abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 augustus 2008 @ 15:59:15 #101
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_60602718
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 12:17 schreef RJD het volgende:

[..]

Wat een gedoe voor ongeveer ¤20 extra rente voor dat halve jaar t.o.v. Akbank.
Renteverschil is 7,5 - 4,8 = 2,7%
Gemiddelde saldo is ¤1.500 750
Looptijd extra rente: 6 maanden
Totaal maximum extra rente is dus 1500 750 x 2,7% x 6/12 = ¤ 20,25 10
censuur :O
  woensdag 6 augustus 2008 @ 16:51:54 #102
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_60603884
quote:

[..]

Gemiddelde saldo is ¤1.500
Totaal maximum extra rente is dus 1500 x 2,7% x 6/12 = ¤ 20,25
Gratis geld = Gratis geld

Laten we voor het gemak de uren maar even vergeten....
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
pi_60604092
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 15:59 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

6 x 500 euro = 3000 euro. Gemiddeld saldo na 6 maanden is dus 1500 euro en niet 750 euro.
Het maximaal in te leggen bedrag is namelijk 500 euro per maand.

Ik zie net dat Ohra de enige is met maximaal 250 euro inleg. In dat geval is de maximale extra rente inderdaad 10 euro.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 10:35:30 #105
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_60621102
De DHB VoorSpoedrekening met 4,5% rente ontbreekt in de OP. Niet de hoogste rente, wel de beste instap voor de DHB MaxiSpaar Rekening (zeg maar deposito, maar dan met iets hogere rente).

*Edit*: De DHB S@ve Onlinerekening staat wel al in de op, deze heeft 4,75% rente (iets meer dus). Maar omdat er ook banken met slechts 4% in de OP staan, moet de 4,5% er wel bij

*Edit2*: Ik vind de informatie op http://www.renteplaza.com/ best leuk om te lezen, beetje achtergrondinformatie, en wat meer linkjes. Ideetje voor de OP: websites met verdere info verzamelen?

[ Bericht 26% gewijzigd door RemcoDelft op 07-08-2008 12:45:55 ]
pi_60627152
Nu de ECB bekend heeft gemaakt dat de minimum bied rente niet veranderd, verwacht ik dat Landsbanki zijn deposito's online gooit aan het begin van volgende week.
pi_60627931
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 10:35 schreef RemcoDelft het volgende:
De DHB VoorSpoedrekening met 4,5% rente ontbreekt in de OP. Niet de hoogste rente, wel de beste instap voor de DHB MaxiSpaar Rekening (zeg maar deposito, maar dan met iets hogere rente).

*Edit*: De DHB S@ve Onlinerekening staat wel al in de op, deze heeft 4,75% rente (iets meer dus). Maar omdat er ook banken met slechts 4% in de OP staan, moet de 4,5% er wel bij

*Edit2*: Ik vind de informatie op http://www.renteplaza.com/ best leuk om te lezen, beetje achtergrondinformatie, en wat meer linkjes. Ideetje voor de OP: websites met verdere info verzamelen?
De DHB VoorSpoedrekening is toegevoegd
De website van RentePlaza is ook toegevoegd bij "handige links" in de OP, maar deze zal pas bij de volgende topic zichtbaar zijn, aangezien dit geen plaatje is maar gewoon in het .txt-bestand staat.
pi_60634399
Ik had een poosje terug ook al info opgevraagd van Alex voor de spaarrekening. Nooit wat mee gedaan, belt er net zo'n telemarketeer om te vragen of ik nog imteresse erin had. Heel eerlijk gezegd dat ik naar de Icesave ben gegaan.

Nu kwam de alex-meneer met de boodschap dat je bij Icesave een groter risico hebt dan bij Alex. Klopt dat? Want ik heb begrepen dat je bij een faillisement 20.887 euro uit het ijslandse depositigarantiestelsel krijgt en dat de DNB dat aanvuld tot de max van 38.000 (als je 40.000 of meer aan spaartegoed hebt). Dan is er in de praktijk toch geen verschil tussen sparen in NL en in IJsland?
  donderdag 7 augustus 2008 @ 19:13:05 #109
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_60634656
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 19:00 schreef Fixers het volgende:
Nu kwam de alex-meneer met de boodschap dat je bij Icesave een groter risico hebt dan bij Alex. Klopt dat? Want ik heb begrepen dat je bij een faillisement 20.887 euro uit het ijslandse depositigarantiestelsel krijgt en dat de DNB dat aanvuld tot de max van 38.000 (als je 40.000 of meer aan spaartegoed hebt). Dan is er in de praktijk toch geen verschil tussen sparen in NL en in IJsland?
Je krijgt inderdaad evenveel terug ; alleen het terughalen van het geld uit IJsland kan misschien wel eens wat lastiger uitvallen.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  donderdag 7 augustus 2008 @ 19:23:31 #110
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_60634872
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 19:13 schreef fripper het volgende:

[..]

Je krijgt inderdaad evenveel terug ; alleen het terughalen van het geld uit IJsland kan misschien wel eens wat lastiger uitvallen.
) Maar mocht het zover komen zullen er natuurlijk meer mensen met hetzelfde probleem zijn waardoor ik het idee heb dat er collectief wel wat gedaan zal gaan worden. (Niet eens vanuit de overheid, maar vanuit een groep gedupeerde spaarders).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 19:33:42 #111
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_60635104
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 19:23 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

) Maar mocht het zover komen zullen er natuurlijk meer mensen met hetzelfde probleem zijn waardoor ik het idee heb dat er collectief wel wat gedaan zal gaan worden. (Niet eens vanuit de overheid, maar vanuit een groep gedupeerde spaarders).
Inderdaad !

FOKmeet in Ijsland
pi_60636927
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 19:13 schreef fripper het volgende:

[..]

Je hoeft daarvoor niet naar IJsland toe hoor, is al eerder in deze reeks behandeld
  donderdag 7 augustus 2008 @ 21:11:03 #113
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_60637071
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 19:00 schreef Fixers het volgende:
Nu kwam de alex-meneer met de boodschap dat je bij Icesave een groter risico hebt dan bij Alex.
En de meneer van Croma zegt dat zijn boter beter is. En de mevrouw van Zeeuws Meisje zegt weer dat haar boter beter is... Got the point?
pi_60637851
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 21:11 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

En de meneer van Croma zegt dat zijn boter beter is. En de mevrouw van Zeeuws Meisje zegt weer dat haar boter beter is... Got the point?
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
pi_60648398
quote:

[..]

Gemiddelde saldo is ¤1.500
Totaal maximum extra rente is dus 1500 x 2,7% x 6/12 = ¤ 20,25
Verkeerd berekend. Mijn geld staat namelijk nu op een rekening met een hele lage rente, en in de tijd die het kost om alles bij de Ohra te krijgen, kan ik dan ook een hoge rente meepakken. Dus de AK is alleen een tussenstap. Het scheelt in totaal inderdaad maar enkele tientjes (maar wel meer dan jij hier stelt), maar zoals hierboven ook al werd gezegd: gratis geld is gratis geld. En veel tijd kost het niet, kwestie van alles juist instellen en het geld stroomt automatisch.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 10:53:22 #116
78918 SeLang
Black swans matter
pi_60648424
Daarnaast is het een principekwestie
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_60653969
http://www.fembusiness.nl(...)-heeft-geen-cent.htm

Icesave is veilig. Zegt de IJslandse bank Landsbanki die sinds kort met de internetspaarrekening op het Nederlandse spaargeld jaagt.
Het geld wordt gedekt door liefst twee depositogarantiefondsen. Een in Nederland en een in IJsland.

Maar... het IJslandse depositofonds heeft eigenlijk geen cent te makken. Eind 2007 bedroeg het vermogen omgerekend 67 miljoen euro. Het bedrag aan spaardeposito’s overtrof dat getal met gemak. Eind vorig jaar was er 13,6 miljard euro aan spaargeld bij de diverse IJslandse banken zoals Landsbanki weggezet.

Centrale bank te klein

Is dat erg? Landsbanki Nederland vindt van niet. IJslandse banken zijn sterk. Dat een spaarder gebruik zal maken van een dergelijk depositofonds is slechts een ‘theoretische exercitie’. En mocht het garantiefonds geld tekort komen dan kan het altijd nog geld lenen. Bij de banken, de centrale IJslandse bank of de overheid.

Is dat zo? Op de markten wordt de hele IJslandse financiële sector sinds de kredietcrisis met argwaan bekeken. Geld lenen is daarom bijna onmogelijk geworden. In de afgelopen jaren groeiden de banken sterk met laagrentende leningen en een sterke IJslandse kroon. Die tijd is voorbij, maar ondertussen zitten de boeken vol met schulden in buitenlandse valuta.

Tot nu toe zijn de kwartaalcijfers van Landsbanki, Kaupthing en collega Glitnir goed, maar de markt is niet onder de indruk van de laatste kwartaalcijfers, zo blijkt. Op de obligatieverzekeringsmarkt blijven de premies om je te verzekeren tegen het omvallen van een IJslandse bank extreem hoog.

De banken zijn te groot geworden voor de kleine IJslandse centrale bank, wordt gedacht. Die heeft te weinig euro’s en dollars om de banken te redden, hoewel de centrale bank nu als een haas de valutareserves opstokt. Luxemburg heeft ook een bankensector die het bnp van het land met gemak overtreft, maar het zijn wel bankendochters van grote buitenlandse banken, afkomstig uit economisch sterke landen als Duitsland, het Verenigd Koninkrijk of Frankrijk.

Heilig spaargeld

Deze week in FEM Business: hét verhaal over Icesave en de risco's Kan het misgaan? Ja, is het simpele antwoord. In de komende jaren moeten de IJslandse banken miljarden aan schulden aflossen, maar de toegang tot de geld- en kapitaalmarkt is moeilijker geworden. Het spaargeld moet nu dat gat vullen.

Landsbanki, eigenaar van Icesave, heeft voldoende geld om in de komende twaalf maanden de schulden af te lossen. Maar in de tweede helft van volgend jaar moet de bank nog meer leningen aflossen en tot nu toe staat daar nog geen sterke financiering tegenover, meldde topman Sigurjón Árnason onlangs. Icesave is het nieuwe, geheime wapen, maar die pilaar is op los zand gebouwd. Juist internet-spaarders hoppen van bank naar bank als de rentetarieven tegenvallen of boze geruchten à la Bear Stearns opduiken.

ING Direct weet hoe kritisch klanten kunnen zijn. De bank verhoogde vorig jaar in het Verenigd Koninkrijk de rente niet, terwijl de concurrentie dat wel deed. De Britse Postbank-kloon verloor 3 miljard pond spaargeld. Dat kan ook bij Icesave gebeuren. Als er een virtuele bankrun ontstaat, blijven Icesave en Landsbanki dan overeind? Waarschijnlijk wel, maar zeker is het niet.

Misschien toch maar overstappen naar de Credit Europe Bank, dan maar 0,25% minder
pi_60660051
Mijn gegevens werden op 28 Juli geaccepteerd bij icesave maar had tot op vandaag nog geen pas ontvangen, dus maar even gemaild of die wel verzonden was:
quote:
Geachte heer (..),

Hartelijk dank voor uw email.

Allereerst onze excuses dat uw veiligheidspas nog niet in uw bezit is.
In verband met het grote aantal aanmeldingen hebben wij vertraging opgelopen bij het versturen van de veiligheidscodes.

De veiligheidspas is inmiddels wel aangemaakt en kan binnen enkele werkdagen in uw bezit zijn.
Mocht dit het geval zijn, dan kunt u deze mail als niet verzonden beschouwen.

Mocht de pas (aan het einde van volgende week) nog niet in uw bezit zijn dan verzoeken we u vriendelijk nogmaals contact met ons op te nemen.

Wij hopen u op deze manier voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Icesave Klantenservice
pi_60660263
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 16:38 schreef James52 het volgende:
Mijn gegevens werden op 28 Juli geaccepteerd bij icesave maar had tot op vandaag nog geen pas ontvangen, dus maar even gemaild of die wel verzonden was:
[..]

Altijd handig als anderen informeren. Ik vond het zelf ook al erg lang duren
Profiel opgeheven.
pi_60660883
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 14:10 schreef moniek2006 het volgende:
http://www.fembusiness.nl(...)-heeft-geen-cent.htm

Icesave is veilig. Zegt de IJslandse bank Landsbanki die sinds kort met de internetspaarrekening op het Nederlandse spaargeld jaagt.
Het geld wordt gedekt door liefst twee depositogarantiefondsen. Een in Nederland en een in IJsland.

Maar... het IJslandse depositofonds heeft eigenlijk geen cent te makken. Eind 2007 bedroeg het vermogen omgerekend 67 miljoen euro. Het bedrag aan spaardeposito’s overtrof dat getal met gemak. Eind vorig jaar was er 13,6 miljard euro aan spaargeld bij de diverse IJslandse banken zoals Landsbanki weggezet.

Centrale bank te klein

Is dat erg? Landsbanki Nederland vindt van niet. IJslandse banken zijn sterk. Dat een spaarder gebruik zal maken van een dergelijk depositofonds is slechts een ‘theoretische exercitie’. En mocht het garantiefonds geld tekort komen dan kan het altijd nog geld lenen. Bij de banken, de centrale IJslandse bank of de overheid.

Is dat zo? Op de markten wordt de hele IJslandse financiële sector sinds de kredietcrisis met argwaan bekeken. Geld lenen is daarom bijna onmogelijk geworden. In de afgelopen jaren groeiden de banken sterk met laagrentende leningen en een sterke IJslandse kroon. Die tijd is voorbij, maar ondertussen zitten de boeken vol met schulden in buitenlandse valuta.

Tot nu toe zijn de kwartaalcijfers van Landsbanki, Kaupthing en collega Glitnir goed, maar de markt is niet onder de indruk van de laatste kwartaalcijfers, zo blijkt. Op de obligatieverzekeringsmarkt blijven de premies om je te verzekeren tegen het omvallen van een IJslandse bank extreem hoog.

De banken zijn te groot geworden voor de kleine IJslandse centrale bank, wordt gedacht. Die heeft te weinig euro’s en dollars om de banken te redden, hoewel de centrale bank nu als een haas de valutareserves opstokt. Luxemburg heeft ook een bankensector die het bnp van het land met gemak overtreft, maar het zijn wel bankendochters van grote buitenlandse banken, afkomstig uit economisch sterke landen als Duitsland, het Verenigd Koninkrijk of Frankrijk.

Heilig spaargeld

Deze week in FEM Business: hét verhaal over Icesave en de risco's Kan het misgaan? Ja, is het simpele antwoord. In de komende jaren moeten de IJslandse banken miljarden aan schulden aflossen, maar de toegang tot de geld- en kapitaalmarkt is moeilijker geworden. Het spaargeld moet nu dat gat vullen.

Landsbanki, eigenaar van Icesave, heeft voldoende geld om in de komende twaalf maanden de schulden af te lossen. Maar in de tweede helft van volgend jaar moet de bank nog meer leningen aflossen en tot nu toe staat daar nog geen sterke financiering tegenover, meldde topman Sigurjón Árnason onlangs. Icesave is het nieuwe, geheime wapen, maar die pilaar is op los zand gebouwd. Juist internet-spaarders hoppen van bank naar bank als de rentetarieven tegenvallen of boze geruchten à la Bear Stearns opduiken.

ING Direct weet hoe kritisch klanten kunnen zijn. De bank verhoogde vorig jaar in het Verenigd Koninkrijk de rente niet, terwijl de concurrentie dat wel deed. De Britse Postbank-kloon verloor 3 miljard pond spaargeld. Dat kan ook bij Icesave gebeuren. Als er een virtuele bankrun ontstaat, blijven Icesave en Landsbanki dan overeind? Waarschijnlijk wel, maar zeker is het niet.

Misschien toch maar overstappen naar de Credit Europe Bank, dan maar 0,25% minder
Het is toch een fijner gevoel dat de Credit Europe Bank volledig onder de depositoregeling tot ¤ 40.000 van de DNB valt, voor mij dus geen ICESave waarbij alleen het bedrag vanaf ¤ 20.000 tot ¤ 40.000 (+10% e.r.) door de DNB uitgekeerd word.
pi_60662035
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 16:43 schreef Bierie het volgende:

[..]

