Ik bijna, het scheelde niks!quote:Op dinsdag 29 juli 2008 13:52 schreef Copycat het volgende:
Maar ik moest ook huilen bij Het Schervengericht van AFTh van der Heijden, bij het hoofdstuk waarin de laatste 20 minuten van het ongeboren leven van het zoontje van Sharon Tate en Roman Polanski wordt beschreven.
Oh ja. Die ook!quote:Op dinsdag 29 juli 2008 13:56 schreef Frollo het volgende:
Oh, en Extreem Luid en Ongelofelijk Dichtbij natuurlijk. Een paar keer.
Ook bij "komt een vrouw bij de dokter" en het vervolg "de weduwnaar". Tja, cliché, maar moest er toch echt heel hard om huilenquote:Op dinsdag 29 juli 2008 11:51 schreef Guppyfriend het volgende:
Gisterennacht heb ik 'Komt een vrouw bij de dokter' uitgelezen. Voor het eerst heb ik de laatste pagina's van een boek gelezen terwijl de tranen over mijn wangen liepen.![]()
Het is maar goed dat vriendlief al sliep, want die zal wel gedacht hebben anders![]()
Waarom huilen om De Weduwnaar?quote:Op dinsdag 29 juli 2008 14:19 schreef Raissa het volgende:
[..]
Ook bij "komt een vrouw bij de dokter" en het vervolg "de weduwnaar". Tja, cliché, maar moest er toch echt heel hard om huilen
Dat vond ik nu een rete irritant 'we trekken er nog meer profijt uit' boek.quote:
Ik heb het in een uurtje of 2 uitgelezenquote:Op dinsdag 29 juli 2008 15:28 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat vond ik nu een rete irritant 'we trekken er nog meer profijt uit' boek.
Ik ook, na twee hoofdstukken gelezen te hebben, waarin letterlijke teksten van boek 1 gekopieerd staan. Ik heb het weggegooid. Samen met 'vrouw bij de dokter'quote:Op dinsdag 29 juli 2008 15:28 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat vond ik nu een rete irritant 'we trekken er nog meer profijt uit' boek.
Vond ik wel erg mooi. Maar niet tot tranen toe geroerd.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 15:34 schreef Frollo het volgende:
En The Catcher in the Rye, al weet ik dat niet zeker meer. Het is lang geleden.
Oh, dat doet me denken aan Flowers for Algernon, de debuutroman van Daniel Keyes.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 19:47 schreef Copycat het volgende:
Oh. En bij Maus, a Survivor's Tale van Art Spiegelman moest ik af en toe ook een traan wegslikken.
quote:Op dinsdag 29 juli 2008 12:01 schreef Biancavia het volgende:
Lekker cliché, mensen die om die walgelijke Kluunboeken gaan janken.![]()
Kutboek.
Waar ik wel om moest huilen, was Leerling en Meester, het eerst boek van de Zienerstrilogie van Robin Hobb.Ik heb m in t engels gelezen, hoe zielig heh!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog een tear-jerker hier; de gebroeders Leeuwenhart van Astrid Lindgren.
[ Bericht 4% gewijzigd door Leintjeuh op 29-07-2008 23:44:43 ]
Ja, dus? In welk opzicht is dat relevant hier?quote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:24 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ik heb m in t engels gelezen, hoe zielig heh!
Klonk zo interessant dat ik het ben gaan opzoeken en heb besteld. Laat nog wel weten of ik er ook wat oogvocht bij verloor.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 19:58 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Oh, dat doet me denken aan Flowers for Algernon, de debuutroman van Daniel Keyes.
Prachtig boek, en wat moest ik huilen toen Algernon ging degenereren en Charlie wist dat hem hetzelfde lot te wachten stond. Bijzonder knappe roman ook, aangezien Keyes het eerste gedeelte schrijft in de gebrekkige stijl die Charlie eigen zou kunnen zijn gezien zijn hersencapaciteit, gedurende het boek wordt de stijl gelijk zijn intelligentie fenomenaal, om bij de start van de degeneratie weer langzaam af te takelen. Eigenlijk een heel bijzonder boek!!!!
Wow!quote:Op woensdag 30 juli 2008 10:41 schreef Copycat het volgende:
[..]
Klonk zo interessant dat ik het ben gaan opzoeken en heb besteld. Laat nog wel weten of ik er ook wat oogvocht bij verloor.
Het lijkt mij erg mooi om zo van boeken te kunnen genieten. Er zijn zoveel boeken en ze zijn eenvoudig te verkrijgen, dus je kunt altijd aan je behoefte voldoen. Maar waar haal je de tijd vandaan om in één week 3 tot 5 boeken te lezen? Hoe lang doe je gemiddeld over een boek? Met pijn en moeite krijg ik er één uit in een maand ofzo en dan lees ik voor mijn gevoel nog aardig snel ook.quote:Op woensdag 30 juli 2008 12:24 schreef ElizabethR het volgende:
Als een boek mij echt boeit dan zit ik er zo in dat ze werkelijk naar me toe moeten komen en aan me schudden om mijn aandacht te krijgen, dus ja, ik denk wel dat je kunt zeggen dat ik me inleef, en dus te maken krijg met emoties die aan het boek gerelateerd zijn. Ik kan ook schaterlachen om boeken, boosheid voelen als het niet verloopt zoals ik had gehoopt, weemoed als iets omschreven wordt wat voor mij speciale herinneringen naar boven roept, en ga zo maar door. Daar hoort huilen ook bij.
En ik lees nogal veelIn mijn middelbare schooltijd haalde ik makkelijk 20 boeken per week. Tegenwoordig hooguit 3 tot 5.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |