abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 29 juli 2008 @ 11:51:51 #1
155227 crew  Guppy
dus
pi_60415899
Gisterennacht heb ik 'Komt een vrouw bij de dokter' uitgelezen. Voor het eerst heb ik de laatste pagina's van een boek gelezen terwijl de tranen over mijn wangen liepen.
Het is maar goed dat vriendlief al sliep, want die zal wel gedacht hebben anders

Van welk boek moesten jullie huilen?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_60416002
De Bijbel ,
Nog niet zozeer het boek zelf, als wel de waarde die sommigen eraan toekennen. Voor de Koran geldt wel hetzelfde, alleen heb ik die niet gelezen.
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_60416041
Ook bij Kluun, maar dan om een heel andere reden.
Graag op anoniem
  dinsdag 29 juli 2008 @ 12:00:54 #4
51810 tudelfino
Flower the world!
pi_60416094
Volgens mij heb ik gehuild bij Watership Down, maar dat is wel een hele tijd geleden...
You'll learn things you never knew you never knew...
pi_60416105
Lekker cliché, mensen die om die walgelijke Kluunboeken gaan janken.
Kutboek.

Waar ik wel om moest huilen, was Leerling en Meester, het eerst boek van de Zienerstrilogie van Robin Hobb.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_60416141
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 11:51 schreef Guppyfriend het volgende:
Gisterennacht heb ik 'Komt een vrouw bij de dokter' uitgelezen. Voor het eerst heb ik de laatste pagina's van een boek gelezen terwijl de tranen over mijn wangen liepen.
Het is maar goed dat vriendlief al sliep, want die zal wel gedacht hebben anders

Van wel meer boeken, maar 'komt een vrouw bij de dokter' was inderdaad een goede!
Ik heb nog niet vaak gehad dat ik letterlijk zat te janken bij een boek, om het volgende moment door mijn tranen heen te schaterlachen. Echt dit zeg maar.

Bepaalde stukken bijbel (Psalm 139 en Openbaringen 21 het begin) kan ik niet voorlezen zonder dat mijn stem halverwege breekt. Best onhandig soms. Het zijn namelijk best veel stukken

'In zijn arm de lammeren' scoorde hoog bij mij toen ik een jaar of 16 was, dat was echt brullen! Haha, nu vind ik het boek 'wel leuk als ik me heel erg verveel'.

*peins* er zijn er heus nog veel meer Vooral vroeger, toen ik zeg maar net puber was en dan bepaalde boeken van mijn moeder. De Rosemarietrilogie en de tuinfluiter en dat soort emotionele romans
  Moderator dinsdag 29 juli 2008 @ 12:03:28 #7
42184 crew  DaMart
pi_60416145
Toen ik klein was, moest ik huilen om "Alleen op de wereld" .
pi_60416161
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 12:01 schreef Biancavia het volgende:
Kutboek.

Waar ik wel om moest huilen, was Leerling en Meester, het eerst boek van de Zienerstrilogie van Robin Hobb.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dan noem je zelf net zo'n frikandellenboek.
Graag op anoniem
pi_60416166
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 12:03 schreef DaMart het volgende:
Toen ik klein was, moest ik huilen om "Alleen op de wereld" .
Ik ook Die had ik als voorleesverhaal met ook nog hele zielige vioolmuziek eronder
  dinsdag 29 juli 2008 @ 12:04:38 #10
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_60416171
Volgens mij heb ik ook gehuild bij 'Komt een vrouw bij de dokter' .
En ook bij 'Knielen op een bed violen' geloof ik.
Niet meer actief op Fok!
pi_60416187
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 12:04 schreef Mainport het volgende:

[..]

En dan noem je zelf net zo'n frikandellenboek.
Ik ben dól op frikandellen!
Ja, die met de ballen in de bek.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 12:10:10 #12
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_60416284
Oh ja, 'Alleen op de wereld' stond vroeger ook garant voor tranen.
En van Prediker 3 ('Voor alles is een uur') raak ik nog altijd diep onder de indruk als ik het iemand hoor voorlezen .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 29 juli 2008 @ 12:10:32 #13
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60416289
Ik heb moeten huilen bij 'Mariska de cirsucprinses' van Sandor Kis. Tranen met tuiten, maar de laatste keer dat ik dat boek las was ik 12 ofzo. Ik heb moeten huilen bij ' Bloemen op zolder' van Virginia Andrews, maar dat was omdat het nogal herinneringen bovenhaalde.

De laatste keer dat ik om een boek huilde was bij de laatste HP (and the Deathly Hallows). Het hoofdstuk met het verhaal van Snape. Ik had het boek gehaald op de nacht dat het uitkwam, 21 juli 2007, en ben meteen gaan lezen. Midden in de nacht was ik aan dat hoofdstuk. Nou zeg,,,,,,, de sluizen gingen open hoor!

Verder zijn er nog wel een aantal boeken waar ik door ontroerd ben geraakt, maar kan me zo niet herinneren dat er meer 'jankboeken' waren.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  dinsdag 29 juli 2008 @ 12:11:28 #14
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60416310
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 11:58 schreef Mainport het volgende:
Ook bij Kluun, maar dan om een heel andere reden.
Ik ook. Wat een flutschrijver zeg. En een flutpersoon. Ik heb me zitten ergeren aan dat boek.
pi_60416405
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 12:11 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ik ook. Wat een flutschrijver zeg. En een flutpersoon. Ik heb me zitten ergeren aan dat boek.
Als ik dat boek lees denk ik ook: 'wat een eikel ben jij!'
En toch zit ik er echt wel bij te janken hoor
  dinsdag 29 juli 2008 @ 12:22:31 #16
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60416626
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 12:14 schreef freecell het volgende:

[..]

Als ik dat boek lees denk ik ook: 'wat een eikel ben jij!'
En toch zit ik er echt wel bij te janken hoor
Maar dat mag
Zoveel mensen zoveel smaken!!

Ik vind Kluun gewoon een fake schrijver door zijn gekopieerde popi-jopie stijl en vind ook nog eens dat hij zijn 'verdriet' uitbuit.

kusje op je buik en groetjes aan M.
pi_60417047
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 12:22 schreef ElizabethR het volgende:

Ik vind Kluun gewoon een fake schrijver door zijn gekopieerde popi-jopie stijl en vind ook nog eens dat hij zijn 'verdriet' uitbuit.

kusje op je buik en groetjes aan M.
Ik ben het eigenlijk wel met je eens, al vind ik niet dat hij zijn verdriet uitbuit, zijn stijl irriteert me wel inderdaad. Neemt niet weg dat ik 'komt een vrouw bij de dokter' bijna in één ruk heb uitgelezen (de onderbreking zat hem er in dat ik in het OV zat en een jankbui op voelde komen. Toen maar even weggelegd tot thuis )

Ik ben Kluun trouwens ook dankbaar voor het boekje 'help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt'. Best informatief en voor mannen eindelijk een boekje waar ze gewoon om kunnen lachen, wat ze voor hun lol lezen en waar ze óók nog eens wat van leren. Hoezee!

Best offtopic trouwens

dank je wel en komt in orde
  dinsdag 29 juli 2008 @ 12:55:02 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_60417355
Van Het bureau (J. Voskuil), toen de kat dood ging. En van De Junival (Jan Wolkers), toen de kat dood ging.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator dinsdag 29 juli 2008 @ 13:10:44 #19
155227 crew  Guppy
dus
pi_60417715
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 12:00 schreef tudelfino het volgende:
Volgens mij heb ik gehuild bij Watership Down, maar dat is wel een hele tijd geleden...
Bij de film daarvan moest ik huilen. Maar ik heb m ook al ontzettend lang niet weer gezien.
quote:
Kutboek.

SPOILER
Cliché misschien wel ja, maar ik vond het erg aangrijpend...

Overigens heb ik alle boeken van Robin Hobb ook in de kast staan hier, dus ik weet wat je bedoeld.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 29 juli 2008 @ 13:20:18 #20
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_60417933
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 12:55 schreef Lienekien het volgende:
SPOILER
Lekker aan het spoileren, Lienekien?
  dinsdag 29 juli 2008 @ 13:26:38 #21
130803 Gripper
Get a grip
pi_60418092
dat gezeik over die kut-kluun regeert het hele topic
Tuurlijk is het cliché en popi jopi, maar zelfs ik (normaal nooit emotioneel van boeken of films) kreeg er een beetje natte ogen van. Maar goed, ik heb borstkanker dan ook van dichtbij meegemaakt.
En nu genoeg over die kluun, andere titels, hup!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  dinsdag 29 juli 2008 @ 13:38:27 #22
15967 Frollo
pi_60418410
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 13:26 schreef Gripper het volgende:

En nu genoeg over die kluun, andere titels, hup!
OK dan.

The Namesake van Jhumpa Lahiri. Het verhaal stelt op zich helemaal niets voor.
SPOILER
Maar het is gewoon zo mooi geschreven en herkenbaar dat ik ik natte wangetjes had voordat ik het wist.
  Moderator dinsdag 29 juli 2008 @ 13:48:17 #23
5428 crew  miss_sly
pi_60418652
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 12:10 schreef ElizabethR het volgende:
Ik heb moeten huilen bij 'Mariska de cirsucprinses' van Sandor Kis. Tranen met tuiten, maar de laatste keer dat ik dat boek las was ik 12 ofzo. Ik heb moeten huilen bij ' Bloemen op zolder' van Virginia Andrews, maar dat was omdat het nogal herinneringen bovenhaalde.

De laatste keer dat ik om een boek huilde was bij de laatste HP (and the Deathly Hallows). Het hoofdstuk met het verhaal van Snape. Ik had het boek gehaald op de nacht dat het uitkwam, 21 juli 2007, en ben meteen gaan lezen. Midden in de nacht was ik aan dat hoofdstuk. Nou zeg,,,,,,, de sluizen gingen open hoor!
Verder zijn er nog wel een aantal boeken waar ik door ontroerd ben geraakt, maar kan me zo niet herinneren dat er meer 'jankboeken' waren.
Ja, dat had ik daar ook bij! Misschienw as ik toen ik dat boek las emotioneel wat labiel ofzo, maar ik heb wel meer tranen-in-mijn-ogen momenten bij dat boek gehad.

Het in de OP genoemde boek had ik het ook. Inderdaad, wat freecell zegt: lachen en huilen lagen erg dichtbij elkaar toen ik dit boek las. Net als dat ik hem beurtelings een eikel en een lieverd vond
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_60418693
zelfde boek als ts!
  dinsdag 29 juli 2008 @ 13:52:08 #25
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_60418745
Ook ik ben schuldig aan tranen bij Komt een vrouw ... Shoot me.
Maar ik moest ook huilen bij Het Schervengericht van AFTh van der Heijden, bij het hoofdstuk waarin de laatste 20 minuten van het ongeboren leven van het zoontje van Sharon Tate en Roman Polanski wordt beschreven.
En ik moet ook altijd een klein traantje laten als ik Kruistocht in Spijkerbroek weer eens herlees. De laatste pagina, als het mes uit Dolf's handen valt. Blijft me ontroeren.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 29 juli 2008 @ 13:56:25 #26
15967 Frollo
pi_60418855
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 13:52 schreef Copycat het volgende:

Maar ik moest ook huilen bij Het Schervengericht van AFTh van der Heijden, bij het hoofdstuk waarin de laatste 20 minuten van het ongeboren leven van het zoontje van Sharon Tate en Roman Polanski wordt beschreven.
Ik bijna, het scheelde niks!

Oh, en Extreem Luid en Ongelofelijk Dichtbij natuurlijk. Een paar keer.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 13:57:14 #27
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_60418879
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 13:56 schreef Frollo het volgende:
Oh ja. Die ook!
  dinsdag 29 juli 2008 @ 14:00:30 #28
3185 Adelante
To let it go now
pi_60418948
The Road by Cormac McCarthy
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_60419376
quote:
Ook bij "komt een vrouw bij de dokter" en het vervolg "de weduwnaar". Tja, cliché, maar moest er toch echt heel hard om huilen
  dinsdag 29 juli 2008 @ 14:43:30 #30
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60419866
O ja, nog een!
Angela’s Ashes van Frank McCourt

Autobiografisch. Verhaal van een Amerikaans-Iers gezin dat door de armoede gedwongen wordt te remigreren naar Limerick, Ierland. Het beschrijft het leven van Frank van zijn 9e tot ongeveer 10 jaar later. Zeer fraai beschreven en aangrijpend. Het is met groot succes verfilmd ook. Behalve een van mijn lievelingsboeken ook een van mijn lievelingsfilms!!
  dinsdag 29 juli 2008 @ 15:21:41 #31
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_60420574
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 14:19 schreef Raissa het volgende:

[..]

Ook bij "komt een vrouw bij de dokter" en het vervolg "de weduwnaar". Tja, cliché, maar moest er toch echt heel hard om huilen
Waarom huilen om De Weduwnaar?
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 29 juli 2008 @ 15:28:24 #32
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_60420706
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 15:21 schreef Viking84 het volgende:

Waarom huilen om De Weduwnaar?
Dat vond ik nu een rete irritant 'we trekken er nog meer profijt uit' boek.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 15:34:26 #33
15967 Frollo
pi_60420831
En The Catcher in the Rye, al weet ik dat niet zeker meer. Het is lang geleden.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 15:42:06 #34
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_60420989
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 15:28 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik heb het in een uurtje of 2 uitgelezen .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 29 juli 2008 @ 15:42:19 #35
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60420997
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 15:28 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik ook, na twee hoofdstukken gelezen te hebben, waarin letterlijke teksten van boek 1 gekopieerd staan. Ik heb het weggegooid. Samen met 'vrouw bij de dokter'
En als ik iets heiligschennis vind is het wel boeken weggooien.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 15:43:01 #36
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_60421014
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 15:34 schreef Frollo het volgende:
En The Catcher in the Rye, al weet ik dat niet zeker meer. Het is lang geleden.
Vond ik wel erg mooi. Maar niet tot tranen toe geroerd.
De Vliegeraar trouwens wel.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 15:57:51 #37
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_60421404
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 13:20 schreef Frollo het volgende:

[..]

Lekker aan het spoileren, Lienekien?
Ik zeg toch niet in welk deel!
The love you take is equal to the love you make.
pi_60422058
Het einde van Nachtwacht van Sergei Lukjanenko.
Allerlei intriges tussen mensen, demonen en in schemerwerelden maar pas op de laatste pagina's bleek het allemaal niet om oorlogen en wereldheerschappij te gaan maar om de liefde tussen 2 mensen, vond ik erg mooi.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_60426175
Ik herinner me nog de allereerste keer dat ik moest huilen om een boek: Pinkeltje en Wolkewietje. Pinkeltje en Wolkewietje moeten daarin op een gegeven moment afscheid van elkaar nemen omdat Wolkewietje weer terug naar de wolken gaat, via een zonnestraal. Daar moest ik dus om huilen en ik weet nog dat ik het zelf zo gek vond dat ik er om moest huilen, dat ik gauw naar de badkamer ging en daar de deur achter me op slot deed, omdat ik me zou schamen als iemand m'n slaapkamer in was gekomen en het had gezien.

Als volwassene heb ik in ieder geval wat tranen gelaten bij The Chosen van Chaim Potok, aan het eind waarin de vader van die joodse jongen eindelijk het zwijgen doorbreekt en uitlegt waarom hij al die jongeren tegen zijn zoon gezwegen heeft. Prachtig stuk is dat, ik pak het boek soms uit de kast om alleen dat hoofdstuk nog eens over te lezen.

En bij De Vliegeraar schoot ik ook vol bij het lezen van die brief die de vriend Amirs vader aan hem geschreven had.

En bij sommige stukken uit de Bijbel kan ik ook ontroerd raken.

Komt een vrouw bij de dokter heb ik niet gelezen en wil ik ook niet lezen, al was het alleen maar omdat iedereen bij dat boek jankt, dus ik waarschijnlijk ook, maar ik heb zo'n hekel aan die Kluun (dus ws. ook aan de hoofdpersoon van het boek) dat ik er geen zin in heb om om een boek van hem te janken.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 19:47:22 #40
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_60426385
Oh. En bij Maus, a Survivor's Tale van Art Spiegelman moest ik af en toe ook een traan wegslikken.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 19:58:41 #41
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60426669
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 19:47 schreef Copycat het volgende:
Oh. En bij Maus, a Survivor's Tale van Art Spiegelman moest ik af en toe ook een traan wegslikken.
Oh, dat doet me denken aan Flowers for Algernon, de debuutroman van Daniel Keyes.

Prachtig boek, en wat moest ik huilen toen Algernon ging degenereren en Charlie wist dat hem hetzelfde lot te wachten stond. Bijzonder knappe roman ook, aangezien Keyes het eerste gedeelte schrijft in de gebrekkige stijl die Charlie eigen zou kunnen zijn gezien zijn hersencapaciteit, gedurende het boek wordt de stijl gelijk zijn intelligentie fenomenaal, om bij de start van de degeneratie weer langzaam af te takelen. Eigenlijk een heel bijzonder boek!!!!
pi_60432046
quote:
Kutboek.

SPOILER
Ik heb m in t engels gelezen, hoe zielig heh!

Nog een tear-jerker hier; de gebroeders Leeuwenhart van Astrid Lindgren.

[ Bericht 4% gewijzigd door Leintjeuh op 29-07-2008 23:44:43 ]
  woensdag 30 juli 2008 @ 05:30:44 #43
178902 Just_theonedear
Absolutely Fabulous
pi_60435556
Bij Komt een vrouw bij de dokter. Het spijt me maar heb de laatste paar hoofdstukken in tranen gelezen. Dan nog bij Alleen op de Wereld, het tweede deel van de Reizigerscyclus en bij Onder de Ombuboom van Santa Montefiore. Ik ben een huilerd. Met films is het nog erger.
If you got it, flaunt it
  woensdag 30 juli 2008 @ 09:23:38 #44
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_60437025
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 23:24 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Ik heb m in t engels gelezen, hoe zielig heh!

Ja, dus? In welk opzicht is dat relevant hier? .
Niet meer actief op Fok!
pi_60438381

[ Bericht 100% gewijzigd door Leintjeuh op 30-07-2008 10:42:41 ]
  woensdag 30 juli 2008 @ 10:41:57 #46
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_60438398
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 19:58 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Oh, dat doet me denken aan Flowers for Algernon, de debuutroman van Daniel Keyes.

Prachtig boek, en wat moest ik huilen toen Algernon ging degenereren en Charlie wist dat hem hetzelfde lot te wachten stond. Bijzonder knappe roman ook, aangezien Keyes het eerste gedeelte schrijft in de gebrekkige stijl die Charlie eigen zou kunnen zijn gezien zijn hersencapaciteit, gedurende het boek wordt de stijl gelijk zijn intelligentie fenomenaal, om bij de start van de degeneratie weer langzaam af te takelen. Eigenlijk een heel bijzonder boek!!!!
Klonk zo interessant dat ik het ben gaan opzoeken en heb besteld. Laat nog wel weten of ik er ook wat oogvocht bij verloor.
  woensdag 30 juli 2008 @ 10:57:07 #47
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60438714
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 10:41 schreef Copycat het volgende:

[..]

Klonk zo interessant dat ik het ben gaan opzoeken en heb besteld. Laat nog wel weten of ik er ook wat oogvocht bij verloor.
Wow!

Ik herlees het nog steeds om de paar jaar. Heel veel plezier ermee!!
  woensdag 30 juli 2008 @ 12:04:59 #48
221431 servus_universitas
Profeta Pluriforma
pi_60440374
Ik heb zelf nog nooit moeten huilen bij het lezen van een boek. Ik ben daarentegen wel benieuwd naar de reden waarom mensen bij het lezen van een boek moeten huilen. Is dat puur vanwege hetgeen je leest, of heeft het te maken met dat je het in je fantasie ziet gebeuren? Als een film in je hoofd als het ware. Ik ervaar zelf toch altijd een behoorlijke afstand tussen mijzelf en het boek dat ik lees. Misschien komt dat omdat ik lezen helemaal niet zo leuk vind. Ik doe het wel, maar dan met het oog op enige ontwikkeling en omdat je de tijd nuttig kunt verdrijven. Maar ik heb meer nodig dan het geschreven woord om mij in een verhaal in te leven.
  woensdag 30 juli 2008 @ 12:24:22 #49
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60440817
Als een boek mij echt boeit dan zit ik er zo in dat ze werkelijk naar me toe moeten komen en aan me schudden om mijn aandacht te krijgen, dus ja, ik denk wel dat je kunt zeggen dat ik me inleef, en dus te maken krijg met emoties die aan het boek gerelateerd zijn. Ik kan ook schaterlachen om boeken, boosheid voelen als het niet verloopt zoals ik had gehoopt, weemoed als iets omschreven wordt wat voor mij speciale herinneringen naar boven roept, en ga zo maar door. Daar hoort huilen ook bij.

En ik lees nogal veel In mijn middelbare schooltijd haalde ik makkelijk 20 boeken per week. Tegenwoordig hooguit 3 tot 5.
  woensdag 30 juli 2008 @ 12:28:28 #50
Profeta Pluriforma
pi_60440909
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 12:24 schreef ElizabethR het volgende:
Als een boek mij echt boeit dan zit ik er zo in dat ze werkelijk naar me toe moeten komen en aan me schudden om mijn aandacht te krijgen, dus ja, ik denk wel dat je kunt zeggen dat ik me inleef, en dus te maken krijg met emoties die aan het boek gerelateerd zijn. Ik kan ook schaterlachen om boeken, boosheid voelen als het niet verloopt zoals ik had gehoopt, weemoed als iets omschreven wordt wat voor mij speciale herinneringen naar boven roept, en ga zo maar door. Daar hoort huilen ook bij.

En ik lees nogal veel In mijn middelbare schooltijd haalde ik makkelijk 20 boeken per week. Tegenwoordig hooguit 3 tot 5.
Het lijkt mij erg mooi om zo van boeken te kunnen genieten. Er zijn zoveel boeken en ze zijn eenvoudig te verkrijgen, dus je kunt altijd aan je behoefte voldoen. Maar waar haal je de tijd vandaan om in één week 3 tot 5 boeken te lezen? Hoe lang doe je gemiddeld over een boek? Met pijn en moeite krijg ik er één uit in een maand ofzo en dan lees ik voor mijn gevoel nog aardig snel ook.
  woensdag 30 juli 2008 @ 12:37:13 #51
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60441143
Ik lees bijna elke dag minstens 2 uur, en ik lees nogal snel. Een boek van rond de 250 tot 300 pagina's, afhankelijk van de grootte van het lettertype, heb ik dan ook gewoon uit in die tijd. Maar dat komt door jarenlange training hoor. Tegenwoordig lees ik alleen nog in het engels, en dat duurde in het begin wat langer dan ik gewend was, maar ik ben nu weer op volle snelheid. Op een zondag, als ik echt de hele dag alleen lees, werk ik zo een boek of 3 à 4 weg.

Ik kan dan weer geen uren tv kijken of iets dergelijks, dan verveel ik me echt te pletter.
  Moderator woensdag 30 juli 2008 @ 12:42:12 #52
155227 crew  Guppy
dus
pi_60441270
Ik ging altijd met de trein naar school, en dat is een dankbaar leesmoment. Nu heb ik vakantie (dat spreekt voor zich ) en straks ga ik aan mijn nieuwe baan beginnen. Daar ga ik ook weer met de trein heen, dus dat komt wel goed!
Ik moest vooral huilen door wat ik lees en mijn eigen interpretatie daarop. Wanneer ik het op mezelf betrek, of op anderen, kan ik me altijd (een beetje te) goed inleven. Maar datzelfde heb ik ook met films. Ik creëer niet vaak een afstand wanneer ik lees.

En tja... tv kijken. Voor films moet ik echt gaan zitten. En er zijn een paar programma's die ik volg, maar die zijn op één hand te tellen.
  woensdag 30 juli 2008 @ 13:04:20 #53
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60441772
Ow zeg, ik vergeet bijna een heel belangrijk boek

Patrick Süskind - Het parfum

Guttegut wat had ik medelijden met de ongelooflijke eenzaamheid en de hunkering van Jean-Baptiste. Het hele boek door, en ik heb echt menig traantje gelaten.

Edit, nog eentje erbij plakken, anders is dit topic straks vergeven van mijn posts!

De boeken der kleine zielen - van Couperus

[ Bericht 22% gewijzigd door ElizabethR op 30-07-2008 13:16:18 ]
  woensdag 30 juli 2008 @ 13:06:43 #54
Profeta Pluriforma
pi_60441818
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 12:37 schreef ElizabethR het volgende:
Ik lees bijna elke dag minstens 2 uur, en ik lees nogal snel. Een boek van rond de 250 tot 300 pagina's, afhankelijk van de grootte van het lettertype, heb ik dan ook gewoon uit in die tijd. Maar dat komt door jarenlange training hoor. Tegenwoordig lees ik alleen nog in het engels, en dat duurde in het begin wat langer dan ik gewend was, maar ik ben nu weer op volle snelheid. Op een zondag, als ik echt de hele dag alleen lees, werk ik zo een boek of 3 à 4 weg.
Oke, dan ik het mij wel voorstellen dat je zoveel boeken per week kunt lezen. Maar hoe lees je dan? Je leest wel letterlijk alle zinnen? Maar die lees je dan heel snel, waarbij je automatisch de hoofdzaken eruit pikt?
  woensdag 30 juli 2008 @ 13:09:16 #55
15967 Frollo
pi_60441869
Ik lees juist heel langzaam.
Doe meestal drie tot vier weken over een gemiddeld boek. Ik vind lezen heerlijk, maar gamen ook! Voortdurend moet ik mijn schaarse vrije tijd verdelen tussen twee van mijn grootste liefhebberijen en daarom ben ik bepaald geen boekenverslinder. Bovendien blader ik vaak terug om te kijken 'hoe het ook alweer zat'.

Maar goed, voordeel is wel dat ik van tevoren goed bedenk wat ik wil gaan lezen en dus nauwelijks 'vullers' onder ogen krijg.
  woensdag 30 juli 2008 @ 13:09:30 #56
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60441872
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 13:06 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Oke, dan ik het mij wel voorstellen dat je zoveel boeken per week kunt lezen. Maar hoe lees je dan? Je leest wel letterlijk alle zinnen? Maar die lees je dan heel snel, waarbij je automatisch de hoofdzaken eruit pikt?
Geen idee hoe ik dat doe. Ik lees wel alle zinnen. Ik heb mezelf dat op jonge leeftijd aangeleerd, en heb er nog steeds profijt van.
pi_60449716
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 13:04 schreef ElizabethR het volgende:

Guttegut wat had ik medelijden met de ongelooflijke eenzaamheid en de hunkering van Jean-Baptiste. Het hele boek door, en ik heb echt menig traantje gelaten.

Zo zie je maar weer hoe persoonlijk, had wel medelijden met hem maar tot tranen, nee.

Eerste boek waarbij ik moest janken was Piotr van Jan Terlouw en laatste was ook De Vliegeraar van Khaled Hosseini.
Jusqu'ici tout va bien...
pi_60458914
Het is me nog maar vier keer gebeurd dat ik echt moest huilen om een boek. Hoewel boeken me veel langer bezig houden dan films, maken films toch makkelijker tranen los.
Maar die vier keer dus:

1. Mervyn Peake - Gormenghast
2. Philip Pullman - The Amber Spyglass
3. A.S. Byatt - Still Life
4. Ian McEwan - On Chesill Beach
pi_60519337
ze hebben niet voor niets spoilertags uitgevonden.
pi_60597268
Norwegian Wood van Haruki Murakami.
pi_60634923
De epiloog van Misdaad en Straf van Dostojevski.
pi_60642268
The Confessions of Max Tivoli, van Andrew Sean Greer. Echt een verschrikkelijk mooi boek
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 20:49:43 #63
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_60863662
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 13:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, dat had ik daar ook bij! Misschienw as ik toen ik dat boek las emotioneel wat labiel ofzo, maar ik heb wel meer tranen-in-mijn-ogen momenten bij dat boek gehad.

Het in de OP genoemde boek had ik het ook. Inderdaad, wat freecell zegt: lachen en huilen lagen erg dichtbij elkaar toen ik dit boek las. Net als dat ik hem beurtelings een eikel en een lieverd vond
Het zieligste uit dat boek -en dat klinkt heel stom- vond ik toen dobby doodging
Laffe huichelaar
pi_60885889
Terug tot Ina Damman
I feel kinda Locrian today
pi_60885934
Heel vroeger: Aantal Carry Slee boeken (basisschoolboeken)

Laatst: De kleine blonde dood (Buch) in tweede of derde klas van de middelbare school

Nu lees ik geen romans.
  zondag 17 augustus 2008 @ 16:34:27 #66
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_60902109
Oh ja de Kleine Blonde Dood, daar kan ik nog bij janken en ik ken het uit mijn hoofd...
En bij heel deel van de Chabot boeken waar Brood springt ook.
En bij de Color Purple, zowel het boek als de film.
En veel delen van Maya Angelou's biografie, en ook bij die van Mandela.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_60903458
Ohja, en Het jaar van de Kreeft.
I feel kinda Locrian today
  zondag 17 augustus 2008 @ 17:54:49 #68
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_60903575
Isaac Lipschits - Onbestelbaar

(voor wie het heeft blz 60)
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  zondag 17 augustus 2008 @ 18:30:40 #69
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_60904256
Huilen om een boek

zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_60904350
Voetbalhooligans.
Graag op anoniem
pi_60992562
Het uur nul, van Dirk Bracke. Over een jongen met hiv.
Prachtig boek vond ik het!
pi_61084092
ik heb héél hard moeten huilen om The boy in the striped pyjamas..
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
pi_61090133
Ik heb zelf een boekhandel en oneindig veel boeken gelezen. Er waren zeker wel een paar titels, waarvan enkele al genoemd in dit topic, die mij enorm aangrepen. Maar er was maar 1 boek dat ik in een ruk heb uitgelezen zonder het weg te leggen, en waarbij ik vanaf ongeveer de helft van het boek totdat ik het uit had non stop heb zitten janken, en dat was idd kevbdd.

De een haat hem, de ander houdt van hem. De meningen zijn hierover sterk verdeeld. Feit is dat Kluun het hem wel heeft geflikt, daar kunnen we gewoon niet omheen. Daarentegen vond ik De Weduwenaar dan weer enorm tegenvallen, maar ik denk dat zijn succes van kevbdd niet te evenaren valt voor hem. Ik vond wel dat De Weduwenaar het verhaal echt compleet maakte.
pi_61093570
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 18:30 schreef Outpost76 het volgende:
Huilen om een boek

Da ken je nie hé, als je nie kan lezuh.
  Redactie Frontpage zondag 24 augustus 2008 @ 23:55:19 #75
145738 superworm
is erbij
pi_61099323
George Orwell - 1984 -> Arme Winston. Ik hoopte zó op een goeie afloop. (Ik las de Nederlandse vertaling toen ik twaalf was )

Bij de Donkere Toren-serie heb ik ook wel eens een traantje weggepinkt, ingrijpende boeken zijn dat. Verder... Ohja, laatst, Cormac McCarthy - The Road, aanrader to anyone!
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_61117995
Nog nooit om een boek gehuild...
Van films kan ik wel een brok in mn keel krijgen, maar bij een boek is dat echt een stuk moeilijker
Heb jij gezegd dat ik een lul ben?
  Redactie Frontpage maandag 25 augustus 2008 @ 19:21:16 #77
145738 superworm
is erbij
pi_61118296
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 19:11 schreef leipelullo het volgende:
Nog nooit om een boek gehuild...
Van films kan ik wel een brok in mn keel krijgen, maar bij een boek is dat echt een stuk moeilijker
Zeker The Road nog niet gelezen ofzo
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_61143030
In de Ban van de Ring - Tolkien

Zo ongelofelijk slecht en ik had er voor mij toen een aanzienlijk bedrag voor uitgegeven.
pi_61194387
Ik moest laatst bijna huilen aan het einde van de biografie van Edith Piaf. Hoe corny is dat? .
The real is always way ahead of what we can imagine.
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 16:18:35 #80
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_61246742
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 20:44 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Da ken je nie hé, als je nie kan lezuh.
Ik ken lezen idd niet maar ik kan wel lezen.
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 17:14:36 #81
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_61247801
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 10:57 schreef ElizabethR het volgende:
Wow!

Ik herlees het nog steeds om de paar jaar. Heel veel plezier ermee!!
Ik ben er vanmiddag in begonnen en word er nu al, na circa 40 pagina's, zeer door gepakt.
Bij het geweldige stukje over komma's en interpunctie, voelde ik iets prikken van prettige ontroering en ik vermoed dat ik het verderop niet droog ga houden.

Bedankt, voor? (het) wijzen! op; dit - pareltje"
  Moderator zaterdag 30 augustus 2008 @ 17:18:42 #82
155227 crew  Guppy
dus
pi_61247859
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 16:18 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

pi_61315409
Twee koffers vol, van Carl Friedman. Simcha
Het schervengericht van A. F. Th., en dan dat ene hoofdstuk dat al genoemd werd.
Turks fruit heb ik al twintig keer gelezen, en iedere keer is het weer
En aan het einde van Sneeuweieren van Ricus van de Coevering hield ik het ook al niet droog.

Ik ben een jankerd
  zaterdag 6 september 2008 @ 13:00:48 #84
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_61424768
Ja, zoals ik al dacht moest ik huilen op het eind van Flowers for Algernon.

Don't let me forget how to reed and rite.
pi_61424964
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 16:18 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Ja, nou zie ik het: je kunt immers niet hattricken zonder te lezen.
pi_61425063
De Vliegeraar
Komt een vrouw bij de dokter (maar niet huilen maar dat gevoel van opkomende tranen).
  Redactie Frontpage zaterdag 6 september 2008 @ 13:19:41 #87
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_61425115
ik heb bij Kruimeltje wel wat tranen weg moeten pinken, was nog geen 10 jaar volgens mij

en De Ontdekking van de Hemel is zo'n boek waar ik compleet meega in het verhaal, dat ik echt hartkloppingen krijg van sommige stukken, zo geweldig vind ik ze
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_61448322
quote:

'Komt een vrouw bij de dokter' bracht geen emoties bij me teweeg.

'Windows on the world' van Frederic Beigbeder wel
pi_61513872
gehuild bij 'veel geluk, mijn jongen' van michel bataille
ook bij herlezen trouwens

en als kind natúúrlijk bij 'alleen op de wereld' (ach, dat uitgebuite italiaanse jochie en als vitalis sterft, langs een muur in een sneeuwstorm)
en bij 'levende bezems' - kent iemand dit laatste? zó mooi...
pi_61517766
Jaap en Ischa Meijer van Evelien Gans is het laatste boek dat mij heeft doen huilen. Het betrof de passages over Bergen Belsen/Tröbitz. Tot op de millimeter wordt het leven in dit concentratiekamp beschreven. Door vooral te citeren uit brieven, dagboeken, getuigenissen etc. komt het allemaal dichtbij (ook vanwege mijn eigen familie) en voelde ik echt het kannibalisme, de wreedheid, de onmenselijkheid en het lijden. De gevolgen voor Ischa Meijer deden mij niet huilen, maar ik werd er wel emotioneel van.
pi_61731530
Ik heb ook zitten brullen bij Kluun, niet te filmen. Gelukkig was ik alleen . Deed ook geen oog meer dicht die avond. Ik was echt helemaal van slag.
Bij The Lovely Bones van Alice Sebold heb ik ook een klein traantje weggepinkt.
En natuurlijk De kleine blonde dood en Turks fruit .

Welk boek mij dan weer absoluut niets deed terwijl de halve familie erom moest brullen: Het meisje met de negen pruiken. Niks, nada, noppes. Heb me kapot geërgerd aan dat kind.
Tap tap tap
pi_61737723
Van de week in tranen uitgebarsten bij het lezen van Duizend schitterende zonnen. M'n man pest me er nog steeds mee. Je kon me opdweilen, niet te stoppen gewoon. Veel indrukwekkender dan De vliegeraar.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 18 september 2008 @ 19:14:46 #93
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_61737766
bij Komt een vrouw bij de dokter van kluun
Ik fietste naar school van Sabine Dardenne
Ik was niemand van David Pelzer
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_61737812
quote:
Op donderdag 18 september 2008 19:12 schreef _Arual_ het volgende:
Van de week in tranen uitgebarsten bij het lezen van Duizend schitterende zonnen. M'n man pest me er nog steeds mee. Je kon me opdweilen, niet te stoppen gewoon. Veel indrukwekkender dan De vliegeraar.
Bedankt voor de tip, De Vliegeraar vond ik echt niets aan.
Tap tap tap
pi_61738536
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 13:56 schreef Frollo het volgende:

[..]

Hier ook. Voor het eerst in lange tijd dat ik weer eens echt onder de indruk was van een boek.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_61746180
Bij La vie devant soi van Romain Gary, komt een vrouw bij de dokter van Kluun en ook bij Feel, een biografie over Robbie Williams, maar dat was vaak tranen van het lachen...
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
pi_61746382
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 13:04 schreef ElizabethR het volgende:

Jaaa!!! Ik heb daar ook bij zitten janken... nu je het over dit boek hebt ga ik het een dezer dagen weer eens herlezen. Heerlijk boek!
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
  donderdag 18 september 2008 @ 23:45:24 #98
159734 PimpofPersia
Strak in trainingspak
pi_61746621
Nog nooit moeten huilen om een boek, wel een flinke brok in m'n keel gekregen van De Kleine Blonde Dood en Extreem Luid & Ongelooflijk Dichtbij.
Want ik ben kaler dan kaal
Strakker dan strak
Wreder dan wreed
Vetter dan vet
  zondag 21 september 2008 @ 14:07:58 #99
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_61798866
Goed topic, dit wilde ik net vragen. Ach ja, dan maar een kickje.

Zelf heb ik nog nimmer gejankt om een boek. Enigszins ontroerd maximaal. Bij films heb ik dat veel sneller. Misschien omdat voor het consumeren van boeken meer intellectuele activiteit nodig is? De linker hersenhelft aan het stuur of zo...

Leuk om te zien dat velen dat wel hebben!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 21 september 2008 @ 20:10:59 #100
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_61807136
quote:
Op zondag 21 september 2008 14:07 schreef soylent het volgende:
Goed topic, dit wilde ik net vragen. Ach ja, dan maar een kickje.

Zelf heb ik nog nimmer gejankt om een boek. Enigszins ontroerd maximaal. Bij films heb ik dat veel sneller. Misschien omdat voor het consumeren van boeken meer intellectuele activiteit nodig is? De linker hersenhelft aan het stuur of zo...

Leuk om te zien dat velen dat wel hebben!
Aaaah, goed dat je het gekickt hebt want ik vind het dus wel erg herkenbaar. Heb laatst nog heel hard zitten snikken om Everything is illuminated (en daarvoor ook al om het eerder genoemde Extremely loud and incredibly close). En Vals Licht heb ik denk ik al 20x gelezen en ik huil er nog steeds elke keer om, vooral als Emiel (Emile?) ter sprake komt...

Huilen bij boeken is goed Alleen dus niet als je in de trein zit
Nulla verba sed acta
pi_61807342
Bij A Million Little Pieces en My Friend Leonard kreeg ik ook wel een brok in m'n keel trouwens.
Tap tap tap
  maandag 22 september 2008 @ 22:48:03 #102
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_61838584

Durf, de vuilnisbakkenvos.

Als kind. Dikke, dikke tranen met tuiten! Zó vreselijk zielig!!! Over een vosje; Durf, dat uiteindelijk doodgaat. Het zieligste kinderboek ooit geschreven. Hartverscheurend mooi.
  maandag 22 september 2008 @ 23:00:34 #103
88233 Steve
Still the best.
pi_61838994
Het is alweer een aantal jaar geleden, maar toen ik voor het eerst A Solitary Blue (Nederlandse vertaling heet Niemand anders dan ik) van Cynthia Voigt las liep er wel een klein traantje over mijn wang.

Ik heb nog regelmatig gehad dat ik op het randje zat, maar heb het daarna altijd nog binnen weten te houden (meestal door gewoon even te stoppen met lezen ).
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:55 schreef Wampi het volgende:
ik heb héél hard moeten huilen om The boy in the striped pyjamas..
Dat is ook zo'n boek waar het net niet kwam. Ik was meer geschokt.

[ Bericht 30% gewijzigd door Steve op 22-09-2008 23:07:35 ]
"Atb is lief, groetjes Peri."
  woensdag 24 september 2008 @ 12:11:26 #104
90648 zeeuwse
Mostly harmless
pi_61874070
Ik moet altijd huilen bij Ciske de Rat (Trilogie) van Piet Bakker. Om de zoveel jaar lees ik 'm toch weer opnieuw ook al is het een kinderboek.
En bij Jane Eyre, de passage waar ze mr Rochester weer terugvindt na de brand op Thornfield Hall.
Als er iemand een boek weet waar ook zo meeslepend en mooi een liefdesverhaal wordt weergegeven, hou ik me aanbevolen
So Long and Thanks for All the Fish
  woensdag 24 september 2008 @ 12:18:07 #105
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_61874246
Oh IM van Connie Palmen, ik zat in het vliegtuig naar Thailand dat boek te lezen en toen ie dood ging was ik blij dat ik een groot boek had om voor mn gezicht te houden zeg, wat een hevigheid, en dan te bedenken dat ik helemaal geen Connie Palmen fan ben.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 24 september 2008 @ 12:24:21 #106
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_61874397
quote:
Op woensdag 24 september 2008 12:11 schreef zeeuwse het volgende:
Ik moet altijd huilen bij Ciske de Rat (Trilogie) van Piet Bakker. Om de zoveel jaar lees ik 'm toch weer opnieuw ook al is het een kinderboek.
En bij Jane Eyre, de passage waar ze mr Rochester weer terugvindt na de brand op Thornfield Hall.
Als er iemand een boek weet waar ook zo meeslepend en mooi een liefdesverhaal wordt weergegeven, hou ik me aanbevolen
Wuthering heights
Laffe huichelaar
  woensdag 24 september 2008 @ 12:47:23 #107
90648 zeeuwse
Mostly harmless
pi_61874929
quote:
Op woensdag 24 september 2008 12:24 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Wuthering heights
Nou da's gek, maar dat boek doet me qua liefdesgeschiedenis dus helemaal niks.
Wel mooi geschreven verder, de sfeer van het landschap en de karakters van de mensen, maar ik 'voel' er niks bij.
So Long and Thanks for All the Fish
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')