Geen ervaring mee, Oxymoron. Had je een fijn gesprek met de psychiater?quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:23 schreef Oxymoron het volgende:
Heeft iemand hier, ervaring met Strattera? Of een gelijkend, medicijn?![]()
Vrijdag weer naar, de psychiater!
Ja, heel fijn. Ik moet, waarschijnlijk een aantal tests gaan doen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:01 schreef anne_Chris het volgende:
Geen ervaring mee, Oxymoron. Had je een fijn gesprek met de psychiater?
Ik heb, ook ADHD kenmerken. Mijn vader, zowel als mijn broer hebben ADHD, gecombineerde type.quote:J wordt nog onderzocht en heeft waarschijnlijk de "concentratieproblemen"variant van ADHD. Ik heb lang gedacht dat het "attention deficit" betekende dat ze een soort verwaarloosd waren, het belletje ging deze zomer pas rinkelen![]()
Ja, helaas niet zo'n goede... het is hier dus in eerste instantie afgewezen, en nu gaan we voor een tweede poging omdat hij nu minder punten nodig heeft, is de verwachting dat hij het wel krijgt.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 11:59 schreef wendytje het volgende:
hier iemand ervaring met het aanvragen van een TOG?
Ja, ik. Gekregen voor de jongste wegens te weinig zelfredzaam. Maar ik ken mensen die hem geweigerd kregen terwijl hun kind er slechter aan toe was.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 11:59 schreef wendytje het volgende:
hier iemand ervaring met het aanvragen van een TOG?
Oxymoron, veel succes met de testen. Fijn dat je goed kunt praten met je psychiater.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 21:29 schreef Oxymoron het volgende:
[..]
Ja, heel fijn. Ik moet, waarschijnlijk een aantal tests gaan doen.
[..]
Ik heb, ook ADHD kenmerken. Mijn vader, zowel als mijn broer hebben ADHD, gecombineerde type.
Ik heb vooral veel hyperactief gedrag (vroeger, werd dat hyperkinetisch genoemd), maar gelukkig wel een aardige concentratie als het om, mijn favoriete onderwerpen, gaat (hyperfocus).
Ik krijg naar alle waarschijnlijkheid ritalin achtige medicatie (Concerta), wat moet nog, bekeken worden.
Alleen zijn we net te laat, om van verzekering te wisselen, mijn verzekering vergoedt geen Concerta!
(En zelf betalen kan ik het ook niet, het zou 2,60 euro per dag gaan kosten, en dat heb , ik niet allemaal ''over..)
Hehe; hyperfocussen; waar ken ik dat toch van!?quote:Op zondag 11 januari 2009 08:37 schreef anne_Chris het volgende:
[..]
Oxymoron, veel succes met de testen. Fijn dat je goed kunt praten met je psychiater.
Maar Concerta is wel heel duur! Zou er niet een ander medicijn zijn wat net zo werkt? Ook goed op de bijwerkingen letten hoor, die zijn soms best vervelend. Ik hoop dat ze iets vinden wat helpt
Ik merk aan alles dat de verzekering minder en minder vergoedt. Of ze "vergoeden" het wel maar dan gaat het van je eigen risico af.
Dat hyperfocussen hoort er echt bij, bij ASS. Jorrit heeft dat met computerspelletjes en nu met grafitti, als iets hem echt interesseert kan hij heel lang met hetzelfde bezig zijn en er alles over leren.
Is idd moeilijk; maar; als je je erzelf bewust van bent is dat al heel wat; en als je voor jezelf een beetje de rust kan vinden en kan genieten; dat is zo heerlijk en zal ook de rust overbrengen naar je kinderen.quote:Op zondag 11 januari 2009 01:23 schreef dutch-mamma het volgende:
Llewela en zwaaibaai, jullie hebben wel gelijk. Maar ik leef al zo lang "in de verdediging" en "in de vechtstand" tegelijk, dat het heel moeilijk is om het los te laten...
Ik doe mijn best, dat wel!
hoe werkt zoiets precies? Je vraagt hem aan en dan?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 22:35 schreef tries het volgende:
[..]
Ja, helaas niet zo'n goede... het is hier dus in eerste instantie afgewezen, en nu gaan we voor een tweede poging omdat hij nu minder punten nodig heeft, is de verwachting dat hij het wel krijgt.
JE vraagt de papieren aan bij de svb... en dan vul je hem in... Bij ons was het discussie punt of het een normale gang van zaken was, als je je kind alleen thuis laat, met eigenlijk min of meer de verplichting erbij, dat hij moet computeren. Het klinkt nu even kort door de bocht, maar daar is natuurlijk wel een hele geschiedenis aan vooraf gegaan.quote:Op maandag 12 januari 2009 07:27 schreef wendytje het volgende:
[..]
hoe werkt zoiets precies? Je vraagt hem aan en dan?
In dat geval had je bij "kan hij thuisblijven" beter "nee" kunnen zeggen. En dan niet "het gaat goed als hij computert", maar vertellen wat er mis gaat (zonder computer, maar het woord computer mijd je).quote:Op maandag 12 januari 2009 08:13 schreef tries het volgende:
[..]
JE vraagt de papieren aan bij de svb... en dan vul je hem in... Bij ons was het discussie punt of het een normale gang van zaken was, als je je kind alleen thuis laat, met eigenlijk min of meer de verplichting erbij, dat hij moet computeren. Het klinkt nu even kort door de bocht, maar daar is natuurlijk wel een hele geschiedenis aan vooraf gegaan.
Tog vond, dat die acceptabel was, maar wij dus niet. En daar hing het laatste benodigde punt van af, en dus een afwijzing. Dit jaar hebben we minder punten nodig, omdat hij zo jarig is, dus maar weer een nieuwe poging.
Ik slik zelf ook concerta (en 's avonds ritalin, omdat concerta bij mij maar een uur of 11 werkt). Ik krijg het niet vergoed, maar ik krijg wel de kosten van ritalin vergoed als 'korting' op de concerta. Het is eigenlijk hetzelfde spul, maar concerta hoef je niet iedere drie uur in te nemen en de werking is veel gelijkmatiger (geen 'rebound' effect). Geloof me, het is je geld meer dan waard.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 21:29 schreef Oxymoron het volgende:
[..]
Ja, heel fijn. Ik moet, waarschijnlijk een aantal tests gaan doen.
[..]
Ik heb, ook ADHD kenmerken. Mijn vader, zowel als mijn broer hebben ADHD, gecombineerde type.
Ik heb vooral veel hyperactief gedrag (vroeger, werd dat hyperkinetisch genoemd), maar gelukkig wel een aardige concentratie als het om, mijn favoriete onderwerpen, gaat (hyperfocus).
Ik krijg naar alle waarschijnlijkheid ritalin achtige medicatie (Concerta), wat moet nog, bekeken worden.
Alleen zijn we net te laat, om van verzekering te wisselen, mijn verzekering vergoedt geen Concerta!
(En zelf betalen kan ik het ook niet, het zou 2,60 euro per dag gaan kosten, en dat heb , ik niet allemaal ''over..)
Bedankt voor deze tip. Ik vind het zo moeilijk om die formulieren goed te formuleren.. en tja, wij zijn echt blij, dat hij even thuis kan zijn, met de computer.... maar eigenlijk kan het inderdaad niet. Vandeweek belde ik dan van mijn werk op, en dat was al foute boel... en dan ben je op afstand en kan je niet in springen. Uiteindelijk liep het wel weer los.. maar toch. Nu wordt de overweging toch steeds groter om zelfs die ene dag werken, waarbij hij een uur alleen thuis is, toch maar op te gaan zeggen...quote:Op maandag 12 januari 2009 12:45 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
In dat geval had je bij "kan hij thuisblijven" beter "nee" kunnen zeggen. En dan niet "het gaat goed als hij computert", maar vertellen wat er mis gaat (zonder computer, maar het woord computer mijd je).
Dat is geen fraude of de boel besodemieteren, maar veel ouders hebben de neiging de zaken te positief voor te stellen. Het is vaak te confronterend om te moeten zeggen wat je kind niet kan, en dan ga je verzachtende dingen zoeken: "met de pc lukt het wel." En dat is dan weer een reden voor afwijzing, terwijl de keiharde werkelijkheid is dat je kind niet alleen thuis kan blijven!
Dinsdag 13-01-2009 - Nederland 2, 20.25 uurquote:Is er hoop voor alle ouders met een autistisch kind? Een nieuwe methode om autistische kinderen te behandelen is in Amerika al een groot succes en wint nu ook in Nederland terrein.
En "wij in Nederland" nemen dat maar klakkeloos over blijkbaar. Ik vind het misselijk, maarjaquote:Op dinsdag 13 januari 2009 21:45 schreef Lois het volgende:
Nee Troel zo word zo'n beetje elke methode gepresenteerd in de USA. Bij de Sunrise methode schreven ze zelfs dat genezing mogelijk is
Dat laatste.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 21:41 schreef Troel het volgende:
Ik krijg al de kriebels van dat "is er hoop". Alsof een autistisch kind hopeloos is
Is dat nou puur stoerdoenerij van Netwerk of zitten ze daar op de redactie gewoon niet na te denken als ze dit soort stukjes schrijven?
Mee leven, luisteren en proberen wat begrip te tonen is vaak al meer dan genoeg..althans dat is hier de ervaring.quote:[En op welke manier kan ik mijn vriendinnetje helpen ? Wat stelden jullie op prijs ?
quote:Op maandag 19 januari 2009 13:05 schreef Lois het volgende:
Nou ten eerste schuldgevoel, komt het door iets wat ik heb gedaan/gelaten tijdens de zwangerschap. Dan boosheid "waarom mijn kindje". Dan rouw, afscheid nemen van het toekomstbeeld wat je hebt voor je kinderen, de idealen die je had, de dromen etc.
Verdriet, veel verdriet, boosheid, angst en vooral erg veel vragen.
Daarnaast komt er ook iets moois, een soort oerkracht om te vechten voor je kindje, het beste te zoeken wat verzorging te bieden heeft.
quote:Op maandag 19 januari 2009 13:05 schreef Lois het volgende:
Nou ten eerste schuldgevoel, komt het door iets wat ik heb gedaan/gelaten tijdens de zwangerschap. Dan boosheid "waarom mijn kindje". Dan rouw, afscheid nemen van het toekomstbeeld wat je hebt voor je kinderen, de idealen die je had, de dromen etc.
Verdriet, veel verdriet, boosheid, angst en vooral erg veel vragen.
Daarnaast komt er ook iets moois, een soort oerkracht om te vechten voor je kindje, het beste te zoeken wat verzorging te bieden heeft.
quote:Op maandag 26 januari 2009 20:13 schreef wendytje het volgende:
ben vandaag naar de GGZ geweest voor mijn jongste (3,5). Tja, dat klinkt allemaal wel heel verdacht. We zullen toch maar een spelobservatie doen.
En mijn oudste (6) staat op de lijst voor een intelligentieonderzoek.....
dus alle balletjes rollen weer....
bij alle anderen alles ook op "rolletjes"?
Klopt.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:25 schreef Lois het volgende:
Vandaag heb ik het er gewoon even moeilijk mee, normaal gaat het beter hoor. We zijn vanmorgen op een ZMLK school hier in de buurt geweest, prachtige school, fijne leerkrachten en het gaat Eva bijna 1,5-2uur reistijd op een dag schelen. We denken erover om haar daarheen over te plaatsen.
Alleen zo'n school drukt je gewoon weer even met de neus op de feiten, hoe mooi en lief iedereen ook was.
Klopt helemaal.quote:Op maandag 19 januari 2009 13:44 schreef YPPY het volgende:
Het is een iets andere situatie, maar de ouders van mijn oppaskind vonden het al heel fijn als ik mijn mond hield en geen mening had. Alleen luisteren. Bij mijn vrijwilligerswerk (was een jongen met o.a. adhd waar ik heel veel kwam) was dat het ook. Moeder was zo blij iemand te spreken die niet meteen met tips en adviezen en voorschriften aankwam. Ze zat toen midden in het onderzoekstraject met iedereen die wel een kinderarts kende en al haar familieleden en kennissen hadden geniale tips over de opvoeding. Terwijl zij gewoon even boos en verdrietig wilde zijn omdat het haar moest overkomen.
Hier zitten we momenteel in de wachtkamer... Er zijn drie aanvragen weg voor indicaties: TOG, REC4 en PGB. Spannende tijd, alleen duurt het wachten weer lang. Voor REC4 was er vorig jaar een nieuw regel ingesteld, dat een kind een half jaar onder een samenwerkingsverband moet vallen, voordat er een REC indicatie aangevraagd mocht worden. HIervan was onze zoon vrijgesteld door het samenwerkingsverband, maar het REC neemt hier dus geen genoegen mee. Gelukkig blijft het beperkt tot een verslag van de orthopedagoog van hun. En bij de TOG was ik het algemene aanvraag formulier er bij te doen.... maar goed, die ligt er nu ook, als het goed is.quote:[
bij alle anderen alles ook op "rolletjes"?
beiden binnen drie maanden... verder zitten we net als tries in de wachtkamer wat betreft het PGB-verhaal.quote:Op donderdag 29 januari 2009 17:24 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Wanneer zijn ze aan de beurt?
Hier gaat het naar omstandigheden vrij goed, al zaten de heren elkaar recentelijk te vaak in de haren, maar inmiddels lijkt het weer wat beter te gaan. Ze ergerden zich groen en geel aan elkaars geluidjes en stopwoordjes...
waar kom je vandaan dutch mama?quote:Op donderdag 29 januari 2009 17:30 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Klopt helemaal.
Ik werd schijtziek van alle goedbedoelde "ja, maar je moet ook meer... *vul maar in" en "maar mijn kind doet dat ook, je moet niet meteen een etiketje willen".
Er is al superveel onbegrip waarom het bij ons net anders gaat. Waarom gewoon opvoeden niet lukt. Waarom ze bepaalde dingen niet snappen. Waarom ze sommige dingen anders doen.
Het ontmoeten van andere ouders in hetzelfde schuitje (vooral ouders die er alleen voorstaan) was dan ook een enorme opluchting. Jippie, ik hoefde niets uit te leggen, ze wísten het! Hoera, ik hoefde niet in de verdediging, ze snápten het!
In mijn directe omgeving heb ik helaas totaal geen sociale contacten. Hun leven is zo anders dan mijn leven, er is gewoon geen klik. Wat voor hen vanzelfsprekend is, is voor mij een heel gedoe. Dat wekt irritatie en onbegrip op. Ik voel me dan ook behoorlijk geïsoleerd, maar gelukkig is er internet en mail!
Ik spreek wel eens mensen bij school of het logeerhuis, dat scheelt, maar die wonen niet op "effe kop koffie halen afstand" in mijn buurt. En ik weet dat er diverse groepen bestaan die bij elkaar komen, maar hun tijden zijn precies op momenten dat ik niet kan.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 19:21 schreef wendytje het volgende:
[..]
waar kom je vandaan dutch mama?
kun je via MEE bij een oudergroep misschien?
misschien woon je bij iemand van hier in de buurt....quote:Op zondag 1 februari 2009 17:48 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Ik spreek wel eens mensen bij school of het logeerhuis, dat scheelt, maar die wonen niet op "effe kop koffie halen afstand" in mijn buurt. En ik weet dat er diverse groepen bestaan die bij elkaar komen, maar hun tijden zijn precies op momenten dat ik niet kan.
Wat ik vooral mis is iemand bij wie je even snel kan langswippen voor een kop koffie.
Almere...quote:Op maandag 2 februari 2009 08:05 schreef wendytje het volgende:
[..]
misschien woon je bij iemand van hier in de buurt....
ikke noord limburg....
Macka, ik denk dat je voor die laatste vraag even contact op moeten nemen met bastardhost en Guinevere. Hun Storm heeft ook last (gehad) met fysiek contact en ik weet niet of ze hier nog meelezen.quote:Op donderdag 5 februari 2009 23:40 schreef Macka66 het volgende:
Oxy, dankjewel voor het noemen van de knuffelmachine en Temple Grandin! Het heeft me verder op het spoor gebracht van de Holding therapie, ook de moeite waard voor me om over te lezen (en misschien te leren wat er niet zou moeten gebeuren).
Wat zou stevig dragen voor jou hebben kunnen doen, denk je?
En ouders van kinderen die problemen hebben met fysiek contact, was dit van het begin af aan al zo voor jullie kind of kwam het later in de ontwikkelng naar voren?
Holding therapie, is net als, re-birthing een omstreden, therapie. Het is dus goed van je dat je, kijkt wat zowel, de positieve als de negatieve, effecten zijn.quote:Op donderdag 5 februari 2009 23:40 schreef Macka66 het volgende:
Oxy, dankjewel voor het noemen van de knuffelmachine en Temple Grandin! Het heeft me verder op het spoor gebracht van de Holding therapie, ook de moeite waard voor me om over te lezen (en misschien te leren wat er niet zou moeten gebeuren).
Wat zou stevig dragen voor jou hebben kunnen doen, denk je?
Ik vind deze site het maar wazig... Ik ben het er ook niet helemaal mee eens.quote:
Prachtig hequote:Op dinsdag 3 maart 2009 20:21 schreef Lois het volgende:
* Lois komt even trots binnenrollen*
Eva kan kusjes geven![]()
![]()
Ze stond af en toe wel genadig toe dat wij haar een kus gaven en soms drukte ze ook wel haar neusje tegen je aan maar een echt kusje deed ze nooit. Tot een paar weken geleden, ineens had ze het door. Nu hoor je haar de hele dag kusgeluidjes maken en kusjes geven tegen alles wat mooi een leuk is; de wasmachine, de 8 op het nummerbord van de auto, haar knuffels, de tv als Diego op tv is, een mooie boom (waar een luiaard in kan hangen) etc. etc.
Het mooiste van alles vind ik wel dat wij bedolven worden onder kusjes. Echt gemeende lieve kusjes, zomaar spontaan uit haarzelf.![]()
Whaha, wat is er zo bijzonder aan acht?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 20:37 schreef Lois het volgende:
Gefeliciteerd Mwana, 8! Voor Eva is dat de ultieme leeftijd, ze telt nu de dagen al af tot mei wanneer zei ook 8 wordt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |