http://NU.nlquote:Vier Nederlandse alpinisten omgekomen in Italië
Uitgegeven: 24 juli 2008 14:03
Laatst gewijzigd: 24 juli 2008 14:12
COURMAYEUR - Vier Nederlandse alpinisten zijn donderdag om het leven gekomen op het massief van de Mont Blanc in Italië. Ze verongelukten bij de afdaling van de Mont Dolent.
ANP
Dit heeft de Italiaanse politie gemeld.
Een bij het ongeluk betrokken vrouw overleefde het drama, zeiden reddingswerkers.
De NOS meldt dat het gaat om een gezin, waarvan de vader en drie kinderen zijn overleden. De moeder zou in het ziekenhuis liggen met een shock.
(c) ANP/NU.nl
Ja, maar gezien de context denk je aan een vader met tienerzonen, maar dat weten we nog niet, maar dat zal vast snel bekend worden gemaakt.quote:Op donderdag 24 juli 2008 14:46 schreef Hyperdude het volgende:
Vorige week zijn er daaro (Mont Dolent, niet Mont Blanc) ook al 3 Franzosen zwaar gewond afgevoerd.
Bergen blijven gewoon gevaarlijk. Kinderen kunnen natuurlijk ook 20-30 jaar zijn.
Nou, ik doe het als hobby, en ik noem mezelf ook gewoon alpinist hoor.quote:Op donderdag 24 juli 2008 14:25 schreef fruityloop het volgende:
Alpinisten klinkt als professionals, maar kinderen doet me vermoeden dat het een uit de hand gelopen wandeling is oid? Links of rechtsom, het blijft natuurlijk erg triest.
Tering ja.quote:Op donderdag 24 juli 2008 14:33 schreef Plato1980 het volgende:
Moet je je voorstellen dat die moeder heeft moeten toekijken hoe haar man en kinderen de diepte instortten.. Gruwelijk.
Dat vergeet je nooit meer.quote:Een Franse wandelaar was ooggetuige van het ongeluk. Hij zei dat de groep met touwen aan elkaar vastzaten. Ze gleden uit en stortten de diepte in.
quote:Op de afdaling van de Mont Dolent in de Italiaanse Alpen heeft zich een ongekend drama afgespeeld met een Nederlands gezin. Bent u daar in de buurt en heeft u inlichtingen voor ons, mailt u die dan, svp.
Klik hier om rechtstreeks een mail naar de redactie van De Telegraaf te sturen.
Allicht, klimongelukken zijn altijd sensationeel, en zeker nu het een gezin betreft. Wat de telegraaf waarschijnlijk "vergeet" is dat er jaarlijks miljoenen mensen de bergen ingaan in de zomer, dat er daarvan per jaar een paar honderd verongelukken wat procentueel natuurlijk al heel weinig is, en dat het overgrote deel hiervan (70%) wandelaars betreft die op prima gemarkeerde wandelpaden lopen en daar een steen op hun hoofd krijgen of van het pad vallen.quote:Op donderdag 24 juli 2008 15:07 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)endrama__.html?p=1,1
[..]![]()
![]()
![]()
. De Telegraaf wil 't zeker nog wat sensationeler maken?
Ja,. dat heb ik ook gelezen. Het lot tarten heet dat.quote:Op donderdag 24 juli 2008 15:04 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Tering ja.
Deze week nog toevallig een artikel uit Elsevier van een paar weken geleden gelezen over een gezin waarvan ook drie leden bij (verschillende) klimongelukken omkwamen. Heel 'fijn'.
Ik dacht altijd dat je juist aan elkaar vast zat zodat dat niet kan gebeuren. Dat als er 1 uitglijdt, hij niet valt omdat ie vastzit aan de anderen. Maar het is dus eerder domino - als er 1 valt, valt de rest ook?quote:Op donderdag 24 juli 2008 15:05 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)n_Alpen__.html?p=2,1
[..]
Dat vergeet je nooit meer.
Dat is zo, ik ontken ook niet dat er risico's zijn. Het is alleen jammer dat elke keer dat er een ongeluk gebeurt dit aangegrepen wordt om te roepen "zie je wel, wat een gevaarlijk en onverantwoorde bezigheid!"quote:Op donderdag 24 juli 2008 15:28 schreef Hyperdude het volgende:
beetje off-topic:
Er gaan miljoenen "wandelen", daar gebeurt meestal niet zoveel mee.
Er gaan honderduizenden "klimmen/klauteren", daar gebeurt vaker wat mee.
Het is gewoon link als het tegenzit: qua weer, qua conditie, qua ervaring. Of je hebt simpelweg pech.
Het blijft simpelweg gevaarlijk in de bergen, en de risico's heb je nooit voor 100% onder controle.
Hmja, soms is een denksport geen gekke keuzequote:Op donderdag 24 juli 2008 15:42 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja,. dat heb ik ook gelezen. Het lot tarten heet dat.
Heel sneu, maar je kan toch ook gewoon gaan schaken of dammen?
De moeder viel toch ook? Dus ze zaten met z'n vijfen aan elkaar vast. Ik ben geen alpinist, maar dat lijktquote:Op donderdag 24 juli 2008 14:55 schreef Gripper het volgende:
[..]
Nou, ik doe het als hobby, en ik noem mezelf ook gewoon alpinist hoor.
Niets wandelen, dit is echt alpien klimmen, en de kinderen waren tussen 16 en 23. Het ongeluk is gebeurd tijdens de afdaling, en lijkt erop alsof ze gewoon uitgegleden zijn en elkaar meegetrokken hebben.
De moeder was ook mee, maar daalde in haar eentje af via een andere route (de normaalroute is niet zo moeilijk, misschien gingen pa&kinderen voor een iets pittiger afdaling)
Triest verhaal
Nee, de moeder zat niet aan het touw met de rest. Zij daalde af via een andere route o.i.d, is mij niet helemaal duidelijk. Ze heeft het in ieder geval helemaal zien gebeuren.... Brrr.quote:Op donderdag 24 juli 2008 15:53 schreef starla het volgende:
[..]
De moeder viel toch ook? Dus ze zaten met z'n vijfen aan elkaar vast. Ik ben geen alpinist, maar dat lijkt
me niet echt slim. Als één valt, valt -klaarblijkelijk- iedereen. Sneu voor die moeder natuurlijk
die in één klap haar hele gezin verliest. Dat wordt dus toch maar een hond.
quote:Op donderdag 24 juli 2008 15:56 schreef Gripper het volgende:
[..]
Nee, de moeder zat niet aan het touw met de rest. Zij daalde af via een andere route o.i.d, is mij niet helemaal duidelijk. Ze heeft het in ieder geval helemaal zien gebeuren.... Brrr.
Je hebt gelijkquote:De moeder van het gezin heeft het ongeluk zien gebeuren. Ze is zelf ongedeerd.
Wat een vreemde opmerking.quote:Op donderdag 24 juli 2008 15:53 schreef starla het volgende:
[..]
Sneu voor die moeder natuurlijk
die in één klap haar hele gezin verliest. Dat wordt dus toch maar een hond.
Nee hoor. Huisdieren kunnen helpen tijdens het verwerkingsproces. Dat je het dier daarna ergens in een bos achterlaat is weer wat anders natuurlijk.quote:
quote:Vier Nederlandse alpinisten omgekomen in Italië
Uitgegeven: 24 juli 2008 14:03
Laatst gewijzigd: 24 juli 2008 17:59
COURMAYEUR - Een vader en zijn drie kinderen zijn donderdag omgekomen op de Mont Dolent in de Alpen. De vader was 57 jaar oud. De kinderen zijn twee meisjes (1985 en 1991) en een jongen (1988) van tussen de 16 en 23 jaar.
De lijken van de vier slachtoffers zijn geborgen en overgebracht naar het mortuarium van Courmayeur in de Italiaanse regio Aostadal.
De 50-jarige moeder van het gezin heeft het ongeluk overleefd en is in shocktoestand in een ziekenhuis in Aosta opgenomen. Volgens een woordvoerder van de ANWB is zij niet gewond.
Uitgegleden
Tegen het Italiaanse persbureau ANSA zei zij: "Ik heb mijn man en mijn drie kinderen op een afstand van 200 meter zien vallen; eerst is er een uitgegleden en toen alle anderen."
Ooggetuige
Een Franse wandelaar was ooggetuige van het ongeluk. Hij zei dat de met een koord aan elkaar verbonden groep alpinisten weggleed en vervolgens de diepte instortte.
De familie was bezig met een klimpartij op de meer dan 3800 meter hoge Mont Dolent op het drielandenpunt van Frankrijk, Italië en Zwitserland.
De berg bevindt zich in het noordelijk deel van het massief rond de Mont Blanc, de hoogste berg van de Alpen. De Mont is herkenbaar aan een piramidevormige top en staat bekend om zijn overweldigende uitzicht over alle drie de landen.
Klimvereniging
Het gezin was lid van de Koninklijke Nederlandse Klim- en Bergsport Vereniging (NKBV). De organisatie wil de identiteit van de slachtoffers niet vrijgeven, maar zegt wel zeer geschokt te zijn.
Volgens de voorzitter van de NKBV waren de weersomstandigheden op het moment van het ongeluk goed.
Ronald Naar, één van de bekendste Nederlandse bergbeklimmers, stelt in een reactie dat het beklimmen van de Mont Dolent "veel kennis van sneeuw en ijs" vereist.
(c) ANP/NU.nl
Volgens het laatste nieuws is ze uit het ziekenhuis en 'aanspreekbaar'.quote:Op donderdag 24 juli 2008 20:14 schreef shmoopy het volgende:
Ze ligt in shock in het ziekenhuis, maar heeft wel iets gezegd tegen de pers?
quote:De moeder van het gezin heeft het ongeluk zien gebeuren. Ze is zelf ongedeerd.
Is zij nu WEL of NIET gevallen? Wat een onduidelijke en tegenstrijdige berichtgevingquote:Op donderdag 24 juli 2008 20:07 schreef RobertoCarlos het volgende:
Update nu.nl
De 50-jarige moeder van het gezin heeft het ongeluk overleefd en is in shocktoestand in een ziekenhuis in Aosta opgenomen. Volgens een woordvoerder van de ANWB is zij niet gewond.
Nee, ze stond op enige afstand, maar heeft kennelijk wel alles gezien.quote:Op donderdag 24 juli 2008 20:18 schreef starla het volgende:
[..]
Is zij nu WEL of NIET gevallen? Wat een onduidelijk en tegenstrijdige berichtgeving omtrent dit ongeluk zeg
Tsja, geen wonder dat je het dan overleeftquote:Op donderdag 24 juli 2008 20:19 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Nee, ze stond op enige afstand, maar heeft kennelijk wel alles gezien.
Ja, het is de vraag of je dat wel moet uitzenden aangezien er ongetwijfeld ook vrienden en familie van die mensen naar het Journaal gekeken hebben.quote:Op donderdag 24 juli 2008 20:27 schreef Roel_Jewel het volgende:
'Lekkere' beelden daarnet bij 't NOS Journaal... bloedsporen op de berg, wat kledingstukken...
500 meter naar beneden gevallen.
Na 6 mei 2002 is niets meer te gek.quote:Op donderdag 24 juli 2008 20:30 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ja, het is de vraag of je dat wel moet uitzenden aangezien er ongetwijfeld ook vrienden en familie van die mensen naar het Journaal gekeken hebben.
Kut, gemist. Toch maar even snel naar het 24 uur Journaal zappen.quote:Op donderdag 24 juli 2008 20:27 schreef Roel_Jewel het volgende:
'Lekkere' beelden daarnet bij 't NOS Journaal... bloedsporen op de berg, wat kledingstukken...
Check gewoon hier bij video:quote:Op donderdag 24 juli 2008 20:40 schreef Adidah het volgende:
[..]
Kut, gemist. Toch maar even snel naar het 24 uur Journaal zappen.
Ik moest eigenlijk aan sneeuw denkenquote:Op donderdag 24 juli 2008 20:27 schreef Roel_Jewel het volgende:
Inderdaad, dat is een val van bijna 10 secondenquote:Op donderdag 24 juli 2008 20:46 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Ik moest eigenlijk aan sneeuw denken
Maar goed, 500m is wel een stukje.. heeft die vader mss nog ff tegen zn kinderen kunnen zeggen dat ie van ze houdt
quote:Het gaat om dokter Piet Germs uit Almere-Haven en zijn drie kinderen Mark, Els en Karin.
700-200? moet dat niet 70-200 zijn?quote:Op donderdag 24 juli 2008 21:27 schreef Roel_Jewel het volgende:
Dat zullen deze wel zijn....
http://ikbennietmark.hyves.nl/
http://elsgerms.hyves.nl/
Typfoutjequote:Op donderdag 24 juli 2008 21:46 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
700-200? moet dat niet 70-200 zijn?
quote:Op donderdag 24 juli 2008 21:27 schreef Roel_Jewel het volgende:
Dat zullen deze wel zijn....
http://.hyves.nl/
http://.hyves.nl/
Ik zie nu gezichten bij wat er verteld is. Sensatie zoeken is wat de telegraaf doet doormiddel van dat stukje hierboven daarover en wat de NOS doet met dat bloed in de sneeuw. das sensatie zoeken.quote:
Mijn God... Ik ben hier wegquote:
Soort van condoleanceregister hequote:Op donderdag 24 juli 2008 23:09 schreef SCH het volgende:
Waarom nou in een hyves van iemand die overleden is iets schrijven? Dat snap ik dan weer niet.
Maar toch niet op de site van een overledene? Dat doe je dan in een register voor de nabestaanden.quote:Op donderdag 24 juli 2008 23:15 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Soort van condoleanceregister he
Bij de NOS zijn ze het spoor echt helemaal kwijtquote:Op donderdag 24 juli 2008 20:27 schreef Roel_Jewel het volgende:
Hoezo? Ze kunnen toch gewoon die rode sporen in de sneeuw volgenquote:Op donderdag 24 juli 2008 23:22 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Bij de NOS zijn ze het spoor echt helemaal kwijt
Waarom moet je perse gezichten zien dan?quote:Op donderdag 24 juli 2008 22:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik zie nu gezichten bij wat er verteld is. Sensatie zoeken is wat de telegraaf doet doormiddel van dat stukje hierboven daarover en wat de NOS doet met dat bloed in de sneeuw. das sensatie zoeken.
Dat doen ze al bij de NOS, zelfs al loopt het spoor tot Paris Hilton, dan nog zitten ze er bij de NOS boven op.quote:Op donderdag 24 juli 2008 23:25 schreef Adidah het volgende:
[..]
Hoezo? Ze kunnen toch gewoon die rode sporen in de sneeuw volgen?
Ja, idd. Zag ook die beelden op 't journaal en RTL Nieuws van bovenop die berg. Niet bepaald een breed pad ofzo waarover je wandelt/klimt/klautert. Dan kan 't wellicht een veiliger gevoel geven dat je ergens aan vastzit, maar of het ook veiliger ís.... ? Heb er verder geen verstand van (nooit geklommen), maar even rationeel redenerend kom ik daarop uit...quote:Op donderdag 24 juli 2008 23:19 schreef SCH het volgende:
Maar kan iemand me nou nog eens uitleggen hoe dat zit met dat meetrekken van de anderen naar beneden? Het is toch juist de bedoeling dat het veiligheid biedt aan elkaar te zitten? Nu hadden ze 4 x zoveel kans om te vallen...
Wauw, stoer joh.quote:Op donderdag 24 juli 2008 23:25 schreef Adidah het volgende:
[..]
Als je dan persé het laatste woord wilt, zeg dan nog iets wat gevat is....kneus.quote:
Kan je dat nu zelf niet bedenken?quote:Op donderdag 24 juli 2008 23:19 schreef SCH het volgende:
Maar kan iemand me nou nog eens uitleggen hoe dat zit met dat meetrekken van de anderen naar beneden? Het is toch juist de bedoeling dat het veiligheid biedt aan elkaar te zitten? Nu hadden ze 4 x zoveel kans om te vallen...
Spoor jij welquote:Op donderdag 24 juli 2008 23:25 schreef Adidah het volgende:
[..]
Ga huilen joh.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 00:15 schreef Vivi het volgende:
[..]
Als je dan persé het laatste woord wilt, zeg dan nog iets wat gevat is....kneus.
In alpien terrein, en zeker in sneeuw en ijs, moet je vaak een gletscher oversteken om bij de voet van de berg te komen. In die gletscher zitten spleten, soms bedekt met sneeuw. Als je daar niet aan touw zit, is het een kortstondige en eenmalige bezigheid, die je hoogstwaarschijnlijk niet overleeft. Spleten kunnen 100 meter diep zijn, en helemaal tot op de bodem van de gletscher reiken. Je begint elke route dus aan elkaar vastgebonden. Mocht er iemand op de gletscher door de sneeuw zakken, dan kunnen de anderen hem/haar eruit takelen. Hier geldt: alles meer dan 2 man is veilig. Als ik in mn eentje de val van een klimmaatje moet houden, gaat me dat natuurlijk veel meer moeite kosten dan wanneer we met 2,3 of meer man die val moeten houden. Ik ben zelf geen voorstander van met 2 man een gletscher opgaan, omdat de kans op het niet houden van een val groot is. Stel dat mijn vriendin (20 kilo lichter) een totaal onverwachtse val van mij moet zien te stoppen... Kansloos bij voorbaat. Zo bezien waren deze lui dus veilig bezig, met 4 man heb je voldoende marge.quote:Op donderdag 24 juli 2008 23:19 schreef SCH het volgende:
Je bent toch niet van plan te sterven?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 00:17 schreef TheVulture het volgende:
Wat is dat toch tegenwoordig dat als er mensen verongelukken of sterven binnen no time hun hele hebben en houden op internet wordt gezocht en wordt gelinkt, bijvoorbeeld zo'n hyves... da's nou precies de reden dat ik nooit aan zo'n internetprofiel meedoe
Dat mensen zo hun medeleven betuigen kan ik nog wel begrijpen, maar het is de vraag of die foto's overal verspreid moeten worden. Zeker bij die foto van de moeder die net op Schiphol aangekomen is kun je daar grote vraagtekens bij plaatsen.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 09:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Je bent toch niet van plan te sterven?![]()
Maar ik snap wat je bedoelt. Ik heb dar ook grote moeite mee.
Bedankt voor je uitgebreide uitleg. Het is me al een stuk duidelijker - maar ik blijf zitten met die vraag: hoe kan het dan dat als er 1 iemand valt, de andere 3 worden meegetrokken. Het zou juist veiliger zijn, dat zeg jij ook. Ik blijf zitten met die vraag of je het risico dan juist niet groter maakt door met zoveel aan elkaar te zitten, het risico op meer slachtoffers bedoel ik.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 08:53 schreef Gripper het volgende:
gedegen uitleg
Pff, dat kan zoveel redenen hebben. Stel dat er net 2 een foto staan te maken, waardoor degene die valt nog maar door 1 oplettende klimmaat kan worden tegengehouden. Ze gaan samen en trekken de andere 2 die op dat moment een foto aan het maken waren mee. Het kan in een seconde gebeuren.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 09:26 schreef SCH het volgende:
[..]
Bedankt voor je uitgebreide uitleg. Het is me al een stuk duidelijker - maar ik blijf zitten met die vraag: hoe kan het dan dat als er 1 iemand valt, de andere 3 worden meegetrokken. Het zou juist veiliger zijn, dat zeg jij ook. Ik blijf zitten met die vraag of je het risico dan juist niet groter maakt door met zoveel aan elkaar te zitten, het risico op meer slachtoffers bedoel ik.
Dat lijkt me een aardige samenvatting van dit alles.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 09:44 schreef Gripper het volgende:
Feit blijft dat ingebonden klimmen een soort heel wrange "samen uit, samen thuis" situatie creëert....
Het hele leven draait natuurlijk om keuzes maken en de gevolgen daarvan, maar nergens anders heb ik meer het gevoel dat elke actie van mij een reactie heeft dan wanneer ik in de bergen ben. Daar voel ik pas echt dat ik leefquote:Op vrijdag 25 juli 2008 09:48 schreef SCH het volgende:
Ik snap je uitleg en vindt de dilemma's interessant. Zonder in schuldvragen of verwijten te vervallen kun je dus wel zeggen dat er altijd keuzes gemaakt moeten worden, die ook met zelfkennis en zelfinzicht te maken hebben, en dat daar hier wellicht een oorzaak in zit.
Het is me inderdaad niet duidelijk waarom zij niet met de rest meegegaan is. Wilde zij een andere toute naar beneden nemen?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 09:48 schreef SCH het volgende:
Het wrange is ook nog dat ik begrijp dat de moeder tot kort voor dit drama ook aan het touw vast zat.
Maar dat geldt natuurlijk voor het hele leven. Ik fiets ook dagelijks langs een plek waar een soort van monumentje staat voor een meisje dat begin dit jaar met haar fiets onder een vrachtwagen gekomen is en zo kan ik nog wel 100 dingen bedenken. Als je daar echter rekening mee gaat houden heb je sowieso geen leven meer, dus als je van klimmen houdt is dit geen reden om het niet meer te doen.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 09:55 schreef Gripper het volgende:
Als je gaat bedenken dat dit jou evengoed had kunnen overkomen, durf je er niet meer naartoe, dan is de lol ervanaf.
Heel bekend gevoel.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 09:55 schreef Gripper het volgende:
het klinkt allemaal zo corny en cliché, maar elke klimmer zal dat gevoel wel hebben denk ik. En dat is ook de reden dat we elke keer weer die kant op gaan, ondanks dat er elke zomer dit soort berichten te horen zijn.
Eng zijn die berichten wel. Ik probeer mezelf een beetje gerust te stellen door te zeggen: "zij hebben waarschijnlijk een fout gemaakt, anders zouden ze nu niet dood zijn. Ik weet nu wat die fout is, dus zal ik m zelf niet meer maken"
Als je gaat bedenken dat dit jou evengoed had kunnen overkomen, durf je er niet meer naartoe, dan is de lol ervanaf.
Dat dacht ik eerst ook te hebben gelezen, dat ze samen boven waren geweest, en dat zij zou afdalen via de relatief eenvoudige normaalroute, en de rest via een ingewikelder route. Echter: afdalen is nooit leuk, en er kiezen weinig klimmers bewust voor een complexe afdaling. Moeilijke route omhoog, makkelijk omlaag is logischer.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 09:56 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Het is me inderdaad niet duidelijk waarom zij niet met de rest meegegaan is. Wilde zij een andere toute naar beneden nemen?
Krijgen teveel Telegraaf trekjesquote:Op donderdag 24 juli 2008 23:22 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Bij de NOS zijn ze het spoor echt helemaal kwijt
Denksport is ook gevaarlijk. Grote kans dat je daar een emo van wordt, en een groot % van de emo's sefdestruct binnen een paar jaar.quote:Op donderdag 24 juli 2008 15:50 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Hmja, soms is een denksport geen gekke keuze.
Die heb ik dan weer net gemist.quote:Op donderdag 24 juli 2008 20:27 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ik zie nou wel wie het zijn.quote:Op donderdag 24 juli 2008 23:26 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom moet je perse gezichten zien dan?
Doet je naam echt eer aan zoquote:Op vrijdag 25 juli 2008 00:17 schreef TheVulture het volgende:
Wat is dat toch tegenwoordig dat als er mensen verongelukken of sterven binnen no time hun hele hebben en houden op internet wordt gezocht en wordt gelinkt, bijvoorbeeld zo'n hyves... da's nou precies de reden dat ik nooit aan zo'n internetprofiel meedoe
Vind je dat nou ter zake doen?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 19:49 schreef hassanjassan het volgende:
Bijv. Els, los van dat ze een onwijs mooie meid was, was ze ook nog es arts in opleiding, kijk daar hebben we er niet zoveel van en nou heb niemand er meer wat aan.
Sja, als het nou een paar werkloze Marokkanen waren geweest....quote:Op vrijdag 25 juli 2008 19:49 schreef hassanjassan het volgende:
En wat ik overigens des tem eer balen vind is het feit dat er zoveel potentie verloren is gegaan. Bijv. Els, los van dat ze een onwijs mooie meid was, was ze ook nog es arts in opleiding, kijk daar hebben we er niet zoveel van en nou heb niemand er meer wat aan.
Dat is ook precies waar hij voor dient natuurlijk.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 21:26 schreef HetOnzin het volgende:
Tja, zo'n klimhelm helpt vast als je een 500 meter naar beneden stort.
Kan ik me wel wat bij voorstellen. Heb ik op de tribune bij scHeerenveen en bij Mama Miaquote:Op vrijdag 25 juli 2008 09:55 schreef Gripper het volgende:
[..]
Het hele leven draait natuurlijk om keuzes maken en de gevolgen daarvan, maar nergens anders heb ik meer het gevoel dat elke actie van mij een reactie heeft dan wanneer ik in de bergen ben. Daar voel ik pas echt dat ik leef![]()
Dus als ze lelijk of een secretaresse in opleiding of vuilnisvrouw zou zijn geweest, dan had je het minder erg gevonden?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 19:49 schreef hassanjassan het volgende:
En wat ik overigens des tem eer balen vind is het feit dat er zoveel potentie verloren is gegaan. Bijv. Els, los van dat ze een onwijs mooie meid was, was ze ook nog es arts in opleiding, kijk daar hebben we er niet zoveel van en nou heb niemand er meer wat aan.
Nou het is duidelijk dat in dat geval iedereen Darwin award geroepen zou hebben. Het is niet heel slim om je leven te riskeren op een berg, je familie aan elkaar te knopen en je helm in je rugzak te stoppen, maar dit werd gedaan door gestudeerde mensen dus dan was het gewoon een leuke hobby. Toch?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 23:00 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dus als ze secretaresse in opleiding of vuilnisvrouw zou zijn geweest, dan had je het minder erg gevonden?![]()
Volgens dit bericht zouden helmen hun levens niet gered hebben.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 19:49 schreef hassanjassan het volgende:
zijn klaarblijkelijk nl. gestorven door zeer ernstige schedelbreuken en volgens hen hadden niet alle4 dood hoeven te gaan als ze hun helmen op hadden gehad.
touchéquote:Op vrijdag 25 juli 2008 23:36 schreef voyeur het volgende:
[..]
Nou het is duidelijk dat in dat geval iedereen Darwin award geroepen zou hebben. Het is niet heel slim om je leven te riskeren op een berg, je familie aan elkaar te knopen en je helm in je rugzak te stoppen, maar dit werd gedaan door gestudeerde mensen dus dan was het gewoon een leuke hobby. Toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |