Hier ook zo'n 2 weken.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 11:03 schreef Wexy het volgende:
Bij mij duurde het ongeveer 2 weken. Had op de 9e aangevraagd. De datum van openen staat bij CEB op 24-01. En ik geloof dat ik op de 27e alles in huis had.
je krijgt dus geen rente op rente. dus 130. Alleen de vraag is dan wel waar die 6 euro per jaar naar toe gaat. Als je die gestort krijgt kun je die natuurlijk op een rekening zetten met 5% en zo kun je ook een soort van rente op rente krijgenquote:Op maandag 11 augustus 2008 12:30 schreef fripper het volgende:
Iemand ervaring met de DHB MaxiSpaar Rekening ?
zie https://www.dhbbank.com/Netherlands/NL/Products/5737.aspx
Bij de DHB MaxiSpaar Rekening met rente uitkering aan het einde van de looptijd staat de opmerking "Geen rente-op-rente" .
Als ik nu 100 euro 5 jaar vast zet met 6% , krijg ik dan 100 * 1,06 * 1,06 * 1,06 * 1,06 * 1,06 = 133,82
Of krijg ik 100 + 6 + 6 + 6 + 6 + 6 = 130. Dat is namelijk "Geen rente-op-rente" naar mijn idee, maar het rendement is dan 5,4% op jaarbasis.
Hoe moet ik dit interpreteren ?
Nee , want de rentebetaling is aan het einde van de looptijd. Je krijgt dus de eerste 5 jaar niks.quote:Op maandag 11 augustus 2008 13:02 schreef Wexy het volgende:
[..]
je krijgt dus geen rente op rente. dus 130. Alleen de vraag is dan wel waar die 6 euro per jaar naar toe gaat. Als je die gestort krijgt kun je die natuurlijk op een rekening zetten met 5% en zo kun je ook een soort van rente op rente krijgen
Goed punt, dit had ik me eerder niet gerealiseerd toen ik deze rekening tegenkwam... Wel goed om op te letten dus!quote:Op maandag 11 augustus 2008 13:17 schreef fripper het volgende:
[..]
Deze rekening staat nu in de openingspost vermeld met 6% rente, maar naar mijn indruk klopt dat dus gewoon niet.
Hoewel er ook bijstaat "Rentetarieven zijn effectief op jaarbasis" ; naar mijn gevoel is dat in tegenspraak met "Geen rente-op-rente" . Maar inderdaad wel iets om even uit te zoeken voordat je hem aanvraagt.quote:Op maandag 11 augustus 2008 14:06 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Goed punt, dit had ik me eerder niet gerealiseerd toen ik deze rekening tegenkwam... Wel goed om op te letten dus!
Het is ook niet de bedoeling dat je met 100 euro gaat sparen mijn beste jongen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 22:01 schreef Poit- het volgende:
Vind het wel mooi om te zien hoe klanten massaal weggingen naar kleine banken met belabberde service alleen voor die paar tientjes2 weken bezig zijn om uiteindelijk alles geregeld te hebben bij hun nieuwe bank en dan er pas achter komen dat het toch niet zo heel erg veel scheelt en maar weer terug komen...
Prima, je hoeft niet over te stappen, en je snapt er duidelijk niets van!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 22:01 schreef Poit- het volgende:
Vind het wel mooi om te zien hoe klanten massaal weggingen naar kleine banken met belabberde service alleen voor die paar tientjes2 weken bezig zijn om uiteindelijk alles geregeld te hebben bij hun nieuwe bank en dan er pas achterkomen dat het toch niet zo heel erg veel scheeld en maar weer terug komen...
Jeetjemina, wat gaan die rentewijzigingen snel. De rente die ik in de OP had gezet was net amper 1 week oud. Nu heeft ING de rentes dus alweer verlaagd. Ik zal het morgen aanpassen in de OP. Bedankt voor de tip.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:46 schreef fripper het volgende:
In de OP staat het ING deposito van 2 jaar met 5,35 %.
Deze rente staat echter niet meer op de website van ING, daat staat :
ING Bank Deposito
6 maanden deposito 4,80%*
1 jaar deposito 5,00%*
2 jaar deposito 4,90%*
Heb jij mij ergens 100 euro horen roepen?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 22:07 schreef MrFl0ppY het volgende:
[..]
Het is ook niet de bedoeling dat je met 100 euro gaat sparen mijn beste jongen.
Ik had Icesave binnen tien minuten geregeld en kon er meteen gebruik van maken. Binnen een week waren ook alle papieren binnen. Dus tot nu toe prima service en het scheelt wel wat meer dan een paar tientjes.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 22:01 schreef Poit- het volgende:
Vind het wel mooi om te zien hoe klanten massaal weggingen naar kleine banken met belabberde service alleen voor die paar tientjes2 weken bezig zijn om uiteindelijk alles geregeld te hebben bij hun nieuwe bank en dan er pas achterkomen dat het toch niet zo heel erg veel scheeld en maar weer terug komen...
Bij 2.500.000 misschien, maar niet bij een ton, hoor.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 22:35 schreef Poit- het volgende:
Stel je hebt ¤ 100.000 aan spaargeld. Je gaat voor 0,5% meer naar een andere bank... Dan scheelt je dat met de meest simpele berekening dus ¤ 500. Vaak geldt er voor hogere bedragen een lager rentepercentage dus ga je dat niet eens halen.
Kwestie van binnen de garantie blijven, hè.quote:Rente is idd niet erg hoog hier in Nederland, maar alle moeite die je voor dat zogenaamde 'gratis' geld moet doen en een groter risico loopt op het verliezen van een groot deel is het mij niet waard.
Het scheelt wel wat meer dan 0,5% in vergelijking met de meeste banken, het zit gauw op 2-2,5%. Op ¤ 10.000 scheelt dat per jaar toch ¤ 200 tot ¤ 250, niet gek voor 10 minuutjes werk.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 22:35 schreef Poit- het volgende:
[..]
Heb jij mij ergens 100 euro horen roepen?
Stel je hebt ¤ 100.000 aan spaargeld. Je gaat voor 0,5% meer naar een andere bank... Dan scheelt je dat met de meest simpele berekening dus ¤ 500.
quote:Vaak geldt er voor hogere bedragen een lager rentepercentage dus ga je dat niet eens halen.
Je loopt helemaal geen groter risico om geldt te verliezen, zeker niet als je niet boven de ¤ 20.000 komt. Als je dat wel doet, dan kun je beter spreiden over verschillende banken met hoge tarieven.quote:Rente is idd niet erg hoog hier in Nederland, maar alle moeite die je voor dat zogenaamde 'gratis' geld moet doen en een groter risico loopt op het verliezen van een groot deel is het mij niet waard.
Afgezien van alle argumenten die al zijn genoemd door andere Fokkers richting jou, is het ook nog een goed signaal om te laten zien dat die grote banken niet meer zo makkelijk wegkomen met lage rentes. Als zij geen hoge(re) rente willen geven hebben wij nog keuze zat. En onder de ¤20.000 ben je nog eens veilig ook.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 22:01 schreef Poit- het volgende:
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 22:35 schreef Poit- het volgende:
[..]
Heb jij mij ergens 100 euro horen roepen?
Stel je hebt ¤ 100.000 aan spaargeld. Je gaat voor 0,5% meer naar een andere bank... Dan scheelt je dat met de meest simpele berekening dus ¤ 500.[..] groter risico
ik zit ook bij icesave!quote:Op maandag 11 augustus 2008 14:07 schreef agter het volgende:
Ben nu een paar weken bij Icesave. Leuk om te zien dat de rente er iedere keer als ik kijk bijgewerkt wordt...mooi plaatje!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |