abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 september 2008 @ 13:11:55 #251
78918 SeLang
Black swans matter
pi_61950363
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 12:47 schreef merry77 het volgende:
Hoe ver zal Fortis nog dalen? Een kennis van me die bij Fortis werkt denkt niet lager dan 5 euro. Ik dank dat als het sentiment slecht blijft de 3 nog wel gehaald kan worden.
Wat zijn jullie verwachtingen?
Iedereen kan wel iets roepen, maar daar is geen zinnig woord over te zeggen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_61951450
Het doet er ook niet echt toe, als mensen een koersdoel zoeken, kun je je beter focussen op je eigen koersdoel. Zo'n teleurstelling als je op nieuws van een ander moet beslissen, en dan helemaal als het uit de lucht gegrepen is (zoals SeLang al zegt).

Ik vind 5¤ een goeie prijs, maar mocht het aandeel er komen, dan kan de outlook zo verrot zijn dat ik er ook niks mee doe. Ik ben op zoek naar leuk geprijsde aandelen, maar zal niet buiten de toekomstverwachtingen om kunnen. Dit heb ik bij alle aandelen die ik op het oog heb en is niet specifiek voor Fortis.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_61953478
quote:
Op maandag 22 september 2008 17:00 schreef Sigmund_Freud het volgende:

[..]

Helemaal in elkaar donderen zal volgensmij niet gebeuren. Volgensmij zijn er veel landen die dollars aan de VS hebben uitgeleend. Het laten wegzaken van de dollar is devaluatie van die schulden, (=minder EUR/ YEN / er voor terug krijgen ). Dus lijkt het me dat ze er belang bij hebben om de dollar te steunen.
ehh... zullen japan china het midden-oosten e.d niet eens moeten gaan eisen dat de FED de rente omhoog gooit?
pi_61953524
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 16:52 schreef arjan1212 het volgende:
ehh... zullen japan china het midden-oosten e.d niet eens moeten gaan eisen dat de FED de rente omhoog gooit?
Dat zouden ze wel willen, dit is ook de reden (denk ik) dat ze anders investeren, waarom nog dollars kopen als je bedrijven kunt kopen ?
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zaterdag 27 september 2008 @ 17:03:26 #255
78918 SeLang
Black swans matter
pi_61953717
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 16:52 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

De yield op treasuries (dat is wat ze voornamelijk kopen) wordt gewoon door markt bepaald. Als grootste netto koper van treasuries zijn zij zelf degenen die de yield omlaag hebben gedrukt. Op het moment dat ze geen genoegen meer nemen met die lage yield dan gaat die vanzelf omhoog.
Mijn reisverslagen
pi_61975369
Hallo, ik heb via een beleggersrekening van fortis een aantal aandelen gekocht .

Voor de zekerheid zou ik deze aandelen graag willen verplaatsen van mijn fortis beleggersrekening naar mijn rabobank beleggersrekening.

Hoe doe ik dit?
kan ik de bank opdracht geven?
  zondag 28 september 2008 @ 18:06:44 #257
78918 SeLang
Black swans matter
pi_61975496
quote:
Op zondag 28 september 2008 18:00 schreef hoipim het volgende:
Hallo, ik heb via een beleggersrekening van fortis een aantal aandelen gekocht .

Voor de zekerheid zou ik deze aandelen graag willen verplaatsen van mijn fortis beleggersrekening naar mijn rabobank beleggersrekening.

Hoe doe ik dit?
kan ik de bank opdracht geven?
Ja, je kunt effecten gewoon laten overboeken.

Maar er is totaal geen enkele reden om dat te doen, aangezien die aandelen niet bij de boedel van Fortis horen maar in een apart bewaarbedrijf zitten. Dus zelfs al zou Fortis failliet gaan dan zijn je aandelen niet in gevaar. Je loopt wel risico op eventuele cash die op de beleggingsrekening staat. Ik ben er niet zeker van of dat onder het depositogarantiestelsel valt of niet.
Mijn reisverslagen
pi_61975528
quote:
Op zondag 28 september 2008 18:06 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ja, je kunt effecten gewoon laten overboeken.

Maar er is totaal geen enkele reden om dat te doen, aangezien die aandelen niet bij de boedel van Fortis horen maar in een apart bewaarbedrijf zitten. Dus zelfs al zou Fortis failliet gaan dan zijn je aandelen niet in gevaar. Je loopt wel risico op eventuele cash die op de beleggingsrekening staat. Ik ben er niet zeker van of dat onder het depositogarantiestelsel valt of niet.

ik zit al enige tijd bij de rabobank, en wil graag alles centraal hebben.

Dat overboeken hoe werkt dat?
pi_61975535
hoipim
pi_61975632
Hey Hoipim, overboeken kan je aanvragen via je eigen bank. Spreiding lijkt mij overeens beter en daarnaast sluit ik mij aan bij het antwoord van Selang
pi_61975645
en dan nog een vraag:Stel fortis word vandaag overgenomen door ing ofzo, moet ik dan verplicht mijn aandelen in fortis verkopen? of kan de nieuwe partij me daar toe dwingen?
pi_61982930
quote:
Op zondag 28 september 2008 18:13 schreef hoipim het volgende:
en dan nog een vraag:Stel fortis word vandaag overgenomen door ing ofzo, moet ik dan verplicht mijn aandelen in fortis verkopen? of kan de nieuwe partij me daar toe dwingen?
Die worden automatisch omgezet in aandelen van het nieuwe bedrijf.
pi_61982970
Leuke nieuwe topman hebben ze, heeft een blad onder ze arm met alle mogelijke scenario's op laten fotograferen toen hij een of ander gebouw binnenliep. .
  maandag 29 september 2008 @ 16:10:40 #264
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_61998937
Bloedbadje op de finAniciEle indeX.
Dat komt ervan als financials zwaar vertegenwoordigd in een index zijn.
Als je een tracker koopt, doe dan niet de AEX.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_61999404
jemig, wat een slachting. Waarom alles zo erg naar beneden, En Dow ook.

Selang is zeker nu al ingestapt of nog niet?
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
  maandag 29 september 2008 @ 16:29:21 #266
11952 SpiceWorm
 bla-bla bla-bla
pi_61999496
"Wou ik vorige week mijn geld opnemen bij Fortis, belde Wouter mij of ik wou blijven als ik Rentepunten kreeg..."
  maandag 29 september 2008 @ 16:32:33 #267
78918 SeLang
Black swans matter
pi_61999597
quote:
Op maandag 29 september 2008 16:26 schreef merry77 het volgende:
Selang is zeker nu al ingestapt of nog niet?

De koersen van in ieder geval de niet-financials zijn m.i. nog te hoog.
Mijn reisverslagen
pi_62000319
quote:
Op maandag 29 september 2008 16:10 schreef JimmyJames het volgende:
Bloedbadje op de finAniciEle indeX.
Dat komt ervan als financials zwaar vertegenwoordigd in een index zijn.
Als je een tracker koopt, doe dan niet de AEX.
Aye... daarom pak ik liever de europese (hoewel die natuurlijk ook veel financials heeft).
Maar ach... het is allemaal sentiment. Al die angst moet gewoon even eruit. Over 2 jaar staan we weer dik hoger dan nu.

Ik ga trouwens nu instappen.
20% - iShares DJ Euro STOXX 50
5% - iShares MSCI Emerging Markets
20% - Robeco Hollands bezit

(rest van mijn portefeuille is 15% vastgoed, 30% sparen bij Icesave)
pi_62000453
goede beursdag
  maandag 29 september 2008 @ 17:01:43 #270
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_62000467
Verstandig dyna18.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_62000506
Zo het gaat hard momenteel.
pi_62000605
quote:
Op maandag 29 september 2008 17:03 schreef elcastel het volgende:
Zo het gaat hard momenteel.
hoe harder hoe beter.
  maandag 29 september 2008 @ 17:09:10 #273
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_62000656
quote:
Op maandag 29 september 2008 16:32 schreef SeLang het volgende:

De koersen van in ieder geval de niet-financials zijn m.i. nog te hoog.
Shell en Philips zijn toch ook al 30% gedaald in een jaar. Waren ze dan sowieso te hoog, of denk je dat de daling nog veel langer doorgaat, zodat er ook bij de niet-financials bedrijven gaan omvallen?
pi_62000841
Haha.. je zal vorige week vrijdag ingestapt zijn op Fortis op 5,90.. haha

Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_62001409
quote:
Op maandag 29 september 2008 17:16 schreef Cheiron het volgende:

Voor 99,9% van de individuele beleggers is het daarom ook beter om in een beleggingsfonds te stappen ipv in individuele aandelen. Dit toont onder andere hoe belangrijk spreiding is. Dmv beleggingsfondsen wordt ook met een klein budget toch die spreiding voor je gerealiseerd, zodat niet je hele kapitaal verdwijnt mocht er een fonds rock-bottem raken.
pi_62001420
quote:
Op maandag 29 september 2008 17:16 schreef Cheiron het volgende:

pi_62001797
quote:
Op maandag 29 september 2008 17:35 schreef hoipim het volgende:

[..]

Bnp Paribas bood 1,60 euro per aandeel.. verwacht dat de koers daar heen gaat.
pi_62002394
quote:
Op maandag 29 september 2008 17:35 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Voor 99,9% van de individuele beleggers is het daarom ook beter om in een beleggingsfonds te stappen ipv in individuele aandelen. Dit toont onder andere hoe belangrijk spreiding is. Dmv beleggingsfondsen wordt ook met een klein budget toch die spreiding voor je gerealiseerd, zodat niet je hele kapitaal verdwijnt mocht er een fonds rock-bottem raken.
Och, je moet niet spelen met geld wat je niet hebt, dus wat dat betreft is het alleen jammer, niets meer. Voorlopig betekent het alleen dat het een lange termijn investering is geworden. Ik had wel een koersverhoging verwacht vandaag, en daarop wilde ik weer verkopen.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_62002444
quote:
Op maandag 29 september 2008 17:51 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Bnp Paribas bood 1,60 euro per aandeel.. verwacht dat de koers daar heen gaat.
ik heb vandaag weer aandelen fortis gekocht, veracht dat fortis binnen nu en een jaar gaat stijgen.
pi_62002753
quote:
Op maandag 29 september 2008 18:21 schreef hoipim het volgende:

[..]

ik heb vandaag weer aandelen fortis gekocht, veracht dat fortis binnen nu en een jaar gaat stijgen.
Ik ga morgen instappen..
Binnen een jaar hoop ik daar toch wel de vruchten van te gaan plukken,
pi_62002953
Here today... Gone tomorrow...

Fortwas...

Stortis...

Abre los ojos
pi_62003100
quote:
Op maandag 29 september 2008 17:35 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Dat is niet waar.

Bij financiele crises en scherpe koersdalingen op aandelenbeurzen gaan JUIST de beleggingsfondsen keihard onderuit, want een grote partij als Robeco wordt dan een log schip dat niet zomaar voor grote bedragen op de beurs kan handelen en voor miljarden aan aandelen kan gaan verkopen. Robeco zal immers MOETEN verkopen, want de klanten-fondshouders trekken hun geld terug, vanwege hun zorgen elders.
Spreiding betekent dan gespreid vallen als een baksteen en alle beleggingstheorieen kunnen dan de prullebak in.

Mensen die met beleggingen in bijvoorbeeld Robeco fondsen blijven zitten, gaan een zeer moeilijke tijd tegemoet.
pi_62003611
Sowieso .. beleggingsfondsen. Geld betalen aan anderen om jouw aandeeltjes zeker in goede orde te laten verlopen.. riiight.

Overigens zijn deze dagen zeer lucratief wat betreft centjes verdienen.

Wat betreft fortis, je zou eventueel leuk gaan kunnen inkopen op dat aandeel, ik vraag me af of fortis alleen uberhaupt ooit weer op het oude niveau komt? En bijv. niet wordt gesplitst onder verschillende banken, of verschillende afdelingen zal/moeten afstaan.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_62003945
quote:
Op maandag 29 september 2008 18:51 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Dat is niet waar.

Bij financiele crises en scherpe koersdalingen op aandelenbeurzen gaan JUIST de beleggingsfondsen keihard onderuit, want een grote partij als Robeco wordt dan een log schip dat niet zomaar voor grote bedragen op de beurs kan handelen en voor miljarden aan aandelen kan gaan verkopen. Robeco zal immers MOETEN verkopen, want de klanten-fondshouders trekken hun geld terug, vanwege hun zorgen elders.
Spreiding betekent dan gespreid vallen als een baksteen en alle beleggingstheorieen kunnen dan de prullebak in.

Mensen die met beleggingen in bijvoorbeeld Robeco fondsen blijven zitten, gaan een zeer moeilijke tijd tegemoet.
Bij een dalende beurs gaat iedereen met dezelfde aandelen even hard onderuit. Het is niet zo dat beleggingsfondsen harder onderuit gaan dan een particulier met dezelfde aandelen. Dat grote beleggingsfondsen niet snel hun positie kunnen aanpassen klopt ook. Dat zou een probleem zijn als je voor de korte termijn belegt. Echter juist beleggingsfondsen zijn een methode om voor de lange termijn te beleggen. Het gaat dan voor beleggingsfondsen ook om een strategie voor de lange termijn, en daarvoor is het traag uitvoeren van een strategie niet een wezenlijk nadeel.

Beleggers die op de korte termijn willen beleggen, snel en heftig van koersstijgingen en dalingen willen profiteren, hebben uiteraart niets in een beleggingsfonds te zoeken. Echter spreek je dan niet meer van beleggen maar van speculeren. Naar mijn mening is het voor een particulier niet verstandig om zich met dit soort speculatie bezig te houden. Tuurlijk kun je gokken en kan het goed gaan. Echter zul je als particulier altijd een grote informatieachterstand hebben ten opzichte van de professional. Die wordt er voor betaald om de hele dag alles in de gaten te houden en kan binnen een paar seconden op nieuws reageren.

Mensen die willen beleggen om een stuk vermogensopbouw te realiseren zal ik dan ook adviseren om met beleggingsfondsen of trackers te beleggen, niet met individuele aandelen of andere risicovolle producten.
quote:
Hierbij ga je uit van een toekomstige daling van de beurs. Als de beurs gaat dalen zul je gemiddeld met aandelen net zo goed dalen. Ik denk trouwens dat we ondertussen de bodem naderen en dat mensen met Robeco fondsen het ergste nu wel gehad hebben.
pi_62004100
quote:
Op maandag 29 september 2008 19:20 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Bij een dalende beurs gaat iedereen met dezelfde aandelen even hard onderuit. Het is niet zo dat beleggingsfondsen harder onderuit gaan dan een particulier met dezelfde aandelen. Dat grote beleggingsfondsen niet snel hun positie kunnen aanpassen klopt ook. Dat zou een probleem zijn als je voor de korte termijn belegt. Echter juist beleggingsfondsen zijn een methode om voor de lange termijn te beleggen. Het gaat dan voor beleggingsfondsen ook om een strategie voor de lange termijn, en daarvoor is het traag uitvoeren van een strategie niet een wezenlijk nadeel.

Beleggers die op de korte termijn willen beleggen, snel en heftig van koersstijgingen en dalingen willen profiteren, hebben uiteraart niets in een beleggingsfonds te zoeken. Echter spreek je dan niet meer van beleggen maar van speculeren. Naar mijn mening is het voor een particulier niet verstandig om zich met dit soort speculatie bezig te houden. Tuurlijk kun je gokken en kan het goed gaan. Echter zul je als particulier altijd een grote informatieachterstand hebben ten opzichte van de professional. Die wordt er voor betaald om de hele dag alles in de gaten te houden en kan binnen een paar seconden op nieuws reageren.

Mensen die willen beleggen om een stuk vermogensopbouw te realiseren zal ik dan ook adviseren om met beleggingsfondsen of trackers te beleggen, niet met individuele aandelen of andere risicovolle producten.
[..]

Hierbij ga je uit van een toekomstige daling van de beurs. Als de beurs gaat dalen zul je gemiddeld met aandelen net zo goed dalen. Ik denk trouwens dat we ondertussen de bodem naderen en dat mensen met Robeco fondsen het ergste nu wel gehad hebben.
Ik snap niet dat je zo positief over beleggingsfondsen kunt spreken? Ik heb zelf al een aantal keer wat fondsen proberen te analyseren en kijken of ik ergens verbanden tussen zag zowel op korte als op lange termijn. Maar als ik me érgens onzeker over voel zijn het wel beleggingsfondsen + extra kosten.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_62004144
quote:
Op maandag 29 september 2008 19:10 schreef sitting_elfling het volgende:
Sowieso .. beleggingsfondsen. Geld betalen aan anderen om jouw aandeeltjes zeker in goede orde te laten verlopen.. riiight.
Waarin je belegt is altijd een persoonlijke keuze. Mijn keuze voor beleggingsfondsen is dat ik zelf nooit zo goed zou kunnen spreiden als een beleggingsfonds dat kan. Daarnaast ben ik een passieve belegger. Ik wil 1x per jaar naar mijn portefeuille hoeven om te kijken. Dat kan niet als ik zelf in aandelen ga beleggen (of in nog risicovollere producten). Dat daar een fee aan zit van 1,25% vind ik geen probleem.
Daarnaast beleg ik ook een groot deel in trackers, waar de fee slecht 0,15% is.

Waar ik persoonlijk veel minder vertrouwen in heb zijn private banking adviseurs die een persoonlijke portefeuille van een vermogende klant beheren. Dat die echt de beste aandelen kiezen voor de klant geloof ik niet. Als er ergens gecowboyed wordt, dan is het volgens mij wel bij adviseurs die geld beleggen van private banking klanten. En dan betaal je ook nog eens een flinke fee.
pi_62004217
quote:
Op maandag 29 september 2008 19:24 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik snap niet dat je zo positief over beleggingsfondsen kunt spreken? Ik heb zelf al een aantal keer wat fondsen proberen te analyseren en kijken of ik ergens verbanden tussen zag zowel op korte als op lange termijn. Maar als ik me érgens onzeker over voel zijn het wel beleggingsfondsen + extra kosten.
Ik snap niet goed wat je bedoelt. Wat voor verbanden was je naar opzoek? Kun je met argumenten komen waarom je onzeker wordt van beleggingsfondsen?
pi_62004825
quote:
Op maandag 29 september 2008 19:20 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Je vergeet dat Robeco de Robeco-klantenbeleggers geld moet terugbetalen als ze hun Robeco aandelen verkopen. Robeco heeft standaard daarvoor een kleine pot aan liquide middelen. Deze pot is leeg bij grote koersdalingen en paniekverkopen, zoals nu. De koersen dalen sneller dan dat Robeco of die zogenaamde professionele fondsbelegger kan verkopen om aan de verplichtingen van terugbetalen aan de klanten te kunnen voldoen. De zogenaamde Open-end regel. In 1990 heeft zoiets al plaatsgevonden met Rodamco, toen gingen Rodamco beleggers men voor miljarden het schip in, ondanks men dacht dat men safe en gespreid zat.
quote:
Bij financiele crises zoals nu zijn vele mensen die dachten dat ze voorzichtinge beleggers of spaarders waren, uiteindelijk toch speculant geworden, of ze nu willen of niet. De overheid grijpt nu overal in, dat betekent dat het al te laat is voor veel "voorzichtige" Robeco klanten.

Nog afgezien van die hoge kosten, zoals een andere lezer hier terecht schreef, want die zogenaamde professionele fondsbeheerder moet natuurlijk wel in zijn luxe lease auto kunnen bliijven rijden en zijn dure pak afbetalen en in zijn luxe kantoor de mooie sier uit hangen.
quote:
[..]
Een beleggingsfonds zals Robeco of Rolinco heeft wel degelijk een tamelijk groot risico.
quote:
STANDAARD: In het verleden behaalde resultaten, bieden geen garantie voor de toekomst.

Dit geldt ook voor Robeco fondsen.
pi_62005441
quote:
Op maandag 29 september 2008 19:47 schreef Bankfurt het volgende:

Bij financiele crises zoals nu zijn vele mensen die dachten dat ze voorzichtinge beleggers of spaarders waren, uiteindelijk toch speculant geworden, of ze nu willen of niet. De overheid grijpt nu overal in, dat betekent dat het al te laat is voor veel "voorzichtige" Robeco klanten.

Nog afgezien van die hoge kosten, zoals een andere lezer hier terecht schreef.
Een beleggingsfonds zoals Robeco of Rolinco heeft wel degelijk een tamelijk groot risico.
STANDAARD: In het verleden behaalde resultaten, bieden geen garantie voor de toekomst.
Dit geldt ook voor Robeco fondsen.
Iemand die 100% in aandelen belegt is een offensief belegger. Hetzelfde geldt voor iemand die in een beleggingsfonds stapt wat voornamelijk in aandelen belegt. Als je 'zeer voorzichtig' wil beleggen, dan moet je dus niet volledig in aandelen gaan zitten, maar flink spreiden met minder risicovolle asset categorieën.

Dat de beurzen stijgen en dalen is geen nieuws. Dat de beurzen dalen door middel van snelle heftige bewegingen is ook geen nieuws. Ik zie dan ook niet in waarom het "te laat" is voor klanten van Robeco (of welk ander fonds dan ook). Stijgen en dalen zijn normale beursbewegingen en ik heb er het volste vertrouwen in dat het over een paar jaar allemaal wel weer goed zit. Voor veel mensen is het toch blijkbaar lastig om hun emotie (angst) uit te zetten tijdens dit soort heftige dalingen, maar dat is wel het beste. Zoals vele goede adviseurs eerder al schreven, angst is een slechte raadgever voor een belegger.

Over de kosten.
De kosten weet je vooraf en het is belangrijk om die mee te nemen in je keuze van een fonds. Er is ook genoeg keuze, van indextrackers voor 0,15% beheerskosten tot dure specialistische fondsen van 3% of meer. Ik vind voor mijzelf de kosten die ik betaal voor het fonds gerechtvaardigd met wat je er voor terug krijgt. Ik kan mij goed voorstellen dat iemand anders dat anders ziet, iedereen moet namelijk zijn eigen keuzes mbt beleggen maken.
pi_62005793
Zie ook deze analyse van Morningstar.
http://www.morningstaradvisor.com/products/crisis.asp
In het begeleidende commentaar (3e pdf) wordt duidelijk uitgelegd waarom je je niet gek moet laten maken en het beste kan blijven zitten. Ook wordt het belang van goed spreiden nogmaals onderstreept.
pi_62006427
De bill is weggestemd, ik denk dat het nu echt fout gaat...
Dobbert nu even niet de wereld rond.
pi_62007408
pffff

maarja aan de andere kant, laat ze maar even goed op hun bek gaan.
met alleen een $$$ injectie blijft het probleem wel, soort plijster of pijnstiller imho
  maandag 29 september 2008 @ 22:33:53 #293
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_62010627
ongelofelijk dat het voorstel is weggestemd. ik denk dat je nog het beste een gehele pull back kan doenvan je kapitaal in aandelen. zeker in onzekere bedrijven.
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
  maandag 29 september 2008 @ 22:40:44 #294
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_62010868
wat is trouwens het beste boek over beleggen. ik wil het op beginnersniveau, maar het moet overal wel dieper op in gaan. engels of nederlands is niet echt belangrijk, de prijs ook niet, zolang het onder de 150e blijft.
  maandag 29 september 2008 @ 22:56:26 #295
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_62011428
groenink zit nu waarschijnlijk elke dag lachend zn bankrkning te checken
pi_62011477
quote:
Op maandag 29 september 2008 22:40 schreef Fortitudo het volgende:
wat is trouwens het beste boek over beleggen. ik wil het op beginnersniveau, maar het moet overal wel dieper op in gaan. engels of nederlands is niet echt belangrijk, de prijs ook niet, zolang het onder de 150e blijft.
beleggen voor dummies is een aanrader imho

http://www.bol.com/nl/p/b(...)002722974/index.html
pi_62011519
moet dit niet naar AEX?
pi_62015097
weet iemand waarom je bij binck geen koopopdrachten voor iShares DJ Euro Stoxx 50 meer kan doen?
  dinsdag 30 september 2008 @ 08:50:44 #299
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_62016573
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 02:10 schreef athlonkmf het volgende:
weet iemand waarom je bij binck geen koopopdrachten voor iShares DJ Euro Stoxx 50 meer kan doen?
Wellicht omdat de markt gesloten was om 2:10. Het zal toch niet zo zijn dat Binck vandaag en morgen plat ligt net als het intressant begint te worden om te kopen ! ?
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
pi_62018017
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 02:10 schreef athlonkmf het volgende:
Geen idee ik heb ze vanochtend gewoon kunnen kopen bij Alex (dochter van Binck).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')