abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60553000
Ja, want bij Prenatal hebben ze er verstand van .
(De Prenatal hier wist niet eens wat een draagdoek was!)
there is a crack in everything, that's how the light gets in
  † In Memoriam † maandag 4 augustus 2008 @ 17:17:00 #103
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_60553477
Bij de Prenatal vroeg een klant aan de verkoopster waar die drager ik om had hing
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  maandag 4 augustus 2008 @ 17:18:07 #104
35189 Troel
scherp en bot
pi_60553509
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 17:17 schreef Macka66 het volgende:
Bij de Prenatal vroeg een klant aan de verkoopster waar die drager ik om had hing

Als ze het nou aan jou gevraagd had, had ze tenminste een antwoord gehad waar ze wat mee kon
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † maandag 4 augustus 2008 @ 19:39:44 #105
141844 Macka66
pi_60556877
Misschien moet ik maar eens reclame op m'n eigen dragers zetten. Zoiets als de belettering op bedrijfswagens. En dan op zaterdag naar de Prenatal gaan. En naar de Baby Dump. Babyheupjes en ouderruggen redden van de verschrikkelijke BabyB****
Baby Dump heeft wel draagdoek.nl doeken, maar veel te ver weggestopt
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  maandag 4 augustus 2008 @ 19:50:59 #106
593 sjak
Juffie Bloem
pi_60557256
Weet je, bij Jetske wist ik ook niet beter dan dat de Babybjorn de beste drager was. Ik was blij dat ik op die manier lekker mijn kindje dichtbij me kon houden. Sowieso al een hele vooruitgang tov een kinderwagen. Die hebben wij daarom ook niet echt heel veel gebruikt. Mijn man vond het ook heerlijk om Jet zo te dragen. Als iemand dan naar me toe was gekomen denk ik ook niet echt dat ik het gewaardeerd zou hebben. Iedere moeder probeert toch het beste voor haar kind te doen en als iemand dan gaat vertellen dat die Babybjorn (die je net voor 100 euro gekocht hebt) slecht is, mwa, ik zou dat niet leuk vinden.

Als het echt zo superslecht is denk ik dat de beste manier van informatieverstrekking via de verloskundigen is. Die zou ik dan toch eerder geloven dan een vreemde bij de prenatal
Lekker douchen!
pi_60557280
ik vind het zo moeilijk om een mooie kleur te vinden voor een jongen en meisje... :S
wil er eerst eentje van draagdoek.nl en later een andere mooie
moet eerst maar eens oefenen straks!
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  maandag 4 augustus 2008 @ 19:54:20 #108
593 sjak
Juffie Bloem
pi_60557375
Appelgroen of rood met een getreept tussenstuk lijken mij allebei prachtig CM. En goed voor zowel een jongen als meisje. En anders de Didymos Lisa als ik geld over heb, wil ik die kopen of de Hoppediz La Paz of Timbuktu. Oeh, er zijn zoveel mooie, ik moet niet teveel gaan rondkijken

[ Bericht 17% gewijzigd door sjak op 04-08-2008 19:59:41 ]
Lekker douchen!
pi_60558083
ik weet wat je bedoelt, en dit topic maakt het er ook niet makkelijker op!
ik ga toch eerst maar voor eentje van draagdoek.nl. Lijkt me het makkelijkst om mee te beginnen?
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_60558100
ow, en ik vind de Turquoise zo mooi
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  maandag 4 augustus 2008 @ 20:19:00 #111
593 sjak
Juffie Bloem
pi_60558170
Ik heb er juist voor gekozen om met een niet-rekbare doek te beginnen zodat ik daar gelijk aan kon wennen. Eerlijk gezegd valt het mij erg mee. Ik krijg de knopen vrij vlot voor elkaar. (Alleen vind ik het wel erg warm, maar dat vond ik ook altijd van de BB)
Lekker douchen!
pi_60558521
de didymos en hoppediz zijn ook erg mooi! pfff... nog even en ik heb er een verslaving bij
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  † In Memoriam † maandag 4 augustus 2008 @ 20:50:09 #113
141844 Macka66
pi_60559025
Nou zeg, ik had er nog wel een clownssmiley bij gezet
Maareven serieus dan:

Iedere baby die gedragen wordt is beter af dan een baby die niet gedragen wordt. Ik zal mensen daarom over het algemeen niet snel ongevraagd mijn mening geven als ik ze een in mijn ogen minder goede drager zie gebruiken.

Mijn lieve vriendin gebruikte een BabyBjorn Active omdat haar verloskundige die aangeraden had. Maar ze las eens wat, zag mij met m'n dragers en heeft toen een ringsling laten maken door owlet. En nog wat later is ze aan de Ergo gegaan, en ze denkt nu wel eens aan een Yamo. Heb ik niks vervelends voor hoeven zeggen over de BabyBjorn Active. Mijn vriendin kan zelf erg goed waarnemen, aanvoelen en nadenken

Gewoon prachtige kinders dragen en plezier uitstralen, meer hoef je eigenlijk niet te doen als draagreclame
Maar een zichtbare merknaam of firmanaam helpt zoekenden wel op weg natuurlijk.
  maandag 4 augustus 2008 @ 20:53:01 #114
35189 Troel
scherp en bot
pi_60559111
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 20:50 schreef Macka66 het volgende:
Iedere baby die gedragen wordt is beter af dan een baby die niet gedragen wordt. Ik zal mensen daarom over het algemeen niet ongevraagd mijn mening geven als ze een in mijn ogen minder goede drager gebruiken.

Mijn lieve vriendin gebruikte een BabyBjorn Active omdat haar verloskundige die aangeraden had. Maar ze las eens wat, zag mij met m'n dragers en heeft toen een ringsling laten maken door owlet. En nog wat later is ze aan de Ergo gegaan, en ze denkt nu wel eens aan een Yamo. Heb ik niks vervelends voor hoeven zeggen over de BabyBjorn Active. Mijn vriendin kan zelf erg goed waarnemen, aanvoelen en nadenken

Gewoon prachtige kinders dragen en plezier uitstralen, meer hoef je eigenlijk niet te doen als draagreclame
Maar een zichtbare merknaam of firmanaam helpt zoekenden wel op weg natuurlijk.
In dit geval hoefde ik me er niet eens mee te bemoeien. Bert begon over draagdoeken en dat ik er zoveel had (ik heb maar even niets gezegd over Wrapkim) en gaf dus op een gegeven moment de voorzet dat draagdoeken beter waren, ik kon daar mooi op in haken.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60559609
Macka: hoe bevalt die millefiori stein eigenlijk?

Ik mag mijn lijstje eigenlijk wel eens updaten..het is nu:

Tearsong: 2x tricot draagdoek.nl (tijdelijk uit logeren) / didymos eva 4.7 / didymos indio sonne 4.7 / didymos natural hemp 4.7 / Mr. Mirko MT wraparound sleepy / Girasol Earthy Rainbow 5.2 / GM/Wrapsody BBB Morgaine 4.6 / Storchenwiege Anna 5.2

En nog 2 dingen onderweg
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_60559817
CrazyMoon, wat dacht je van deze:

*moooooi he!*
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  maandag 4 augustus 2008 @ 21:23:45 #117
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60559983
Wrapkim

Ik heb een vraagje, in hoeverre is het haalbaar om enkel een (paar) doek(en) te hebben en geen wandelwagen met een pasgeborene? Het stereotype is nu papa en mama achter de wandelwagen, maar met een lekkere doek kan je ook overal heen, toch?
(Is verder niet voor mij, we hebben al een buagboo )

Trouwens, Macka, maak je echt je eigen doeken? (Of is dit dan reclame en mag dat niet?)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_60560150
Op 'Wrapkim' hoefde ik dan weer níet zo lang te broeden.
pi_60560161
Mijn wandelwagen staat nog steeds op zolder Hij is er voor Yara helemaal niet af geweest. Dus haalbaar => ja. Moeilijk? nee! Ik mis het ding dus helemaal niet, staat alleen maar in de weg.
Wij gaan ook gezellig wandelen met de kids, alleen dan met Yara in de draagdoek ipv. in een wandelwagen. Soms draagt papa haar, en soms mama. Tomas loopt aan de hand mee
It's all up to you
pi_60560207
Ik gebruik de wandelwagen toch nog regelmatig. Vind het niet te doen om met een Peuter én een Baby in de draagdoek naar de supermarkt te lopen Dus als je vaak lopend boodschappen wilt doen lijkt me een wandelwagen geen overbodige luxe.
pi_60560352
Hier gaat de kinderwagen binnenkort ook naar de opslag. Zodra de SSC voor opa en oma er is.
Die zijn de enige die de kinderwagen gebruiken.
Bij een volgende denk ik ook niet dat de kinderwagen gebruikt gaat worden.
  maandag 4 augustus 2008 @ 21:37:09 #122
593 sjak
Juffie Bloem
pi_60560378
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 20:50 schreef Macka66 het volgende:
Nou zeg, ik had er nog wel een clownssmiley bij gezet
Oeh lieve Macka, ik bedoelde het niet bozig hoor! Ik zeg/schrijf dingen soms iets te direct, sojjy!
Lekker douchen!
pi_60560584
Draagdoekfotomeet!! Leuk!! Maar kunnen we daar nog even een kilo of 15 op wachten?
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_60560668
lol Vamp! 20 hier graag
It's all up to you
pi_60560704
Ik was gister op verlaat kraambezoek en daar hadden ze ook een babydingesdraagzak... moet zeggen dat die wel een stuk dichter tegen het lichaam gedragen werd als de meeste zakken, maar ze was bang dat ze daar niet zo lang meer in kon dragen want dat werd met dr vorige dochter ook al snel te zwaar en zo'n doek zag er toch ook wel fijn uit en nu gaat er straks iig een rekbare leendoek die kant op om te kijken wat ze er van vind!!

Ik was helemaal in jubelstemming toen ik thuis kwam...
Was blij dat mn "reclamepraatje"er schijnbaar zeker genoeg uitkwam en dat er iig over gedacht werd het ook te proberen!
pi_60560777
Maar ik kan heul goed fotosjoppen heur
pi_60560816
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 21:51 schreef lcicle het volgende:
Maar ik kan heul goed fotosjoppen heur
Dat mag geen photoshoppen meer heten, dat moet een Wonder worden
It's all up to you
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 4 augustus 2008 @ 21:55:57 #128
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_60560901
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 21:45 schreef vamperotica het volgende:
Draagdoekfotomeet!! Leuk!! Maar kunnen we daar nog even een kilo of 15 op wachten?
* Ynske sleept 3 zakken aardappelen aan van 5 kg
en een extra voor TearSong
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_60561003
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 21:55 schreef Ynske het volgende:

[..]

* Ynske sleept 3 zakken aardappelen aan van 5 kg
en een extra voor TearSong
EEEEEJ...
Ze moeten er niet bij maar juist af!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 4 augustus 2008 @ 21:59:56 #130
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_60561034
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 21:58 schreef vamperotica het volgende:

[..]

EEEEEJ...
Ze moeten er niet bij maar juist af!
ow sowwy
Today is life -

Dale Carnegie
pi_60561067
Jezus mensen.... met alle respect...maar af en toe lijkt het op sommige plaatsen in OUD toch echt op een enge sekte.. de borstvoedingsbrigade en nu ook al mensen die mensen aan willen spreken omdat ze geen lid zijn van de draagdoek brigade?

Draagdoeken heerlijk!
Echt waar... en het enthousiasme en de verschillende kleuren.. geweldig!!
Ik kom dan ook regelmatig even spieken in deze reeks,
maar af en toe worden enkelen van jullie toch wel wat overenthousiast hoor

* Rimpelhond schudt haar hoofd en huppelt maar weer een topic verder

(en ja ik heb ook een draagdoek, 6 mtr, maar ik heb ook een bb en beide dragen heerlijk en hebben zo hun voordelen per situatie...zeker als manlief draagt )

Vreselijk.... enig idee hoeveel minpunten de verschillende kinderwagens hebben?
ZIjn jullie je ervan bewust dat ook draagdóeken minpuntjes hebben?
En denigrerend over vreemden praten, ze zelfs willen ber
ispen of aanspreken omdat ze hun kind op een andere wijze dragen dan dat jullie doen, maar wel met draagdoek op de fiets stappen....

Let wel... van mij mag je als je zeker van jezelf bent op de fiets stappen hoor.. maar als je valt is je kindje ernstig gewond! Maar hey.. je hebt wel een draagdoek

excuus voor het sarcasme en de toon, ik probeer over te brengen dat ik jullie toch wel wat eng vind... met alle respect uiteraard... want dat jullie het allerbeste voor de kinderen willen staat buiten kijf... jullie zijn alleen een beetje overenthousaist en overdreven in sommige zaken naar mijn idee... en gaan net over de "engheids" grens wat mij betreft
pi_60561080
Ah geeft nix joh....Icicle fotosoept ze er wel af!
pi_60561217
jeeeeeeej, naast borstvoedingsmaffia, draagdoekmaffia, zijn we nu ook al eng
  † In Memoriam † maandag 4 augustus 2008 @ 22:10:22 #134
141844 Macka66
pi_60561345
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 21:23 schreef DaviniaHR het volgende:
Wrapkim

Ik heb een vraagje, in hoeverre is het haalbaar om enkel een (paar) doek(en) te hebben en geen wandelwagen met een pasgeborene? Het stereotype is nu papa en mama achter de wandelwagen, maar met een lekkere doek kan je ook overal heen, toch?
(Is verder niet voor mij, we hebben al een buagboo )

Trouwens, Macka, maak je echt je eigen doeken? (Of is dit dan reclame en mag dat niet?)
Nee, ik maak geen doeken voor verkoop.

Maja gaat bijna altijd in een doek mee. Ze heeft geloof ik nog maar drie keer in onze (tweedehands) Bugaboo gelegen. Waarvan twee keer als buitenwiegje in de achtertuin. En een keer mee naar het kdv met kiddyboard om Lucie op te halen.
Hmmm, misschien moet ik de Bugaboo maar eens verkopen...
en dan een Maruyama kopen...of een groene Zara...of een Maruyama en een groene Zara
pi_60561391
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 22:01 schreef Rimpelhond het volgende:
Jezus mensen.... met alle respect...maar af en toe lijkt het op sommige plaatsen in OUD toch echt op een enge sekte.. de borstvoedingsbrigade en nu ook al mensen die mensen aan willen spreken omdat ze geen lid zijn van de draagdoek brigade?

Draagdoeken heerlijk!
Echt waar... en het enthousiasme en de verschillende kleuren.. geweldig!!
Ik kom dan ook regelmatig even spieken in deze reeks,
maar af en toe worden enkelen van jullie toch wel wat overenthousiast hoor

* Rimpelhond schudt haar hoofd en huppelt maar weer een topic verder

(en ja ik heb ook een draagdoek, 6 mtr, maar ik heb ook een bb en beide dragen heerlijk en hebben zo hun voordelen per situatie...zeker als manlief draagt )

Vreselijk.... enig idee hoeveel minpunten de verschillende kinderwagens hebben?
ZIjn jullie je ervan bewust dat ook draagdóeken minpuntjes hebben?
En denigrerend over vreemden praten, ze zelfs willen ber
ispen of aanspreken omdat ze hun kind op een andere wijze dragen dan dat jullie doen, maar wel met draagdoek op de fiets stappen....

Let wel... van mij mag je als je zeker van jezelf bent op de fiets stappen hoor.. maar als je valt is je kindje ernstig gewond! Maar hey.. je hebt wel een draagdoek

excuus voor het sarcasme en de toon, ik probeer over te brengen dat ik jullie toch wel wat eng vind... met alle respect uiteraard... want dat jullie het allerbeste voor de kinderen willen staat buiten kijf... jullie zijn alleen een beetje overenthousaist en overdreven in sommige zaken naar mijn idee... en gaan net over de "engheids" grens wat mij betreft
Haai lieffie!!
pi_60561457
quote:

Sorry maar ik voel me gelukkig niet aangesproken. Ik zou nooit durven/willen fietsen met wat voor soort draagmethode dan ook, voel me niet gedwongen om zieltjes te winnen (al geef ik vraag tekst en uitleg als mensen mij vragen naar mijn doeken). Het enige wat ik doe is graag mijn kindjes dragen.
It's all up to you
  maandag 4 augustus 2008 @ 22:18:38 #137
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_60561657
Haha, ik zie er anders behoorlijk eng uit op de pasfoto's die ik afgelopen zaterdag heb laten maken
Zonder draagdoek om trouwens, dat valt niet onder de nieuwe eisen voor een paspoort-foto
.... met gevoel voor drama....
pi_60561669
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 22:11 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Haai lieffie!!

Hooooooi

wordt mijn kop er niet af gebeten?

!
  † In Memoriam † maandag 4 augustus 2008 @ 22:20:23 #139
141844 Macka66
pi_60561717
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 21:48 schreef TearSong het volgende:
lol Vamp! 20 hier graag
Wel opschieten dames, anders is 20 eraf bij jullie zo minstens 15 extra bij Maja
  † In Memoriam † maandag 4 augustus 2008 @ 22:24:24 #140
141844 Macka66
pi_60561844
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 22:06 schreef p_iglet het volgende:
jeeeeeeej, naast borstvoedingsmaffia, draagdoekmaffia, zijn we nu ook al eng
Ha, hoor ik ook eindelijk eens bij een mafia
we zijn toch geen kliekje he? want dat is écht eng
pi_60561915
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 22:24 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Ha, hoor ik ook eindelijk eens bij een mafia
we zijn toch geen kliekje he? want dat is écht eng
dat bedoelde ik dus ook met eng... niet eens het dragen op de fiets
  maandag 4 augustus 2008 @ 22:28:32 #142
35189 Troel
scherp en bot
pi_60561984
quote:

knip

Generalisatie -1

Ik ben helemaal niet evangelisch wat betreft draagdoeken naar mijn omgeving en wacht over het algemeen tot een ander mij aanspreekt op het dragen in een doek. In zo'n geval zal ik dat wel aangrijpen ja. Zeker als het gaat om familie of goede vrienden. En ja, natuurlijk heeft een draagdoek ook nadelen, dat zie je ook niemand ontkennen, sterker nog, ze worden regelmatig in dit topic genoemd.
En nee, ook ik zal niet met een draagdoek gaan fietsen.

Ik vind jouw hele bericht een beetje overenthousiast en overdreven in sommige zaken naar mijn idee. je gaat net over de "engheids" grens wat mij betreft
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † maandag 4 augustus 2008 @ 22:29:16 #143
141844 Macka66
pi_60562007
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 22:19 schreef Rimpelhond het volgende:

[..]

Hooooooi

wordt mijn kop er niet af gebeten?

!
Tuurlijk niet, jij deugt want hebt een draagdoek
die kunnen we natuurlijk wel heeel strak aantrekken
pi_60562093
Mensen op straat aanspreken is voor mij in ieder geval sowieso iets wat ik nooit zal doen. Daarvoor heb ik een te grote hekel aan mensen die dat bij mij zouden doen en ik kan zo een heleboel dingen opnoemen waarvan de gros zal zeggen dat het slecht is
Maar dat wil niet zeggen dat ik niet inwendig kreun bij een op de knieën van de vader hangende, naar voren kijkende twee weken oude baby

En over kinderwagen en draagdoek: ik heb de kinderwagen nog steeds wel veel gebruikt. Om boodschappen in te doen, als ik moe was of omdat ik veel spullen mee moest nemen in het OV.
Helemaal zonder zou ik dan ook niet willen, maar ik voel me verre van genoodzaakt een duowagen aan te schaffen. Ik denk ook niet dat ik de wandelwageninzet weer vervang door de kinderwagenbak. De neiuwe baby kan makkelijk in de doek en Ronja in de wagen. Of eventueel voor een kort stukje de baby in de cosi op de wagen en Ronja op het plankje.
pi_60562162
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 21:45 schreef vamperotica het volgende:
Wat zij zegt.
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 4 augustus 2008 @ 22:37:38 #146
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_60562277
Zijn er geen draagdoeken op de markt met figuurcorrrigerende functie?
Lijkt wel alsof mijn buik juist extra opvalt wanneer ik Devin draag
.... met gevoel voor drama....
pi_60562705
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 22:29 schreef Macka66 het volgende:

[..]

pi_60563070
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 22:20 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Wel opschieten dames, anders is 20 eraf bij jullie zo minstens 15 extra bij Maja
Da's een mooi gewicht om te laten zien dat dat nog bést kan...Op de rug!!
pi_60563120
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 22:29 schreef Macka66 het volgende:

[..]

maandag 4 augustus 2008 @ 23:51:29 #150
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60564301
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 22:18 schreef Kersjes het volgende:
Haha, ik zie er anders behoorlijk eng uit op de pasfoto's die ik afgelopen zaterdag heb laten maken
Zonder draagdoek om trouwens, dat valt niet onder de nieuwe eisen voor een paspoort-foto

Sory, moest ff hard lachen

En bedankt voor de antwoorden trouwens!!

En Rimpelhond, ik begrijp wat je zegt, echt waar, en ik vind je moedig

(Ik zag vandaag eenkindje in de maxi-cosi (groep 0) in de auto, met de stang omlaag. Heb me erg moeten beheersen om niet te zeggen dat het zo niet goed geinstalleerd was. maar das uiteraard anders. mss voor het autostoeltjes topic...)
pi_60569768
En dan zeggen dat ik hier al een jaar of 2 meelees in deze topics en dat het mij nu pas opvalt dat er hier een heel deel bekenden zitten...
Oeps!!!

Tearsong, webkim, piglet
Katia, wahm van 3 mooie meiden.
Draagdoekenblog!
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 10:30:43 #152
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_60569864
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 23:51 schreef DaviniaHR het volgende:
En Rimpelhond, ik begrijp wat je zegt, echt waar, en ik vind je moedig
Heej.. my thoughts exactly

on-topic: ik ga mezelf een fijne Yamo carrier kado doen
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_60570312
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 10:24 schreef Tucana het volgende:
En dan zeggen dat ik hier al een jaar of 2 meelees in deze topics en dat het mij nu pas opvalt dat er hier een heel deel bekenden zitten...
Oeps!!!

Tearsong, webkim, piglet
Hardloper.
IG @webkim
pi_60570329
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 23:51 schreef DaviniaHR het volgende:
(Ik zag vandaag eenkindje in de maxi-cosi (groep 0) in de auto, met de stang omlaag. Heb me erg moeten beheersen om niet te zeggen dat het zo niet goed geinstalleerd was. maar das uiteraard anders. mss voor het autostoeltjes topic...)
ik zou niet weten waarom je dat niet even zou zeggen, misschien weten die mensen niet beter. ik had dat eerst ook niet goed door, dat die stang naar boven moet staan, dus ik was alleen maar blij dat iemand me er op wees.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 11:51:35 #155
144006 chacama
Ondernemend!
pi_60571754
Wat een mooi kado Jellyrose. Binnenkort dus foto's!!!
pi_60572068
Het enige grote nadeel van draagdoeken vind ik dat ze zo moeilijk verkrijgbaar zijn. In mijn ogen dan. Stel: ik wil een leuke Girasol. Dat is niet zo heel hypothetisch, want de kleuren van die doeken spreken mij het meeste aan. Dan moet ik volgens mij half Europa doorsurfen om zo'n doek te kunnen bestellen. Sterker nog, ik heb eigenlijk geen idee hoe ik het aan moet pakken. Ik kan me voorstellen dat voor veel mensen de stap naar een babybjorn uit de winkel wat minder groot is dan naar een draagdoek uit het buitenland. Ik zou ook graag een draagdoekenwinkel binnen willen stappen om te kunnen voelen en advies te krijgen.

Wat dat betreft dus hoera voor Macka en haar bedrijfje! En voor dit topic natuurlijk.
En als er iemand tips heeft voor het bestellen van een draagdoek: graag!
pi_60572256
Girasol is tegenwoordig bestelbaar bij http://www.slingomama.nl
Gypsymama bij http://www.voedingskleding.nl
Die 2 hebben ook redelijk wat andere doeken ook... vatanai, didymos, hoppediz, ellaroo, bebina, ik zou moeten kijken welke nog.
In België is er http://www.knusjes.be en http://doekjes-en-broekjes.be/
Een beetje zoeken en je vindt wel wat, hoor
Draagdoekenblog!
pi_60572298
mamma.eigenstart.nl
Hier staan een hoop links naar draagdoek leveranciers Sommigen in het buitenland, maar bij veel sites kun je de buitenlandse merken ook via een nederlandse leverancier bestellen.

[ Bericht 8% gewijzigd door lcicle op 05-08-2008 12:35:24 (linkje werkte niet) ]
  † In Memoriam † dinsdag 5 augustus 2008 @ 12:22:29 #159
141844 Macka66
pi_60572515
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 12:11 schreef Tucana het volgende:
Girasol is tegenwoordig bestelbaar bij http://www.slingomama.nl
Gypsymama bij http://www.voedingskleding.nl
Die 2 hebben ook redelijk wat andere doeken ook... vatanai, didymos, hoppediz, ellaroo, bebina, ik zou moeten kijken welke nog.
In België is er http://www.knusjes.be en http://doekjes-en-broekjes.be/
Een beetje zoeken en je vindt wel wat, hoor
En geen Girasol maar wel steeds meer leuke doeken bij Lilababy, oa luchtige Calin Bleu en mooi gestreepte Dolcino.
pi_60572530
Ha, daar heb ik wat aan. Dankjewel Tucana en Icicle! En ik heb al wel verschillende sites bezocht en gevonden hoor, maar als ik op gegeven moment in Finland zit raak ik een beetje in de war. Dat zal hoogstwaarschijnlijk aan mij liggen, maar ik ben denk ik niet de enige. Het liefst bestel ik dus bij een Nederlandse site of een Nederlandse leverancier. Dat kan dus wel, begrijp ik!

Edit: en Macka ook bedankt, inderdaad ook mijn smaak qua kleuren!
pi_60572561
Tucana!

Mag ik overigens iedereen die het nog niet gezien heeft nog eens wijzen op:
http://www.dragen-en-voeden.nl/viewtopic.php?t=2736

Slingomama mag beginnen aan een girasol exclusive en je kunt dus zelf je ontwerpen voor een 'nieuwe' girasol draagdoek insturen.
It's all up to you
pi_60572636
Mijn Mister Mirko mei tai wraparound wil verhuizen.
Zie onder spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 19% gewijzigd door Webkim op 06-08-2008 13:50:59 ]
Hardloper.
IG @webkim
pi_60572694
inderdaad, lilababy, ik zou het bijna vergeten *oops*
Daar heb ik zelf nu nog niet besteld, maar ik wacht op meer tijd om beter te leren textielverven, zodat ik een calin blue naturel kan verven.

Nog: lilibulle bestelbaar bij http://www.babybio.nl/

En voor andere wahms kan je hier kijken: http://www.dragen-en-voeden.nl/viewtopic.php?t=118
Draagdoekenblog!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 5 augustus 2008 @ 12:31:04 #164
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_60572698
hijs wel heel mooi in die kleuren Webkim
Today is life -

Dale Carnegie
pi_60572912
Oeh die is mooi ja! Ik heb hem met de wrap-inn wel geaaid en hij voelde lekker stevig aan. Helaas heb ik 'm niet geprobeerd..
Maar ik zal er eens over nadenken, al kan ik een nieuwe aanschaf momenteel niet rechtvaardigen
pi_60572985
En Macka, ik zag net dat je BaraBarns gaat verkopen?
Waarom doe je mij dat aan????
Ik ben zoooooooo blij dat Salsa en Chili niet meer in hun aanbod zit!!! *grijns*

Nee Katia, nee! Je hebt al genoeg doeken, je hebt er genoeg onderweg, er moeten er geen meer bij... (en als ik dat niet geloof, maak ik mezelf wel iets anders wijs... zucht!)
Draagdoekenblog!
  † In Memoriam † dinsdag 5 augustus 2008 @ 13:31:04 #167
141844 Macka66
pi_60574138
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 12:41 schreef Tucana het volgende:
En Macka, ik zag net dat je BaraBarns gaat verkopen?
Waarom doe je mij dat aan????
Ik ben zoooooooo blij dat Salsa en Chili niet meer in hun aanbod zit!!! *grijns*

Nee Katia, nee! Je hebt al genoeg doeken, je hebt er genoeg onderweg, er moeten er geen meer bij... (en als ik dat niet geloof, maak ik mezelf wel iets anders wijs... zucht!)
Graag gedaan hoor
(Ik ken je smaak een beetje, deed ook al bescheiden mee op het draagdoekforum van Ellen )

De Chili heb ik zelf, en de Salsa vind ik ook heel mooi. De nieuwe Bära Barn kleuren zijn ook leuk en in het echt mooier dan op de foto, maar die collectie uit 2006 was echt helemaal mijn smaak!

Binnenkort Maja in een doek aan die me wat doet denken aan die kleuren uit 2006:
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 16:09:30 #168
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_60578284
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 11:51 schreef chacama het volgende:
Wat een mooi kado Jellyrose. Binnenkort dus foto's!!!
Uiteraard!! Het is de Mocha (ik hou echt zo van de kleur bruin.. we hebben al een bruine autostoel, bruine buggy en straks dus een bruine carrier )
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_60578573
Dan moet je maar eens naar Nati Sahara gaan kijken
lilababy verkoopt ze, dacht ik..

Macka, ik herinner mij jou eigenlijk echt niet
Maar ik herkende er zoveel niet, ik denk dat dat aan de vorm van het forum lag, ik heb het niet voor van die network-fora eigenlijk, ik blijk die nooit te kunnen volgen...
Ik heb de mensen pas leren kennen op Dragen en Voeden.
Draagdoekenblog!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 5 augustus 2008 @ 16:25:28 #170
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_60578639
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 16:22 schreef Tucana het volgende:
psst t linkje op je site naar de oude site kun je beter laten linken naar een aboutblank pagina, nu propt hij m nl in het kleine vierkant.
had t je willen pmmen maar die had je nog niet aanstaan

van welk forum kennen jullie elkaar dan nogmeer?
Today is life -

Dale Carnegie
pi_60578985
ja, maar ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten doen?

http://www.dragen-en-voeden.nl
Draagdoekenblog!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 5 augustus 2008 @ 16:46:43 #172
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_60579133
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 16:40 schreef Tucana het volgende:
ja, maar ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten doen?

http://www.dragen-en-voeden.nl
je hebt een meeltje met uitleg
Today is life -

Dale Carnegie
pi_60580104
dank je
Ik heb ondertussen gevonden hoe ik mijn pb's moest aanzetten.

Misschien moet ik mij trouwens best maar eens voorstellen, want ik ben hier ineens beginnen meeschrijven zonder boe of bah.

Ik ben Katia, 22, mama van 3 lieve meisjes (05/2005 - 08/2006 - 04/2008) en getrouwd met manlief.
Draagdoekenverslaafd dat het niet mooi meer is en verkoopster van mijn handgemaakte doeken (en nog veel meer uiteraard).
Een stash die ik niet durf vernoemen, maar waar ik wel gretig gebruik van maak *grijns*
Sinds een maand of 3 de lange geweven doeken ontdekt waardoor de andere doeken nu precies liggen te verstoffen, zucht!
In de geweven-doeken-stash (waar daar gaat het toch allemaal om, niet? LOL!) zitten een Didymos Nora, Didymos LLL shortie, Hoppediz Caïro, oranje Nesthäcken, Ellaroo La Rae en BBslen Blueberry Blue... onderweg een Storchenwiege Ulli, Girasol Tuulpaani en GypsyMama Morgaine.
Een wishlist waar ik om bekend sta, maar niet van plan om die allemaal in huis te halen... kwijler eerste klas!

Hmmm... vragen? Shout!
Draagdoekenblog!
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 18:40:00 #174
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60581520
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 10:30 schreef jellyrose het volgende:

[..]

Heej.. my thoughts exactly

on-topic: ik ga mezelf een fijne Yamo carrier kado doen
Great minds think alike

Mooi!

Wat komen er wel veel verschillende soorten doeken voorbij, zeg! Ik vond het eerst nog wel een beetje overzichtleijk, maar nu wordt het weer een dagtaak om alles uit te zoeken wat nou wat is
pi_60581768
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 10:24 schreef Tucana het volgende:
Oeps!!!

Tearsong, webkim, piglet

edit, voor ynske: ik "ken" Tucana via een aantal yahoolijsten over katoenen luiers en wolbroeken (en ik denk iook sokken breien?) én van dragen-en-voeden

[ Bericht 14% gewijzigd door owlet op 05-08-2008 18:58:38 ]
pi_60582055
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 18:52 schreef owlet het volgende:

[..]

edit, voor ynske: ik "ken" Tucana via een aantal yahoolijsten over katoenen luiers en wolbroeken (en ik denk iook sokken breien?) én van dragen-en-voeden

euhm... moet ik jou kennen?
De nickname zegt mij niets in feite, maar er begint mij precies wel iets te dagen...
Heb jij op d&v geen andere nickname? Beginnend met L?
dat is de enige die ook van de wolbroekengroep komt in ieder geval, LOL!
Draagdoekenblog!
pi_60582623
klopt!
pi_60582820
Wat een inteelt overal he.

Ik was dit topic al helemaal kwijt, jullie gaan wel erg snel.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_60583680
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 19:47 schreef YPPY het volgende:
Wat een inteelt overal he.

Ik was dit topic al helemaal kwijt, jullie gaan wel erg snel.
Ja leuk zo... Die "vermenging"!
pi_60586693
Hallo draagdoekmoeders Ik kom als leek dit topic binnenvallen... Ik weet alleen dat ze mooi zijn en dat ik nav jullie verhalen en foto's zie en lees dat er veel mogelijkheden mee zijn.
Ik heb even in de OP zitten kijken, maar ik vroeg me af of jullie mij wat info kunnen geven. Ik ben nog wel even zoet met het zwanger zijn, maar voor in de toekomst; vanaf welke leeftijd kun je een kindje in een draagdoek gaan dragen?
En zijn extreme gewricht/spier/rugklachten een punt om een draagdoek te kunnen gebruiken?

Ik heb reuma en met veel rondvragen krijg ik toch vaak het advies om alleen zoiets stevigs als een Baby Björn te gaan gebruiken, omdat er zoveel meer steun en materiaal in zit, en omdat ik zoveel pijn en weinig kracht heb (met name in m'n armen en rug, eigenlijk het hele bovenlijf). En omdat het gewicht evenwijdig zowel voor als op je rug verdeelt wordt.
En op het eerste gezicht lijkt mij een gewone draagdoek ook enorm pijnlijk voor mij om te gebruiken, omdat het kindje niet, zoals bij de Björn, nog wat stevigheid heeft, het is enkel de doek alleen.
Is het een kwestie van een gewone draagdoek uitproberen welke manier van "knopen" voor mij het meest geschikt is of is het echt niet aan te raden als je dagelijks met veel pijn loopt?
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 22:29:33 #181
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_60586777
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 18:40 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Great minds think alike

Mooi!

Wat komen er wel veel verschillende soorten doeken voorbij, zeg! Ik vond het eerst nog wel een beetje overzichtleijk, maar nu wordt het weer een dagtaak om alles uit te zoeken wat nou wat is
Ja daar heb ik ook last van
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 22:30:23 #182
35189 Troel
scherp en bot
pi_60586801
Je kunt een kindje vanaf dag 1 dragen in een draagdoek.

Wat betreft je vragen over rugklachten, www.doekentheek.be heeft bij zijn veelgestelde vragen daar informatie over staan.
Ik heb het even voor je gekopieerd:
quote:
“Ik heb snel rugklachten. Kan ik dan wel een draagdoek gebruiken?”
Eigenlijk is het gebruik van een goede draagdoek juist aan te raden voor mensen met rugklachten! Een baby wil vaak gedragen worden, en een baby gewoon zo in je armen dragen is veel vermoeiender voor je rug en je schouders dan de baby in een doek dragen die het gewicht verdeelt over verschillende punten.

Onderzoek heeft uitgewezen dat frequent babydragen met een draagdoek niet schadelijk is voor de rug, zeker niet wanneer je symmetrisch draagt (over twee schouders, of rond je torso). Een knoopdoek is eigenlijk het meest ergonomische model, en verdeelt het gewicht heel goed over je schouders, rug en bekken. Vergeet niet om de banden goed uit te (laten) spreiden over je schouders en je rug, en draag je baby hoog genoeg in de knoopdoek (je moet makelijk een zoen kunnen geven op het hoofdje van je baby). Ook regelmatig afwisselen van houdingen wordt als ontlastend ervaren door mensen met rugklachten. Luister wel naar je lichaam! Als je pijn of spanning voelt wordt het tijd voor een andere houding, een andere doek, een andere drager (papa!) of om even te gaan rusten in de zetel!

Rugdragen wordt ook als minder vermoeiend ervaren dan je baby op je buik dragen: het zwaartepunt van je baby zit dan nog dichter bij je wervelkolom.

Sommige moeders met rugklachten vinden torsodragen een welkome afwisseling omdat daarbij veel gewicht door het bekken wordt opgevangen.

Wanneer je een rekkende tricot knoopdoek gebruikt kan het zijn dat wanneer je kind zwaarder wordt je meer rugklachten krijgt. Dan wordt het misschien tijd voor een niet rekkende doek zoals de geweven knoopdoek.

Wanneer je begint met babydragen als de baby al wat ouder is en jij dus geen geoefende drager bent, is het raadzaam om het dragen op te bouwen; begin bv. met 20 minuutjes per keer, een aantal keer per dag en bouw dan op.
Overigens kun je op dezelfde site ook vinden waarom een BabyBjorn afgeraden wordt, maar ik heb begrepen dat het eng is als ik daar teveel op wijs
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60587015
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 22:30 schreef Troel het volgende:
Je kunt een kindje vanaf dag 1 dragen in een draagdoek.

Wat betreft je vragen over rugklachten, www.doekentheek.be heeft bij zijn veelgestelde vragen daar informatie over staan.
Ik heb het even voor je gekopieerd:

Overigens kun je op dezelfde site ook vinden waarom een BabyBjorn afgeraden wordt, maar ik heb begrepen dat het eng is als ik daar teveel op wijs
Thanks, daar heb ik zeker wat aan!
Als ik buiten ben zou ik de baby graag op m'n buik/borst willen gaan dragen, om er contact mee te kunnen houden en te zien als er wat is, zeker in het begin. Maar buiten die momenten, zoals bv in huis, lijkt een gewone draagdoek me best heel fijn in gebruik en ook superhandig.
Uiteindelijk zal ik het echte testen pas kunnen doen als m'n kindje er eenmaal is, maar misschien kan ik al goed gaan kijken wat voor mij geschikt is. En ook inlezen, dat is precies wat ik zocht
pi_60587221
wel, een tip: kies voor een geweven doek!
Ons mama heeft al sinds ze 4 jaar was rugklachten (en wees gerust dat die klachten meer dan enkel klachten zijn ;-)) en is sinds kort draagdoeken gaan gebruiken voor de onthaalkindjes (ze is onthaalmoeder). Volgens haar is een geweven doek zoveel fijner om te dragen dan een abc-drager of ringsling omdat deze het gewicht op meer plaatsen verspreid.
Ik heb het enkel maar van horen zeggen dus, zelf heb ik geen rugklachten, maar misschien ben je er wel iets mee?
Draagdoekenblog!
pi_60587389
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 22:46 schreef Tucana het volgende:

Ik heb het enkel maar van horen zeggen dus, zelf heb ik geen rugklachten, maar misschien ben je er wel iets mee?
Het is altijd handig om ergens een beginnetje mee te kunnen maken, ik ken niemand in m'n omgeving die er eentje gebruikt. Dus ik heb er veel aan en zeker als het ook een tip is die op iemand slaat met rugklachten.
  † In Memoriam † dinsdag 5 augustus 2008 @ 22:59:17 #186
141844 Macka66
pi_60587600
Hoi Carmella, leuk dat je wilt gaan proberen te dragen! Bij Beginnings kun je dragers en doeken huren. Misschien handig om straks wat verschillende types een weekje (of langer) uit te proberen, kun je kijken wat het minst belastend is voor je.
pi_60588643
Ik heb dan wel geen rugklachten, maar ik heb wel ervaring met een BabyBjorn en een draagdoek Mijn oudste had ik af en toe in de BabyBjorn (wist ik veel dat het niet goed was) maar toen hij een maand of drie was werd hij echt al te zwaar en deed het dragen pijn aan mijn schouders. Nu heb ik mijn jongste van 1,5 jaar in de draagdoek en daar kan ik gerust een tijd mee wandelen zonder pijn te krijgen. Het lijkt me dus als je rug/schouderklachten hebt dat een doek juist fijner is.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_60592992
Een doek is veel fijner voor je rug dan een babybjorn, ik heb geen rugklachten, maar wel beide gebruikt. De babybjorn gebruiken we al ruim een jaar niet meer, maar de doeken blijven fijn, zonder rugpijn.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  woensdag 6 augustus 2008 @ 08:04:43 #189
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_60593103
Psssst, Macka, er mist een t in deze zin op je webpagina: 'Bij ons kun u terecht voor'. Inderdaad leuke naam voor je site!

En Guus en Stella
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_60593266
Nog niet helemaal bijgelezen na de vakantie...

Maar het vorige topic staat vol prachtige foto's

Dus ik gisteren tegen -lief: "Goh, ik krijg altijd zo'n zin in een geweven doek als ik die verhalen lees en de foto's zie"

De reactie was ronduit boos: "Seg, ge moet nu toch geen 7 doeken hebben hè, ge hebt er al zoveel"

Ik, beteuterd: alleen nog maar de sling, en de ergocarrier...

Hij weer: ja, en je gaat er nog een laten naaien (een mei tai), da's toch genoeg!

Heb me maar omgedraaid en gedacht: pfffrrt stomkop, zonder jou had ik al een geweven doek ipv onze tricot

Vorig jaar zijn we namelijk bij http://www.doekjesenbroekjes.be op kennismakingsavond gegaan en toen hebben we beide lange doeken geprobeerd. Hij vond de tricot het minst warm terwijl ik de geweven doek het lekkerst vond dragen
pi_60594236
oh, ik ben dolgelukkig met een man die daar niet in tussenkomt, LOL!
Draagdoekenblog!
pi_60594293
Als er nog mensen zijn die een draagdoek foto willen... mini [MEET] Eindhoven, di. 12 aug Of gewoon gezellig willen meeten, mag ook
  † In Memoriam † woensdag 6 augustus 2008 @ 10:14:08 #193
141844 Macka66
pi_60594684
Sugar, bedankt voor de t
geval 'haasige spoed is zelden goed'

Iksje, gebruikt je man de tricotdoek nog?"Anders zou je 'm misschien kunnen verkopen (de doek he ) en een geweven doek aanschaffen.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 10:17:48 #194
35189 Troel
scherp en bot
pi_60594760
Ik ben dit weekend samen met mijn moeder bezig geweest meteen heuze Troeltai en ik hoop dat ze hem morgen meeneemt (hij was nog niet helemaal af).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60594944
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 10:14 schreef Macka66 het volgende:
Sugar, bedankt voor de t
geval 'haasige spoed is zelden goed'

Iksje, gebruikt je man de tricotdoek nog?"Anders zou je 'm misschien kunnen verkopen (de doek he ) en een geweven doek aanschaffen.
De Tricot is net gestreken en in een doos opgeborgen met de 68'jes. Maar in februari bevalt een vriendin en als alles goed loopt in maart mijn zus en beide vrouwen hebben interesse in de doek.
Ik vind 'm wel goed als startdoek omdat hij rekt en het knopen niet zo secuur hoeft... en wellicht kan hij ook nog voor een tweede dienen.
Ofwel moet ik 'm tegen dan verkopen en een geweven in de plaats nemen.
Alleen wil ik nu ook een geweven doek. Ze is nog geen 1 jaar.

Mijn vriend vind ook dat we tenslotte ook een buggy hebben (quinny buzz). Alleen vind ik dat zo’n onding dat ik ‘m nauwelijks gebruik. Hij natuurlijk wel…
pi_60595095
Iksje en vragen voor Linde's verjaardag, jou verjaardag of andere gelegenheid?
Genoeg doeken voor een euro of 60 te vinden.
Als je een hoppediz of iets dergelijks neemt dan kan die ook ngo dienst doen als schommel/hangmat etc.
pi_60595697
De ergocarrier heb ik al gekocht onder het mom van ‘Liande krijgt toch gauw verjaardagscentjes’ (en ik ben pas eind november jarig)
Die vlieger gaat helaas niet meer op

Bovendien zit vriendje op z’n centen (en ik moet dat dus best ook doen) omdat we dure maanden achter de rug hebben (verbouwen= bouwmateriaal, verf, behang… kopen).
  woensdag 6 augustus 2008 @ 14:02:07 #198
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_60600061
Carmella ik heb (alleen maar) een een zwakke onderrug.

Maarrrrrrrrrr...
Ik draag met regelmaat zonder problemen een drie jarige van ongeveer 13,5 kilo op mijn rug!
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_60600273
Ik zie dat een aantal van jullie een storchenwiege hebben, is die fijn?
Ik zoek namelijk een rekkende en een niet-rekkende doek, maar je hebt zoveel keus!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_60600980
De storch heb ik ook gekocht van mijn verjaardaggeld, heerlijk ding CM. Hij is lekker stevig en ook geschikt als hangmat en zonnescherm en handdoek.
*OUD heilige*
pi_60601660
Crazymoon, ik heb ook een Storch. Kan je niks vertellen m.b.t. andere doeken, want only Storch, maar zit heel lekker vind ik zelf. In het begin was de doek wel stug, maar nu na veel gebruik, en 'bezeten' te zijn is'tie heerlijk soepel. Ik heb 'm in gebruik voor baby van 4 mnd. en voor zoon van 2,5. Je kunt er dus lang mee doen. En zoals YPPY zegt, multifunctioneel!

Over commentaar gesproken: ik was gisteren met dochter op Utrecht CS. Dochter lag heerlijk in de doek te pitten. Kreeg me toch een partij commentaar van een groepje oudere dames! Dat het toch echt niet goed kon zijn, haar beentjes zaten 'raar', veels te warm enz. enz., waarom ik niet gewoon een buggy bij me had? Ik ging mezelf nog verdedigen ook (belachelijk eigenlijk achteraf).
Beetje overdonderd liep ik later door de stad en toen kwam ik een Afrikaanse dame tegen met dochtertje op haar rug (die vrolijk naar mij zwaaide). Zij had dus een doek die ze om de torso droeg.

Moet je voor torsodragen niet een beetje een holle rug hebben? Lijkt mij dat je kindje er anders zo makkelijk vanaf kan glijden of is dat niet zo??

Webkim, ik vind je MeiTai erg mooi! Helaas, mijn man vindt dit niet (hij zou wel een MeiTai willen proberen, maar dan niet deze kleuren. We zijn nog steeds aan het rondneuzen, wrsch wil hij toch liever iets klikbaars i.p.v. knoopbaars).

Hoe zit een MeiTai, mededragers? Is het qua draagcomfort te vergelijken met een geweven doek? Ben benieuwd.
there is a crack in everything, that's how the light gets in
pi_60601780
yup, ik ben ook blij met m'n storch..onverwoestbaar *grin*
It's all up to you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')