abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60512272
Stoppen omdat je het niet rondkrijgt is iets anders dan failliet gaan he.

Volgens mij konden ze zeg net rondkomen van dat cafe, met die omzetdaling zien ze geen toekomst meer en verwachtten ze dat ze er geld bij moeten leggen. Ja, kan je maar beter stoppen zonder schulden dan dat je eerst al je geld opmaakt lijkt me.
pi_60513206
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 17:51 schreef cheqy het volgende:
Zij zijn volgens mij de eerste slachtoffers van het nieuwe rookbeleid. Bij de invoering van het rookverbod ging men er vanuit dat niet rokers weer de gang naar de kroeg zouden vinden, in de praktijk blijkt het dus flink tegen te vallen.
Nog nooit van lange-termijndenken gehoord? Dat er een enkele kroeg niet overleeft, zegt totaal niks over de effecten van het rookverbod op langere termijn. Overigens staat in het nieuwsbericht dat de kroeg al langere tijd in problemen zat. Het is dan wel erg makkelijk om de schuld op het rookverbod te schuiven, zonder dat mee te nemen in de balans...
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 19:25:24 #53
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60513810
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 18:51 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Gedraag je dan ook eens een keer als een ondernemer. Want je komt nu echt over als 1 of andere elitaire linksert.
Wat is je gedragen als een ondernemer? Moet ik met een hoge hoed op met een bolknak in mijn kop gaan flaneren door de PC Hooft, of zo? Is het opzetten en uitbouwen van een product waar vraag naar is en die met je juiste marketing aan de tevreden consument brengen ineens niet goed genoeg meer?

Welke ondernemingen heb jij eigenlijk het laatste jaar opgezet?
pi_60525285
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 19:25 schreef Floripas het volgende:
Welke ondernemingen heb jij eigenlijk het laatste jaar opgezet?
Als hij al zijn uitgekraamde onzin zou verkopen, had hij in ieder geval een goed gevulde winkel.
I intend to live forever, or die trying.
  zondag 3 augustus 2008 @ 13:33:02 #55
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60525418
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 13:24 schreef dwerg het volgende:

[..]

Als hij al zijn uitgekraamde onzin zou verkopen, had hij in ieder geval een goed gevulde, maar niet zo lekker lopende winkel.
Gefixt
pi_60532593
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 19:43 schreef LENUS het volgende:

[..]

Ga je nog matten met Armageddon?
Gehehehe plaats en lokatie?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 3 augustus 2008 @ 19:51:24 #57
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_60532719
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 16:19 schreef NLweltmeister het volgende:
dit is precies de bedoeling, de onafhankelijke ondernemer wordt letterlijk uitgerookt, en er komen allemaal ketens zoals Mac en KFC voor in de plaats.
In Duitsland verkopen ze bier bij de Mac en hebben kleine kroegen vrijstelling van die nieuwerwetse rookregeltjes (ik rook zelf niet).
Bedankt Geallieerde Strijdmachten.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_60533329
Weet niet of het door rookverbod komt, maar hier in de buurt is het verdacht rustig in de kleine buurtkroegen, was gister bij 3 kroegen die allemaal 2 uur eerder dicht gingen omdat er niemand was.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 3 augustus 2008 @ 20:33:03 #59
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_60533709
het is ook vakantie tijd overigens, op het werk is het ook rustig dus het is nog te vroeg om te zeggen of het rustig is puur doordat de verstokte verslaafden hun thuisverblijf boven het sociale uitgaanswezen verkiezen
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zondag 3 augustus 2008 @ 22:20:30 #60
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_60536556
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 20:19 schreef raptorix het volgende:
Weet niet of het door rookverbod komt, maar hier in de buurt is het verdacht rustig in de kleine buurtkroegen, was gister bij 3 kroegen die allemaal 2 uur eerder dicht gingen omdat er niemand was.
Tis dan ook mooi weer én vakantieperiode.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  zondag 3 augustus 2008 @ 22:26:00 #61
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60536727
Wanneer mijn slecht-lopende kroeg toevallig juist bij ingang van het rookverbod failliet ging, zou ik daar ook de schuld aan geven. Beter dan aan eigen falen.
The End Times are wild
pi_60537525
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 18:46 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dat is gewoon klinkklare onzin, je bent waarschijnlijk ook nooit in zo'n kleine kroeg geweest.
ook een kleine kroeg moet een buffer hebben.
er zijn altijd maanden dat het minder is en dan meteen failliet ...
pi_60542315
Ik zal wel verkeerd lezen. Maar ik zie nergens dat de kroeg failliet is gegaan. Lijkt mij dat de eigenaars er gewoon geen brood meer inzagen. Al hadden ze een buffer van 10 miljoen. Doorgaan is niet echt nuttig als je nog maar 100 euro per maand binnenkrijgt.

Verder vind ik ook wel dat het rookverbod de schuld geven een beetje voorbarig is, voor hetzelfde geld ligt het aan de vakantie of nog iets anders.
pi_60543707
Wat een flauwekulbericht zeg, inderdaad typerend om een dergelijke zaak exemplarische te verklaren voor alle kleine kroegen. Je had als kleine ondernemer kunnen verwachten dat de boel even wat stroever zou draaien, zo'n overgangsperiode is er volgens mij ook in andere landen geweest. Het is in deze vakantietijd bij mijn weten altijd al rsutiger, en zeker als het mooi weer is.
De oor zaak zal eerder liggen in de al aanwezige slecht lopende zaken dan in het rookverbod.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')