Be carefull what you wish for.... Hoge rentes zijn leuk hoor daar niet van maar het moet uit de lengte of de breedte komen, andere rentes (hypotheek, leningen etc.) stijgen natuurlijk net zo hard mee.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 12:06 schreef portable het volgende:
Wachten op de 6% barrière zonder voorwaarden.
Iemand?quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 15:39 schreef Asgard het volgende:
En nog een vraagje.
Ik las in de FAQ ook dat de rente word uitgekeerd na een jaar of als je vroegtijdig je rekening opzegt eerder.
Maar hoe word de rente dan berekent?
Bedrag x 0,05 gedeeld door 365 x aantal dagen dat m'n geld op de rekening zat?
Inderdaad zo wordt het berekend.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 15:54 schreef Asgard het volgende:
[..]
Iemand?
Is er hier trouwens iemand die een rekening heeft bij CEB? Of zit iedereen bij Ijsland?
Gewoon leeglaten inderdaad .quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 16:14 schreef Asgard het volgende:
Ik heb net ff een rekening aangevraagd (Top Interest).
En ik krijg nu dat formuliertje dat ik moet uitprinten en opsturen. Maar dit stukje kan ik toch gewoon leeglaten?
[ afbeelding ]
Ik ben gewoon boven de 18 jaar en ik ben de enige rekeninghouden.
Het komt uit de inflatie... Oftewel netto blijft je geld grofweg evenveel waard, of het nou 3% als max. heeft of 6%...quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 15:41 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Be carefull what you wish for.... Hoge rentes zijn leuk hoor daar niet van maar het moet uit de lengte of de breedte komen, andere rentes (hypotheek, leningen etc.) stijgen natuurlijk net zo hard mee.
Je berekening deugt niet, natuurlijk is het niet gewoon delen door 365, want over de rente van de eerste dag krijg je de rest van het jaar ook rente.quote:
En als je je salaris bij de Postbank binnen laat komen, of een Postbank hypotheek hebt, dan vervalt de eis van minimaal ¤5.000 inleg. Ik heb onmiddelijk al het geld van de bonusrenterekening gehaald en een Toprekening geopend. En je krijgt bij opening ook nog 10.000 rentepunten (de meest waardeloze spaarpremie ooit, maar goed).quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 14:07 schreef SaskiaR het volgende:
Postbank heeft nu een leuke actie: als je nu een Toprekening opent krijg je de eerste drie maanden 4,5 % rente. Dus toch maar eens zo'n ding geopend... ga daar maar mijn geld op zetten ipv op de bonusrenterekening waarbij je een minimumbedrag per jaar moet sparen om je geld te krijgen.
denk dat je even eerdere topics door moet lezen.... er zijn een aantal met ervaring idd.... waaronder ikquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 21:41 schreef Bierie het volgende:
Zojuist een Icesave rekening geopend bij Landsbanki. En de eerste 5 hele euro's alweer gestort.
Ben benieuwd...
Iemand al (langer) ervaring met deze club?
Done!quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 19:27 schreef Tim2005 het volgende:
[..]
Een dik vet kruis door zetten (voordat iemand anders zich opgeeft als mede rekening houder!)
Wow, dat levert veel rente op...quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 21:41 schreef Bierie het volgende:
Zojuist een Icesave rekening geopend bij Landsbanki. En de eerste 5 hele euro's alweer gestort.
Ben benieuwd...
Gelijk aangevraagdquote:Op zondag 3 augustus 2008 02:08 schreef dhool het volgende:
Loyalis (ABP dochter) biedt ook een internetspaarrekening aan zonder beperkingen met 4,6% rente.
Die zie ik nog niet in het overzicht staan, rekening openen verliep zonder problemen.
http://www.loyalis.nl/loyalis/kiesnujetoekomst/
als eerste storting heeft vrijwel iedereen een euro of 5 gestort... voor het activeren...quote:
Merci dat je mij daar even op wijst.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 22:45 schreef Wexy het volgende:
[..]
denk dat je even eerdere topics door moet lezen.... er zijn een aantal met ervaring idd.... waaronder ik
In het begin werd ik inderdaad regelmatig gebeld ja. Heb al snel laten weten dat dat niet nodig was, Don't call me, I'll call you.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 00:25 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Dat ze je regelmatig lastig vallen met "enorm goede aanbiedingen" van "speciale" (spaar)producten zodra je meer dan xxK op je rekening hebt staan. enorm vervelend en zoals DIGGER al aangaf, het loont de moeite niet.Je krijgt ook met enige regelmaat persoonlijke uitnodigingen van een financieel adviseur of voor voorlichtingsavondjes e.d.
Gewoon je centen bij icesave/at/ak/ceb etc. parkeren, geen gezeur en een veel hoger rendement.
Ik vind de interface van CEB eigenlijk iets mooier dan die van IceSave, toch ziet het er wel goed uit.quote:Op zondag 3 augustus 2008 11:26 schreef Bierie het volgende:
[..]
Merci dat je mij daar even op wijst.
Daar had ik inderdaad heel eigenwijs overheen gelezen.
Interface van Icesave een beetje prettig om mee te werken trouwens?
Vijf hele euro's?quote:Op zondag 3 augustus 2008 09:57 schreef Wexy het volgende:
[..]
als eerste storting heeft vrijwel iedereen een euro of 5 gestort... voor het activeren...
Pfff das echt zwaar irri als ze je gaan bellen enzo ! Meestal bellen ze nog met nummer onderdrukt ook..quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 00:25 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Dat ze je regelmatig lastig vallen met "enorm goede aanbiedingen" van "speciale" (spaar)producten zodra je meer dan xxK op je rekening hebt staan. enorm vervelend en zoals DIGGER al aangaf, het loont de moeite niet.Je krijgt ook met enige regelmaat persoonlijke uitnodigingen van een financieel adviseur of voor voorlichtingsavondjes e.d.
Ik ben er ook absoluut niet gevoelig voor en ik moet nog 30 worden.quote:Op zondag 3 augustus 2008 13:48 schreef DIGGER het volgende:
Het is dus meer een "status" maar ook dat boeit me niks, is inderdaad iets waar wellicht een oudere meer gevoel bij krijgt, iemand die wellicht nog wel zaken bij de bank zelf doet, veel voorlichting wil etc.
Gewoon een fout telefoonnummer opgeven of niet melden als een oud nummer wordt opgeheven does the trick.quote:Op zondag 3 augustus 2008 20:43 schreef Sigmund_Freud het volgende:
[..]
Pfff das echt zwaar irri als ze je gaan bellen enzo ! Meestal bellen ze nog met nummer onderdrukt ook..
Nee, daar is het niet voor. Is alleen voor het geval dat de bank failliet gaat.quote:Op maandag 4 augustus 2008 09:38 schreef Bulletdodger het volgende:
Rare vraag wellicht: Maar geldt het depositogarantiestelsel ook als er een of andere louche medewerker is die geld van je rekening haalt of ben ik nu paranoide aan het worden?
Als een louche medewerker van de bank je rekening plundert, dan kun je het gewoon verhalen op de bank (en de bank weer op de medewerker). Of je moet er vanuit gaan dat de bank hierdoor failliet gaat, dan valt het wel onder de depositogarantiestelselquote:Op maandag 4 augustus 2008 09:38 schreef Bulletdodger het volgende:
Rare vraag wellicht: Maar geldt het depositogarantiestelsel ook als er een of andere louche medewerker is die geld van je rekening haalt of ben ik nu paranoide aan het worden?
Ja precies, volgens mij word je door de bank altijd wel schadeloos gesteldquote:Op maandag 4 augustus 2008 13:11 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Als een louche medewerker van de bank je rekening plundert, dan kun je het gewoon verhalen op de bank (en de bank weer op de medewerker). Of je moet er vanuit gaan dat de bank hierdoor failliet gaat, dan valt het wel onder de depositogarantiestelsel
Dat vroeg ik mij dus ook al een tijdje af.quote:Op maandag 4 augustus 2008 13:28 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat is het verschil tussen een DHB Depositorekening en een DHB MaxiSpaar Rekening? Die laatste geeft een hogere rente, terwijl beide een vaste rente voor een vaste looptijd geeft...
Ik weet het al. Deze depositorekening kan je alleen openen als je een lopende rekening hebt bij DHB Bank.quote:Op maandag 4 augustus 2008 17:18 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik stuur ze een mailtje, het resultaat volgt hier
quote:Om een Rekening te kunnen openen moet u een lopende DHB Tegenrekening hebben. De Rekening zal met de huidige gegevens van de DHB Tegenrekening geopend worden. Bij het openen van de Rekening zal de door u gekozen DHB Tegenrekening worden gedebiteerd.
Ik dacht dat de ene wel en de andere niet via internet te openen is. Maar misschien is dat het verschil niet of niet het enige verschil.quote:Op maandag 4 augustus 2008 13:28 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat is het verschil tussen een DHB Depositorekening en een DHB MaxiSpaar Rekening? Die laatste geeft een hogere rente, terwijl beide een vaste rente voor een vaste looptijd geeft...
Reactie:quote:Op maandag 4 augustus 2008 13:28 schreef RemcoDelft het volgende:
Moet deze rekening met (tot) 6% vaste rente (bij langere looptijd) niet in de OP?quote:Het is alleen mogelijk om een DHB MaxiSpaar rekening te openen door een bedrag via een reeds geopende DHB VoorSpoedrekening of SaveOnline rekening over te boeken. U dient zelf online, via ons DHB Net Banking systeem de DHB MaxiSpaar rekening te openen. U ontvangt hiervan ook geen afschriften en u dient zelf deze rekening online te beheren. De DHB Depositorekening daarentegen is niet gekoppeld aan een DHB rekening, u ontvangt na iedere mutatie een afschrift en uw opdrachten dient u middels een ondetekend en per post verzonden brief aan ons op te geven.
Hmmm, das een lastige. Eigenlijk is het een deposito met voorwaarden, je moet immers al een rekening bij DHB hebben. Maar als jullie willen, dan zet ik 'm er bij.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 09:19 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Reactie:
[..]
Moet deze rekening met (tot) 6% vaste rente (bij langere looptijd) niet in de OP?
Betekend dit dus dat je geen rente krijgt in het tweede jaar over het rentebedrag van het eerste jaarquote:- Jaarlijkse rente-uitkering naar uw tegenrekening. Geen rente-op-rente.
Dat klopt. Je krijgt dus alleen rente over het ingelegde bedrag exclusief rente.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 17:21 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Betekend dit dus dat je geen rente krijgt in het tweede jaar over het rentebedrag van het eerste jaar
Is dat bij alle deposito's zo, nee toch?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 17:26 schreef RJD het volgende:
[..]
Dat klopt. Je krijgt dus alleen rente over het ingelegde bedrag exclusief rente.
Wat betreft de lijst met deposito's... die wordt nu wel erg lang hè?
Dat is toch niet erg, als de rente opneembaar is? Dan kan je dat op een andere locatie alsnog rente laten vangen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 17:21 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Betekend dit dus dat je geen rente krijgt in het tweede jaar over het rentebedrag van het eerste jaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |