abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 juli 2008 @ 12:37:13 #51
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60441143
Ik lees bijna elke dag minstens 2 uur, en ik lees nogal snel. Een boek van rond de 250 tot 300 pagina's, afhankelijk van de grootte van het lettertype, heb ik dan ook gewoon uit in die tijd. Maar dat komt door jarenlange training hoor. Tegenwoordig lees ik alleen nog in het engels, en dat duurde in het begin wat langer dan ik gewend was, maar ik ben nu weer op volle snelheid. Op een zondag, als ik echt de hele dag alleen lees, werk ik zo een boek of 3 à 4 weg.

Ik kan dan weer geen uren tv kijken of iets dergelijks, dan verveel ik me echt te pletter.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  Moderator woensdag 30 juli 2008 @ 12:42:12 #52
155227 crew  Guppy
dus
pi_60441270
Ik ging altijd met de trein naar school, en dat is een dankbaar leesmoment. Nu heb ik vakantie (dat spreekt voor zich ) en straks ga ik aan mijn nieuwe baan beginnen. Daar ga ik ook weer met de trein heen, dus dat komt wel goed!
Ik moest vooral huilen door wat ik lees en mijn eigen interpretatie daarop. Wanneer ik het op mezelf betrek, of op anderen, kan ik me altijd (een beetje te) goed inleven. Maar datzelfde heb ik ook met films. Ik creëer niet vaak een afstand wanneer ik lees.

En tja... tv kijken. Voor films moet ik echt gaan zitten. En er zijn een paar programma's die ik volg, maar die zijn op één hand te tellen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 30 juli 2008 @ 13:04:20 #53
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60441772
Ow zeg, ik vergeet bijna een heel belangrijk boek

Patrick Süskind - Het parfum

Guttegut wat had ik medelijden met de ongelooflijke eenzaamheid en de hunkering van Jean-Baptiste. Het hele boek door, en ik heb echt menig traantje gelaten.

Edit, nog eentje erbij plakken, anders is dit topic straks vergeven van mijn posts!

De boeken der kleine zielen - van Couperus

[ Bericht 22% gewijzigd door ElizabethR op 30-07-2008 13:16:18 ]
  woensdag 30 juli 2008 @ 13:06:43 #54
221431 servus_universitas
Profeta Pluriforma
pi_60441818
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 12:37 schreef ElizabethR het volgende:
Ik lees bijna elke dag minstens 2 uur, en ik lees nogal snel. Een boek van rond de 250 tot 300 pagina's, afhankelijk van de grootte van het lettertype, heb ik dan ook gewoon uit in die tijd. Maar dat komt door jarenlange training hoor. Tegenwoordig lees ik alleen nog in het engels, en dat duurde in het begin wat langer dan ik gewend was, maar ik ben nu weer op volle snelheid. Op een zondag, als ik echt de hele dag alleen lees, werk ik zo een boek of 3 à 4 weg.
Oke, dan ik het mij wel voorstellen dat je zoveel boeken per week kunt lezen. Maar hoe lees je dan? Je leest wel letterlijk alle zinnen? Maar die lees je dan heel snel, waarbij je automatisch de hoofdzaken eruit pikt?
  woensdag 30 juli 2008 @ 13:09:16 #55
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_60441869
Ik lees juist heel langzaam.
Doe meestal drie tot vier weken over een gemiddeld boek. Ik vind lezen heerlijk, maar gamen ook! Voortdurend moet ik mijn schaarse vrije tijd verdelen tussen twee van mijn grootste liefhebberijen en daarom ben ik bepaald geen boekenverslinder. Bovendien blader ik vaak terug om te kijken 'hoe het ook alweer zat'.

Maar goed, voordeel is wel dat ik van tevoren goed bedenk wat ik wil gaan lezen en dus nauwelijks 'vullers' onder ogen krijg.
  woensdag 30 juli 2008 @ 13:09:30 #56
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60441872
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 13:06 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Oke, dan ik het mij wel voorstellen dat je zoveel boeken per week kunt lezen. Maar hoe lees je dan? Je leest wel letterlijk alle zinnen? Maar die lees je dan heel snel, waarbij je automatisch de hoofdzaken eruit pikt?
Geen idee hoe ik dat doe. Ik lees wel alle zinnen. Ik heb mezelf dat op jonge leeftijd aangeleerd, en heb er nog steeds profijt van.
pi_60449716
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 13:04 schreef ElizabethR het volgende:

Guttegut wat had ik medelijden met de ongelooflijke eenzaamheid en de hunkering van Jean-Baptiste. Het hele boek door, en ik heb echt menig traantje gelaten.

Zo zie je maar weer hoe persoonlijk, had wel medelijden met hem maar tot tranen, nee.

Eerste boek waarbij ik moest janken was Piotr van Jan Terlouw en laatste was ook De Vliegeraar van Khaled Hosseini.
Jusqu'ici tout va bien...
pi_60458914
Het is me nog maar vier keer gebeurd dat ik echt moest huilen om een boek. Hoewel boeken me veel langer bezig houden dan films, maken films toch makkelijker tranen los.
Maar die vier keer dus:

1. Mervyn Peake - Gormenghast
2. Philip Pullman - The Amber Spyglass
3. A.S. Byatt - Still Life
4. Ian McEwan - On Chesill Beach
pi_60519337
ze hebben niet voor niets spoilertags uitgevonden.
pi_60597268
Norwegian Wood van Haruki Murakami.
pi_60634923
De epiloog van Misdaad en Straf van Dostojevski.
pi_60642268
The Confessions of Max Tivoli, van Andrew Sean Greer. Echt een verschrikkelijk mooi boek
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 20:49:43 #63
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_60863662
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 13:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, dat had ik daar ook bij! Misschienw as ik toen ik dat boek las emotioneel wat labiel ofzo, maar ik heb wel meer tranen-in-mijn-ogen momenten bij dat boek gehad.

Het in de OP genoemde boek had ik het ook. Inderdaad, wat freecell zegt: lachen en huilen lagen erg dichtbij elkaar toen ik dit boek las. Net als dat ik hem beurtelings een eikel en een lieverd vond
Het zieligste uit dat boek -en dat klinkt heel stom- vond ik toen dobby doodging
Laffe huichelaar
pi_60885889
Terug tot Ina Damman
I feel kinda Locrian today
pi_60885934
Heel vroeger: Aantal Carry Slee boeken (basisschoolboeken)

Laatst: De kleine blonde dood (Buch) in tweede of derde klas van de middelbare school

Nu lees ik geen romans.
  zondag 17 augustus 2008 @ 16:34:27 #66
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_60902109
Oh ja de Kleine Blonde Dood, daar kan ik nog bij janken en ik ken het uit mijn hoofd...
En bij heel deel van de Chabot boeken waar Brood springt ook.
En bij de Color Purple, zowel het boek als de film.
En veel delen van Maya Angelou's biografie, en ook bij die van Mandela.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_60903458
Ohja, en Het jaar van de Kreeft.
I feel kinda Locrian today
  zondag 17 augustus 2008 @ 17:54:49 #68
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_60903575
Isaac Lipschits - Onbestelbaar

(voor wie het heeft blz 60)
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  zondag 17 augustus 2008 @ 18:30:40 #69
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_60904256
Huilen om een boek

zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_60904350
Voetbalhooligans.
Graag op anoniem
pi_60992562
Het uur nul, van Dirk Bracke. Over een jongen met hiv.
Prachtig boek vond ik het!
pi_61084092
ik heb héél hard moeten huilen om The boy in the striped pyjamas..
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
pi_61090133
Ik heb zelf een boekhandel en oneindig veel boeken gelezen. Er waren zeker wel een paar titels, waarvan enkele al genoemd in dit topic, die mij enorm aangrepen. Maar er was maar 1 boek dat ik in een ruk heb uitgelezen zonder het weg te leggen, en waarbij ik vanaf ongeveer de helft van het boek totdat ik het uit had non stop heb zitten janken, en dat was idd kevbdd.

De een haat hem, de ander houdt van hem. De meningen zijn hierover sterk verdeeld. Feit is dat Kluun het hem wel heeft geflikt, daar kunnen we gewoon niet omheen. Daarentegen vond ik De Weduwenaar dan weer enorm tegenvallen, maar ik denk dat zijn succes van kevbdd niet te evenaren valt voor hem. Ik vond wel dat De Weduwenaar het verhaal echt compleet maakte.
pi_61093570
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 18:30 schreef Outpost76 het volgende:
Huilen om een boek

Da ken je nie hé, als je nie kan lezuh.
  Redactie Frontpage zondag 24 augustus 2008 @ 23:55:19 #75
145738 superworm
is erbij
pi_61099323
George Orwell - 1984 -> Arme Winston. Ik hoopte zó op een goeie afloop. (Ik las de Nederlandse vertaling toen ik twaalf was )

Bij de Donkere Toren-serie heb ik ook wel eens een traantje weggepinkt, ingrijpende boeken zijn dat. Verder... Ohja, laatst, Cormac McCarthy - The Road, aanrader to anyone!
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_61117995
Nog nooit om een boek gehuild...
Van films kan ik wel een brok in mn keel krijgen, maar bij een boek is dat echt een stuk moeilijker
Heb jij gezegd dat ik een lul ben?
  Redactie Frontpage maandag 25 augustus 2008 @ 19:21:16 #77
145738 superworm
is erbij
pi_61118296
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 19:11 schreef leipelullo het volgende:
Nog nooit om een boek gehuild...
Van films kan ik wel een brok in mn keel krijgen, maar bij een boek is dat echt een stuk moeilijker
Zeker The Road nog niet gelezen ofzo
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_61143030
In de Ban van de Ring - Tolkien

Zo ongelofelijk slecht en ik had er voor mij toen een aanzienlijk bedrag voor uitgegeven.
pi_61194387
Ik moest laatst bijna huilen aan het einde van de biografie van Edith Piaf. Hoe corny is dat? .
The real is always way ahead of what we can imagine.
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 16:18:35 #80
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_61246742
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 20:44 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Da ken je nie hé, als je nie kan lezuh.
Ik ken lezen idd niet maar ik kan wel lezen.
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 17:14:36 #81
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_61247801
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 10:57 schreef ElizabethR het volgende:
Wow!

Ik herlees het nog steeds om de paar jaar. Heel veel plezier ermee!!
Ik ben er vanmiddag in begonnen en word er nu al, na circa 40 pagina's, zeer door gepakt.
Bij het geweldige stukje over komma's en interpunctie, voelde ik iets prikken van prettige ontroering en ik vermoed dat ik het verderop niet droog ga houden.

Bedankt, voor? (het) wijzen! op; dit - pareltje"
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Moderator zaterdag 30 augustus 2008 @ 17:18:42 #82
155227 crew  Guppy
dus
pi_61247859
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 16:18 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_61315409
Twee koffers vol, van Carl Friedman. Simcha
Het schervengericht van A. F. Th., en dan dat ene hoofdstuk dat al genoemd werd.
Turks fruit heb ik al twintig keer gelezen, en iedere keer is het weer
En aan het einde van Sneeuweieren van Ricus van de Coevering hield ik het ook al niet droog.

Ik ben een jankerd
  zaterdag 6 september 2008 @ 13:00:48 #84
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_61424768
Ja, zoals ik al dacht moest ik huilen op het eind van Flowers for Algernon.

Don't let me forget how to reed and rite.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_61424964
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 16:18 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Ja, nou zie ik het: je kunt immers niet hattricken zonder te lezen.
pi_61425063
De Vliegeraar
Komt een vrouw bij de dokter (maar niet huilen maar dat gevoel van opkomende tranen).
  Redactie Frontpage zaterdag 6 september 2008 @ 13:19:41 #87
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_61425115
ik heb bij Kruimeltje wel wat tranen weg moeten pinken, was nog geen 10 jaar volgens mij

en De Ontdekking van de Hemel is zo'n boek waar ik compleet meega in het verhaal, dat ik echt hartkloppingen krijg van sommige stukken, zo geweldig vind ik ze
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_61448322
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 11:51 schreef Guppyfriend het volgende:
Gisterennacht heb ik 'Komt een vrouw bij de dokter' uitgelezen. Voor het eerst heb ik de laatste pagina's van een boek gelezen terwijl de tranen over mijn wangen liepen.
Het is maar goed dat vriendlief al sliep, want die zal wel gedacht hebben anders

Van welk boek moesten jullie huilen?
'Komt een vrouw bij de dokter' bracht geen emoties bij me teweeg.

'Windows on the world' van Frederic Beigbeder wel
pi_61513872
gehuild bij 'veel geluk, mijn jongen' van michel bataille
ook bij herlezen trouwens

en als kind natúúrlijk bij 'alleen op de wereld' (ach, dat uitgebuite italiaanse jochie en als vitalis sterft, langs een muur in een sneeuwstorm)
en bij 'levende bezems' - kent iemand dit laatste? zó mooi...
pi_61517766
Jaap en Ischa Meijer van Evelien Gans is het laatste boek dat mij heeft doen huilen. Het betrof de passages over Bergen Belsen/Tröbitz. Tot op de millimeter wordt het leven in dit concentratiekamp beschreven. Door vooral te citeren uit brieven, dagboeken, getuigenissen etc. komt het allemaal dichtbij (ook vanwege mijn eigen familie) en voelde ik echt het kannibalisme, de wreedheid, de onmenselijkheid en het lijden. De gevolgen voor Ischa Meijer deden mij niet huilen, maar ik werd er wel emotioneel van.
pi_61731530
Ik heb ook zitten brullen bij Kluun, niet te filmen. Gelukkig was ik alleen . Deed ook geen oog meer dicht die avond. Ik was echt helemaal van slag.
Bij The Lovely Bones van Alice Sebold heb ik ook een klein traantje weggepinkt.
En natuurlijk De kleine blonde dood en Turks fruit .

Welk boek mij dan weer absoluut niets deed terwijl de halve familie erom moest brullen: Het meisje met de negen pruiken. Niks, nada, noppes. Heb me kapot geërgerd aan dat kind.
Tap tap tap
pi_61737723
Van de week in tranen uitgebarsten bij het lezen van Duizend schitterende zonnen. M'n man pest me er nog steeds mee. Je kon me opdweilen, niet te stoppen gewoon. Veel indrukwekkender dan De vliegeraar.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 18 september 2008 @ 19:14:46 #93
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_61737766
bij Komt een vrouw bij de dokter van kluun
Ik fietste naar school van Sabine Dardenne
Ik was niemand van David Pelzer
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_61737812
quote:
Op donderdag 18 september 2008 19:12 schreef _Arual_ het volgende:
Van de week in tranen uitgebarsten bij het lezen van Duizend schitterende zonnen. M'n man pest me er nog steeds mee. Je kon me opdweilen, niet te stoppen gewoon. Veel indrukwekkender dan De vliegeraar.
Bedankt voor de tip, De Vliegeraar vond ik echt niets aan.
Tap tap tap
pi_61738536
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 13:56 schreef Frollo het volgende:

[..]

Oh, en Extreem Luid en Ongelofelijk Dichtbij natuurlijk. Een paar keer.
Hier ook. Voor het eerst in lange tijd dat ik weer eens echt onder de indruk was van een boek.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_61746180
Bij La vie devant soi van Romain Gary, komt een vrouw bij de dokter van Kluun en ook bij Feel, een biografie over Robbie Williams, maar dat was vaak tranen van het lachen...
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
pi_61746382
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 13:04 schreef ElizabethR het volgende:

Jaaa!!! Ik heb daar ook bij zitten janken... nu je het over dit boek hebt ga ik het een dezer dagen weer eens herlezen. Heerlijk boek!
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
  donderdag 18 september 2008 @ 23:45:24 #98
159734 PimpofPersia
Strak in trainingspak
pi_61746621
Nog nooit moeten huilen om een boek, wel een flinke brok in m'n keel gekregen van De Kleine Blonde Dood en Extreem Luid & Ongelooflijk Dichtbij.
Want ik ben kaler dan kaal
Strakker dan strak
Wreder dan wreed
Vetter dan vet
  zondag 21 september 2008 @ 14:07:58 #99
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_61798866
Goed topic, dit wilde ik net vragen. Ach ja, dan maar een kickje.

Zelf heb ik nog nimmer gejankt om een boek. Enigszins ontroerd maximaal. Bij films heb ik dat veel sneller. Misschien omdat voor het consumeren van boeken meer intellectuele activiteit nodig is? De linker hersenhelft aan het stuur of zo...

Leuk om te zien dat velen dat wel hebben!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 21 september 2008 @ 20:10:59 #100
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_61807136
quote:
Op zondag 21 september 2008 14:07 schreef soylent het volgende:
Goed topic, dit wilde ik net vragen. Ach ja, dan maar een kickje.

Zelf heb ik nog nimmer gejankt om een boek. Enigszins ontroerd maximaal. Bij films heb ik dat veel sneller. Misschien omdat voor het consumeren van boeken meer intellectuele activiteit nodig is? De linker hersenhelft aan het stuur of zo...

Leuk om te zien dat velen dat wel hebben!
Aaaah, goed dat je het gekickt hebt want ik vind het dus wel erg herkenbaar. Heb laatst nog heel hard zitten snikken om Everything is illuminated (en daarvoor ook al om het eerder genoemde Extremely loud and incredibly close). En Vals Licht heb ik denk ik al 20x gelezen en ik huil er nog steeds elke keer om, vooral als Emiel (Emile?) ter sprake komt...

Huilen bij boeken is goed Alleen dus niet als je in de trein zit
Nulla verba sed acta
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')