abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 juli 2008 @ 19:57:41 #102
78918 SeLang
Black swans matter
pi_60348201
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 19:49 schreef hassanjassan het volgende:
En wat ik overigens des tem eer balen vind is het feit dat er zoveel potentie verloren is gegaan. Bijv. Els, los van dat ze een onwijs mooie meid was, was ze ook nog es arts in opleiding, kijk daar hebben we er niet zoveel van en nou heb niemand er meer wat aan.
Sja, als het nou een paar werkloze Marokkanen waren geweest....
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_60348211
idd, zon knappe meid was het helemaal niet

verder heeft ze als arts in opleiding alleen maar meer recht op avontuur dan die vmbo wollah roepers
pi_60350004
Tja, zo'n klimhelm helpt vast als je een 500 meter naar beneden stort.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 22:09:49 #105
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_60350939
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 21:26 schreef HetOnzin het volgende:
Tja, zo'n klimhelm helpt vast als je een 500 meter naar beneden stort.
Dat is ook precies waar hij voor dient natuurlijk.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_60350957
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 09:55 schreef Gripper het volgende:

[..]

Het hele leven draait natuurlijk om keuzes maken en de gevolgen daarvan, maar nergens anders heb ik meer het gevoel dat elke actie van mij een reactie heeft dan wanneer ik in de bergen ben. Daar voel ik pas echt dat ik leef
Kan ik me wel wat bij voorstellen. Heb ik op de tribune bij scHeerenveen en bij Mama Mia
pi_60351932
Slaat ook weer nergens op wat die mensen nou precies allemaal voor een opleiding doen en of ze knap zijn
Anyway echt vreselijk voor die moeder
  vrijdag 25 juli 2008 @ 23:00:44 #108
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_60351998
quote:
En wat ik overigens des tem eer balen vind is het feit dat er zoveel potentie verloren is gegaan. Bijv. Els, los van dat ze een onwijs mooie meid was, was ze ook nog es arts in opleiding, kijk daar hebben we er niet zoveel van en nou heb niemand er meer wat aan.
Dus als ze lelijk of een secretaresse in opleiding of vuilnisvrouw zou zijn geweest, dan had je het minder erg gevonden?

[ Bericht 2% gewijzigd door RobertoCarlos op 26-07-2008 20:51:17 ]
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  vrijdag 25 juli 2008 @ 23:36:55 #109
798 voyeur
bemoeit zich
pi_60352810
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 23:00 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Dus als ze secretaresse in opleiding of vuilnisvrouw zou zijn geweest, dan had je het minder erg gevonden?
Nou het is duidelijk dat in dat geval iedereen Darwin award geroepen zou hebben. Het is niet heel slim om je leven te riskeren op een berg, je familie aan elkaar te knopen en je helm in je rugzak te stoppen, maar dit werd gedaan door gestudeerde mensen dus dan was het gewoon een leuke hobby. Toch?
Here we are now, entertain us.
  zaterdag 26 juli 2008 @ 11:02:37 #110
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_60357575
quote:
zijn klaarblijkelijk nl. gestorven door zeer ernstige schedelbreuken en volgens hen hadden niet alle4 dood hoeven te gaan als ze hun helmen op hadden gehad.
Volgens dit bericht zouden helmen hun levens niet gered hebben.

http://www.telegraaf.nl/b(...)klimmen__.html?p=5,1
Giallo e nero č il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_60358958
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 23:36 schreef voyeur het volgende:

[..]

Nou het is duidelijk dat in dat geval iedereen Darwin award geroepen zou hebben. Het is niet heel slim om je leven te riskeren op een berg, je familie aan elkaar te knopen en je helm in je rugzak te stoppen, maar dit werd gedaan door gestudeerde mensen dus dan was het gewoon een leuke hobby. Toch?
touché
I feel kinda Locrian today
pi_60361412
Zo,n helm beschermt je tegen vallende stukken rotsen en puin, maar als je 500 meter naar beneden valt biedt het echt geen bescherming.
De rest van je lichaam is dan alsnog te pletter geslagen.
  zondag 27 juli 2008 @ 19:22:21 #113
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_60382171
Diep triest. Was de huisarts van mijn vriendin.
pi_63927622
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 09:59 schreef Bruce117 het volgende:

[..]

Heel bekend gevoel.

Elke keer als er dit soort berichten in het nieuws komen schrik ik me helemaal rot.
Ken ik ze misschien? Helaas is dit antwoord al een aantal keer ja geweest. Geen directe echte vrienden, maar wel mensen die je kende.
Ik was aan het werk toen ik het hoorde. "Vader en drie kinderen verongelukt tijdens het beklinnen van de Mont Blanc. De kinderen waren tussen 16 en 23 jaar". FUCK, Els is 22, Karin is volgens mij zestien, hoe oud is Mark?. Dus ik meteen een vriend van me bellen, die schaatste met Els en Mark, hij zijn vader bellen, en twee uur later een smsje krijgen: "Het zijn ze! ASV heeft de moeder gesproken!" Dan breekt er toch wel wel iets. We hebben de rest van de dag geprobeerd een derde vriend van ons te pakken te krijgen, die op dat moment ook aan het werk was. Wij drieën en Els waren vrij close met elkaar, en die laatste vriend had negen maanden lang een relatie met haar gehad. Rond acht uur kregen we hem eindelijk te pakken, en het was echt kut om door de telefoon te horen hoe hij het nieuws opnam.

Ik kende Karin en Mark, en ging heel close met Els om. Ik kende haar al vrij lang, maar in de laatste maanden waren wij meer naar elkaar gegroeid. Ik keek tegen Els op. Niet alleen omdat zji al bereikt had wat ik wilde bereiken (ze had de eerste vier jaar van geneeskunde cum laude gehaald) maar meer omdat er vrijwel niets leek te zijn dat ze niet kon. Ze deed meerdere sporten per week (waarvan ze zelden een training miste), studeerde geneeskunde, deed vrijwilligerswerk en werk voor school, naast haar gewone werk, en had toch nog tijd om bijna elke week met ons uit te gaan en regelmatig langs te komen om de hele avond te bankhangen.

Els zou dit jaar coschappen gaan lopen in Breda, en ik verhuisde naar Antwerpen om te gaan studeren. Ik was gek op haar, en mis d'r nog steeds dagelijks.

Het niveau in dit topic valt me een beetje tegen. Is het de Nederlandse aard waardoor we ons geroepen voelen meteen met vingertjes te wijzen? Els en d'r familie gingen elk jaar (soms meerdere keren per jaar) klimmen, en waren meer dan ervaren klimmers. Het is achteraf natuurlijk erg makkelijk om de schuld bij hen te leggen omdat ze aan elkaar vast zaten, maar welk nut heeft dat? Die mensen wisten beter wat ze deden dan een groot deel van jullie! En nee, ze hadden hun helmen niet op. En als je ze gevraagd had waarom, dan hadden ze, net als vele andere klimmers, gezegd dat er tijden zijn dat je een helm op hebt, en tijden dat je je muts draagt.
pi_63931110
quote:
Op donderdag 11 december 2008 10:41 schreef Dalai_Lama het volgende:

<verhaal>

Het niveau in dit topic valt me een beetje tegen. Is het de Nederlandse aard waardoor we ons geroepen voelen meteen met vingertjes te wijzen? Els en d'r familie gingen elk jaar (soms meerdere keren per jaar) klimmen, en waren meer dan ervaren klimmers. Het is achteraf natuurlijk erg makkelijk om de schuld bij hen te leggen omdat ze aan elkaar vast zaten, maar welk nut heeft dat? Die mensen wisten beter wat ze deden dan een groot deel van jullie! En nee, ze hadden hun helmen niet op. En als je ze gevraagd had waarom, dan hadden ze, net als vele andere klimmers, gezegd dat er tijden zijn dat je een helm op hebt, en tijden dat je je muts draagt.
Heftig verhaal, ondanks de late topickick na een half jaar. Eng als het zo dichtbij komt...

De reden dat er zo wordt gereageerd in dit topic ligt deels in het feit dat dat nou eenmaal des foks is. Iedereen denkt de wijsheid in pacht te hebben, maar vanaf je bureaustoel reageren is wel heel makkelijk. Daarnaast weten mensen die niet met bergsport bezig zijn vaak niet meer dan wat ze hebben gezien in Cliffhanger, en dat geeft je niet bepaald het benodigde inzicht om hier inhoudelijk te kunnen reageren

Elke zomer komt er weer zo'n golf van klimongelukken voorbij hier op het forum en op de frontpage, en ik moet me elke keer inhouden om niet tekeer te gaan als ik de idiote reacties lees. De minst domme gaan dan over de technieken die je volgens deze "kenners" zou toepassen op zo'n berg: "Ja, je moet je lijntje toch met van die pinnen vastzetten aan de wand, hebben ze zeker niet gedaan, wat een sukkels"
Nog erger vind ik het dat mensen menen te moeten oordelen dat iemand die talenten heeft dat niet op het spel zou mogen zetten met zo'n gevaarlijke hobby. Niemand heeft het recht daarover te oordelen, zeker niet als de overledene nog niet eens begraven is. Het getuigt van heel weinig inlevingsvermogen en respect.

Sterkte in ieder geval
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  donderdag 11 december 2008 @ 17:59:43 #116
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_63938808
Feit is natuurlijk wel dat iedereen, hoe ervaren ook, die gaat klimmen bewust of onbewust een onvoorspelbaar en fors risico aangaat. Als je dan als leek leest hoe dit ongeval is gebeurd is een "zie je wel; rare bergklimmers zijn allemaal gestoord" misschien reactie niet goed te praten maar wel begrijpelijk.
Hoe vervelend ook als je de slachtoffers goed kende.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')