Teaser:quote:Harry Potter's sixth year at Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry is colored by two truths: Lord Voldemort is wreaking havoc on Britain and teenage hormones are fully raging. In this penultimate story in the saga of the Boy Who Lived, Harry finds a mysterious potions book bearing the inscription 'Property of the Half-Blood Prince. As he beings to use its custom instructions and spells, he also embarks on a journey through the past, with Dumbledore, to unravel the mystery of Voldemort's past and, eventually, his immortality. Further complicating things are Apparition lessons, bitter jealousy between Ron and Hermione over their romance that's been building for years, and Harry's budding realization that Ginny is attractive...
Teenage problems take a backseat as 'Half-Blood Prince' rockets toward its unbelievable conclusion, though, which places Harry at the front lines of the escalating war. And on those front lines, casualties inevitably occur...
Ik ook!quote:
Amen, en ik denk dat de scene met Dumbledore en Harry ondergronds en het beschermende vuur echt waanzinnig mooi moet wordenquote:
Haal de drie boekcovers weg ipv een van de teaser posters, zou ik zeggen.quote:
En de datum dat de film in de cinema komtquote:
quote:Op zondag 3 augustus 2008 19:42 schreef leonieke het volgende:
[..]
En de datum dat de film in de cinema komt
En indien mogelijk: een aftel-ding (zoals ze in OUD hebben voor bevallingen)
wat zit jij nou te trippen?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:47 schreef Dricky het volgende:
hey wie is Volder moord,
was het prof. snake, of niet?
zoiets vroeg ie ook al een keer toen ie een harry dvd wou kopenquote:
Serieus???quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 18:43 schreef Angelic_Rose het volgende:
Ja deel 7 komt in 2 delen..
En over het uitstel van deel 6:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Idd. Redelijk stijlloos dit. "Nu wordt het gat tussen film 6 en film 7 wel korter" Ja, maar hoeveel tijd zit er wel niet tussen 5 en 6??? Beetje jammer.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 13:32 schreef MissLeDuq het volgende:
Hadden ze dit niet eerder kunnen bedenken
Ik ben ook weer begonnen met lezenquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 09:44 schreef appelsientje het volgende:
Ik krijg trouwens spontaan weer zin om de boeken te lezen
Daar was ik al mee begonnen in juli als voorbereiding op de film in novemberquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 10:13 schreef Neoktheone het volgende:
[..]
Ik ben ook weer begonnen met lezen
Ik wil ookquote:Op woensdag 20 augustus 2008 14:32 schreef Koningin het volgende:
[ afbeelding ]
Hier kan ik niet op wachten tot juli 2009
ik ook!quote:Op woensdag 20 augustus 2008 14:49 schreef motorbloempje het volgende:ordinaire tvp
ben zó benieuwd
Ik ook. Dan is de sfeer veel beter.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 08:43 schreef Adelante het volgende:
Er zal wel research naar gedaan zijn, maar ik vind de kerstperiode toch de beste tijd voor Harry Potter films
Zou tof zijn als het gewoon een promotiestunt was.quote:Op zaterdag 20 september 2008 16:53 schreef Opperkwal het volgende:
http://harrypotter.warnerbros.co.uk/releasedates/
toch 21 november?
Ik denk ook dat het gewoon een verouderde link of een foutje is.quote:Op zaterdag 20 september 2008 17:06 schreef leonieke het volgende:
Ja, maar ik durf er niet op te hopenZe hebben geen zo'n promotiestunt nodig om mensen naar de bioscoop te lokken..
Wow, 25 minuten.quote:Harry Potter and the Half-Blood Prince gaat 25 minuten aan IMAX-3D beelden bevatten. Dit is goed nieuws voor alle fans die al op het puntje van hun stoel zaten tijdens de 17 minuten IMAX-3D in Harry Potter and the Order of the Phoenix. Het nieuws werd bekend tijdens de aandeelhouders vergadering van IMAX m.b.t de resultaten in het tweede kwartaal.
Godver.quote:Producer David Heyman, (Harry Potter 1 t/m 5, I am Legend) heeft in een interview laten weten dat er flink wat is geknipt in The Half Blood Prince. Zo zullen het gevecht op Zweinstein en de begrafenis van Dumbledore niet voorkomen in de film:
"The reason why we left out the Battle at Hogwarts is because we have a battle at Hogwarts in the Seventh film and we are avoiding repetition. Dumbledore's funeral was something that I really loved and is a fantastic part of the book and part of me would have loved it in the film. But we decided that while we loved it that what we came up with was the right ending for the film that we had made.''
Fans over de hele wereld werden half augustus al teleurgesteld met het uitstel van de film, en de eerste reacties op deze ontwikkeling zijn ook niet positief. Harry Potter and the Half-Blood Prince gaat op 16 juli in Nederland in premiere, en naast de inmiddels vertrouwde cast maken Jim Broadbent en Helen McCroy hun opwachting. Ook zien we Hero Fiennes-Tiffin als een jongere Voldemort. Fiennes-Tiffin is tevens de neef van acteur Ralph Fiennes, die de rol van de volwassen Voldemort speelde in The Goblet of Fire en The Order of the Phoenix.
Als het dan al überhaupt gefilmd is..quote:Op dinsdag 23 september 2008 21:55 schreef Adelante het volgende:
hmmm, misschien dat er een uncut versie op dvd verschijnt
Ik kan me voorstellen dat zodra Dumbledore vermoord is en Harry weer kan bewegen hij Snape probeert aan te vallen met z'n eigen spreuken en dus duidelijk wordt wie de Half-Blood Prince was. Dat alles dan gewoon op het dak dus i.p.v. de hele achtervolging + gevechten in Hogwarts. En dan nog een einde die aansluit op het begin van deel 7 me dunkt.quote:Op woensdag 24 september 2008 19:39 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Bedoelen ze met het weglaten van de battle de confrontatie tussen Harry en Snape?
Ik denk dat mensen sowieso wel gaan. Ik in elk geval wel, ondanks de teleurstellingen.quote:Op woensdag 24 september 2008 08:49 schreef DaFrenk het volgende:
Maar wel veel teleurstellingen zeg omtrent deze film.. ben benieuwd of ze dit veel bezoekers gaat kosten.
Wat denk je van die twee die nog komen gaan? Die komen waarschijnlijk ergens in 2012 in dit tempo en dan is de Indiase variant Hori Puter waarschijnlijk al weer hipquote:Op donderdag 25 september 2008 11:22 schreef Canisfire het volgende:
Komt de film nu trouwens niet te laat?
Ik bedoel voorde echt HP fans is het natuurlijk nooit te laat maar het algemeene publiek is volgens mij nu wel een beetje klaar met Harry Potter.
Het lijkt me overduidelijk waarom ze dit doen. Minder concurrentie volgend jaar in de zomer.quote:Op woensdag 24 september 2008 12:38 schreef Gilsa het volgende:
Muh... echt schijt dat ie zo lang is uitgesteld!!!! Zitten er vet lang op te wachten doen ze dit!!!
Perkamentus bezwangert minnaresquote:Op zondag 26 oktober 2008 18:11 schreef Adelante het volgende:
ik las ook ergens dat dumbledore weer vader is geworden op 68jarige leeftijd
Ow! Even niet op die hand gelet.. goed excuus om hem nog eens te kijken.quote:Op zondag 26 oktober 2008 20:25 schreef Take_A_Picture het volgende:
Maargoed, die nieuwe trailer is dan wel erg leuk. Die hand van Dumbledore *ril*
Nou.. HQ.. ik zie weinig verschil met die van Traileraddictquote:Op zondag 26 oktober 2008 21:50 schreef babbode het volgende:
hier is de nieuwe trailer van Harry potter in HQ
enjoy
hij gaat echt niet lekken.quote:Op maandag 27 oktober 2008 22:03 schreef EvilMarc het volgende:
Als de film ergens lekt ga ik hem echt wel kijken. Ik hou het echt niet tot volgend jaar
Inderdaad.. blijft toch jammer.quote:Op vrijdag 14 november 2008 22:37 schreef Goodbye het volgende:
Geweldige trailer![]()
En dan te bedenken dat we hem anders al bijna hadden kunnen zien
Precies! Dan verfilmen ze deel 7 wellicht helemaal niet meer.quote:Op zaterdag 15 november 2008 15:54 schreef Asgard het volgende:
Juli is echt veel te lang, we zouden uit protest allemaal niet naar de bios moeten gaan maar gewoon wachten tot we de retail dvd kunnen downloaden!
Anders is Harry ondertussen 30 en Hermelien aan d'r eerste lift toe voordat deel 7 uitkomtquote:Op zondag 16 november 2008 08:52 schreef Schanulleke het volgende:
Die nieuwe trailer is wel weer lekker vol actie gestopt.
Wat duurt het ongelooflijk lang voordat deze uitkomt trouwens, d'r zit twee jaar tussen. Zijn ze in de tussentijd ook de hallows aan het opnemen zodat die volgend jaar met kerst er direct achteraan kan ofzo?
Tsja, helemaal waar! Enfin, de trailers zijn idd veelbelovend!quote:Op woensdag 19 november 2008 11:37 schreef Niconigger het volgende:
Mooie trailers![]()
HP hoort in de winter (kerst) en niet in de zomer
Agree. + dat er straks een dertigjarige iemand van 18 gaat spelen. Wel suf.quote:Op woensdag 19 november 2008 11:37 schreef Niconigger het volgende:
Mooie trailers![]()
HP hoort in de winter (kerst) en niet in de zomer
quote:Op vrijdag 14 november 2008 21:39 schreef Adelante het volgende:
nog drie trailers tot juli en we hoeven de film niet meer te gaan zien
Dat deel is zo ontzettend géén twee films waard.quote:Op zondag 16 november 2008 13:12 schreef alwaysthebest het volgende:
Deathly Hallows beginnen ze vanaf februari 2009 te filmen en zal zo'n jaar duren. Deel 1 komt uit op 19 November 2010, deel 2 in mei 2011.
Oneens. Maar, als ik moest kiezen tussen 6 en 7 zou ik wel DH kiezen om in 2 delen verfilmd te worden.quote:Op zaterdag 29 november 2008 12:09 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Dat deel is zo ontzettend géén twee films waard.
De vierde vond ik erg slecht. Mijn lievelingsboek en dan maar zo weinig in de film. Gewoon hele verhaallijnen weglaten + characters die daar inhoren. Kan je imo niet maken.quote:Op dinsdag 9 december 2008 08:30 schreef Wouser het volgende:
ach tjah netzoals bij de vorige dele zage alle trailers er wel goed uit maar de laatste film was toch echt een flop imo.
Dat kwam de film juist ten goede. Je kan gewoon niet alles vertellen, dus dan heb ik liever dat een verhaal wat wordt gestript en dat alle uiteindelijke verhaallijnen wel goed worden uitgewerkt, i.p.v. dat alles er gehaast doorheen wordt gejast waardoor je zo'n matige film als HP5 krijgt.quote:Op dinsdag 9 december 2008 14:44 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
De vierde vond ik erg slecht. Mijn lievelingsboek en dan maar zo weinig in de film. Gewoon hele verhaallijnen weglaten + characters die daar inhoren. Kan je imo niet maken.
Ik vond 5 juist erg leuk en 4 minder... Kan niet wachten tot juli zeg, wat een rotgeintje van Warnerquote:Op dinsdag 9 december 2008 14:53 schreef Hankster het volgende:
Dat kwam de film juist ten goede. Je kan gewoon niet alles vertellen, dus dan heb ik liever dat een verhaal wat wordt gestript en dat alle uiteindelijke verhaallijnen wel goed worden uitgewerkt, i.p.v. dat alles er gehaast doorheen wordt gejast waardoor je zo'n matige film als HP5 krijgt.
Ik krijg een 404.quote:Op maandag 19 januari 2009 01:35 schreef Steve het volgende:
Printscreens van een nieuwe trailer
Trailer zelf zal binnenkort wel komen. Hoop nieuws in te zien.
