abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60494496
nice
pi_60494719
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 13:51 schreef Poepoog het volgende:

[..]

ik heb hem aangepast in mijn o/p, hopelijk naar je wens.
Ik heb het gelijk even uitgeprobeerd. Fortis heeft namelijk de rente van zijn deposito verlaagd van 5,6% naar 5,3% voor 5 jaar vast. Dat is nu dus direct in het overzicht aangepast.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 1 augustus 2008 @ 19:10:30 #28
862 Arcee
Look closer
pi_60495076
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 09:18 schreef RJD het volgende:
Volgens mij is het gelukt:
Netjes.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_60495126
Nette OP zo!
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 1 augustus 2008 @ 19:12:40 #30
862 Arcee
Look closer
pi_60495129
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 15:39 schreef Asgard het volgende:
Ff een paar korte vraagjes hoor.

Ik ben me ff aan het orienteren op Credit Europe Bank en ik las net ff hun FAQ.

Deposito is toch dat je je geld voor een bepaalde tijd moet vastzetten? Maar de Top interest rekening is toch zonder voorwaarden, waarom word hier dan gesproken over depositogarantiestelsel? Of is dat alleen een naam en worden bedragen tot 20k gewoon gedekt. (Ik weet dat het zo is, heb het al meerdere keren terug kunnen lezen, maar toch ff zekerheid het gaat toch om mijn spaargeld )

En nog een vraagje.
Ik las in de FAQ ook dat de rente word uitgekeerd na een jaar of als je vroegtijdig je rekening opzegt eerder.
Maar hoe word de rente dan berekent?
Bedrag x 0,05 gedeeld door 365 x aantal dagen dat m'n geld op de rekening zat?
Depositogarantiestelsel is gewoon de naam. Heeft niks met een depositorekening te maken.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_60497707
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 13:36 schreef Asgard het volgende:
Ik krijg nu nog maar 3,2% bij de ABN met internetsparen
Ik denk dat ik een rekening open bij Credit Europe
Ik ben private banking relatie van de ABN, maar vrijwel alle spaargeld staat bij CEB & ATB en dat kunnen ze op zich ook makkelijk zien natuurlijk aan de overboekingen die kant(en) op.
En alle belegginen gaan via Binck, ook dat kunnen ze natuurlijk zo nagaan.

Ik moet zeggen: Het houdt ze wel rustig, ze weten gelijk dat ze niet met e.o.a. mooi verhaal hoeven aan te komen om m'n geld ergens in een ABN product te stoppen dat qua dekking en opbrengst toch niet in de buurt kan komen
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_60499656
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 21:20 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Ik ben private banking relatie van de ABN, maar vrijwel alle spaargeld staat bij CEB & ATB en dat kunnen ze op zich ook makkelijk zien natuurlijk aan de overboekingen die kant(en) op.
En alle belegginen gaan via Binck, ook dat kunnen ze natuurlijk zo nagaan.

Ik moet zeggen: Het houdt ze wel rustig, ze weten gelijk dat ze niet met e.o.a. mooi verhaal hoeven aan te komen om m'n geld ergens in een ABN product te stoppen dat qua dekking en opbrengst toch niet in de buurt kan komen
Is private banking natuurlijk niet zo speciaal
pi_60500552
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 19:12 schreef Arcee het volgende:

[..]

Depositogarantiestelsel is gewoon de naam. Heeft niks met een depositorekening te maken.
OK thnx

@DIGGER
Wat houd dat in? (private banking relatie? )
pi_60501883
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 23:24 schreef Asgard het volgende:
Wat houd dat in? (private banking relatie? )
Dat ze je regelmatig lastig vallen met "enorm goede aanbiedingen" van "speciale" (spaar)producten zodra je meer dan xxK op je rekening hebt staan. enorm vervelend en zoals DIGGER al aangaf, het loont de moeite niet. Je krijgt ook met enige regelmaat persoonlijke uitnodigingen van een financieel adviseur of voor voorlichtingsavondjes e.d.

Gewoon je centen bij icesave/at/ak/ceb etc. parkeren, geen gezeur en een veel hoger rendement.
pi_60501993
Je wordt wel sneller geholpen, én je hebt toegang tot de lounges
pi_60502266
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 00:30 schreef Poepoog het volgende:
Je wordt wel sneller geholpen, én je hebt toegang tot de lounges
Je wordt idd sneller geholpen met dingen die je bij andere banken gewoon zelf kan doen of net zo snel gaan. Lounges zegt me niks, ik zat bij de rabo en dus niet bij de abn.

Maar goed, private banking is het verkopen van een gevoel. Het heeft geen flikker te maken met daadwerkelijk rendement of verstandig met je financieën omgaan. De extra aandacht en het sfeertje zal het best goed doen bij de wat oudere spaarders die de ballen verstand hebben van de markt maar als je ook maar enige moeite hebt gestoken in nadenken over sparen, investeren en beleggen dan weet je wel beter.
pi_60502310
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 00:45 schreef g0dz0r het volgende:

[..]

Je wordt idd sneller geholpen met dingen die je bij andere banken gewoon zelf kan doen of net zo snel gaan. Lounges zegt me niks, ik zat bij de rabo en dus niet bij de abn.
Nou, problemen worden wél degelijk sneller verholpen, je bent nu eenmaal wat waardevoller voor hun als klant.
pi_60502711
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 00:47 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Nou, problemen worden wél degelijk sneller verholpen, je bent nu eenmaal wat waardevoller voor hun als klant.
Ik heb er nooit veel van gemerkt op wat kleine dingen na die je als "normale" klant ook voor elkaar krijgt als je vasthoudend genoeg bent. Het gaat allemaal wat makkelijker en je geniet een bepaald "krediet" maar verder? Je komt verder en sneller ergens als je gewoon iemand kent bij de vestiging waar je je zaken regelt. Ik vind dat private banking echt iets voor 50 plussers die lid zijn van een rotary.
pi_60504782
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 00:47 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Bij een goede bank heb je nooit problemen
Sterker nog... sinds het internetbankieren heb ik vrijwel nooit meer contact met mijn bank.
pi_60506668
Wachten op de 6% barrière zonder voorwaarden.
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 12:50:30 #41
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_60507401
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 12:06 schreef portable het volgende:
daar zitten we nog wel een heel stuk vanaf.
zolang de "grote nederlandse banken" ( postbank, rabo etc ) nog ver onder de rente van Icesave en zo blijven blijven lijkt me dat Icesave weinig reden heeft om meer omhoog te gaan.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_60509983
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 12:06 schreef portable het volgende:
Be carefull what you wish for.... Hoge rentes zijn leuk hoor daar niet van maar het moet uit de lengte of de breedte komen, andere rentes (hypotheek, leningen etc.) stijgen natuurlijk net zo hard mee.
pi_60510224
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 15:39 schreef Asgard het volgende:
En nog een vraagje.
Ik las in de FAQ ook dat de rente word uitgekeerd na een jaar of als je vroegtijdig je rekening opzegt eerder.
Maar hoe word de rente dan berekent?
Bedrag x 0,05 gedeeld door 365 x aantal dagen dat m'n geld op de rekening zat?
Iemand?

Is er hier trouwens iemand die een rekening heeft bij CEB? Of zit iedereen bij Ijsland?
pi_60510614
Ik heb net ff een rekening aangevraagd (Top Interest).
En ik krijg nu dat formuliertje dat ik moet uitprinten en opsturen. Maar dit stukje kan ik toch gewoon leeglaten?

Ik ben gewoon boven de 18 jaar en ik ben de enige rekeninghouden.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 2 augustus 2008 @ 16:16:15 #45
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_60510631
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 15:54 schreef Asgard het volgende:

[..]

Iemand?

Is er hier trouwens iemand die een rekening heeft bij CEB? Of zit iedereen bij Ijsland?
Inderdaad zo wordt het berekend.
tot de datum dat je rekening leeg is gaan ze rekenen. ze rekenen dus met dagrentes en zo kun je ook zien als je inlogt op je internetbankieren van CEB hoeveel rente je tot op die dag hebt.
Maar persoonlijk zou ik mn rekening niet opzeggen zelfs al maak ik hem leeg, als CEB hoger gaat in de rente dan een ander moet je weer een nieuwe aanvragen enzo.... en op moment dat je niet op zegt kun je gewoon het geld overmaken.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 17:16:58 #46
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_60511672
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 16:14 schreef Asgard het volgende:
Ik heb net ff een rekening aangevraagd (Top Interest).
En ik krijg nu dat formuliertje dat ik moet uitprinten en opsturen. Maar dit stukje kan ik toch gewoon leeglaten?

[ afbeelding ]

Ik ben gewoon boven de 18 jaar en ik ben de enige rekeninghouden.
Gewoon leeglaten inderdaad .
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 17:32:01 #47
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_60511921
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 15:41 schreef g0dz0r het volgende:

[..]

Be carefull what you wish for.... Hoge rentes zijn leuk hoor daar niet van maar het moet uit de lengte of de breedte komen, andere rentes (hypotheek, leningen etc.) stijgen natuurlijk net zo hard mee.
Het komt uit de inflatie... Oftewel netto blijft je geld grofweg evenveel waard, of het nou 3% als max. heeft of 6%...
censuur :O
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 17:33:11 #48
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_60511938
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 15:54 schreef Asgard het volgende:

[..]

Iemand?
Je berekening deugt niet, natuurlijk is het niet gewoon delen door 365, want over de rente van de eerste dag krijg je de rest van het jaar ook rente.
Oftewel 1.00xxx^365 = 1.05 bij 5% rente. En 1.00xxx is de rente per dag.
censuur :O
pi_60513862
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 17:16 schreef fripper het volgende:

[..]

Gewoon leeglaten inderdaad .
Een dik vet kruis door zetten (voordat iemand anders zich opgeeft als mede rekening houder!)
pi_60516464
Zojuist een Icesave rekening geopend bij Landsbanki. En de eerste 5 hele euro's alweer gestort.
Ben benieuwd...

Iemand al (langer) ervaring met deze club?
Profiel opgeheven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')