Bron: http://www.at5.nl/nieuwsartikel.asp?newsid=36591quote:Café Loes aan de Jan Pieter Heijestraat heeft de deuren na 12,5 jaar moeten sluiten. Volgens de eigenaren Sjaak en Loes is het rookverbod dat sinds 1 juli geldt de spreekwoordelijke druppel. Het is daarmee het eerste café in de stad.
De buurtkroeg had al langer moeite het hoofd boven water te houden. De inkomsten daalden sinds er binnen niet meer gerookt mag worden echter met maar liefst dertig procent.
Sjaak en Loes denken dat ook andere kleine kroegen in de stad het moeilijk zullen krijgen door het rookverbod. Het tweetal heeft donderdag de sleutels van hun café ingeleverd.
Ik vind dit een beetje een voorbarige conclusie. Het ging al niet best, het ging nu nog slechter, dus wellicht dat nu ook de laatste paar klanten weg zijn, niet ondenkbaar dat het doek anders op niet al te lange termijn alsnog gevallen was.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 17:51 schreef cheqy het volgende:
[..]
Bron: http://www.at5.nl/nieuwsartikel.asp?newsid=36591
Zij zijn volgens mij de eerste slachtoffers van het nieuwe rookbeleid.
Bij de invoering van het rookverbod ging men er vanuit dat niet rokers weer de gang naar de kroeg zouden vinden, in de praktijk blijkt het dus flink tegen te vallen.
Het is inderdaad overduidelijk dat het rookverbod hier schuld aan heeft.quote:Café Loes aan de Jan Pieter Heijestraat heeft de deuren na 12,5 jaar moeten sluiten. Volgens de eigenaren Sjaak en Loes is het rookverbod dat sinds 1 juli geldt de spreekwoordelijke druppel. Het is daarmee het eerste café in de stad.
De buurtkroeg had al langer moeite het hoofd boven water te houden. De inkomsten daalden sinds er binnen niet meer gerookt mag worden echter met maar liefst dertig procent.
Sjaak en Loes denken dat ook andere kleine kroegen in de stad het moeilijk zullen krijgen door het rookverbod. Het tweetal heeft donderdag de sleutels van hun café ingeleverd.
Wat een arrogantie weer.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 18:13 schreef Floripas het volgende:
Als je het geen maand kunt uitzingen was er al wel wat mis in dat bedrijf, hoor.
En het is vakantie in de Postjesweg, natuurlijk is er minder omzet
Onzin. Iedere onderneming die al twaalf jaar bestaat zou dat moeten kunnen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 18:16 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Wat een arrogantie weer.
Dit soort kroegen zijn geen multinationals die ff een maand zonder inkomsten kunnen.
Wat een naďeve linkse gedachte weer. Kom eens een keertje uit die ivorentorenquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 18:34 schreef Floripas het volgende:
[..]
Onzin. Iedere onderneming die al twaalf jaar bestaat zou dat moeten kunnen.
Wij linksen in de ivoren toren pakken het schijnbaar wel een stuk beter aan dan het rechtse voetvolk dat failliet gaat na een maandje slechte zaken.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 18:35 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Wat een naďeve linkse gedachte weer. Kom eens een keertje uit die ivorentoren
Wat is er links aan die gedachte? Lijkt me eerder een rechtse gedachte.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 18:35 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Wat een naďeve linkse gedachte weer. Kom eens een keertje uit die ivorentoren
quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 18:13 schreef Floripas het volgende:
En het is vakantie in de Postjesweg, natuurlijk is er minder omzet
Inderdaad, wanneer je na 12 jaar zaken niet eens een buffer hebt op kunnen bouwen zegt dat meer dan genoeg.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 18:34 schreef Floripas het volgende:
[..]
Onzin. Iedere onderneming die al twaalf jaar bestaat zou dat moeten kunnen.
Links is er op uit om (kleine) ondernemers kapot te maken.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 18:40 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat is er links aan die gedachte? Lijkt me eerder een rechtse gedachte.
Dat is gewoon klinkklare onzin, je bent waarschijnlijk ook nooit in zo'n kleine kroeg geweest.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 18:44 schreef LENUS het volgende:
[..]
Inderdaad, wanneer je na 12 jaar zaken niet eens een buffer hebt op kunnen bouwen zegt dat meer dan genoeg.
Gek, ik bčn een kleine ondernemer, en ik ben ook nog eens in dienst bij een kleine onderneming.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 18:46 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Links is er op uit om (kleine) ondernemers kapot te maken.
Oh, dus dát is waarom communistische regimes commerciële megabedrijven sluiten en multinationals weren. Omdat ze de kleine ondernemer kapot willen hebben!quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 18:46 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Links is er op uit om (kleine) ondernemers kapot te maken.
Gedraag je dan ook eens een keer als een ondernemer. Want je komt nu echt over als 1 of andere elitaire linksert.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 18:47 schreef Floripas het volgende:
[..]
Gek, ik bčn een kleine ondernemer, en ik ben ook nog eens in dienst bij een kleine onderneming.
Ik snij mezelf elke dag, boehoe, ik moet kapot!!!!![]()
![]()
Ze weigeren die multinationals omdat ze zelf die bedrijven willen hebben, Hitler deed precies hetzelfde.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 18:51 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Oh, dus dát is waarom communistische regimes commerciële megabedrijven sluiten en multinationals weren. Omdat ze de kleine ondernemer kapot willen hebben!
Het draaide niet leuk mee.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 18:44 schreef TheThirdMark het volgende:
Als je alle maanden leuk kan draaien, en met een nieuwe wetgeving in 1x niet meer dan is het alleen maar verstandig om er mee te kappen.
quote:De buurtkroeg had al langer moeite het hoofd boven water te houden.
Laatste tijd ging nog wel, maar is lange tijd erg rustig geweest, ander probleem is dat de tent voor langere tijd dicht had gemoeten vanwege grootschalige problemen met de kelder, dat wist Loes 2 jaar terug al, ik denk dat ze met hun pachter een redelijke afkoop hebben kunnen onderhandelen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 18:55 schreef sjimz het volgende:
[..]
Het was ook altijd rustig en er zaten steeds maar een klant of 3 binnen.
Ga je nog matten met Armageddon?quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 19:37 schreef raptorix het volgende:
Als er dan 1 kroeg failliet had moeten gaan dan was het de grote slok in de kinkerstraat, die kan niet eens een terras neerzetten, en je gaat nou ook niet even in een winkelstraat staan.
Was ook meer als voorbeeld bedoeltquote:
Dat is wel degelijk het doel van het anti-rookbeleid. Het was immers al bekend dat dit zou gaan gebeuren met de kleine buurtkroegen (omliggende landen).quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 19:31 schreef cheqy het volgende:
Dat de krukken zelfs helemaal leeg zijn.
Dat lijkt mij toch niet het doel van het anti-rookbeleid.
OMGquote:
probeer jij nou maar eerst is 12,5 jaar voor jezelf te werken, voordat je over anderen begintquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 16:06 schreef MikeyMo het volgende:
kijkt, de failliete kroeg:
http://dvplayer.anp.tv/player/anp_asx.php?id=23797&quality=breedband&publisher=fokmagazine&client=anp&session=6019af5a4afd6a83e738f6a43136d4e7&ts=1217689978&ord=1217689978
Kanschloosch geneuzel van die lui, krap 4 weken na het rookverbod failliet gaan. Wat een stumperts
Waar haal jij vandaan dat ze failliet zijn?quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 20:15 schreef MikeyMo het volgende:failliet vanwege het rookverbod en dan gewoon binnen 4 weken failliet gaan ... raaaight
Nog nooit van lange-termijndenken gehoord? Dat er een enkele kroeg niet overleeft, zegt totaal niks over de effecten van het rookverbod op langere termijn. Overigens staat in het nieuwsbericht dat de kroeg al langere tijd in problemen zat. Het is dan wel erg makkelijk om de schuld op het rookverbod te schuiven, zonder dat mee te nemen in de balans...quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 17:51 schreef cheqy het volgende:
Zij zijn volgens mij de eerste slachtoffers van het nieuwe rookbeleid. Bij de invoering van het rookverbod ging men er vanuit dat niet rokers weer de gang naar de kroeg zouden vinden, in de praktijk blijkt het dus flink tegen te vallen.
Wat is je gedragen als een ondernemer? Moet ik met een hoge hoed op met een bolknak in mijn kop gaan flaneren door de PC Hooft, of zo? Is het opzetten en uitbouwen van een product waar vraag naar is en die met je juiste marketing aan de tevreden consument brengen ineens niet goed genoeg meer?quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 18:51 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Gedraag je dan ook eens een keer als een ondernemer. Want je komt nu echt over als 1 of andere elitaire linksert.
Als hij al zijn uitgekraamde onzin zou verkopen, had hij in ieder geval een goed gevulde winkel.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 19:25 schreef Floripas het volgende:
Welke ondernemingen heb jij eigenlijk het laatste jaar opgezet?
Gefixtquote:Op zondag 3 augustus 2008 13:24 schreef dwerg het volgende:
[..]
Als hij al zijn uitgekraamde onzin zou verkopen, had hij in ieder geval een goed gevulde, maar niet zo lekker lopende winkel.
In Duitsland verkopen ze bier bij de Mac en hebben kleine kroegen vrijstelling van die nieuwerwetse rookregeltjes (ik rook zelf niet).quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 16:19 schreef NLweltmeister het volgende:
dit is precies de bedoeling, de onafhankelijke ondernemer wordt letterlijk uitgerookt, en er komen allemaal ketens zoals Mac en KFC voor in de plaats.
Tis dan ook mooi weer én vakantieperiode.quote:Op zondag 3 augustus 2008 20:19 schreef raptorix het volgende:
Weet niet of het door rookverbod komt, maar hier in de buurt is het verdacht rustig in de kleine buurtkroegen, was gister bij 3 kroegen die allemaal 2 uur eerder dicht gingen omdat er niemand was.
ook een kleine kroeg moet een buffer hebben.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 18:46 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat is gewoon klinkklare onzin, je bent waarschijnlijk ook nooit in zo'n kleine kroeg geweest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |