Als ik zo wat google is zo'n Iberital zo te zien ook ~200 euro? Dat scheelt nog wel wat, is de kwaliteit echt zoveel beter dan?quote:Op maandag 8 december 2008 13:51 schreef marmhz het volgende:
Voor filterkoffie en french press prima molens voor espresso verwijs ik je graag naar de Iberital. Die is niet veel groter en stukken beter in kwaliteit.
Zou je dat misschien ook iets kunnen/willen kwantificeren? Ik hoef geen 50kg per week te vermalen bijvoorbeeld, dus ik vraag me af, bedoel je de bouwkwaliteit/duurzaamheid van de molen, het gemaalde eindresultaat, of mogelijk zelfs beide? En ik noemde er 2 waar ik aan zit te denken, zijn zowel die Gaggia als die Solis zoveel minder van kwaliteit? Ik hoef geen Mercedes S-klasse te hebben, een golf is om te beginnen ook goed genoeg.quote:
Die klasse hoger maalt consistenter en kan fijner malen. Met die Solis kan je net zo goed voorgemalen koffie kopen, beiden zijn niet fijn genoeg voor espresso. Koop liever een krups-apparaatje van 60 euro en een goede molen dan een silvia met een gammele molen.quote:Op dinsdag 9 december 2008 18:04 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Zou je dat misschien ook iets kunnen/willen kwantificeren? Ik hoef geen 50kg per week te vermalen bijvoorbeeld, dus ik vraag me af, bedoel je de bouwkwaliteit/duurzaamheid van de molen, het gemaalde eindresultaat, of mogelijk zelfs beide? En ik noemde er 2 waar ik aan zit te denken, zijn zowel die Gaggia als die Solis zoveel minder van kwaliteit? Ik hoef geen Mercedes S-klasse te hebben, een golf is om te beginnen ook goed genoeg.
Bronwater is vaak harder dan kraanwater, dus verkijk je daar niet op.quote:Op donderdag 4 december 2008 08:48 schreef Gripper het volgende:
[..]
Wel even een kalkfilter halen voor in het reservoir, want ik sleep me suf aan pakken zacht bronwater (ons kraanwater is nogal hard)
Dat is waarschijnlijk die Wallenford-estate zooi. Dit is helemaal geen estate, maar een gammele mengbende waar ze toevallig Blue mountain op mogen zetten. Erg duur en niet eens zo geweldig.quote:Op zondag 30 november 2008 17:08 schreef LePetitColonel het volgende:
iemand wel eens de jamiaca blue mountain geprobeerd van ongebrand.nl ? schijnt het neusje van de zalm te zijn.
als ik deze nou koop is het dan de bedoeling dat ik deze mix met andere soorten koffie of gewoon"puur" drink ?
de meeste merken leverenaltijd een blend van verschillende plantages en soorten, maar ik heb geen idee hoe en of en in welke hoeveelheid ik dit zou moeten doen.
quote:Op dinsdag 29 april 2008 09:29 schreef W1ZZ het volgende:
Als je JBM bestelt moet je ervoor zorgen dat het van een goede estate komt, zoals Old Tavern Estate. De meeste JBM is helemaal niet van zo'n fantastische kwaliteit maar er wordt wel de hoofdprijs voor gevraagd. Wallenford Estate (de naam die je bijna altijd ziet) is bijvoorbeeld helemaal geen estate maar de naam van een mill waar generieke JBM wordt geprocessed. Als je via de website van bijv. Old Tavern zelf bestelt is het meestal ook een stuk goedkoper.
http://www.oldtaverncoffee.com/index.html
mocht je er nog geen gekocht hebben; de pond staat redelijk laag:quote:Op donderdag 19 juni 2008 12:12 schreef Mark_V het volgende:
Verschillende reviews op internet geven aan dat een aeopress vrijwel net zo goede koffie zet als een Clover. Op ebay zie je die aeropesses al voor 19 dollar in de states, alleen verzenden ze niet naar Europa of kost het verzenden 30 dollar.
Inkoopactie iemand?
http://coffeegeek.com/reviews/consumer/krupsorchestroquote:Op donderdag 11 december 2008 23:17 schreef leolinedance het volgende:
Ik kan een Krups Orchestra F889 overnemen voor een zacht prijsje. Nu lees ik hier dat Krups niet zo best is, toch hangt er nieuw een prijskaartje aan van meer dan 500 euro..
Is er iets wat ik over het hoofd zie? Of is Krups gewoon goed maar kan het nog veel beter?
Bedankt voor je reactiequote:Op zondag 14 december 2008 22:43 schreef Mark_V het volgende:
Mjah, met een budget tot 350 euro zou ik altijd voor een 2dehands Silvia gaan (kost ong. 200 euro). Dingen zijn gebouwd als een tank en bovendien zelf heel eenvoudig te repareren en te onderhouden. Een silvia is bovendien veel professioneler en duurzamer dan bovengenoemde apparaten. Ik heb er eventueel nog wel eentje voor je staan (in zeer goede staat) die je voor 200 euro kan komen ophalen.
Daarnaast kan ik je heel erg aanraden om er nog een molen bij te kopen, zonder molen krijg je sowieso #$#@$@-koffie. De Siemens heeft trouwens een ingebouwde molen, maar die zijn meestal matig van kwaliteit.
Met een handmatige machine krijg je zelfs met een slechte techniek betere koffie dan een volautomaat. Als je het dus niet erg vindt om er tijd in te steken, altijd voor een handmatige gaan. Met een volautomaat heb je totaal geen controle over je kop koffie en deze zal het niveau van senseo (zeker in het goedkope segment, wat een machine van 350 euro toch nog steeds is) moeilijk ontstijgen.
Ik kon trouwens binnen 1 week een kop zetten die beter is dan wat ik ooit ergens had geproefd, het is echt niet moeilijk.... (en het HELE internet staat vol met voorbeeldfilmpjes). Gewoon minimaal een silvia en een fatsoenlijke molen met maalschijven (bijv gaggia mdf) kopen en het ligt binnen je bereik...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |