Oke, dan ik het mij wel voorstellen dat je zoveel boeken per week kunt lezen. Maar hoe lees je dan? Je leest wel letterlijk alle zinnen? Maar die lees je dan heel snel, waarbij je automatisch de hoofdzaken eruit pikt?quote:Op woensdag 30 juli 2008 12:37 schreef ElizabethR het volgende:
Ik lees bijna elke dag minstens 2 uur, en ik lees nogal snel. Een boek van rond de 250 tot 300 pagina's, afhankelijk van de grootte van het lettertype, heb ik dan ook gewoon uit in die tijd. Maar dat komt door jarenlange training hoor. Tegenwoordig lees ik alleen nog in het engels, en dat duurde in het begin wat langer dan ik gewend was, maar ik ben nu weer op volle snelheid. Op een zondag, als ik echt de hele dag alleen lees, werk ik zo een boek of 3 à 4 weg.
Geen idee hoe ik dat doe. Ik lees wel alle zinnen. Ik heb mezelf dat op jonge leeftijd aangeleerd, en heb er nog steeds profijt van.quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:06 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Oke, dan ik het mij wel voorstellen dat je zoveel boeken per week kunt lezen. Maar hoe lees je dan? Je leest wel letterlijk alle zinnen? Maar die lees je dan heel snel, waarbij je automatisch de hoofdzaken eruit pikt?
quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:04 schreef ElizabethR het volgende:
Ow zeg, ik vergeet bijna een heel belangrijk boek
Patrick Süskind - Het parfum
Guttegut wat had ik medelijden met de ongelooflijke eenzaamheid en de hunkering van Jean-Baptiste. Het hele boek door, en ik heb echt menig traantje gelaten.
Het zieligste uit dat boek -en dat klinkt heel stom- vond ik toen dobby doodgingquote:Op dinsdag 29 juli 2008 13:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, dat had ik daar ook bij! Misschienw as ik toen ik dat boek las emotioneel wat labiel ofzo, maar ik heb wel meer tranen-in-mijn-ogen momenten bij dat boek gehad.
Het in de OP genoemde boek had ik het ook. Inderdaad, wat freecell zegt: lachen en huilen lagen erg dichtbij elkaar toen ik dit boek las. Net als dat ik hem beurtelings een eikel en een lieverd vond
Da ken je nie hé, als je nie kan lezuh.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |