Bron: http://www.at5.nl/nieuwsartikel.asp?newsid=36591quote:Café Loes aan de Jan Pieter Heijestraat heeft de deuren na 12,5 jaar moeten sluiten. Volgens de eigenaren Sjaak en Loes is het rookverbod dat sinds 1 juli geldt de spreekwoordelijke druppel. Het is daarmee het eerste café in de stad.
De buurtkroeg had al langer moeite het hoofd boven water te houden. De inkomsten daalden sinds er binnen niet meer gerookt mag worden echter met maar liefst dertig procent.
Sjaak en Loes denken dat ook andere kleine kroegen in de stad het moeilijk zullen krijgen door het rookverbod. Het tweetal heeft donderdag de sleutels van hun café ingeleverd.
Ik vind dit een beetje een voorbarige conclusie. Het ging al niet best, het ging nu nog slechter, dus wellicht dat nu ook de laatste paar klanten weg zijn, niet ondenkbaar dat het doek anders op niet al te lange termijn alsnog gevallen was.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 17:51 schreef cheqy het volgende:
[..]
Bron: http://www.at5.nl/nieuwsartikel.asp?newsid=36591
Zij zijn volgens mij de eerste slachtoffers van het nieuwe rookbeleid.
Bij de invoering van het rookverbod ging men er vanuit dat niet rokers weer de gang naar de kroeg zouden vinden, in de praktijk blijkt het dus flink tegen te vallen.
Het is inderdaad overduidelijk dat het rookverbod hier schuld aan heeft.quote:Café Loes aan de Jan Pieter Heijestraat heeft de deuren na 12,5 jaar moeten sluiten. Volgens de eigenaren Sjaak en Loes is het rookverbod dat sinds 1 juli geldt de spreekwoordelijke druppel. Het is daarmee het eerste café in de stad.
De buurtkroeg had al langer moeite het hoofd boven water te houden. De inkomsten daalden sinds er binnen niet meer gerookt mag worden echter met maar liefst dertig procent.
Sjaak en Loes denken dat ook andere kleine kroegen in de stad het moeilijk zullen krijgen door het rookverbod. Het tweetal heeft donderdag de sleutels van hun café ingeleverd.
Wat een arrogantie weer.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 18:13 schreef Floripas het volgende:
Als je het geen maand kunt uitzingen was er al wel wat mis in dat bedrijf, hoor.
En het is vakantie in de Postjesweg, natuurlijk is er minder omzet
Onzin. Iedere onderneming die al twaalf jaar bestaat zou dat moeten kunnen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 18:16 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Wat een arrogantie weer.
Dit soort kroegen zijn geen multinationals die ff een maand zonder inkomsten kunnen.
Wat een naïeve linkse gedachte weer. Kom eens een keertje uit die ivorentorenquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 18:34 schreef Floripas het volgende:
[..]
Onzin. Iedere onderneming die al twaalf jaar bestaat zou dat moeten kunnen.
Wij linksen in de ivoren toren pakken het schijnbaar wel een stuk beter aan dan het rechtse voetvolk dat failliet gaat na een maandje slechte zaken.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 18:35 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Wat een naïeve linkse gedachte weer. Kom eens een keertje uit die ivorentoren
Wat is er links aan die gedachte? Lijkt me eerder een rechtse gedachte.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 18:35 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Wat een naïeve linkse gedachte weer. Kom eens een keertje uit die ivorentoren
quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 18:13 schreef Floripas het volgende:
En het is vakantie in de Postjesweg, natuurlijk is er minder omzet
Inderdaad, wanneer je na 12 jaar zaken niet eens een buffer hebt op kunnen bouwen zegt dat meer dan genoeg.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 18:34 schreef Floripas het volgende:
[..]
Onzin. Iedere onderneming die al twaalf jaar bestaat zou dat moeten kunnen.
Links is er op uit om (kleine) ondernemers kapot te maken.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 18:40 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat is er links aan die gedachte? Lijkt me eerder een rechtse gedachte.
Dat is gewoon klinkklare onzin, je bent waarschijnlijk ook nooit in zo'n kleine kroeg geweest.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 18:44 schreef LENUS het volgende:
[..]
Inderdaad, wanneer je na 12 jaar zaken niet eens een buffer hebt op kunnen bouwen zegt dat meer dan genoeg.
Gek, ik bèn een kleine ondernemer, en ik ben ook nog eens in dienst bij een kleine onderneming.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 18:46 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Links is er op uit om (kleine) ondernemers kapot te maken.
Oh, dus dát is waarom communistische regimes commerciële megabedrijven sluiten en multinationals weren. Omdat ze de kleine ondernemer kapot willen hebben!quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 18:46 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Links is er op uit om (kleine) ondernemers kapot te maken.
Gedraag je dan ook eens een keer als een ondernemer. Want je komt nu echt over als 1 of andere elitaire linksert.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 18:47 schreef Floripas het volgende:
[..]
Gek, ik bèn een kleine ondernemer, en ik ben ook nog eens in dienst bij een kleine onderneming.
Ik snij mezelf elke dag, boehoe, ik moet kapot!!!!![]()
![]()
Ze weigeren die multinationals omdat ze zelf die bedrijven willen hebben, Hitler deed precies hetzelfde.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 18:51 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Oh, dus dát is waarom communistische regimes commerciële megabedrijven sluiten en multinationals weren. Omdat ze de kleine ondernemer kapot willen hebben!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |