abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60428231
Deel 5!
Nee niet over die zoemende beestjes, maar over het vliegtuig als vervoermiddel

Als vervolg op:
Lange vliegreizen en
[Centraal] Vragen over vliegen
[Centraal] Vragen over vliegen #2 en
[Centraal] Vragen over vliegen #3
[Centraal] Vragen over vliegen! Deel #4

kun je hier al je vragen kwijt over het vervoer door de lucht. Hoe werkt zo\\\'n e-ticket, waar kan ik vluchtinfo vinden, heeft een 777-200 van KLM nou wel of geen IFE en zitten die stoelen van BA nou lekkerder dan die van Singapore Airlines?

En hoe krijg je nou een goede plek in het vliegtuig? En hoe lukt het het best om te slapen in het vliegtuig?

Bediscussieer het allemaal hier
quote:
www.vliegtickets.nl, www.worldticketcenter.nl, www.vliegtarieven.nl maken gebruik van de boekingsengine www.travelstreet.com

www.atp.nl, www.vliegticketskopen.nl maken weer gebruik van de boekingsengine van www.atp.nl met vliegticketskopen.nl welke maar 10 euro administratiekosten rekent in plaats van de 15 euro door ATP zelf...

Cheaptickets rekent in totaal 45 euro bovenop de ticketprijs als 'kosten' voor het boeken, goedkoopstevliegtickets maar 10 euro....

Let nog wel op deze centrale topics:
  • Mocht je specifieke vragen hebben over vliegangst, kijk dan in: Vliegangst? Wat doe jij er tegen? (deel 2)
  • of over pijn in je oren : Last van de oren met vliegen?
  • Wil je de beste deal voor vliegtickets, stel je vraag dan in: Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #8
  • En kom je een ongelooflijke aanbieding of nieuwtje tegen, post die dan in: [TRV] Nieuws en aanbiedingen
  •   Moderator dinsdag 29 juli 2008 @ 23:02:55 #2
    45833 crew  Fogel
    pi_60431474
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
    TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
      dinsdag 29 juli 2008 @ 23:41:10 #3
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_60432412
    stomme vloeistoffenregeling. Ben benieuwd wanneer de EU de regeling vaarwel gaat zeggen
    pi_60436246
    quote:
    Op dinsdag 29 juli 2008 23:41 schreef Blik het volgende:
    stomme vloeistoffenregeling. Ben benieuwd wanneer de EU de regeling vaarwel gaat zeggen
    't Is inderdaad weer een staaltje onzinnige hysterie. Maar, het houdt ze lekker bezig.

Overmorgen zit ik in het vliegtuig naar Mexico. Zo veel zin in.
    Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
    pi_60436387
    Wat vinden jullie van het 3 uur aanwezig zijn van te voren voor vluchten buiten Europa? Echt nodig? Houden jullie je er aan?
    *Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
    pi_60436469
    quote:
    Op woensdag 30 juli 2008 08:37 schreef Naamah het volgende:
    Wat vinden jullie van het 3 uur aanwezig zijn van te voren voor vluchten buiten Europa? Echt nodig? Houden jullie je er aan?
    Ik hou me er wel aan... maar ik vlieg dan ook maar ongeveer 1 keer per jaar. Ik wil gewoon absoluut voorkomen dat ik mijn vlucht mis en ben meestal nog eerder op schiphol dan absoluut nodig. Dat wachten is niet leuk, maar ach, er zijn ergere dingen in het leven... én het is voor een goed doel: vakantie!
    ***Levi was here***
      woensdag 30 juli 2008 @ 08:47:52 #7
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_60436520
    quote:
    Ik hou me er meestal wel aan, maar ik ben vaak pas echt rustig als ik mijn bagage ingechecked heb. Hoe eerder, hoe beter. En de kans op een raamplaats is dan ook groter. En ik vind het niet zo'n ramp om op Schiphol rond te slenteren.

Die 3 uur is volgens mij ook voornamelijk gebaseerd op de grootte van het vliegtuig. Als er 400 man ingechecked moeten worden voor een 747 duurt dat een flink stuk langer dan bij een kleinere 737.
    pi_60436627
    Jah, het is mijn streven ook zeker wel, maar ben ff afhankelijk van het openbaar vervoer.. Ik zou op zo'n vroegst 2 uur en drie kwartier van tevoren aanwezig kunnen zijn, dat lijkt me niet zo'n probleem, maarja.. ik reken toch graag wat vertraging mee
      woensdag 30 juli 2008 @ 09:07:43 #9
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_60436778
    quote:
    Op woensdag 30 juli 2008 08:56 schreef Naamah het volgende:
    Jah, het is mijn streven ook zeker wel, maar ben ff afhankelijk van het openbaar vervoer.. Ik zou op zo'n vroegst 2 uur en drie kwartier van tevoren aanwezig kunnen zijn, dat lijkt me niet zo'n probleem, maarja.. ik reken toch graag wat vertraging mee
    Als het niet kan dan kan het niet. Het is niet verplicht verder om er 3 uur vantevoren te zijnen de balie blijft lang genoeg open om je te laten inchecken, volgens mij een uur voor vertrektijd
      woensdag 30 juli 2008 @ 09:15:30 #10
    72039 Pappie_Culo
    Spelen is leuk
    pi_60436886
    1 september vliegen. Eerste vlucht sinds ik heb gemerkt dat ik hoogtevrees heb, zal mij benieuwen

Voor de goede orde: ik weet sinds een maand of 3 dat ik hoogtevrees heb. Had ik vroeger nooit, maar nu dus wel.
    Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
    pi_60436938
    Wat voor hoogtevrees heb je? Want mij moet je ook niet op een hoge ladder laten klimmen of aan de rand van een afgrond neerzetten of over een touwbrug laten lopen of wat dan ook. Maar in een vliegtuig heb ik echt geen last van hoogtevrees, dat is zegmaar zo onwerkelijk hoog.. Volgens mij werkt het voor veel mensen zo.
    pi_60437035
    quote:
    Op woensdag 30 juli 2008 09:15 schreef Pappie_Culo het volgende:
    1 september vliegen. Eerste vlucht sinds ik heb gemerkt dat ik hoogtevrees heb, zal mij benieuwen

Voor de goede orde: ik weet sinds een maand of 3 dat ik hoogtevrees heb. Had ik vroeger nooit, maar nu dus wel.
    Hoogtevrees heb je geen last van in het vliegtuig... althans, ik niet. Claustrofobie of vliegangst zijn een stuk lastiger in een vliegtuig.
    ***Levi was here***
      woensdag 30 juli 2008 @ 09:26:26 #13
    72039 Pappie_Culo
    Spelen is leuk
    pi_60437066
    quote:
    Op woensdag 30 juli 2008 09:18 schreef Naamah het volgende:
    Wat voor hoogtevrees heb je? Want mij moet je ook niet op een hoge ladder laten klimmen of aan de rand van een afgrond neerzetten of over een touwbrug laten lopen of wat dan ook. Maar in een vliegtuig heb ik echt geen last van hoogtevrees, dat is zegmaar zo onwerkelijk hoog.. Volgens mij werkt het voor veel mensen zo.
    Daar ga ik ook vanuit.

Precies weet ik het ook niet. Maar ik heb het idee dat het vooral een ruimtelijk iets is en niet eens zozeer specifiek hoogte op zich.
      woensdag 30 juli 2008 @ 09:27:09 #14
    72039 Pappie_Culo
    Spelen is leuk
    pi_60437084
    quote:
    Op woensdag 30 juli 2008 09:24 schreef Levitation het volgende:

[..]

Hoogtevrees heb je geen last van in het vliegtuig... althans, ik niet. Claustrofobie of vliegangst zijn een stuk lastiger in een vliegtuig.
    Ik heb geen vliegangst in de fobische zin van het woord. Maar ik vind vliegen niet leuk ofzo. Voel me er sowieso niet prettig bij.
    pi_60437120
    quote:
    Op woensdag 30 juli 2008 09:27 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Ik heb geen vliegangst in de fobische zin van het woord. Maar ik vind vliegen niet leuk ofzo. Voel me er sowieso niet prettig bij.
    Heb ik ook, kan niet wachten tot Scotty me kan beamen. Maar tot die tijd stap ik toch maar in een vliegtuig om ergens te komen. Het is gewoon vervelend en ongemakkelijk... maar ik hou altijd maar in gedachten dat ik een leuke reden heb om die relatief korte ongemakkelijke periode te doorstaan.
    Heb daardoor ook altijd veel meer moeite met de terugvlucht dan met de heenvlucht.
    ***Levi was here***
      woensdag 30 juli 2008 @ 09:39:39 #16
    72039 Pappie_Culo
    Spelen is leuk
    pi_60437285
    Mwah, vind alleen het opstijgen een mild angstige ervaring eigenlijk.

Ach, het voordeel is dat het van een vliegreisje wel een klein avontuurtje maakt. Want het is pas echt een avontuur wanneer je bij thuiskomst blij bent dat je nog leeft / ongeschonden bent / nog een vrij man bent / nog negatief test voor SOA's
      woensdag 30 juli 2008 @ 09:41:54 #17
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_60437310
    quote:
    Op woensdag 30 juli 2008 09:30 schreef Levitation het volgende:

[..]

Heb ik ook, kan niet wachten tot Scotty me kan beamen. Maar tot die tijd stap ik toch maar in een vliegtuig om ergens te komen. Het is gewoon vervelend en ongemakkelijk... maar ik hou altijd maar in gedachten dat ik een leuke reden heb om die relatief korte ongemakkelijke periode te doorstaan.
    Heb daardoor ook altijd veel meer moeite met de terugvlucht dan met de heenvlucht.
    Ach ja, de eerste keer in je leven dat je vliegt is leuk en spannend. Helemaal voor kleine kinderen bijvoorbeeld. Als je ouder wordt en al vaker gevlogen hebt weet je gewoon dat het niks bijzonders is en zelfs strontvervelend. Helemaal een lange vlucht van 12 uur lang. Je moet je al die tijd maar zien te vermaken op je halve vierkante meter met een boek, filmpje etc.

Een bus is wat dat betreft veel prettiger, in ieder geval qua ruimte
      woensdag 30 juli 2008 @ 12:43:10 #18
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_60441297
    quote:
    Ik check online in en kom dan een uur of twee van tevoren, maar calculeer niet veel in voor vertragingen. Ga ik gewoon een beetje in de lounge zitten en wat aankopen doen nog. Vloog veel met een collega die echt een half uur voor vertrektijd aankwam banjeren altijd. Ze heeft 'm nooit gemist, maar ik zou daar toch veel te onrustig van worden.
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
    pi_60441361
    Hoe zit dat met dat online inchecken dan? Hoe doe je dat met je bagage? Ik ben echt een noob op dat gebied

En ik hoorde van iemand dat je op Schiphol bij een (of meerdere, of alle, geen idee) pinautomaat kan kiezen of je je geld in euro's of in amerikaanse dollars wil. Klopt dat? Waar zit dat? Beetje gunstige wisselkoers?
      woensdag 30 juli 2008 @ 12:51:50 #20
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_60441512
    Online inchecken: gewoon naar de website van je vliegmaatschappij, meestal zo 24-30 uur van tevoren en het wijst zich vanzelf. Op Schiphol dan "alleen nog" bagage droppen bij het drop off point van diezelfde maatschappij (meestal naast waar je kunt inchecken. In drukke tijden kan er ook een rij staan voor het drop off point.

Er is een dollar-pinautomaat van de ABN AMRO achter de douane, in de richting van de E-pier. Wisselkoers is gewoon normaal, net als wat je betaalt bij gewoon pinnen in het land zelf (als je naar een dollar-land vliegt dan). Komen in de landen nog wel kosten voor opname bij en ik geloof op schiphol niet, maar aangezien dat meestal gaat om 2,25 euro zou ik daar niet héél veel cash voor gaan meeslepen.
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
      woensdag 30 juli 2008 @ 12:52:41 #21
    99351 Alternate
    Wolkenridder
    pi_60441531
    quote:
    Op woensdag 30 juli 2008 12:45 schreef Naamah het volgende:
    Hoe zit dat met dat online inchecken dan? Hoe doe je dat met je bagage? Ik ben echt een noob op dat gebied

En ik hoorde van iemand dat je op Schiphol bij een (of meerdere, of alle, geen idee) pinautomaat kan kiezen of je je geld in euro's of in amerikaanse dollars wil. Klopt dat? Waar zit dat? Beetje gunstige wisselkoers?
    Op schiphol kun je na het online inchecken alsnog in de gewone incheck rijen gaan staan om je bagage af te geven. Het enige voordeel is dat mocht de rij langer zijn dan de gebruikelijke 45 minuten op drukke dagen (soms wel anderhalf uur), je al wel ingechecked bent en dus in geval van nood je bagage kan achterlaten en naar het vliegtuig rennen
    pi_60441603
    Ah, goed om te weten. Ik reis met andere mensen en wil wel beetje bij elkaar zitten, dus ga niet online inchecken, maar wel goed om te weten.

Zelfde geldt voor de pinautomaat, maar denk dat ik gewoon wissel vantevoren, wat relaxer. Waar ik naar toe ga komen geen amerikaanse dollars uit de pinautomaat (en heb geen wereldpas), maar is wel handig ze bij me te hebben.
      woensdag 30 juli 2008 @ 13:25:42 #23
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_60442195
    Dollarautomaat, die heb ik nog nooit gezien
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
      woensdag 30 juli 2008 @ 13:28:47 #24
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_60442258
    Heb ook nog nooit een dollarautomaat gezien, wel grappig dat het bestaat
      Moderator woensdag 30 juli 2008 @ 13:40:01 #25
    45833 crew  Fogel
    pi_60442487
    Is ongeveer het eerste waar je tegeaanloopt als je niet oplet en rechtdoor blijft lopen in vertrekhal 1
    TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
    TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
      woensdag 30 juli 2008 @ 13:58:43 #26
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_60442883
    quote:
    Op woensdag 30 juli 2008 13:40 schreef Fogel het volgende:
    Is ongeveer het eerste waar je tegeaanloopt als je niet oplet en rechtdoor blijft lopen in vertrekhal 1
    Dat is volgens mij officieël vertrekhal 2, want vertrekhal 1 is volgens mij voor de Europese vluchten, en daar staat de dollarautomaat niet. (Het is inderdaad dicht na de paspoortcontrole waar je inchecked voor KLM.
    Hij is overigens van ABN AMRO, en ze berekenen dezelfde 'slechte' koers als bij het wisselen aan een ABN AMRO of GWK TRAVELEX balie.

Beetje optijd inchecken kan in deze periode overigens geen kwaad, hoewel ik zelf redelijk bedreven ben in het omzeilen van wachtrijen kan zeker bij de balies van KLM of Transavia (waar je per balie voor meerdere bestemmingen kunt inchecken) het erg druk zijn.
    (Ik maak elke keer een mental note dat ik nooit en te nimmer met Transavia / Arke Fly zal vliegen).
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      donderdag 31 juli 2008 @ 16:21:19 #27
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_60469223
    quote:
    Op dinsdag 29 juli 2008 21:03 schreef DutchTrain het volgende:
    En hoe lukt het het best om te slapen in het vliegtuig?

Uit de OP, maar ik ben toch wel benieuwd eigenlijk
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
      donderdag 31 juli 2008 @ 16:27:16 #28
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_60469383
    quote:
    Op donderdag 31 juli 2008 16:21 schreef Proximo het volgende:

[..]

Uit de OP, maar ik ben toch wel benieuwd eigenlijk
    Ik ben niet zo'n slapert, maar wat ik bij een langere vliegreis probeer te doen is me aanpassen aan het ritme van waar je naartoe vliegt. Als het dus op de plaats van bestemming avond is ga je proberen te slapen in het vliegtuig, dan kom je in ieder geval relatief uitgerust op de plek van bestemming aan. Hoe je vervolgens het beste de slaap kunt vatten is heel persoonlijk. Misschien een idee om al moe het vliegtuig in te stappen als je weet dat je moet gaan slapen in het vliegtuig. Wellicht oordopjes regelen.
      donderdag 31 juli 2008 @ 18:46:29 #29
    79273 18konijn
    Rey de Copán
    pi_60471879
    quote:
    Op woensdag 30 juli 2008 13:58 schreef ozzietukker het volgende:
    Hij is overigens van ABN AMRO, en ze berekenen dezelfde 'slechte' koers als bij het wisselen aan een ABN AMRO of GWK TRAVELEX balie.
    ik heb in 2003 voor een reis naar Cuba voor het laatst dollars gewisseld op Schiphol (ABN/Amro), maar de koers was toen dramatisch slecht!
    Dit scheelde echt tientallen euro's op een bedrag van 750 euro, in vergelijking met de koers buiten Schiphol. Dus check dit eerst!
    Geldautomaten in het land van bestemming zijn in het algemeen verreweg het gunstigst (maar die hebben ze op Cuba dus niet).
    It's not a lie, if you believe
    pi_60472624
    Nee precies.. ik heb geen wereldpas, dus kan in land van bestemming niet pinnen. Maar denk da'k maar gewoon wat bij het GWK haal, heb niet zo veel nodig, dus slechte koers is dan minder erg en dan hoef ik me er op schiphol niet druk om te maken.
    pi_60472651
    Trouwens nog ff een leuke algemene vraag: wat is jullie ultieme manier om je op Schiphol te vermaken voor je vlucht vertrekt?

Voor mij is dat toch echt dat platform ergens boven vanaf waar je alle vliegtuigen kan zien enzo, ik kan me daar echt uren vermaken als het zou moeten!
      donderdag 31 juli 2008 @ 22:05:00 #32
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_60476030
    quote:
    Op donderdag 31 juli 2008 19:27 schreef Naamah het volgende:
    Trouwens nog ff een leuke algemene vraag: wat is jullie ultieme manier om je op Schiphol te vermaken voor je vlucht vertrekt?

Voor mij is dat toch echt dat platform ergens boven vanaf waar je alle vliegtuigen kan zien enzo, ik kan me daar echt uren vermaken als het zou moeten!
    Uiteraard is het panoramaterras vanwaar je de vliegtuigen kunt kijken op schiphol een groot pluspunt. Gelukkig hebben ze nog geen paranoia maatregelen doorgevoerd zoals door beveiligingspoortjes om daar te komen zoals wel het geval is in bijvoorbeeld Zurich...

Daarnaast is in het internationale gedeelte, dus achter de paspootcontrole toch steeds 'speciaal' omdat niet iedereen daar kan komen, tenzij je 'op reis' gaat, en vooral de wetenschap dat je toch later weer door de lucht zal vliegen. (Al zijn bepaalde tripjes tegenwoordig best saai, das het nadeel als je vaker vliegt).
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_60476067
    Bij de sushi-bar.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      Moderator donderdag 31 juli 2008 @ 22:10:31 #34
    45833 crew  Fogel
    pi_60476148
    quote:

Kroketten eten en bier drinken.
      vrijdag 1 augustus 2008 @ 08:39:44 #35
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_60482577
    quote:
    Op donderdag 31 juli 2008 19:26 schreef Naamah het volgende:
    Nee precies.. ik heb geen wereldpas, dus kan in land van bestemming niet pinnen. Maar denk da'k maar gewoon wat bij het GWK haal, heb niet zo veel nodig, dus slechte koers is dan minder erg en dan hoef ik me er op schiphol niet druk om te maken.
    Je hebt wel een creditcard?

zo niet, hoe ga je in hemelsnaam aan geld komen als je daar eenmaal bent
    pi_60482618
    quote:
    Op vrijdag 1 augustus 2008 08:39 schreef Blik het volgende:

[..]

Je hebt wel een creditcard?

zo niet, hoe ga je in hemelsnaam aan geld komen als je daar eenmaal bent
    Niet. Ik word meegenomen en alles wordt voor me betaald Maar vind 't wel relaxed zelf een beetje geld bij me te hebben voor wat extra's, souvenirtjes, keer een drankje ergens of wat dan ook. Als ik tijdens de vakantie meer geld wil kan ik pinnen met de wereldpas van iemand anders en geef dat later dan terug, vandaar..
      vrijdag 1 augustus 2008 @ 08:55:06 #37
    72039 Pappie_Culo
    Spelen is leuk
    pi_60482750
    quote:

Het was altijd tanken en lachen. Waar vakantie voor bedoeld is
    pi_60483399
    Jah.. en dan loop je het risico dat je het vliegtuig niet meer in mag vanwege je alcoholwalm Dat zie je toch altijd bij die Airline-programma's op tv..
      vrijdag 1 augustus 2008 @ 11:16:49 #39
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_60484912
    quote:
    Op vrijdag 1 augustus 2008 08:42 schreef Naamah het volgende:

[..]

Niet. Ik word meegenomen en alles wordt voor me betaald Maar vind 't wel relaxed zelf een beetje geld bij me te hebben voor wat extra's, souvenirtjes, keer een drankje ergens of wat dan ook. Als ik tijdens de vakantie meer geld wil kan ik pinnen met de wereldpas van iemand anders en geef dat later dan terug, vandaar..
    dan is het wat meer begrijpelijk
      vrijdag 1 augustus 2008 @ 11:17:19 #40
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_60484924
    quote:
    Op vrijdag 1 augustus 2008 08:55 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Het was altijd tanken en lachen. Waar vakantie voor bedoeld is
    Lekker als je vliegtuig om 7 uur 's ochtends vertrekt
      vrijdag 1 augustus 2008 @ 11:17:58 #41
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_60484940
    quote:
    Op vrijdag 1 augustus 2008 09:48 schreef Naamah het volgende:
    Jah.. en dan loop je het risico dat je het vliegtuig niet meer in mag vanwege je alcoholwalm Dat zie je toch altijd bij die Airline-programma's op tv..
    Gebeurt alleen als je het wel heel erg bont maakt, in de vorm van openbare dronkenschap. Op een alcoholwalmpje gaan ze je niet weigeren
      vrijdag 1 augustus 2008 @ 12:13:41 #42
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_60486120
    Nou, ik elk geval niet met drinken... Ik ben altijd erg braaf op lange vluchten; je merkt gewoon dat het zo slecht is voor je lijf als je zo uitdroogt op een vlucht van 10-15 uur, dus ik neem eigenlijk nooit alcohol aan boord of daarvoor (die laatste keer dat ik met een stewardess-on-leave waar ik toevallig naast zat, waarmee het heel gezellig was en waarmee ik een paar flesjes wijn heb gedronken niet meegerekend dan... ).

Meestal heb ik nog wel een boodschappenlijstje voor schiphol: koop vaak wat cosmetica en een paar bladen en ga dan een beetje in de lounge hangen en japanse nootjes eten tot het tijd is om te boarden.
    pi_60540846
    Deze zomer gevlogen met KLM naar singapore, en met Brussels Airlines naar Athene (schoolreis). De belgen hebben echt een slechte maatschappij, te kleine stoelen: ik vlieg voortaan maar klm.
      maandag 4 augustus 2008 @ 08:10:25 #44
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_60542817
    quote:
    Op maandag 4 augustus 2008 01:05 schreef Skya het volgende:
    Deze zomer gevlogen met KLM naar singapore, en met Brussels Airlines naar Athene (schoolreis). De belgen hebben echt een slechte maatschappij, te kleine stoelen: ik vlieg voortaan maar klm.
    Brussels Airlines is dan ook een semi-budget airline
      maandag 4 augustus 2008 @ 10:25:50 #45
    72039 Pappie_Culo
    Spelen is leuk
    pi_60544370
    quote:
    Op vrijdag 1 augustus 2008 11:17 schreef Blik het volgende:

[..]

Lekker als je vliegtuig om 7 uur 's ochtends vertrekt
    gewoon op schiphol... ooit kon je daar dag en nacht terecht voor drank en vertier, dus gewoon doooorrrrrr
      Moderator maandag 4 augustus 2008 @ 10:34:30 #46
    45833 crew  Fogel
    pi_60544543
    Toen Brussels Airlines nog SN Brussels Airlines was, was de service beter dan de KLM. (ik heb alleen een hekel aan die AVRO jet dingen waar ze mee vliegen op korte afstanden).
    pi_60568690
    Misschien een hele stomme vraag.. maar.. mag je je bagage op slot doen? Kan me namelijk herinneren dat dat een tijd geleden niet meer mocht ofzo.. Ik neem namelijk een weekendtas mee (moet ivm rondreis die ik ga maken) en die is anders wel héééél makkelijk open te maken.
    pi_60568760
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 09:09 schreef Naamah het volgende:
    Misschien een hele stomme vraag.. maar.. mag je je bagage op slot doen? Kan me namelijk herinneren dat dat een tijd geleden niet meer mocht ofzo.. Ik neem namelijk een weekendtas mee (moet ivm rondreis die ik ga maken) en die is anders wel héééél makkelijk open te maken.
    Ik doe het altijd wel. Maar als je naar de VS of Israel vliegt wordt er volgens mij altijd afgeraden om het te doen, aangezien ze in de kelder (dus na het inchecken) graag nog even op hun gemak door je spullen kunnen neuzen. En als je tas op slot zit breken ze het gewoon open.
    Honey ! Take me drunk, i am home !
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 09:34:06 #49
    72039 Pappie_Culo
    Spelen is leuk
    pi_60569031
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 09:15 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Ik doe het altijd wel. Maar als je naar de VS of Israel vliegt wordt er volgens mij altijd afgeraden om het te doen, aangezien ze in de kelder (dus na het inchecken) graag nog even op hun gemak door je spullen kunnen neuzen. En als je tas op slot zit breken ze het gewoon open.
    Jep, en voor je het weet puilt je tas uit met kilo's coke

Het gaat allemaal nergens meer over tegenwoordig.
    pi_60569089
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 09:34 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Jep, en voor je het weet puilt je tas uit met kilo's coke

Het gaat allemaal nergens meer over tegenwoordig.
    Hehe.. had er nog niet eens aan gedacht dat ze er ook iets ín konden stoppen.. alleen dat er iets uitgehaald zou worden/per ongeluk open zou gaan. Ik ga vandaag ff van die cijferslotjes halen!
    pi_60569193
    Ik heb even een vraagje over het parkeren bij Frankfurt Airport (we vliegen met Air Namibia): hoe groot is de kans dat de "Holiday parking" vol is op 1 september? Je kunt dat namelijk niet, net zoals bij Schiphol, vooraf reserveren ... De andere parkeerplaatsen kan ik al wel reserveren maar die zijn weer 30 euro duurder (ik ben en blijf Nederlander he ) ...

Wat is wijsheid?
      Moderator dinsdag 5 augustus 2008 @ 09:45:57 #52
    45833 crew  Fogel
    pi_60569205
    Als ze er een paar kilo extra in stoppen en er niks van hetzelfde gewicht uithalen, heb je in ieder geval wat bewijs met je baggagekwitantie, daar staat het aantal koffers en het gewicht namelijk op. Bij inckecken 8 kilo, bij de douane opeens 15... dat maakt je 'ik wist er echt niks van' in ieder geval een klein beetje geloofwaardiger
      Moderator dinsdag 5 augustus 2008 @ 09:47:06 #53
    45833 crew  Fogel
    pi_60569222
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 09:45 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
    Ik heb even een vraagje over het parkeren bij Frankfurt Airport (we vliegen met Air Namibia): hoe groot is de kans dat de "Holiday parking" vol is op 1 september? Je kunt dat namelijk niet, net zoals bij Schiphol, vooraf reserveren ... De andere parkeerplaatsen kan ik al wel reserveren maar die zijn weer 30 euro duurder (ik ben en blijf Nederlander he ) ...

Wat is wijsheid?
    Je auto in Darmstadt parkeren en vanaf daar de AIRliner bus pakken
    pi_60569307
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 09:47 schreef Fogel het volgende:

[..]

Je auto in Darmstadt parkeren en vanaf daar de AIRliner bus pakken
    En is het parkeren van de auto dan gratis?
      Moderator dinsdag 5 augustus 2008 @ 09:59:25 #55
    45833 crew  Fogel
    pi_60569420
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 09:52 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

[..]

En is het parkeren van de auto dan gratis?
    Uhm, voor mij wel... maar er zitten genoeg hele goedkope parkeergarages daar, ook in de buurt van het station. En op straat parkeren niet al te ver van het station af is gratis, maar dan heb je natuurlijk wel meer risico dan in een garage.

Als je met veel personen bent, is het misschien zelfs rendabel om een taxi te pakken. De rit kost 50-60¤, maar je kan bijna altijd 30-35¤ afspreken (maar dan moet je niet op een bonnetje rekenen )
    pi_60570087
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 09:59 schreef Fogel het volgende:

[..]

Uhm, voor mij wel... maar er zitten genoeg hele goedkope parkeergarages daar, ook in de buurt van het station. En op straat parkeren niet al te ver van het station af is gratis, maar dan heb je natuurlijk wel meer risico dan in een garage.

Als je met veel personen bent, is het misschien zelfs rendabel om een taxi te pakken. De rit kost 50-60¤, maar je kan bijna altijd 30-35¤ afspreken (maar dan moet je niet op een bonnetje rekenen )
    We zijn met 4 personen ... Het parkeren op de luchthaven is 109 euro voor 4 weken ... dus die afweging moet ik even maken ... Als de taxi niet af te dingen is dan zijn we al even duur uit ... Ik zal het eens in de groep gooien vanavond
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 10:44:40 #57
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_60570193
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 09:45 schreef Fogel het volgende:
    Als ze er een paar kilo extra in stoppen en er niks van hetzelfde gewicht uithalen, heb je in ieder geval wat bewijs met je baggagekwitantie, daar staat het aantal koffers en het gewicht namelijk op. Bij inckecken 8 kilo, bij de douane opeens 15... dat maakt je 'ik wist er echt niks van' in ieder geval een klein beetje geloofwaardiger
    bagagekwitantie? Waar zou dat op moeten staan dan?
    pi_60570445
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 10:44 schreef Blik het volgende:
    Staat meestal op je boardingcard en je krijgt ook het stickertje op je paspoort van je bagagelabel.
    Als je tenminste vliegt met een luchtvaartmaatschappij die nog bagagelabels en geprinte boardingcards heeft, want dat verdwijnt ook snel.
      Moderator dinsdag 5 augustus 2008 @ 11:01:58 #59
    45833 crew  Fogel
    pi_60570602
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 10:44 schreef Blik het volgende:

[..]

Even een scan gemaakt:

1/7 = 1 stuk baggage wat 7 kilo weegt.

Ik vond er nog een op mijn bureau met 2/17 erop, dat wil zeggen dat ik 2 stuks baggage had die samen 17 kilo wogen.
      Moderator dinsdag 5 augustus 2008 @ 11:04:04 #60
    45833 crew  Fogel
    pi_60570644
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 10:55 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Staat meestal op je boardingcard en je krijgt ook het stickertje op je paspoort van je bagagelabel.
    Als je tenminste vliegt met een luchtvaartmaatschappij die nog bagagelabels en geprinte boardingcards heeft, want dat verdwijnt ook snel.
    Hoe zouden ze op een vluchthaven mijn koffer op de juiste band kunnen leggen als er geen baggagelabel aan vast zit?
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 11:14:16 #61
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_60570876
    OK, duidelijk. Wist niet dat daar ook het gewicht op stond
    pi_60570989
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 11:04 schreef Fogel het volgende:

Hoe zouden ze op een vluchthaven mijn koffer op de juiste band kunnen leggen als er geen baggagelabel aan vast zit?
    Er zijn tegenwoordig low cost luchthavens die geen bagagebanden hebben, of waar je bagage rechtstreeks uit het vliegtuig door een gat in de muur op de bagageband wordt gezet.
    Je hebt ook bagagelabels met voorgedrukte bestemmingen, maar waar je naam niet meer op staat.

In Hong Kong kreeg ik een RFID sticker op m'n koffer zonder dat daar aan de buitenkant iets aan te zien was waar die naar toe zou moeten. Was wel een test, want ik kreeg ook een normaal bagagelabel.

Scheelt allemaal weer veel papier en inkt.
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 11:20:26 #63
    67478 Radjesh
    Dire Straits!
    pi_60571020
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 09:15 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Lol. Dat is alleen als niemand kan opmaken wat er in jou koffer zit.
      Moderator dinsdag 5 augustus 2008 @ 11:24:27 #64
    45833 crew  Fogel
    pi_60571110
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 11:18 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Er zijn tegenwoordig low cost luchthavens die geen bagagebanden hebben, of waar je bagage rechtstreeks uit het vliegtuig door een gat in de muur op de bagageband wordt gezet.
    Je hebt ook bagagelabels met voorgedrukte bestemmingen, maar waar je naam niet meer op staat.

In Hong Kong kreeg ik een RFID sticker op m'n koffer zonder dat daar aan de buitenkant iets aan te zien was waar die naar toe zou moeten. Was wel een test, want ik kreeg ook een normaal bagagelabel.

Scheelt allemaal weer veel papier en inkt.
    Duidelijk Ik vlieg nooit low-cost dus ik was het nog niet tegengekomen.

RFID is leuk, maar als het idee is om het milieu te sparen om RDIF te gebruiken ipv papier en inkt (al begruiken ze over het algemeen thermisch papier voor baggagelabels) dan zijn ze waarschijnlijk op het verkeerde spoor tenzij het herbruikbare RFID tags zijn.
    Ik zal eens kijken of ik uit kan vinden wel de milieubelasting van 1 RFID tag is tov papier.
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 16:45:50 #65
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_60579113
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 09:38 schreef Naamah het volgende:

[..]

Hehe.. had er nog niet eens aan gedacht dat ze er ook iets ín konden stoppen.. alleen dat er iets uitgehaald zou worden/per ongeluk open zou gaan. Ik ga vandaag ff van die cijferslotjes halen!
    Je kunt speciale cijfersloten kopen die door de douane wel te openen zijn; dus zonder het slot te kraken.
    pi_60662397
    Dan nog maar eentje, is Pier G te zien vanaf het panoramaterras?
      vrijdag 8 augustus 2008 @ 19:15:46 #67
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_60664221
    quote:
    Op vrijdag 8 augustus 2008 17:56 schreef Autoreply het volgende:
    Dan nog maar eentje, is Pier G te zien vanaf het panoramaterras?
    Helaas, alleen goed te zien zijn F, E, D en C.

Vanaf Pier G vertrekken veel 'hoog' risico vluchten naar Amerika en naar Israel. (Al is dat niet de hoofdreden, Schiphol is gewoon te groot voor het panoramaterras).
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_60665278
    quote:
    Op woensdag 30 juli 2008 12:51 schreef Hik het volgende:
    Online inchecken: gewoon naar de website van je vliegmaatschappij, meestal zo 24-30 uur van tevoren en het wijst zich vanzelf. Op Schiphol dan "alleen nog" bagage droppen bij het drop off point van diezelfde maatschappij (meestal naast waar je kunt inchecken. In drukke tijden kan er ook een rij staan voor het drop off point.
    En als je alleen handbaggage hebt? Kun je dan na online inchecken zo doorhobbelen naar de douane?
      vrijdag 8 augustus 2008 @ 20:13:54 #69
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_60665811
    quote:
    Op vrijdag 8 augustus 2008 19:56 schreef Light het volgende:

[..]

En als je alleen handbaggage hebt? Kun je dan na online inchecken zo doorhobbelen naar de douane?
    Je kan doorhobbelen naar de douane als je een niet-schengen vlucht hebt. Maar dat lijkt me volkomen nutteloos, want je gaat dan door de paspoortcontrole de terminal in en dan weer terug naar de arrivels paspoortcontrole om vervolgens door de douane te gaan.

Uiteraard bedoel je door de beveiligingscontrole door G4S/TRIGION/FALCK medewerkers. En dat heeft niks met de douane te maken. En ja daar kan je gelijk naartoe met je uitgeprine online incheck kaart.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_60666288
    quote:
    Op vrijdag 8 augustus 2008 20:13 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Je kan doorhobbelen naar de douane als je een niet-schengen vlucht hebt. Maar dat lijkt me volkomen nutteloos, want je gaat dan door de paspoortcontrole de terminal in en dan weer terug naar de arrivels paspoortcontrole om vervolgens door de douane te gaan.

Uiteraard bedoel je door de beveiligingscontrole door G4S/TRIGION/FALCK medewerkers. En dat heeft niks met de douane te maken. En ja daar kan je gelijk naartoe met je uitgeprine online incheck kaart.
    Ja, dat bedoel ik idd Maar ik ben niet zo'n frequent vlieger, kan dus wel eens wat verwisselen. Mijn reis gaat naar een Schengenland.
      vrijdag 8 augustus 2008 @ 20:46:27 #71
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_60666700
    quote:
    Op vrijdag 8 augustus 2008 20:31 schreef Light het volgende:

[..]

Ja, dat bedoel ik idd Maar ik ben niet zo'n frequent vlieger, kan dus wel eens wat verwisselen. Mijn reis gaat naar een Schengenland.
    Het was ook niet negatief bedoeld. Als je geen bagage hebt kan je prima met je uitgeprinte a4'tje van de online check in pagina door de beveilging. (Voor Schengenland is er geen paspoortcontrole door de Marechaussee, je naam wordt door de beveiligingsmedewerker vergeleken met je paspoort).
    In het begin, toen online inchecken net werd ingevoerd, waren de beveiligingsmedewerkers op de verschillende vliegvelden niet goed op de hoogte en heb regelmatig moeten 'smeken' om een supervisor zodat ik er alsnog door kon.

Tegenwoordig is het normaal bij veel bestemmingen dat je online inchecked en je boarding pass uitprint.
    (Overigens is het systeem in Engeland beter, daar wordt je boarding pass gescand bij de veiligheidscontrole en moet deze voorkomen in de computer, in Nederland is er verder geen controle of het geen 'fake' boarding pass betreft als je door de beveiliging gaat, daar zal dat pas worden ontdekt bij het daadwerkelijke boarden van het vliegtuig).
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_60695294
    Ik zie net dat je bij Easyjet nu ook moet lappen voor je bagage. Sinds wanneer is dat?
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_60699239
    quote:
    Op zondag 10 augustus 2008 00:15 schreef Jaguarized het volgende:
    Ik zie net dat je bij Easyjet nu ook moet lappen voor je bagage. Sinds wanneer is dat?
    Al ruim een jaar. Voordeel is wel dat je bij Easyjet nog altijd maar één keer een creditcard toeslag betaalt en makkelijk ruimte voor extra bagage kan bijkopen. En de kale ticketprijzen zijn vrijwel dezelfde prijs gebleven, soms zelfs iets lager geworden.
      zondag 10 augustus 2008 @ 09:44:43 #74
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_60699905
    quote:
    Op zondag 10 augustus 2008 06:38 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Al ruim een jaar. Voordeel is wel dat je bij Easyjet nog altijd maar één keer een creditcard toeslag betaalt en makkelijk ruimte voor extra bagage kan bijkopen. En de kale ticketprijzen zijn vrijwel dezelfde prijs gebleven, soms zelfs iets lager geworden.
    De kale ticketprijzen zijn indertijd een paar euro verlaagd toen de bagagetoeslag is ingevoerd. Op dat moment waren de prijzen gelijk, of als je zonder bagage reist iets goedkoper.
    Nu is de bagagetoeslag al 9 euro per koffer per vlucht en is het dus duurder geworden als je met bagage reist.
    (Niet dat het heffen van een bagagetoeslag oneerlijk is, wie het gebruikt moet er ook voor betalen, maar het is weer een extra 'belasting' die je ongemerkt gemakkelijk kunt verhogen).
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      woensdag 13 augustus 2008 @ 11:47:53 #75
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_60789269
    Mag je sushi meenemen in het vliegtuig?
    Vliegtuigeten komt zo langzamerhand heel erg mijn neus uit en een bakje sushi lijkt me wel een prima alternatief...
      Moderator woensdag 13 augustus 2008 @ 11:55:08 #76
    45833 crew  Fogel
    pi_60789470
    quote:
    Op woensdag 13 augustus 2008 11:47 schreef Hik het volgende:
    Mag je sushi meenemen in het vliegtuig?
    Vliegtuigeten komt zo langzamerhand heel erg mijn neus uit en een bakje sushi lijkt me wel een prima alternatief...
    Ik heb zelfs een keer een hele tas met eten van de afhaalchinees als handbaggage meegenomen
    Maar dat was voor die domme vloeistoffen regel...

Als je sushi meeneemt die niet als vloeibaar of als pasta opgevat kunnen worden meenmeent, is het vast geen probleem. De wasabi moet je dan wel in een potje van 100ml stoppen
    Hoe ben je van plan het gekoeld te houden? Warme rauwe vis lijkt me niet echt bevorderlijk voor de gezondheid... En hebben ze niet bij de grab&go tegenwoordig ook porties sushi staan? Meen me te herinneren dat op schiphol gezien te hebben, maar kan een ander vliegveld zijn geweest.
      woensdag 13 augustus 2008 @ 12:03:25 #77
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_60789737
    quote:
    Op woensdag 13 augustus 2008 11:55 schreef Fogel het volgende:

[..]

En hebben ze niet bij de grab&go tegenwoordig ook porties sushi staan? Meen me te herinneren dat op schiphol gezien te hebben, maar kan een ander vliegveld zijn geweest.
    Voor een eurotje of 10/15
      woensdag 13 augustus 2008 @ 12:24:11 #78
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_60790493
    Ja, gewoon op schiphol halen inderdaad...
    Afhaalchinees...
      Moderator woensdag 13 augustus 2008 @ 12:39:51 #79
    45833 crew  Fogel
    pi_60791208
    quote:
    Op woensdag 13 augustus 2008 12:24 schreef Hik het volgende:
    Ja, gewoon op schiphol halen inderdaad...
    Afhaalchinees...
    Probeer de Chinese keuken in Noorwegen eens, dan begrijp je dat ik het meenam
    pi_60794465
    Is er op schiphol (en ook andere luchthavens) een soort van last-minute plek voor goedkope tickets? Ik wil namelijk een rondreisje (europa) maken zonder veel plannen, dus dat ik op het laatste moment kan kiezen waar ik heen wil.
    nummer 100:
    Foe Yong Hai
    mét kip filet
    ¤ 7.75
      Moderator woensdag 13 augustus 2008 @ 14:40:40 #81
    45833 crew  Fogel
    pi_60794788
    quote:
    Op woensdag 13 augustus 2008 14:27 schreef Foe_Yong_Hai het volgende:
    Is er op schiphol (en ook andere luchthavens) een soort van last-minute plek voor goedkope tickets? Ik wil namelijk een rondreisje (europa) maken zonder veel plannen, dus dat ik op het laatste moment kan kiezen waar ik heen wil.
    Dat kan met onder andere de Europese Airpass van Skyteam. http://skyteam.com/EN/benefits/airpass/index.jsp
    Misschien niet zo supergoedkoop, maar in ieder geval wel erg flexibel.

Voorwaarde is dat je intercontinentaal ticket moet hebben voordat je deze pass mag kopen...
      woensdag 13 augustus 2008 @ 17:19:38 #82
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_60799611
    quote:
    Ik weet het niet uit eigen ervaring, maar heb het idee dat zulk soort plannen leuk klinken, maar in de praktijk niet werken. Gewoon naar Schiphol gaan en daar een ticket boeken levert bij mij weten nooit erg veel op. Er is wel een travel agent, maar om nou te zeggen dat die goedkoper zou zijn dan enig andere last minute aanbieder... mwa: http://www.schiphol.com/TravelAgency/TravelAgency.htm

Maargoed, misschien zijn er mensen met andere ervaringen...
    pi_60802307
    quote:
    Nee.

Goedkope rondvlucht door Europa is wel mogelijk, maar je moet dan bij de budgetairlines vroeg reserveren.
    Afgelopen mei heb ik kunnen reizen voor 2 personen Amsterdam - Praag - Wenen - Barelona - Parijs - Amsterdam voor nog geen 220 euro alles inclusief.... (En ik heb niet eens mijn principes hoeven te verlagen, want ik heb niet met Ryanair hoeven vliegen).

Tegenwoordig zal direct aan de balie bij de maatschappijen het volle pond worden gerekend, want mensen die aan de vliegtuigbalie een ticket kopen hebben over het algemeen geen andere keus, ze willen (of moeten) ergens heen, dus kan je er het volle pond voor vragen om nog wat te verdienen.
    (Liever 2 mensen lastminute die meevliegen voor 200 euro enkele reis, dan 5 mensen die voor 50 euro meevliegen).
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_60812854
    quote:
    De enige die er is, is jetairfly op brussel en andere belgische luchthavens.. Van de website kun je een pdf'je downloaden met de laatste aanbiedingen.
    pi_60913010
    Misschien een hele domme vraag, maar ik snap dus totaal niet hoe men de prijzen van vliegtickets bepaalt. Ik wil begin januari van Amsterdam naar Los Angeles vliegen. Via KLM.com zal een enkele reis in begin januari mij rond de ¤2000 gaan kosten. Via Cheaptickets zal een retourtje op dezelfde datum en een terugrreis twee weken later (rond 16 januari) mij echter maar ¤800 á ¤900 kosten. Ik vlieg dan echter ook gewoon met KLM, maar boek het dan niet via KLM.com maar via Cheaptickets. Als ik dan echter weer op Cheaptickets op exact dezelfde datum als de heenreis van mijn retourtje een enkele reis aanvink, kost de enkele reis ineens ¤1200, oftewel meer dan een retourtje

Dit is nu even specifiek voor mijn situatie, maar ik open er even een topic over omdat ik me het ook gewoon 'an sich' afvraag. Hoe is dit mogelijk? Je betaalt toch voor het vervoer (en dus de brandstof etc. etc.). Hoe kan het dat een retourtje dan goedkoper is dan een enkele reis, zeker op zo'n grote afstand? En waarom wil KLM blijkbaar voorkomen dat men tickets boekt via hun website, aangezien mensen via een andere website dus gewoon KLM vluchten kunnen boeken voor een fractie van de prijs?
      maandag 18 augustus 2008 @ 00:20:38 #86
    225211 Stolas
    High prince of Heaven
    pi_60913034
    Interessant.
      maandag 18 augustus 2008 @ 00:23:43 #87
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_60913095
    Goed topic.
    2000 light years from home
      maandag 18 augustus 2008 @ 00:23:57 #88
    53267 TC03
    Catch you on the flipside
    pi_60913099
    TVP
    Ten percent faster with a sturdier frame
      maandag 18 augustus 2008 @ 00:24:22 #89
    225211 Stolas
    High prince of Heaven
    pi_60913109
    Volgens mij weet niemand het.
    pi_60913151
    Nou ben benieuwd.
    pi_60913166
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 00:20 schreef Stolas het volgende:
    Interessant.
      maandag 18 augustus 2008 @ 00:35:11 #92
    54884 Yi-Long
    Snorloze Zeiksnor
    pi_60913293
    Antwoord: Het is een grote scam.
    pi_60913294
    dat vroeg ik me dus ook al een ERG lange tijd af
    Free people own guns! Slaves do not!
      maandag 18 augustus 2008 @ 00:35:44 #94
    225211 Stolas
    High prince of Heaven
    pi_60913303
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 00:35 schreef Yi-Long het volgende:
    Antwoord: Het is een grote scam.
    Zo, onze Verlichter.
    pi_60913334
    Enkele reis prijzen vallen altijd onder het duurste economy class tarief (Y) Wanneer je een retourtje boekt is dit meestal in een andere boekingsklasse, mits nog beschikbaar, waardoor je een 'korting' krijgt.

Uiteindelijk zit je nogsteeds in dezelfde stoel maar omdat een enkeltje dus onder het full-fare tarief valt komt dit vaak duurder uit dan een retourtje in een andere klasse.

Economy Class is op elke vlucht onderverdeeld in een klassesysteem waar de prijsberekening op wordt uitgevoerd, schijnt een vrij ingewikkeld proces te zijn http://en.wikipedia.org/wiki/Yield_management is wel een leuk stukje daarover
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
    pi_60913399
    Omdat het een soort ' van aktie is '

als je er voor de eerste keer op die datum geklikt hebt ( op een andere site ) dan is 't vaak vrij logisch dat meteen de goedkoopste aangeboden wordt, in de hoop dat de desbetreffende gebruiker een beetje in de war gestuurd wordt van ' hey.. wat goedkoop, zal nog eventjes wachten, misschien wordt het nog goedkoper'

waardoor je dus bij een 2de poging toch opmerkt dat alles ietsjes duurder geworden is... en toch maar bedenkt dat je beter voor DIE aanbod kunt gaan.. maar een dag later toch weer rond hetzelfde prijs ligt als bij de eerste keer...

Zo gaat het eenmaal. Maar waarom specifiek 't zo is... geen idee.. wel dat 't om geld gaat...
    I pwn u!
    pi_60913469
    Ik weet niet hoe jij boekt...

maar mijn eerste hit: 1 jan heen 16 jan terug, op klm.nl 760 Euro.
    Dit is al goed koper dan cheaptickets.

voor de rest: wat Thetallguy zegt.

Vaak zijn enkele reizen voor mensen die echt moeten vliegen, daarom gooien ze dat in het hogere tarief waarschijnlijk. Maar mooi voorbeeld hoe absurt het is
    pi_60913562
    Ik heb even gekeken, en een retourtje op 1-16 januari is inderdaad gelijkwaardig aan dat van Cheaptickets (rond de ¤750). Maar dit geldt niet voor alle data.

Overigens dus echt krankzinnig dat een enkele reis op 1 januari weer ¤2200 kost. Oftewel de prijs van DRIE retourtjes. Terwijl je verdomme in HETZELFDE VLIEGTUIG ZIT. Kan wel dat het voor mensen is die echt moeten vliegen, maar 3x zo duur voor de helft van de reis? Echt zwaar gestoord.
      maandag 18 augustus 2008 @ 00:57:02 #99
    15080 static
    03.09.2006 - 11:35
    pi_60913632
    Heb je enig idee hoeveel klasses er binnen economy en business zitten?
    Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
    Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
    pi_60913688
    Nee. Maar jij blijkbaar wel. Maak ons blij, zou ik zeggen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')