'Once again, I must ask too much of you, Harry.'quote:Op donderdag 5 maart 2009 20:04 schreef egeltje1985 het volgende:
Mooie trailer. Alleen wat zeg dumbledore bijna aan het eind? 'I must ask ???'
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.,,/
quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:24 schreef -Menn0- het volgende:Hoe bedoel je?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 6 maart 2009 12:15 schreef Angelic_Rose het volgende:Ahja, ik dacht ook al zoiets. Waarom is dit hele gesprekje trouwens in spoilers? Niks spoilerachtig aan, lijkt mij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog 132 dagen! (Ja, ik heb zo'n countdown-dinges op mn iGoogle...)
Ik kan niet wachtenquote:Op vrijdag 6 maart 2009 12:30 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ahja, ik dacht ook al zoiets. Waarom is dit hele gesprekje trouwens in spoilers? Niks spoilerachtig aan, lijkt mij.
Nog 132 dagen! (Ja, ik heb zo'n countdown-dinges op mn iGoogle...)
Nou, wat er gaat gebeuren vraagt niemand hier zich af, lijkt mij. Tenzij je alleen de films kijkt natuurlijk.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 16:23 schreef Daanus het volgende:
mooie trailer en het zal zeker een top film worden, alleen jammer dat ze boek 7 in twee delen zullen gaan verfilmen, krijg je zo'n dikke cliffhanger dadelijk en zit je jezelf een half jaar af te vragen wat der gaat gebeuren :p
quote:Op vrijdag 6 maart 2009 12:15 schreef Angelic_Rose het volgende:
Ow ja my badSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Just in casequote:Op vrijdag 6 maart 2009 12:30 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ahja, ik dacht ook al zoiets. Waarom is dit hele gesprekje trouwens in spoilers? Niks spoilerachtig aan, lijkt mij.
,,/
nou, lang zat anders... ik vond Deathly Hallows trouwens echt een geweldig boek, dus ik hoop dat de film even leuk isquote:Op zondag 8 maart 2009 22:05 schreef Steve het volgende:
Deathly Hallows deel 1: november 2010
Deathly Hallows deel 2: juli 2011
Daar zit dan weer niet zo héél lang tussen.Al kan dat altijd nog veranderen natuurlijk.
Nu wil ik écht naar de bioscoopquote:
Wat?quote:Op vrijdag 17 april 2009 08:12 schreef Daph_ het volgende:
Ik zie alleen wel dat ze Hermelien en Ron laten zoenen na het winnen van de Zwerkbalcup in plaats van Harry en Ginny
Ik zit op mijn werk.quote:Op vrijdag 17 april 2009 10:12 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Dat is toch wat je ziet in de trailer? Of heb ik het verkeerd gezien?
Ah okee.. Ja ik heb hem net één keer bekeken, zit namelijk ook op kantoor. Vind het inderdaad ook wel een vreemde wendingquote:Op vrijdag 17 april 2009 10:15 schreef PPL het volgende:
[..]
Ik zit op mijn werk.
Trailer nog niet gezien.
Ik schrok er gewoon beetje van om deze gigantische afwijking van het boek te lezen.
Belachelijk.quote:Op vrijdag 17 april 2009 10:20 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Ah okee.. Ja ik heb hem net één keer bekeken, zit namelijk ook op kantoor. Vind het inderdaad ook wel een vreemde wending
Belinda Broom? Maar die zoenen toch niet na het zoenen van de Zwerkbalcup?quote:Op vrijdag 17 april 2009 11:03 schreef IedeK. het volgende:
Beter kijken, volgens mij ist gewoon de chick van Ron uit het 6e boek waar hij mee zoent.
Lavender Brown of iets dergelijks?
Wat?quote:Op vrijdag 17 april 2009 14:38 schreef Vicky het volgende:
15 juli!!
was het maar zover..
en stom dat het gevecht en de begrafenis van Dumbledore niet in de film zitten..
nou de premiere van HPquote:
Ja dat lijkt me een flinke misser idd.quote:Op vrijdag 17 april 2009 14:38 schreef Vicky het volgende:15 juli!!
was het maar zover..
en stom dat het gevecht en de begrafenis van Dumbledore niet in de film zitten..
Emma Watson (Hermelien dus) had in haar contract dat ze niet zoent.quote:Op vrijdag 17 april 2009 13:08 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ah joh dat is gewoon Lavender. Ze laten Hermione en Ron echt niet in deze film al zoenen hoor, juist 1 van de dingen die er gebeurt in boek 7 is juist dat, en die spanning die daarvoor zit voordat het werkelijk gebeurt.
Maarre... wat een trailer. Kippenvel bij Snape's 'It's over'
33 trailers al?quote:Op vrijdag 17 april 2009 21:09 schreef Adelante het volgende:
Ik denk nu dat ik alle scenes wel in de 33 trailers voorbij heb zien komen of is er iemand die nog stukjes uit het boek mist?
Harry Potter is en blijft voor kinderen. Is de doelgroep.quote:Op dinsdag 28 april 2009 12:59 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de theme muziek er eigenlijk totaal niet meer bij vind passen. De boeken en films zijn al zoveel volwassener, en die theme muziek is dus nog heel erg kinderlijk. Vind ik.
Ik vind het wel meevallen, eerlijk gezegd. De eerste soundtracks van John Williams waren wel een beetje kinderlijk, maar de laatste niet meer. 'Hedwig's Theme' is het enige wat nog gebruikt wordt, en dat is slechts sporadisch het geval (meestal bij de openingstitel).quote:Op dinsdag 28 april 2009 12:59 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de theme muziek er eigenlijk totaal niet meer bij vind passen. De boeken en films zijn al zoveel volwassener, en die theme muziek is dus nog heel erg kinderlijk. Vind ik.
Lees ik nou zo slecht of stond in de trailer duidelijk 17 juli ?!quote:Op vrijdag 17 april 2009 14:38 schreef Vicky het volgende:15 juli!!
was het maar zover..
17 juli 2010 jaquote:Op zondag 17 mei 2009 15:18 schreef roelvano het volgende:
[..]
Lees ik nou zo slecht of stond in de trailer duidelijk 17 juli ?!
In de films zijn dan ook ontzettend veel dingen weggelaten, waardoor het verhaal vaak niet goed te volgen is. Boeken lezen is aangeradenquote:Op zaterdag 23 mei 2009 12:37 schreef _Flea_ het volgende:
Ik heb de boeken nog niet gelezen, maar bij de laatste 2 films zat ik niet echt in het verhaal. Zal ze nog een keer gaan kijken, want ze blijven toch altijd leuk.
Ik denk niet dat ze een review copy anderhalve maand van tevoren de deur uit doen, vooral niet bij zo'n high profile filmquote:Op zondag 31 mei 2009 05:36 schreef CySt het volgende:
Er staat nu een screener op usenet! Ben hem aan het downloaden om te zien of hij echt is (kan over de authenticiteit niet veel vinden op Google)
Neppe shit. Na downloaden moet je op een of andere vage website tegen betaling een password downloaden..
Toch is er een test screening geweest in Chicago op locatie. Wellicht dat die ene versie op usenet een cam versie is en die gast wat centjes denkt te verdienen door de rar password op zo'n site te zetten.quote:Op zondag 31 mei 2009 09:34 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze een review copy anderhalve maand van tevoren de deur uit doen, vooral niet bij zo'n high profile film
En juist daarom ben ik zo onwijs blij dat DH in twee delen gefilmd wordt. Alle nodige informatie wordt gegeven, er wordt zo min mogelijk weggelaten.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 00:16 schreef Siniti het volgende:
[..]
In de films zijn dan ook ontzettend veel dingen weggelaten, waardoor het verhaal vaak niet goed te volgen is. Boeken lezen is aangeraden
Het is in dit geval alleen gedaan voor het geld, niet omdat de film zelf zo slecht zou zijn. Met The Dark Knight had Warner al een behoorlijk goed 2008, en met Harry Potter erbij zou dat nog groter worden. Alleen hadden ze geen grote films meer voor 2009 staan, vandaar dat het verplaatst is. Ook zou Star Trek teveel publiek wegtrekken. Die werd echter ook doorgeschoven naar de zomerquote:Op dinsdag 2 juni 2009 11:23 schreef Stefan het volgende:
Ben benieuwd. Afstel is meestal een slecht teken
Oeh, de trailer is in de biosquote:Op dinsdag 2 juni 2009 19:31 schreef Empathologica het volgende:
Die trailer in de bios! Zat met kippenvel te kijken, heb er zo'n zin in
Hij is echt tofquote:Op woensdag 3 juni 2009 20:59 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Oeh, de trailer is in de biosHeb er zin an, zal hem vrijdag of zaterdag wel zien dan.
Jaja, ik vond hem ook zo tof. Dus ik tegen mijn vriendje "Kijkkkkkkk, het wordt gaaaaaf! Oohhquote:Op zondag 7 juni 2009 16:10 schreef Coraline. het volgende:
[..]
Hij is echt tofDuurt ook onwijs lang. Ik had continu kippenvel.
Mijn vriend kijkt me ook altijd raar aan als ik dat soort dingen zegquote:Op vrijdag 12 juni 2009 19:37 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Jaja, ik vond hem ook zo tof. Dus ik tegen mijn vriendje "Kijkkkkkkk, het wordt gaaaaaf! Oohh... Voldemort is eng he?". Toen kijk ie me een beetje raar aan
![]()
Nog een maandje!
Onbegrijpelijkquote:Op vrijdag 12 juni 2009 19:38 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Mijn vriend kijkt me ook altijd raar aan als ik dat soort dingen zeg
Same herequote:Op vrijdag 12 juni 2009 19:47 schreef Goodbye het volgende:
[..]
OnbegrijpelijkMaar hij gaat wel mee naar de film, dus ik vind het al lang best
Hahaquote:Op vrijdag 12 juni 2009 19:37 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Jaja, ik vond hem ook zo tof. Dus ik tegen mijn vriendje "Kijkkkkkkk, het wordt gaaaaaf! Oohh... Voldemort is eng he?". Toen kijk ie me een beetje raar aan
![]()
Nog een maandje!
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 21:55 schreef Coraline. het volgende:
[..]
Haha
Ik had een HP poster in huis opgehangen, maar toen ik 's nachts echt niet meer langs die poster durfde als ik naar de wc moest heb ik 'm maar weggegooid
quote:Op vrijdag 17 april 2009 14:38 schreef Vicky het volgende:
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:38 schreef sinaasappelsapje het volgende:
Weet iemand misschien iets over de Half-Blood Prince tour? Die komt geloof ik over anderhalve week in Haarlem. Vreemd dat ik er niks officiëels over kan vinden op internet.
Verder kan ik nergens vinden hoe je in die bus zou kunnen komen, of je er kaarten voor nodig hebt en hoeveel die dan zouden kosten, wáár precies hij in Haarlem komt, etc.quote:Ter ere van de release van de zesde Harry Potter-film, zal de 'Harry Potter and the Half-Blood Prince'- tour eind juni 2009 de Nederlandse stad Haarlem aandoen. Tijdens de tour worden originele kostuums en rekwisieten uit de nieuwe bioscoopfilm Harry Potter and the Half-Blood Prince tentoongesteld.
Daarnaast heeft het bezoek van de tour nog een belangrijke reden, tijdens de tour wordt een unieke prijs weggegeven: een VIP-bezoek aan de filmset in Engeland en de kans om in een van de laatste Harry Potter-films te verschijnen.
De tour zal in juni en juli 2009 verschillende Europese steden bezoeken. Ook Haarlem wordt eind juni vereerd met een bezoek. Harry Potter and the Half-Blood Prince draait vanaf 15 juli in de Nederlandse bioscopen.
De films zijn ook gebaseerd op de boeken. Het zijn geen letterlijke verfilmingen, grotendeels ook omdat dat gewoon niet allemaal past in 1,5 uurtje tijd.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 09:54 schreef DrDurden het volgende:
Het is eigenlijk best knap. De boeken zijn niet eens zo heel bijzonder geschreven, en toch weten de films er niet bovenuit te komen. Al vanaf deel 1 komt het te gehaast over en missen er dingen. Sindsdien is dat alleen maar erger geworden.
Omdat je je liever blauw betaalt aan een vliegticket + overnachting etc, dan gewoon ff een weekje wachten?quote:Op maandag 15 juni 2009 13:30 schreef Butterfly91 het volgende:
Ik wil hem zien
8 juli gaat hij in de VS in première, misschien ga ik hem daar wel zien
Dan ben ik daar op vakantiequote:Op maandag 15 juni 2009 13:48 schreef Suusje-V het volgende:
[..]
Omdat je je liever blauw betaalt aan een vliegticket + overnachting etc, dan gewoon ff een weekje wachten?
De films zijn veelal tweeënhalf uur. Maar dan nog zijn ze fout bezig, omdat ze alleen maar dingen schrappen. Je krijgt zo alleen een samenvatting van het boek in plaats van een duidelijke film en zo werkt het niet. Je moet de sfeer zien te pakken en er dan voor zorgen dat het verhaal binnen de tijd duidelijk verteld kan worden. En dat lukt dus duidelijk niet.quote:Op maandag 15 juni 2009 12:56 schreef Suusje-V het volgende:
[..]
De films zijn ook gebaseerd op de boeken. Het zijn geen letterlijke verfilmingen, grotendeels ook omdat dat gewoon niet allemaal past in 1,5 uurtje tijd.
Welkom in de wereld van film vs boekquote:Op maandag 15 juni 2009 17:46 schreef DrDurden het volgende:
[..]
De films zijn veelal tweeënhalf uur. Maar dan nog zijn ze fout bezig, omdat ze alleen maar dingen schrappen. Je krijgt zo alleen een samenvatting van het boek in plaats van een duidelijke film en zo werkt het niet. Je moet de sfeer zien te pakken en er dan voor zorgen dat het verhaal binnen de tijd duidelijk verteld kan worden. En dat lukt dus duidelijk niet.
quote:Op maandag 15 juni 2009 23:00 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
Welkom in de wereld van film vs boek
Bij Lord Of The Rings was het anders wel erg goed geluktquote:Op maandag 15 juni 2009 23:00 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
Welkom in de wereld van film vs boek
quote:Harry Potter-acteurs naar Haarlem
Voor het eerst bezoeken enkele acteurs uit de Harry Potter-films Nederland. Volgende week dinsdag zijn Marcel Lubbermans (Matthew Lewis) en de tweeling Fred en George Wemel (James en Oliver Phelps) te gast in Haarlem, meldt producent Warner Bros.
De Grote Markt in Haarlem zal drie dagen in het teken staan van Harry Potter. Er worden kostuums vertoond, samen met enkele bekende objecten uit de films. Op 15 juli gaat "Harry Potter And The Half-Blood Prince" in première.
bron
Ik vind het juist wel tof, de hele Harry/Ginny verhaallijn heeft me altijd geintrigeerd.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 17:57 schreef Siniti het volgende:
[..]
Bij Lord Of The Rings was het anders wel erg goed gelukt
Bij Harry Potter gaan de films meer en meer focussen op de romantische aspecten, die in het boek een bijzaak zijn
focussen op de romantische aspecten is juist een hele grote fout geweest bij de verfilmingen van lord of the rings. En Tom Bombadil natuurlijk.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 17:57 schreef Siniti het volgende:
[..]
Bij Lord Of The Rings was het anders wel erg goed gelukt
Bij Harry Potter gaan de films meer en meer focussen op de romantische aspecten, die in het boek een bijzaak zijn
Ik vind dat ook wel leuk jaquote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:49 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
Ik vind het juist wel tof, de hele Harry/Ginny verhaallijn heeft me altijd geintrigeerd.
En Ron/Hermelien is ook altijd belangrijk geweest.
Ik vind die verhaallijnen juist ook leuk. Juist in combinatie met de strijd tegen Voldemort maakt dit het verhaal mooi.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:49 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
Ik vind het juist wel tof, de hele Harry/Ginny verhaallijn heeft me altijd geintrigeerd.
En Ron/Hermelien is ook altijd belangrijk geweest.
Ja, daar wou ik dus op zich wel heen, leek me wel leuk om al die rekwisieten eens in het echt te zien. Lees ik net dat je de kaartjes voor die tour niet eens kan kopen. Nee, je moet ze winnen, bij o.a. Q-music. Nou, leuk is dat.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 21:53 schreef Schanulleke het volgende:
Volgende week acteurs uit de film in Haarlem voor een promotie-actie.
[..]
Oh wat stom!quote:Op zaterdag 20 juni 2009 19:52 schreef sinaasappelsapje het volgende:
[..]
Ja, daar wou ik dus op zich wel heen, leek me wel leuk om al die rekwisieten eens in het echt te zien. Lees ik net dat je de kaartjes voor die tour niet eens kan kopen. Nee, je moet ze winnen, bij o.a. Q-music. Nou, leuk is dat.
Alleen is de actrice die ze voor Ginny hebben gecast helaas niet zo pittig opgegroeid als in het boek en zoals de casting director denk ik wel gehoopt had, al die jaren geleden. Veel te timide.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:49 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
Ja Ron en Hermione zijn voor mij al het setje van de eeuw, ik heb heel boek 6 en 7 door ziten swoonenquote:En Ron/Hermelien is ook altijd belangrijk geweest.
Oh wow, gaafquote:Op woensdag 24 juni 2009 12:52 schreef sinaasappelsapje het volgende:
Fred en GeorgeIk ga dit weekend maar weer eens beginnen aan het 6e boek denk ik.
Dus nu gaat het vooral tegenvallen met alles dat ze NIET in de film hebben gestopt?quote:Op donderdag 25 juni 2009 18:12 schreef Vlindur het volgende:
Heb het laatste boek gister weer uitgelezen. Ben weer helemaal op de hoogte!
quote:Op donderdag 25 juni 2009 18:15 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dus nu gaat het vooral tegenvallen met alles dat ze NIET in de film hebben gestopt?
Mja, daar heb je weinig aan.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 00:21 schreef FritsFlits het volgende:
De eerste vijf minuten staan her en der online...![]()
Precies de reden dat ik het boek al vet lang niet meer heb opgepakt. Dat gebeurt pas weer na de film zodat de ergernis minder isquote:Op donderdag 25 juni 2009 18:15 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dus nu gaat het vooral tegenvallen met alles dat ze NIET in de film hebben gestopt?
Ja, maar Duits nagesynchroniseerd.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 00:21 schreef FritsFlits het volgende:
De eerste vijf minuten staan her en der online...![]()
Is een scène die niet in het boek zit.quote:Op donderdag 2 juli 2009 22:06 schreef Angelic_Rose het volgende:
Die 1e scene zegt me even helemaal niks eigenlijk, dat ze dat veld inrennen enzo..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The greatest distance in the universe is that between two minds"
Dus dan ga je het hier nog een keer buiten spoilertags posten?quote:
Sarcasme. Ik gebruikte het.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:16 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Dus dan ga je het hier nog een keer buiten spoilertags posten?
15 juli geloof ik (maar ben er niet van overtuigd) Het komt binnenkort vast volop op tv te promotenquote:Op vrijdag 3 juli 2009 17:35 schreef Gewas het volgende:
De trailers vind ik veelbelovend. Met Harry Potter vind ik de films altijd leuker dan het boek. Ik ben tot halverwege deel 5 gekomen met de boeken en toen had ik het wel gehad.
Lees ik het nou goed dat hij deze maand in de bioscoop komt? (Ik heb het allemaal niet gevolgd de afgelopen tijd.)
Op Schiermonnikoog toch?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 18:06 schreef Coraline. het volgende:
15 juli ja, met een voorpremière op 14 juli in Breda.
Je moet er dan ook niet teveel over gaan nadenken.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:11 schreef Koen465 het volgende:
De films zijn net zo slecht als de (vertaalde) boeken. Ze zitten vol fouten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |