abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 17:51:30 #1
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_60493673
quote:
Café Loes aan de Jan Pieter Heijestraat heeft de deuren na 12,5 jaar moeten sluiten. Volgens de eigenaren Sjaak en Loes is het rookverbod dat sinds 1 juli geldt de spreekwoordelijke druppel. Het is daarmee het eerste café in de stad.
De buurtkroeg had al langer moeite het hoofd boven water te houden. De inkomsten daalden sinds er binnen niet meer gerookt mag worden echter met maar liefst dertig procent.
Sjaak en Loes denken dat ook andere kleine kroegen in de stad het moeilijk zullen krijgen door het rookverbod. Het tweetal heeft donderdag de sleutels van hun café ingeleverd.
Bron: http://www.at5.nl/nieuwsartikel.asp?newsid=36591

Zij zijn volgens mij de eerste slachtoffers van het nieuwe rookbeleid.
Bij de invoering van het rookverbod ging men er vanuit dat niet rokers weer de gang naar de kroeg zouden vinden, in de praktijk blijkt het dus flink tegen te vallen.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 17:53:35 #2
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_60493706
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 17:51 schreef cheqy het volgende:

[..]

Bron: http://www.at5.nl/nieuwsartikel.asp?newsid=36591

Zij zijn volgens mij de eerste slachtoffers van het nieuwe rookbeleid.
Bij de invoering van het rookverbod ging men er vanuit dat niet rokers weer de gang naar de kroeg zouden vinden, in de praktijk blijkt het dus flink tegen te vallen.
Ik vind dit een beetje een voorbarige conclusie. Het ging al niet best, het ging nu nog slechter, dus wellicht dat nu ook de laatste paar klanten weg zijn, niet ondenkbaar dat het doek anders op niet al te lange termijn alsnog gevallen was.

En om nou op basis van 1 kroeg in een stad als Amsterdam te concluderen dat niet rokers niet 'de gang naar de kroeg weer zouden vinden', nee, niet overtuigend.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_60493710
Klopt, de overheid komt weer haar beloftes niet na.
De overheid zou in dit soort zaken gewoon een schadevergoeding moeten uitkeren.

Overigens die milieuzones (eigenlijk een ander topic) maken ook de kleine ondernemers kapot.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 18:10:56 #4
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_60493975
boeiend
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 18:13:33 #5
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60494020
Als je het geen maand kunt uitzingen was er al wel wat mis in dat bedrijf, hoor.

En het is vakantie in de Postjesweg, natuurlijk is er minder omzet
pi_60494024
Dus omdat er een onrendabele kutkroeg op de fles gaat moeten we een democratisch besluit maar terugdraaien. Sterk verhaal.
obviously doctor, you've never been a thirteen year-old girl
pi_60494040
Als je een cafe moet opdoeken na één maandje minder inkomsten draait het sowieso niet goed.
pi_60494043
quote:
Café Loes aan de Jan Pieter Heijestraat heeft de deuren na 12,5 jaar moeten sluiten. Volgens de eigenaren Sjaak en Loes is het rookverbod dat sinds 1 juli geldt de spreekwoordelijke druppel. Het is daarmee het eerste café in de stad.
De buurtkroeg had al langer moeite het hoofd boven water te houden. De inkomsten daalden sinds er binnen niet meer gerookt mag worden echter met maar liefst dertig procent.
Sjaak en Loes denken dat ook andere kleine kroegen in de stad het moeilijk zullen krijgen door het rookverbod. Het tweetal heeft donderdag de sleutels van hun café ingeleverd.
Het is inderdaad overduidelijk dat het rookverbod hier schuld aan heeft.

Typisch gevalletje post hoc ergo propter hoc.
pi_60494048
in duitsland zijn ze iig niet zulke watjes. daar word dat verbod opzij gelegt
pi_60494052
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 18:13 schreef Floripas het volgende:
Als je het geen maand kunt uitzingen was er al wel wat mis in dat bedrijf, hoor.

Wat een arrogantie weer.

Dit soort kroegen zijn geen multinationals die ff een maand zonder inkomsten kunnen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_60494068
Zonde he. Dit is niet nodig. Als er alleen mensen komen die roken kan een cafe best op blijven. Maar jah.
Wiesdebaas ..
pi_60494084
Hey dat is bij mij om de hoek

Ook voor het rookverbod zag het er trouwens altijd vrij dood uit hoor.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 18:34:26 #13
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60494367
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 18:16 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Wat een arrogantie weer.

Dit soort kroegen zijn geen multinationals die ff een maand zonder inkomsten kunnen.
Onzin. Iedere onderneming die al twaalf jaar bestaat zou dat moeten kunnen.
pi_60494386
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 18:34 schreef Floripas het volgende:

[..]

Wat een naïeve linkse gedachte weer. Kom eens een keertje uit die ivorentoren
pi_60494472
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 18:35 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Wij linksen in de ivoren toren pakken het schijnbaar wel een stuk beter aan dan het rechtse voetvolk dat failliet gaat na een maandje slechte zaken.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 18:40:50 #16
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60494485
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 18:35 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Wat is er links aan die gedachte? Lijkt me eerder een rechtse gedachte.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 18:41:40 #17
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_60494500
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 18:13 schreef Floripas het volgende:
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 18:44:24 #18
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_60494543
Och een zaak hoeft helemaal geen slecht verleden te hebben om het na een maand op te geven.

Als je alle maanden leuk kan draaien, en met een nieuwe wetgeving in 1x niet meer dan is het alleen maar verstandig om er mee te kappen.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 18:44:44 #19
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_60494554
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 18:34 schreef Floripas het volgende:

[..]

Inderdaad, wanneer je na 12 jaar zaken niet eens een buffer hebt op kunnen bouwen zegt dat meer dan genoeg.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_60494585
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 18:40 schreef Floripas het volgende:

[..]

Wat is er links aan die gedachte? Lijkt me eerder een rechtse gedachte.
Links is er op uit om (kleine) ondernemers kapot te maken.

Let maar op als straks die milieuzones worden ingevoerd, dan gaan al die andere (kleine) ondernemers ook kapot.
pi_60494593
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 18:44 schreef LENUS het volgende:

[..]

Inderdaad, wanneer je na 12 jaar zaken niet eens een buffer hebt op kunnen bouwen zegt dat meer dan genoeg.
Dat is gewoon klinkklare onzin, je bent waarschijnlijk ook nooit in zo'n kleine kroeg geweest.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 18:47:41 #22
130955 Floripas
Blast from the past
pi_60494614
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 18:46 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Gek, ik bèn een kleine ondernemer, en ik ben ook nog eens in dienst bij een kleine onderneming.

Ik snij mezelf elke dag, boehoe, ik moet kapot!!!!
pi_60494688
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 18:46 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Oh, dus dát is waarom communistische regimes commerciële megabedrijven sluiten en multinationals weren. Omdat ze de kleine ondernemer kapot willen hebben!
pi_60494695
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 18:47 schreef Floripas het volgende:

[..]

Gek, ik bèn een kleine ondernemer, en ik ben ook nog eens in dienst bij een kleine onderneming.

Ik snij mezelf elke dag, boehoe, ik moet kapot!!!!
Gedraag je dan ook eens een keer als een ondernemer. Want je komt nu echt over als 1 of andere elitaire linksert.
pi_60494715
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 18:51 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Oh, dus dát is waarom communistische regimes commerciële megabedrijven sluiten en multinationals weren. Omdat ze de kleine ondernemer kapot willen hebben!
Ze weigeren die multinationals omdat ze zelf die bedrijven willen hebben, Hitler deed precies hetzelfde.

En kleine ondernemers zijn netzo gevaarlijk als grote multinationals, want de kleine ondernemers kunnen hun eigen producten verkopen, zonder dat de staat daar controle over heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')