abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64889541
Ja, ik. Het was niet erg genoeg Aan de ene kant fijn, aan de andere kant helaas geen extra hulp.
Je kunt online alvast aanvragen hè? http://www.svb.nl/internet/nl/regelingen/tog/index.jsp
hier kommt die Sonne!
alias Idril-2, alias anneVi
pi_64889756
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:23 schreef Oxymoron het volgende:
Heeft iemand hier, ervaring met Strattera? Of een gelijkend, medicijn?
Vrijdag weer naar, de psychiater!
Geen ervaring mee, Oxymoron. Had je een fijn gesprek met de psychiater?

J wordt nog onderzocht en heeft waarschijnlijk de "concentratieproblemen"variant van ADHD. Ik heb lang gedacht dat het "attention deficit" betekende dat ze een soort verwaarloosd waren, het belletje ging deze zomer pas rinkelen

Hij is dus niet mega druk. Vergeet heel veel, we moeten gewoon heel veel geduld met hem hebben. Maar 't is zo'n lieverd!
Gewoon een jongen met PDD-NOS, ik denk zelf in een vrij lichte vorm, tenmiste als ik de gasten in het logeerhuis zag ... met die moeders zou ik niet graag ruilen
School heeft hem onderzocht en nu maar weer eens een afspraak met de GGZ Jeugd maken.
hier kommt die Sonne!
  zaterdag 10 januari 2009 @ 21:29:44 #153
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_64898209
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 17:01 schreef anne_Chris het volgende:
Geen ervaring mee, Oxymoron. Had je een fijn gesprek met de psychiater?
Ja, heel fijn. Ik moet, waarschijnlijk een aantal tests gaan doen.
quote:
J wordt nog onderzocht en heeft waarschijnlijk de "concentratieproblemen"variant van ADHD. Ik heb lang gedacht dat het "attention deficit" betekende dat ze een soort verwaarloosd waren, het belletje ging deze zomer pas rinkelen
Ik heb, ook ADHD kenmerken. Mijn vader, zowel als mijn broer hebben ADHD, gecombineerde type.
Ik heb vooral veel hyperactief gedrag (vroeger, werd dat hyperkinetisch genoemd), maar gelukkig wel een aardige concentratie als het om, mijn favoriete onderwerpen, gaat (hyperfocus).
Ik krijg naar alle waarschijnlijkheid ritalin achtige medicatie (Concerta), wat moet nog, bekeken worden.
Alleen zijn we net te laat, om van verzekering te wisselen, mijn verzekering vergoedt geen Concerta!
(En zelf betalen kan ik het ook niet, het zou 2,60 euro per dag gaan kosten, en dat heb , ik niet allemaal ''over..)

Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  zaterdag 10 januari 2009 @ 22:35:25 #154
66397 tries
ehm.......
pi_64900202
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 11:59 schreef wendytje het volgende:
hier iemand ervaring met het aanvragen van een TOG?
Ja, helaas niet zo'n goede... het is hier dus in eerste instantie afgewezen, en nu gaan we voor een tweede poging omdat hij nu minder punten nodig heeft, is de verwachting dat hij het wel krijgt.
doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!
  zondag 11 januari 2009 @ 01:21:37 #155
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_64905209
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 11:59 schreef wendytje het volgende:
hier iemand ervaring met het aanvragen van een TOG?
Ja, ik. Gekregen voor de jongste wegens te weinig zelfredzaam. Maar ik ken mensen die hem geweigerd kregen terwijl hun kind er slechter aan toe was.
Ik vermoed wel eens dat het tamelijk willekeurig gaat allemaal...
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  zondag 11 januari 2009 @ 01:23:22 #156
66422 dutch-mamma
pi_64905235
Llewela en zwaaibaai, jullie hebben wel gelijk. Maar ik leef al zo lang "in de verdediging" en "in de vechtstand" tegelijk, dat het heel moeilijk is om het los te laten...

Ik doe mijn best, dat wel!
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_64907625
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 21:29 schreef Oxymoron het volgende:

[..]

[..]

Ik heb, ook ADHD kenmerken. Mijn vader, zowel als mijn broer hebben ADHD, gecombineerde type.
Ik heb vooral veel hyperactief gedrag (vroeger, werd dat hyperkinetisch genoemd), maar gelukkig wel een aardige concentratie als het om, mijn favoriete onderwerpen, gaat (hyperfocus).
Ik krijg naar alle waarschijnlijkheid ritalin achtige medicatie (Concerta), wat moet nog, bekeken worden.
Alleen zijn we net te laat, om van verzekering te wisselen, mijn verzekering vergoedt geen Concerta!
(En zelf betalen kan ik het ook niet, het zou 2,60 euro per dag gaan kosten, en dat heb , ik niet allemaal ''over..)

Oxymoron, veel succes met de testen. Fijn dat je goed kunt praten met je psychiater.
Maar Concerta is wel heel duur! Zou er niet een ander medicijn zijn wat net zo werkt? Ook goed op de bijwerkingen letten hoor, die zijn soms best vervelend. Ik hoop dat ze iets vinden wat helpt

Ik merk aan alles dat de verzekering minder en minder vergoedt. Of ze "vergoeden" het wel maar dan gaat het van je eigen risico af.

Dat hyperfocussen hoort er echt bij, bij ASS. Jorrit heeft dat met computerspelletjes en nu met grafitti, als iets hem echt interesseert kan hij heel lang met hetzelfde bezig zijn en er alles over leren.
hier kommt die Sonne!
pi_64907696
quote:
Op zondag 11 januari 2009 08:37 schreef anne_Chris het volgende:

[..]

Oxymoron, veel succes met de testen. Fijn dat je goed kunt praten met je psychiater.
Maar Concerta is wel heel duur! Zou er niet een ander medicijn zijn wat net zo werkt? Ook goed op de bijwerkingen letten hoor, die zijn soms best vervelend. Ik hoop dat ze iets vinden wat helpt

Ik merk aan alles dat de verzekering minder en minder vergoedt. Of ze "vergoeden" het wel maar dan gaat het van je eigen risico af.

Dat hyperfocussen hoort er echt bij, bij ASS. Jorrit heeft dat met computerspelletjes en nu met grafitti, als iets hem echt interesseert kan hij heel lang met hetzelfde bezig zijn en er alles over leren.
Hehe; hyperfocussen; waar ken ik dat toch van!?

Reden waarom ik mezelf ook onderzocht wilde hebben; ik herkende het bij mezelf en zie het ook terug bij m'n broertje;
ik zie het absoluut als een kwaliteit; mits het niet het normale leven verstoord (en dat kan het nog weleens verstoren omdat je graag met dat ene wat je zo interesseerd bezig wil zijn; als je je er bewust van ben en jezelf de tijd en rust geeft om de tijd en je aandacht te verdelen hoeft dat geen probleem meer te zijn maar kan het zich omzetten in een kwaliteit; en hele leuke hobby's; tot zelfs doortrekkend naar school/werk).
Ik ben op gegeven moment maar eens over pdd-nos gaan lezen toen ik hoorde dat mijn broertje dat heeft; ik kende namelijk de hele benaming en de inhoud niet (voorheen had hij de diagnose 'rand-autistisch'?); en las toen over bepaalde kenmerken die mijn broertje en ik juist gemeen hebben. Sinds die bewustwording heb ik het voor mezelf juist om kunnen zetten als een levenskwaliteit, en dat kan een mens een stuk happier maken
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_64907708
quote:
Op zondag 11 januari 2009 01:23 schreef dutch-mamma het volgende:
Llewela en zwaaibaai, jullie hebben wel gelijk. Maar ik leef al zo lang "in de verdediging" en "in de vechtstand" tegelijk, dat het heel moeilijk is om het los te laten...

Ik doe mijn best, dat wel!
Is idd moeilijk; maar; als je je erzelf bewust van bent is dat al heel wat; en als je voor jezelf een beetje de rust kan vinden en kan genieten; dat is zo heerlijk en zal ook de rust overbrengen naar je kinderen.
En dat lijkt me juist zo heerlijk voor jullie! Na al dat geboks wat ik uit je verhaal opmaak.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_64938304
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 22:35 schreef tries het volgende:

[..]

Ja, helaas niet zo'n goede... het is hier dus in eerste instantie afgewezen, en nu gaan we voor een tweede poging omdat hij nu minder punten nodig heeft, is de verwachting dat hij het wel krijgt.
hoe werkt zoiets precies? Je vraagt hem aan en dan?
uit een aspergernest
  maandag 12 januari 2009 @ 08:13:04 #161
66397 tries
ehm.......
pi_64938627
quote:
Op maandag 12 januari 2009 07:27 schreef wendytje het volgende:

[..]

hoe werkt zoiets precies? Je vraagt hem aan en dan?
JE vraagt de papieren aan bij de svb... en dan vul je hem in... Bij ons was het discussie punt of het een normale gang van zaken was, als je je kind alleen thuis laat, met eigenlijk min of meer de verplichting erbij, dat hij moet computeren. Het klinkt nu even kort door de bocht, maar daar is natuurlijk wel een hele geschiedenis aan vooraf gegaan.
Tog vond, dat die acceptabel was, maar wij dus niet. En daar hing het laatste benodigde punt van af, en dus een afwijzing. Dit jaar hebben we minder punten nodig, omdat hij zo jarig is, dus maar weer een nieuwe poging.
  maandag 12 januari 2009 @ 12:45:07 #162
66422 dutch-mamma
pi_64945178
quote:
Op maandag 12 januari 2009 08:13 schreef tries het volgende:

[..]

JE vraagt de papieren aan bij de svb... en dan vul je hem in... Bij ons was het discussie punt of het een normale gang van zaken was, als je je kind alleen thuis laat, met eigenlijk min of meer de verplichting erbij, dat hij moet computeren. Het klinkt nu even kort door de bocht, maar daar is natuurlijk wel een hele geschiedenis aan vooraf gegaan.
Tog vond, dat die acceptabel was, maar wij dus niet. En daar hing het laatste benodigde punt van af, en dus een afwijzing. Dit jaar hebben we minder punten nodig, omdat hij zo jarig is, dus maar weer een nieuwe poging.
In dat geval had je bij "kan hij thuisblijven" beter "nee" kunnen zeggen. En dan niet "het gaat goed als hij computert", maar vertellen wat er mis gaat (zonder computer, maar het woord computer mijd je).

Dat is geen fraude of de boel besodemieteren, maar veel ouders hebben de neiging de zaken te positief voor te stellen. Het is vaak te confronterend om te moeten zeggen wat je kind niet kan, en dan ga je verzachtende dingen zoeken: "met de pc lukt het wel." En dat is dan weer een reden voor afwijzing, terwijl de keiharde werkelijkheid is dat je kind niet alleen thuis kan blijven!
  dinsdag 13 januari 2009 @ 14:30:14 #163
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_64989829
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 21:29 schreef Oxymoron het volgende:

[..]

[..]

Ik slik zelf ook concerta (en 's avonds ritalin, omdat concerta bij mij maar een uur of 11 werkt). Ik krijg het niet vergoed, maar ik krijg wel de kosten van ritalin vergoed als 'korting' op de concerta. Het is eigenlijk hetzelfde spul, maar concerta hoef je niet iedere drie uur in te nemen en de werking is veel gelijkmatiger (geen 'rebound' effect). Geloof me, het is je geld meer dan waard.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 15:01:49 #164
66397 tries
ehm.......
pi_64990846
quote:
Op maandag 12 januari 2009 12:45 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

In dat geval had je bij "kan hij thuisblijven" beter "nee" kunnen zeggen. En dan niet "het gaat goed als hij computert", maar vertellen wat er mis gaat (zonder computer, maar het woord computer mijd je).

Dat is geen fraude of de boel besodemieteren, maar veel ouders hebben de neiging de zaken te positief voor te stellen. Het is vaak te confronterend om te moeten zeggen wat je kind niet kan, en dan ga je verzachtende dingen zoeken: "met de pc lukt het wel." En dat is dan weer een reden voor afwijzing, terwijl de keiharde werkelijkheid is dat je kind niet alleen thuis kan blijven!
Bedankt voor deze tip. Ik vind het zo moeilijk om die formulieren goed te formuleren.. en tja, wij zijn echt blij, dat hij even thuis kan zijn, met de computer.... maar eigenlijk kan het inderdaad niet. Vandeweek belde ik dan van mijn werk op, en dat was al foute boel... en dan ben je op afstand en kan je niet in springen. Uiteindelijk liep het wel weer los.. maar toch. Nu wordt de overweging toch steeds groter om zelfs die ene dag werken, waarbij hij een uur alleen thuis is, toch maar op te gaan zeggen...
  dinsdag 13 januari 2009 @ 18:52:23 #165
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_65000148
Misschien voor sommigen interessant, vanavond bij Netwerk een item over autisme:
quote:
Is er hoop voor alle ouders met een autistisch kind? Een nieuwe methode om autistische kinderen te behandelen is in Amerika al een groot succes en wint nu ook in Nederland terrein.
Dinsdag 13-01-2009 - Nederland 2, 20.25 uur
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  Jubileum moderator dinsdag 13 januari 2009 @ 21:23:57 #166
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_65006330
Dem net gemist
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 13 januari 2009 @ 21:26:28 #167
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_65006437
Ik heb het niet helemaal gezien en het was natuurlijk maar een heel kort stukje, zoals altijd bij Netwerk. Maar het ging over de ABA-methode. Misschien is daarover meer te vinden?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_65006558
http://www.netwerk.tv/
hier kan je het terugzien.
hier kommt die Sonne!
  Jubileum moderator dinsdag 13 januari 2009 @ 21:36:04 #169
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_65006845
Oh die methode, oke daar heb ik nog wat leesvoer over liggen idd. Bedankt voor de terugkijk link, ga ik morgen even doen.
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 13 januari 2009 @ 21:41:48 #170
35189 Troel
scherp en bot
pi_65007081
Ik krijg al de kriebels van dat "is er hoop". Alsof een autistisch kind hopeloos is

Is dat nou puur stoerdoenerij van Netwerk of zitten ze daar op de redactie gewoon niet na te denken als ze dit soort stukjes schrijven?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Jubileum moderator dinsdag 13 januari 2009 @ 21:45:10 #171
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_65007261
Nee Troel zo word zo'n beetje elke methode gepresenteerd in de USA. Bij de Sunrise methode schreven ze zelfs dat genezing mogelijk is
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 13 januari 2009 @ 21:47:08 #172
35189 Troel
scherp en bot
pi_65007356
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 21:45 schreef Lois het volgende:
Nee Troel zo word zo'n beetje elke methode gepresenteerd in de USA. Bij de Sunrise methode schreven ze zelfs dat genezing mogelijk is
En "wij in Nederland" nemen dat maar klakkeloos over blijkbaar. Ik vind het misselijk, maarja
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 14 januari 2009 @ 21:07:13 #173
66422 dutch-mamma
pi_65046781
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 21:41 schreef Troel het volgende:
Ik krijg al de kriebels van dat "is er hoop". Alsof een autistisch kind hopeloos is

Is dat nou puur stoerdoenerij van Netwerk of zitten ze daar op de redactie gewoon niet na te denken als ze dit soort stukjes schrijven?
Dat laatste.

Autisme is "hot" dus elke scheet wordt gepresenteerd.

Voor de kijkcijfers...
pi_65197456
De dochter van mijn vriendinnetje is wrs autistisch. Ze staan echt aan het begin van hun ontdekkingsreis. Het meisje is zo'n 20 maanden en vertoonde al in een vroeg stadium van haar ontwikkeling opvallend gedrag.

Mijn vriendinnnetje is zo verdrietig. Ze wist ergens wel dat haar dochter zich anders ontwikkelde, maar ja...het kan ook wat achterstand zijn/langzaam...weet ik veel. Degene die hun het advies gegeven heeft om het echt verder te laten onderzoeken is een arts die zich bezighoudt met autisme. Dus niet de buurvrouw en daar het nichtje van, laat maar zeggen.

Wat weet je met 20 maanden ? Kan het al op zo'n vroege leeftijd geconstateerd worden ? Wat is jullie ervaring ? En op welke manier kan ik mijn vriendinnetje helpen ? Wat stelden jullie op prijs ?
  † In Memoriam † maandag 19 januari 2009 @ 09:41:23 #175
37843 lady-wrb
kortaf
pi_65198623

[ Bericht 51% gewijzigd door lady-wrb op 19-01-2009 14:00:04 ]
  maandag 19 januari 2009 @ 10:09:06 #176
66397 tries
ehm.......
pi_65199184
quote:
[En op welke manier kan ik mijn vriendinnetje helpen ? Wat stelden jullie op prijs ?
Mee leven, luisteren en proberen wat begrip te tonen is vaak al meer dan genoeg..althans dat is hier de ervaring.
Sterkte voor je vriendin, hier hadden we juist te maken met een erg late diagnose.. dus op dat gebied kan ik je niet adviseren.
pi_65204626
En wat gaat er dan door je heen als je het voor het eerst te horen krijgt ?
  Jubileum moderator maandag 19 januari 2009 @ 13:05:20 #178
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_65204808
Nou ten eerste schuldgevoel, komt het door iets wat ik heb gedaan/gelaten tijdens de zwangerschap. Dan boosheid "waarom mijn kindje". Dan rouw, afscheid nemen van het toekomstbeeld wat je hebt voor je kinderen, de idealen die je had, de dromen etc.
Verdriet, veel verdriet, boosheid, angst en vooral erg veel vragen.
Daarnaast komt er ook iets moois, een soort oerkracht om te vechten voor je kindje, het beste te zoeken wat verzorging te bieden heeft.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_65205949
quote:
Op maandag 19 januari 2009 13:05 schreef Lois het volgende:
Nou ten eerste schuldgevoel, komt het door iets wat ik heb gedaan/gelaten tijdens de zwangerschap. Dan boosheid "waarom mijn kindje". Dan rouw, afscheid nemen van het toekomstbeeld wat je hebt voor je kinderen, de idealen die je had, de dromen etc.
Daarnaast komt er ook iets moois, een soort oerkracht om te vechten voor je kindje, het beste te zoeken wat verzorging te bieden heeft.

Dankjewel voor je oprechte antwoord.
Ik probeer me in te leven in mijn vriendin en haar vriend en overige familieleden..., vandaar de vragen.
pi_65206369
Het is een iets andere situatie, maar de ouders van mijn oppaskind vonden het al heel fijn als ik mijn mond hield en geen mening had. Alleen luisteren. Bij mijn vrijwilligerswerk (was een jongen met o.a. adhd waar ik heel veel kwam) was dat het ook. Moeder was zo blij iemand te spreken die niet meteen met tips en adviezen en voorschriften aankwam. Ze zat toen midden in het onderzoekstraject met iedereen die wel een kinderarts kende en al haar familieleden en kennissen hadden geniale tips over de opvoeding. Terwijl zij gewoon even boos en verdrietig wilde zijn omdat het haar moest overkomen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_65206450
quote:
Op maandag 19 januari 2009 13:05 schreef Lois het volgende:
  Jubileum moderator maandag 19 januari 2009 @ 14:25:38 #182
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_65207918
Vandaag heb ik het er gewoon even moeilijk mee, normaal gaat het beter hoor. We zijn vanmorgen op een ZMLK school hier in de buurt geweest, prachtige school, fijne leerkrachten en het gaat Eva bijna 1,5-2uur reistijd op een dag schelen. We denken erover om haar daarheen over te plaatsen.
Alleen zo'n school drukt je gewoon weer even met de neus op de feiten, hoe mooi en lief iedereen ook was.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_65208782
Lois
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_65212142
Wat ontzettend moeilijk lijkt me dat, steeds weer die confrontatie.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  maandag 19 januari 2009 @ 21:20:21 #185
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_65224090
Lois, wat boft Eva toch met jou als mama .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_65431841
ben vandaag naar de GGZ geweest voor mijn jongste (3,5). Tja, dat klinkt allemaal wel heel verdacht. We zullen toch maar een spelobservatie doen.
En mijn oudste (6) staat op de lijst voor een intelligentieonderzoek.....
dus alle balletjes rollen weer....

bij alle anderen alles ook op "rolletjes"?
uit een aspergernest
  donderdag 29 januari 2009 @ 13:55:32 #187
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_65527657
Ik hoor over 2 weken, of ik met een andere medicatie (erbij in, eerste instantie) kan beginnen.
Verder alles OK, alleen vandaag is het afscheid van de begeleider die weggaat.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
  donderdag 29 januari 2009 @ 17:24:14 #188
66422 dutch-mamma
pi_65536390
quote:
Op maandag 26 januari 2009 20:13 schreef wendytje het volgende:
ben vandaag naar de GGZ geweest voor mijn jongste (3,5). Tja, dat klinkt allemaal wel heel verdacht. We zullen toch maar een spelobservatie doen.
En mijn oudste (6) staat op de lijst voor een intelligentieonderzoek.....
dus alle balletjes rollen weer....

Wanneer zijn ze aan de beurt?

Hier gaat het naar omstandigheden vrij goed, al zaten de heren elkaar recentelijk te vaak in de haren, maar inmiddels lijkt het weer wat beter te gaan. Ze ergerden zich groen en geel aan elkaars geluidjes en stopwoordjes...
  donderdag 29 januari 2009 @ 17:25:11 #189
66422 dutch-mamma
pi_65536432
quote:
Op maandag 19 januari 2009 14:25 schreef Lois het volgende:
Vandaag heb ik het er gewoon even moeilijk mee, normaal gaat het beter hoor. We zijn vanmorgen op een ZMLK school hier in de buurt geweest, prachtige school, fijne leerkrachten en het gaat Eva bijna 1,5-2uur reistijd op een dag schelen. We denken erover om haar daarheen over te plaatsen.
Alleen zo'n school drukt je gewoon weer even met de neus op de feiten, hoe mooi en lief iedereen ook was.
Klopt.

Ook al weet je dat het beter is, het is even keihard met de neus op de feiten...

Sterkte, je doet het goed!!!
  donderdag 29 januari 2009 @ 17:30:06 #190
66422 dutch-mamma
pi_65536583
quote:
Op maandag 19 januari 2009 13:44 schreef YPPY het volgende:
Het is een iets andere situatie, maar de ouders van mijn oppaskind vonden het al heel fijn als ik mijn mond hield en geen mening had. Alleen luisteren. Bij mijn vrijwilligerswerk (was een jongen met o.a. adhd waar ik heel veel kwam) was dat het ook. Moeder was zo blij iemand te spreken die niet meteen met tips en adviezen en voorschriften aankwam. Ze zat toen midden in het onderzoekstraject met iedereen die wel een kinderarts kende en al haar familieleden en kennissen hadden geniale tips over de opvoeding. Terwijl zij gewoon even boos en verdrietig wilde zijn omdat het haar moest overkomen.
Klopt helemaal.

Ik werd schijtziek van alle goedbedoelde "ja, maar je moet ook meer... *vul maar in" en "maar mijn kind doet dat ook, je moet niet meteen een etiketje willen".

Er is al superveel onbegrip waarom het bij ons net anders gaat. Waarom gewoon opvoeden niet lukt. Waarom ze bepaalde dingen niet snappen. Waarom ze sommige dingen anders doen.

Het ontmoeten van andere ouders in hetzelfde schuitje (vooral ouders die er alleen voorstaan) was dan ook een enorme opluchting. Jippie, ik hoefde niets uit te leggen, ze wísten het! Hoera, ik hoefde niet in de verdediging, ze snápten het!

In mijn directe omgeving heb ik helaas totaal geen sociale contacten. Hun leven is zo anders dan mijn leven, er is gewoon geen klik. Wat voor hen vanzelfsprekend is, is voor mij een heel gedoe. Dat wekt irritatie en onbegrip op. Ik voel me dan ook behoorlijk geïsoleerd, maar gelukkig is er internet en mail!
pi_65543915
quote:
[
Hier zitten we momenteel in de wachtkamer... Er zijn drie aanvragen weg voor indicaties: TOG, REC4 en PGB. Spannende tijd, alleen duurt het wachten weer lang. Voor REC4 was er vorig jaar een nieuw regel ingesteld, dat een kind een half jaar onder een samenwerkingsverband moet vallen, voordat er een REC indicatie aangevraagd mocht worden. HIervan was onze zoon vrijgesteld door het samenwerkingsverband, maar het REC neemt hier dus geen genoegen mee. Gelukkig blijft het beperkt tot een verslag van de orthopedagoog van hun. En bij de TOG was ik het algemene aanvraag formulier er bij te doen.... maar goed, die ligt er nu ook, als het goed is.

Verder gaat het goed hier, even afkloppen... Alleen zitten we in een dilemma of we onze jongste ook laten testen. Soms denken we dat zij ook autistisch is, totdat ze iets doet, wat totaal niet in de lijn van het autisme ligt. Maar we blijven maar twijfelen. Hebben jullie dat ook gehad? En wat hebben jullie gedaan?
pi_65576274
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 17:24 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Wanneer zijn ze aan de beurt?

Hier gaat het naar omstandigheden vrij goed, al zaten de heren elkaar recentelijk te vaak in de haren, maar inmiddels lijkt het weer wat beter te gaan. Ze ergerden zich groen en geel aan elkaars geluidjes en stopwoordjes...
beiden binnen drie maanden... verder zitten we net als tries in de wachtkamer wat betreft het PGB-verhaal.
Dat van de geluidjes, dat hebben ze hier ook. Ze kunnen soms niks van elkaar hebben....
Maar gelukkig gaat het ook wel eens goed.
Gelukkig begint mijn zoon's spelgroep weer (sovatraining voor kleuters), zodat hij daar weer wat ondersteuning krijgt. Vooral op school merkten ze het goed (ook dat het even gestopt was) en thuis merk ik het nu het weggevallen is.
Maar volgende week mag hij weer!
uit een aspergernest
pi_65576324
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 17:30 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Klopt helemaal.

Ik werd schijtziek van alle goedbedoelde "ja, maar je moet ook meer... *vul maar in" en "maar mijn kind doet dat ook, je moet niet meteen een etiketje willen".

Er is al superveel onbegrip waarom het bij ons net anders gaat. Waarom gewoon opvoeden niet lukt. Waarom ze bepaalde dingen niet snappen. Waarom ze sommige dingen anders doen.

Het ontmoeten van andere ouders in hetzelfde schuitje (vooral ouders die er alleen voorstaan) was dan ook een enorme opluchting. Jippie, ik hoefde niets uit te leggen, ze wísten het! Hoera, ik hoefde niet in de verdediging, ze snápten het!

In mijn directe omgeving heb ik helaas totaal geen sociale contacten. Hun leven is zo anders dan mijn leven, er is gewoon geen klik. Wat voor hen vanzelfsprekend is, is voor mij een heel gedoe. Dat wekt irritatie en onbegrip op. Ik voel me dan ook behoorlijk geïsoleerd, maar gelukkig is er internet en mail!
waar kom je vandaan dutch mama?
kun je via MEE bij een oudergroep misschien?
uit een aspergernest
pi_65628622
Misschien iets voor ouders hier?
Ik kwam deze boekjes tegen, gemaakt in samenwerking met de vereniging van leesgehandicapten, waarin vooral veel te voelen is (ook in braille).
Winnie de Poeh doe voel en luisterboek
De wereld van Nijntje
  zondag 1 februari 2009 @ 17:48:02 #195
66422 dutch-mamma
pi_65630170
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 19:21 schreef wendytje het volgende:

[..]

waar kom je vandaan dutch mama?
kun je via MEE bij een oudergroep misschien?
Ik spreek wel eens mensen bij school of het logeerhuis, dat scheelt, maar die wonen niet op "effe kop koffie halen afstand" in mijn buurt. En ik weet dat er diverse groepen bestaan die bij elkaar komen, maar hun tijden zijn precies op momenten dat ik niet kan.
Wat ik vooral mis is iemand bij wie je even snel kan langswippen voor een kop koffie.
pi_65645864
quote:
Op zondag 1 februari 2009 17:48 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Ik spreek wel eens mensen bij school of het logeerhuis, dat scheelt, maar die wonen niet op "effe kop koffie halen afstand" in mijn buurt. En ik weet dat er diverse groepen bestaan die bij elkaar komen, maar hun tijden zijn precies op momenten dat ik niet kan.
Wat ik vooral mis is iemand bij wie je even snel kan langswippen voor een kop koffie.
misschien woon je bij iemand van hier in de buurt....
ikke noord limburg....
uit een aspergernest
  maandag 2 februari 2009 @ 14:17:38 #197
66422 dutch-mamma
pi_65655726
quote:
Op maandag 2 februari 2009 08:05 schreef wendytje het volgende:

[..]

misschien woon je bij iemand van hier in de buurt....
ikke noord limburg....

Almere...
  Jubileum moderator maandag 2 februari 2009 @ 16:57:59 #198
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_65661830
Uit het Parool

De Uitkijk verleent dienst aan autisten
AMSTERDAM - De Uitkijk aan de Prinsengracht wil zich profileren als bioscoop met speciale voorstellingen voor autisten. Vanaf mei hoopt De Uitkijk geregeld voorstellingen voor autistische kinderen en hun familie te organiseren, waarbij het geluid zal worden gedempt.

Als de formule aanslaat, komen er ook aangepaste voorstellingen voor volwassenen.

Voor veel autisten staat het geluid tijdens een gewone bioscoopvoorstelling veel te hard. Eén van de belangrijkste aanpassingen zal dan ook zijn het geluid aanmerkelijk zachter te zetten. ''Ook zullen we waarschijnlijk de harde bastonen eruit filteren, omdat die zo trillen,'' zegt Marieke Jonker van De Uitkijk.
De Uitkijk verleent dienst aan autisten

Het hele artikel staat hier

Goed nieuws
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † donderdag 5 februari 2009 @ 16:24:29 #199
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_65770689
Ik zou ook graag naar een bioscoop met vriendelijker geluid willen

Maar hallo allemaal, ik lurk hier en post nooit, en nu haal ik dat in met een mega lap tekst en vragen voor jullie [Vooraf heb ik Lois even gepolst of het kon en mocht. En ja!]

Het zit zo: Ik volg een studie om gecertificeerd draagconsulent te worden, en mijn speciale belangstelling gaat uit naar ouders en kinderen die meer nodig hebben dan knooples alleen. In vakliteratuur kom ik veel voordelen van dragen juist voor 'speciale' kinderen tegen. Maar bij rondvragen in de praktijk lijkt het er op dat dragen helemaal niet ingezet wordt als hulpmiddel. Dat ligt denk ik aan de onbekendheid, en daar wil ik zo graag iets aan doen!

Voordelen voor gedragen kinderen zijn zoal:
Ervaren van nabijheid en warmte, trainen van spiergroepen, voorkomen van (lichte) gevallen van heupdysplasie, makkelijk mee kunnen in een doek of drager (evt met borstfixatie en spreidbroek er in) ipv in een brede en opvallende aangepaste buggy of rolstoel, een goede start van de sociale ontwikkeling en interactie (meekijken en meebeleven met de ouder op de hoogte van de ouder), gevoel voor houding en balans van het eigen lichaam, lichamelijke feedback van ouder. (Uit onderzoek is gebleken dat de ontwikkeling van brein en zintuigen direct gelinkt is aan de fysieke ontwikkeling.) Er zit denk ik heel wat tussen dat extra belangrijk kan zijn voor kinderen met (aanleg tot) autisme.

Wat betreft het dragen van kinderen met (evt) autisme of aanverwante stoornis ken ik hier in OUD twee voorbeelden, Lois en Troel. Lois heeft vorig jaar geprobeerd om Eva te gaan dragen in een doek of drager omdat Eva soms absluut niet meer wilde lopen. Jammergenoeg is dat niet gelukt, en Lois zei dat als ze vroeg was begonnen met dragen het wel had kunnen aanslaan. Maar daarvoor had ze wel op de hoogte moeten zijn van dragen en de voordelen daarvan. (En dat is heel goed bij me blijven hangen ) Troel kent die voordelen van dragen, en zij draagt Ruben daarom al vanaf het begin. (Er is een redelijke kans dat Ruben autistisch zal zijn.)
Maar zijn er hier nog meer ouders die dragen? En hebben jullie het idee dat het echt wat extra's voor jullie toevoegt? En zijn er voor autisme specifieke dingen om op te letten? (Ik kom als leek zelf niet verder dan gevoeligheid voor bepaalde texturen en voor fysiek contact.)

Zoals ik al aangaf wil ik de voordelen van het dragen meer bekend maken bij vooral ouders. Ik weet dat de NVA er is als overkoepelende organsatie. Maar zijn er ouderverenigingen of werkgroepen die open zouden staan voor nadenken over het nut van dragen?

Ik ben heel benieuwd wat jullie ideeën en indrukken als ervaringsdeskundigen zijn!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_65780992
Hebben jullie nog nagedacht over die andere school Lois?

Die bioscoop is echt een leuk initiatief!

Dit kwam ik nog tegen:

een placemet waarop precies staat wat je waar neer moet leggen en waarop je picto's kwijt kunt

Goed dat je daarover nadenkt Macka.
*OUD heilige*
  donderdag 5 februari 2009 @ 21:25:36 #201
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_65781261
Macka: wat een goed, idee. Maar je moet wel rekening houden, met autisten die echt niet tegen fysiek contact kunnen. Of daarvoor over- of ondergevoelig zijn. Vroeger, wilde ik alleen stoeien en niet knuffelen. Nu knuffel ik wel, maar alleen heel stevig. Ken je de, knuffelmachine van Temple Grandin? (Is met Google te vinden, misschien ook op YouTube).
Ik zou ook wel, baad gehad kunnen hebben, aan stevig op de rug van mijn moeder, te zitten. Maar dan extra strak aangebonden in een niet, wollen doek. Misschien de binnenkant van fleece maken? Gezicht naar gezicht lijkt me vreselijk; ik heb, moeite met oogcontact. Mijn ouders hebben de (omstreden!!) re-birthing therapie nog overwogen begin jaren '90. Gelukkig nooit doorgezet..
  † In Memoriam † donderdag 5 februari 2009 @ 23:40:49 #202
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_65786262
Oxy, dankjewel voor het noemen van de knuffelmachine en Temple Grandin! Het heeft me verder op het spoor gebracht van de Holding therapie, ook de moeite waard voor me om over te lezen (en misschien te leren wat er niet zou moeten gebeuren).
Wat zou stevig dragen voor jou hebben kunnen doen, denk je?

En ouders van kinderen die problemen hebben met fysiek contact, was dit van het begin af aan al zo voor jullie kind of kwam het later in de ontwikkelng naar voren?
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  vrijdag 6 februari 2009 @ 06:51:16 #203
35189 Troel
scherp en bot
pi_65788946
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 23:40 schreef Macka66 het volgende:
Oxy, dankjewel voor het noemen van de knuffelmachine en Temple Grandin! Het heeft me verder op het spoor gebracht van de Holding therapie, ook de moeite waard voor me om over te lezen (en misschien te leren wat er niet zou moeten gebeuren).

En ouders van kinderen die problemen hebben met fysiek contact, was dit van het begin af aan al zo voor jullie kind of kwam het later in de ontwikkelng naar voren?
Macka, ik denk dat je voor die laatste vraag even contact op moeten nemen met bastardhost en Guinevere. Hun Storm heeft ook last (gehad) met fysiek contact en ik weet niet of ze hier nog meelezen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 6 februari 2009 @ 21:42:47 #204
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_65814916
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 23:40 schreef Macka66 het volgende:
Holding therapie, is net als, re-birthing een omstreden, therapie. Het is dus goed van je dat je, kijkt wat zowel, de positieve als de negatieve, effecten zijn.
Stevig dragen had me misschien, wat minder afstandelijk van mijn ouders gemaakt (! als kind !). Als ik eerder had geweten hoe fijn het soms, kan zijn om stevig vastgehouden te worden.. ja wat het echt had uitgemaakt, weet ik niet.
Ik kan mij nu wel aan laten raken door medische beroepsbeoefenaars zoals de fysiotherpeut (maar als ze dan ineens mijn rug aanraakt ipv zoals, altijd mijn benen, dan schrik ik echt, en is het niet fijn). Weet je het doet, gewoon lichamelijk pijn aan mijn lijf, als iemand me zacht aanraakt of onverwachts.) Ik heb ook last om een sociale intentie te bedenken bij aanrakingen).
  † In Memoriam † woensdag 25 februari 2009 @ 21:53:50 #205
37843 lady-wrb
kortaf
pi_66469889
ik kreeg gisteren een brief en ik dacht: Jippie uitslag over het PGB...(oktober 2008ingestuurd) Maar nee hoor, een formulier waarmee mijn zoon zijn favoriete mantelzorger ¤250 kan geven. Hebben jullie dit ook gehad?
Aangezien ik zijn enige verzorger ben, zal ik het mijzelf schenken. Wel raar, want ouder/verzorger moet tekenen en de ontvanger moet tekenen.
uit een aspergernest
pi_66469969
quote:
Ik vind deze site het maar wazig... Ik ben het er ook niet helemaal mee eens.

Ik heb laatst vanuit mijn beroep een cursus gevolgd bij een psycholoog die gespecialiseerd is in autisme en hij raadde aan om het kinderen zo snel mogelijk te vertellen. En zo snel mogelijk is dan op aanvoelen van het kind. Hoe beter ze zichzelf kennen, hoe minder valkuilen ze in zullen lopen.
Ik heb het mijn zoon op 5-jarige leeftijd meteen verteld. Hij vroeg waarom hij toch steeds met al die mensen moest werken en spelen. Ik heb hem toen verteld dat in zijn hersenen het een beetje anders is dan bij anderen en dat we daarmee moeten leren omgaan. (hij heeft asperger en kan dus veel info aan) Daarna lag alles aan de asperger: slaat een kind met een schep, "Juf, je weet toch dat ik asperger heb"... weet de weg terug in het bos "dat komt door mijn asperger".
Hij is dus zelf aan het zoeken wat het voor hem is en daarbij leert hij vanzelf. De juf en ik waren beiden boos over het slaan en meldden duidelijk dat dit NIET bij asperger hoort. Dat het gewoon stou was (natuurlijk kwam zijn frustratie wel door de asperger, maar het uiten daarvan was fout). En de positieve dingen houden we erin.

Hoe doen jullie dat? Weten jullie kinderen het?
oxy, wanneer wist jij het?
uit een aspergernest
  Jubileum moderator dinsdag 3 maart 2009 @ 20:21:43 #208
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_66665618
* Lois komt even trots binnenrollen*

Eva kan kusjes geven
Ze stond af en toe wel genadig toe dat wij haar een kus gaven en soms drukte ze ook wel haar neusje tegen je aan maar een echt kusje deed ze nooit. Tot een paar weken geleden, ineens had ze het door. Nu hoor je haar de hele dag kusgeluidjes maken en kusjes geven tegen alles wat mooi een leuk is; de wasmachine, de 8 op het nummerbord van de auto, haar knuffels, de tv als Diego op tv is, een mooie boom (waar een luiaard in kan hangen) etc. etc.
Het mooiste van alles vind ik wel dat wij bedolven worden onder kusjes. Echt gemeende lieve kusjes, zomaar spontaan uit haarzelf.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_66666221
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 20:21 schreef Lois het volgende:
* Lois komt even trots binnenrollen*

Eva kan kusjes geven
Ze stond af en toe wel genadig toe dat wij haar een kus gaven en soms drukte ze ook wel haar neusje tegen je aan maar een echt kusje deed ze nooit. Tot een paar weken geleden, ineens had ze het door. Nu hoor je haar de hele dag kusgeluidjes maken en kusjes geven tegen alles wat mooi een leuk is; de wasmachine, de 8 op het nummerbord van de auto, haar knuffels, de tv als Diego op tv is, een mooie boom (waar een luiaard in kan hangen) etc. etc.
Het mooiste van alles vind ik wel dat wij bedolven worden onder kusjes. Echt gemeende lieve kusjes, zomaar spontaan uit haarzelf.
Prachtig he
Ik heb vandaag de 8e verjaardag van mijn superpiraat gevierd. *traantje wegpinkt* Hij is echt zo heerlijk ongecompliceerd blij he met het feit dat ie jarig is
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_66666251
Wat heerlijk, Lois!
  Jubileum moderator dinsdag 3 maart 2009 @ 20:37:21 #211
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_66666471
Gefeliciteerd Mwana, 8! Voor Eva is dat de ultieme leeftijd, ze telt nu de dagen al af tot mei wanneer ze ook 8 wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lois op 04-03-2009 12:01:49 (spelvaut) ]
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 3 maart 2009 @ 20:42:23 #212
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_66666823
Wat fijn voor jullie Lois
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_66667201
Lois, wat heerlijk..
pi_66667243
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 20:37 schreef Lois het volgende:
Gefeliciteerd Mwana, 8! Voor Eva is dat de ultieme leeftijd, ze telt nu de dagen al af tot mei wanneer zei ook 8 wordt.
Whaha, wat is er zo bijzonder aan acht?
(niet dat ik het niet meer zou willen zijn, lekker slakken zoeken in de modder )
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 3 maart 2009 @ 20:54:12 #215
1762 YPPY
Yppiaans
pi_66667350
Wat lief.
*OUD heilige*
  Jubileum moderator dinsdag 3 maart 2009 @ 20:55:49 #216
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_66667418
Eva's favoriete cijfer is 8, al jaren lang. De klank van het getal, de vorm, alles is prachtig, 8 is het ultieme cijfer volgens Eva. Heb je een shirt aan met een 8 erop dan kleeft Eva de hele dag aan je vast.
Ze vraagt ook aan iedereen "hoe heeft jij? Op welk nummer woon jij? " Heel belangrijk zo'n 8.
Als we praten over jarig zijn knalt ze van blijdschap omdat ze 8 wordt. Ze blijft er dan bijna in, gaat zo hard flapperen met haar handjes dat ze bijna opstijgt
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 3 maart 2009 @ 21:00:00 #217
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66667565
Wat gaaf van die kusjes Lois!
  dinsdag 3 maart 2009 @ 21:02:07 #218
24188 Belana
kloon van belana
pi_66667650
ah vandaar dat ons huis goed is (28)
wat heerlijk lois al die kusjes

mwana, van harte!
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 3 maart 2009 @ 21:04:33 #219
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_66667724
Eva

Mwana, gefeliciteerd!
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 3 maart 2009 @ 21:58:07 #220
95752 crew  Chell
Kluns
pi_66669843
Wat lief Lois!

Ik was toevallig foto's aan het uitzoeken en kwam al die heerlijk blije foto's van Eva tegen op een van de OUD-meets, waardoor ik me net afvroeg hoe het zou gaan. Goed dus zo te horen
  donderdag 5 maart 2009 @ 15:44:33 #221
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_66730452
Lois wat fantastisch! Ik vind het echt geweldig voor jullie allemaal, dat ze dat nu kan.
pi_67064414
Lois wat een heerlijk bericht van je

Hier gaat het allemaal wat minder. J (PDD-NOS en net 15 geworden) begint flink te puberen en zich tegen van alles af te zetten. Dat zorgt voor veel spanningen in huis.

We hebben hier nu een fiks probleem met zijn mobiele telefoon. Een week of twee geleden was hij zijn mobiele telefoon "kwijt". Wij bellen, want soms zit hij in een vergeten kledingstuk, krijgen we een schoolgenootje aan de telefoon. De telefoon zou staan doorgeschakeld naar het nummer van die klasgenoot.

Soms duiken dingen opeens weer op, dus een week gewacht, hem toch een paar keer laten zoeken maar geen resultaat. Uiteindelijk maar een nieuwe gekocht, hij betaalt voor straf 10 euro mee (wat 1/4 van zijn maandgeld is). Hoewel ik niet denk dat dat veel indruk maakt maar ook daar raak je aan gewend als ouder van.

Vandaag toch de oude telefoon gevonden, in een kastje van zijn bureau. Grote vraag is: was het opzet of niet? Ik weet het écht niet. Mijn man denkt van wel. Hij had het al eens over een nieuwe gehad (maar niet echt gezeurd), mijn man mocht niet meezoeken in zijn kamer en deed nogal onverschillig over het kwijt zijn. Dat laatste komt mij - helaas - niet onbekend voor. Ik zit vreselijk in tweestrijd: straffen b.v. door zijn nieuwe telefoon in te nemen?

Willen jullie eens meedenken wat wél indruk kan maken?

Alvast bedankt, Anne
hier kommt die Sonne!
pi_67087939
Vond het hele verhaal wat ik hier getikt had toch wat te prive...en misschien hier in dit topic nog niet echt tussen passen dus heb het verwijderd en wacht het onderzoek eerst af !

[ Bericht 47% gewijzigd door Noelle06 op 17-03-2009 23:24:39 (weet eigenlijk niet of het hier wel tussen hoort a) ]
Loslaten, is het ultieme houden van.
  maandag 16 maart 2009 @ 07:58:34 #224
1762 YPPY
Yppiaans
pi_67091950
anne_Chris, ik zou ws heel makkelijk doen, (zeker als jullie niet mee mochten kijken en hij op zo'n standaard plek wordt gevonden).

"Wat fijn dat je telefoon terug is! Kunnen we de nieuwe weer wegleggen, want die heb je dan toch niet nodig."

Alleen weet ik niet of je dat tegen jouw kind te kunt zeggen. Dat onverschillige kan natuurlijk ook echt zijn.

Wat een heftig verhaal Noelle. Sta je hier alleen in of samen met een partner/familie/goede vriendin?
Weer nieuwe onderzoeken dan, hopelijk komt er iets uit waar je wat aan hebt.
*OUD heilige*
pi_67092005
We hebben gepraat, het was een paniekreactie. Wat ik al een beetje dacht. Een vriendje belde hem om 2200 uur, dan hoort hij al een uur in bed te liggen (om te slapen ). Hij heeft 'm uit gezet en in het kastje gepropt uit angst dat-ie werd afgepakt. Ik zei dat ik die telefoon dan maar zelf ging gebruiken en hij begon helemaal uit te leggen hoe die werkt. Dat was dus niet de reden. Zaak is voor mij afgedaan, wat we met de nieuwe telefoon doen weet ik nog niet. Conclusie: zondag naar de kl*ten door ruzie en verder een onhandige actie
hier kommt die Sonne!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')