Altijd handig als anderen informeren. Ik vond het zelf ook al erg lang duren
raad ik je aan om ook een mail te sturen.
Kus-Kus
pi_60672453
Hoelang duurt het ongeveer voor je je account bij CEB kan gebruiken vanaf dat je de aanmeldingsformulier en kopie paspoort hebt opgestuurd?
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 10:26:47 #123
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_60678810
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 23:35 schreef Asgard het volgende:
Hoelang duurt het ongeveer voor je je account bij CEB kan gebruiken vanaf dat je de aanmeldingsformulier en kopie paspoort hebt opgestuurd?
Ik ben er nu 10 dagen mee bezig , maar heb nog niet alles binnen.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 9 augustus 2008 @ 11:03:24 #124
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_60679311
Bij mij duurde het ongeveer 2 weken. Had op de 9e aangevraagd. De datum van openen staat bij CEB op 24-01. En ik geloof dat ik op de 27e alles in huis had.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_60680453
Meer fokkers sluiten zich aan
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 16:42:24 #126
154052 RobertVH
I am your father
pi_60685600
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 11:03 schreef Wexy het volgende:
Bij mij duurde het ongeveer 2 weken. Had op de 9e aangevraagd. De datum van openen staat bij CEB op 24-01. En ik geloof dat ik op de 27e alles in huis had.
Hier ook zo'n 2 weken.

De papieren afschriften vind ik wel luxe, handig voor je eigen administratie
pi_60685930
Bij AK-Bank heb je ook papieren afschriften erg handig
pi_60687159
Die ik van plan ben weg te gooien. Hou niet van papier...
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 9 augustus 2008 @ 18:49:36 #129
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_60687865
Ik heb een superspeciaal zelf gemaakt mapje voor de afschriften. Afschriften van lopende rekeningen en van mijn spaarrekening bij de Rabo vind ik niet spannend.. die van CEB vind ik wel heul laif
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  maandag 11 augustus 2008 @ 12:30:20 #130
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_60729733
Iemand ervaring met de DHB MaxiSpaar Rekening ?

zie https://www.dhbbank.com/Netherlands/NL/Products/5737.aspx

Bij de DHB MaxiSpaar Rekening met rente uitkering aan het einde van de looptijd staat de opmerking "Geen rente-op-rente" .

Als ik nu 100 euro 5 jaar vast zet met 6% , krijg ik dan 100 * 1,06 * 1,06 * 1,06 * 1,06 * 1,06 = 133,82
Of krijg ik 100 + 6 + 6 + 6 + 6 + 6 = 130. Dat is namelijk "Geen rente-op-rente" naar mijn idee, maar het rendement is dan 5,4% op jaarbasis.

Hoe moet ik dit interpreteren ?
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 11 augustus 2008 @ 13:02:37 #131
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_60730495
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 12:30 schreef fripper het volgende:
Iemand ervaring met de DHB MaxiSpaar Rekening ?

zie https://www.dhbbank.com/Netherlands/NL/Products/5737.aspx

Bij de DHB MaxiSpaar Rekening met rente uitkering aan het einde van de looptijd staat de opmerking "Geen rente-op-rente" .

Als ik nu 100 euro 5 jaar vast zet met 6% , krijg ik dan 100 * 1,06 * 1,06 * 1,06 * 1,06 * 1,06 = 133,82
Of krijg ik 100 + 6 + 6 + 6 + 6 + 6 = 130. Dat is namelijk "Geen rente-op-rente" naar mijn idee, maar het rendement is dan 5,4% op jaarbasis.

Hoe moet ik dit interpreteren ?
je krijgt dus geen rente op rente. dus 130. Alleen de vraag is dan wel waar die 6 euro per jaar naar toe gaat. Als je die gestort krijgt kun je die natuurlijk op een rekening zetten met 5% en zo kun je ook een soort van rente op rente krijgen
  maandag 11 augustus 2008 @ 13:17:27 #132
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_60730908
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 13:02 schreef Wexy het volgende:

[..]

je krijgt dus geen rente op rente. dus 130. Alleen de vraag is dan wel waar die 6 euro per jaar naar toe gaat. Als je die gestort krijgt kun je die natuurlijk op een rekening zetten met 5% en zo kun je ook een soort van rente op rente krijgen
Nee , want de rentebetaling is aan het einde van de looptijd. Je krijgt dus de eerste 5 jaar niks.

Deze rekening staat nu in de openingspost vermeld met 6% rente, maar naar mijn indruk klopt dat dus gewoon niet.
  maandag 11 augustus 2008 @ 14:06:43 #133
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_60732242
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 13:17 schreef fripper het volgende:

[..]
Deze rekening staat nu in de openingspost vermeld met 6% rente, maar naar mijn indruk klopt dat dus gewoon niet.
Goed punt, dit had ik me eerder niet gerealiseerd toen ik deze rekening tegenkwam... Wel goed om op te letten dus!
pi_60732279
Ben nu een paar weken bij Icesave. Leuk om te zien dat de rente er iedere keer als ik kijk bijgewerkt wordt...mooi plaatje!
Make my day!
  maandag 11 augustus 2008 @ 14:18:30 #135
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_60732532
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 14:06 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Goed punt, dit had ik me eerder niet gerealiseerd toen ik deze rekening tegenkwam... Wel goed om op te letten dus!
Hoewel er ook bijstaat "Rentetarieven zijn effectief op jaarbasis" ; naar mijn gevoel is dat in tegenspraak met "Geen rente-op-rente" . Maar inderdaad wel iets om even uit te zoeken voordat je hem aanvraagt.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:46:11 #136
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_60775267
In de OP staat het ING deposito van 2 jaar met 5,35 %.
Deze rente staat echter niet meer op de website van ING, daat staat :

ING Bank Deposito
6 maanden deposito 4,80%*
1 jaar deposito 5,00%*
2 jaar deposito 4,90%*
pi_60775930
Vind het wel mooi om te zien hoe klanten massaal weggingen naar kleine banken met belabberde service alleen voor die paar tientjes 2 weken bezig zijn om uiteindelijk alles geregeld te hebben bij hun nieuwe bank en dan er pas achterkomen dat het toch niet zo heel erg veel scheeld en maar weer terug komen...
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:07:15 #138
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_60776129
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 22:01 schreef Poit- het volgende:
Vind het wel mooi om te zien hoe klanten massaal weggingen naar kleine banken met belabberde service alleen voor die paar tientjes 2 weken bezig zijn om uiteindelijk alles geregeld te hebben bij hun nieuwe bank en dan er pas achter komen dat het toch niet zo heel erg veel scheelt en maar weer terug komen...
Het is ook niet de bedoeling dat je met 100 euro gaat sparen mijn beste jongen.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:32:50 #139
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_60777175
quote:
Vind het wel mooi om te zien hoe klanten massaal weggingen naar kleine banken met belabberde service alleen voor die paar tientjes 2 weken bezig zijn om uiteindelijk alles geregeld te hebben bij hun nieuwe bank en dan er pas achterkomen dat het toch niet zo heel erg veel scheeld en maar weer terug komen...
Prima, je hoeft niet over te stappen, en je snapt er duidelijk niets van!
De gemiddelde kleine bank heeft veel betere service dan de gemiddelde grote bank, bij de SNS bank duurde alles ook weken om iets te regelen, kleine banken hebben gratis of normale telefoonnummers i.p.v. 0900, staan je wel te woord, reageren wel binnen 24 uur op email, enz.
Maar blijf vooral weg
pi_60777199
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 21:46 schreef fripper het volgende:
In de OP staat het ING deposito van 2 jaar met 5,35 %.
Deze rente staat echter niet meer op de website van ING, daat staat :

ING Bank Deposito
6 maanden deposito 4,80%*
1 jaar deposito 5,00%*
2 jaar deposito 4,90%*
Jeetjemina, wat gaan die rentewijzigingen snel. De rente die ik in de OP had gezet was net amper 1 week oud. Nu heeft ING de rentes dus alweer verlaagd. Ik zal het morgen aanpassen in de OP. Bedankt voor de tip.
pi_60777291
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 22:07 schreef MrFl0ppY het volgende:

[..]

Het is ook niet de bedoeling dat je met 100 euro gaat sparen mijn beste jongen.
Heb jij mij ergens 100 euro horen roepen?

Stel je hebt ¤ 100.000 aan spaargeld. Je gaat voor 0,5% meer naar een andere bank... Dan scheelt je dat met de meest simpele berekening dus ¤ 500. Vaak geldt er voor hogere bedragen een lager rentepercentage dus ga je dat niet eens halen. Rente is idd niet erg hoog hier in Nederland, maar alle moeite die je voor dat zogenaamde 'gratis' geld moet doen en een groter risico loopt op het verliezen van een groot deel is het mij niet waard.

Stiekem ben ik natuurlijk wel jaloers dat ik nog geen tonnen op me rekening heb staan en ook lekker mee kon zeiken op de rentes en de spanning ondervinden van wanneer je geld verschijnt op je nieuwe rekening

[ Bericht 0% gewijzigd door Poit- op 12-08-2008 22:41:45 ]
pi_60777591
quote:
Ik had Icesave binnen tien minuten geregeld en kon er meteen gebruik van maken. Binnen een week waren ook alle papieren binnen. Dus tot nu toe prima service en het scheelt wel wat meer dan een paar tientjes.

En waaruit maak je op dat mensen weer terug gaan naar hun oude bank? De cijfers die ik gezien hebben wijzen toch de andere richting uit.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:48:04 #143
862 Arcee
Look closer
pi_60777752
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 22:35 schreef Poit- het volgende:
Stel je hebt ¤ 100.000 aan spaargeld. Je gaat voor 0,5% meer naar een andere bank... Dan scheelt je dat met de meest simpele berekening dus ¤ 500. Vaak geldt er voor hogere bedragen een lager rentepercentage dus ga je dat niet eens halen.
Bij 2.500.000 misschien, maar niet bij een ton, hoor.
quote:
Rente is idd niet erg hoog hier in Nederland, maar alle moeite die je voor dat zogenaamde 'gratis' geld moet doen en een groter risico loopt op het verliezen van een groot deel is het mij niet waard.
Kwestie van binnen de garantie blijven, hè.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:48:22 #144
862 Arcee
Look closer
pi_60777770
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_60777874
quote:

[..]

Stel je hebt ¤ 100.000 aan spaargeld. Je gaat voor 0,5% meer naar een andere bank... Dan scheelt je dat met de meest simpele berekening dus ¤ 500.
Het scheelt wel wat meer dan 0,5% in vergelijking met de meeste banken, het zit gauw op 2-2,5%. Op ¤ 10.000 scheelt dat per jaar toch ¤ 200 tot ¤ 250, niet gek voor 10 minuutjes werk.
quote:
Vaak geldt er voor hogere bedragen een lager rentepercentage dus ga je dat niet eens halen.

Bij de banken met de hoogste rentes (Icesave/CEB) geldt dat niet. Bij welke banken is het wel zo volgens jou?
quote:
Rente is idd niet erg hoog hier in Nederland, maar alle moeite die je voor dat zogenaamde 'gratis' geld moet doen en een groter risico loopt op het verliezen van een groot deel is het mij niet waard.
Je loopt helemaal geen groter risico om geldt te verliezen, zeker niet als je niet boven de ¤ 20.000 komt. Als je dat wel doet, dan kun je beter spreiden over verschillende banken met hoge tarieven.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:55:54 #146
78918 SeLang
Black swans matter
pi_60778061
Veel van die kleine banken zijn juist uitstekend kwa service. Snelle reactie op email, geen wachttijden als je opbelt, snelle overboekingen, etc.

Verder maakt een klein renteverschil veel uit, want je hoeft maar één keer de moeite te doen van het openen van de rekening e.d. en daarna jaar in jaar uit lekker rente trekken. Ik heb een aantal rekeningen die ik een paar jaar geleden heb geopend en nu heb ik al een paar jaar die hogere rente. De 'winst' voor die kleine moeite is na een paar jaar aardig opgelopen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_60778153
quote:
Afgezien van alle argumenten die al zijn genoemd door andere Fokkers richting jou, is het ook nog een goed signaal om te laten zien dat die grote banken niet meer zo makkelijk wegkomen met lage rentes. Als zij geen hoge(re) rente willen geven hebben wij nog keuze zat. En onder de ¤20.000 ben je nog eens veilig ook.
pi_60778528
quote:

[..]

Stel je hebt ¤ 100.000 aan spaargeld. Je gaat voor 0,5% meer naar een andere bank... Dan scheelt je dat met de meest simpele berekening dus ¤ 500.[..] groter risico

Met 20.000 euro kom je al (bijna) aan die 500 euro verschil en je loopt geen enkel risico

Kleine bankjes
pi_60794946
tvp
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
pi_60803065
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 14:07 schreef agter het volgende:
Ben nu een paar weken bij Icesave. Leuk om te zien dat de rente er iedere keer als ik kijk bijgewerkt wordt...mooi plaatje!
ik zit ook bij icesave!
goede service en bevalt me prima.
Er staat telkens in de krant dat je je geld kwijt bent als ze failliet zijn, is dus niets van waar, staat gewoon ingeschreven bij de nederlandse bank
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')