Hmmm, das een lastige. Eigenlijk is het een deposito met voorwaarden, je moet immers al een rekening bij DHB hebben. Maar als jullie willen, dan zet ik 'm er bij.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 09:19 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Reactie:
[..]
Moet deze rekening met (tot) 6% vaste rente (bij langere looptijd) niet in de OP?
Betekend dit dus dat je geen rente krijgt in het tweede jaar over het rentebedrag van het eerste jaarquote:- Jaarlijkse rente-uitkering naar uw tegenrekening. Geen rente-op-rente.
Dat klopt. Je krijgt dus alleen rente over het ingelegde bedrag exclusief rente.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 17:21 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Betekend dit dus dat je geen rente krijgt in het tweede jaar over het rentebedrag van het eerste jaar
Is dat bij alle deposito's zo, nee toch?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 17:26 schreef RJD het volgende:
[..]
Dat klopt. Je krijgt dus alleen rente over het ingelegde bedrag exclusief rente.
Wat betreft de lijst met deposito's... die wordt nu wel erg lang hè?
Dat is toch niet erg, als de rente opneembaar is? Dan kan je dat op een andere locatie alsnog rente laten vangen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 17:21 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Betekend dit dus dat je geen rente krijgt in het tweede jaar over het rentebedrag van het eerste jaar
quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 19:17 schreef SeLang het volgende:
In de UK heb ik 2 rekeningen waarbij de rente elke maand naar de tegenrekening wordt gestort. Als een soort van inkomensstroom. Waarom ze dat zo doen weet ik niet, maar het is okee
abn amro heeft de mogelijkheid om maandelijks uit te laten keren, rente is dan volgens mij een 0.25% lager, dus 4,75% in plaats van 5%quote:Op woensdag 6 augustus 2008 00:31 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Vroeger ... Had ik ook een rekening bij Bank Mees & Hope* die maandelijks uitkeerde was destijds 8,25 % rente !
Zijn er nog Nederlandse banken die de rente maandelijks uitkeren?
* Info over de betreffende bank,
http://nl.wikipedia.org/wiki/Fortis_MeesPierson
0-20K 100%, 20-40K 90%, dus je krijgt 38K (tenzij het een en/of rekening is, dan krijg je het dubbele terug)quote:Op woensdag 6 augustus 2008 01:59 schreef Dikke-Doei het volgende:
stel. ik heb 70 k op de fortis .
fortis zou gaan klappen.
krijg ik dan 40 k
dus ik zou maar max 40k op mijn rekening moeten hebben
en als ik nou 20 k op 2 zakenlijke rekeningen heb staan en 2 prive. hoeveel hou ik over. 80 k in totaalquote:Op woensdag 6 augustus 2008 02:12 schreef DJKoster het volgende:
[..]
0-20K 100%, 20-40K 90%, dus je krijgt 38K (tenzij het een en/of rekening is, dan krijg je het dubbele terug)
RJD, goed werk met die OP![]()
quote:Op woensdag 6 augustus 2008 02:20 schreef Dikke-Doei het volgende:
[..]
en als ik nou 20 k op 2 zakenlijke rekeningen heb staan en 2 prive. hoeveel hou ik over. 80 k in totaal
gaat het dus per persoon en per bedrijf of gaat het per rekening
Ook 38K dusquote:Welk bedrag wordt door het depositogarantiestelsel gegarandeerd?
Het depositogarantiestelsel garandeert een bedrag van maximaal ¤40.000 per persoon per instelling (ongeacht het aantal rekeningen), waarbij voor bedragen van ¤20.000 tot ¤40.000 een eigen risico van tien procent geldt. De vergoeding die van het depositogarantiestelsel verkregen kan worden kan dus niet meer bedragen dan ¤38.000 per persoon. In het geval van een en/of rekening van twee personen geldt dit maximum per persoon.
stel ik heb 17000 euro op 1 bank staan. bank gaat falliet. word mijn rente nog vergoed?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 02:31 schreef DJKoster het volgende:
[..]
[..]
Ook 38K dus
http://www.dnb.nl/dnb/hom(...)en/nl/46-148053.html
FBTO heeft ook een nieuwe spaarrekening: FBTO Doelsparen. Op die rekening krijg je 4,7% rente, maar dan staat je saldo tot februari 2009 vast en daarna krijg je een nieuw rente-aanbod. Daarnaast mag je zelf de naam van je rekening bedenken.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 03:01 schreef dvr het volgende:
Bij de ING nu een vrijwel voorwaardenvrije rekening "Toprente Sparen" met 4.5% rente tot 1-1-2009, daarna 4%. Enige voorwaarde is een minimumsaldo van 5000 euro.
Dank u, dank uquote:
Dan heb je het vast niet goed gedaan. Kan je de status niet bekijken op de website van Akbank? Is het daar wel van je saldo afgeschreven?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 08:23 schreef Bulletdodger het volgende:
Ik heb gisteren voor 09.00 een overboeking gedaan naar de AK-Bank maar het staat er nog niet op. Ik vind dit toch wel erg lang duren of ben ik ongeduldig?
Het is van mijn betaalrekening bij de ABN-Amro naar de AK-Bank. Ik heb al een keer eerder een overboeking gedaan naar de Ak-bank maar toen kon ik niet controleren hoe lang het duurde omdat ik toen nog geen toegang had tot hun internetbankieren.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 08:33 schreef RJD het volgende:
[..]
Dan heb je het vast niet goed gedaan. Kan je de status niet bekijken op de website van Akbank? Is het daar wel van je saldo afgeschreven?
Wat een gedoe voor ongeveer ¤20 extra rente voor dat halve jaar t.o.v. Akbank.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 11:47 schreef Plukie86 het volgende:
Heb vorige week twee nieuwe spaarrekeningen geopend, omdat ik bij de Rabo zeer weinig rente krijg. Al mijn spaargeld gaat nu naar de AK bank, en intussen stort ik elke maand van de AK via mijn betaalrekening het maximale stortbedrag over naar de Ohra, met die tijdelijke 7,5% rente. Wel even een gedoe tot alles bij de Ohra staat, maar voor die rente heb ik het wel over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |