quote:Op maandag 4 augustus 2008 17:17 schreef Macka66 het volgende:
Bij de Prenatal vroeg een klant aan de verkoopster waar die drager ik om had hing
In dit geval hoefde ik me er niet eens mee te bemoeien. Bert begon over draagdoeken en dat ik er zoveel had (ik heb maar even niets gezegd over Wrapkim) en gaf dus op een gegeven moment de voorzet dat draagdoeken beter waren, ik kon daar mooi op in haken.quote:Op maandag 4 augustus 2008 20:50 schreef Macka66 het volgende:
Iedere baby die gedragen wordt is beter af dan een baby die niet gedragen wordt. Ik zal mensen daarom over het algemeen niet ongevraagd mijn mening geven als ze een in mijn ogen minder goede drager gebruiken.
Mijn lieve vriendin gebruikte een BabyBjorn Active omdat haar verloskundige die aangeraden had. Maar ze las eens wat, zag mij met m'n dragers en heeft toen een ringsling laten maken door owlet. En nog wat later is ze aan de Ergo gegaan, en ze denkt nu wel eens aan een Yamo. Heb ik niks vervelends voor hoeven zeggen over de BabyBjorn Active. Mijn vriendin kan zelf erg goed waarnemen, aanvoelen en nadenken![]()
Gewoon prachtige kinders dragen en plezier uitstralen, meer hoef je eigenlijk niet te doen als draagreclame
Maar een zichtbare merknaam of firmanaam helpt zoekenden wel op weg natuurlijk.
Oeh lieve Macka, ik bedoelde het niet bozig hoor!quote:Op maandag 4 augustus 2008 20:50 schreef Macka66 het volgende:
Nou zeg, ik had er nog wel een clownssmiley bij gezet![]()
Dat mag geen photoshoppen meer heten, dat moet een Wonder wordenquote:
* Ynske sleept 3 zakken aardappelen aan van 5 kgquote:Op maandag 4 augustus 2008 21:45 schreef vamperotica het volgende:
Draagdoekfotomeet!! Leuk!! Maar kunnen we daar nog even een kilo of 15 op wachten?
EEEEEJ...quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:55 schreef Ynske het volgende:
[..]
* Ynske sleept 3 zakken aardappelen aan van 5 kg
en een extra voor TearSong![]()
ow sowwyquote:Op maandag 4 augustus 2008 21:58 schreef vamperotica het volgende:
[..]
EEEEEJ...![]()
![]()
![]()
Ze moeten er niet bij maar juist af!
Nee, ik maak geen doeken voor verkoop.quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:23 schreef DaviniaHR het volgende:
Wrapkim![]()
Ik heb een vraagje, in hoeverre is het haalbaar om enkel een (paar) doek(en) te hebben en geen wandelwagen met een pasgeborene? Het stereotype is nu papa en mama achter de wandelwagen, maar met een lekkere doek kan je ook overal heen, toch?
(Is verder niet voor mij, we hebben al een buagboo)
Trouwens, Macka, maak je echt je eigen doeken? (Of is dit dan reclame en mag dat niet?)
quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:01 schreef Rimpelhond het volgende:
Jezus mensen.... met alle respect...maar af en toe lijkt het op sommige plaatsen in OUD toch echt op een enge sekte.. de borstvoedingsbrigade en nu ook al mensen die mensen aan willen spreken omdat ze geen lid zijn van de draagdoek brigade?
Draagdoeken heerlijk!
Echt waar... en het enthousiasme en de verschillende kleuren.. geweldig!!
Ik kom dan ook regelmatig even spieken in deze reeks,
maar af en toe worden enkelen van jullie toch wel wat overenthousiast hoor
* Rimpelhond schudt haar hoofd en huppelt maar weer een topic verder![]()
![]()
(en ja ik heb ook een draagdoek, 6 mtr, maar ik heb ook een bb en beide dragen heerlijk en hebben zo hun voordelen per situatie...zeker als manlief draagt)
Vreselijk.... enig idee hoeveel minpunten de verschillende kinderwagens hebben?
ZIjn jullie je ervan bewust dat ook draagdóeken minpuntjes hebben?
En denigrerend over vreemden praten, ze zelfs willen ber
ispen of aanspreken omdat ze hun kind op een andere wijze dragen dan dat jullie doen, maar wel met draagdoek op de fiets stappen....
Let wel... van mij mag je als je zeker van jezelf bent op de fiets stappen hoor.. maar als je valt is je kindje ernstig gewond! Maar hey.. je hebt wel een draagdoek
excuus voor het sarcasme en de toon, ik probeer over te brengen dat ik jullie toch wel wat eng vind... met alle respect uiteraard... want dat jullie het allerbeste voor de kinderen willen staat buiten kijf... jullie zijn alleen een beetje overenthousaist en overdreven in sommige zaken naar mijn idee... en gaan net over de "engheids" grens wat mij betreft
Sorry maar ik voel me gelukkig niet aangesproken. Ik zou nooit durven/willen fietsen met wat voor soort draagmethode dan ook, voel me niet gedwongen om zieltjes te winnen (al geef ik vraag tekst en uitleg als mensen mij vragen naar mijn doeken). Het enige wat ik doe is graag mijn kindjes dragen.quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:01 schreef Rimpelhond het volgende:
excuus voor het sarcasme en de toon, ik probeer over te brengen dat ik jullie toch wel wat eng vind... met alle respect uiteraard... want dat jullie het allerbeste voor de kinderen willen staat buiten kijf... jullie zijn alleen een beetje overenthousaist en overdreven in sommige zaken naar mijn idee... en gaan net over de "engheids" grens wat mij betreft
Wel opschieten dames, anders is 20 eraf bij jullie zo minstens 15 extra bij Majaquote:
Ha, hoor ik ook eindelijk eens bij een mafiaquote:Op maandag 4 augustus 2008 22:06 schreef p_iglet het volgende:
jeeeeeeej, naast borstvoedingsmaffia, draagdoekmaffia, zijn we nu ook al eng
dat bedoelde ik dus ook met eng... niet eens het dragen op de fietsquote:Op maandag 4 augustus 2008 22:24 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Ha, hoor ik ook eindelijk eens bij een mafia![]()
we zijn toch geen kliekje he? want dat is écht eng![]()
Generalisatie -1quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:01 schreef Rimpelhond het volgende:
knip
Tuurlijk niet, jij deugt want hebt een draagdoekquote:Op maandag 4 augustus 2008 22:19 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
Hooooooi![]()
![]()
wordt mijn kop er niet af gebeten?!
Wat zij zegt.quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:45 schreef vamperotica het volgende:
Draagdoekfotomeet!! Leuk!! Maar kunnen we daar nog even een kilo of 15 op wachten?
quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:29 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, jij deugt want hebt een draagdoek
die kunnen we natuurlijk wel heeel strak aantrekken![]()
![]()
Da's een mooi gewicht om te laten zien dat dat nog bést kan...Op de rug!!quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:20 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Wel opschieten dames, anders is 20 eraf bij jullie zo minstens 15 extra bij Maja
quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:29 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, jij deugt want hebt een draagdoek
die kunnen we natuurlijk wel heeel strak aantrekken![]()
![]()
quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:18 schreef Kersjes het volgende:
Haha, ik zie er anders behoorlijk eng uit op de pasfoto's die ik afgelopen zaterdag heb laten maken![]()
Zonder draagdoek om trouwens, dat valt niet onder de nieuwe eisen voor een paspoort-foto
Heej.. my thoughts exactlyquote:Op maandag 4 augustus 2008 23:51 schreef DaviniaHR het volgende:
En Rimpelhond, ik begrijp wat je zegt, echt waar, en ik vind je moedig
quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 10:24 schreef Tucana het volgende:
En dan zeggen dat ik hier al een jaar of 2 meelees in deze topics en dat het mij nu pas opvalt dat er hier een heel deel bekenden zitten...
Oeps!!!
Tearsong, webkim, piglet
ik zou niet weten waarom je dat niet even zou zeggen, misschien weten die mensen niet beter. ik had dat eerst ook niet goed door, dat die stang naar boven moet staan, dus ik was alleen maar blij dat iemand me er op wees.quote:Op maandag 4 augustus 2008 23:51 schreef DaviniaHR het volgende:
(Ik zag vandaag eenkindje in de maxi-cosi (groep 0) in de auto, met de stang omlaag. Heb me erg moeten beheersen om niet te zeggen dat het zo niet goed geinstalleerd was. maar das uiteraard anders. mss voor het autostoeltjes topic...)
En geen Girasol maar wel steeds meer leuke doeken bij Lilababy, oa luchtige Calin Bleu en mooi gestreepte Dolcino.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:11 schreef Tucana het volgende:
Girasol is tegenwoordig bestelbaar bij http://www.slingomama.nl
Gypsymama bij http://www.voedingskleding.nl
Die 2 hebben ook redelijk wat andere doeken ook... vatanai, didymos, hoppediz, ellaroo, bebina, ik zou moeten kijken welke nog.
In België is er http://www.knusjes.be en http://doekjes-en-broekjes.be/
Een beetje zoeken en je vindt wel wat, hoor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 19% gewijzigd door Webkim op 06-08-2008 13:50:59 ]Hardloper.
IG @webkim
Graag gedaan hoorquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:41 schreef Tucana het volgende:
En Macka, ik zag net dat je BaraBarns gaat verkopen?
Waarom doe je mij dat aan????![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik ben zoooooooo blij dat Salsa en Chili niet meer in hun aanbod zit!!! *grijns*
Nee Katia, nee! Je hebt al genoeg doeken, je hebt er genoeg onderweg, er moeten er geen meer bij... (en als ik dat niet geloof, maak ik mezelf wel iets anders wijs... zucht!)
Uiteraard!! Het is de Mochaquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 11:51 schreef chacama het volgende:
Wat een mooi kado Jellyrose. Binnenkort dus foto's!!!
psst t linkje op je site naar de oude site kun je beter laten linken naar een aboutblank pagina, nu propt hij m nl in het kleine vierkant.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 16:22 schreef Tucana het volgende:
je hebt een meeltje met uitlegquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 16:40 schreef Tucana het volgende:
ja, maar ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten doen?
http://www.dragen-en-voeden.nl
Great minds think alikequote:Op dinsdag 5 augustus 2008 10:30 schreef jellyrose het volgende:
[..]
Heej.. my thoughts exactly![]()
on-topic: ik ga mezelf een fijne Yamo carrier kado doen![]()
quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 10:24 schreef Tucana het volgende:
En dan zeggen dat ik hier al een jaar of 2 meelees in deze topics en dat het mij nu pas opvalt dat er hier een heel deel bekenden zitten...
Oeps!!!
Tearsong, webkim, piglet
euhm... moet ik jou kennen?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 18:52 schreef owlet het volgende:
[..]
![]()
![]()
edit, voor ynske: ik "ken" Tucana via een aantal yahoolijsten over katoenen luiers en wolbroeken (en ik denk iook sokken breien?) én van dragen-en-voeden![]()
Ja leuk zo... Die "vermenging"!quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 19:47 schreef YPPY het volgende:
Wat een inteelt overal he.
Ik was dit topic al helemaal kwijt, jullie gaan wel erg snel.
Ja daar heb ik ook last vanquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 18:40 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Great minds think alike
Mooi!
Wat komen er wel veel verschillende soorten doeken voorbij, zeg! Ik vond het eerst nog wel een beetje overzichtleijk, maar nu wordt het weer een dagtaak om alles uit te zoeken wat nou wat is
Overigens kun je op dezelfde site ook vinden waarom een BabyBjorn afgeraden wordt, maar ik heb begrepen dat het eng is als ik daar teveel op wijsquote:“Ik heb snel rugklachten. Kan ik dan wel een draagdoek gebruiken?”
Eigenlijk is het gebruik van een goede draagdoek juist aan te raden voor mensen met rugklachten! Een baby wil vaak gedragen worden, en een baby gewoon zo in je armen dragen is veel vermoeiender voor je rug en je schouders dan de baby in een doek dragen die het gewicht verdeelt over verschillende punten.
Onderzoek heeft uitgewezen dat frequent babydragen met een draagdoek niet schadelijk is voor de rug, zeker niet wanneer je symmetrisch draagt (over twee schouders, of rond je torso). Een knoopdoek is eigenlijk het meest ergonomische model, en verdeelt het gewicht heel goed over je schouders, rug en bekken. Vergeet niet om de banden goed uit te (laten) spreiden over je schouders en je rug, en draag je baby hoog genoeg in de knoopdoek (je moet makelijk een zoen kunnen geven op het hoofdje van je baby). Ook regelmatig afwisselen van houdingen wordt als ontlastend ervaren door mensen met rugklachten. Luister wel naar je lichaam! Als je pijn of spanning voelt wordt het tijd voor een andere houding, een andere doek, een andere drager (papa!) of om even te gaan rusten in de zetel!
Rugdragen wordt ook als minder vermoeiend ervaren dan je baby op je buik dragen: het zwaartepunt van je baby zit dan nog dichter bij je wervelkolom.
Sommige moeders met rugklachten vinden torsodragen een welkome afwisseling omdat daarbij veel gewicht door het bekken wordt opgevangen.
Wanneer je een rekkende tricot knoopdoek gebruikt kan het zijn dat wanneer je kind zwaarder wordt je meer rugklachten krijgt. Dan wordt het misschien tijd voor een niet rekkende doek zoals de geweven knoopdoek.
Wanneer je begint met babydragen als de baby al wat ouder is en jij dus geen geoefende drager bent, is het raadzaam om het dragen op te bouwen; begin bv. met 20 minuutjes per keer, een aantal keer per dag en bouw dan op.
Thanks, daar heb ik zeker wat aan!quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 22:30 schreef Troel het volgende:
Je kunt een kindje vanaf dag 1 dragen in een draagdoek.
Wat betreft je vragen over rugklachten, www.doekentheek.be heeft bij zijn veelgestelde vragen daar informatie over staan.
Ik heb het even voor je gekopieerd:
Overigens kun je op dezelfde site ook vinden waarom een BabyBjorn afgeraden wordt, maar ik heb begrepen dat het eng is als ik daar teveel op wijs
quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 22:46 schreef Tucana het volgende:
Ik heb het enkel maar van horen zeggen dus, zelf heb ik geen rugklachten, maar misschien ben je er wel iets mee?
De Tricot is net gestrekenquote:Op woensdag 6 augustus 2008 10:14 schreef Macka66 het volgende:
Sugar, bedankt voor de t
geval 'haasige spoed is zelden goed'![]()
Iksje, gebruikt je man de tricotdoek nog?"Anders zou je 'm misschien kunnen verkopen (de doek he) en een geweven doek aanschaffen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |