Misschien dat de Fed weer de opdrachtgever van die chocolade boer waarvoor ik het moet ontwerpen is, maar dat weet ik echt niet.quote:Op woensdag 30 juli 2008 11:59 schreef Aether het volgende:
Opdrachtgever is toch niet de FED?
(Is de opdrachtgever uit de financiele sector?)
Nee wij maken alleen de vormen waarmee de chocolade boeren hun modellen maken. Ik ben hoofd van de modelmakerij. Zo nu en dan krijgen we wel samples, maar dat is vaak omdat de conculega iets heeft wat hun dan ook willen maar dan net anders. 97% van de vormen die we produceren is voor de export. Bekende modellen die van ons afkomen is het zeevruchten banket van guylian, de petit ecolier van lu. Verder hebben we de afgleopen jaren heel veel gemaakt voor de masterfoods group deze zijn bezig om de gehele lijn van de galaxy bars (dove reepje in nederland is de enige die in nederland te verkrijgen is) te veranderen.quote:Op woensdag 30 juli 2008 12:51 schreef simmu het volgende:
[..]
mijn god! jij hebt het ideale beroep!!!!!! mag je ook proeven als ze af zijn?
http://www.bndestem.nl/al(...)is-voor-opvolger.ecequote:Rode cijfers Bush zware erfenis voor opvolger
door Frank Hendrickx. woensdag 30 juli 2008 | 08:30
Tekstgrootte tekst verkleinentekst vergroten
WASHINGTON - Het huishoudboekje dat president Bush achterlaat in het Witte Huis bevat diep rode cijfers.
De staatsschulden groeien, het jaarlijkse begrotingstekort is hoger dan ooit en de vergrijzing is een tikkende tijdbom. In Amerika bestaat één recept voor politiek succes: een belastingverlaging. De Republikeinse presidentskandidaat John McCain belooft de lasten drastisch te verlichten als hij in november de verkiezingen wint. Kosten: gemiddeld 420 miljard dollar per jaar.
De Democraat Barack Obama is ook al ruimhartig. De belastingbetaler mag van hem 280 miljard dollar minder gaan betalen. Wie gaat dat betalen? De nieuwe president krijgt als erfenis het grootste begrotingstekort uit de Amerikaanse geschiedenis. In 2009 gaat er 490 miljard dollar meer uit dan er binnenkomt, zo voorspelde het Witte Huis deze week. De overheid heeft al drie grote banken moeten redden. Het prijskaartje is nog onduidelijk. Het Congres lijkt bovendien niet klaar met het lanceren van miljarden verslindende stimuleringspakketten om de economie weer vlot te trekken.
Amerika gaat ook gebukt onder monsterachtige staatsschulden. Meer dan tienduizend miljard in 2009. Alleen om de rente af te lossen, zal de nieuwe president zo'n 500 miljard dollar kwijt zijn. De beschuldigende vinger zal uiteraard richting Bush wijzen. "De kritiek is grotendeels terecht", zegt Roberton Williams, begrotingsexpert van het Urban Institute, een denktank in Washington. "Bush heeft de belastingen ingrijpend verlaagd, maar de uitgaven niet."
De werkelijke omvang van de begrotingscrisis wordt nog gemaskeerd. Amerika krijgt nu meer sociale premies binnen dan er geld uitgaat. Die overschotten worden er nu allemaal doorheen gejaagd. De kas is leeg en de nieuwe president zal ergens het geld vandaan moeten halen voor de pensioenen. Williams. "Hoe diep de crisis ook is, geen politicus zal openlijk toegeven dat de belastingen omhoog moeten. Dat is politieke zelfmoord."
Tja.... wat dat betreft zijn de presidentsverkiezingen heel maf.quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:59 schreef pberends het volgende:
[..]
http://www.bndestem.nl/al(...)is-voor-opvolger.ece
Obama wil 280 miljard per jaar minder belasting, nu kan dat best gefinancierd worden door bv. de Irak-oorlog te stoppen.
Maar McCain wil zelfs 420 miljard per jaar minder belasting, en hoe gaat hij dat betalen?
Niet helemaal he, Obama durft tenminste nog uit te leggen dat accijnzen verlagen geen slim plan is:quote:Op woensdag 30 juli 2008 14:13 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Tja.... wat dat betreft zijn de presidentsverkiezingen heel maf.
Ze zeggen alleen wat het volk wil horen , niet wat het volk moet horen.
En toch gaat dat ooit weer veranderen..... act or go burst.
Lijkt me logisch.... Helft van 's werelds rijkdom in bezit van 2% inwonersquote:Op woensdag 30 juli 2008 17:18 schreef ItaloDancer het volgende:
Waar halen ze die 280 miljard vandaan trouwens? Obama haalt 'gewoon' geld weg bij de allerrijksten en daarmee worden belastingverlagingen voor de Amerikanen met midden- en lage inkomens gefinancierd.
quote:'Nieuwe waardevermindering in zicht voor Fortis'
BRUSSEL - Fortis zou bij de voorstelling van zijn resultaten voor het tweede kwartaal op 4 augustus een waardevermindering van 560 miljoen euro aankondigen. Dat zegt Ivan Lathouders, analist bij bank Degroof in de krant Le Soir.
De Amerikaanse Merrill Lynch kondigde maandag de verkoop aan van zijn portefeuille van 30,6 miljard dollar aan obligaties gekoppeld aan hypotheken voor 6,7 miljard dollar, of 22 procent van hun nominale waarde. Fortis bezit 4,8 miljard euro in die portefeuille.
Volgens Lathouders zal Fortis niet genoodzaakt zijn om dat belang van de hand te doen aan 22 procent van de waarde (1,25 miljard euro), omdat het niet zoals Merrill Lynch genoodzaakt is om te verkopen. De analist denkt dat Fortis een waardevermindering zal aankondigen van 560 miljoen euro.
quote:Miljardendans
De koers van Merrill Lynch ging gisteren met bijna 12% onderuit, maar voor beleggers is het nu interessant om de CDO-verkoop nader te bestuderen. Wat zijn de gevolgen voor andere partijen? Analist Mark Mayo van Deutsche Bank voorspelt nu dat Citigroup dit kwartaal 8 miljard dollar moet afschrijven als de transactie van Merrill maatgevend is.
Zakenbank Dresdner Kleinwort heeft vandaag een rapport uitgegeven waarin gekeken wordt naar de gevolgen voor enkele Europese banken. Société Générale stevent af op een schadepost van 1 miljard euro, voor KBC komt dat op 1,4 miljard en Fortis kijkt tegen 600 miljoen aan. En dit is dan nog een voorzichtige schatting.
Dresdner Kleinwort gaat er namelijk van uit dat deze financials hun CDO-obligaties voor 40% van de nominale waarde kunnen verkopen. Bij Merrill was dat percentage slechts 21,8%, zodat de uiteindelijke klap nog harder kan aankomen. Het grootste gevaar lopen beleggers echter bij het Belgische Dexia.
Dexia onder druk
Deze bank is via dochteronderneming FSA op een andere manier betrokken bij de huidige kredietcrisis. FSA is een obligatieverzekeraar (monoliner) en bij dit soort bedrijven proberen banken de schade op hun CDO-portefeuille te verhalen. Verschillende monoliners zijn al omgevallen en de schikkingen lopen vaak tot in de honderden miljoenen.
Volgens Dresdner Kleinwort heeft Dexia 2,3 miljard euro geïnvesteerd in FSA en de dochteronderneming ook een credit line verstrekt van 5 miljard dollar. De Belgische bank moet nu snel beslissen of het de banden met FSA verbreekt en dit bedrag afschrijft, of gaat proberen de schade te beperken. Dat is nog eens een keuze tussen twee kwaden.
Rijken meer belasting laten betalen levert wel aardig wat meer op, maar ik geloof niet dat het genoeg was om de belastingverlagingen van de lage en middeninkomens te financieren. Maar Obama financiert het iig beter dan McCain, waarvan ik nog helemaal niets gehoord heeft hoe hij extra geld in het overheidslaatje wil brengen.quote:Op woensdag 30 juli 2008 17:18 schreef ItaloDancer het volgende:
Waar halen ze die 280 miljard vandaan trouwens? Obama haalt 'gewoon' geld weg bij de allerrijksten en daarmee worden belastingverlagingen voor de Amerikanen met midden- en lage inkomens gefinancierd.
Lenen van Chinese meisjesquote:Op donderdag 31 juli 2008 11:51 schreef pberends het volgende:
[..]
Rijken meer belasting laten betalen levert wel aardig wat meer op, maar ik geloof niet dat het genoeg was om de belastingverlagingen van de lage en middeninkomens te financieren. Maar Obama financiert het iig beter dan McCain, waarvan ik nog helemaal niets gehoord heeft hoe hij extra geld in het overheidslaatje wil brengen.
Die hebben toch niet veel voedsel nodigquote:Op donderdag 31 juli 2008 11:55 schreef SeLang het volgende:
[..]
Lenen van Chinese meisjes
Die zijn erg spaarzuchtig
De meisjes in de Chinese fabriek waar ik werkte kregen het equivalent van $80,- per maand. Na eten, kleding, etc hielden ze daarna nog steeds een paar $ over om naar hun familie te sturen. Dat geld kunnen ze mooi aan de Amerikanen uitlenen!quote:Op donderdag 31 juli 2008 11:58 schreef pberends het volgende:
[..]
Die hebben toch niet veel voedsel nodig.
Belastingen verlagen levert toch vanzelf geld op? Toch?quote:Op donderdag 31 juli 2008 11:51 schreef pberends het volgende:
[..]
Rijken meer belasting laten betalen levert wel aardig wat meer op, maar ik geloof niet dat het genoeg was om de belastingverlagingen van de lage en middeninkomens te financieren. Maar Obama financiert het iig beter dan McCain, waarvan ik nog helemaal niets gehoord heeft hoe hij extra geld in het overheidslaatje wil brengen.
Leuk voer voor BNW..... maar serieus neem ik het niet,quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 03:41 schreef indahnesia.com het volgende:
Zo, alles bijgelezen.. krijg een eng gevoel bij het zien van de FEMA 'kampen', is er al een apart topic over?
quote:
Greenspan Says Housing Prices Not Yet Near Bottom (Update1)
By Steve Matthews
July 31 (Bloomberg) -- Former Federal Reserve Chairman Alan Greenspan said falling U.S. home prices are ``nowhere near the bottom'' and the resulting market turmoil isn't showing signs of abating.
While the odds of a recession are 50-50, achieving stable markets will ``take a while,'' Greenspan said today in a CNBC interview.
The economy grew at a 1.9 percent annualized rate in the second quarter after expanding 0.9 percent in the first quarter, the Commerce Department said in Washington. Gross domestic product was revised to show a contraction in the final three months of 2007.
More Americans filed claims for unemployment insurance last week than at any time in more than five years, the Labor Department said. Fed policy makers have cut the benchmark rate to 2 percent from 5.25 percent since September, halting the reductions in June amid rising concern about inflation.
Fannie Mae and Freddie Mac, the largest sources of money for U.S. home loans, are a ``major accident waiting to happen,'' Greenspan said. ``The solution'' is the ``nationalization'' of the companies, he said.
After the former Fed chairman spoke, Washington-based Fannie Mae dropped 69 cents, or 5.7 percent, to $11.52 at 3:48 in New York Stock Exchange composite trading. Freddie Mac fell 55 cents, or 6.3 percent, to $8.18.
``It important that we focus on stabilizing the financial system,'' Greenspan said. Policy makers also need to reconcile slowing economic growth with rising prices, he said.
The U.S. faces ``a very substantial change in the balance between growth and inflation,'' Greenspan said.
Dan hoeft Obama er slechts voor te zorgen dat met enige 'stimulans' op welke manier dan ook de lonen ietsje omhoog gaan, zodat dit geld direct terugvloeit naar de VS. Helaas dat dan producten duurder worden, maar dat is het volgende probleem pasquote:Op donderdag 31 juli 2008 12:04 schreef SeLang het volgende:
[..]
De meisjes in de Chinese fabriek waar ik werkte kregen het equivalent van $80,- per maand. Na eten, kleding, etc hielden ze daarna nog steeds een paar $ over om naar hun familie te sturen. Dat geld kunnen ze mooi aan de Amerikanen uitlenen!
Daar zakt elke keer me broek weer van af als ik weer zo'n uitspraak van Greenspan lees. Eerst blaast hij zelf de bubble op tot proporties die in de geschiedenis nog nooit zijn vertoond, en vervolgens gaat hij in de media commentaar geven hoe diep we nu gaan vallen ten gevolge van die bubble.quote:July 31 (Bloomberg) -- Former Federal Reserve Chairman Alan Greenspan said falling U.S. home prices are ``nowhere near the bottom'' and the resulting market turmoil isn't showing signs of abating.
Greenspan kan er niets aan doen dat de hypotheekrente zo diep zakte en hij heeft niet de taxrebate op hypotheken verzonnen, dat deed bush.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 10:21 schreef SeLang het volgende:
[..]
Daar zakt elke keer me broek weer van af als ik weer zo'n uitspraak van Greenspan lees. Eerst blaast hij zelf de bubble op tot proporties die in de geschiedenis nog nooit zijn vertoond, en vervolgens gaat hij in de media commentaar geven hoe diep we nu gaan vallen ten gevolge van die bubble.
Wanneer wordt Greenspan berecht in Scheveningen?
Hij heeft wel de korte rente verlaagd tot 1% en veel te lang laag gehouden. Dit is de hoofdoorzaak van de creditbubble (banken kunnen kort lenen en lang uitzetten). Verder heeft hij hiermee gesignaleerd dat de FED bereid is een bailout te verschaffen voor Wallstreet, wat leidt tot extra risico's nemen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 10:33 schreef henkway het volgende:
[..]
Greenspan kan er niets aan doen dat de hypotheekrente zo diep zakte en hij heeft niet de taxrebate op hypotheken verzonnen, dat deed bush.
Hij was afhankelijk van de adviseurs van Bush, zijn handen waren gebonden.
Dat hij geen hoge pet op had van die adviseurs is meer dan genoeg duidelijk gemaakt.
De korte rente laag houden ,was om de koers van de dollar niet teveel te laten stijgen to EURO, nu hoeft dat niet meer , ha, ha.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 10:49 schreef SeLang het volgende:
[..]
Hij heeft wel de korte rente verlaagd tot 1% en veel te lang laag gehouden. Dit is de hoofdoorzaak van de creditbubble (banken kunnen kort lenen en lang uitzetten). Verder heeft hij hiermee gesignaleerd dat de FED bereid is een bailout te verschaffen voor Wallstreet, wat leidt tot extra risico's nemen.
Dit is geen achteraf gepraat want ook voor de creditcrisis was hier al veel kritiek op.
quote:NEW YORK (Reuters) - Banks borrowed a record amount of funds from the Federal Reserve in the latest week as the year old credit crisis took a persistent toll, while the commercial paper market continued to contract, signaling tough conditions for short term borrowers.
Banks' primary credit borrowings averaged $17.45 billion per day in the latest week, the second straight week this had hit a record and up from $16.38 billion the previous week, Fed data showed on Thursday.
"It shows there's a shortage of liquidity in the system," said Christopher Low, chief economist at FTN Financial in New York.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |