Iedereen kan wel iets roepen, maar daar is geen zinnig woord over te zeggen.quote:Op zaterdag 27 september 2008 12:47 schreef merry77 het volgende:
Hoe ver zal Fortis nog dalen? Een kennis van me die bij Fortis werkt denkt niet lager dan 5 euro. Ik dank dat als het sentiment slecht blijft de 3 nog wel gehaald kan worden.
Wat zijn jullie verwachtingen?
ehh... zullen japan china het midden-oosten e.d niet eens moeten gaan eisen dat de FED de rente omhoog gooit?quote:Op maandag 22 september 2008 17:00 schreef Sigmund_Freud het volgende:
[..]
Helemaal in elkaar donderen zal volgensmij niet gebeuren. Volgensmij zijn er veel landen die dollars aan de VS hebben uitgeleend. Het laten wegzaken van de dollar is devaluatie van die schulden, (=minder EUR/ YEN / er voor terug krijgen ). Dus lijkt het me dat ze er belang bij hebben om de dollar te steunen.
Dat zouden ze wel willen, dit is ook de reden (denk ik) dat ze anders investeren, waarom nog dollars kopen als je bedrijven kunt kopen ?quote:Op zaterdag 27 september 2008 16:52 schreef arjan1212 het volgende:
ehh... zullen japan china het midden-oosten e.d niet eens moeten gaan eisen dat de FED de rente omhoog gooit?
De yield op treasuries (dat is wat ze voornamelijk kopen) wordt gewoon door markt bepaald. Als grootste netto koper van treasuries zijn zij zelf degenen die de yield omlaag hebben gedrukt. Op het moment dat ze geen genoegen meer nemen met die lage yield dan gaat die vanzelf omhoog.quote:Op zaterdag 27 september 2008 16:52 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
ehh... zullen japan china het midden-oosten e.d niet eens moeten gaan eisen dat de FED de rente omhoog gooit?
Ja, je kunt effecten gewoon laten overboeken.quote:Op zondag 28 september 2008 18:00 schreef hoipim het volgende:
Hallo, ik heb via een beleggersrekening van fortis een aantal aandelen gekocht .
Voor de zekerheid zou ik deze aandelen graag willen verplaatsen van mijn fortis beleggersrekening naar mijn rabobank beleggersrekening.
Hoe doe ik dit?
kan ik de bank opdracht geven?
quote:Op zondag 28 september 2008 18:06 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ja, je kunt effecten gewoon laten overboeken.
Maar er is totaal geen enkele reden om dat te doen, aangezien die aandelen niet bij de boedel van Fortis horen maar in een apart bewaarbedrijf zitten. Dus zelfs al zou Fortis failliet gaan dan zijn je aandelen niet in gevaar. Je loopt wel risico op eventuele cash die op de beleggingsrekening staat. Ik ben er niet zeker van of dat onder het depositogarantiestelsel valt of niet.
Die worden automatisch omgezet in aandelen van het nieuwe bedrijf.quote:Op zondag 28 september 2008 18:13 schreef hoipim het volgende:
en dan nog een vraag:Stel fortis word vandaag overgenomen door ing ofzo, moet ik dan verplicht mijn aandelen in fortis verkopen? of kan de nieuwe partij me daar toe dwingen?
quote:Op maandag 29 september 2008 16:26 schreef merry77 het volgende:
Selang is zeker nu al ingestapt of nog niet?
Aye... daarom pak ik liever de europese (hoewel die natuurlijk ook veel financials heeft).quote:Op maandag 29 september 2008 16:10 schreef JimmyJames het volgende:
Bloedbadje op de finAniciEle indeX.
Dat komt ervan als financials zwaar vertegenwoordigd in een index zijn.
Als je een tracker koopt, doe dan niet de AEX.
Shell en Philips zijn toch ook al 30% gedaald in een jaar. Waren ze dan sowieso te hoog, of denk je dat de daling nog veel langer doorgaat, zodat er ook bij de niet-financials bedrijven gaan omvallen?quote:Op maandag 29 september 2008 16:32 schreef SeLang het volgende:
De koersen van in ieder geval de niet-financials zijn m.i. nog te hoog.
Voor 99,9% van de individuele beleggers is het daarom ook beter om in een beleggingsfonds te stappen ipv in individuele aandelen. Dit toont onder andere hoe belangrijk spreiding is. Dmv beleggingsfondsen wordt ook met een klein budget toch die spreiding voor je gerealiseerd, zodat niet je hele kapitaal verdwijnt mocht er een fonds rock-bottem raken.quote:Op maandag 29 september 2008 17:16 schreef Cheiron het volgende:
Haha.. je zal vorige week vrijdag ingestapt zijn op Fortis op 5,90.. haha
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |