abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60506282

Het Westland
quote:
Provincie: Zuid-Holland Hoofdplaats: Naaldwijk Oppervlakte: 90,59 km�
  • Land: 79,99 km�
  • Water: 10,60 km� Inwoners: 98.647 (1 augustus 2006) Bevolkingsdichtheid: 1235 inw./km� Belangrijke verkeersaders: A20, A4 & Bloemenroute Netnummer: 0174 Postcodes: 2291, 2671 - 2694 Offici�le website: www.gemeentewestland.nl Kernen: De Lier, \'s-Gravenzande, Heenweg, Honselersdijk, Kwintsheul, Maasdijk, Monster, Naaldwijk, Poeldijk, Ter Heijde, Wateringen
  • quote:
    Het Westland is van origine een landstreek in de provincie Zuid-Holland. Het betreft het gebied ten noorden van de Nieuwe Waterweg, ten zuiden van Den Haag, ten noordwesten van Maassluis, en ten westen van Delft.

De naam \'Westland\' is afgeleid van de westelijke ambachten van het Hoogheemraadschap van Delfland. Deze westelijke ambachten omvatten naast het huidige glastuinbouwgebied ook Rijswijk, Voorburg en Vlaardingerambacht.

Sinds 1 januari 2004 is Westland ook de naam van een grote gemeente in dit gebied. Verder liggen er in de streek de gemeente Midden-Delfland en de kern Hoek van Holland, die deel uitmaakt van de gemeente Rotterdam.

Het meest bekend is Westland om zijn glastuinbouw, en de oranje gloed die er \'s nachts de hemel verlicht, afkomstig van de assimilatieverlichting in de kassen. De streek dankt aan deze glazen warenhuizen ook zijn bijnaam de Glazen Stad.

Het Westland is een welvarende en innovatieve streek, dit door de snelgroeiende ontwikkeling op het gebied van de agribusiness. Er ontstaan veel nieuwe technieken om beter te kunnen functioneren als tuinbouwbedrijf, van de dichte kas tot de cabriokas.
    Kromme Jongens
    quote:
    De geschiedenis van de Kromme jongens gaat terug naar 1988 toen Rob v/d Meij, Gert Kogeler en Peter Kruithof een begeleidingsband vormde van het interkerkelijke koor Les Sirenes uit De Lier. Al snel besloten de drie de kerkelijke muziek terzijde te schuiven om uiteindelijk op het idee te komen om muziek te gaan maken met als thema \'Westland\'. Er wordt dan besloten dat het bandje \'Bakkie pleur\' gaat heten, maar op het laatste ogenblik werd de naam door de band veranderd in \'Kromme jongens\'. Na een week staat er al een artikel in de krant over dit bandje. De Kromme jongens bleek al snel aan te slaan. Het chauvinistische karakter van de teksten gecombineerd met ruige covers als \'Rond van boven\', \'Ronde mis\' en \'Schuurfeest\' gaf de band het gevoel dat er meer in zat.

In 1989 besloot de band om een single te gaan uitbrengen, namelijk \'k wil weer naar het Westland gaan\', met als dubbele A-kant \'Julia\'. De single had een oplage van 500 stuks, waarvan 300 stuks door de firma Droog werden opgekocht vanwege promotiedoeleinden. De rest werd compleet uitverkocht.

Meer...
    Westlandse FOK!kers: Bootje84 | De Lier chrisgyan | Naaldwijk dubidub | Naaldwijk FrituurVetPet | Wateringen Gebleekte | \'s-Gravenzande GotC | Naaldwijk Heinekenner | Monster InnocentFR | Naaldwijk kassenbouwer | Naaldwijk keijz | De Lier koekiemonster | Naaldwijk Liejannuh | \'s-Gravenzande Maneki.Neko | Monster Marjan1985 | Monster MediciBR | \'s-Gravenzande Miracle_Drug | 's-Gravenzande mr_cucumber | Kwinsheul Mutsaers__78 | \'s-Gravenzande PieterBas | \'s-Gravenzande Strychnine | \'s-Gravenzande ThaRooP | Naaldwijk Toempf | Naaldwijk Valange | Wateringen vipergts | De Lier wlsandman | De Lier

Westlandse Links: 0174 Startpagina Gemeente Westland Kromme Jongens Westlandse Omroep Stichting Ton Tabben 1 | 2 | 3 | 4

Vorige Westland Topics: 't Westland #26 - Life goes on 't Westland#25 - Feestweken zijn voorbij! Het Westland - Part 24 - Maasdijk Spektakel ! Het Westland - Part 23 - Feest in het breeje durrup! Het Westland - deel 22 - Dit keer met Dub's OP Het Westland - Deel 21 - Het wachten is op Dubidub Het Westland - Deel 20 - Nieuwe OP Het Westland - Deel XIX "Een Monsterlijke kermis" Het Westland - Deel 18 - Sjaak van der Tak incluis! Het Westland - Deel XVII - Jij achter het glas Het Westland XVI - Daar waar men Ton Tabben adoreert Het Westland XV: Nu stoppen met spammen! Het Westland, Part XIV - proud of being one!!!11 Het Westland, Part XIII - Bordeel aan de Dijk Het Westland, Part XII - Bloemkool Het Westland #11 waar altijd wel iets gebeurd Het Westland #10 Bier, Tomaten en misschien een pokermeet Het Westland #9 Bier, Tomaten en misschien een meet! Het Westland #8 Oh Oh Westland Het Westland #7 Het Westland #6: To-To-To-To-matenplukkers Het Westland: Helemaal Goud! #5 Het Westland: Helemaal Goud! Deel 4 Het Westland: Helemaal Goud! Deel 3 Het westland helemaal goud ! deel II Het Westland: Helemaal goud!

Deze openingspost in de Fok!wiki
    Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
    Wat ben je ook een klier :D
    pi_60506295
    Laatste post deeltje 28:
    quote:
    Op zaterdag 2 augustus 2008 11:38 schreef PieterBas het volgende:

[..]

Zo saai is het toch niet in het Westland.
      zaterdag 2 augustus 2008 @ 13:14:31 #3
    128976 dubidub
    Fritür ist krieg!
    pi_60507729
    Mooie OP
    pi_60507783
    Heeft iemand trouwens die zwarte schoudertas met gevaarlijke medicijnen al gezien?
    Maak nie regtig saak nie
    pi_60508031
    quote:
    Op zaterdag 2 augustus 2008 13:18 schreef kassenbouwer het volgende:
    Heeft iemand trouwens die zwarte schoudertas met gevaarlijke medicijnen al gezien?
    huh?
    pi_60508067
    quote:
    Op zaterdag 2 augustus 2008 13:37 schreef PieterBas het volgende:

[..]

huh?
    Je bent blijkbaar nog niet geabonneerd op de sms-dienst van de Westlandse politie
    Maak nie regtig saak nie
    pi_60508111
    quote:
    Op zaterdag 2 augustus 2008 13:40 schreef kassenbouwer het volgende:

[..]

Je bent blijkbaar nog niet geabonneerd op de sms-dienst van de Westlandse politie
    Aha, dat verklaart een hoop. Ik had niet zo veel zin in sms-jes van de Politie Haaglanden... toen ik in Zweden zat
    pi_60509417
    Vivre
      zaterdag 2 augustus 2008 @ 17:35:52 #9
    129451 ThaRooP
    T h a R o o P
    pi_60511981
    Ik was vorige week tien dagen op vakantie naar Kroatië (Porec). Mooi landschap daarzo, maar het uitgaan is er wat minder. Gelukkig waren we met een groep en hebben we toch lol gemaakt. Busreis was wel lang, 20 uur, zeer vervelend als je niet kan slapen Maar nu ben ik weer lekker aan het werk in de tuin.
    Hoe dik is dat dan wel niet?
    pi_60512021
    Over anderhalve week weer beginnen met afstudeerpoging nummer 2... Afstudeerstageplaats is op 5 minuten lopen.
    pi_60512847
    Worden jullie er trouwens nou ook niet gestoord van dat er nooit een nachtbus naar Naaldwijk/Westland rijdt? Niemand heeft zin om te rijden en ik ga toch zeker niet naar Scheveningen zitten fietsen?
    Maak nie regtig saak nie
      zaterdag 2 augustus 2008 @ 18:34:11 #12
    135890 Bootje84
    Bewuste taalnazi
    pi_60512892
    hadden jullie het gehoord van die man van 62 die dronken naast de maasdijk de plomp in was gereden..?

die konden ze eruit vissen, alleen deed ie het niet zo goed meer. op www.wos.nl staat er niets van.. hoorde het vanochtend van mn moeder...
    Leer spaties gebruiken!
    Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
    Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
    pi_60514553
    quote:
    Op zaterdag 2 augustus 2008 18:31 schreef kassenbouwer het volgende:
    Worden jullie er trouwens nou ook niet gestoord van dat er nooit een nachtbus naar Naaldwijk/Westland rijdt? Niemand heeft zin om te rijden en ik ga toch zeker niet naar Scheveningen zitten fietsen?
    Er gaat er eentje rijden naar Hoek van Holland vanuit Rotterdam. Na het stappen zit ik liever in een auto dan in een bus met zatte en kotsende Westlanders..
    pi_60514564
    quote:
    Op zaterdag 2 augustus 2008 18:34 schreef Bootje84 het volgende:
    hadden jullie het gehoord van die man van 62 die dronken naast de maasdijk de plomp in was gereden..?

die konden ze eruit vissen, alleen deed ie het niet zo goed meer. op www.wos.nl staat er niets van.. hoorde het vanochtend van mn moeder...
    Nee, niks van gehoord.
    pi_60522481
    Ik kwam vrijdag terug van een week vakantie en dacht even aardappeltjes te kopen bij de C1000.. Is de hele Koningswerf afgesloten vanwege asbest Ik zei 5 jaar geleden al dat ze dat 'winkelcentrum' af moesten breken. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat het weer open gaat.

Niets meer gehoord van de gevonden mobiel, ik denk dat ik daar niets meer van hoor.

Wel kwam de overbuurman klagen toen ik net 5 minuten thuis was, dat mijn tuinlamp in zijn slaapkamer schijnt. Hij durfde zelfs te beweren dat ik niet op vakantie geweest was omdat de lamp enkele keren in de nacht aansprong Ik geloof niet dat hij blij was met mijn antwoord.

Mijn buren houden van klagen. De ene buurvrouw waagde het een briefje in de bus te gooien op mijn zoons verjaardag, dat er teveel herrie gemaakt werd (zondagochtend half 11, we zaten zoet tv te kijken zelfs). De andere buurman klaagde erover dat ik op de trap liep om half 12 's avonds

Ik ga weg hier, dat weet ik nu wel zeker
      zondag 3 augustus 2008 @ 14:03:27 #16
    128976 dubidub
    Fritür ist krieg!
    pi_60525978
    quote:
    Op zondag 3 augustus 2008 10:21 schreef Miracle_Drug het volgende:
    Ik kwam vrijdag terug van een week vakantie en dacht even aardappeltjes te kopen bij de C1000.. Is de hele Koningswerf afgesloten vanwege asbest Ik zei 5 jaar geleden al dat ze dat 'winkelcentrum' af moesten breken. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat het weer open gaat.

Niets meer gehoord van de gevonden mobiel, ik denk dat ik daar niets meer van hoor.

Wel kwam de overbuurman klagen toen ik net 5 minuten thuis was, dat mijn tuinlamp in zijn slaapkamer schijnt. Hij durfde zelfs te beweren dat ik niet op vakantie geweest was omdat de lamp enkele keren in de nacht aansprong Ik geloof niet dat hij blij was met mijn antwoord.

Mijn buren houden van klagen. De ene buurvrouw waagde het een briefje in de bus te gooien op mijn zoons verjaardag, dat er teveel herrie gemaakt werd (zondagochtend half 11, we zaten zoet tv te kijken zelfs). De andere buurman klaagde erover dat ik op de trap liep om half 12 's avonds

Ik ga weg hier, dat weet ik nu wel zeker
    Waar woon je dan nu? En waar wil je heen? Inderdaad hele aparte verhalen, dat zulke zielige mensen nog bestaan
    pi_60528294
    quote:
    Op zondag 3 augustus 2008 10:21 schreef Miracle_Drug het volgende:

Zou maandag weer open gaan, hoorde ik bij de fietsenmaker, maar het was dus al bekend dat er asbest lag. Tevens zou er toch een nieuw winkelcentrum komen ala een mini-Tuinen.. Zijn ze alleen een jaar of 10 te laat mee.
    quote:
    Mag je dan niet later dan half 12 's-avonds de trap meer op.. . Eigenlijk nooit klachten van mijn buren..

[ Bericht 0% gewijzigd door PieterBas op 03-08-2008 20:55:52 ]
    pi_60528328
    Jacht gezonken bij Monster

Daar komen de grappen over Monster
    pi_60531189
    quote:
    Op zondag 3 augustus 2008 14:03 schreef dubidub het volgende:

[..]

Waar woon je dan nu? En waar wil je heen? Inderdaad hele aparte verhalen, dat zulke zielige mensen nog bestaan
    In de koningsbuurt zeg maar, in 's-gravenzande.. Triesteloze buurt. Ik woon hier nu zo'n 4 jaar en heb me in dit huis nooit echt thuisgevoeld. Ik woonde eerst in de Kasteelestraat en moest daar dus weg vanwege sloopplannen. Omdat ik niet wist of er snel een ander huis in een leukere wijk vrij zou komen heb ik toen dit huis eigenlijk maar genomen. Na de inbraakpoging is de liefde voor dit huis naar het nulpunt gedaald. Plus het gezeik van de buren, het gaat echt nergens over.

Ik werk hier in 's-Gravenzande, mijn oudste gaat volgend jaar naar het VWO en de jongste heb ik net op een andere school gedaan. En hun vader woont ook in het dorp. Dus daarom zou het handig zijn hier te blijven, ik ga eens goed rondkijken voordat ik ons inschrijf en besluiten neem. Toch neig ik erg naar de Hoek op het moment, aangezien ik altijd onder schooltijd werk zou mijn jongste hier dan op school kunnen blijven. We zullen wel zien
    pi_60531809
    De Koningsbuurt is inderdaad niet echt een fijne buurt te wonen. Woonde ook vroeger in de buurt van Kasteelestraat.
      zondag 3 augustus 2008 @ 19:27:59 #21
    128976 dubidub
    Fritür ist krieg!
    pi_60532268
    quote:
    Op zondag 3 augustus 2008 16:05 schreef PieterBas het volgende:

[..]

Zou maandag weer open gaan, hoorde ik bij de fietsenmaker, maar het was dus al bekend dat er asbest lag. Tevens zou er toch een nieuw winkelcentrum komen ala een mini-Tuinen.. Zijn ze alleen een jaar of 10 te laat mee.
    [..]

Mag je dan niet later dan half 12 's-avonds de trap meer op.. . Eigenlijk nooit klagen van mijn buren..
    Ik heb één keer een klacht gehad, van de nieuwe buurman. Die had jarenlang op een tuinderslaantje gewoond, vrijstaand, en kwam toen bij ons in het rijtje wonen, terwijl ie elders een huis aan het bouwen was. Ik was geslaagd, en ik en mijn familie stonden een biertje te doen in de achtertuin, komt die vnet over de schutting heen schreeuwen of het wat zachter kan. Later is 'ie wel wat bijgetrokken, maar was toch een rare gewaarwording.
    pi_60532841
    quote:
    Op zondag 3 augustus 2008 19:02 schreef PieterBas het volgende:
    De Koningsbuurt is inderdaad niet echt een fijne buurt te wonen. Woonde ook vroeger in de buurt van Kasteelestraat.
    Nee hé, het was echt een stomme zet van me om dit huis te accepteren.. Maar ik was toen zo onzeker en bang over waar ik terecht zou komen dat ik het huis maar nam

De buren, echt.. Ik zou er een boek over kunnen schrijven. Ik vind het heel frappant dat wanneer mijn zoons vaak bij hun vader zijn en ik elke dag werk, er zoveel te klagen valt

Toppunt was denk ik dat toen m'n vriend was overleden en zijn broer hier een weekje logeerde, me gezegd werd dat ik ook niet stil zit, nu alweer een nieuwe vriend
    pi_60534352
    quote:
    Op zondag 3 augustus 2008 19:57 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

Toppunt was denk ik dat toen m'n vriend was overleden en zijn broer hier een weekje logeerde, me gezegd werd dat ik ook niet stil zit, nu alweer een nieuwe vriend
    Lekkere buren heb je dan...
    pi_60627207
    Wow... dat was net een harde donderslag in Naaldwijk
    Maak nie regtig saak nie
    pi_60628520
    quote:
    Op donderdag 7 augustus 2008 14:23 schreef kassenbouwer het volgende:
    Wow... dat was net een harde donderslag in Naaldwijk
    Zeg dat wel.. of was het nou in 's-Gravenzande...
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')