euhm... moet ik jou kennen?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 18:52 schreef owlet het volgende:
[..]
![]()
![]()
edit, voor ynske: ik "ken" Tucana via een aantal yahoolijsten over katoenen luiers en wolbroeken (en ik denk iook sokken breien?) én van dragen-en-voeden![]()
Ja leuk zo... Die "vermenging"!quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 19:47 schreef YPPY het volgende:
Wat een inteelt overal he.
Ik was dit topic al helemaal kwijt, jullie gaan wel erg snel.
Ja daar heb ik ook last vanquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 18:40 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Great minds think alike
Mooi!
Wat komen er wel veel verschillende soorten doeken voorbij, zeg! Ik vond het eerst nog wel een beetje overzichtleijk, maar nu wordt het weer een dagtaak om alles uit te zoeken wat nou wat is
Overigens kun je op dezelfde site ook vinden waarom een BabyBjorn afgeraden wordt, maar ik heb begrepen dat het eng is als ik daar teveel op wijsquote:“Ik heb snel rugklachten. Kan ik dan wel een draagdoek gebruiken?”
Eigenlijk is het gebruik van een goede draagdoek juist aan te raden voor mensen met rugklachten! Een baby wil vaak gedragen worden, en een baby gewoon zo in je armen dragen is veel vermoeiender voor je rug en je schouders dan de baby in een doek dragen die het gewicht verdeelt over verschillende punten.
Onderzoek heeft uitgewezen dat frequent babydragen met een draagdoek niet schadelijk is voor de rug, zeker niet wanneer je symmetrisch draagt (over twee schouders, of rond je torso). Een knoopdoek is eigenlijk het meest ergonomische model, en verdeelt het gewicht heel goed over je schouders, rug en bekken. Vergeet niet om de banden goed uit te (laten) spreiden over je schouders en je rug, en draag je baby hoog genoeg in de knoopdoek (je moet makelijk een zoen kunnen geven op het hoofdje van je baby). Ook regelmatig afwisselen van houdingen wordt als ontlastend ervaren door mensen met rugklachten. Luister wel naar je lichaam! Als je pijn of spanning voelt wordt het tijd voor een andere houding, een andere doek, een andere drager (papa!) of om even te gaan rusten in de zetel!
Rugdragen wordt ook als minder vermoeiend ervaren dan je baby op je buik dragen: het zwaartepunt van je baby zit dan nog dichter bij je wervelkolom.
Sommige moeders met rugklachten vinden torsodragen een welkome afwisseling omdat daarbij veel gewicht door het bekken wordt opgevangen.
Wanneer je een rekkende tricot knoopdoek gebruikt kan het zijn dat wanneer je kind zwaarder wordt je meer rugklachten krijgt. Dan wordt het misschien tijd voor een niet rekkende doek zoals de geweven knoopdoek.
Wanneer je begint met babydragen als de baby al wat ouder is en jij dus geen geoefende drager bent, is het raadzaam om het dragen op te bouwen; begin bv. met 20 minuutjes per keer, een aantal keer per dag en bouw dan op.
Thanks, daar heb ik zeker wat aan!quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 22:30 schreef Troel het volgende:
Je kunt een kindje vanaf dag 1 dragen in een draagdoek.
Wat betreft je vragen over rugklachten, www.doekentheek.be heeft bij zijn veelgestelde vragen daar informatie over staan.
Ik heb het even voor je gekopieerd:
Overigens kun je op dezelfde site ook vinden waarom een BabyBjorn afgeraden wordt, maar ik heb begrepen dat het eng is als ik daar teveel op wijs
quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 22:46 schreef Tucana het volgende:
Ik heb het enkel maar van horen zeggen dus, zelf heb ik geen rugklachten, maar misschien ben je er wel iets mee?
De Tricot is net gestrekenquote:Op woensdag 6 augustus 2008 10:14 schreef Macka66 het volgende:
Sugar, bedankt voor de t
geval 'haasige spoed is zelden goed'![]()
Iksje, gebruikt je man de tricotdoek nog?"Anders zou je 'm misschien kunnen verkopen (de doek he) en een geweven doek aanschaffen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |