SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja, die met de ballen in de bek.
Van wel meer boeken, maar 'komt een vrouw bij de dokter' was inderdaad een goede!quote:Op dinsdag 29 juli 2008 11:51 schreef Guppyfriend het volgende:
Gisterennacht heb ik 'Komt een vrouw bij de dokter' uitgelezen. Voor het eerst heb ik de laatste pagina's van een boek gelezen terwijl de tranen over mijn wangen liepen.![]()
Het is maar goed dat vriendlief al sliep, want die zal wel gedacht hebben anders![]()
Van welk boek moesten jullie huilen?
quote:Op dinsdag 29 juli 2008 12:01 schreef Biancavia het volgende:
Lekker cliché, mensen die om die walgelijke Kluunboeken gaan janken.![]()
Kutboek.
Waar ik wel om moest huilen, was Leerling en Meester, het eerst boek van de Zienerstrilogie van Robin Hobb.En dan noem je zelf net zo'n frikandellenboek.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Graag op anoniem
Ik ookquote:Op dinsdag 29 juli 2008 12:03 schreef DaMart het volgende:
Toen ik klein was, moest ik huilen om "Alleen op de wereld".
Ik ben dól op frikandellen!quote:Op dinsdag 29 juli 2008 12:04 schreef Mainport het volgende:
[..]
En dan noem je zelf net zo'n frikandellenboek.
Ik ook. Wat een flutschrijver zeg. En een flutpersoon. Ik heb me zitten ergeren aan dat boek.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 11:58 schreef Mainport het volgende:
Ook bij Kluun, maar dan om een heel andere reden.
Als ik dat boek lees denk ik ook: 'wat een eikel ben jij!'quote:Op dinsdag 29 juli 2008 12:11 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik ook. Wat een flutschrijver zeg. En een flutpersoon. Ik heb me zitten ergeren aan dat boek.
Maar dat magquote:Op dinsdag 29 juli 2008 12:14 schreef freecell het volgende:
[..]
Als ik dat boek lees denk ik ook: 'wat een eikel ben jij!'
En toch zit ik er echt wel bij te janken hoor
Ik ben het eigenlijk wel met je eens, al vind ik niet dat hij zijn verdriet uitbuit, zijn stijl irriteert me wel inderdaad. Neemt niet weg dat ik 'komt een vrouw bij de dokter' bijna in één ruk heb uitgelezen (de onderbreking zat hem er in dat ik in het OV zat en een jankbui op voelde komen. Toen maar even weggelegd tot thuisquote:Op dinsdag 29 juli 2008 12:22 schreef ElizabethR het volgende:
Ik vind Kluun gewoon een fake schrijver door zijn gekopieerde popi-jopie stijl en vind ook nog eens dat hij zijn 'verdriet' uitbuit.
kusje op je buik en groetjes aan M.
Bij de film daarvan moest ik huilen. Maar ik heb m ook al ontzettend lang niet weer gezien.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 12:00 schreef tudelfino het volgende:
Volgens mij heb ik gehuild bij Watership Down, maar dat is wel een hele tijd geleden...
Kutboek.
Waar ik wel om moest huilen, was Leerling en Meester, het eerst boek van de Zienerstrilogie van Robin Hobb.Cliché misschien wel ja, maar ik vond het erg aangrijpend...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overigens heb ik alle boeken van Robin Hobb ook in de kast staan hier, dus ik weet wat je bedoeld.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
quote:Op dinsdag 29 juli 2008 12:55 schreef Lienekien het volgende:Lekker aan het spoileren, Lienekien?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
OK dan.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 13:26 schreef Gripper het volgende:
En nu genoeg over die kluun, andere titels, hup!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar het is gewoon zo mooi geschreven en herkenbaar dat ik ik natte wangetjes had voordat ik het wist.
Ja, dat had ik daar ook bij! Misschienw as ik toen ik dat boek las emotioneel wat labiel ofzo, maar ik heb wel meer tranen-in-mijn-ogen momenten bij dat boek gehad.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 12:10 schreef ElizabethR het volgende:
Ik heb moeten huilen bij 'Mariska de cirsucprinses' van Sandor Kis. Tranen met tuiten, maar de laatste keer dat ik dat boek las was ik 12 ofzo. Ik heb moeten huilen bij ' Bloemen op zolder' van Virginia Andrews, maar dat was omdat het nogal herinneringen bovenhaalde.
De laatste keer dat ik om een boek huilde was bij de laatste HP (and the Deathly Hallows). Het hoofdstuk met het verhaal van Snape. Ik had het boek gehaald op de nacht dat het uitkwam, 21 juli 2007, en ben meteen gaan lezen. Midden in de nacht was ik aan dat hoofdstuk. Nou zeg,,,,,,, de sluizen gingen open hoor!
Verder zijn er nog wel een aantal boeken waar ik door ontroerd ben geraakt, maar kan me zo niet herinneren dat er meer 'jankboeken' waren.
Ik bijna, het scheelde niks!quote:Op dinsdag 29 juli 2008 13:52 schreef Copycat het volgende:
Maar ik moest ook huilen bij Het Schervengericht van AFTh van der Heijden, bij het hoofdstuk waarin de laatste 20 minuten van het ongeboren leven van het zoontje van Sharon Tate en Roman Polanski wordt beschreven.
Oh ja. Die ook!quote:Op dinsdag 29 juli 2008 13:56 schreef Frollo het volgende:
Oh, en Extreem Luid en Ongelofelijk Dichtbij natuurlijk. Een paar keer.
Ook bij "komt een vrouw bij de dokter" en het vervolg "de weduwnaar". Tja, cliché, maar moest er toch echt heel hard om huilenquote:Op dinsdag 29 juli 2008 11:51 schreef Guppyfriend het volgende:
Gisterennacht heb ik 'Komt een vrouw bij de dokter' uitgelezen. Voor het eerst heb ik de laatste pagina's van een boek gelezen terwijl de tranen over mijn wangen liepen.![]()
Het is maar goed dat vriendlief al sliep, want die zal wel gedacht hebben anders![]()
Waarom huilen om De Weduwnaar?quote:Op dinsdag 29 juli 2008 14:19 schreef Raissa het volgende:
[..]
Ook bij "komt een vrouw bij de dokter" en het vervolg "de weduwnaar". Tja, cliché, maar moest er toch echt heel hard om huilen
Dat vond ik nu een rete irritant 'we trekken er nog meer profijt uit' boek.quote:
Ik heb het in een uurtje of 2 uitgelezenquote:Op dinsdag 29 juli 2008 15:28 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat vond ik nu een rete irritant 'we trekken er nog meer profijt uit' boek.
Ik ook, na twee hoofdstukken gelezen te hebben, waarin letterlijke teksten van boek 1 gekopieerd staan. Ik heb het weggegooid. Samen met 'vrouw bij de dokter'quote:Op dinsdag 29 juli 2008 15:28 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat vond ik nu een rete irritant 'we trekken er nog meer profijt uit' boek.
Vond ik wel erg mooi. Maar niet tot tranen toe geroerd.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 15:34 schreef Frollo het volgende:
En The Catcher in the Rye, al weet ik dat niet zeker meer. Het is lang geleden.
Oh, dat doet me denken aan Flowers for Algernon, de debuutroman van Daniel Keyes.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 19:47 schreef Copycat het volgende:
Oh. En bij Maus, a Survivor's Tale van Art Spiegelman moest ik af en toe ook een traan wegslikken.
Kutboek.
Waar ik wel om moest huilen, was Leerling en Meester, het eerst boek van de Zienerstrilogie van Robin Hobb.Ik heb m in t engels gelezen, hoe zielig heh!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog een tear-jerker hier; de gebroeders Leeuwenhart van Astrid Lindgren.
[ Bericht 4% gewijzigd door Leintjeuh op 29-07-2008 23:44:43 ]
Ja, dus? In welk opzicht is dat relevant hier?quote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:24 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ik heb m in t engels gelezen, hoe zielig heh!
Klonk zo interessant dat ik het ben gaan opzoeken en heb besteld. Laat nog wel weten of ik er ook wat oogvocht bij verloor.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 19:58 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Oh, dat doet me denken aan Flowers for Algernon, de debuutroman van Daniel Keyes.
Prachtig boek, en wat moest ik huilen toen Algernon ging degenereren en Charlie wist dat hem hetzelfde lot te wachten stond. Bijzonder knappe roman ook, aangezien Keyes het eerste gedeelte schrijft in de gebrekkige stijl die Charlie eigen zou kunnen zijn gezien zijn hersencapaciteit, gedurende het boek wordt de stijl gelijk zijn intelligentie fenomenaal, om bij de start van de degeneratie weer langzaam af te takelen. Eigenlijk een heel bijzonder boek!!!!
Wow!quote:Op woensdag 30 juli 2008 10:41 schreef Copycat het volgende:
[..]
Klonk zo interessant dat ik het ben gaan opzoeken en heb besteld. Laat nog wel weten of ik er ook wat oogvocht bij verloor.
Het lijkt mij erg mooi om zo van boeken te kunnen genieten. Er zijn zoveel boeken en ze zijn eenvoudig te verkrijgen, dus je kunt altijd aan je behoefte voldoen. Maar waar haal je de tijd vandaan om in één week 3 tot 5 boeken te lezen? Hoe lang doe je gemiddeld over een boek? Met pijn en moeite krijg ik er één uit in een maand ofzo en dan lees ik voor mijn gevoel nog aardig snel ook.quote:Op woensdag 30 juli 2008 12:24 schreef ElizabethR het volgende:
Als een boek mij echt boeit dan zit ik er zo in dat ze werkelijk naar me toe moeten komen en aan me schudden om mijn aandacht te krijgen, dus ja, ik denk wel dat je kunt zeggen dat ik me inleef, en dus te maken krijg met emoties die aan het boek gerelateerd zijn. Ik kan ook schaterlachen om boeken, boosheid voelen als het niet verloopt zoals ik had gehoopt, weemoed als iets omschreven wordt wat voor mij speciale herinneringen naar boven roept, en ga zo maar door. Daar hoort huilen ook bij.
En ik lees nogal veelIn mijn middelbare schooltijd haalde ik makkelijk 20 boeken per week. Tegenwoordig hooguit 3 tot 5.
Oke, dan ik het mij wel voorstellen dat je zoveel boeken per week kunt lezen. Maar hoe lees je dan? Je leest wel letterlijk alle zinnen? Maar die lees je dan heel snel, waarbij je automatisch de hoofdzaken eruit pikt?quote:Op woensdag 30 juli 2008 12:37 schreef ElizabethR het volgende:
Ik lees bijna elke dag minstens 2 uur, en ik lees nogal snel. Een boek van rond de 250 tot 300 pagina's, afhankelijk van de grootte van het lettertype, heb ik dan ook gewoon uit in die tijd. Maar dat komt door jarenlange training hoor. Tegenwoordig lees ik alleen nog in het engels, en dat duurde in het begin wat langer dan ik gewend was, maar ik ben nu weer op volle snelheid. Op een zondag, als ik echt de hele dag alleen lees, werk ik zo een boek of 3 à 4 weg.
Geen idee hoe ik dat doe. Ik lees wel alle zinnen. Ik heb mezelf dat op jonge leeftijd aangeleerd, en heb er nog steeds profijt van.quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:06 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Oke, dan ik het mij wel voorstellen dat je zoveel boeken per week kunt lezen. Maar hoe lees je dan? Je leest wel letterlijk alle zinnen? Maar die lees je dan heel snel, waarbij je automatisch de hoofdzaken eruit pikt?
quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:04 schreef ElizabethR het volgende:
Ow zeg, ik vergeet bijna een heel belangrijk boek
Patrick Süskind - Het parfum
Guttegut wat had ik medelijden met de ongelooflijke eenzaamheid en de hunkering van Jean-Baptiste. Het hele boek door, en ik heb echt menig traantje gelaten.
Het zieligste uit dat boek -en dat klinkt heel stom- vond ik toen dobby doodgingquote:Op dinsdag 29 juli 2008 13:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, dat had ik daar ook bij! Misschienw as ik toen ik dat boek las emotioneel wat labiel ofzo, maar ik heb wel meer tranen-in-mijn-ogen momenten bij dat boek gehad.
Het in de OP genoemde boek had ik het ook. Inderdaad, wat freecell zegt: lachen en huilen lagen erg dichtbij elkaar toen ik dit boek las. Net als dat ik hem beurtelings een eikel en een lieverd vond
Da ken je nie hé, als je nie kan lezuh.quote:
Zeker The Road nog niet gelezen ofzoquote:Op maandag 25 augustus 2008 19:11 schreef leipelullo het volgende:
Nog nooit om een boek gehuild...
Van films kan ik wel een brok in mn keel krijgen, maar bij een boek is dat echt een stuk moeilijker
Ik ken lezen idd niet maar ik kan wel lezen.quote:Op zondag 24 augustus 2008 20:44 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Da ken je nie hé, als je nie kan lezuh.
Ik ben er vanmiddag in begonnen en word er nu al, na circa 40 pagina's, zeer door gepakt.quote:Op woensdag 30 juli 2008 10:57 schreef ElizabethR het volgende:
Wow!![]()
Ik herlees het nog steeds om de paar jaar. Heel veel plezier ermee!!
quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 16:18 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ik ken lezen idd niet maar ik kan wel lezen.
Ja, nou zie ik het: je kunt immers niet hattricken zonder te lezen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 16:18 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ik ken lezen idd niet maar ik kan wel lezen.
'Komt een vrouw bij de dokter' bracht geen emoties bij me teweeg.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 11:51 schreef Guppyfriend het volgende:
Van welk boek moesten jullie huilen?
Bedankt voor de tip, De Vliegeraar vond ik echt niets aan.quote:Op donderdag 18 september 2008 19:12 schreef _Arual_ het volgende:
Van de week in tranen uitgebarsten bij het lezen van Duizend schitterende zonnen. M'n man pest me er nog steeds mee. Je kon me opdweilen, niet te stoppen gewoon. Veel indrukwekkender dan De vliegeraar.
Hier ook. Voor het eerst in lange tijd dat ik weer eens echt onder de indruk was van een boek.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 13:56 schreef Frollo het volgende:
[..]
Oh, en Extreem Luid en Ongelofelijk Dichtbij natuurlijk. Een paar keer.
Jaaa!!! Ik heb daar ook bij zitten janken... nu je het over dit boek hebt ga ik het een dezer dagen weer eens herlezen. Heerlijk boek!quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:04 schreef ElizabethR het volgende:
Ow zeg, ik vergeet bijna een heel belangrijk boek
Patrick Süskind - Het parfum
Aaaah, goed dat je het gekickt hebt want ik vind het dus wel erg herkenbaar. Heb laatst nog heel hard zitten snikken om Everything is illuminated (en daarvoor ook al om het eerder genoemde Extremely loud and incredibly close). En Vals Licht heb ik denk ik al 20x gelezen en ik huil er nog steeds elke keer om, vooral als Emiel (Emile?) ter sprake komt...quote:Op zondag 21 september 2008 14:07 schreef soylent het volgende:
Goed topic, dit wilde ik net vragen. Ach ja, dan maar een kickje.
Zelf heb ik nog nimmer gejankt om een boek. Enigszins ontroerd maximaal. Bij films heb ik dat veel sneller. Misschien omdat voor het consumeren van boeken meer intellectuele activiteit nodig is? De linker hersenhelft aan het stuur of zo...
Leuk om te zien dat velen dat wel hebben!
Dat is ook zo'n boek waar het net niet kwam. Ik was meer geschokt.quote:Op zondag 24 augustus 2008 13:55 schreef Wampi het volgende:
ik heb héél hard moeten huilen om The boy in the striped pyjamas..
Wuthering heightsquote:Op woensdag 24 september 2008 12:11 schreef zeeuwse het volgende:
Ik moet altijd huilen bij Ciske de Rat (Trilogie) van Piet Bakker. Om de zoveel jaar lees ik 'm toch weer opnieuw ook al is het een kinderboek.
En bij Jane Eyre, de passage waar ze mr Rochester weer terugvindt na de brand op Thornfield Hall.
Als er iemand een boek weet waar ook zo meeslepend en mooi een liefdesverhaal wordt weergegeven, hou ik me aanbevolen
Nou da's gek, maar dat boek doet me qua liefdesgeschiedenis dus helemaal niks.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |