldo bij Manchester United los te weken. Een langdurige zaak zonder resultaat.
Uiteindelijk kocht Real Madrid Rafael van der Vaart van Hamburger SV. ,,Toen Julio Baptista en Robinho de club verlieten, moesten we wel iets doen.'' Volgens Schuster was de komst van Van der Vaart vooral een noodoplossing.
De relatie van de Duitser met technisch directeur Pedja Mijatovic liet duidelijk te wensen over. ,,Hij heeft me vanaf het begin dwarsgezeten. Ik was niet zijn favoriet.''
Schusters opvolger Juande Ramos deed het overigens stukken beter. Real Madrid is de enig overgebleven concurrent van Barcelona in de Spaanse titelstrijd. (ANP)
Zou een goede club voor hem zijn. Weinig concurrentie en heeft al bewezen dat hij de Bundesliga aan kan.quote:'Bayern München wil Van der Vaart'
Bayern München is volgens het Duitse medium DSF voornemens Rafael van der Vaart komende zomer over te nemen van Real Madrid. In Duitsland wordt er gerept over een mogelijke ruil met de Franse sterspeler Franck Ribéry, van wie men verwacht dat hij na dit seizoen zal vertrekken bij Der Rekordmeister.
Van der Vaart werd afgelopen zomer bij Hamburger SV losgeweekt door Real Madrid. Zijn start bij De Koninklijke was vrij goed, maar sinds de komst van trainer Juande Ramos is de Nederlander op de bank beland. Namens Real scoorde Van der Vaart vier keer in 26 competitieduels.
De 26-jarige Van der Vaart is door zijn periode bij HSV al bekend met de Bundesliga. Bij die Rothosen was de aanvallende middenvelder tussen 2005 en 2008 de spil van het Noord-Duitse elftal.
moeilijk als hsv man natuurlijkquote:Op zondag 26 april 2009 09:15 schreef RayMania het volgende:
[..]
Zou een goede club voor hem zijn. Weinig concurrentie en heeft al bewezen dat hij de Bundesliga aan kan.
Valt wel mee toch? Voor de supporters wellicht wel, maar in Duitsland zie je vaak dat spelers van andere (top)clubs naar Bayern gaan. Toch de meest aansprekende club. Van Buyten eerder al, maar ook bijvoorbeeld Pizarro van Werder destijds.quote:
Tim Borowskiquote:Op zondag 26 april 2009 17:36 schreef methodmich het volgende:
[..]
Valt wel mee toch? Voor de supporters wellicht wel, maar in Duitsland zie je vaak dat spelers van andere (top)clubs naar Bayern gaan. Toch de meest aansprekende club. Van Buyten eerder al, maar ook bijvoorbeeld Pizarro van Werder destijds.
Van der Vaart is een heel ander type speler dan Ribery, dus ik zie het verband niet echtquote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:22 schreef Palmboom313 het volgende:
Van der Vaart moet gewoon lekker naar Bayern Munchen gaan als Ribery weg gaat.
Ik zie geen link tussen Jol en Van der Vaart, behalve dat de ene er gespeeld heeft en de ander er een jaar later getraind heeft.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 20:03 schreef BliksemSchigt het volgende:
Bild brengt de Van der Vaart - Jol - Ajax - weg bij Real willen - link.
Van der Vaart zei dat het in ieder geval 3 goede en leerzame weken waren tijdens de trainingen van Jol.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 06:25 schreef RayMania het volgende:
[..]
Ik zie geen link tussen Jol en Van der Vaart, behalve dat de ene er gespeeld heeft en de ander er een jaar later getraind heeft.
Ach ja, onder het mom van niet geschoten is altijd mis.quote:Op zondag 31 mei 2009 23:53 schreef BB-King het volgende:
Volgens de bronnen van Sjek zou Ajax een bod op VDV willen uitbrengen.
Precies. Wie weet is tie wel zo gek om terug te komen.quote:Op maandag 1 juni 2009 00:07 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Ach ja, onder het mom van niet geschoten is altijd mis.
Dacht ik ook gisteren ook aan.quote:Op zondag 7 juni 2009 21:10 schreef Blawh het volgende:
Eigenlijk zou van der Vaart naar Arsenal moeten. Gisteren liet hij wederom zien wat we al een paar keer eerder hebben kunnen zien, dat hij en van Persie elkaar prima aanvoelen en bijna blindelings weten te vinden.
Tenzij de nieuwe coach hem in de basis zet bij Real, iets waar ik niet lang over getwijfeld zou hebben. Vrees alleen dat het niet zal gaan gebeuren en dat een aantal Nederlanders hun langste tijd gehad hebben in Madrid.
Je hoeft ook geen vrienden te zijn om goede collega's te zijn.quote:Op zondag 7 juni 2009 21:19 schreef Klopkoek het volgende:
Nee Mr. Boondock Saints (kutfilm btw), Van Persie en Van der Vaart hadden in de jeugdelftallen naar het schijnt een problematische verhouding. Het zijn geen vrienden van elkaar.
Gelukkig zijn beide spelers in de loop van de jaren totaal niet veranderd + wat Sjimz zegtquote:Op zondag 7 juni 2009 21:19 schreef Klopkoek het volgende:
Nee Mr. Boondock Saints (kutfilm btw), Van Persie en Van der Vaart hadden in de jeugdelftallen naar het schijnt een problematische verhouding. Het zijn geen vrienden van elkaar.
Uhuhquote:Op donderdag 11 juni 2009 00:55 schreef Fortitudo het volgende:
als je goed oplette zag je dat van der vaart alleen als het niet anders kon naar robin van persie speelde
Ach ja als je naar Ajax-Arsenal van het AT kijkt zie je ook dat Vermaelen en Van Persie geen vrienden met elkaar waren.quote:Op zondag 7 juni 2009 21:19 schreef Klopkoek het volgende:
Ja want die pass op Van Persie voor de 2-0 kon echt niet op iemand anders gegeven worden.quote:Op donderdag 11 juni 2009 00:55 schreef Fortitudo het volgende:
als je goed oplette zag je dat van der vaart alleen als het niet anders kon naar robin van persie speelde
quote:Op maandag 10 augustus 2009 19:04 schreef One_conundrum het volgende:
Hij kan een legende worden in England. Eers Villa en dan naar de Top 4. Zie em het liefst gelijk al bij Livrpool
City is sowieso geen optie (meer). Die zitten al ruim in hun aanvallend ingestelde middenvelders.quote:Op maandag 10 augustus 2009 18:13 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Zolang hij maar niet naar City gaat. Dat zou ik erg zonde vinden. Bayern lijkt me een mooie club voor hem.
Zou wel een goede club zijn, die Rosicky zie ik de komende tijd niet spelen.quote:
Had je dat 2 weken geleden geroepen had ik gezegd ''overbodig''. Maar de situatie is nu dusdanig verandert dat hij niet zou misstaan.quote:Op maandag 10 augustus 2009 19:14 schreef kevin6188 het volgende:
Arsenal?
Alleen Drenthe, Robben en Sneijder hebben van de NL'ers een rugnummer geloof ik.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Heeft ie al een rugnummer?
quote:FIFPro: 'Real moet Van der Vaart transfervrij laten gaan'
12/08/2009 15:21
De wereldwijde vakbond voor voetballers (FIFPro) stelt dat Real Madrid de overbodige Rafael van der Vaart transfervrij moet laten gaan. Het contract met de middenvelder wordt namelijk niet gerespecteerd door de Spaanse topclub, waardoor Real geen recht heeft op een transfersom.
'Het is duidelijk dat Real niet van plan is om Van der Vaart te laten spelen en dus geen gebruik wil maken van zijn diensten', is de mening van FIFPro-advocaat Wil van Megen. 'Hij krijgt zelfs geen rugnummer voor komend seizoen, eigenlijk moeten ze hem dus voor niets laten gaan.'
'Blijkbaar is Van der Vaart niets waard voor Real', vervolgt Van Megen. 'Dus waarom zouden ze een transfersom vragen? De FIFA en de clubs praten altijd over spelers die hun contracten moeten respecteren. Maar in dit geval is Real degene die het contract niet respecteert.'
Volgens de jurist heeft De Koninklijke geen recht meer op een transfersom. 'Real heeft Van der Vaart afgeschreven door te weigeren hem deel uit te laten maken van het team. Naar mijn mening heeft Real op deze manier het recht verloren om een transfersom te vragen voor deze speler.'
VI
quote:
Eh..nee hij komt gewoon tekort voor de absolute top. Zowel op het gebied van talent als puur fysiek. Verder heeft hij 0 charisma en komt hij over als een huilbaby.quote:Op maandag 10 augustus 2009 21:18 schreef Kluivert-Ronaldo het volgende:
Het is te hopen dat Van der Vaart naar een absolute topclub gaat, want hij hoort bij de absolute top thuis. Een topclub die hem ook waardig behandelt en niet zoals Real Madrid.
Van der Vaart samenspelen met Arshavin, een droom die hopelijk uitkomt.
wat een kolder zegquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |