Ajax zou hem onlangs gepolst hebben, maar Rafael van der Vaart heeft nog maar eens benadrukt dat hij niet van plan is om al op dit punt in zijn carrière ‘huiswaarts’ te keren. Bij aankomst in Noordwijk, waar het Nederlands elftal zich zal voorbereiden op het oefenduel met Engeland, zei de international zich nog altijd te richten op een club buiten Nederland.
De toekomst van de Heemskerker ligt met honderd procent zekerheid in één van de vier grote Europese competities. Spanje, Engeland, Italië of Duitsland dus. “Want dat zijn toch wel dé landen”, tekende De Telegraaf op uit de mond van de speler van Real Madrid, die te horen heeft gekregen dat hij de Spaanse hoofdstad moet verlaten.
“Ik heb nog een vierjarige verbintenis bij Real Madrid, maar toch moet ik voor het einde van de maand een andere club vinden. Ik wil namelijk wel voetballen.” Clubs als Bayern München, Hamburger SV, Manchester City en Aston Villa zouden allemaal met spanning wachten wat de oud-Ajacied gaat beslissen. “Niet is nog concreet”, gaf hij aan.
Momenteel ondergaat Van der Vaart in Madrid eenzelfde soort behandeling als Klaas-Jan Huntelaar eerder. De inmiddels vertrokken spits trainde apart van de groep. Datzelfde deed de middenvelder de voorbije week, terwijl zijn ploeggenoten oefenden in Canada en de Verenigde Staten. “Ik stond in Madrid op het trainingsveld met Ruud van Nistelrooij en Diarra. Die jongens komen terug van een blessure.”
“Of ik me een vuilniszak voel die aan de kant van de straat wordt gezet? Nee, maar dit is natuurlijk niet leuk", geeft hij toe. "Het hoort wel bij de voetballerij. Ik vind Real Madrid nog steeds een mooie club. Ik heb er veel geleerd, maar nu moet ik een andere goede club zoeken waar ik wel veel speeltijd krijg. Dat is nu belangrijk.”
bron: voetbalzone.nl
Nog 3 weken, maar ik denk dat hij nog wel een club vindt. Veel clubs zullen toch op het laatste moment wachten, want Real Madrid wil hem ook niet het hele jaar op de loonlijst voor niks hebben lijkt mij. Het zou me zelfs niet verbazen als hij straks op huurbasis naar Ajax gaat voor een jaartje.
Bedankt Hans.