quote:www.vliegtickets.nl, www.worldticketcenter.nl, www.vliegtarieven.nl maken gebruik van de boekingsengine www.travelstreet.com
www.atp.nl, www.vliegticketskopen.nl maken weer gebruik van de boekingsengine van www.atp.nl met vliegticketskopen.nl welke maar 10 euro administratiekosten rekent in plaats van de 15 euro door ATP zelf...
Cheaptickets rekent in totaal 45 euro bovenop de ticketprijs als 'kosten' voor het boeken, goedkoopstevliegtickets maar 10 euro....
't Is inderdaad weer een staaltje onzinnige hysterie. Maar, het houdt ze lekker bezig.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:41 schreef Blik het volgende:
stomme vloeistoffenregeling. Ben benieuwd wanneer de EU de regeling vaarwel gaat zeggen
Ik hou me er wel aan... maar ik vlieg dan ook maar ongeveer 1 keer per jaar.quote:Op woensdag 30 juli 2008 08:37 schreef Naamah het volgende:
Wat vinden jullie van het 3 uur aanwezig zijn van te voren voor vluchten buiten Europa? Echt nodig? Houden jullie je er aan?
Ik hou me er meestal wel aan, maar ik ben vaak pas echt rustig als ik mijn bagage ingechecked heb. Hoe eerder, hoe beter. En de kans op een raamplaats is dan ook groter. En ik vind het niet zo'n ramp om op Schiphol rond te slenteren.quote:Op woensdag 30 juli 2008 08:37 schreef Naamah het volgende:
Wat vinden jullie van het 3 uur aanwezig zijn van te voren voor vluchten buiten Europa? Echt nodig? Houden jullie je er aan?
Als het niet kan dan kan het niet. Het is niet verplicht verder om er 3 uur vantevoren te zijnen de balie blijft lang genoeg open om je te laten inchecken, volgens mij een uur voor vertrektijdquote:Op woensdag 30 juli 2008 08:56 schreef Naamah het volgende:
Jah, het is mijn streven ook zeker wel, maar ben ff afhankelijk van het openbaar vervoer.. Ik zou op zo'n vroegst 2 uur en drie kwartier van tevoren aanwezig kunnen zijn, dat lijkt me niet zo'n probleem, maarja.. ik reken toch graag wat vertraging mee
Hoogtevrees heb je geen last van in het vliegtuig... althans, ik niet.quote:Op woensdag 30 juli 2008 09:15 schreef Pappie_Culo het volgende:
1 september vliegen. Eerste vlucht sinds ik heb gemerkt dat ik hoogtevrees heb, zal mij benieuwen
Voor de goede orde: ik weet sinds een maand of 3 dat ik hoogtevrees heb. Had ik vroeger nooit, maar nu dus wel.
Daar ga ik ook vanuit.quote:Op woensdag 30 juli 2008 09:18 schreef Naamah het volgende:
Wat voor hoogtevrees heb je? Want mij moet je ook niet op een hoge ladder laten klimmen of aan de rand van een afgrond neerzetten of over een touwbrug laten lopen of wat dan ook. Maar in een vliegtuig heb ik echt geen last van hoogtevrees, dat is zegmaar zo onwerkelijk hoog.. Volgens mij werkt het voor veel mensen zo.
Ik heb geen vliegangst in de fobische zin van het woord. Maar ik vind vliegen niet leuk ofzo. Voel me er sowieso niet prettig bij.quote:Op woensdag 30 juli 2008 09:24 schreef Levitation het volgende:
[..]
Hoogtevrees heb je geen last van in het vliegtuig... althans, ik niet.Claustrofobie of vliegangst zijn een stuk lastiger in een vliegtuig.
Heb ik ook, kan niet wachten tot Scotty me kan beamen.quote:Op woensdag 30 juli 2008 09:27 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ik heb geen vliegangst in de fobische zin van het woord. Maar ik vind vliegen niet leuk ofzo. Voel me er sowieso niet prettig bij.
Ach ja, de eerste keer in je leven dat je vliegt is leuk en spannend. Helemaal voor kleine kinderen bijvoorbeeld. Als je ouder wordt en al vaker gevlogen hebt weet je gewoon dat het niks bijzonders is en zelfs strontvervelend. Helemaal een lange vlucht van 12 uur lang. Je moet je al die tijd maar zien te vermaken op je halve vierkante meter met een boek, filmpje etc.quote:Op woensdag 30 juli 2008 09:30 schreef Levitation het volgende:
[..]
Heb ik ook, kan niet wachten tot Scotty me kan beamen.Maar tot die tijd stap ik toch maar in een vliegtuig om ergens te komen. Het is gewoon vervelend en ongemakkelijk... maar ik hou altijd maar in gedachten dat ik een leuke reden heb om die relatief korte ongemakkelijke periode te doorstaan.
![]()
Heb daardoor ook altijd veel meer moeite met de terugvlucht dan met de heenvlucht.![]()
Ik check online in en kom dan een uur of twee van tevoren, maar calculeer niet veel in voor vertragingen. Ga ik gewoon een beetje in de lounge zitten en wat aankopen doen nog. Vloog veel met een collega die echt een half uur voor vertrektijd aankwam banjeren altijd. Ze heeft 'm nooit gemist, maar ik zou daar toch veel te onrustig van worden.quote:Op woensdag 30 juli 2008 08:37 schreef Naamah het volgende:
Op schiphol kun je na het online inchecken alsnog in de gewone incheck rijen gaan staan om je bagage af te geven. Het enige voordeel is dat mocht de rij langer zijn dan de gebruikelijke 45 minuten op drukke dagen (soms wel anderhalf uur), je al wel ingechecked bent en dus in geval van nood je bagage kan achterlaten en naar het vliegtuig rennenquote:Op woensdag 30 juli 2008 12:45 schreef Naamah het volgende:
Hoe zit dat met dat online inchecken dan? Hoe doe je dat met je bagage? Ik ben echt een noob op dat gebied
En ik hoorde van iemand dat je op Schiphol bij een (of meerdere, of alle, geen idee) pinautomaat kan kiezen of je je geld in euro's of in amerikaanse dollars wil. Klopt dat? Waar zit dat? Beetje gunstige wisselkoers?
Dat is volgens mij officieël vertrekhal 2, want vertrekhal 1 is volgens mij voor de Europese vluchten, en daar staat de dollarautomaat niet. (Het is inderdaad dicht na de paspoortcontrole waar je inchecked voor KLM.quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:40 schreef Fogel het volgende:
Is ongeveer het eerste waar je tegeaanloopt als je niet oplet en rechtdoor blijft lopen in vertrekhal 1
quote:Op dinsdag 29 juli 2008 21:03 schreef DutchTrain het volgende:
En hoe lukt het het best om te slapen in het vliegtuig?
Ik ben niet zo'n slapert, maar wat ik bij een langere vliegreis probeer te doen is me aanpassen aan het ritme van waar je naartoe vliegt. Als het dus op de plaats van bestemming avond is ga je proberen te slapen in het vliegtuig, dan kom je in ieder geval relatief uitgerust op de plek van bestemming aan. Hoe je vervolgens het beste de slaap kunt vatten is heel persoonlijk. Misschien een idee om al moe het vliegtuig in te stappen als je weet dat je moet gaan slapen in het vliegtuig. Wellicht oordopjes regelen.quote:Op donderdag 31 juli 2008 16:21 schreef Proximo het volgende:
[..]
Uit de OP, maar ik ben toch wel benieuwd eigenlijk
ik heb in 2003 voor een reis naar Cuba voor het laatst dollars gewisseld op Schiphol (ABN/Amro), maar de koers was toen dramatisch slecht!quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:58 schreef ozzietukker het volgende:
Hij is overigens van ABN AMRO, en ze berekenen dezelfde 'slechte' koers als bij het wisselen aan een ABN AMRO of GWK TRAVELEX balie.
quote:Op donderdag 31 juli 2008 19:27 schreef Naamah het volgende:
Trouwens nog ff een leuke algemene vraag: wat is jullie ultieme manier om je op Schiphol te vermaken voor je vlucht vertrekt?
Voor mij is dat toch echt dat platform ergens boven vanaf waar je alle vliegtuigen kan zien enzo, ik kan me daar echt uren vermaken als het zou moeten!
Kroketten eten en bier drinken.quote:Op donderdag 31 juli 2008 19:27 schreef Naamah het volgende:
Trouwens nog ff een leuke algemene vraag: wat is jullie ultieme manier om je op Schiphol te vermaken voor je vlucht vertrekt?
Voor mij is dat toch echt dat platform ergens boven vanaf waar je alle vliegtuigen kan zien enzo, ik kan me daar echt uren vermaken als het zou moeten!
Je hebt wel een creditcard?quote:Op donderdag 31 juli 2008 19:26 schreef Naamah het volgende:
Nee precies.. ik heb geen wereldpas, dus kan in land van bestemming niet pinnen. Maar denk da'k maar gewoon wat bij het GWK haal, heb niet zo veel nodig, dus slechte koers is dan minder erg en dan hoef ik me er op schiphol niet druk om te maken.
Niet. Ik word meegenomen en alles wordt voor me betaaldquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 08:39 schreef Blik het volgende:
[..]
Je hebt wel een creditcard?
zo niet, hoe ga je in hemelsnaam aan geld komen als je daar eenmaal bent
Het was altijd tanken en lachen. Waar vakantie voor bedoeld isquote:Op donderdag 31 juli 2008 19:27 schreef Naamah het volgende:
dan is het wat meer begrijpelijkquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 08:42 schreef Naamah het volgende:
[..]
Niet. Ik word meegenomen en alles wordt voor me betaaldMaar vind 't wel relaxed zelf een beetje geld bij me te hebben voor wat extra's, souvenirtjes, keer een drankje ergens of wat dan ook. Als ik tijdens de vakantie meer geld wil kan ik pinnen met de wereldpas van iemand anders en geef dat later dan terug, vandaar..
Lekker als je vliegtuig om 7 uur 's ochtends vertrektquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 08:55 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Het was altijd tanken en lachen. Waar vakantie voor bedoeld is
Gebeurt alleen als je het wel heel erg bont maakt, in de vorm van openbare dronkenschap. Op een alcoholwalmpje gaan ze je niet weigerenquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 09:48 schreef Naamah het volgende:
Jah.. en dan loop je het risico dat je het vliegtuig niet meer in mag vanwege je alcoholwalmDat zie je toch altijd bij die Airline-programma's op tv..
Brussels Airlines is dan ook een semi-budget airlinequote:Op maandag 4 augustus 2008 01:05 schreef Skya het volgende:
Deze zomer gevlogen met KLM naar singapore, en met Brussels Airlines naar Athene (schoolreis). De belgen hebben echt een slechte maatschappij, te kleine stoelen: ik vlieg voortaan maar klm.
gewoon op schiphol... ooit kon je daar dag en nacht terecht voor drank en vertier, dus gewoon doooorrrrrrquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 11:17 schreef Blik het volgende:
[..]
Lekker als je vliegtuig om 7 uur 's ochtends vertrekt
Ik doe het altijd wel. Maar als je naar de VS of Israel vliegt wordt er volgens mij altijd afgeraden om het te doen, aangezien ze in de kelder (dus na het inchecken) graag nog even op hun gemak door je spullen kunnen neuzen. En als je tas op slot zit breken ze het gewoon open.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 09:09 schreef Naamah het volgende:
Misschien een hele stomme vraag.. maar.. mag je je bagage op slot doen? Kan me namelijk herinneren dat dat een tijd geleden niet meer mocht ofzo.. Ik neem namelijk een weekendtas mee (moet ivm rondreis die ik ga maken) en die is anders wel héééél makkelijk open te maken.
Jep, en voor je het weet puilt je tas uit met kilo's cokequote:Op dinsdag 5 augustus 2008 09:15 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik doe het altijd wel. Maar als je naar de VS of Israel vliegt wordt er volgens mij altijd afgeraden om het te doen, aangezien ze in de kelder (dus na het inchecken) graag nog even op hun gemak door je spullen kunnen neuzen. En als je tas op slot zit breken ze het gewoon open.
Hehe.. had er nog niet eens aan gedacht dat ze er ook iets ín konden stoppen.. alleen dat er iets uitgehaald zou worden/per ongeluk open zou gaan. Ik ga vandaag ff van die cijferslotjes halen!quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 09:34 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Jep, en voor je het weet puilt je tas uit met kilo's coke
Het gaat allemaal nergens meer over tegenwoordig.
Je auto in Darmstadt parkeren en vanaf daar de AIRliner bus pakkenquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 09:45 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Ik heb even een vraagje over het parkeren bij Frankfurt Airport (we vliegen met Air Namibia): hoe groot is de kans dat de "Holiday parking" vol is op 1 september? Je kunt dat namelijk niet, net zoals bij Schiphol, vooraf reserveren ... De andere parkeerplaatsen kan ik al wel reserveren maar die zijn weer 30 euro duurder (ik ben en blijf Nederlander he) ...
Wat is wijsheid?
En is het parkeren van de auto dan gratis?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 09:47 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je auto in Darmstadt parkeren en vanaf daar de AIRliner bus pakken
Uhm, voor mij wel... maar er zitten genoeg hele goedkope parkeergarages daar, ook in de buurt van het station. En op straat parkeren niet al te ver van het station af is gratis, maar dan heb je natuurlijk wel meer risico dan in een garage.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 09:52 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
[..]
En is het parkeren van de auto dan gratis?
We zijn met 4 personen ... Het parkeren op de luchthaven is 109 euro voor 4 weken ... dus die afweging moet ik even maken ... Als de taxi niet af te dingen is dan zijn we al even duur uit ... Ik zal het eens in de groep gooien vanavondquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 09:59 schreef Fogel het volgende:
[..]
Uhm, voor mij wel... maar er zitten genoeg hele goedkope parkeergarages daar, ook in de buurt van het station. En op straat parkeren niet al te ver van het station af is gratis, maar dan heb je natuurlijk wel meer risico dan in een garage.
Als je met veel personen bent, is het misschien zelfs rendabel om een taxi te pakken. De rit kost 50-60¤, maar je kan bijna altijd 30-35¤ afspreken (maar dan moet je niet op een bonnetje rekenen)
bagagekwitantie? Waar zou dat op moeten staan dan?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 09:45 schreef Fogel het volgende:
Als ze er een paar kilo extra in stoppen en er niks van hetzelfde gewicht uithalen, heb je in ieder geval wat bewijs met je baggagekwitantie, daar staat het aantal koffers en het gewicht namelijk op. Bij inckecken 8 kilo, bij de douane opeens 15... dat maakt je 'ik wist er echt niks van' in ieder geval een klein beetje geloofwaardiger
Staat meestal op je boardingcard en je krijgt ook het stickertje op je paspoort van je bagagelabel.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 10:44 schreef Blik het volgende:
bagagekwitantie? Waar zou dat op moeten staan dan?
Even een scan gemaakt:quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 10:44 schreef Blik het volgende:
[..]
bagagekwitantie? Waar zou dat op moeten staan dan?
Hoe zouden ze op een vluchthaven mijn koffer op de juiste band kunnen leggen als er geen baggagelabel aan vast zit?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 10:55 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Staat meestal op je boardingcard en je krijgt ook het stickertje op je paspoort van je bagagelabel.
Als je tenminste vliegt met een luchtvaartmaatschappij die nog bagagelabels en geprinte boardingcards heeft, want dat verdwijnt ook snel.
Er zijn tegenwoordig low cost luchthavens die geen bagagebanden hebben, of waar je bagage rechtstreeks uit het vliegtuig door een gat in de muur op de bagageband wordt gezet.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 11:04 schreef Fogel het volgende:
Hoe zouden ze op een vluchthaven mijn koffer op de juiste band kunnen leggen als er geen baggagelabel aan vast zit?
Lol. Dat is alleen als niemand kan opmaken wat er in jou koffer zit.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 09:15 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik doe het altijd wel. Maar als je naar de VS of Israel vliegt wordt er volgens mij altijd afgeraden om het te doen, aangezien ze in de kelder (dus na het inchecken) graag nog even op hun gemak door je spullen kunnen neuzen. En als je tas op slot zit breken ze het gewoon open.
Duidelijkquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 11:18 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Er zijn tegenwoordig low cost luchthavens die geen bagagebanden hebben, of waar je bagage rechtstreeks uit het vliegtuig door een gat in de muur op de bagageband wordt gezet.
Je hebt ook bagagelabels met voorgedrukte bestemmingen, maar waar je naam niet meer op staat.
In Hong Kong kreeg ik een RFID sticker op m'n koffer zonder dat daar aan de buitenkant iets aan te zien was waar die naar toe zou moeten. Was wel een test, want ik kreeg ook een normaal bagagelabel.
Scheelt allemaal weer veel papier en inkt.
Je kunt speciale cijfersloten kopen die door de douane wel te openen zijn; dus zonder het slot te kraken.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 09:38 schreef Naamah het volgende:
[..]
Hehe.. had er nog niet eens aan gedacht dat ze er ook iets ín konden stoppen.. alleen dat er iets uitgehaald zou worden/per ongeluk open zou gaan. Ik ga vandaag ff van die cijferslotjes halen!
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 17:56 schreef Autoreply het volgende:
Dan nog maar eentje, is Pier G te zien vanaf het panoramaterras?
En als je alleen handbaggage hebt? Kun je dan na online inchecken zo doorhobbelen naar de douane?quote:Op woensdag 30 juli 2008 12:51 schreef Hik het volgende:
Online inchecken: gewoon naar de website van je vliegmaatschappij, meestal zo 24-30 uur van tevoren en het wijst zich vanzelf. Op Schiphol dan "alleen nog" bagage droppen bij het drop off point van diezelfde maatschappij (meestal naast waar je kunt inchecken. In drukke tijden kan er ook een rij staan voor het drop off point.
Je kan doorhobbelen naar de douane als je een niet-schengen vlucht hebt. Maar dat lijkt me volkomen nutteloos, want je gaat dan door de paspoortcontrole de terminal in en dan weer terug naar de arrivels paspoortcontrole om vervolgens door de douane te gaan.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 19:56 schreef Light het volgende:
[..]
En als je alleen handbaggage hebt? Kun je dan na online inchecken zo doorhobbelen naar de douane?
Ja, dat bedoel ik iddquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 20:13 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Je kan doorhobbelen naar de douane als je een niet-schengen vlucht hebt. Maar dat lijkt me volkomen nutteloos, want je gaat dan door de paspoortcontrole de terminal in en dan weer terug naar de arrivels paspoortcontrole om vervolgens door de douane te gaan.
Uiteraard bedoel je door de beveiligingscontrole door G4S/TRIGION/FALCK medewerkers. En dat heeft niks met de douane te maken. En ja daar kan je gelijk naartoe met je uitgeprine online incheck kaart.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 20:31 schreef Light het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik iddMaar ik ben niet zo'n frequent vlieger, kan dus wel eens wat verwisselen. Mijn reis gaat naar een Schengenland.
Al ruim een jaar. Voordeel is wel dat je bij Easyjet nog altijd maar één keer een creditcard toeslag betaalt en makkelijk ruimte voor extra bagage kan bijkopen. En de kale ticketprijzen zijn vrijwel dezelfde prijs gebleven, soms zelfs iets lager geworden.quote:Op zondag 10 augustus 2008 00:15 schreef Jaguarized het volgende:
Ik zie net dat je bij Easyjet nu ook moet lappen voor je bagage. Sinds wanneer is dat?
quote:Op zondag 10 augustus 2008 06:38 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Al ruim een jaar. Voordeel is wel dat je bij Easyjet nog altijd maar één keer een creditcard toeslag betaalt en makkelijk ruimte voor extra bagage kan bijkopen. En de kale ticketprijzen zijn vrijwel dezelfde prijs gebleven, soms zelfs iets lager geworden.
Ik heb zelfs een keer een hele tas met eten van de afhaalchinees als handbaggage meegenomenquote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:47 schreef Hik het volgende:
Mag je sushi meenemen in het vliegtuig?
Vliegtuigeten komt zo langzamerhand heel erg mijn neus uit en een bakje sushi lijkt me wel een prima alternatief...
Voor een eurotje of 10/15quote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:55 schreef Fogel het volgende:
[..]
En hebben ze niet bij de grab&go tegenwoordig ook porties sushi staan? Meen me te herinneren dat op schiphol gezien te hebben, maar kan een ander vliegveld zijn geweest.
Probeer de Chinese keuken in Noorwegen eens, dan begrijp je dat ik het meenamquote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:24 schreef Hik het volgende:
Ja, gewoon op schiphol halen inderdaad...
Afhaalchinees...
Dat kan met onder andere de Europese Airpass van Skyteam. http://skyteam.com/EN/benefits/airpass/index.jspquote:Op woensdag 13 augustus 2008 14:27 schreef Foe_Yong_Hai het volgende:
Is er op schiphol (en ook andere luchthavens) een soort van last-minute plek voor goedkope tickets? Ik wil namelijk een rondreisje (europa) maken zonder veel plannen, dus dat ik op het laatste moment kan kiezen waar ik heen wil.
Ik weet het niet uit eigen ervaring, maar heb het idee dat zulk soort plannen leuk klinken, maar in de praktijk niet werken. Gewoon naar Schiphol gaan en daar een ticket boeken levert bij mij weten nooit erg veel op. Er is wel een travel agent, maar om nou te zeggen dat die goedkoper zou zijn dan enig andere last minute aanbieder... mwa: http://www.schiphol.com/TravelAgency/TravelAgency.htmquote:Op woensdag 13 augustus 2008 14:27 schreef Foe_Yong_Hai het volgende:
Is er op schiphol (en ook andere luchthavens) een soort van last-minute plek voor goedkope tickets? Ik wil namelijk een rondreisje (europa) maken zonder veel plannen, dus dat ik op het laatste moment kan kiezen waar ik heen wil.
Nee.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 14:27 schreef Foe_Yong_Hai het volgende:
De enige die er is, is jetairfly op brussel en andere belgische luchthavens.. Van de website kun je een pdf'je downloaden met de laatste aanbiedingen.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 14:27 schreef Foe_Yong_Hai het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |