En dan hierbij het hele verslag

.
Gisteren hebben davinci en ik via restaurantweek gegeten bij
Avant Garde , in het PSV stadion in Eindhoven.
![]()
Bij binnekomst per lift schrok ik toen de deuren open gingen aan de overkant van de deur waar ik instapte, en een ober ons op stond te wachten. Mijn reactie: "Hoi!"
Hij nam mijn jas aan en begeleide ons naar het restaurant. Of we direct aan tafel wilden, of een apertitief wilden op het terras. Dat wilden we wel en kozen op advies van de ober voor de champagne. Met uitzicht op de afwezige middenstip en met een heerlijke zomeravond temperatuur, genoten wij van de champagne en eerste amuse.
![]()
Van links naar rechts: kerriechipjes, marshmellow met kaviaar en een blaadje munt, een compote van aubergine voor op de toastjes en een een kippenborst heel dun achtig iets... (erg lekker). Unaniem favoriet: de marshmellow.
Vervolgens werd de 2e amuse geserveerd op het terras:
![]()
Een komkommersoepje met schuim van geitenkaas (heerlijk!). Davinci buigt zich over de wijnkaart. Hij koos voor een bijpassend wijnarrangement, ikzelf voor alleen een bijpassend glas wijn bij het hoofdgerecht.
Hierna werden we naar de tafel geleid. Zoals al eerder gepost, vonden wij de zaal wat "evenementerig". Op bijv beurzen heb je wel eens gelegeheidsrestaurant afgezet met schermen. Dit gevoel kregen wij hier ook, al moesten de grote vazen dit verbloemen. Het systeemplafond vonden wij ook niet zo mooi. Wel is het uizicht op het verlichte veld prachtig.
Vervolgens kregen wij weer een amuse, die van mij lichtelijk aangepast, omdat ik geen vis lust.
![]()
Pata negra met paprika en een zoute stengel (?), daarnaast een creme van erwten. Beide weer erg goed.
![]()
Als voorgerecht had ik een tartaar van kalfsvlees met een schuim van eiwit en eigeel. (lekker!). Davinci had een langoustine met kaviaar, een eitje van zee alg, besprenkeld met een dressing van zeewater. Het besprenkelen met zeewater gebeurde uit een fles en zag er erg cool uit. Bij het voorgerecht dronk davinci een glas Sauvignon Blanc uit Nieuw Zeeland, die lekker fris was en veel citrus bevatte.
Daarna een tussen amuse; een spoom van rood fruit met cola schuim. De amuse die ons het meest verraste (in positieve zin).
![]()
Het hoofdgerecht bestond uit rolletjes kalfslende, uitgebakken zwezerik, een gelei van stoofpeer met popcorn afgemaakt met geschaafde truffel.
Ik vond dit niet zo'n succes, mijn zwezerik was droger dan die van davinci en ik ben niet zo dol op vlees met vetrandjes. De wijn was echter heerlijk, een Spaanse rode wijn. Davinci was wel heel enthousiast over het hoofdgerecht en heeft het overgebleven deel van mij opgegeten. Kan best, ook bij Avant Garde.
Tenslotte het dessert. Dit vonden we beide wat tegenvallen. 2 grote stukken kokos, waar we beide niet van houden en wij denken meerdere mensen met ons, vanwege de uitgesproken smaak. Daarbij perziken, yoghurt ijs en ijs van geitenmelk.
Wij sloten deze heerlijke avond af op het terras met thee, koffie en Dom Benedictine. Hierbij werd een palet zoetigheden geserveerd. Wij zaten al behoorlijk vol, maar met name de chocoladebrownie met framboos was erg lekker.
![]()
Concluderend: dankzij restaurantweek zijn we hier gaan eten. Zonder het restaurant week arrangement zouden we niet naar een restaurant in een voetbal stadion gaan. Het eten was absoluut heerlijk (een 8!), maar jammer van het nagerecht was niet onze smaak en ook niet echt exclusief en verrassend was.
Ik vond het jammer dat het personeel, wat wel heel correct en deskundig was, zo weinig zag. Een bitter lemon kreeg ik pas na 3x wenken. Ook had het personeel niet door dat een gast steeds de schuifpui dicht deed nadat zij het lieten open staan na het serveren op het terras. De locatie en de sfeer (systeemplafond, zaal idee) doen het eten te kort.
Wij rekenden 150 euro af, wat wij een prima prijs vonden.