abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60582055
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 18:52 schreef owlet het volgende:

[..]

edit, voor ynske: ik "ken" Tucana via een aantal yahoolijsten over katoenen luiers en wolbroeken (en ik denk iook sokken breien?) én van dragen-en-voeden

euhm... moet ik jou kennen?
De nickname zegt mij niets in feite, maar er begint mij precies wel iets te dagen...
Heb jij op d&v geen andere nickname? Beginnend met L?
dat is de enige die ook van de wolbroekengroep komt in ieder geval, LOL!
Katia, wahm van 3 mooie meiden.
Draagdoekenblog!
pi_60582623
klopt!
pi_60582820
Wat een inteelt overal he.

Ik was dit topic al helemaal kwijt, jullie gaan wel erg snel.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_60583680
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 19:47 schreef YPPY het volgende:
Wat een inteelt overal he.

Ik was dit topic al helemaal kwijt, jullie gaan wel erg snel.
Ja leuk zo... Die "vermenging"!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_60586693
Hallo draagdoekmoeders Ik kom als leek dit topic binnenvallen... Ik weet alleen dat ze mooi zijn en dat ik nav jullie verhalen en foto's zie en lees dat er veel mogelijkheden mee zijn.
Ik heb even in de OP zitten kijken, maar ik vroeg me af of jullie mij wat info kunnen geven. Ik ben nog wel even zoet met het zwanger zijn, maar voor in de toekomst; vanaf welke leeftijd kun je een kindje in een draagdoek gaan dragen?
En zijn extreme gewricht/spier/rugklachten een punt om een draagdoek te kunnen gebruiken?

Ik heb reuma en met veel rondvragen krijg ik toch vaak het advies om alleen zoiets stevigs als een Baby Björn te gaan gebruiken, omdat er zoveel meer steun en materiaal in zit, en omdat ik zoveel pijn en weinig kracht heb (met name in m'n armen en rug, eigenlijk het hele bovenlijf). En omdat het gewicht evenwijdig zowel voor als op je rug verdeelt wordt.
En op het eerste gezicht lijkt mij een gewone draagdoek ook enorm pijnlijk voor mij om te gebruiken, omdat het kindje niet, zoals bij de Björn, nog wat stevigheid heeft, het is enkel de doek alleen.
Is het een kwestie van een gewone draagdoek uitproberen welke manier van "knopen" voor mij het meest geschikt is of is het echt niet aan te raden als je dagelijks met veel pijn loopt?
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 22:29:33 #181
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_60586777
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 18:40 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Great minds think alike

Mooi!

Wat komen er wel veel verschillende soorten doeken voorbij, zeg! Ik vond het eerst nog wel een beetje overzichtleijk, maar nu wordt het weer een dagtaak om alles uit te zoeken wat nou wat is
Ja daar heb ik ook last van
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 22:30:23 #182
35189 Troel
scherp en bot
pi_60586801
Je kunt een kindje vanaf dag 1 dragen in een draagdoek.

Wat betreft je vragen over rugklachten, www.doekentheek.be heeft bij zijn veelgestelde vragen daar informatie over staan.
Ik heb het even voor je gekopieerd:
quote:
“Ik heb snel rugklachten. Kan ik dan wel een draagdoek gebruiken?”
Eigenlijk is het gebruik van een goede draagdoek juist aan te raden voor mensen met rugklachten! Een baby wil vaak gedragen worden, en een baby gewoon zo in je armen dragen is veel vermoeiender voor je rug en je schouders dan de baby in een doek dragen die het gewicht verdeelt over verschillende punten.

Onderzoek heeft uitgewezen dat frequent babydragen met een draagdoek niet schadelijk is voor de rug, zeker niet wanneer je symmetrisch draagt (over twee schouders, of rond je torso). Een knoopdoek is eigenlijk het meest ergonomische model, en verdeelt het gewicht heel goed over je schouders, rug en bekken. Vergeet niet om de banden goed uit te (laten) spreiden over je schouders en je rug, en draag je baby hoog genoeg in de knoopdoek (je moet makelijk een zoen kunnen geven op het hoofdje van je baby). Ook regelmatig afwisselen van houdingen wordt als ontlastend ervaren door mensen met rugklachten. Luister wel naar je lichaam! Als je pijn of spanning voelt wordt het tijd voor een andere houding, een andere doek, een andere drager (papa!) of om even te gaan rusten in de zetel!

Rugdragen wordt ook als minder vermoeiend ervaren dan je baby op je buik dragen: het zwaartepunt van je baby zit dan nog dichter bij je wervelkolom.

Sommige moeders met rugklachten vinden torsodragen een welkome afwisseling omdat daarbij veel gewicht door het bekken wordt opgevangen.

Wanneer je een rekkende tricot knoopdoek gebruikt kan het zijn dat wanneer je kind zwaarder wordt je meer rugklachten krijgt. Dan wordt het misschien tijd voor een niet rekkende doek zoals de geweven knoopdoek.

Wanneer je begint met babydragen als de baby al wat ouder is en jij dus geen geoefende drager bent, is het raadzaam om het dragen op te bouwen; begin bv. met 20 minuutjes per keer, een aantal keer per dag en bouw dan op.
Overigens kun je op dezelfde site ook vinden waarom een BabyBjorn afgeraden wordt, maar ik heb begrepen dat het eng is als ik daar teveel op wijs
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60587015
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 22:30 schreef Troel het volgende:
Je kunt een kindje vanaf dag 1 dragen in een draagdoek.

Wat betreft je vragen over rugklachten, www.doekentheek.be heeft bij zijn veelgestelde vragen daar informatie over staan.
Ik heb het even voor je gekopieerd:

Overigens kun je op dezelfde site ook vinden waarom een BabyBjorn afgeraden wordt, maar ik heb begrepen dat het eng is als ik daar teveel op wijs
Thanks, daar heb ik zeker wat aan!
Als ik buiten ben zou ik de baby graag op m'n buik/borst willen gaan dragen, om er contact mee te kunnen houden en te zien als er wat is, zeker in het begin. Maar buiten die momenten, zoals bv in huis, lijkt een gewone draagdoek me best heel fijn in gebruik en ook superhandig.
Uiteindelijk zal ik het echte testen pas kunnen doen als m'n kindje er eenmaal is, maar misschien kan ik al goed gaan kijken wat voor mij geschikt is. En ook inlezen, dat is precies wat ik zocht
pi_60587221
wel, een tip: kies voor een geweven doek!
Ons mama heeft al sinds ze 4 jaar was rugklachten (en wees gerust dat die klachten meer dan enkel klachten zijn ;-)) en is sinds kort draagdoeken gaan gebruiken voor de onthaalkindjes (ze is onthaalmoeder). Volgens haar is een geweven doek zoveel fijner om te dragen dan een abc-drager of ringsling omdat deze het gewicht op meer plaatsen verspreid.
Ik heb het enkel maar van horen zeggen dus, zelf heb ik geen rugklachten, maar misschien ben je er wel iets mee?
Draagdoekenblog!
pi_60587389
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 22:46 schreef Tucana het volgende:

Ik heb het enkel maar van horen zeggen dus, zelf heb ik geen rugklachten, maar misschien ben je er wel iets mee?
Het is altijd handig om ergens een beginnetje mee te kunnen maken, ik ken niemand in m'n omgeving die er eentje gebruikt. Dus ik heb er veel aan en zeker als het ook een tip is die op iemand slaat met rugklachten.
  † In Memoriam † dinsdag 5 augustus 2008 @ 22:59:17 #186
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_60587600
Hoi Carmella, leuk dat je wilt gaan proberen te dragen! Bij Beginnings kun je dragers en doeken huren. Misschien handig om straks wat verschillende types een weekje (of langer) uit te proberen, kun je kijken wat het minst belastend is voor je.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_60588643
Ik heb dan wel geen rugklachten, maar ik heb wel ervaring met een BabyBjorn en een draagdoek Mijn oudste had ik af en toe in de BabyBjorn (wist ik veel dat het niet goed was) maar toen hij een maand of drie was werd hij echt al te zwaar en deed het dragen pijn aan mijn schouders. Nu heb ik mijn jongste van 1,5 jaar in de draagdoek en daar kan ik gerust een tijd mee wandelen zonder pijn te krijgen. Het lijkt me dus als je rug/schouderklachten hebt dat een doek juist fijner is.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_60592992
Een doek is veel fijner voor je rug dan een babybjorn, ik heb geen rugklachten, maar wel beide gebruikt. De babybjorn gebruiken we al ruim een jaar niet meer, maar de doeken blijven fijn, zonder rugpijn.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  woensdag 6 augustus 2008 @ 08:04:43 #189
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_60593103
Psssst, Macka, er mist een t in deze zin op je webpagina: 'Bij ons kun u terecht voor'. Inderdaad leuke naam voor je site!

En Guus en Stella
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_60593266
Nog niet helemaal bijgelezen na de vakantie...

Maar het vorige topic staat vol prachtige foto's

Dus ik gisteren tegen -lief: "Goh, ik krijg altijd zo'n zin in een geweven doek als ik die verhalen lees en de foto's zie"

De reactie was ronduit boos: "Seg, ge moet nu toch geen 7 doeken hebben hè, ge hebt er al zoveel"

Ik, beteuterd: alleen nog maar de sling, en de ergocarrier...

Hij weer: ja, en je gaat er nog een laten naaien (een mei tai), da's toch genoeg!

Heb me maar omgedraaid en gedacht: pfffrrt stomkop, zonder jou had ik al een geweven doek ipv onze tricot

Vorig jaar zijn we namelijk bij http://www.doekjesenbroekjes.be op kennismakingsavond gegaan en toen hebben we beide lange doeken geprobeerd. Hij vond de tricot het minst warm terwijl ik de geweven doek het lekkerst vond dragen
pi_60594236
oh, ik ben dolgelukkig met een man die daar niet in tussenkomt, LOL!
Draagdoekenblog!
pi_60594293
Als er nog mensen zijn die een draagdoek foto willen... mini [MEET] Eindhoven, di. 12 aug Of gewoon gezellig willen meeten, mag ook
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  † In Memoriam † woensdag 6 augustus 2008 @ 10:14:08 #193
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_60594684
Sugar, bedankt voor de t
geval 'haasige spoed is zelden goed'

Iksje, gebruikt je man de tricotdoek nog?"Anders zou je 'm misschien kunnen verkopen (de doek he ) en een geweven doek aanschaffen.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  woensdag 6 augustus 2008 @ 10:17:48 #194
35189 Troel
scherp en bot
pi_60594760
Ik ben dit weekend samen met mijn moeder bezig geweest meteen heuze Troeltai en ik hoop dat ze hem morgen meeneemt (hij was nog niet helemaal af).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60594944
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 10:14 schreef Macka66 het volgende:
Sugar, bedankt voor de t
geval 'haasige spoed is zelden goed'

Iksje, gebruikt je man de tricotdoek nog?"Anders zou je 'm misschien kunnen verkopen (de doek he ) en een geweven doek aanschaffen.
De Tricot is net gestreken en in een doos opgeborgen met de 68'jes. Maar in februari bevalt een vriendin en als alles goed loopt in maart mijn zus en beide vrouwen hebben interesse in de doek.
Ik vind 'm wel goed als startdoek omdat hij rekt en het knopen niet zo secuur hoeft... en wellicht kan hij ook nog voor een tweede dienen.
Ofwel moet ik 'm tegen dan verkopen en een geweven in de plaats nemen.
Alleen wil ik nu ook een geweven doek. Ze is nog geen 1 jaar.

Mijn vriend vind ook dat we tenslotte ook een buggy hebben (quinny buzz). Alleen vind ik dat zo’n onding dat ik ‘m nauwelijks gebruik. Hij natuurlijk wel…
pi_60595095
Iksje en vragen voor Linde's verjaardag, jou verjaardag of andere gelegenheid?
Genoeg doeken voor een euro of 60 te vinden.
Als je een hoppediz of iets dergelijks neemt dan kan die ook ngo dienst doen als schommel/hangmat etc.
pi_60595697
De ergocarrier heb ik al gekocht onder het mom van ‘Liande krijgt toch gauw verjaardagscentjes’ (en ik ben pas eind november jarig)
Die vlieger gaat helaas niet meer op

Bovendien zit vriendje op z’n centen (en ik moet dat dus best ook doen) omdat we dure maanden achter de rug hebben (verbouwen= bouwmateriaal, verf, behang… kopen).
  woensdag 6 augustus 2008 @ 14:02:07 #198
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_60600061
Carmella ik heb (alleen maar) een een zwakke onderrug.

Maarrrrrrrrrr...
Ik draag met regelmaat zonder problemen een drie jarige van ongeveer 13,5 kilo op mijn rug!
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_60600273
Ik zie dat een aantal van jullie een storchenwiege hebben, is die fijn?
Ik zoek namelijk een rekkende en een niet-rekkende doek, maar je hebt zoveel keus!
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_60600980
De storch heb ik ook gekocht van mijn verjaardaggeld, heerlijk ding CM. Hij is lekker stevig en ook geschikt als hangmat en zonnescherm en handdoek.
*OUD heilige*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')